Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Uw opinie (2)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Moeten verkrachters gecastreerd worden?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
29 [58.00%]
21 [42.00%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Uw opinie (2)
    Geplaatst op: 02 juli 2005 om 04:02

Bij de vorige poll ging het mij vnl. om de redenatie van de pro-homo's over het wel/niet toestaan van adoptie van kinderen. De visie in de Islam over homofilie is duidelijk: NIET GOED! Maar daar ging het even niet om. Met de nieuwe poll wil ik weten hoe er over de straf voor verkrachters wordt gedacht.

Uitslag vorige poll:

Enqu�te Vraag: Moet het toegestaan zijn voor homoseksuelen om kinderen te adopteren?

NEE: 73 stemmen 93.59%

Ja: 5 stemmen 6.41%

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 06:34

Salaam,

castratie als standaardstraf op verkrachting lijkt me geen goede zaak, daarom heb ik "nee" gestemd. Als iemand een serieverkrachter is die nooit meer normaal in een maatschappij zou kunnen functioneren zonder een gevaar voor die maatschappij te vormen, dan zou castratie misschien een optie kunnen zijn. Echter niet als straf, maar als preventiemethode.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 10:37

salaam aleykum.

ik heb niet gestemd,omdat stel nu dat degene die verkracht nu bv,bezeten is,dan kan de persoon zelf toch niks aan doen,maar aan de andere kant heb je ook psychopaten die het gewoon voor de fun doen.

men zou de persoon kunnen castreren maar dan zou men dervoor eerst een aantal tests met die persoon doen,psychologische teste,en eventueel een geestelijke erbij halen.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 11:35
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb niet gestemd,omdat stel nu dat degene die verkracht nu bv,bezeten is,dan kan de persoon zelf toch niks aan doen,maar aan de andere kant heb je ook psychopaten die het gewoon voor de fun doen.

men zou de persoon kunnen castreren maar dan zou men dervoor eerst een aantal tests met die persoon doen,psychologische teste,en eventueel een geestelijke erbij halen.

waleykum salaam

Een geestelijke heeft geen verstand van psychologie of psychatrie dus daar heb je niets aan als deskundige.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

(...), dan zou castratie misschien een optie kunnen zijn. Echter niet als straf, maar als preventiemethode.

Goed punt, Amier! Het is bij dit onderwerp belangrijk een onderscheid te maken tussen straf en maatregel (ik hoor op tv/radio zelfs wel eens strafrechtadvocaten falen op dit punt!).

De straf is vooral bedoeld als preventie van mogelijke misdaden en overtredingen door de afschrikwekkende werking die ervan uitgaat (straf kan je ook nog opvatten als vergelding, maar dat vind ik een achterlijkheid die zoveel mogelijk uit het strafrecht geweerd moet worden).
De maatregel beoogt niet te straffen, maar moet bijdragen aan het voorkomen van toekomstige misdrijven zonder de veroordeelde leed toe te brengen.

Nu, als je een verkrachter laat castreren, dan zou die castratie dus een straf of een maatregel kunnen zijn. Als straf castreren zou kunnen, maar het lijkt me een overbodige toevoeging aan de middelen die er nu al zijn.
Ik neem aan dat degene die dit topic heeft geopend zich die castratie eerder voorstelt als maatregel. Welnu, als maatregel lijkt mij castratie onnodig primitief. Chemische castratie is een realistischer alternatief, maar ook daarmee moet je denk ik voorzichtig zijn - zeker als het blijvende schade oplevert.  Ik bedoel: verkrachting is vaak moeilijk vast te stellen en van de mensen die uiteindelijk veroordeeld worden zal lang niet in alle gevallen behoefte zijn aan zo'n maatregel.

Wat ik me goed kan voorstellen is dat chemische castratie zou worden toegepast als aanvulling op TBS bij de wat zwaardere gevallen van zedendelinquenten met veel recidive. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat TBS'ers die geen intensieve behandeling meer krijgen, maar wel ter beschikking gesteld moeten blijven dat kunnen 'afkopen' door zich vrijwillig chemisch te laten castreren.
(Ik weet echter te weinig van de psychiatrie op dit gebied om te kunnen beoordelen of dat een realistisch voorstel van mij is).

