Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Battle_for_Peace

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Battle_for_Peace
    Geplaatst op: 05 juli 2005 om 04:53
 

Waarom zou het een God niet passen om dat spijtig te vinden?

Op meer dan 30 plaatsen in de Koran staat dat God de Alwetende is. Dat is ��n van de meest Schone namen van Allah. Wanneer God een plan maakt, dan is Hij de beste daarin. Voordat Hij de mens schept, weet Hij wat hij zal doen. Zie je deze . hier? Voordat Allah mij en de hemelen en de aarde schiep, wist Hij dat ik deze puntje op dit seconde, op deze dag, op deze maand, op deze jaar etc. ging zetten. Subhan Allah! Denk na, hoe kan zo'n Iemand spijt krijgen van Zijn acties? Wallahie, Nee, spijt is verre van Allah, maar jullie weten dat niet.

Als God van tevoren al precies weet wat jij gaat doen, waarom zuo hij je dan nog de kans geven om te kiezen voor het goede of het slechte? Hij kan je dan beter meteen straffen.

En ja inderdaad God is de Alwetende, de Alwijze. Dat woord 'Alwetend' komt nergens in de bijbel voor. Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, beschreef een Almachtige God.
Deze ongeletterde beschreef God compleet en perfect, en zonder enige zwakte. Niemand had zoiets voor hem gedaan. Laten we dit eens vergelijken met de God van de bijbel, [En hoewel ze hetzelfde zijn, en God 1 is, wil ik bewijzen dat wat in de volgende bijbelverzen gezegd worden, verre van waarheid is].

. De God van de Bijbel vergeet [Psalmen 13:2].
. De God van de Bijbel slaapt [Psalmen 44:24].
. De God van de Bijbel moet naar de aarde komen om te zien wat er aan de hand is [Genesis 11:5].
. De God van de Bijbel baart kinderen [Hebr�en 5:5].
. De God van de Bijbel veranderd van mening [Genesis 6:7].
. De God van de Bijbel verkracht vrouwen en onthoofdt haar kinderen. [Openbaring 2:22 en 23].
. De God van de Bijbel beveelt om mensen te beroven [Exodus 3:22].
. De God van de Bijbel straft mensen voor de zonden van hun ouders [Exodus 20:5].
. De God van de Bijbel houdt niet van de gehandicapten [Leviticus 21:16 tot 23].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde niet beweegt [Psalmen 104:5].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde einden heeft [Job 38:13].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde pilaren heeft [Job 9:6].
. De God van de Bijbel gebruikt vieze taal [Spreuken 5:19].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde vier hoeken heeft [Openbaring 7:1].
. De God van de Bijbel zegt dat er [Grote] sterren op aarde vielen zoals vijgen van een vijgenboom vallen [Openbaring 6:13].
. De God van de Bijbel zegt dat de zon om de aarde draait [Psalmen 19:5, Prediker 1:5].
. De God van de Bijbel beveelt om onschuldige vrouwen, zuigelingen, ouderen etc te doden. [Ezechi�l 9:6].
. De God van de Bijbel zegt dat de sterren van de hemel strijd voerden [Richteren 5:20].
. De God van de Bijbel heeft een lantaarn nodig om in de nacht te zien [Zefanja 1:12].
. De God van de Bijbel zegt dat de sterren zongen [Job 38:7].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde grondvesten heeft [1 Samu�l 2:8].
. De God van de Bijbel zegt dat de zon en de maan stil stonden [Habakuk 3:11].
. De God van de Bijbel is niet Alwetend [Genesis 3:8 en 9].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde op water is uitgespannen [Psalmen 136:6, Psalmen 24:2.].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde plat is [Openbaring 1:7, Matth�us 4:8].
. De God van de Bijbel zegt dat een konijn herkauwt [Leviticus 11:5].
. De God van de Bijbel zegt dat er kruipende vogels bestaan met vier poten [Leviticus 11:23].
. De God van de Bijbel zegt dat een vleermuis een vogel is [Deuteronomium 14:11].
. De God van de Bijbel wordt moe [Maleachi 2:17].
. De God van de Bijbel zegt dat een mosterdzaad de kleinste zaad is [Markus 4:31].

De lijst loopt door en door. Er zijn meer dan 1.000 verzen in de Koran die wetenschappelijke feiten zijn. Na deze dingen in jou boek, dan vertel me, waarom zou ik de bijbel als mijn gids nemen? 1 reden is genoeg [Terwijl ik je ontelbare kan geven waarom Koran mijn Gid's is]. Jongen, jij weet nog niets een zeker of er wel een wederopstanding plaats zal vinden. De bijbel zegt dat er geen wederopstanding zal plaatsvinden. Trust me. Geloof je me niet? Zie Psalmen 115:17, Jesaja 26:14, Jesaja 38:18, Job 7:9. Welke reden heb ik dan om jou boek te geloven? Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, kwam met een beschrijving zonder tegenstrijdigheden en beschreef een Almachtige God. De grootste filosofen zouden God niet zo kunnen beschrijven als hij deed. Allah weet wat jij zal doen in je leven, Hij weet hoeveel druppels in een Oceaan liggen en hoeveel zandkorreltjes in een woestijn, maar Hij gaf de mens de keuze om te beslissen. Nu kan Hij kiezen om te zitten of te staan, hij kan kiezen om een moslim te worden of een jood, hij kan kiezen om te schelden of zich in te houden, hij kan kiezen om te slaan of te vergeven. Op de Dag der Opstanding zal Hij hem ondervragen over zelf's de manier van het groeten [Zie Qur'an 4:86 voor meer info]. Deze Almachtige God zal alles voor je neerzetten en uitleg vragen. De engelen die nu links en rechts van je schrijven [Zie Qur'an 50:17 en 18] zullen jou boek van daden op de Dag der Opstanding brengen [Zie Qur'an 69:19 tot 37]. Deze boek heeft alles opgesomd van wat je deed en zei. Voor Allah is zelfs geen gewicht van een atoom of kleiner dan dat op aarde of in de hemel verborgen. [Zie Qur'an 10:61, Qur'an 34:3].

Koran 99:6.
Op die Dag zullen de mensen in verschillende groepen te voorschijn komen opdat hun hun werken getoond zullen worden.
7. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.
8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.

Dus Allah straft je niet voordat je die daad zelf hebt begaan en op de Dag der Opstanding zal je niet tegen Hem kunnen zeggen, 'Ik heb het niet gedaan' of 'U had geen openbaring gestuurd'.

Koran 4:174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

Je wil toch niet zeggen dat altijd wanneer iemand iets ergs overkomt, dat een straf is van God? Wat dacht je van bijvoorbeeld een beproeving? Oh, en moslims geloven ook dat God Ibrahim opdroeg zijn zoon te offeren. Had die zoon dat soms verdiend? En toen bedacht God zich... oei! Dat kan volgens jou helemaal niet!

Dat Ibrahiem, vrede zij met hem, in zijn droom een opdracht kreeg van de Heer der werelden, om zijn zoon op te offeren voor Hem, betekent niet dat God niet wist wat voor beslissing Ibrahiem zou nemen, zoals de Christenen dat denken [Zie Genesis 22:12].
God is de Alwetende. En God heeft Zich niet bedacht, toen Ibrahiem, vrede zij met hem, zijn zoon wou offeren. Allah wist dat Ibrahiem in deze test zou slagen, maar Hij wilt dit bewijs op de Dag der Opstanding voor ons zetten.

Koran 37:102. En toen deze de knapenleeftijd bereikte, zeide hij: "O mijn lieve zoon, ik heb in een droom gezien, dat ik u heb te offeren. Zie, wat zegt gij daarvan?" Deze antwoordde: "O mijn vader doe zoals u bevolen is, gij zult mij, indien God het wil, zeker geduldig vinden."
103. En toen zij zich beiden aan (Gods bevel) hadden onderworpen, en hij hem plat op zijn voorhoofd had gelegd,
104. Riepen Wij hem toe: "O Abraham,
105. Gij hebt de droom reeds vervuld. Zo belonen Wij inderdaad degenen, die goed doen."
106. Dit was voorzeker een grote beproeving [Voor Abraham].
Koran 3:67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.
68. Zeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen en deze profeet en de gelovigen en God is de Vriend der gelovigen.
Koran 2:135. En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar volg de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren".
136. Zegt: "Wij geloven in God en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen [We zeggen niet, we geloven in Mohammad maar niet in Mozes etc] en aan Hem onderwerpen wij ons.

De boodschap van alle Profeten, vrede zij met hen, was 1 Islam. Van Adam tot Mohammad kwamen ze met de Tawheed. Geen enkele van hen zei dat er 2 of 3 of ontelbare goden waren. Ze zeiden allemal Allah is 1 en wij zijn mensen. Dan waren het de mensen die Christendom uitvonden [Nergens in de bijbel noemt God of Jezus de Christenen bij naam]. De mensen waren het die jodendom en budhisme en hinduisme etc uitvonden. De boodschap van Islam is nog steeds in de bijbel te vinden. Sterker nog, Allah zegt als je twijfelt over deze openbaring vraag aan de joden en Christenen [Qur'an 10:94]. Laten we ze vragen over hoofddoeken, zakaat, wudu, besnijdenis, alcohol, baard, muziek, rente etc.

. De vrouwen moeten hoofddoeken dragen of anders kaalscheren. [1 Korinthi�rs 11:6, 1 Timoth�us 2:9, Genesis 24:65, Jesaja 3:23, Ruth 3:15].
. Asalaam Alaikom. [Lukas 24:36, Matth�us 10:12, Genesis 43:23, 1 Samu�l 25:6, Lukas 10:5].
. Insha'Allah. [Jakobus 4:14].
. Zakaat. [Matth�us 6:2 en 3].
. Wudu. [Exodus 40:32 en Exodus 29:4].
. Vasten. [Matth�us 6:16 tot 18, Leviticus 16:29 tot 31, Jesaja 58:1 tot 7].
. En rente is verboden. [Exodus 22:25, Leviticus 25:36, Deuteronomium 23:19, Psalmen 15:5].
. De gelovige mannen moeten besneden worden. [Genesis 17:14].
. De menstruatie onreinheid. [Leviticus 15:19].
. En varkensvlees is verboden. [Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7].
. Alcohol is verboden. [Richteren 13:4, Numeri 6:3, Hosea 4:11, Numeri 6:3, Jesaja 5:22, Spreuken 20:1].
. Laat je baard staan. [Leviticus 19:27, Leviticus 21:5].
. Schoenen uit in het gebed'shuis. [Exodus 3:5, Jozua 5:15].
. De Dua in de bijbel. [1 Koningen 8:54].
. Moskee, betekent gebed'shuis in Arabish. [Matth�us 21:13].
. Aanbidt Allah in het geheim. [Matth�us 6:5].
. Muziek is verboden. [Amos 6:1 tot 5].
. De profeten aanbaden God met hun aangezichten tegen de grond zoals de moslims. [Exodus 34:8, Genesis 24:52, Nehemia 8:7].

Koran 41:43.
Er is niets tot u [O Mohammad] gezegd behalve het geen aan de boodschappers v��r u was gezegd.

Wat is de wet? De wet is niet het hele Oude Testament. De wet zijn de tien geboden die God aan Mozes openbaarde. Christenen moeten zich nog altijd aan die tien geboden houden.

hahaha, horen jullie dat? De tien geboden een levens wet? Laat mij je de tien geboden in de Koran en de Bijbel laten zien.

[Het eerste gebod].
Deuteronomium 5:7. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
koran 47:19. Weet, dat er buiten God geen God bestaat.

[Het tweede gebod].
Deuteronomium 5:8. Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is;
Koran 43:11. Er is niets aan Hem gelijk en Hij is de Alhorende, de Alziende.

[Het derde gebod].
Deuteronomium 5:11. Gij zult den Naam des HEEREN, uws Gods, niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden dengene, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.
koran 2:224. En verschuil je niet achter God met uw eden om je te onthouden van het goeddoen en het rechtvaardig handelen en het stichten van vrede tussen de mensen. God is Alhorend, Alwetend.

[Het vierde gebod].
Deuteronomium 5:16. Eert uw vader, en uw moeder, gelijk als de HEERE, uw God, u geboden heeft, opdat uw dagen verlengd worden, en opdat het u welga in het land, dat u de HEERE, uw God, geven zal.
koran 17:23. Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders. Indien ��n hunner bij u een hoge leeftijd bereikt of beiden doen dit, zeg dan nimmer tot hen "Foei" noch stoot hen af, doch spreek tot hen een welgevallig woord.

[Het vijfde gebod].
Deuteronomium 5:19.
En gij zult niet stelen.
koran 5:38 en 39.
En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van God. God is Almachtig, Alwijs. maar degene, die na zijn overtreding berouw heeft en zich betert God zal Zich gewis in barmhartigheid tot hem wenden, voorwaar, God is Vergevensgezind, Genadevol.

[Het zesde gebod].
Deuteronomium 5:20.
En gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
koran 2:283.
En indien je op reis bent en geen schrijver vindt, laat er dan een onderpand voor worden gegeven. En indien ��n uwer de ander iets toevertrouwt, laat dan degene aan wie het toevertrouwd is, het toevertrouwde teruggeven en laat hem God zijn Heer vrezen. Verbergt geen getuigenis; en wie dat wel doet diens hart is zeker zondig en God weet goed, wat je doet.

[Het zevende gebod].
Deuteronomium 5:17.
Gij zult niet doodslaan.
Koran 5:32.
Wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.

[Het achtste gebod].
Deuteronomium 5:18.
En gij zult geen overspel doen.
koran 17:32.
En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.

[Het negende gebod].
Deuteronomium 5:21.
En gij zult niet begeren uws naasten vrouw; en gij zult u niet laten gelusten uws naasten huis, zijn akker, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
koran 4:36.
En aanbidt God en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, God heeft de pochers en de opscheppers niet lief.

[Het tiende gebod].
Deuteronomium 5:12.
Onderhoudt den sabbatdag, dat gij dien heiligt; gelijk als de HEERE, uw God, u geboden heeft.
koran 62:9.
O, gij die gelooft! Wanneer op Vrijdag de oproep tot het gebed is uitgezonden, haast u dan God gedachtig te zijn en verlaat de handel. Dit is beter voor u indien gij het weet.

En dan...[?] Deze dingen staan dus ook in de Koran. Is dit het hele Wet? Tien dingetjes? Nee, Wallahie, verre hiervan. De Wet is gegeven aan Mozes en niet aan Jezus, vrede zij met hen. Dat zijn de eerste vijf boeken, daarin zijn veel dingen be [en her] schreven. Dat is waar je je aan moet houden en niet alleen deze tien dingetjes. Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, kwam met een uitstekende wet, die aan alle zaken aandacht schonk en niets achterwege liet. De beste gerechtigheid voor de Werelden. De hemel en de aarde lopen op God's geboden, zelf's de zon durft niet uit zijn baan te lopen. De Wetten van de Almachtige kan je niet achter je werpen. Van de struiken op de grond tot de hemellichamen houden zich aan de geboden van Allah, de Almachtige. God zegt dat degene die niet met Zijn wet regeert een ongelovige is [Qur'an 5:44]. En dat degenen die zich van Zijn wet afwenden huichelaars zijn [Qur'an 4:61]. De mens gelooft niet in Allah, totdat hij Zijn hele Sharia accepteert, 100% met zijn hele hart. [Qur'an 4:65, 4:60, Qur'an 4:59, Qur'an 5:48 tot 50].

Koran 5:68. Zeg, 'O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt'. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.
Koran 62:5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt. Slecht is de staat van het volk dat de tekenen van God verwerpt. En God leidt het onrechtvaardige volk niet.

Ik beweer nergens dat Christenen zich niet aan de wet van God moeten houden
.
Dan spreek je je eigen goden [De schriftgeleerden] tegen.

Romeinen 2:1. Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die anderen oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die anderen oordeelt, doet dezelfde dingen.
Matth�us 7:1. Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Romeinen 6:14. Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
Romeinen 3:28. Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet.

Galaten 2:16.
Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden.
Lukas 6:37. En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden verdoemt niet, gij zult niet verdoemd worden laat los en gij zult losgelaten worden.


Wij moeten ons aan de leer van Jezus Christus houden en die leert ons de tien geboden (de wet) en meerdere regels. Ook leert hij ons dat vele regels niet meer bestaan.
.
Johannes 7:19. Heeft Mozes u niet de wet gegeven? En niemand van u doet de wet.
Matth�us 5:17. Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18. Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19. Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
Matth�us 23:1. Toen sprak Jezus tot de scharen en tot Zijn discipelen,
2. Zeggende: De Schriftgeleerden en de Farizeen zijn gezeten op de stoel van Mozes;
3. Daarom, al wat zij u zeggen, dat gij houden zult, houdt dat en doet het; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het, en doen het niet.

