Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar
    Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 07:04
Salaam

Nounou, Remco, het waren jouw woorden om 1a2b3c niet te gaan zitten overtuigen, maar te laten leven met z'n eigen keus.
Voorzover 1a2b3c's stellingen gaan, kan ik alleen zeggen dat hij de 'logica' van de 'offer' niet ziet. Hij twijfelt, omdat hij het recht heeft. Nou, voorzover ik weet produceer jij dan geen christenpropaganda (zelf met jouw laatste bericht is dit duidelijk te zien)?
Remco, is Jezus (vrede zij met hem) teruggekomen?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 17:35
gesprek gehad en volgende week weer een gesprek,dit was nauwelijks een conversatie te noemen. als het meezit gaat 1 van de broeders mee. hij heeft kennis van beide geloven. vanavond een gesprek gehad met hem en de imaam en het was erg interessant:) ben benieuwd wat er uit het gesprek van volgende week zal komen:)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 03:03
ook zo apart, iemand raadde me aan om mn wekker te zetten om 3uur snachts en om leiding te bidden. maar ik was moe, ik viel in slaap zonder mn wekker te zetten. later werd ik wakker en keek hoe laat het was. 3:02 was het. maar mijn slaap was te groot en ik bad niet. toen ik de volgende ochtend wakker werd voelde ik me schuldig en heb alsnog gebeden, i will find my way
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 07:35

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

i will find my way

Zekers inshAllah, met de hulp van Allah de Verheven de Almachtige, zul jij antwoorden vinden op al je vragen.....:) Succes!!

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 02:17
vandaag werd ik weer rond fajr wakker, de volgende keer ga ik bidden, want moet wel wat met het gevoel doen. komende week een gesprek en straks naar de kerk. enige wat me bezighoud is wat ik toch zal kiezen. mn gevoel verdwijnt een beetje dus ben benieuwd wat de kerkdienst met me doet. wil de juiste weg vinden en het fijne aan islam vind ik dat ik bij de hand word genomen en door het leven word geleid. wie weet gebeurt dit daadwerkelijk, of wie weet blijf ik christen. ben eigenlijk benieuwd wat de mensen hier op de site denken dat ik zal kiezen. ik ga nu, moet de kerk halen;)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 09:29
Moge Allah De Verhevene, De Almachtige je inshAllah leiding schenken.....Hoop dat je een  moslim word inshAllah....
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door Remco

Wat ik jou nog zou aanraden en voorstellen is om ook eens andere kerken te bezoeken, van andere Christelijke stromingen en met mensen van die stromingen te praten, etc. Tussen de stromingen zit ook nog al een verschil.
Ik heb soms een beetje het idee dat je je niet helemaal thuisvoelt bij jou Kerk (met hoofdletter K), een andere Kerk is misschien wel helemaal wat jij zoekt.

ik ben in iverse kerken geweest in de stad waar ik woon. praise-avonden bijgewoond (schrijf ik het goed?) maar het punt is; het gaat me niet zozeer om de gemeente of de mensen. maar om het geloof zelf remco. wij geloven in hetzelfde boek en in dezelfde God remco, maar als je twijfelt aan je geloof, dan is het niet zo dat je een "beter" geloof vind, hooguit een iets veranderde versie. en daar gaat mij zoektocht niet om
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 12:04

GoedenDag 1a2b3c,

Het zou leuk zijn, als je eens een verhaaltje ging schrijven, over hetgeen je allemaal te weten bent gekomen, over de Islaam gedurende je paar maanden kennis opdoen. (Die zin klopt volgens mij voor geen meter, Maar goed, Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik, Ik weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven : D). Misschien dat het je op weg helpt als je even na gaat denken over hetgeen je nu geleerd hebt. (Is maar een ideetje, Als je er nog niet aan toe bent, Hoeft het natuurlijk nog niet).

Gegroet

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 12:06

als ik het ga doen, dan zet ik het op dit forum;)

maar voorlopig begin ik er nog niet aan, wel een goed idee overigens, dat zet alles op een rijtje:)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.