 

 

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 14:09
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb niet gestemd,omdat stel nu dat degene die verkracht nu bv,bezeten is,dan kan de persoon zelf toch niks aan doen,maar aan de andere kant heb je ook psychopaten die het gewoon voor de fun doen.

men zou de persoon kunnen castreren maar dan zou men dervoor eerst een aantal tests met die persoon doen,psychologische teste,en eventueel een geestelijke erbij halen.

waleykum salaam

Een geestelijke heeft geen verstand van psychologie of psychatrie dus daar heb je niets aan als deskundige.

als een persoon bezeten is kun je toch denk ik beter naar een geestelijke gaan (imam)

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 14:39

in de islam moet hij gestenigd worden, niks over nadenken of eigen mening

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

in de islam moet hij gestenigd worden, niks over nadenken of eigen mening

En als jij als rechter dan een fout hebt gemaakt.......Mag ik dan erna er op los knuppelen?We hebben het daarna immers over moord.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 18:59
Salaam Aleikum,

Ik hoor de messen al geslepen worden...

Ik vind, als het overduidelijk is dat iemand een verkrachter is (bv meerdere getuigen, DNA etc) dan dient deze volgens islamitisch recht gestraft te worden wanneer dit in een islamitisch land gebeurd. In nederland zie ik wel iets in castratie, maar vraag me dan af of het nog na castratie nodig is om hem vast te houden. Aangezien hij dezelfde misdaad toch niet meer kan plegen

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 20:15
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

in de islam moet hij gestenigd worden, niks over nadenken of eigen mening

En als jij als rechter dan een fout hebt gemaakt.......Mag ik dan erna er op los knuppelen?We hebben het daarna immers over moord.

Het is heel moeilijk om een fout te maken als shariah rechter, omdat het bewijs materiaal heel sterk moet zijn om tot de doodstraf te komen, er moeten namelijk 4 getuigen zijn van een zedemisdrijf.

 

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 04:38
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

in de islam moet hij gestenigd worden, niks over nadenken of eigen mening

En als jij als rechter dan een fout hebt gemaakt.......Mag ik dan erna er op los knuppelen?We hebben het daarna immers over moord.

Het is heel moeilijk om een fout te maken als shariah rechter, omdat het bewijs materiaal heel sterk moet zijn om tot de doodstraf te komen, er moeten namelijk 4 getuigen zijn van een zedemisdrijf.

 

Zal ik dan eens een plannetje smeden met 4 getuigen bv... De mafia werkt met enige regelmaat zo mocht het nodig zijn.En ook de SS en Gestapo hadden vroeger hun technieken.Dus zo moeilijk is dat allemaal niet,als het puntje bij het paaltje komt.Het eenigste waar ik voor hoef te zorgen is dat het allemaal aannemelijk is en het verhaal goed op elkaar is afgestemt.Dus zo waterdicht is zelfs dit niet.

Nog niet zo lang geleden,stond een vrouw terecht...In haar bagage hadden ze hasj gevonden.De vrouw stond bij fam en bekenden bekend als geen hasj rookster.En de vrouw zelf gaf aan dat de hasj in haar bagage gestopt moest zijn,zonder dat ze dit wist.....De rechter gaf als antwoord......"Ik vind het niet aannemelijk dat dit gebeurd is" en veroordeelde vervolgens de vrouw tot ik geloof 15 jaar.

IK vind het niet aannemelijk.......Mjaaaa...Terwijl dit soort zaken met eenige regelmaat nu juist voorkomt.

Je zal maar door zo'n soort rechter veroordeeld worden. 