Ok dus Jezus was niet gekomen om de Wet te vernietigen, dan hoe kan je zeggen dat hij heeft gezegd dat sommige [Of eigenlijke alle] wetten niet meer gelden? Ik ken deze Jezus niet. Wallahie, Jezus, vrede zij met hem, zou nooit durven om ook maar ��n Wet van Allah, te wijzigen. In de verzen hierboven wordt aangegeven volgens jullie door Jezus, dat die Wet [Thora, die jullie van Mozes kregen] voor altijd blijft.

Ik raak alleen een beetje geirriteerd door Battle For Peace nieuwe ronde van gekopieerde en geplakte Bijbel citaten die iets zouden zeggen wat ze niet zeggen. En ja nu lijkt het er wel op dat ze zeggen wat hij beweert, dat is alleen heel makkelijk als je de boel uit zijn context rukt en vergeet dat de Bijbel vol staat met beeldspraak die je wel moet begrijpen. Zoals jij misschien ook wel weet is het vaak gebeurt op dit forum dat er mensen zijn zonder kennis van de Bijbel die wel denken de Bijbel goed te kunnen bekritiseren. Ik ben daar vaker op in gegaan, blijkbaar zijn mijn antwoorden nooit gelezen want de fout herhaalt zich nu weer. Men moet weten dat de Koran en de Bijbel veel van elkaar verschillen. Je kan de Bijbel niet net zo benaderen als de Koran omdat beide boeken een andere ontstaansgeschiedenis kennen en literair gezien anders in elkaar zitten. De Koran kan je zonder context ook helemaal zwart maken, met de Bijbel is het nog makkelijker te doen dan met de Koran door de manier waarop de Bijbel in elkaar zit. Als je niet weet hoe de Bijbel in elkaar zit en waar je bij je kritiek dus op moet letten dan kan je natuurlijk van alles vinden. Het irriteerd mij dat BFP dit na herhaaldelijk erop te zijn gewezen door mij en anderen in het verleden nog steeds niet snapt waar hij mee bezig is. Kopieer en plak maar raak, vergeet de context vergeet beeldspraak vergeet wat dan ook en lekker niet kloppende kritiek geven, zo komt het op mij over. Jij zou denk ik ook geirriteerd zijn als ik op dergelijke manier de Koran ga bekritiseren. Zo'n manier van bekritiseren klopt gewoon niet, daarom hanteer ik hem dus ook niet.

Laat mij je ��n ding zeggen, als jij in die Bijbel verzen geloofde, dan zou je trots zijn dat iemand ze op een forum plakt. Je weet dat dat gewoon leugens zijn van schriftgeleerden. Bij elke reactie van je zeg je dat ik zomaar dingen Kopi�r en plak in plaats van dat je uitleg geeft [Die er niet is]. Ik heb volgens mij 57 miljoen keer gehoord dat ik verzen uit context haal. Wat valt er uit het context te halen bij de volgende verzen.

2 Koningen 8:26.
Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2. Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Samu�l 10:18. Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18. Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Koningen 25:27. Het geschiedde daarna in het zeven en dertigste jaar der wegvoering van Jojachin, den koning van Juda, in de twaalfde maand, op den zeven en twintigsten der maand, dat Evilmerodach, de koning van Babel, in het jaar, als hij koning werd, het hoofd van Jojachin, den koning van Juda, uit het gevangenhuis, verhief.
Jeremia 52:31. Het geschiedde daarna, in het zeven en dertigste jaar der gevankelijke wegvoering van Jojachin, den koning van Juda, in de twaalfde maand, op den vijf en twintigsten der maand, dat Evilmerodach, de koning van Babel, in het eerste jaar zijns koninkrijks, het hoofd van Jojachin, den koning van Juda, verhief, en hem uit het gevangenhuis uitbracht.

2 Koningen 25:8. Daarna in de vijfde maand, op de zevenden der maand (dit was het negentiende jaar van Nebukadnezar, den koning van Babel) kwam Nebuzaradan, de overste der trawanten, de knecht des konings van Babel, te Jeruzalem. En hij verbrandde het huis des HEEREN, en het huis des konings, mitsgaders alle huizen van Jeruzalem; en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.

Jeremia 52:12.
Daarna, in de vijfde maand, op den tienden der maand (dit jaar was het negentiende jaar van den koning Nebukadrezar, den koning van Babel), als Nebuzaradan, de overste der trawanten, die voor het aangezicht des konings van Babel stond, te Jeruzalem gekomen was; Zo verbrandde hij het huis des HEEREN en het huis des konings; mitsgaders alle huizen van Jeruzalem en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.

2 Koningen 27:18. Ook nam de overste der trawanten Seraja, den hoofdpriester, en Zefanja, den tweeden priester, en de drie dorpelbewaarders.
19. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en vijf mannen uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevondenwerden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in de stad gevonden werden.
Jeremia 52:24. Ook nam de overste der trawanten Seraja, den hoofdpriester, en Zefanja, den tweeden priester, en de drie dorpelbewaarders.
25. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en zeven mannen uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden,mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in het midden der stad gevonden werden.

2 Kronieken 9:25. Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren.
1 Koningen 4:26. Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

1 Kronieken 18:4. En David nam hem duizend wagens af, en zeven duizend ruiters, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield honderd wagens daarvan over.
2 Samu�l 8:4. En David nam hem duizend wagens af, en zeshonderd ruiteren, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan honderd wagenen over.


Nehemia 7:67. Behalve hun knechten en hun maagden, die waren 7.337 en zij hadden tweehonderd en vijf en veertig zangers en zangeressen.
Ezra 2:65. Behalve hun knechten en hun maagden, die waren 7.337 en zij hadden tweehonderd zangers en zangeressen.

1 Koningen 9:27.
En Hiram zond met die schepen zijn knechten, scheepslieden, kenners van de zee, met de knechten van Salomo.
28. En zij kwamen te Ofir, en haalden van daar aan goud, vierhonderd en twintig talenten, en brachten het tot den koning Salomo.
2 Kronieken 9:18. En Hiram zond hem, door de hand zijner knechten, schepen, mitsgaders knechten, kenners van de zee; en zij gingen met Salomo's knechten naar Ofir, en zij haalden van daar vierhonderd en vijftig talenten gouds, dewelke zij brachten tot den koning Salomo.

2 Kronieken 36:9. Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Ik zet gewoon 2 verzen uit jou 'heligste' boek, en zelf's een baby snapt dat deze verzen elkaar tegen spreken. De lijst is lang. Als de Bijbel nog steeds letterlijk de woorden van Allah zijn, dan waarom zitten er 14.800 tot 50.000 tegenstrijdigheden in? De waarheid is dat de Bijbel is vervalsd. Dat moet wel, want God maakt geen fouten. De Christenen zijn nooit een ��nheid gevormd. Er zijn velen sekten geweest en er bestaan er velen. Sektes zoals ze in het engels genoemd worden, Gnosticism, Monarchianism, Docetism, Donatism, Pelagianism, Nestorianism, Monophysitism, Orthodox, Catholicism, Waldenses, Lollards, Hussites, Protestant, Anabaptism, Zwinglianism, Anglicanism, Calvinism, Amish, Methodism, Shakers, Swedenborgians, Unitarianism, Hicksites, Disciples of Christ, Seventh Day Adventists etc. Ieder ervan beweerde iets anders. Ze hielden elkaar voor leugenaars en verklaarden boeken voor leugens terwijl een andere sekte het als geopenbaard beschouwde.

Genesis 32:30. En Jakob noemde den plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.
Johannes 1:18. Niemand heeft ooit God gezien.

Jona 3:10. En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet.
Numeri 23:19. God is geen mens, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?

Handelingen 9:7. En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.
Handelingen 22:9. En die met mij waren zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.

Ezechi�l 18:20. De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Exodus 20:5. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Matth�us 28:18. En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende, Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
Markus 6:5. En Hij kon aldaar geen kracht doen; dan Hij legde weinigen zieken de handen op, en genas hen.

Johannes 8:15. Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.
Johannes 9:39. En Jezus zei: Ik ben tot een oordeel in deze wereld gekomen, opdat degenen, die niet zien, zien mogen, en die zien, blind worden.

Handelingen 1:24. En zij baden en zeiden: Gij Heere! Gij Kenner der harten van allen, wijs van deze twee een aan, dien Gij uitverkoren hebt;
Deuteronomium 8:2. En gij zult gedenken aan al den weg, dien u den HEERE, uw God, deze veertig jaren in de woestijn geleid heeft; opdat Hij u verootmoedige, om u te verzoeken, om te weten, wat in uw hart was, of gij Zijn geboden zoudt houden, of niet.

Matth�us 27:5. En als hij de zilveren penningen in den tempel geworpen had, vertrok hij, en heengaande verworgde zichzelven.
Handelingen 1:18. Deze dan heeft verworven een akker, door het loon der ongerechtigheid, en voorwaarts overgevallen zijnde, is midden opgeborsten, en al zijn ingewanden zijn uitgestort.

Exodus 31:17. Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
Jesaja 40:28. Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.


Lukas 1:37. Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn.
Hebr�en 6:18. Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;


Jakobus 1:13. Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden en Hij verzoekt niemand.
Genesis 22:1. En het geschiedde na deze dingen, dat God Abraham verzocht; en Hij zeide tot hem: Abraham! En hij zeide: Zie, hier ben ik!


Johannes 17:12. Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.
Johannes 18:9. Opdat het woord vervuld zou worden, dat Hij gezegd had: Uit degenen, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik niemand verloren.

Spreuken 8:17. Ik heb lief, die Mij liefhebben; en die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden.
Spreuken 1:28. Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden; zij zullen Mij vroeg zoeken, maar zullen Mij niet vinden;


2 Samu�l 6:6. Als zij nu kwamen tot aan Nachons dorsvloer, strekte Uza zijn hand uit aan de ark Gods, en hield ze, want de runderen struikelden.
1 Kronieken 13:9. Toen zij aan den dorsvloer van Chidon aankwamen strekte Uza zijn hand uit, om de ark te houden, want de runderen struikelden.

Johannes 21:17. Hij zeide tot hem ten derden maal: Simon, zoon van Jonas, hebt gij Mij lief? Petrus werd bedroefd, omdat Hij ten derden maal tot hem zeide: Hebt gij Mij lief,en zeide tot Hem: Heere! Gij weet alle dingen, Gij weet, dat ik U liefheb. Jezus zeide tot hem: Weid Mijn schapen.
Markus 13:32. Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in de hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader.

1 Samu�l 23:6. En het geschiedde toen Abjathar de zoon van Achimelech tot David vluchtte naar Kehila, dat hij afkwam met den efod in zijn hand.
2 Samu�l 8:17. En Zadok, zoon van Ahitub, en Achimelech, zoon van Abjathar, waren priesters; en Seraja was schrijver.

Johannes 14:9. Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?
Johannes 5:37.
De Vader Die Mij gezonden heeft Die heeft Zelf van Mij getuigd. Gij hebt noch Zijn stem ooit gehoord noch Zijn gedaante gezien.

Hebr�en 1:10. En: Gij, Heere! hebt in den beginne de aarde gegrond, en de hemelen zijn werken Uwer handen;
11. Dezelve zullen vergaan, maar Gij blijft altijd, en zij zullen alle als een kleed verouden;
Prediker 1:4. Het ene geslacht gaat, en het andere geslacht komt, maar de aarde staat in der eeuwigheid.

De lijst loopt door en door en door. Oneindige contradicties. De ene vers zegt, 'Ik heb God gezien' en de andere zegt, 'Niemand heeft ooit God gezien'. Is dit een Openbaring van de Alwetende? Denk na en gebruik je verstand. Loop niet zomaar rond en geloof niet zomaar alles waar je geen kennis over hebt want het oor, oog en het hart zullen ondervraagd worden. [Zie Qur'an 17:36]. De Christenen beweren dat de Bijbel letterlijk, Allah's woord is en dat de Koran niet van Allah komt, maar bedacht is door een woestijn Arabier.

Koran 28:49. Zeg: "Brengt dan een Boek van God dat een betere leiding geeft dan dit, ik zal dat volgen, indien gij waarachtig zijt."

Maar dezen zullen nooit zo'n boek kunnen brengen.

Koran 14:1.
Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij u hebben geopenbaard, opdat gij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht moogt brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene.

Toen Allah Zijn boek openbaarde, daagde Hij de werelden uit.

Koran 2:23.
En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten God, als gij waarachtig zijt.

Niemand is dit gelukt, niemand, integendeel alle pogingen zijn opgegeven. Deze gid's voor de mu'mineen is de grootste wonder waarmee de Profeet, Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, werd gestuurd. De wonderen van alle Profeten, vrede zij met hen, liepen af maar de wonder van deze boodschapper blijft nog altijd voortbestaan na zijn dood. Deze Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, kon niet lezen of schrijven, tot zijn dood. Vertel mij hoe een ongeletterde mens zo'n foutloze boek kan brengen. Onder zijn metgezellen was hij een betrouwbare. Voor de openbaring tot zijn veertigste, had hij geen enkele kennis van religie of eerdere openbaringen. Toen werd het boek geopenbaard die wij nu in onze handen hebben. Deze boek vertelt ons in grote detail wat er in de voorgaande boeken was geopenbaard, alsof Mohammad getuige was van die zaken. Deze Profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, vertelde zaken die later uitkwamen, zoals overwinningen, en de val van koninkrijken, en het uitbreiden van de religie, etc. Alsof hij de toekomst uit een open boek las. Als je de levensloop van deze boodschapper bestudeert zal je ontdekken dat dit een perfecte voorbeeld was voor degenen die God vreesden en veel aan het Hiernamaals aandacht schonken. Allah wierp grote liefde vor deze man in de harten van zijn metgezellen, zo veel zelf's dat ieder van hen zich wou opofferen voor hem. Tot vandaag de dag houden de mensen van hem vanuit de bodem van hun harten. Ieder die in hem gelooft, zou zijn eigen familie willen opofferen om hem te zien, al was het maar eens. De geschiedenis heeft nooit de levensloop van een mens zo goed bewaard als van Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem.

Noch heeft de wereld een mens gekend die tot zolang na hem precies wordt gevolgd. De gelovigen zitten zoals hij, eten zoals hij, drinken zoals hij, slapen zoals hij, lachen zoals hij en gedragen zich in de wc zoals hij dat deed. Wallahie, nog nooit is iemand zo gevolgd. Tijdens zijn leven werd hij gevolgd door mensen van alle rassen en kleuren. De mensen die hem volgden waren Christenen, Joden, afgodendienaren of mensen zonder religie. De mensen die hem gingen volgen stonden bekend door hun kennis en goede beslissingen. Deze mensen volgden hem omdat hij zo betrouwbaar was en door zijn tekenen. Ze volgden hem niet omdat hij de weg van hun voorvaderen had gekopierd. Waarlijk, de meeste mensen volgden hem toen de Islam nog zwak en klein was. Ze hebben veel geleden door de handen van de kufaar en toch gaven ze hun religie niet op. Mijn broeders en zusters, dit zijn allemal bewijzen dat Mohammad, een boodschapper van God. Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, kwam met een beschrijving zonder tegenstrijdigheden en beschreef een Almachtige God. De grootste filosofen zouden God niet zo kunnen beschrijven als hij deed. Deze boodschapper was degene die zieke gruwelheden wegwerkte, van kinderen die levend werden begraven etc. Deze man was het die ons liefde leerde tonen aan mensen, ouders, vrienden, dieren, planten etc. Zijn dit geen bewijzen dat Mohammad, de ware boodschapper was van God? Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, kwam met dezelfde boodschap als Jezus, Mozes, David, Solomo, Abraham, Adam, Noah etc.

Psalmen 86:10.
Want Gij zijt groot en doet wonderwerken Gij alleen zijt God. [De boodschap van David].
Deuteronomium 6:4. Hoor Isra�l de HERE is onze God de HERE is ��n! [De boodschap van Mozes].
Markus 12:29. Jezus antwoordde Het voornaamste is Luister, Isra�l! De Here, onze God, de Here is ��n!
[De boodschap van Jezus].
koran 2:163. En uw God is ��n God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.
[De boodschap van Mohammad].

Koran 112:1.
Zeg, 'God is de Enige'. [Jesaja 45:21, Jo�l 2:27, Psalmen 86:10, Exodus 20:3, Markus 12:32, Deuteronomium 6:4, Nehemia 9:6 etc].
2. God is Zichzelf genoeg, Eeuwig.
[Jesaja 43:10, Deuteronomium 32:39, Jesaja 44:6, Jesaja 43:11 etc].
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. [Johannes 8:40,
Johannes 17:3, Handelingen 2:22, Matth�us 21:11 etc].
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.
[Deuteronomium 33:26, Jesaja 46:9, Exodus 9:14, Jeremia 10:6, 1 Korinthi�rs 8:10 etc].

