Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBeppie

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Beppie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juni 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Beppie
    Geplaatst op: 28 juni 2005 om 09:40

Hallo iedereen!

Dit is ter kennismaking...

Ik ben beppie. Een meisje vol wijsheid, die ik heb opgemaakt uit mijn volle 23 jarige levenservaring. De dingen zoals ik ze zie, zijn het juistst. Dat baseer ik op mijn eigen ideeen en opvattingen. Ik mag kritiek hebben op alles wat mij tegenstaat (vooral de islam), maar mensen mogen geen kritiek op mij hebben. Want zodra ze dat gaan doen, wuifel ik dat heel simpel weg, maar ga dan ondertussen wel op andere topics roepen dat iedereen mij aanvalt en dat ik heel zielig ben hier

Zo ben ik nou eenmaal, wen er maar vast aan.

Verder vind ik dat de woordjes schoolboek en boek onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Als de een weggelaten wordt verliest de ander zijn waarde. En als iemand mij hier om de logica vraagt, aangezien het blijkbaar 2 verschillende termen zijn, zeg ik: Een boek van school: schoolboek snappie zo

Lekker slim ben ik he?

Verder ben ik een gentlewoman. Ik hou de jas van mijn vriend voor hem vast als hij hem aan wilt trekken en als er een plasje op de grond ligt, leg ik mijn eigen jas erop zodat zijn schoentjes niet nat worden.

Lief ben ik he?

Verder ga ik ervan uit dat man en vrouw helemaal gelijk zijn. Ook al geef ik toe dat het figuurlijk is. Een man heeft immers een penis en een vrouw een vagina. Neem dat maar letterlijk van mij aan.

Ow wat ben ik weer lekker slim zeg

Ik ga alleen niet bekennen dat er in de belangstelling voor sport de man altijd voorop staat, op beach volleybal na dan. Ook ga ik niet toegeven dat de meeste wetenschappers van betekenis, filosofen en wereldleiders enkel uit mannen bestaan. Ook geef ik niet toe dat het grootste gros van de vrouwen die vandaag de dag bekendheid genieten, dit grotendeels te danken hebben aan hun mooie lichaam.

Maar het grappige van dit alles is dat ik voor mezelf geen eens hoef te bekennen, ik kijk in het leven met een roze bril. Zoals je misschien al hebt kunnen opmerken aan mijn gekozen kleur letters.

Geniet lekker in het leven en doe waar je zelf zin in hebt. Laat je vooral niet leiden door eeuwenoude stukjes tekst. We worden niet opgewekt na de dood. Neem dat maar van beppie aan. Die weet dat wel.

Beppie is slim hoor! En vrij! Rationeel, onbevooroordeeld en onbevangen. Dat kun je van die moslims helaas niet zeggen. Die zijn gebrainwashed door hun cultuur en houden krampachtig vast aan hun geloof. Terwijl de wetenschappers allang hebben bewezen dat God niet bestaat. Ze maken er zelfs tv-programma's over die ik heel graag zie.

Zielig he, gebrainwashte mensen... Ik wil ze alleen een dienst bewijzen en hun zien dat als een aanval.

De islam ken ik maar al te goed, en alles wat ik dacht wordt bevestigd. Soms zelfs versterkt. Mijn afkeer in dat geloof neemt dan ook van dag tot dag toe. Wat een onnozel geloof, met meestal afschuwelijke aanhangers zeg! Ben ik ff blij dat ik in de westerse wereld, met westerse ouders ben geboren.

Ik reageer werkelijk op alles, ook al kan er niet op gereageerd worden, ik reageer toch. Dan brabbel ik maar wat. Maakt niet uit wat, als je het maar lang genoeg volhoudt trekken ze zich vanzelf wel terug. En dan heb ik bewezen dat ze niks meer te zeggen hebben. Behalve dat ik dom ben en niks begrijp.

Wat ben ik toch goed he?

Hoe ik tegenover de dood sta? Ik hoop dat als het ooit zover is, (duurt nog wel een hele tijd hoor, maar goed) dat ik dan in de armen lig van mijn geliefde en dat we dan herinneringen ophalen.

Soldier hoopt dat Allah beppie en al haar soortgenoten een zeer, zeer, zeeeeer lang leven heeft gegund. Zodat ze alle tijd heeft om tot inzicht te komen. Maar ook zodat ze alle tijd heeft om alles te proeven in deze wereld, wat ze maar wenst. carriere, seks, kinderen, scheidingen, geld, geen geld, huis, geen huis, feesten, feesten, feesten. Ouderdom, bejaardenhuis, eenzaamheid, dementie...