Waterdicht bestaat haast niet en veroordeelden dienen dan ook in mijn ogen ten alle tijden de optie te hebben,(Buiten een nieuwe kans) om een zaak te heropenen en dat kan niet als men een mens gaat staan te stenigen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb niet gestemd,omdat stel nu dat degene die verkracht nu bv,bezeten is,dan kan de persoon zelf toch niks aan doen,maar aan de andere kant heb je ook psychopaten die het gewoon voor de fun doen.

men zou de persoon kunnen castreren maar dan zou men dervoor eerst een aantal tests met die persoon doen,psychologische teste,en eventueel een geestelijke erbij halen.

waleykum salaam

Een geestelijke heeft geen verstand van psychologie of psychatrie dus daar heb je niets aan als deskundige.

als een persoon bezeten is kun je toch denk ik beter naar een geestelijke gaan (imam)

Ik geloof niet in Hocus Pocus....Daar is wetenschappelijk zo ver ik weet ook nooit geen bewijs voor gevonden.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

in de islam moet hij gestenigd worden, niks over nadenken of eigen mening

Ik zal even snel mijn  opinie geven over de zweepslagen en andere lichamelijke straffen in de Islam. Deze straffen zijn een afschrikking om ergere mistanden te voorkomen in de maatschappij. Dat is dan ook de reden dat moslim-maatschappijen minder seksueel en moreel corrupt zijn dan westerse en seculiere maatschappijen.

Over castratie moet ik nog even nadenken, volgens mij is castratie met deze reden niet toegestaan in de Islam. In India is de publieke opinie dat 75% vindt dat er gewoon gecastreerd moet worden bij verkrachting.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 06:10

Steneging van vrouwen is in iedergeval bij overspel al verboden binnen de zuivere Koran.....Verder,geeft de Koran aan dat een van schuldig zijnde beklaagde ergens ook een uitweg moet hebben van straf,dit als Allah genade wil toe passen,bv.....Door een persoon dan wel als de beschuldiging achteraf niet kloppend zou zijn.

Lees:......

15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Mjaaa....Steneging waar halen ze het in Allah's naam vandaan? Vast en zeker weer uit zo'n aanvulling,waar een verbod van Allah op stond.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik heb niet gestemd,omdat stel nu dat degene die verkracht nu bv,bezeten is,dan kan de persoon zelf toch niks aan doen,maar aan de andere kant heb je ook psychopaten die het gewoon voor de fun doen.

men zou de persoon kunnen castreren maar dan zou men dervoor eerst een aantal tests met die persoon doen,psychologische teste,en eventueel een geestelijke erbij halen.

waleykum salaam

Een geestelijke heeft geen verstand van psychologie of psychatrie dus daar heb je niets aan als deskundige.

als een persoon bezeten is kun je toch denk ik beter naar een geestelijke gaan (imam)

Ik geloof niet in Hocus Pocus.... er zijn al genoeg mensen bezeten geweest,ik heb een aantal vrienden waarvan sommige familieleden bezeten zijn geweest.en waarom zouden djinns niet bestaan? heb jij nooit van die rare geluiden opgemerkt,daar zit niks wetenschappelijks achter.als je echt niet gelooft ga dan naar een marokkaanse kennis (als je er 1 kent) en vraag hem maar is wat er allemaal gebeurt in marokko.of zoek het is op het internet op,genoeg bewijzen dat djinns bestaan.  Daar is wetenschappelijk zo ver ik weet ook nooit geen bewijs voor gevonden.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 13:24

Ik heb erover zitten nadenken, maar ik vind het zelf ook moeilijk om een keuze te maken. Het liefst zie ik die verkrachter aan een paal genageld en minimaal 6 dagen in de zon hangen en iedereen die langskomt mag een steen op zijn kop gooien of hem met stokken bewerken. En dan hoeft het voor mij niet eens een serieverkrachter te zijn.  Dit is niet wat de Islam voorschrijft! Maar mijn eerste reactie. Verkrachting is sowieso fout. Alleen zal je het toch van geval tot geval moeten bekijken en het bewijs moet waterdicht zijn.

Het kwaad is al geschied in zo'n geval, dus zal er toch een andere oplossing moeten komen om andere verkrachtingen te voorkomen. Het zou handig zijn hierbij om onnodig samenzijn van mannen en vrouwen te vermijden, zoals in de Islam al wordt voorgeschreven. Maar castratie als achteraf straf is te hard, zelfs voor mij. Van mij mag je die vent kapot slaan tot hij dood gaat. Maar castratie gaat voor mij te ver. Hoewel ik er toch even over twijfelde, toch uiteindelijk maar NEE gestemd!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 14:10

Asalaam alaikoem warahamtul alllahi wabaraktu

Soebhanallah !waar gaat de wereld heen!