En toch zijn jullie degenen geworden die anderen naast de meest Hoge aanbidden. Van beeldjes en geesten tot Jezus. Jullie zijn afgoden dienaren geworden. Er is geen vergeving voor afgodendienst. Van de Bijbel zijn er 24.000 manuscripten en niet 2 zijn precies hetzelfde. Er is dus veel diversiteit onder de manuscripten, zoals extra woorden, missende passages, etc. Maar de Koran heeft vanaf het begin tot nu 77,807 letters 33,671 woorden en 6,336 verzen. Er zijn twee 1400 jaar oude Koran's bewaard gebleven, de eerste is in Istanbul en de andere is in Tasjkent. Dus men kan nog letterlijk nakijken of de Koran is aangepast in dit 1400 jaar. De Koran is een boek van Allah en is door Miljarden mensen uit het hoofd geleerd. Dus als vandaag de dag alle koran's uit deze planeet zouden verdwijnen zou men het boek letter voor letter opnieuw kunnen schrijven. Vandaag de dag zijn er bijna 10.000.000 mensen die het hele boek uit het hoofd kennen. Moslim kinderen kunnen het al uit hun hoofd voordat ze de pubdertijd bereiken de gemiddelde leeftijd is 12 jaar. Sommigen kennen het op hun 9
uit het hoofd en anderen op hun 13 en dit is een grote feit. Laatste was er in Arabi� door een drukfout een blz. uit de koran verloren gegaan en er braken grote rellen uit. In de vorige eeuw heeft een instituut uit M�nchen 42.000 kopie�n van de Koran verzameld. Hieronder vielen manuscripten en gedrukte teksten die uit alle perioden en uit alle windstreken van de islamitische wereld stamden. Deze teksten zijn gedurende een halve eeuw onderzocht en de uitslag was dat er, afgezien van kopieerfouten, geen verschillen in de tekst bestonden. Zelfs niet door het feit dat er veertien eeuwen tussen de verschillende kopie�n zat.

Waarom? Omdat De Meest Hoge, Zijn vers openbaarde, 'Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning [De Qor'an] hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers'. [Qur'an 15:19]. Subhan Allah! De koran vertaling kan je nooit vergelijken met de Koran in zijn origineel Arabisch die mensen laat huilen en flouwvallen en soms zijn er gevallen bekend dood laat gaan. De koran kan je onmogelijk met een ander boek vergelijken. Als je verzen leest over dat de hemel aan het uitbreiden is, en dat de hemel rook was zoals, en verzen over bestuivende winden en windrichtingen en verzen over banen van sterren als er wordt gesproken over die diepten van de zee die meer dan 200 meter onder water zitten en over de zoete en de zoute zee�n en verzen zoals de hemel gesloten was etc. etc. Dit kan niet van een mens komen, en zeker niet 1400 jaar geleden en hellemal niet van een woestijn Arabier en zeker niet in een tijd waarin men dacht dat de aarde plat was en China de verste land en al hellemal niet van een analfabeet, dat is simpelweg iets onmogelijks. Allah zei, 'Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van God dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt'. [Qur'an 4:82]. Dat is de tweede uitdaging. Vind iets dat niet klopt in het boek, of maak een gelijkwaardige vers. Dat is de uitdaging voor iedere ongelovige in elke tijd. Vind iets dat niet klopt. Vind het. En nog nooit is er een echte fout ontdekt in de koran, nog nooit! Allahu Akbar! Vanaf de openbaring van de koran, 1400 jaar geleden, tot de dag van vandaag, is er niemand in staat geweest om zelfs ��n enkel hoofdstuk te schrijven, gelijk de hoofdstukken van de koran, wat betreft hun schoonheid, welsprekendheid, pracht, wijze wetgeving, juiste informatie, ware profetie en andere perfecte eigenschappen van de koran.

Merk ook op dat het kleinste hoofdstuk in de koran hoofdstuk 108 slechts uit 10 woorden bestaat. En zelfs daarmee is niemand ooit in staat geweest deze uitdaging aan te gaan, toen niet en nu niet. Het woord 'Bijbel' komt nergens in de Bijbel voor, maar in de koran staat 70 keer dat dit de koran is. Het begint met, 'Dit is het Boek waaraan geen twijfel is, een richtsnoer voor de Godvrezenden'. Dus ja het is duidelijk geworden dat de Bijbel een vervalsde boek is, en dat hij die zich eraan vast wil houden na deze tekenen, dan heeft hij de duivel als zijn metgezel genomen en die laat hem dwalen terwijl hij denkt dat hij rechtleidt is [Zie Qur'an 43:36 tot 38]. Wanneer je tegen ze praat zeggen ze 'Christendom is liefde en vrede' en 'Islam is haat'. Laten we even op de kaart zetten wat de waarheid is.

. 25.100 mensen onthoofdt en steden geplunderd. [Richteren 20:35 tot 37].
. 50.070 mensen geslacht. [1 Samu�l 6:19].
. 22.000 man onthoofdt. [2 Samu�l 8:5].
. 3.000 mensen geslacht in ��n dag. [Exodus 32:27 tot 29].
. 12.000 mannen en vrouwen geslacht. [Jozua 8:22 tot 26].
. 10.000 mensen onthoofdt en veel steden geplunderd. [Richteren 1:2 tot 25].
. 42.000 onthoofdt. [Richteren 11:6].
. 100.000 mensen geslacht op ��n dag. [1 Koningen 20:28 en 29].
. 20.000 mensen dedoodt, doordat een muur op ze viel. [1 Koningen 20:30].
. 1.000 man gedoodt. [Richteren 14:14 en 15].
. 24.000 mensen gedoodt. [Numeri 25:9].
. 14.700 levend verbrandt. [Numeri 16:41 tot 50].
. 22.000 man gedoodt. [Richteren 20:18 tot 21].
. 10.000 van een ravijn naar beneden degooid. [2 Kronieken 25:12].
. 18.000 man geslacht. [Richteren 20:23 tot 25].
. 70.000 mensen gedoodt. [2 Samu�l 24:13 tot 15].
. 185.000 onthoofdt. [2 Koningen 19:35].
. 300 man in ��n keer onthoofdt door Jasobam. [1 Kronieken 11:11].
. 40.000 mensen gedoodt. [1 Kronieken 19:18].
. 500.000 man onthoofdt. [2 Kronieken 13:15].
. 10.000 geslacht. [2 Kronieken 25:11].
. 12.000 mannen onthoofdt en 200.000 vrouwen en kinderen gevangen genomen. [2 Kronieken 28:6].
. 75.000 mensen onthoofdt. [Esther 9:16].
. 185.000 mensen afgeslacht. [Jesaja 37:36].
. 42.000 man onthoofdt. [Richteren 11:4 tot 6].
. 185.000 mensen gedood. [Jesaja 37:36].

En zo kunnen we doorgaan. En ja Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, was inderdaad gestuurd met het zwaard, maar hij heeft geen enkele ziel onrechtvaardig vermoordt. In de bijbel worden miljoenen onschuldige vrouwen, baby's, ouderen en mannen vermoordt. Zie Richteren 18:27 als voorbeeld. Ik heb alles voor jullie opgesomd, voorlopig is dit mijn laatste berricht, ik kom nog wel terug Insha'Allah. Wallahie, de Koran is enige juiste routekaart naar het Paradijs, en als je de bijbel als je gid's neemt zul je in de diepe putten van de Hel terecht komen. Moge Allah ons leiden en ons beschermen tegen Zijn bestraffing, Amien. Wie Allah leidt, zal nooit dwalen en wie Hij dwaalt zal nooit leiding kunnen vinden. Als er iets goed's in hun harten was, had Allah ze wel geleidt. De beste woorden zijn de woorden van Allah en de beste leiding is die van Mohammad. Moge de vrede en zegeningen van Allah over hem zijn, over zijn familieleden, zijn metgezellen en over degenen die hem volgen in vroomheid tot de Dag des Oordeels. Het ergste kwaad is de innovatie in de religie, elke innovatie is een dwaling, en elke dwaling eindigt in de hel. Elke fout in dit werkje of elke zin, die tot verwarring in de gedachtes van de lezer leidt, zijn van mij en van Shaitaan [Satan]. Elke woord dat leidt tot het juiste begrip van de Islamitishe Boodschap, is alleen toe te schrijven aan de genade van Allah. Ik vraag Allah, de Verhevene, vergeving voor mijn tekortkomingen.

Koran 4:82.
Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van God dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 10:48
is er dan niets in de koran wat elkaar tegenspreekt? zoals dat de man 4 vrouwen mag huwen als hij ze maar gelijk behandeld, maar dat wanneer een man 4 vrouwen huwt hij niet in staat zal zijn ze gelijk te behandelen
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 12:21
Salaam

1a2b3c, moslim != (is niet gelijk aan) Quraan. Moslims maken fouten, de Quraan niet. Dus wil het zeggen dat moslims geen foutloze mensen zijn. Doch, dat is geen enkele (normale) mens. Als God, de Alwetende dus al zegt dat mannen al bij voorbaat geen 4 vrouwen gelijk kunnen behandelen, dan weet Hij alleen. Ook weet Hij dus dat het bij de mannelijke psyche kan om meerdere vrouwen te hebben.
Soms is het noodzakelijke om door te redeneren en niet alleen blijven bij vragen.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
barra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote barra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2005 om 19:50
Lieve mensen, wat hier allemaal beschreven wordt, de strijd, het elkaar om de oren slaan met feiten uit oude geschriften in deze tijd...het baart mij zorgen.
Dat is door de eeuwen heen zo gegaan en het heeft altijd en alleen maar tot oorlog geleid.
Kan het niet anders? Waarom een ander overtuigen dat HIJ/ZIJ de waarheid spreekt? Waarom? Is het niet veel belangrijker een weg te vinden met elkaar samen te leven dankzij bepaalde verschillen, en je beiden daarop te leren aanpassen? De verschillende culturen hier in Nederland, we zouden er trots op moeten zijn, we zouden het zo makkelijk kunnen omdraaien....vrede is eigenlijk zo dichtbij......is dat geen universeel geloof? is dat niet wat elke God/Allah wil? alleen wij beperkte mensen zijn er blijkbaar niet toe in staat, maar laten we het in godsnaam/insh allah proberen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 01:56
batle_For_peace denkt blijkbaar nog steeds dat christenen geloven dat de bijbel uit de hemel neergezonden is en dat er daarom geen

- verslagen van slechte gebeurtenissen
- menselijke observaties ("de zon stond stil aan de hemel")
- tegenstrijdigheden
- figuurlijk taalgebruik (po�zie, weet je wel)
- voor mensen moeilijk te begrijpen dingen

in mogen staan.

Probleem met geloven in een neergezonden boek is dat er geen enkele sporen van mensenwerk in gevonden mogen worden.

18.86 totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 04:04

Op een eerder topic gaf ik al verzen aan die aantoonden dat de aarde rond is. Dat zal ik nu voor de gemak er even bijplakken, met de nodige aanpassingen.

55:17-21 De Heer der twee Oosten en de Heer der twee Westen! Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen? Hij heeft de twee zee�n gescheiden, die elkander eens zullen ontmoeten. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren. Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen?

Hier staat zeer duidelijk dat er ook een andere kant bestaat, aangezien je twee oosten en twee westen hebt. De twee zeeen zullen elkaar ooit ontmoeten. Als de aarde niet rond zou zijn geweest, zouden deze twee zeeen elkaar nooit kunnen ontmoeten!

Maar in een andere vers gaf Allah al aan dat dat reeds gebeurd is.

27:61 Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zee�n? Is er een God naast Allah? Neen, de meesten hunner (willen) het niet weten.

Aangezien Hij al die dam tussen de twee zeeen heeft gezet, betekent het dus (als je het vergelijkt met de vorige vers) dat de mensheid er zelf nog achter moest komen dat deze twee zeeen elkaar moeten ontmoeten. Daarnaast geeft deze vers aan dat de wateren van de zeeen zich niet met elkaar mengen, maar zich gescheiden houden van elkaar (de dam, scheiding tussen de wateren v/d zeeen). Diegene die dit feit ontdekte (kaptein Costeau) heeft zichzelf meteen ter aarde geworpen en zich onderworpen aan de Heer der werelden, nadat hij erachter kwam dat dit al 14 eeuwen geleden als teken naar de mensheid was gezonden door de Almachtige.

Deze Qur'aan verzen leggen ons uit hoe Allah alles geschapen heeft. Hij die de aarde tot een rustplaats maakte en Hij die de twee zeeen heeft gescheiden, die elkander ooit zullen ontmoeten.

Laten we nu komen op de vers die Anne zo trots aangaf, namelijk 18:86

Hier wordt de verhaal verteld van Zul Qurnain en niet hoe Allah alles geschapen heeft.

18:83 Men vraagt u betreffende Zol-Qarnain. Zeg: "Ik zal u zijn verhaal vertellen." Wij vestigden zijn macht op aarde en schonken hem de middelen (en het vermogen) alles te volbrengen. En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Als men vraagt naar het verhaal van Zul Qurnain, vertelt Allah ons, wat wij moeten vertellen. Allah vestigde Zul Qurnain's macht op aarde en Allah schonk hem de middelen en het vermogen om alles te volbrengen.

Maar Allah beweert niet dat de aarde een eind heeft en dat de zon in  een modderig poel ondergaat. Hier verteld Allah ons wat Zul Qurnain zelf zag en waarom hij niet meer verder kon gaan.

Hij was blijkbaar in een modderige plek gekomen waardoor hij niet meer verder kon en waar hij dus uiteindelijk de zon onder zag gaan.

In deze vers staat in geen enkel opzicht dat de zon werkelijk in een modderige poel ondergaat, noch staat er dat Allah dit zo heeft ge-ordend. Het verteld ons alleen maar het verhaal van Zul Qurnain en wat hij zag en niet hoe Allah het in werkelijkheid heeft geschapen of ge-ordend.

3:7 Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Zodoende is het betoog van Battle for Peace vele malen sterker (masallah), als de ene vers die Anne aangaf.

En Barra, ik denk dat Batle for Peace juist voor Peace is. Alleen weet hij dat de aanbidding van een valse Bijbel de mensen geen goed zal doen en dat probeert hij hier duidelijk te maken. Hij valt niemand aan, maar toont alleen de waarheden en de tegenstrijdigheden aan.

Net zoals Anne dat probeerde, maar als iets geen tegenstrijdigheid of fout is kan je dat ook niet zo presenteren. Je kan het wel zo presenteren, maar uiteindelijk zal die bewering toch rot blijken.

Uiteindelijk weet Allah alles beter.

16:74 ..... Voorzeker Allah weet (alles), en gij weet niets.

Moge Allah ons belonen met nog meer van zijn Alomvattende kennis en ons onderscheiden van het ongelovige volk.

Esselamu aleikum aan al mijn broeders en zuster

en de vriendelijke groeten aan alle andere schepsels.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 05:10
Overtuigen doe je hier niet mee.

Ja: medemoslims.

In deze vers staat in geen enkel opzicht dat de zon werkelijk in een modderige poel ondergaat, noch staat er dat Allah dit zo heeft ge-ordend. Het verteld ons alleen maar het verhaal van Zul Qurnain en wat hij zag en niet hoe Allah het in werkelijkheid heeft geschapen of ge-ordend.

Hoe weet je welke verhalen in de koran wel echt gebeurd zijn en welke niet?
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 06:30

18:85-86 En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

In eerste instantie geplaatst door Soldier

In deze vers staat in geen enkel opzicht dat de zon werkelijk in een modderige poel ondergaat, noch staat er dat Allah dit zo heeft ge-ordend. Het verteld ons alleen maar het verhaal van Zul Qurnain en wat hij zag en niet hoe Allah het in werkelijkheid heeft geschapen of ge-ordend.


In eerste instantie geplaatst door Anne

Hoe weet je welke verhalen in de koran wel echt gebeurd zijn en welke niet?

Door te lezen. Bijkomend feit is dat alles wat in de Qur'aan staat echt is gebeurd. Zul Qurnain zag de zon ondergaan, in een bron van modderig water. Dat zag hij zo! Net zoals wij de zon ook vaak onder zien gaan bij de zee... Maar of dat in werkelijkheid ook zo is, staat in het midden.

tot ziens

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 06:48

In eerste instantie geplaatst door Remco

Misschien moet je dat bij de Bijbel ook wel doen. Lezen.

Zelfs terwijl er Christenen zijn die gewoon toegeven dat het mensenwerk is?

In eerste instantie geplaatst door Anne

batle_For_peace denkt blijkbaar nog steeds dat christenen geloven dat de bijbel uit de hemel neergezonden is en dat er daarom geen

- verslagen van slechte gebeurtenissen
- menselijke observaties ("de zon stond stil aan de hemel")
- tegenstrijdigheden
- figuurlijk taalgebruik (po�zie, weet je wel)
- voor mensen moeilijk te begrijpen dingen

in mogen staan.

Zelfs terwijl ik leiding heb gevonden in een Boek dat voor ons is nedergezonden door de Almachtige?

56:77-80 Voorzeker, dit is (de) verheven Koran, Een beschermd Boek, Dat niemand zal aanraken behalve zij die zich louteren. Een Openbaring van de Heer der Werelden.

Zelfs terwijl er nog nooit iemand is geweest die deze feit heeft kunnen ontkrachten, behalve dmv zijn eigen afgunst?

2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen.

Nee, dank u.

 

Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 06:57

Asalaam Alaikoem warahmatu allahi wabarakatu

In naam van Allah de bramhartige de meest genadevolle!!!