De dood...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 09:46
Bespeur ik sarcasme?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 09:49
Hoe jij het maar noemen wilt
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 10:07

 

Moge Allah ons leiden op het rechte pad.

Groetjes Khadidjah

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 10:14

Ach, weet je Tarah, ik denk dat Herne al de best mogelijke reactie heeft gegeven: sommige mannen zijn nu eenmaal bang van een vrouw die weet wat ze wil, en een eigen mening heeft. 
Daar hoef je dan ook niet pers� een type-tje over neer te zetten, die zijn een type-tje op zichzelf: nl de male chauvinist pig En knorren en modder-wroeten kan Soldier als de beste...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door tarah

Maar meissie, ik moet zeggen dat je het wel in een leuk jasje hebt geplaatst hoor!

Tegen wie heb je het hier eigenlijk?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 11:26

Salaam Soldier,

je zou columns moeten schrijven!

eh.... ik neem aan dat die tekst van jou is.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 11:33
Ik neem aan van wel, hoewel mij al is gevraagd of ik m had geschreven.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 11:44

Ik zal hier een korte maar krachtige reactie op geven........De vrouw is bezig aan een inhaal race,die vanuit een onderdrukte dan wel natuurlijke rol zich heeft moeten bevrijden.....Ja zelfs hier in de westerse wereld.....Dat hier niets mis aan is mag toch eigenlijk zo onderhand wel duidelijk zijn voor ons mannen...Mijn dank is dan ook groot voor vrouwen die tot nu toe en ook zeker naar de toekomst toe,dit ten alle tijden zullen blijven verdedigen en uitbouwen.Hoe meer er gelijkwaardig wordt samengewerkt hoe meer kennis we zullen vergaren,wat alleen maar positief kan werken naar de toekomst toe.

Er zullen hopelijk nog veele namen volgen,waaraan wij veel dank kunnen betuigen om wat voor reden dan ook,waarin de vrouw duidelijk heeft bewezen onmisbaar te zijn.En dat begint al in de opvoeding en het baren van de mannen die zo geroemd zijn en vereerd door onwetende mannen.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 11:54
[QUOTE=Kimmie]

Ach, weet je Tarah, ik denk dat Herne al de best mogelijke reactie heeft gegeven: sommige mannen zijn nu eenmaal bang van een vrouw die weet wat ze wil, en een eigen mening heeft. 
Daar hoef je dan ook niet pers� een type-tje over neer te zetten, die zijn een type-tje op zichzelf: nl de male chauvinist pig En knorren en modder-wroeten kan Soldier als de beste...

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 11:55
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door tarah

Maar meissie, ik moet zeggen dat je het wel in een leuk jasje hebt geplaatst hoor!

Tegen wie heb je het hier eigenlijk?

Goeie vraaG!!!!!!  

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door tarah

Hihi nee joh. Soldier dacht waarschijnlijk net als ik zo van laten we hier maar niet serieus op in gaan en er een grapje van maken. Ik denk niet dat Soldier problemen zal hebben met vrouwen die weten wat ze willen, ik denk dat geen enkele moslim daar een probleem mee heeft. Het is niet zo dat een vrouw in de Islaam geen wil heeft. Het is alleen maar zo dat er iemand moet zijn die de leiding heeft. Je kunt ook geen twee koningen in het land hebben, dat gaat verkeerd. In de Islaam is de man gewoon de president en de vrouw is premier. En je reactie overigens over Soldier was niet erg aardig. Ik dacht dat we het leuk zouden houden deze keer. Misschien is het een goed idee als je even je excuses aanbiedt?

Groetjes Khadidjah

Nee hoor, dat hoef ik niet.  Ik had gewoon weinig zin om zo'n stuk terug te schrijven, dus leek een korte en krachtige reactie me beter.  Ik vermoed trouwens dat dit een verlengstuk is van een ander topic, waarin Soldier zeker de indruk gaf niet van onafhankelijke vrouwen te houden (dat maakt hij hierboven trouwens ook wel duidelijk).
Enne, ik wil het best leuk houden hoor, k moest best lachen toen k las dat het blijkbaar over mij ging (was me per pm gemeld), maar het vroeg natuurlijk om een reactie

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:07

He Soldier (of laat ik je maar Beppie noemen),

deze kleur heet paars, niet rose en is de kleur van de rouw. Of gewoon m'n lievelingskleur, t is maar hoe je het bekijkt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:08

nu snap ik m pas...  

Ik ben er echt niet bij vandaag.