En het is gewoon een feit dat een vrouw een man nodig heeft en  weer andersom

Als de vrouw niet om de 4 seconde buiten zou zijn dan zouden we verkrachtingen kunnen verkomen. 

ma3salaam

oegti fi allah najma.

 


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2005 om 15:26
Ik heb tegen gestemd omdat ik de rechtvaardiging mis en het evenwicht tussen misdrijf en straf.


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 12:19
Omdat deomgang tussen en vrouwniet goed geregeld is in het westen,zalje seksuele misstanden altijd blijven behouden.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 17:52

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Omdat deomgang tussen en vrouwniet goed geregeld is in het westen,zalje seksuele misstanden altijd blijven behouden.


Waarom is die omgang niet goed zoals wij die hier kennen? Ik vind de Islamitisch omgang niet goed. Je moet weten hoe de omgang is en er in meegaan. Dat in Zweden veel verkrachtingen worden gepleegd door Islamitische jongens heeft niet te maken met de omgang van mannen en vrouwen in het westen. Het heeft te maken met die jongens die er niet mee om kunnen gaan. Onze manier van omgang is eigenlijk een stuk moeilijker omdat er van de man en vrouw meer wordt gevraagt om zich in te houden.

Dat ben ik niet helemaal met je eens (met het stukje ervoor ben ik het wel eens). In mijn visie is het voor mensen die hier opgroeien (althans, in de ervaring die ik heb - het is niet voor iedereen hetzelfde) makkelijker, omdat men zich minder bewust hoeft te zijn van omgangsvormen. Ik bedoel: als je vanaf je vroege kindertijd een natuurlijke omgang met de andere sekse wordt aangeleerd (juist door geen beperkingen aan het contact op te leggen) in plaats van dat er zoveel mogelijk een scheidingswand wordt gecre�rd (dit is allemaal heel erg zwart-wit natuurlijk), kijkt men denk ik van nature minder met een seksistische blik (die heb je immers minder nodig om in een situatie te kunnen handelen), waardoor situaties die 'moeilijk' zijn (waarbij er iets van iemand gevraagd wordt om zich in te houden) zich juist minder voordoen (het gaat meer vanzelf).

Maar goed, ik heb natuurlijk alleen mijn referentiekader. Zoals ik vorige week al op een ander topic schreef: mijn persoonlijke ervaring is dat wanneer ik in een omgeving ben waarin ik gedwongen wordt op allerlei seksistische dingen (niet per se negatief) te letten, ik ook noodgedwongen seksitischer naar alles ga kijken (je bent je veel bewuster dan van wie man en wie vrouw is en van wat voor kleding iemand draagt, etc.).

Oftewel: doordat de dingen strikter zijn, moet je je aandacht er meer op richten en dan maak je er juist een opgave van.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2005 om 19:16
Jiyuu ,
Ik hebeen idee dat jij de westerse verhoudingen tussen mannen en vrouwen niet goed begrijpt.
Waarom denk je dat deze niet goed geregeld zijn?
Jiyuu misstanden opsexueel gebied zijn vaak pesoonlijk uitgelegd.
Maar verkrachtingen zijn altijd verwerpelijk.
Of zou jij het jezelf kunnen voorstellen dat je verkracht zou worden door een stel homosexuelen met het excuus dat jij je niet naar hun idee van kuis gedrag zou heben voldaan?
Misschien had je enkel een zwembroek aan op het strand?
Jiyuu wij leven in een ingewikkelde maatschappij.
Maar we zouden een regelkunnen afspreken sexueel gebied.
nl Elke sexuele inbreng die niet door de ander gewilt word is verkrachting en dus strafbaar.
Zogenoemde aanleiding wordt niet serieus genomen.
Zie jij een andere oplossing?