In de Koran spreekt Allah (swt) over de boeken voor de Koran die Hij (swt) heeft nedergezonden aan de mensheid, ter leiding. Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen... En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v��r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv��r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 43-49)

Allah (swt) maakt ons duidelijk dat Hij (swt) voor het nederzenden van de Koran reeds onder andere de Torah en de Bijbel had nedergezonden aan de mensen. Hierover mag bij de moslim geen twijfel bestaan, want Allah (swt) zegt ook, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"Gij die gelooft, gelooft in Allah en Zijn boodschapper en in het Boek dat Hij Zijn boodschapper heeft geopenbaard, en in het Boek, dat Hij voordien openbaarde. En wie Allah en Zijn engelen en Zijn Boeken en Zijn boodschappers en de laatste Dag verwerpt, is waarlijk ver afgedwaald." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah an Nisa: 136)

En:

"Zeg: 'Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen'." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah  Aali Imraan: 84)

Echter, Allah (swt) heeft ons niet enkel ge�nformeerd over het feit dat Hij (swt) eerdere boeken heeft nedergezonden, maar ook over hoe de mensen hier mee omgegaan zijn. Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is."  (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 78)

En:

"Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Maidah: 13)

En:

"En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: 'Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.' Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Aali Imraan: 187)

Allah (swt) maakt duidelijk de noodzaak tot het nederzenden van de Koran. Hij (swt) zegt dat Zijn (swt) eerdere boeken verdraaid zijn geraakt en deels vergeten. Dit maakt duidelijk de precieze houding van de moslims ten overstaan van de Torah en de Bijbel:

1. De moslim moet accepteren dat Allah (swt) de Torah en de Bijbel aan de mensen heeft gezonden, omdat Allah (swt) ons hierover heeft ge�nformeerd.

Maar, Allah (swt) vertelt ook in de Koran dat zowel de Torah als de Bijbel over tijd door de mensen veranderd zijn. Dit betekent:

2. De moslim kan niet de Torah en de Bijbel, zoals die vandaag de dag bekend zijn, niet accepteren alszijnde de openbaringen van Allah (swt).

Allah (swt) zegt dat delen van de Torah en de Bijbel vergeten en / of veranderd zijn. Echter, Hij (swt) informeert ons niet over precies welke delen dit zijn. Daarmee kunnen wij niet anders dan geheel de huidige Torah en Bijbel verwerpen. Een deel is van Allah, maar een deel ook niet, en wij weten niet welk deel.

De profeet heeft ons een maatstaf gegeven, hij zegt:

"Jullie zouden niet, in reactie op wat Ahloe al-kitaab spreken, moeten zeggen 'leugen of waarheid', maar zegt 'wij geloofen in Allah en de profeten'; want als zij de waarheid hebben gezegd, dan jullie hebben de waarheid niet verworpen en als zij een leugen hebben verteld dan hebben jullie deze niet geaccepteerd." (Aboe Dawoed)

De Oelamaa hebben de woorden die Ahloe al-kitaab spreken in uitleg van hun boeken in drie categorien verdeeld:

1) Woorden die overeenstemmen met de Koran en Soenna; in dit geval weten wij dat het waar is;
2) Woorden die niet overeenstemmen met de Koran en Soenna; in dit geval weten wij dat het niet waar is;
3) En woorden waarover de Koran en Soenna zwijgen; dan zwijgen wij net zo.

Dat betekent dat wij niets behoren zeggen wanneer zij iets uit hun boeken citeren. Maar, dit is beperkt tot zaken van geschiedenis en overleveringen betreffende de profeten, de creatie van het helaal, et cetera. Echter, in zaken van halal en haram, of aqiedah is dit anders. In zaken van religie luisteren altijd enkel naar de Koran en Soenna, en spreken wij uit wanneer iemand iets zegt dat hier niet mee overeenstemt.

Overigens, Allah (swt) doet ons herinneren aan een merkwaardig feit:

"De Joden zeggen: 'De Christenen hebben geen ware grondslag', en de Christenen zeggen: 'De Joden hebben geen ware grondslag', terwijl zij beiden hetzelfde boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil."
(Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Baqarah: 113)

Allah (swt) verwijst naar hetgeen "Het Oude Testament" genoemd wordt.

Natuurlijk, onze redenering rust volkomen op de overtuiging dat de Koran het woord van Allah (swt) is. Om de Koran te kunnen gebruiken als bewijsvoering dient men allereerst te bewijzen dat de Koran het woord van Allah (swt) is, zonder twijfel. Eerder reeds hebben wij een artikel geschreven waarin uiteengezet de bewijsvoering achter deze stelling dat de Koran het woord van God is. Op onze site www.expliciet.nl kunt u een boek bij dit onderwerp downloaden, genaamd "Geloof en Renaissance":

De Koran het woord van God?
Als de Koran het woord van God is en een wonder om het profeetschap van Mohammed te bevestigen, moeten we dit boek nauwkeurig bestuderen om twijfels over de authenticiteit uit te bannen. Het was algemeen bekend dat de Arabieren van die tijd grote dichters en schrijvers in de Arabische taal waren. Het was in die tijd zo dat men de woestijn in trok om Arabisch te studeren en gedichten en po�zie te schrijven om elkaar ermee te vermaken. Zij hielden het Arabisch met al haar verscheidenheid en diepe uitdrukkingen op een hoog niveau. Toen Mohammed op zijn veertigste openbaringen begon te ontvangen was de stijl van de taal apart van wat men gewend was en tot op heden is het niet ge�venaard. Het onwrikbare bewijs van authenticiteit van de Koran als het woord van God is de stijl van de taal. Het eerste geopenbaarde vers:
"Lees; In de naam van uw heer, de schepper. Die de mens uit geronnen bloed schiep verkondig, want uw heer is de meest eerbiedwaardige. Die (de mens) door middel van de pen onderwees. Hij leerde de mens datgene wat deze niet kende." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Alaq: 1 - 5)

Tot en met een van de laatste verzen:

"En vrees de dag waarop gij tot Allah zult worden teruggebracht dan zal aan elke ziel ten volle worden betaald datgene wat zij heeft verdiend en onrecht zal hen niet worden gedaan." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Baqarah: 281)
 
De Koran heeft een hoog peil van zeggingskracht en is samenhangend in zijn uitdrukkingen. Het figureert als een compleet geheel, met een stijl alsof het een zin is. Met een perfect arrangement (opstelling) en een sterke en duidelijke tekst. De uitdrukkingen hiervan waren bij de Arabieren in die tijd of daarvoor onbekend, kwesties kunnen niet worden uitgedrukt als men ze niet voelt. Een van de ongelovige Arabische dichters uit die tijd Walid ibn Moghira zei na het horen van tekst uit de Koran:

"Bij God, niemand van jullie kan beter dan mij dichten, melodie�n rijmen, zingen en bij God heb ik nooit iets gehoord wat hierop lijkt. Het is zo zoet, en zo gracieus dat het een hoogtepunt blijft en niets zal het overtreffen!"

De Koran is een zo letterlijke stijl dat geen mens het kan benaderen of vatten. De Arabieren kunnen de stijl niet vatten en het is deze uitdaging die God naar voren heeft gebracht:

"Zeg: indien de mens en de djinn samenspannen, teneinde het gelijke van deze Koran voort te brengen, zullen zij het gelijke daarvan niet kunnen voortbrengen ook al zouden zij elkanders helpers zijn." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Bani Isra�l: 88)

"Of  zeggen zij: 'Hij (de profeet) heeft het verzonnen'? Zeg: 'breng dan hieraan gelijke Soera voort en roept buiten Allah gij kunt (om hulp aan) als gij waarheid zegt'." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Joenoes: 38)
 
Het is deze uitdaging over de twijfel welke meer dan 1400 jaar sinds de openbaring onbeantwoord is gebleven. Geen ene Arabische letterkundige moslim of niet-moslim is in staat geweest om maar een hoofdstuk of paragraaf met dezelfde stijl voort te brengen. Indien de Arabieren niet in staat zijn de Koran te imiteren, dan is het het werk van een sterveling, zoniet dan is het het werk van Mohammed (swt), of Allah.

Mohammed (swt) was een Arabier maar heeft nooit geclaimd dat hij de auteur van de Koran is. In feite is hij nooit uitgeroepen als de auteur, dat kan duidelijk herleid worden van de Hadith Moetawatir (definitief bevestigde uitspraken van Mohammed (swt), overgeleverd woord voor woord) waar er honderden van zijn, waar de stijl van taal van Mohammed (swt) en van de Koran heel verschillend zijn. En hoe hard iemand het ook probeert of geprobeerd heeft; iemand zijn stijl van spreken kan men niet veranderen en dat zo op een constante manier volhouden, en zeker niet voor een periode van 23 jaar waarin de Koran geopenbaard is.

De enige aanklacht die ooit is aangevoerd was dat Mohammed (swt) overleveringen ontving van een Christen genaamd Jabr. Als antwoord tegen deze bewering openbaarde Allah (swt) het volgende vers:

"En wij weten inderdaad dat zij zeggen dat het slechts een man is, die hem onderwijst (de profeet). Die taal van hem zij bedoelen is vreemd, terwijl dit de duidelijk Arabisch taal is." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah an Nahl: 103)
 
Daar de stijl van de taal Arabisch is, het wonder van deze taal, hoe kan iemand die het Arabisch niet machtig is dit feit bevestigen? Zoals dat een buitenlandse student Shakespeare bestudeert van een Engels geleerde, zo ook zal een Engels spreker een Arabisch geleerde raadplegen, voor de waarde van de bevestigingen van de hoge eloquentie en stijl van de Koran. De taal dient als een herinnering door de eeuwen heen, en ook bestaande stijl heeft er voor gezorgd dat er niets aan kan worden toegevoerd.
Inderdaad God heeft beloofd dat hij het boek zal beschermen. Er zijn manuscripten uit de eerste eeuw van de Islam welke letter voor letter, dezelfde is als die van nu.

"Voorwaar, wij hebben deze vermaning (Koran) gezonden en voorzeker wij zullen er de waker over zijn." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Hidjr: 9) 

Als de Koran het woord van God is, geopenbaard als leidraad voor de mensheid voor al zijn zaken en het daar beschermd en algeheel door en door consistent is, dan moet alles wat het boek refereert aangenomen worden als de waarheid. Het bestaan van het paradijs en de hel kan niet afgeleid worden uit een rationeel bewijs, daar we deze niet kunnen waarnemen en er in geloven doen we op een traditionele manier, toch er in geloven doen we vanuit de rationele bron de Koran. Dit wordt gerefereerd door middel van transformatie bewijs. Daarom kan alles wat de Koran omschrijft als de waarheid worden aangenomen zonder te aarzelen.

"En wij hebben u (Mohammed) slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom, maar de meeste mensen begrijpen het niet." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah Saba: 28)

Walaikoemu salaam warahmatul allahi wabarakatu


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 08:41
In eerste instantie geplaatst door Remco

De Koran is net als de Bijbel niet uit de hemel gevallen. De Koran is door Mohammed geopenbaard en door mensen opgeschreven en door andere mensen samengesteld. De Bijbel is aan meerdere profeten en Gods Zoon geopenbaard en is door mensen opgeschreven en door andere mensen samengesteld.

Wat is dus het verschil? Alleen dat de Bijbel de openbaringen van meerdere profeten bevat. Voor de rest zijn beide boeken hetzelfde.

Ik geef dus toe dat mensenhanden de pen hebben vastgehouden die de woorden van de Bijbel op papier zette. Daar hoef ik niet omheen te draaien. De Koran is ook door mensenhanden op papier gezet. Daar moet jij niet omheen draaien.


Ik heb al onder de volgende link jouw bewering ontkracht met de juiste visie en de verschillen, maar heb toen geen reactie meer ontvangen. Je eigen visie komt zelfs niet overeen met de algemene Christelijke visie die spreekt over een inspiratie en openbaring aan schrijvers van de huidige bijbel.

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4483&am p;am p;PN=1&TPN=2

Koran betekent feitelijk datgene wat wordt gereciteerd. Het is een recitatie van de exacte woorden van Allah. Je mag niet over schrijven spreken, samenstellen van de Koran was slechts het overzetten van datgene wat in de hersenen zat en werd geleerd door de Profeet Muhammad (salla Allahu aleyhi wassalam). Noem het printen vanuit diskette! Geen enkele metgezel van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft iets toegevoegd of weggelaten of beweerde openbaring te krijgen. De foutloze Koran en de bevestiging in de verzen getuigen hiervan.

Inspiratie die christenen beweren is heel anders dan een recitatie. Zie ook de visie van christelijke theologen op bible.org die in de post staat. Christenen geven zelf aan dat de bijbel mensenwoorden zijn en beweren dat al de schrijvers openbaring kregen en dus zelf zaken bedachten. Een openbaring van God kan nooit fouten bevatten en hiermee spreken zij zichzelf tegen! Dit is een heel groot verschil!!! De indjeel is gezonden naar Isa (aleyhi assalaam) en alleen hij kreeg openbaring!!

Hieronder twee verzen die van toepassing zijn. Allah geeft ons het antwoord hierop. Er zijn al volkeren geweest die jou zijn voorgegaan in dit soort denkwijzen en vroegen om een fysiek boek uit de Hemel.

04:53- En de Lieden van de Schrift vragen jou om aan hen een Boek uit de Hemel neer te doen zenden: en waarlijk, Zij vroegen Moesa om een groter (wonder) dan dat, zij zeiden: �Laat ons Allah openlijk aanschouwen.� Toen trof de bliksemslag hen vanwege hun onrecht. (vers loopt verder)

06:07- En indien Wij aan jou (O Moehammad) een Boek op perkament hadden doen neerdalen, zodat zij het met hun handen kunnen aanraken, zouden degenen die ongelovig zijn zeker gezegd hebben: �Dit is duidelijke tovernarij�

 


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

 

Waarom zou het een God niet passen om dat spijtig te vinden?

Op meer dan 30 plaatsen in de Koran staat dat God de Alwetende is. Dat is ��n van de meest Schone namen van Allah. Wanneer God een plan maakt, dan is Hij de beste daarin. Voordat Hij de mens schept, weet Hij wat hij zal doen. Zie je deze . hier? Voordat Allah mij en de hemelen en de aarde schiep, wist Hij dat ik deze puntje op dit seconde, op deze dag, op deze maand, op deze jaar etc. ging zetten. Subhan Allah! Denk na, hoe kan zo'n Iemand spijt krijgen van Zijn acties? Wallahie, Nee, spijt is verre van Allah, maar jullie weten dat niet.

Als God van tevoren al precies weet wat jij gaat doen, waarom zuo hij je dan nog de kans geven om te kiezen voor het goede of het slechte? Hij kan je dan beter meteen straffen.

En ja inderdaad God is de Alwetende, de Alwijze. Dat woord 'Alwetend' komt nergens in de bijbel voor. Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, beschreef een Almachtige God.
Deze ongeletterde beschreef God compleet en perfect, en zonder enige zwakte.(En als dit zo is.....En zelfs een ongeletterde Allah's kennis door heeft en begrijpt,waarom zijn er dan zoveel geleerde die hieraan aanvullingen hebben gegeven buiten de zuivere Koran om, die ook nog eens niet overeenkomen met de zuivere text door Allah gegeven?)Niemand had zoiets voor hem gedaan. Laten we dit eens vergelijken met de God van de bijbel,Vergelijk het daarna eens met alle andere uitleg binnen de gelovigen van de Islam. [En hoewel ze hetzelfde zijn, en God 1 is, wil ik bewijzen dat wat in de volgende bijbelverzen gezegd worden, verre van waarheid is].

. De God van de Bijbel vergeet [Psalmen 13:2].
. De God van de Bijbel slaapt [Psalmen 44:24].
. De God van de Bijbel moet naar de aarde komen om te zien wat er aan de hand is [Genesis 11:5].
. De God van de Bijbel baart kinderen [Hebr�en 5:5].
. De God van de Bijbel veranderd van mening [Genesis 6:7].
. De God van de Bijbel verkracht vrouwen en onthoofdt haar kinderen. [Openbaring 2:22 en 23].
. De God van de Bijbel beveelt om mensen te beroven [Exodus 3:22].
. De God van de Bijbel straft mensen voor de zonden van hun ouders [Exodus 20:5].
. De God van de Bijbel houdt niet van de gehandicapten [Leviticus 21:16 tot 23].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde niet beweegt [Psalmen 104:5].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde einden heeft [Job 38:13].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde pilaren heeft [Job 9:6].
. De God van de Bijbel gebruikt vieze taal [Spreuken 5:19].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde vier hoeken heeft [Openbaring 7:1].
. De God van de Bijbel zegt dat er [Grote] sterren op aarde vielen zoals vijgen van een vijgenboom vallen [Openbaring 6:13].
. De God van de Bijbel zegt dat de zon om de aarde draait [Psalmen 19:5, Prediker 1:5].
. De God van de Bijbel beveelt om onschuldige vrouwen, zuigelingen, ouderen etc te doden. [Ezechi�l 9:6].
. De God van de Bijbel zegt dat de sterren van de hemel strijd voerden [Richteren 5:20].
. De God van de Bijbel heeft een lantaarn nodig om in de nacht te zien [Zefanja 1:12].
. De God van de Bijbel zegt dat de sterren zongen [Job 38:7].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde grondvesten heeft [1 Samu�l 2:8].
. De God van de Bijbel zegt dat de zon en de maan stil stonden [Habakuk 3:11].
. De God van de Bijbel is niet Alwetend [Genesis 3:8 en 9].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde op water is uitgespannen [Psalmen 136:6, Psalmen 24:2.].
. De God van de Bijbel zegt dat de aarde plat is [Openbaring 1:7, Matth�us 4:8].
. De God van de Bijbel zegt dat een konijn herkauwt [Leviticus 11:5].
. De God van de Bijbel zegt dat er kruipende vogels bestaan met vier poten [Leviticus 11:23].
. De God van de Bijbel zegt dat een vleermuis een vogel is [Deuteronomium 14:11].
. De God van de Bijbel wordt moe [Maleachi 2:17].
. De God van de Bijbel zegt dat een mosterdzaad de kleinste zaad is [Markus 4:31].