Wat kan een mens af en toe toch dom zijn he.. (ikke dan he  )

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:14

Nah, ik denk het niet.  Ik snap al dat de definitie van feministisch volgens sommige moslims niet overeen komt met wat de echte definitie is, maar dat is mijn probleem niet.
Het is een beetje van: laat ik proberen iemand af te schrikken door hem een "slechte" term naar de kop te gooien (bv feministisch, rascistisch, ...).  Maar op zich haalt dat weinig uit als je niet eens zelf weet wat de term betekent, of hij gewoon niet op z'n plaats is.

En geef toe, met zo'n gevoel voor humor zal Soldier/Beppie vast kunnen lachen met een gezichtje

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:15
In eerste instantie geplaatst door tarah

nu snap ik m pas...  

Ik ben er echt niet bij vandaag.

Wat kan een mens af en toe toch dom zijn he.. (ikke dan he  )

Ik denk dat niemand m snapte, behalve Anne dan (die mij dus pm-de).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:18
nou op zich was die term redelijk op zijn plaats. En ik zeg helemaal niet dat het iets negatiefs is. Het past alleen niet in de Islaam, maar je hebt mij niet horen zeggen dat het negatief is, dat maakte je er zelf van. Maar sorry als ik je beledigt heb of wat dan ook. Het was niet mijn bedoeling.
Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 12:22

Ik vind feminisme dus wel negatief, omdat het ook weer naar ongelijkwaardigheid streeft, nl de vrouw hoger.  Daar ben ik dus ook tegen.  Als ik dus feministisch genoemd word, is er ofwel een foute definitie in het spel, ofwel een foute intentie.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 14:08

Kimmie Lahab,

Ik probeer zo aan te tonen hoe simpel je in elkaar zit.

Een independent woman is in mijn ogen anders als in die van jou. Voor mij is een vrouw pas onafhankelijk als ze independent is van deze wereld en zich voorbereid op het volgende.

Denk maar heerlijk door dat jij een independent woman bent met je "eigen gevormde" meningen, ik gun je al die gedachten van harte. Geniet maar van de aandacht die je voorlopig krijgt, ook dat gun ik je van harte.

Denk maar lekker door dat ik bang ben van jou, omdat jij een "eigen" mening zou hebben. Ik gun het je van harte!

Maar zo hebben ook mijn broeders en zusters een "eigen" mening. Openlijk gevomt dankzij het geloof. Wij zijn zoals we zijn en winden er geen doekjes om. De man en vrouw zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.

Bij jullie blijft het maar bij woorden. Je mag er maar 1 huwen, maar mag er zoveel op nahouden als dat je zelf wilt. Man en vrouw zijn gelijk("waardig") dus mag de man en vrouw hetzelfde doen. In de praktijk komt het erop neer dat de vrouwen hun borsten en kont mogen showen, zodat de mannen aan hun trekken kunnen komen.

En diegenen die hier allemaal voor zorgen? Die vullen hun zakken, want sex verkoopt. En zo gaat jullie kringloop van het leven hier.

Ook jij zal de dood proeven en uiteindelijk volop krijgen wat je hebt verdiend in het hiernamaals, geen enkel onrecht zal je daar aangedaan worden.

Lach er maar lekker op los! Ik gun het je van harte, noem me maar een chauvinistisch PIG, ook die privilege gun ik je vandaag van harte. Verzin nog betere als je kan: ik gun het je allemaal van harte.

Dat je denkt enig niveau te bezitten gun ik je ook van harte. Persoonlijk vindt ik je reacties niet zo denderend veel verschillen qua inhoud, als dat de reacties van een, pakweg, 15 jarige zouden zijn geweest. Jou beredenatie ten eerste en dan de antwoorden, die plank nog spijker slaan. Maar a la, maakt allemaal niet uit, geniet maar lekker door in je "intellectuele droom": ik gun het je allemaal van harte!

Jij denkt dat jou mening, de enige goede mening is. En dan kom jij de islam bekritiseren, omdat er, volgens jou, niet zoiets kan bestaan als een ware geloof. Meid, ik gun jou eigen waarheid je van harte!

Noem me maar sarcastisch, knorrig of vrouwonvriendelijk: ik gun het je werkelijk van harte.

Helaas kunnen jou eigen halsstarrige meningen de Islam nog steeds niet op geen enkele wijze deren. Of je nou 2000 posts hebt gestuurd of 20000. Je zult stellig de ware schoonheid van de Islam nooit wat aan kunnen doen.

En toch weet ik dat je diep van binnen gekrenkt ben door dit typetje. Want het laat heel duidelijk zien hoe jij denkt, met je eigen woorden. En ook je reacties spreken boekdelen.