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 02:51

de westerse maatschappij is het probleem van al deze soort oorzaken.heb je al eens goed gekeken hoe die meisjes 16 a 17 jaar rond lopen?ik geloof mijn ogen gewoonweg niet!hoe ze gekleed zijn,hoe ze zich gedragen,make-up,.... dat is toch gewoon vragen om verkracht te worden.en langst de ene kant ok� als ze overdag naar buiten gaan,maar die gaan tegenwoordig pas rond 2 uur (in de morgend) met al hun make-up,korte rokjes,... naar buiten,wanneer die pedofielen juist actief zijn!! maar jah,zo is en blijft de westerse maatschappij.

tegenover de andere maatschappij,waar de vrouwen bescheiden rondlopen in hun hidjaab,wat ze niet aantrekkelijk maakt voor de ongelovigen maar aantrekkelijk voor de gelovigen,die vrouwen worden zelden verkracht.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 03:45

Assalamoe3leikoem Beste Broeder,

Niemand vraagt erom om verkracht te worden Astagfirullah. Ok meiden kunnen zich inderdaad uitdagend kleden maar er staat niet op hun voorhoofd geschreven: Verkracht mij!.

Men dient gewoon zijn/haar blik neer te slaan en jezelf te beheersen dan is er niks aan de hand.

Moge Allah onze intenties zuiver houden en ons behoeden van al het kwade Allahoema Ameen

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa barakatuh..

p.s. Besef wel dat verkrachting een heel trauma aan de vrouw kan brengen, het is tegen haar zin in Allahi7fath

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 03:56

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho

helemaal meeeens broeder ik zelf heb echt gemerkt dat mannen mij nu repecteren moslims en ook niet moslims mannen  als ze langs mij lopen merk ik hoe groot het verchil is  tussen nu met mijn hijaab en  toen ik nog geen hijaab droeg sobanalaah heerlijk is het als je voel dat je veilig bent en gerespecteerd word  maschalaah.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Assalamoe3leikoem Beste Broeder,

Niemand vraagt erom om verkracht te worden Astagfirullah. Ok meiden kunnen zich inderdaad uitdagend kleden maar er staat niet op hun voorhoofd geschreven: Verkracht mij!.

Men dient gewoon zijn/haar blik neer te slaan en jezelf te beheersen dan is er niks aan de hand.

Moge Allah onze intenties zuiver houden en ons behoeden van al het kwade Allahoema Ameen

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa barakatuh..

p.s. Besef wel dat verkrachting een heel trauma aan de vrouw kan brengen, het is tegen haar zin in Allahi7fath

Helemaal mee eens.

Het probleem ligt in het voorbeeld van Moslimboy212 niet bij de meisjes, maar bij de jongens. Als je iemand ziet naderen waarvan je bang bent dat diens uiterlijk je seksueel prikkelt, dan kijk je toch gewoon niet! Laat staan wanneer je hormonen op een peil zijn dat je het risico loopt erg geprikkeld te worden. Ik kan me niet eens voorstellen dat je je ogen dan de vrije kost laat. Dat zou ik heel erg oncomfortabel vinden (erger bijvoorbeeld dan heel nodig naar de wc moeten terwijl je koorts hebt en nog meer dan een half uur moet lopen naar huis - sorry).
Ik vind het echt enorm onbehouwen wanneer iemand zich vrijelijk zou laten prikkelen. En dat dan ook nog degene waardoor je geprikkeld wordt verwijten - alsof die er iets aan kan doen dat je op dat moment gevoelig bent op dat punt.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 14:43

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Het probleem ligt in het voorbeeld van Moslimboy212 niet bij de meisjes, maar bij de jongens. Als je iemand ziet naderen waarvan je bang bent dat diens uiterlijk je seksueel prikkelt, dan kijk je toch gewoon niet! Laat staan wanneer je hormonen op een peil zijn dat je het risico loopt erg geprikkeld te worden. Ik kan me niet eens voorstellen dat je je ogen dan de vrije kost laat. Dat zou ik heel erg oncomfortabel vinden (erger bijvoorbeeld dan heel nodig naar de wc moeten terwijl je koorts hebt en nog meer dan een half uur moet lopen naar huis - sorry).
Ik vind het echt enorm onbehouwen wanneer iemand zich vrijelijk zou laten prikkelen. En dat dan ook nog degene waardoor je geprikkeld wordt verwijten - alsof die er iets aan kan doen dat je op dat moment gevoelig bent op dat punt.

Iemand die uitgehongerd is zal watertandend naar een slagroomtaart kijken, terwijl iemand die zichzelf al met allerlei lekkernijen heeft volgevreten, niet geinteresseerd zal zijn in de taart. Menselijk.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.