De lijst loopt door en door. Er zijn meer dan 1.000 verzen in de Koran die wetenschappelijke feiten zijn. Na deze dingen in jou boek, dan vertel me, waarom zou ik de bijbel als mijn gids nemen? 1 reden is genoeg [Terwijl ik je ontelbare kan geven waarom Koran mijn Gid's is]. Jongen, jij weet nog niets een zeker of er wel een wederopstanding plaats zal vinden. De bijbel zegt dat er geen wederopstanding zal plaatsvinden. Trust me. Geloof je me niet? Zie Psalmen 115:17, Jesaja 26:14, Jesaja 38:18, Job 7:9. Welke reden heb ik dan om jou boek te geloven? Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, kwam met een beschrijving zonder tegenstrijdigheden en beschreef een Almachtige God. De grootste filosofen zouden God niet zo kunnen beschrijven als hij deed. Allah weet wat jij zal doen in je leven, Hij weet hoeveel druppels in een Oceaan liggen en hoeveel zandkorreltjes in een woestijn, maar Hij gaf de mens de keuze om te beslissen. Nu kan Hij kiezen om te zitten of te staan, hij kan kiezen om een moslim te worden of een jood, hij kan kiezen om te schelden of zich in te houden, hij kan kiezen om te slaan of te vergeven. Op de Dag der Opstanding zal Hij hem ondervragen over zelf's de manier van het groeten [Zie Qur'an 4:86 voor meer info]. Deze Almachtige God zal alles voor je neerzetten en uitleg vragen. De engelen die nu links en rechts van je schrijven [Zie Qur'an 50:17 en 18] zullen jou boek van daden op de Dag der Opstanding brengen [Zie Qur'an 69:19 tot 37]. Deze boek heeft alles opgesomd van wat je deed en zei. Voor Allah is zelfs geen gewicht van een atoom of kleiner dan dat op aarde of in de hemel verborgen. [Zie Qur'an 10:61, Qur'an 34:3].

Koran 99:6.
Op die Dag zullen de mensen in verschillende groepen te voorschijn komen opdat hun hun werken getoond zullen worden.
7. Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen.
8. En wie ter grootte van een atoom kwaad deed, zal ook dat aanschouwen.

Dus Allah straft je niet voordat je die daad zelf hebt begaan en op de Dag der Opstanding zal je niet tegen Hem kunnen zeggen, 'Ik heb het niet gedaan' of 'U had geen openbaring gestuurd'.

Dit is niet echt een antwoord op de vraag,die gesteld werd.....De vraag was....."Waarom dan als nog de mens beproeven als men alles al weet?"God had namelijk het goede van het kwaade direckt kunnen scheiden."(Ik geef u de vrije wil....U keuze is al bekent.....Ik zal nu al recht spreken....En u nu al scheiden....Waardoor u nu al hier bent en de rest daar....Leed hoeft er niet te zijn......Dat kan ik u nu al besparen,door het goede van het kwaade direckt te scheiden.Verder zal ik u de twijfel over mijn rechtspraak ontnemen zodat u zonder twijfel in vrede met mijn oordeel kunt leven.)



Koran 4:174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

Of is nu juist die vrije wil zo belangrijk...De vrije wil om voor zijn levenswijze te kiezen....Dus niet om een ontkenning klaar te hebben dan wel een bevestiging...Maar een echt vrije wil tot keuze.... Er zijn daarbij genoeg mensen inmiddels gestorven,die nooit Allah's regels gezien hebben.En er zijn er ook genoeg die gestorven zijn onder verschillende regels die er bestaan omtrent Gods geboden.

(Want wat nu.....Als de juiste regels,de regels zijn die alleen in de zuivere Koran voorkomen.Wat gebeurd er dan met de mensen uit alle andere afwijkende aan Allah's gerelateerde zuivere text? Er zullen genoeg mensen zijn die hun keuze als de juiste zagen,om dat ze er bv.....mee opgevoed zijn van kleins af aan....Zij konden niet beter weten bij gebrek aan kennis...)

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2005 om 09:41
Rechtstreeks hiervandaan. Als het nou kort, bondig en to the point was had ik wel zin om het te lezen... sorry.

Door te lezen. Bijkomend feit is dat alles wat in de Qur'aan staat echt is gebeurd. Zul Qurnain zag de zon ondergaan, in een bron van modderig water. Dat zag hij zo! Net zoals wij de zon ook vaak onder zien gaan bij de zee... Maar of dat in werkelijkheid ook zo is, staat in het midden.

Dit soort menselijke observaties vind je ook veel in de Bijbel, maar dan is het volgens batle_For_peace een 'fout'. Het wijst er alleen op dat dat stukje tekst van een mens komt, of anders van God die met simpele taal tot de mens spreekt. Je vindt dit soort dingen ook in de Koran, wat erop wijst dat dit ook voor een deel mensenwerk is.

Zelfs terwijl ik leiding heb gevonden in een Boek dat voor ons is nedergezonden door de Almachtige?

Hoe is dit een antwoord op mijn post? Ik wijs er alleen op dat batle_For_peace een verkeerd beeld heeft van hoe christenen tegen de bijbel aankijken.

Zelfs terwijl er nog nooit iemand is geweest die deze feit heeft kunnen ontkrachten, behalve dmv zijn eigen afgunst?

Open je ogen. Het internet staat vol met kritiek op de Koran. Maar alle kritiek is door de Koran natuurlijk bij voorbaat al gebrandmerkt als afgunstig.
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 05:10

In eerste instantie geplaatst door Remco

Hoe lang nog, heer?
Vergeet U mij voorgoed?
Hoe lang nog verbergt U uw gelaat voor mij?

Hoe lang nog, dag na dag,
moet mijn hart tobben en klagen?

......

O Heer, ontwaak. Waarom slaapt U?
Ontwaak, stoot ons niet voorgoed af.
Waarom verbergt U uw gelaat?
Waarom vergeet U onze ellende en nood?

Dit soort beeldspraak strookt absoluut niet met de Islamitische wijze van geloof.

12:87 "O mijn zonen, gaat en zoekt naar Jozef en zijn broeder en wanhoopt niet aan de genade van Allah, want niemand wanhoopt aan Allah's barmhartigheid dan het ongelovige volk."

In eerste instantie geplaatst door Remco

Hebree�n 5:5 - Zo heeft ook Christus niet zichzelf de eer van het hogepriesterschap toegekend; dat heeft God gedaan, die Hem zei: Mijn Zoon ben jij, Ik heb je vandaag verwekt.

Hoe heette die "God" dan eigenlijk?

112:3 Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Dit heeft te maken met de erfzonde die de mens heeft vanaf Adam en Eva. Naar mijn weten kennen Moslims dit verhaal ook. De Koran spreekt ook over de erfzonde die de mens met zich meedraagt door Adam en Eva. Dit is dus niet enkel de God van de Bijbel, dit is ook de God van de Koran. God heeft de mens nu eenmaal met een eigen wil geschapen, deze eigen wil gaat soms tegen God in.

ONZIN!

6:164 Zeg: "Zal ik een andere Heer begeren buiten Allah, terwijl Hij de Heer aller dingen is?" En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. Dan zal uw terugkeer tot uw Heer zijn en Hij zal u verklaren, waarover gij twisttet.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik denk dat er in de Moskee ook niet snel een stom dove Imam zal staan preken.

Het is in ieder geval geen belemmering.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Openbaring 7:1 - Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan, die de vier winden van de aarde in bedwang hielden, zodat er geen wind zou waaien over land of zee of door enig geboomte.

 

Beeldspraak. Niet letterlijk vier hoeken. Wij mensen spreken ook wel eens van de uithoeken van de wereld, betekend dat meteen dat de wereld hoeken heeft?

Je kan je beter eerst afvragen waarom we dat zeggen en waar het vandaan komt... Daarnaast vind ik het persoonlijk wel erg makkelijk om dit beeldspraak te noemen. Zeker als je je ervan bewust ben dat degene die bewees dat dit "beeldspraak" was, verketterd en opgesloten werd.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Prediker 1:5 - De zon komt op en de zon gaat onder
en haast zich dan weer naar de plaats waar haar loop begint.

 

Zon die om de aarde draait? Ik zie het niet staan.

2:171 De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

Dit beste Remco, is beeldspraak en niet andersom.

22:46 Hebben zij dan niet in het land gereisd zodat zij hart moesten hebben waarmee zij konden begrijpen en oren om er mee te horen? Voorzeker, het zijn niet de ogen die blind zijn doch het hart in (hun) borst is blind.

Voor de rest wens ik je nog veel plezier in het beleven van je godsdienst. Ik roep Allah tot getuige en getuig jij ook dat ik niks uitstaande heb met hetgeen jullie Hem vereenzelvigen.

@anne

18:83- Men vraagt u betreffende Zol-Qarnain. Zeg: "Ik zal u zijn verhaal vertellen." Wij vestigden zijn macht op aarde en schonken hem de middelen (en het vermogen) alles te volbrengen. En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Als je werkelijk vindt dat je hier menselijke observaties leest, is dat jouw goed recht. Ik heb daar een andere mening over.

2:171 De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

22:46 Hebben zij dan niet in het land gereisd zodat zij hart moesten hebben waarmee zij konden begrijpen en oren om er mee te horen? Voorzeker, het zijn niet de ogen die blind zijn doch het hart in (hun) borst is blind.

Daarnaast was het helemaal niet mijn bedoeling om antwoord op jou post te geven. Ik vond mezelf wel duidelijk genoeg zo.

Leiding heb ik gevonden in een volmaakte Qur'aan. Een ieder kritiek bleek vals, ongegrond of door weinig kennis gegeven te zijn. Zoals iedere keer weer blijkt.

Verdere discussie acht ik zinloos. Toch bedankt (beide) voor deze gedachtenwisseling.

M.v.g. Soldier

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 06:47

De betweterigheid van een aantal schrijvers, is stuitend .

Het getuigd van een onterechte arrogantie en superioriteitsgevoel. Elke nederigheid, voor een gelovige toch niet onbelangrijk, is weg.

Niet kennis maar je omgang met de medemens lijkt me belangrijker.

sterkte

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 10:15

goede omgang met de medemens komt voort uit zuivere kennis..

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door Soldier

In eerste instantie geplaatst door Remco

Hoe lang nog, heer?
Vergeet U mij voorgoed?
Hoe lang nog verbergt U uw gelaat voor mij?

Hoe lang nog, dag na dag,
moet mijn hart tobben en klagen?

......

O Heer, ontwaak. Waarom slaapt U?
Ontwaak, stoot ons niet voorgoed af.
Waarom verbergt U uw gelaat?
Waarom vergeet U onze ellende en nood?

Dit soort beeldspraak strookt absoluut niet met de Islamitische wijze van geloof.

12:87 "O mijn zonen, gaat en zoekt naar Jozef en zijn broeder en wanhoopt niet aan de genade van Allah, want niemand wanhoopt aan Allah's barmhartigheid dan het ongelovige volk."

In eerste instantie geplaatst door Remco

Hebree�n 5:5 - Zo heeft ook Christus niet zichzelf de eer van het hogepriesterschap toegekend; dat heeft God gedaan, die Hem zei: Mijn Zoon ben jij, Ik heb je vandaag verwekt.

Hoe heette die "God" dan eigenlijk?

112:3 Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Dit heeft te maken met de erfzonde die de mens heeft vanaf Adam en Eva. Naar mijn weten kennen Moslims dit verhaal ook. De Koran spreekt ook over de erfzonde die de mens met zich meedraagt door Adam en Eva. Dit is dus niet enkel de God van de Bijbel, dit is ook de God van de Koran. God heeft de mens nu eenmaal met een eigen wil geschapen, deze eigen wil gaat soms tegen God in.

ONZIN!

6:164 Zeg: "Zal ik een andere Heer begeren buiten Allah, terwijl Hij de Heer aller dingen is?" En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. Dan zal uw terugkeer tot uw Heer zijn en Hij zal u verklaren, waarover gij twisttet. Dan zou ik graag willen weten waarom een kind die een slechte opvoeding heeft gehad....De kwaadaardigheid vaak overneemt en deze doorgeeft aan anderen.....Misschien dat Allah deze mensen niet zal veroordelen op de fouten van de ouders....Maar hij draagd wel degelijk de last van de ouders over opzichzelf en anderen...

In eerste instantie geplaatst door Remco

Ik denk dat er in de Moskee ook niet snel een stom dove Imam zal staan preken.

Het is in ieder geval geen belemmering.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Openbaring 7:1 - Daarna zag ik vier engelen op de vier hoeken van de aarde staan, die de vier winden van de aarde in bedwang hielden, zodat er geen wind zou waaien over land of zee of door enig geboomte.

 

Beeldspraak. Niet letterlijk vier hoeken. Wij mensen spreken ook wel eens van de uithoeken van de wereld, betekend dat meteen dat de wereld hoeken heeft?

Je kan je beter eerst afvragen waarom we dat zeggen en waar het vandaan komt... Daarnaast vind ik het persoonlijk wel erg makkelijk om dit beeldspraak te noemen. Zeker als je je ervan bewust ben dat degene die bewees dat dit "beeldspraak" was, verketterd en opgesloten werd.

In eerste instantie geplaatst door Remco

Prediker 1:5 - De zon komt op en de zon gaat onder
en haast zich dan weer naar de plaats waar haar loop begint.

 

Zon die om de aarde draait? Ik zie het niet staan.

2:171 De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

Dit beste Remco, is beeldspraak en niet andersom.

22:46 Hebben zij dan niet in het land gereisd zodat zij hart moesten hebben waarmee zij konden begrijpen en oren om er mee te horen? Voorzeker, het zijn niet de ogen die blind zijn doch het hart in (hun) borst is blind.

Voor de rest wens ik je nog veel plezier in het beleven van je godsdienst. Ik roep Allah tot getuige en getuig jij ook dat ik niks uitstaande heb met hetgeen jullie Hem vereenzelvigen.

@anne

18:83- Men vraagt u betreffende Zol-Qarnain. Zeg: "Ik zal u zijn verhaal vertellen." Wij vestigden zijn macht op aarde en schonken hem de middelen (en het vermogen) alles te volbrengen. En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Als je werkelijk vindt dat je hier menselijke observaties leest, is dat jouw goed recht. Ik heb daar een andere mening over.

2:171 De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

22:46 Hebben zij dan niet in het land gereisd zodat zij hart moesten hebben waarmee zij konden begrijpen en oren om er mee te horen? Voorzeker, het zijn niet de ogen die blind zijn doch het hart in (hun) borst is blind.

Daarnaast was het helemaal niet mijn bedoeling om antwoord op jou post te geven. Ik vond mezelf wel duidelijk genoeg zo.

Leiding heb ik gevonden in een volmaakte Qur'aan. Een ieder kritiek bleek vals, ongegrond of door weinig kennis gegeven te zijn. Zoals iedere keer weer blijkt.

Verdere discussie acht ik zinloos. Toch bedankt (beide) voor deze gedachtenwisseling.

M.v.g. Soldier

Toch.....
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

goede omgang met de medemens komt voort uit zuivere kennis..



En juist aan die zuivere kennis ontbreekt het sommige soms

Verder wil ik geen woorden vuil maken aan dit topic. Het is intussen al door 5 magen geweest, flink geherkauwd en is nu melk, en melk komt mij de strot uit.


Ik heb de christelijke kennis van de website bible.org overgenomen m.b.t. de schrijfwijze van de bijbel die we nu kennen en aangegeven dat vanuit  de christelijke leer je vergelijking met de Koran niet opgaat.

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar je mening over wat er op die website staat. Wordt de algemene christelijke visie niet geaccepteerd of wel?, zoals deze in de link is aangegeven als de juiste. Welke stroming volg je op, als ik dat mag vragen, en welke mening heeft men hierin. Of kan men ook een individuele invulling hebben hierover die niet voorkomt in ��n van de stromingen zoals is aangegeven? en is er dus eigenlijk geen juiste en geen consesnus hierover. Welke mening komt het meeste voor?