Dit kleine feitje gun je mij toch wel kimmie? Maakt niet uit, zeg maar dat je het mij gunt om mij ook een keer blij te maken. Dan hou je de eer voor jezelf.

En weet je wat: Zelfs dat gun ik jou!

Zeg maar dat het niet waar is, wij drieen (soldier,beppie&kimmie) onder elkaar weten wel beter.

Je mag me voortaan soldier blijven noemen, maar als je de 15 jarige uit wil hangen mag je het ook bij beppie houden. Mij maakt het niet uit. Ik gun het je allemaal van harte.

Dat je na lang nadenken eindelijk eens een concreet punt gevonden dacht te hebben, ik citeer: "deze kleur heet paars en niet rose..." is ook zoiets. Had ik iets anders beweert dan? De kleur van beppie is roze, maar ok, vandaag maakt het allemaal niet uit: Ik gun het je van harte!

Met de hartelijke groeten,

Soldier

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door tarah

nu snap ik m pas...  

Ik ben er echt niet bij vandaag.

Wat kan een mens af en toe toch dom zijn he.. (ikke dan he  )

Ik denk dat niemand m snapte, behalve Anne dan (die mij dus pm-de).

Je vergist je.....
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 15:07

Soldier,

ik ken mezelf beter dan dat, en dan maakt dat soort gedoe van jou me weinig uit.  Jij denkt dat jij de enige bent met normen en waarden, en dat je bovendien de absolute waarheid bezit.  Het feit dat dat niet zo is, doet je behoorlijk zeer, denk ik, laat staan dat je het al kan aanvaarden.
Maar goed, ik heb diep medelijden met je, want je maakt wel 1 ding duidelijk, en dat is hoeveel vooroordelen je hebt over mij (en vrouwen in het algemeen), terwijl je me helemaal niet kent.  Dat is best zielig, weet je...  Ik zou nl nooit zo'n topic als dit over iemand maken, en maar lekker gaan zitten verzinnen om iemand achterna te trappen.  Let op dat je je eigen zere tenen trouwens niet nog eens pijn doet in de poging.

En wat zit je nu te klagen dat je Beppie bent?  Jij hebt dit toch geschreven, er zit dus vast veel van je "ik" in verwerkt.

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 15:53

Hmmm.....Soldier ik heb een kleine vraag.

Wat houdt eigenlijk respect voor een vrouw voor jou in,kan je me hier eens een duidelijk beeld van geven.En is deze hetzelfde voor een moslima als wel voor een niet-moslima?

Wat ik verder niet zo begrijp....Is dat jij de wereld zoals jij die ziet en ook werkelijk vaak voorkomt koppeld aan Kimmie met het idee dat zij dit niet gezien zou hebben of zou hebben waargenomen zoals het zich momenteel vrij veel voordoet.

En wat heeft dit te maken met haar strijd tot het streven van bepaalde doelen die zij voor ogen zou kunnen hebben die gelijk kunnen zijn aan mannen,die al in de gelegenheid waren dit te bereiken.....

Maw.....Waarom verlaag je haar denkwijze,(die zij totaal niet heeft) tot de werkelijkheid die wij als mannen al eeuwen in stand hebben gehouden dan wel  proberen te houden?

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 15:59

Okay laten we er nu maar mee ophouden? Alhoewel ik je erg grappig vond Soldier, vind ik wel dat je Kimmie maar moet laten zoals ze is. Ze is onwetend, en je zou medelijden met haar moeten hebben, in plaats van bekritiseren. Dat zou beter zijn voor je, en ik gun je alleen maar het beste. Ow ennuhm Kimmie, ik dacht dat we het leuk zouden houden? Helaas is het er toch niet meer van gekomen. Het was beter geweest als je je er niks van aan had getrokken. Je moet je niet laten leiden door wat andere mensen van jou denken, alleen wat God van je denkt, wat dat is uiteindelijk het belangrijkste, ook al geloof je het niet. En dit zeg ik alleen maar omdat ik graag zou zien dat jullie twee een betere omgang met elkaar zullen hebben op deze site voor zover dat mogelijk is. Ook voor Ruud, laat het alsjeblieft zitten. Laten we niet meer discussieren over onnozele dingen, want het is zo'n tijdverspilling.. Laat iedereen zijn zoals hij/zij is, jij zal hem/haar toch niet kunnen veranderen, tenzij Allah Subhana wa Ta'ala het wil. Moge Allah ons leiden naar het rechte pad.

Ma'asalama en doei

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 16:04

Ik denk dat enkel jij zei 'zullen we hier een leuk topic van maken'?  Misschien ben je dat in al je wetendheid uit het oog verloren. 

Maar goed, zoals ik al zei: ik kon er nog best mee lachen (eens ik erachter was wat Soldier bedoelde).

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 16:09
In eerste instantie geplaatst door tarah

Okay laten we er nu maar mee ophouden? Alhoewel ik je erg grappig vond Soldier, vind ik wel dat je Kimmie maar moet laten zoals ze is. Ze is onwetend,Mjaaa..... en je zou medelijden met haar moeten hebben,Ook dat nog..... in plaats van bekritiseren. Dat zou beter zijn voor je, en ik gun je alleen maar het beste. Ow ennuhm Kimmie, ik dacht dat we het leuk zouden houden? Helaas is het er toch niet meer van gekomen. Het was beter geweest als je je er niks van aan had getrokken. Je moet je niet laten leiden door wat andere mensen van jou denken,Vreemd nu wordt haar een hart onder de riem gestoken...alleen wat God van je denkt, wat dat is uiteindelijk het belangrijkste, ook al geloof je het niet. En dit zeg ik alleen maar omdat ik graag zou zien dat jullie twee een betere omgang met elkaar zullen hebben op deze site voor zover dat mogelijk is. Ook voor Ruud, laat het alsjeblieft zitten. Laten we niet meer discussieren over onnozele dingen, Deze zaken zijn niet onnozel....Zij beschrijven immers ook een stukje werkelijkheid....want het is zo'n tijdverspilling..Dat vind ik nou juist niet..... Laat iedereen zijn zoals hij/zij is, jij zal hem/haar toch niet kunnen veranderen, tenzij Allah Subhana wa Ta'ala het wil. Moge Allah ons leiden naar het rechte pad.In mijn ogen gaat het niet om het veranderen in direckte zin.....Maar om inzicht te geven.Mij gaat het niet om het gelijk....Mij gaat het om de rechten van de vrouw,die heel goed in staat is op bepaalde gebieden een uitmuntend resultaat neer te zetten tegenover heel....heel veel mannen.Of zij nu moslima zijn dan wel niet-moslima....want godsdienst staat hier geheel buiten.

Ma'asalama en doei

 

Of spreek ik nu ook uit onwetendheid? ( Nee.... een westerse vrouw moet zich gewoon laten beledigen en er niets van aantrekken.  )

Wat gij niet wil dat u geschied....doe dat ook een ander niet....Zullen we in al onze wijsheid er ons dan maar bij neerleggen dat dat voor bijde geldt.Moslim dan wel niet-moslim.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 17:40
Zo bedoel ik het toch ook helemaal niet. Ik wil alleen maar dat we aardig tegen elkaar blijven. Ik wil alleen maar het goede, maar jullie gebruiken dat alleen maar tegen me. Blijf maar lekker snauwen tegen elkaar dan als je niet gewoon luistert naar wat ik zeg
Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 01:40

In eerste instantie geplaatst door tarah

Zo bedoel ik het toch ook helemaal niet. Ik wil alleen maar dat we aardig tegen elkaar blijven. Ik wil alleen maar het goede, maar jullie gebruiken dat alleen maar tegen me. Blijf maar lekker snauwen tegen elkaar dan als je niet gewoon luistert naar wat ik zeg
Lees nou gewoon eens rustig je text nog eens door.....Bespeur je nou bij je zelf niet,dat je eigenlijk geen duidelijke mening geeft en voor de goede vrede maar ergens in het midden blijft hangen?

Wat heeft Kim haar vrije denkwijze bij het zichzelf kleden,nu bv met een vrouw te maken die een reclame spotje maakt van een nieuwe auto en met haar borsten over de motorkap ligt?Want in principe wordt Kim met een vrouw die deze keuze maakt vergeleken,terwijl zij een studente is die een studie geneeskunde volgt.

Het eenigste wat Kim vind,is dat een vrouw die deze keuze maakt in al haar vrijheid deze keuze moet kunnen maken.Voor deze keuze heeft zij zelf nooit gekozen,maar zij respecteerd wel de keuze van al die vrouwen die dat wel deden.En in mijn ogen maakt dat van Kim een vrouw die een ander in haar of zijn waarde laat,wat ik niet kan zeggen van Soldier.

Kim geeft verder alleen aan dat zij zich niet thuis zou kunnen voelen binnen de Islam en niet alleen daar.Het christendom zou ook haar keuze nooit zijn.Maar wat maakt dat uit?Want als we namelijk vanuit ons eigen geloofsstandpunt zelf zouden denken,dan zouden we nooit deze vrouw mogen beledigen,want onze geloven stonden toch voor het geven van respect,voor alles wat God toebehoord...