Als je het wil beantwoorden, graag als het kan. Zo heb ik een ruimer beeld erover.





Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 14:26

Salaam

WAT IS DE VERSCHIL TUSSEN Rooms Katholiek EN DE CHRISTENDOM  EIGELIJK IK WEET HET ECHT NIE IK ZIE HET ALS  1 GELOOF !

SALAAM

 


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 14:49

??

soephanallah uit hoeveel stromingen  mag de christendom wel bestaan??


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 05:08

salaam

ik weet best dat de islaam uit veel stromingen bestaat  en wist ik veel uit hoeveel stromingen de christendom bestaat en ik snap eigelijk nie waarom ik het vraag ... wat gaat het mij nou aan ??          alhamdulilah ik heb de ware godsdienst..

maar op een dag kom je  er wel achter .... hoop voor je dat je het eerder ontdekt!

( je bent  echt een klein irritant mannetje , dat je dat alvast weet he !)

ma3salaam


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 06:09

batle_For_peace denkt blijkbaar nog steeds dat christenen geloven dat de bijbel uit de hemel neergezonden is en dat er daarom geen verslagen van slechte gebeurtenissen, menselijke observaties, [De zon stond stil aan de hemel], tegenstrijdigheden, figuurlijk taalgebruik [po�zie, weet je wel] voor mensen moeilijk te begrijpen dingen in mogen staan. Probleem met geloven in een neergezonden boek is dat er geen enkele sporen van mensenwerk in gevonden mogen worden.

Is jou geloof gebouwd op zulke sprookjes? Is jou boek niet eens 100% God's woord? Hebben de schriftgeleerden eraan gezeten? Wanneer je 1 Contradictie in mijn boek vindt, zal ik mijn religie verlaten. Waarom? Omdat de Heer der Werelden, geen fouten maakt. Ja ik ken die zogenaamde ['101 Contradicties'] over de edele Qur'an op internet. Noem je dat Contradicties? Schuif 1 van die zogenaamde 'Tegenstrijdigheden' naar voren, en mijn kleine broertje zal je het uitleg ervan geven. Dat zijn geen Contradicties. Wat je in de bijbel tegenkomt zijn contradicties. Waarom? Omdat de ene vers zegt dat God spijt krijgt [Jona 3:10] en het andere zegt dat God geen mens is dat Hij spijt moet krijgen [Numeri 23:19]. En zo zijn er 14.800 tot 50.000 tegenstrijdigheden gevonden in het boek die jij als jou gid's neemt. Dan hoe kan je een boek als jou gid's nemen, terwijl je weet dat het niet hellemal van God komt? En hoe weet je nou wat wel en wat niet van God komt? Wallahie, zie hoe duidelijk Allah's tekenen zijn, en hoe duidelijk, de leugens van de waarheid zijn onderscheden, en zie hoe de Shajtaan hen misleidt. Het lijkt wel of ik tegen een paal praat. Deze woorden gaan bij hun het ene oor in en het andere weer uit. Subhan Allah!

Koran 30:29. En wie kan hen leiden, die God liet dwalen?


Ik vraag jou niet om de Bijbel aan te nemen en de Koran te laten vallen.

Koran 6:56. Zeg: 'Het is mij verboden degenen, die gij naast God aanroept, te aanbidden'. Zeg: 'Ik wil uw boze neigingen niet volgen. In dat geval zal ik tot de dwalenden behoren en niet tot hen die het rechte pad volgen.'

Jij zegt dat in dit psalm beweert wordt dat God vergeet. Hoe zie jij dat? Ik zie hier een tekst van David die vraagt aan God of God hem voorgoed vergeet. Er staat niet dat God vergeet. Er staat een noodkreet van een man die het moeilijk heeft.

Allah zegt, 'Uw Heer vergeet nimmer'. [Qur'an 19:64]. Je zoekt je toevlucht tot andere vertalingen. De beste en meest letterlijke vertaling is het Staten Vertaling. Wat lezen we daar? We lezen daar dat David zegt dat God hem steeds vergeet. Dus of David heeft geen gelijk en God vergeet hem niet of God heeft hier een leugen verteld volgens jullie.

Psalmen 13:2. Hoe lang, HEERE, zult Gij mij steeds vergeten? Hoe lang zult Gij Uw aangezicht voor mij verbergen?

 

Staat hier dat God slaapt of is dit beeldspraak? Jij en ik weten beide dat het beeldspraak is. God slaapt niet. De schrijver van deze Psalm zegt dat zo omdat zijn volk door God vergeten lijkt te zijn. Doordat het volk afweek van de leer van God laat God hun in de steek. God lijkt voor de schrijver dus wel te slapen omdat hij niks doet om zijn volk te helpen.

Dus die schrijver schreef zijn ideeen en gevoelens? Wat is er met jullie? Zijn dit niet de woorden van de Almachtige dan? Ik dacht toch echt, dat jullie de bijbel als een letterlijke openbaring zagen. Ibn Abbas, moge Allah tevreden over hem zijn, heeft gezegd, 'De kinderen van Isra�l vroegen aan Moesa [Mozes] vrede zij met hem, of Allah slaapt. Moesa zei, 'Vrees Allah'. Allah riep hem, 'O Moesa! ze vroegen je of je Heer slaapt. Neem daarom twee flessen in je hand en blijf de hele nacht ermee staan'. Dit deed Moesa en toen een derde van de nacht voorbij was viel hij op zijn knie�n in slaap. Hij werd wakker en ging weer rechtop staan. Aan het einde van de nacht viel hij weer in slaap en de twee flessen vielen op de grond en waren kapot. Allah zei, 'O Moesa, als ik zou slapen dan zouden de hemelen en de aarde vallen en zouden vernietigd zijn, net zoals deze twee flessen die in jou handen waren'. [Overgeleverd door Ibn Hibban]. Verder zegt Allah in Aytaul Koersi, 'God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote'. [Qur'an 2:255]. Deze vers zegt over God dat Hij sliep. En geen beeldspraak maar een leugen. Een priester genaamd, Paul hier zei tegen mij dat God wel slaapt.

Psalmen 44:24. Waak op, waarom zoudt Gij slapen, HEERE! Ontwaak, verstoot niet in eeuwigheid.

 

Je weet net zo goed als ik dat Christenen geloven dat Jezus de Zoon van God is. Jezus heeft dat zelf aan ons geopenbaard. God baart in dit vers trouwens nergens kinderen. God spreekt hier over zijn Zoon Jezus Christus die is gebaart door de Heilige Maagd Maria.

Dat Jezus de zoon van God is, is niet jullie enige leugen. De joden zeiden [Vroeger] dat Ezra de zoon van God was en jullie zeiden [En zeggen nog steeds] dat Jezus de zoon van God is. Je zegt dat God Jezus niet heeft gebaard, dat is waar, maar jou boek zegt wel dat God anderen heeft gebaard. Zoals Efraim [Jeremia 31:9] zie hieronder en Israel [Exodus 4:22]. Ten tweede deze verzen spreken elkaar zelf's tegen, want de ene zegt dat Efraim Zijn eerstgeborene is en de andere zegt Israel. Dus God heeft volgens jullie schriftgeleerden veeeel zonen en niet alleen Jezus. Adam is Zijn zoon zeggen jullie, Efraim, Israel, David, Solomon etc. En erger nog jullie zeggen dat iedereen God's kinderen zijn! Zie hieronder.
 

Deuteronomium 14:1. Gij zijt kinderen des HEEREN uws Gods gij zult uzelven niet snijden noch kaalheid maken tussen uw ogen over een dode.
Genesis 6:2. Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen dat zij schoon waren en zij namen zich vrouwen uit allen die zij verkozen hadden.

Lukas 3:38. Den zoon van Enos, den zoon van Seth, den zoon van Adam, den zoon van God.

Jeremia 31:9. Efraim is Mijn eerstgeborene.

Exodus 4:22. Dan zult gij tot Farao zeggen, Alzo zegt de HEERE: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israel.

Psalmen 2:7. Ik zal van het besluit verhalen, de HEERE heeft tot Mij gezegd, Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.

Job 1:6. Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.

 

Dus jullie leugens over de eniggeboren zoon van God [Jezus] is een leugen, want jullie eigen boek zegt dat God meer zonen heeft. Deze dingen zijn verre van wat Islam leert. Jullie zeggen dat jullie God's kinderen zijn en ook de Joden zeggen dat. Jullie zeggen dat Joden liegen en Joden zeggen dat jullie liegen. Waarom straft God jullie dan, als jullie Zijn zonen zijn?


Koran 9:30. En de Joden zeggen, 'Ezra is de zoon van God' en de Christenen zeggen: 'De Messias is de zoon van God.' Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; God's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast God hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

32. Zij wensen het licht van God door hun mond te doven, maar God belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

Koran 10:68. Zij zeggen: 'God heeft een zoon tot Zich genomen'. Heilig is Hij, Hij is Zichzelf genoeg. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is. Gij hebt hier geen gezag over. Zeg je over God wat gij niet weet?
Koran 19:88.
En zij zeggen: 'De Barmhartige heeft zich een zoon genomen.'
89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.
90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.
91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.
92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.
93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.
Koran 23:91.
God heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep, voor zich houden, en sommigen hunner zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is God boven al hetgeen zij beweren.
Koran 43:81. Zeg: 'Indien de Barmhartige een zoon had, dan zou ik de eerste der aanbidders zijn'.

 

Dit heeft te maken met de erfzonde die de mens heeft vanaf Adam en Eva. Naar mijn weten kennen Moslims dit verhaal ook. De Koran spreekt ook over de erfzonde die de mens met zich meedraagt door Adam en Eva. Dit is dus niet enkel de God van de Bijbel, dit is ook de God van de Koran. God heeft de mens nu eenmaal met een eigen wil geschapen, deze eigen wil gaat soms tegen God in.

De moslims worden niet gestraft voor de fouten van Adam of Eva, vrede zij met hen. En zoals ik al zei, is het verre van God om spijt te krijgen, en dat is iets wat jullie ontkennen.

 

Waar staat hier dat God vrouwen verkracht? Dat staat nergens in dit vers. Verder is het zo dat God mensen die fout op fout begaan kan straffen als hij dat wilt. Dat kan dus ook de dood betekenen. Was de Tsunamie in Azi� volgens de Moslims daar geen straf van God, en hebben daar door Gods straf ook niet honderden kinderen de dood gevonden? De God van de Koran kan net zo wreed zijn als de God van de Bijbel. Pot ketel zwart.

Als moslims zijn we verplicht om God te vrezen, en na te denken over de dingen die om ons heen gebeuren. Deze Tsunamie draaide veiligheid om in angst, rijken draaide het om in armen, families werden gescheiden, en leven is veranderd in dood. Dit is een grote les voor degenen die een spel hebben gemaakt van hun deen om terug te keren naar de Almachtige Schepper. Degenen die de kant van de kruisvaarders kiezen in hun oorlog tegen Islam en de mu'mineen. Vooral de zichzelf bekroonde 'Ameerulmu'mineen's' zoals, Fahd, Musharaf, Karzai etc. Ze regeren niet eens met Allah's wetten. In zulke tijden worden de geduldigen onderscheden. Allah zegt, 'Denken jullie dat jullie de Hemel zullen binnengaan, terwijl de toestand dergenen, die v��r jullie gingen, nog niet over jullie is gekomen? Armoede en tegenslagen kwamen over hen en zij werden hevig geschokt, totdat de boodschapper en de gelovigen met hem zeiden, 'Wanneer komt God's hulp?' Ja, voorzeker, de hulp van God is nabij'. [Qur'an 2:214]. We zien alle soorten fitna's zich verspreiden zoals de Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, het voorspeld had. We zien slachtingen, slachtingen en nog eens slachtingen, zoals de Profeet het had voorspeld. Dus deze Tsunamie was niet alleen een waarschuwing voor de mensen in die regio's maar voor de hele mensheid, om geen shirk te plegen en terug te keren naar de pure religie. Een waarschuwing om zich te verenigen onder de paraplu van de Shariah van Allah, als bescherming voor de moslimeen en de kufaar. Velen begaan zonden, sommige zo kabaa'ir [Groot] dat ze zelf's uit de kudde van de Islam vallen. We zien dat de gebeden verwaarloosd worden en het haram eten dat wordt gevreten. We zien muziek zich verspreiden, sterker nog wie niet luistert is raar nu. Dus laten we les trekken uit die waarschuwingen van de Almachtige. Laten we aan Hem vergeving vragen, want Hij is de Vergevensgezinde. En laten we Hem smeken om overwinning, want Hij is de Verhoorder. Maar wat betreft jou bijbel vers, God pleegt geen overspel zoals het hieronder staat.

Openbaring 2:22. Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken.

23. En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven eeniegelijk naar uw werken.

Als je fout doet zal God je hard straffen. Als je goed doet zal God je goed belonen.
.  

Klopt, maar Hij zal je kinderen niet straffen voor jou zonden. Jou God wel, zie Exodus 20:5, Deuteronomium 5:9, Exodus 34:7, Numeri 14:18, Deuteronomium 28:18, 1 Koningen 2:33, 1 Koningen 21:29, 2 Koningen 5:27, Jeremia 29:32, Jesaja 14:21, Jeremia 16:10 en 11, 2 Samu�l 12:14, Jeremia 32:18, 2 Samu�l 21:6 tot 9. Onze boodschap is rechtvaardig.

Koran 6:164. En geen ziel handelt dan voor zichzelf alleen, noch draagt een lastdrager de last van anderen. [Zie ook Koran 6:31, Koran 2:286, Koran 35:18 etc].

Dit is een voorschrift voor de priesters. Een gehandicapte mag geen priester worden. Wat ook wel te begrijpen is. Hij/zij heeft een handicap en zal dus op sommige punten het priesterambt niet goed kunnen uitvoeren. Ik denk dat er in de Moskee ook niet snel een stom dove Imam zal staan preken.

Deze verzen gaan niet om het uitvoeren, maar om ontheiligen. De gehandicapten zijn onrein en niet goed volgens deze vers.

Leviticus 21:16. Wijders sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

17. Spreek tot Aaron zeggende Niemand uit uw zaad naar hun geslachten in wien een gebrek zal zijn zal naderen om de spijze zijns Gods te offeren.

18. Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden;

19. Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn;

20. Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht.

21. Geen man, uit het zaad van Aaron, den priester, in wien een gebrek is, zal toetreden om de vuurofferen des HEEREN te offeren; een gebrek is in hem, hij zal niettoetreden, om de spijs zijns Gods te offeren.

22. De spijs zijns Gods, van de allerheiligste dingen, en van de heilige dingen, zal hij mogen eten;

23. Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige, want Ik ben de HEERE, Die hen heilige!

Numeri 5:1. En de HEERE sprak tot Mozes, zeggende:

2. Gebied den kinderen Israels, dat zij uit het leger wegzenden alle melaatsen, en alle vloeienden, en allen, die onrein zijn van een dode.

3. Van het mannelijke tot het vrouwelijke zult gij hen wegzenden; tot buiten het leger zult gij hen wegzenden, opdat zij niet verontreinigen hun legers, in welker midden Ik wone.

4. En de kinderen Israels deden alzo, en zonden hen tot buiten het leger; gelijk de HEERE tot Mozes gesproken had, alzo deden de kinderen Israels.

 

Zie ook Leviticus 22:3 tot 5. Besnedenen mogen ook niet in de kerk komen, Geen bastaard mag naar de kerk komen, zelf's tot hun tiende geslacht mag het kerk niet in [Deuteronomium 23:1 en 2]. [haha?]. Lees hieronder waar blinden en kreupelen worden geslacht.

2 Samu�l
5:8. Want David zeide ten zelven dage: Al wie de Jebusieten slacht, en geraakt aan die watergoot, en die kreupelen, en die blinden, die van Davids ziel gehaat zijn, die zal tot een hoofd en tot een overste zijn, daarom zegt men, Een blinde en kreupele zal in het huis niet komen. [?]

Dit hele Psalm staat vol met beeldspraak. Vroeger is inderdaad wel de fout gemaakt dit letterlijk te interpreteren. Het is echter beeldspraak. Beeldspraak. Niet letterlijk vier hoeken. Wij mensen spreken ook wel eens van de uithoeken van de wereld, betekend dat meteen dat de wereld hoeken heeft?

Waar je geen antwoord op hebt noem je beeldspraak of uit context gehaald. Die verzen geven dingen aan die niet door de Schepper gezegd kunnen zijn. Als je zegt dat mensen hun eigen meningen en ideeen schreven ben ik hem met je eens. Want de aarde is niet plat, en heeft geen pilaren, en de zon draait niet om de aarde, en planeten kunnen niet op aarde vallen, en sterren kunnen niet zingen. Dus jou openbaarde boek kunnen we niet letterlek nemen? Zo zwak? En wat als we het letterlijk nemen? Dan blijkt hoe weinig jou 'God' van Zijn schepping afwist. Laat mij je zeggen wat de Almachtige, openbaarde in een tijd waarin men dacht dat aarde plat was en de zon om de aarde draaide.