Mij is een keer door een moslim man gevraagd,om me niet in te mengen bij vrouwen zaken.(Als het om sex ging of over het lichaam van de vrouw.) op deze site.In principe is hier volgens het beheer geen enkel bezwaar tegen,gezien de forum regels.Toch heb ik de man in questie het respect gegeven waar hij om vroeg.Niet omdat ik het met hem eens was,maar gewoon omdat hij het me vroeg.Toch vind ik dat hij zelf het nooit had mogen vragen,maar het aan de vrouwen had moeten overlaten.Het is immers de vrouw die had moeten weten dit vanuit de Koran te moeten beschermen als dit voor de vrouw belangrijk is.Ik zeg er wel bij......Staat dat wel in de zuivere Koran maw.....is het wel door Allah zelf onderwezen? Want als ik me niet vergis kan een man veel leren als hij meerdere meningen kent van verschillende vrouwen,over bv deze onderwerpen.En de Koran zegt zelf,dat kennis op doen een goede levensweg is. Maar goed......

Je standpunt,dat je aardig wil blijven kan ik begrijpen,maar je berijkt dit niet door iemand de hand boven het hoofd te houden die eigenlijk niet aardig reageerd en tevens de gedupeerde troost.

Want als iemand jou zou beledigen en ik kom vervolgens jou een wijze raad geven en tegen de ander zeg ik.....Ach ze weet niet beter laat ze maar...Wat zou jij dan denken?Ik zou hebben gedacht.......Donder op man met je raad,als je me eigenlijk een onnozele gans vind.....

Hier een leuk voorbeeldje.....

"Ik probeer zo aan te tonen hoe simpel je in elkaar zit." (Soldier)

Weet hij dan niet dat elk mens complexer in elkaar zit dan 1 enkel mens ooit in zijn leven met een pen zou kunnen beschrijven,als we tot elk detail over zouden gaan? Hij zit er namelijk nu al naast....  

Grts: Ruud

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 02:50
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Kimmie Lahab,

Ik probeer zo aan te tonen hoe simpel je in elkaar zit.

Een independent woman is in mijn ogen anders als in die van jou. Voor mij is een vrouw pas onafhankelijk als ze independent is van deze wereld en zich voorbereid op het volgende.

Denk maar heerlijk door dat jij een independent woman bent met je "eigen gevormde" meningen, ik gun je al die gedachten van harte. Geniet maar van de aandacht die je voorlopig krijgt, ook dat gun ik je van harte.

Denk maar lekker door dat ik bang ben van jou, omdat jij een "eigen" mening zou hebben. Ik gun het je van harte!

Maar zo hebben ook mijn broeders en zusters een "eigen" mening. Openlijk gevomt dankzij het geloof. Wij zijn zoals we zijn en winden er geen doekjes om. De man en vrouw zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.

Bij jullie blijft het maar bij woorden. Je mag er maar 1 huwen, maar mag er zoveel op nahouden als dat je zelf wilt. Man en vrouw zijn gelijk("waardig") dus mag de man en vrouw hetzelfde doen. In de praktijk komt het erop neer dat de vrouwen hun borsten en kont mogen showen, zodat de mannen aan hun trekken kunnen komen.

En diegenen die hier allemaal voor zorgen? Die vullen hun zakken, want sex verkoopt. En zo gaat jullie kringloop van het leven hier.

Ook jij zal de dood proeven en uiteindelijk volop krijgen wat je hebt verdiend in het hiernamaals, geen enkel onrecht zal je daar aangedaan worden.

Lach er maar lekker op los! Ik gun het je van harte, noem me maar een chauvinistisch PIG, ook die privilege gun ik je vandaag van harte. Verzin nog betere als je kan: ik gun het je allemaal van harte.

Dat je denkt enig niveau te bezitten gun ik je ook van harte. Persoonlijk vindt ik je reacties niet zo denderend veel verschillen qua inhoud, als dat de reacties van een, pakweg, 15 jarige zouden zijn geweest. Jou beredenatie ten eerste en dan de antwoorden, die plank nog spijker slaan. Maar a la, maakt allemaal niet uit, geniet maar lekker door in je "intellectuele droom": ik gun het je allemaal van harte!

Jij denkt dat jou mening, de enige goede mening is. En dan kom jij de islam bekritiseren, omdat er, volgens jou, niet zoiets kan bestaan als een ware geloof. Meid, ik gun jou eigen waarheid je van harte!

Noem me maar sarcastisch, knorrig of vrouwonvriendelijk: ik gun het je werkelijk van harte.

Helaas kunnen jou eigen halsstarrige meningen de Islam nog steeds niet op geen enkele wijze deren. Of je nou 2000 posts hebt gestuurd of 20000. Je zult stellig de ware schoonheid van de Islam nooit wat aan kunnen doen.

En toch weet ik dat je diep van binnen gekrenkt ben door dit typetje. Want het laat heel duidelijk zien hoe jij denkt, met je eigen woorden. En ook je reacties spreken boekdelen.

Dit kleine feitje gun je mij toch wel kimmie? Maakt niet uit, zeg maar dat je het mij gunt om mij ook een keer blij te maken. Dan hou je de eer voor jezelf.

En weet je wat: Zelfs dat gun ik jou!

Zeg maar dat het niet waar is, wij drieen (soldier,beppie&kimmie) onder elkaar weten wel beter.

Je mag me voortaan soldier blijven noemen, maar als je de 15 jarige uit wil hangen mag je het ook bij beppie houden. Mij maakt het niet uit. Ik gun het je allemaal van harte.

Dat je na lang nadenken eindelijk eens een concreet punt gevonden dacht te hebben, ik citeer: "deze kleur heet paars en niet rose..." is ook zoiets. Had ik iets anders beweert dan? De kleur van beppie is roze, maar ok, vandaag maakt het allemaal niet uit: Ik gun het je van harte!

Met de hartelijke groeten,

Soldier

  asalaamo3alaikom  maschalaah  tbarkalaah 3lik .hhhhhh
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Kimmie Lahab,

Ik probeer zo aan te tonen hoe simpel je in elkaar zit.Mjaaa....Beschrijf haar eens van top tot teen.

Een independent woman is in mijn ogen anders als in die van jou.Voor mij is een vrouw pas onafhankelijk als ze independent is van deze wereld en zich voorbereid op het volgende.Hoe kan een vrouw onafhankelijk zijn van deze wereld,als zij in deze wereld leeft en gebruik maakt van onderdelen uit deze wereld?Zonder internet had zij hier bv al niet kunnen reageren.Volledig onafhankelijk van deze wereld kan je immers niet zijn,ook jij zelf niet.

Denk maar heerlijk door dat jij een independent woman bent met je "eigen gevormde" meningen,Een eigen gevormde mening is een onderdeel van onafhankelijk zijn.......Dat geldt voor jou voor haar en ook voor mij. ik gun je al die gedachten van harte.Ik betwijfel dit,gezien het respect dat je haar geeft waneer zij een mening heeft gevormd. Geniet maar van de aandacht die je voorlopig krijgt, ook dat gun ik je van harte.Waarom zou zij straks geen aandacht meer krijgen dan?

Denk maar lekker door dat ik bang ben van jou,Wie zegt dat zij dat denkt? omdat jij een "eigen" mening zou hebben. Ik gun het je van harte!

Maar zo hebben ook mijn broeders en zusters een "eigen" mening.Dat lijkt me ook ja,maar zijn zij het allen met je eens en hoe weet je dat? Openlijk gevomt dankzij het geloof.Opvoeding en eigen denkwijze neem ik aan. Wij zijn zoals we zijn en winden er geen doekjes om.Dat is mooi maar dat doen meer mensen. De man en vrouw zijn niet gelijk, maar ze zijn wel gelijkwaardig.Mjaa leg mij nou eens precies uit hoe gelijkwaardig aan de man....

Bij jullie blijft het maar bij woorden.Wie is jullie?En wat bedoel je met woorden als het om gelijkwaardig zijn gaat?Ik bedoel.....Dat de geheele westerse maatschappij niet zo functioneerd zoals het hoord weet ik....Maar jah is dat in de Moslim wereld wel zo dan? Je mag er maar 1 huwen, maar mag er zoveel op nahouden als dat je zelf wilt.Ik denk niet dat je daar bij veel vrouwen mee moet aankomen als westerse man.... Man en vrouw zijn gelijk("waardig") dus mag de man en vrouw hetzelfde doen. In de praktijk komt het erop neer dat de vrouwen hun borsten en kont mogen showen, zodat de mannen aan hun trekken kunnen komen.Waar zaten jou ogen de afgelopen jaren?Vast niet op universiteiten....

En diegenen die hier allemaal voor zorgen? Die vullen hun zakken, Natuurlijk gebeurd dat.want sex verkoopt.klopt! Maar jij verkoopt jezelf ook,door een vrouw te inponeren. En zo gaat jullie kringloop van het leven hier.

Ook jij zal de dood proeven en uiteindelijk volop krijgen wat je hebt verdiend in het hiernamaals, geen enkel onrecht zal je daar aangedaan worden.Ja jammer dat het hier allemaal anders is....