Koran 27:88. En gij ziet de bergen en gij denkt ze onbewegelijk terwijl zij als de wolken voorbijgaan. Dit is God's werk Die alles volmaakt heeft geschapen. Voorwaar, Hij is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Dus de aarde draait rond, want anders kunnen de wolken niet zoals de wolken in beweging zijn. Elke keer als je de Koran opent zal je iets nieuws ontdekken. Luister weer, elke keer als je de Koran opent zal je iets nieuws erin ontdekken. Wist Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, dat de aarde draaide? Of heeft hij het gekopierd van de joodse en Christelijke boeken? Nee, Wallahie, het is een Openbaring van de Almachtige, de Alwetende, de Schepper van de Hemelen en de aarde.

Spreuken 5:19. 'Die lieftallige hinde, die bekoorlijke gazelle, laat haar liefkozingen je altijd laven en wees altijd verrukt van haar liefde'. Vieze taal, waar zie jij die staan?

Weer hebben andere vertalingen dingen verdraaid, om de leugens van schriftgeleerden te verbergen. Open de Staten Vertaling.

Spreuken 5:19. Een zeer liefelijke hinde, en een aangenaam steengeitje, laat u haar borsten te allen tijd dronken maken, dool steeds in haar liefde.

Zie de toppic 'De Vieze Bijbel'. Is dit wat de kinderen zondag in de kerk leren? Zelf's Satan zou zich schamen als hij dit las. Denk je dat deze verzen openbaard zijn door de Heer der Werelden? Een gezond mens kan niet beweren dat dit goedkope taalgebruik de woorden van de Almachtige zijn.

 

Zon die om de aarde draait? Ik zie het niet staan.
  
Psalmen 19:5. Hun richtsnoer gaat uit over de ganse aarde, en hun redenen aan het einde der wereld; Hij heeft in dezelve een tent gesteld voor de zon. En die is als een bruidegom, uitgaande uit zijn slaapkamer, zij is vrolijk als een held, om het pad te lopen.
Prediker 1:5. Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees.

Dit is niet waar, dat weet iedereen. De aarde draait om de zon en niet andersom. Ik geloof niet dat deze schriftgeleerdjes iets over APEX afwisten.

Zoals je ziet kan ik alles wel weerleggen wat je beweert. Ik heb niet al je citaten van commentaar voorzien omdat ik een beetje moe ben van eigenlijk steeds dezelfde fout tegen komen. Beeldspraak, context en achtergronden. Je maakt steeds dezelfde fout, en je weet heel goed dat dit niet de eerste keer is dat ik dat tegen je zeg. Ik heb het al zo vaak gezegd dat ik werkelijk niet snap dat het nog niet tot je doordringt.

Jij probeert een olifant achter een muis te verstoppen. Wat je ook zegt, deze ontelbare contradicties kan je niet verstoppen of uitleggen. Welke redenen heb jij om Islam niet te accepteren? Noem mij 1 reden. Zowel Jij als ik en iedereen op dit forum weten, dat de Bijbel niet meer letterlijk God's woord is. En wij weten dat er wel een Schepper MOET zijn en IS. Wij geloven in wat aan jullie werd geopenbaard, en wat van Allah komt, daar geloven wij in en wij verwerpen en geloven niet in wat de schriftgeleerden schreven. Geloof jij dat ook? Wat de Koran tegenspreekt is niet openbaard, en wat met Koran eens is, kan geopenbaard zijn.

Koran 18:1. Alle lof behoort aan God, Die het Boek aan Zijn dienaar heeft geopenbaard, gaaf en volmaakt.

2. Volmaakt in leiding, om te waarschuwen voor Zijn gestrenge kastijding en de gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding te brengen dat zij een uitstekende beloning zullen ontvangen,

4. En om diegenen te waarschuwen, die zeggen, 'God heeft Zich een zoon genomen.'

5. Zij hebben er geen kennis van en hun vaderen evenmin. Erg is het woord, dat uit hun mond komt. Zij zeggen slechts onwaarheid.

 

Ik vraag jou om de Bijbel op een eerlijke manier te bekritiseren. Wil je dat doen dan moet je wel weten wat voor boek de Bijbel is. De fouten die je keer op keer maakt laten zien dat je niet weet met wat voor boek je te maken hebt. Ik vind dat jammer, kans op een goede discussie is met jou niet mogelijk blijkt. Als je dus een discussie wilt voeren over de Bijbel neem dan eerst de kennis die je nodig hebt tot je. Onderbouw je beweringen goed dan kunnen we praten. Je smijt nu met citaten en beweert dingen die gewoon niet kloppen. Je beweert daarnaast dingen over het Christendom die ook gewoon niet kloppen. Weer je wel wat het Christendom is? Ik twijfel daar steeds meer aan. Als je iets wil bekritiseren moet je weten waar je het over hebt. Waar komt eigenlijk je obsessie vandaan om met valse beweringen Christenen de grond in probeert te stampen? Je probeert dit keer op keer, gelukkig zie ik door je beweringen heen. Ik vraag me alleen wel af waarom je zo geobsedeerd ben hierdoor? Wil je mensen tegen elkaar opzetten? Overtuigen doe je hier niet mee.

Laten we de verschillende Bijbels vergelijken.

Markus 9:44. Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt. [De Staten Vertaling].
Markus 9:44. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Markus 9:44. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.
Markus 9:44. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Markus 9:44. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.

Matth�us 17:21. Maar dit geslacht vaart niet uit, dan door bidden en vasten. [De Staten Vertaling].
Matth�us 17:21. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Matth�us 17:21. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.
Matth�us 17:21. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Matth�us 17:21. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.


Dus de staten vertaling beschouwt die vers als Openbaard en die andere vier vertalingen zeggen dat het een leugen is? Waarom laten die andere vertalingen zulke dingen weg? Dus er is niet 1 Bijbel, maar verschillende soorten Bijbels. En hoe weet je nou welke wel en welke niet geopenbaard zijn door God? Laten we het verschil tussen Lukas 9:56 kijken in de Staten Vertaling en de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004.

Lukas 9:56. Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden. En zij gingen naar een ander vlek. [De Statenvertaling].
Lukas 9:56. Ze gingen verder naar een ander dorp. [Nieuwe Bijbel Vertaling].

Kijk dit grote verschil. De Nieuwe Bijbel Vertaling laat het begin hellemal weg. Waarom? Wist je dat
Jesaja 37 en 2 Koningen 19 hellemal hetzelfde zijn? Laten we naar Handelingen 23:9 kijken.

Handelingen 23:9. En er geschiedde een groot geroep; en de Schriftgeleerden van de zijde der Farizeen stonden op, en streden, zeggende: Wij vinden geen kwaad in dezen mens; en indien een geest tot hem gesproken heeft, of een engel, laat ons tegen God niet strijden. [S.V]
Handelingen 23:9. Er ontstond groot tumult, en enkele schriftgeleerden uit de kring van de Farizee�n stonden op en betoogden heftig: �Wij vinden dat deze man niets heeft misdaan! Het kan toch dat een geest of een engel met hem gesproken heeft?� [N.B.V].
Handelingen 23:9. En er ontstond groot geschreeuw, en sommige van de schriftgeleerden van de groep der Farizee�n stonden op en streden heftig en zeiden: Wij vinden generlei kwaad in deze mens! En indien nu eens een geest tot hem heeft gesproken, of een engel! [NBG51].
Handelingen 23:9. Er ontstond groot tumult, en een aantal schriftgeleerden van de farizeese fractie stond op en protesteerde heftig: �We kunnen niets verkeerds vinden in deze man. Stel, er heeft een geest tot hem gesproken of een engel'. [WV95].
Handelingen 23:9. Er ontstond groot tumult, en een aantal schriftgeleerden van de groep van de Farizee�n stond op en verklaarde heftig, 'Volgens ons heeft die man niets kwaads gedaan! Het kan een engel of een geest geweest zijn die tot hem heeft gesproken'. [GNB96]

Zoals je ziet schrijft de Staten Vertaling, 'Laat ons tegen God niet strijden' en die andere vertalingen hebben dit allemal niet. Wat moeten wij nou geloven? Welke Bijbel is de juiste en waarom? Kijk naar Handelingen 8:36 en die anderen eronder.

Handelingen 8:36. En Filippus zeide: Indien gij van ganser harte gelooft, zo is het geoorloofd. En hij, antwoordende, zeide: Ik geloof, dat Jezus Christus de Zoon van God is. [De statenvertaling].
Handelingen 8:36. Onderweg kwamen ze bij een plaats waar water was, en de eunuch zei: �Kijk, water! Waarom zou ik niet gedoopt kunnen worden? [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Handelingen 8:36. En terwijl zij onderweg waren, kwamen zij bij een water, en de kamerling zeide: Zie, daar is water, wat is ertegen, dat ik gedoopt word? [NBG51].
Handelingen 8:36. Toen ze hun weg vervolgden, kwamen ze bij water. De eunuch zei: �Kijk, water! Wat is er tegen dat ik gedoopt word?� [WV95].
Handelingen 8:36. Onderweg kwamen ze langs een water. �Kijk, hier is water!� zei de kamerheer. �Wat is ertegen dat ik gedoopt word?� [GNB96].

Markus 3:15. En om macht te hebben, de ziekten te genezen, en de duivelen uit te werpen. [De Statenvertaling].
Markus 3:15. Ze kregen de macht om demonen uit te drijven. [De Nieuwe Bijbel Vertaling 2004].

1 Petrus 1:22. Hebbende dan uw zielen gereinigd in de gehoorzaamheid der waarheid, door den Geest, tot ongeveinsde broederlijke liefde, zo hebt elkander vuriglijk lief uit een rein hart, [De Statenvertaling]
1 Petrus 1:22. Nu u gehoorzaam bent aan de waarheid, is uw hart gelouterd en kunt u oprecht van uw broeders en zusters houden, heb elkaar dan ook onvoorwaardelijk lief, met een zuiver hart, [Nieuwe Bijbel Vertaling].
1 Petrus 1:22. Nu gij uw zielen door gehoorzaamheid aan de waarheid gereinigd hebt tot ongeveinsde broederliefde, hebt dan elkander van harte en bestendig lief, [NBG51].
1 Petrus 1:22. Nu u door de waarheid gehoorzaam te aanvaarden uw hart hebt gereinigd voor een oprechte broederliefde moet u elkaar ook met hart en ziel liefhebben, [WV95].
1 Petrus 1:22. Door aan de waarheid gehoor te geven hebt u uw hart gereinigd en is oprechte onderlinge liefde mogelijk geworden. Heb elkaar dan ook met hart en ziel lief.

Openbaring 20:9. En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad, en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.[De Statenvertaling].
Openbaring 20:9. Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Openbaring 20:9. En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad, en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, [NBG51].
Openbaring 20:9. En zij rukten op over de volle breedte van de aarde, en zij omsingelden de legerplaats van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur viel neer uit de hemel en verteerde hen. [WV95].
Openbaring 20:9. Ze rukken op over de volle breedte van de aarde en omsingelen de plaats waar de heiligen gelegerd zijn, de stad die hij liefheeft. Maar vuur zal van de hemel neerkomen en hen verteren, [GNB96].

1 Johannes 4:3. En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet, maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld. [De Statenvertaling]
1 Johannes 4:3. Iedere geest die dit niet belijd komt niet van God dat is de geest van de antichrist waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen nu al is hij in de wereld. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
1 Johannes 4:3. En iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld. [NBG51].
1 Johannes 4:3. Iedere geest die dit van Jezus loochent, komt niet van God. Het is de geest van de antichrist. U hebt gehoord dat Hij zal komen, maar Hij is al in de wereld, nu al. [WV95].
1 Johannes 4:3. En iedereen die Jezus� menszijn ontkent, behoort de Geest van God niet toe. Zo iemand wordt bezield door de geest van de vijand van Christus. U hebt gehoord dat die zou komen, maar hij is nu al in de wereld aanwezig. [GNB96].

Openbaring 21:24. En de volken, die zalig worden, zullen in haar licht wandelen en de koningen der aarde brengen hun heerlijkheid en eer in dezelve. [De Statenvertaling]
Openbaring 21:24. De volken zullen in haar licht leven en de koningen op aarde betuigen daar hun lof. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Openbaring 21:24. En de volken zullen bij haar licht wandelen en de koningen der aarde brengen hun heerlijkheid in haar, [NBG51].
Openbaring 21:24. De volken wandelen bij haar licht, en de koningen van de aarde brengen haar hun rijkdom. [WV95].
Openbaring 21:24. De volken zullen bij haar licht hun weg gaan, en de koningen der aarde zullen er hun rijkdommen binnenbrengen. [GNB96].

Openbaring 5:14. En de vier dieren zeiden: Amen. En de vier en twintig ouderlingen vielen neder, en aanbaden Dengene, Die leeft in alle eeuwigheid. [De Statenvertaling].
Openbaring 5:14. De vier wezens antwoordden: �Amen,� en de oudsten wierpen zich in aanbidding neer. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Openbaring 5:14. En de vier dieren zeiden: Amen. En de oudsten wierpen zich neder en aanbaden. [NBG51].
Openbaring 5:14. En de vier dieren zeiden: �Amen�, en de oudsten vielen in aanbidding neer. [WV95].

Openbaring 5:14. En de vier levende wezens antwoordden: �Amen!� en de oudsten vielen in aanbidding neer. [GNB96].

Matte�s 25:13. Zo waakt dan, want gij weet den dag niet, noch de ure, in welke de Zoon des mensen komen zal. [De Statenvertaling].
Matte�s 25:13. Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag en op welk tijdstip hij komt. [Nieuwe bijbel vertaling].
Matte�s 25:13. Waakt dan, want gij weet de dag noch het uur. [NBG51].
Matte�s 25:13. Wees dus waakzaam, want je kent dag noch uur. [WV95].
Matte�s 25:13. En Jezus besloot: �Wees dus waakzaam, want je weet dag noch uur.� [GNB96].

Lukas 17:36.
Twee zullen op den akker zijn; de een zal aangenomen, en de ander zal verlaten worden. [De Staten Verstaling].
Lukas 17:36. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Lukas 17:36. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.
Lukas 17:36. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Lukas 17:36. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.

Johannes 16:16. Een kleinen tijd, en gij zult Mij niet zien, en wederom een kleinen tijd, en gij zult Mij zien, want Ik ga heen tot den Vader. [S.V].
Johannes 16:16. Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug. [Nieuwe bijbel vertaling].

Johannes 5:4.
Want een engel daalde neder op zekeren tijd in dat badwater, en beroerde het water; die dan eerst daarin kwam, na de beroering van het water, die werdgezond, van wat ziekte hij ook bevangen was. [De Staten Vertaling].
Johannes 5:4. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Johannes 5:4. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.

Johannes 5:4. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Johannes 5:4. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.

Romeinen 13:9. Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren, en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven. [De Statenvertaling]
Romeinen 13:9. Want: �Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is� deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: �Heb uw naaste lief als uzelf.� [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Romeinen 13:9. Want de geboden: gij zult niet echtbreken, gij zult niet doodslaan, gij zult niet stelen, gij zult niet begeren en welk ander gebod er ook zij, worden samengevat in dit woord: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. [NBG51].
Romeinen 13:9. Want de geboden: Geen echtbreuk plegen, niet doden, niet stelen, niet begeren, en alle andere kan men samenvatten in dit ene woord: U zult uw naaste liefhebben als uzelf. [WV95].
Romeinen 13:9. Want de verboden: Pleeg geen echtbreuk, bega geen moord, steel niet, begeer niet wat van een ander is, deze en alle andere worden samengevat in dit ene gebod: Heb uw naaste lief als uzelf. [GNB96].

Lukas 2:33. En Jozef en Zijn moeder verwonderden zich over hetgeen van Hem gezegd werd. [De Statenvertaling]
Lukas 2:33. Zijn vader en moeder waren verbaasd over wat er over hem werd gezegd. [Nieuwe bijbel vertaling].
Lukas 2:33. En zijn vader en zijn moeder stonden verwonderd over hetgeen van Hem gezegd werd. [NBG51].
Lukas 2:33. Zijn vader en moeder stonden verbaasd over wat er van Hem gezegd werd. [WV95].
Lukas 2:33. De vader en moeder waren verwonderd over wat er over hun kind gezegd werd. [GNB96].

Lukas 4:4. En Jezus antwoordde hem, zeggende: Er is geschreven, dat de mens bij brood alleen niet zal leven, maar bij alle woord Gods. [S.T.V].
Lukas 4:4. Maar Jezus antwoordde: �Er staat geschreven: �De mens leeft niet van brood alleen.� [Nieuwe bijbel vertaling].
Lukas 4:4. En Jezus antwoordde hem: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven. [NBG51].
Lukas 4:4. Jezus antwoordde hem: �Er staat geschreven: Niet van brood alleen zal de mens leven.� [WV95].
Lukas 4:4. Maar Jezus antwoordde: �Er staat geschreven: Een mens leeft niet van brood alleen.� [GNB96].