Lach er maar lekker op los! Dat is ergens wel gezond Ik gun het je van harte, noem me maar een chauvinistisch PIG, ook die privilege gun ik je vandaag van harte. Verzin nog betere als je kan: ik gun het je allemaal van harte.Ik denk dat dat komt door je aanvallen....

Dat je denkt enig niveau te bezitten Wat klinkt dit ergens klef gun ik je ook van harte. Persoonlijk vindt ik je reacties niet zo denderend veel verschillen qua inhoud, als dat de reacties van een, pakweg, 15 jarige zouden zijn geweest.Leg me die vergelijking eens uit... Jou beredenatie ten eerste en dan de antwoorden, die plank nog spijker slaan.Mjaaa.. Maar a la, maakt allemaal niet uit, geniet maar lekker door in je "intellectuele droom": ik gun het je allemaal van harte!

Jij denkt dat jou mening, de enige goede mening is. En dan kom jij de islam bekritiseren, Dat denk jij toch ook vanuit de Islam....omdat er, volgens jou, niet zoiets kan bestaan als een ware geloof. Meid, ik gun jou eigen waarheid je van harte! Misschien ziet zij wel positiefe en negatiefe kanten in alle geloven ook die van haar zelf.

Noem me maar sarcastisch, knorrig of vrouwonvriendelijk: ik gun het je werkelijk van harte.Ze zal het eerder jammer vinden denk ik.....

Helaas kunnen jou eigen halsstarrige meningen de Islam nog steeds niet op geen enkele wijze deren. Of je nou 2000 posts hebt gestuurd of 20000. Je zult stellig de ware schoonheid van de Islam nooit wat aan kunnen doen.Het lastige hiervan is,dat het niet duidelijk is wat nu echt de Islam inhoudt gezien de veele verschillen binnen de Islam,zoals bij zo veel andere geloven.En ik denk niet dat het de bedoeling van haar is om de Islam iets aan te doen....Hoogstens dat zij haar mening en standpunten verkondigd van haar eigen mening en deze graag met anderen deeld,maar jah....Dat doen wij ook.

En toch weet ik dat je diep van binnen gekrenkt ben door dit typetje.Dat denk ik niet.....Waarom jij wel? Want het laat heel duidelijk zien hoe jij denkt,Mjaaaa....Niet dus... met je eigen woorden. En ook je reacties spreken boekdelen.ZzzzzzzzzzzzzzZ

Dit kleine feitje gun je mij toch wel kimmie?Het is geen feit,maar slap gelul. Maakt niet uit, zeg maar dat je het mij gunt om mij ook een keer blij te maken. Dan hou je de eer voor jezelf.Ik heb het gevoel dat je zelf graag eer wil.Behaald uit laster en onwetendheid.

En weet je wat: Zelfs dat gun ik jou!

Zeg maar dat het niet waar is,Het is ook niet waar.... wij drieen (soldier,beppie&kimmie) onder elkaar weten wel beter.Hahaha.....

Je mag me voortaan soldier blijven noemen, maar als je de 15 jarige uit wil hangen mag je het ook bij beppie houden. Mij maakt het niet uit.( Ik gun het je allemaal van harte. Persoonlijk vindt ik je reacties niet zo denderend veel verschillen qua inhoud ) Zucht.....

Dat je na lang nadenken eindelijk eens een concreet punt gevonden dacht te hebben, ik citeer: "deze kleur heet paars en niet rose..." is ook zoiets. Had ik iets anders beweert dan? De kleur van beppie is roze, maar ok, vandaag maakt het allemaal niet uit: Ik gun het je van harte!

Met de hartelijke groeten,

Soldier

ff analizeren...... Soldier....ik hoop dat je ook begrip hebt voor mijn mening,ik ervaar Kim namelijk geheel anders,gezien de gesprekken die ik met haar heb gehad.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 03:34

Zeg, er worden een beetje teveel persoonlijhke beledigingen rondgestrooid hier. Niet alleen in dit topic, maar sowieso. Hou daar aub mee op, iedereen. In een discussie heb je altijd meerdere zienswijzen van verschillende personen met verschillende persoonlijkheden. Iedereen die daar niet mee mee om kan gaan kan maar beter een andere hobby zoeken.

Ik ben absoluut niet vies van een beetje sarcasme, een beetje ironie, een tikkeltje cynisme en een vleugje spot, maar ga niet doen alsof je elkaar goed genoeg kent om een psycho-analyse uit te kunnen voeren. En ga elkaar zeker niet moedwillig lopen beledigen; dit is niet een vergadering van de Arabische Liga. Of van het Vlaams Belang.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.