Handelingen 2:31. Zo heeft hij, dit voorziende, gesproken van de opstanding van Christus, dat Zijn ziel niet is verlaten in de hel, noch Zijn vlees verderving heeft gezien. [De Satenvertaling].
Handelingen 2:31. Maar omdat hij een profeet was en wist dat God hem onder ede beloofd had dat een van zijn nakomelingen zijn troon zou bestijgen. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
Handelingen 2:31. Daar hij nu een profeet was en wist, dat God hem onder ede gezworen had een uit de vrucht zijner lendenen op zijn troon te doen zitten. [NBG51].
Handelingen 2:31. Omdat hij een profeet was en wist dat God hem onder ede gezworen had dat Hij een van zijn nazaten zou laten zetelen op zijn troon. [WV95].
Handelingen 2:31. Hij was een profeet en wist dat God hem had gezworen dat een van zijn eigen nakomelingen zijn troon zou bestijgen. [GNB96].

Johannes 6:47. Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die in Mij gelooft, heeft het eeuwige leven. [De statenvertaling]
Johannes 6:47. Waarachtig, ik verzeker u: wie gelooft, heeft eeuwig leven. [Nieuwe bijbel vertaling].
Johannes 6:47. Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven. [NBG51].
Johannes 6:47. Waarachtig, Ik verzeker u: wie gelooft, bezit eeuwig leven. [WV95].
Johannes 6:47. Ik verzeker u: wie gelooft, heeft eeuwig leven. [GNB96].

Matth�us 5:44. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief, zegent ze, die u vervloeken, doet wel dengenen, die u haten, en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen, [De Statenvertaling].
Matth�us 5:44. En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, [Nieuwe bijbel vertaling].
Matth�us 5:44. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, [NBG51].
Matth�us 5:44. Maar Ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie je vervolgen, [WV95].
Matth�us 5:44. Maar ik zeg u: heb uw vijanden lief en bid voor wie u vervolgen. [GNB96].

1 Timoth�us 6:5. Verkeerde krakelingen van mensen, die een verdorven verstand hebben, en van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken. [De Statenvertaling]
1 Timoth�us 6:5. En geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. [NBG51].
1 Timoth�us 6:5. En eindeloze discussies tussen mensen met een verwarde geest, die van de waarheid verstoken zijn en in de godsdienst een bron van inkomsten zien. [WV95].
1 Timoth�us 6:5. En eindeloos gekibbel tussen warhoofden die de waarheid kwijtgeraakt zijn en de godsdienst zien als een middel om er rijker van te worden. [GNB96].

1 Timoth�us 6:5. En tot eindeloos gekrakeel tussen mensen van wie de geest verziekt is, die van de waarheid beroofd zijn en denken dat het geloof hun geldelijk gewin brengt. [Nieuwe Bijbel Vertaling].

Johannes 9:4. Ik moet werken de werken Desgenen, Die Mij gezonden heeft, zolang het dag is, de nacht komt, wanneer niemand werken kan.
Johannes 9:4. Zolang het dag is, moeten we het werk doen van hem die mij gezonden heeft, straks komt de nacht en dan kan niemand iets doen.
Johannes 9:4. Wij moeten werken de werken desgenen, die Mij gezonden heeft, zolang het dag is, er komt een nacht, waarin niemand werken kan.
Johannes 9:4. We moeten de daden van Hem die Mij gezonden heeft, verrichten zolang het dag is, de nacht komt, en dan kan men niet werken.
Johannes 9:4. Zolang het dag is moeten we de daden verrichten van hem die mij gezonden heeft straks komt de nacht en kan niemand werken.

Matth�us 18:11.
Want de Zoon des mensen is gekomen om zalig te maken, dat verloren was. [De Staten Vertaling].
Matth�us 18:11. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Matth�us 18:11. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.
Matth�us 18:11. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Matth�us 18:11. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.

Lukas 4:8. En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: ''Ga weg van Mij, satan, want er is geschreven: Gij zult den Heere, uw God, aanbidden, en Hem alleen dienen. [De Statenvertaling].
Lukas 4:8. Maar Jezus antwoordde: �Er staat geschreven: �Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.� [Nieuwe bijbel vertaling].
Lukas 4:8. En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er staat geschreven: Gij zult de Here, uw God, aanbidden en Hem alleen dienen. [NBG51].
Lukas 4:8. Jezus gaf hem ten antwoord: �Er staat geschreven: De Heer uw God zult u aanbidden en Hem alleen dienen.� [WV95].
Lukas 4:8. Jezus antwoordde hem: �Er staat geschreven: Aanbid de Heer, uw God, en vereer hem alleen.� [GNB96].

1 Korinthi�rs 10:28. Maar zo iemand tot ulieden zegt: Dat is afgodenoffer, eet het niet, om desgenen wil, die u dat te kennen gegeven heeft, en om des gewetens wil. Want de aarde is des Heeren, en de volheid derzelve. [De statenvertaling]
1 Korinthi�rs 10:28. Maar wanneer iemand u erop wijst dat u vlees van offerdieren eet, laat het dan omwille van hem staan. Houd rekening met het geweten. [Nieuwe Bijbel Vertaling].
1 Korinthi�rs 10:28. Doch indien iemand tot u zegt: Dat is gewijd vlees, eet het dan niet, om hem, die u dat te kennen gaf, �n om het geweten.
1 Korinthi�rs 10:28. Maar als iemand u zegt: �Dit is aan de goden gewijd vlees�, eet er dan niet van, ter wille van degene die u er opmerkzaam op maakte, en omwille van het geweten. [WV95].
1 Korinthi�rs 10:28. Maar zegt er nu iemand tegen u: Dat is vlees, afkomstig van onze offerdienst, laat het dan staan. Ter wille van de man die u dat zei, ter wille van het geweten. [GNB96].


Markus 11:26.
Maar indien gij niet vergeeft, zo zal uw Vader, Die in de hemelen is, ook uw misdaden niet vergeven. [De Staten Vertaling].
Markus 11:26. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de N.B.G. 1951 en is weggelaten.
Markus 11:26. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de W.V. 1995 en is weggelaten.
Markus 11:26. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de G.N.B. 1996 en is weggelaten.
Markus 11:26. Deze vers wordt als een leugen van de schriftgeleerden gezien in de Nieuwe Bijbel Vertaling van 2004 en is weggelaten.


Wallahie, ik waarschuw jullie, volg niet de dingen waar je geen kennis over hebt. K
om tot ��n woord, waarin wij met elkaar overeenstemmen dat wij niemand dan God aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten God. Waarom steun je op zulke zwakke verhaaltjes? Pak de Koran en sluit je bijbel. Deze woordjes veranderen je leer niet, maar wat er gebeurt is wel. De bijbel is aangepast, en dan is het heel waarschijnlijk dat ook de boodschap is aangepast.

DIT MOET JE ZIEN:
http://www.eternalmultimedia.com/audio%20video/historical%20 places/sheikh-shfudin.mpg
Deze jongetje van 4 of 5 jaar oud kent het hele Qur'an uit zijn hoofd. Sharif is geboren in December van 1993 in een Katholieke familie waar ze Swahili spraken, in Arusha in het noorden van Tanzania. Sharif is een jongetje die gewoon buiten speelt met andere jongetjes, niks bijzonders maar wanneer hij zijn mond open doet zie je dat het een bijzondere kind is. Wanneer hij niet preekt is hij gewoon aan het spelen met andere kinderen, maar wanneer hij de Microfoon krijgt veranderd hij in een grote geleerde. Op zijn eerste levensjaar citeerde hij de koran. Zijn eerste woorden waren 'O mensen wend jullie berouwvol, en jullie berouw zal door Allah geaccepteert worden' in het Arabish. Hij heeft duizenden bekeerd in een land waar Christenen dagelijks de moslims proberen te bekeren en velen misleidt hebben. De ouders van Sharif dachten dat hij bezeten zou zijn en haalden de priesters erbij om voor hem te bidden. Zijn broer bekeerde zich gelijk toen hij hem hoorde en ook zijn ouders accepteerden later de islam

DIT MOET JE OOK ZIEN:
http://bolbol.net/islamics/videos/quranic_girl.com
Deze meisje van zes jaar oud kent het hele Qur'an uit haar hoofd. Als je haar een vers leest, zal zij jou het nummer van die vers noemen van elke hoofdstuk uit de edele Qur'an. Ze vertelt je de betekenis van die vers. Ze vertelt je waar het geopenbaard is, in Mekkah of Madina. Ze vertelt je welke vers aan welke kant van welke bladzijde staat geschreven links of rechts. Ze kan je alle verzen geven die specifiek over ��n onderwerp gaan.    Dit zijn tekenen van de Almachtige, er is niemand in de hele geschiedenis bekend die ook maar ��n hoofdstukje van de bijbel uit zijn hoofd kende.

Hoe weet je welke verhalen in de koran wel echt gebeurd zijn en welke niet?

De Koran is 100% God's woord, en alles wat erin staat is echt gebeurt. Je weet het door onderzoeken, naar de vergane volkeren. Ze zijn met de grond gelijk gemaakt, omdat ze de boodschap verwierpen. 

De Koran is net als de Bijbel niet uit de hemel gevallen. De Koran is door Mohammed geopenbaard en door mensen opgeschreven en door andere mensen samengesteld. De Bijbel is aan meerdere profeten en Gods Zoon geopenbaard en is door mensen opgeschreven en door andere mensen samengesteld.  Wat is dus het verschil? Alleen dat de Bijbel de openbaringen van meerdere profeten bevat. Voor de rest zijn beide boeken hetzelfde.  Ik geef dus toe dat mensenhanden de pen hebben vastgehouden die de woorden van de Bijbel op papier zette. Daar hoef ik niet omheen te draaien. De Koran is ook door mensenhanden op papier gezet. Daar moet jij niet omheen draaien.

Laat mij je vertellen wat de Koran is. De Koran is een 100% Geopenbaarde boek, zonder menselijke woorden erin. Kunnen we dat ook van de Bijbel zeggen? Nee, de Thora is vervalsd en de Evangelie. We lezen over de Vervalsing van de Thora, 'Hoe durven jullie te zeggen, 'Wij zijn wijs! Wij hebben de wet van de Heer?' Het is immers niets dan leugen wat uwe schriftgeleerden voorstellen'. [Jeremia 8:8]. En ook het nieuwe testament is niet 100% geopenbaard, we lezen, 'Want wat ik nu ga zeggen komt niet van de Heer, het is de grootspraak van een dwaas'. [2 Korinthi�rs 11:17]. We kunnen het boek sluiten.

Dit is niet echt een antwoord op de vraag,die gesteld werd.....De vraag was....."Waarom dan als nog de mens beproeven als men alles al weet?"God had namelijk het goede van het kwaade direckt kunnen scheiden."(Ik geef u de vrije wil....U keuze is al bekent.....Ik zal nu al recht spreken....En u nu al scheiden....Waardoor u nu al hier bent en de rest daar....Leed hoeft er niet te zijn......Dat kan ik u nu al besparen,door het goede van het kwaade direckt te scheiden.Verder zal ik u de twijfel over mijn rechtspraak ontnemen zodat u zonder twijfel in vrede met mijn oordeel kunt leven.)

Omdat anders mensen zoals jij zullen janken, dat ze bepaalde zonden nooit zouden plegen. Daarom, zoals ik al zei, Allah straft je niet voordat je die zonde zelf hebt verricht en zelf erover nagedacht hebt, en op de Dag der Opstanding zal alles netjes voor je neergelegd worden, terwijl jij het allaang vergeten was. Dan zal je deze genietingen allemal vergeten hebben en op die dag zal je je vrij willen kopen met je vader, moeder, broeder etc. Ook al had je de hele aarde, om je ermee vrij te kopen, het zal niet van je aanvaardt worden. Op die dag zal je zweren dat je een paar uurtjes gespeeld had op aarde.

Ik kan de Koran ook niet zo lezen als ik de Bijbel lees, dan lees ik vreemde dingen.

Weet je wat het verschil is? Jou boek kunnen we niet begrijpend lezen. Je moet over alles heen lezen en niet nadenken over de verzen. Maar wat betreft de Koran, over elke vers kan je honderden dikke boeken schrijven. En er is niets achtergelaten of vergeten in onze boek. Al deze moslimeen op deze forum, geloven niet alleen, ze weten dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden naast God, en dat Mohammad Zijn boodschapper is. Ik ken Christenen die jou voor ongelovige verklaren, ze noemen je gek en een afgedwaalde, verdwaalde, Christen uit een of andere sekte. Daarom, iedere sekte heeft een hele andere denkstijl. In deze tijd moet je niet naar Imaam's luisteren, niet naar TV's, niet naar Radio's, niet naar kranten, of wat dan ook. Nee, pak de Qur'an en de Sunnah. Want Mohammad, Allah's vrede en zegen zij met hem, had gewaarschuwd voor deze fitnah, waar we nu ons in bevinden. Ik kan je Imaam's laten zien die, roken, die muziek luisteren, die hun baarden scheren etc. Luister naar Allah en Zijn boodschapper en niet naar anderen. En volg geen enkele sekte, maar wees een oprecht moslim!

Koran 6:159. Degenen, die scheiding in hun godsdienst maken en zich in sekten verdelen, gij hebt met hen niets uitstaande. Hun zaak rust in God's handen dan zal Hij hen bekend maken met hetgeen zij deden.
Koran 30:31. U tot Hem bekerende, vreest Hem en leeft het gebed na, en behoort niet tot de afgodendienaren.
32. Noch tot degenen die hun godsdienst verdelen en sekten vormen, terwijl elke partij zich verheugt in wat zij heeft.

Er zijn daarbij genoeg mensen inmiddels gestorven, die nooit Allah's regels gezien hebben. En er zijn er ook genoeg die gestorven zijn onder verschillende regels die er bestaan omtrent Gods geboden.  Want wat nu.....Als de juiste regels, de regels zijn die alleen in de zuivere Koran voorkomen. Wat gebeurd er dan met de mensen uit alle andere afwijkende aan Allah's gerelateerde zuivere text? Er zullen genoeg mensen zijn die hun keuze als de juiste zagen, om dat ze er bv...mee opgevoed zijn van kleins af aan....Zij konden niet beter weten bij gebrek aan kennis.

Wat betreft die kind, Aisha verhaalt dat de boodschapper van Allah, vrede en zegen zij met hem, heeft gezegd, 'De pen is opgeheven voor deze drie, degene die slaapt tot hij wakker wordt, het kind tot hij volwassen is, en het krankzinnige tot hij verstandig wordt'. [Ahmad, Abu Dawud, Tirmidhie, An Nasa'i, Ibn Majah, and Al Hakim]. Wanneer dat kind, volwassen wordt, wordt hij verantwoordelijk gesteld voor wat hij doet. Kijk hoe duidelijk, mooi en schijnend Islam is en zie hoe donker de andere 'religies' zijn. Maar die donkere dingen worden jullie mooi laten zien door Shaitaan, omdat jullie hem als jullie gids nemen. Wat betreft degenen die stierven voordat ze iets over Islam hadden gehoord, Allah zegt, 'En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden'. [Qur'an 17:15]. De meningen van geleerden verschillen hierover. Sheikhul Islam, Ibn Taymiyah, Rahimahullah, zegt in '[Majmu Fatawa, 24/372, 4/303, 4/281]' dat de kinderen op de Dag der Opstanding zullen worden getest. Allah zal ze bevelen om in de Hel te springen, als ze gehoorzamen zullen ze in het Paradijs vallen, als ze ongehoorzamen en in het Paradijs springen zullen ze in het Vuur terechtkomen. En Ibn Hajar zei ook zoiets. Volgens hem zijn hierover een paar hadith's. Hij zegt dat wij moeten zeggen dat alleen Allah weet wat zij zouden doen, als ze de boodschap hadden gekregen. En het is bewezen door Saheeh Asaanid dat de krankzinnigen en degenen die leefden in de periode tussen Jezus en Mohammad, ook getest zullen worden. Allah weet het beste.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 06:40
Is jou geloof gebouwd op zulke sprookjes? Is jou boek niet eens 100% God's woord? Hebben de schriftgeleerden eraan gezeten?

Je bekritiseert nu net zo goed je eigen geloof, zoals ik eerder al aangaf:

18:85-86 En hij volgde een weg, totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

In deze vers staat in geen enkel opzicht dat de zon werkelijk in een modderige poel ondergaat, noch staat er dat Allah dit zo heeft ge-ordend. Het verteld ons alleen maar het verhaal van Zul Qurnain en wat hij zag en niet hoe Allah het in werkelijkheid heeft geschapen of ge-ordend.


Schuif 1 van die zogenaamde 'Tegenstrijdigheden' naar voren, en mijn kleine broertje zal je het uitleg ervan geven.

Haha ja hij zal zeggen: het vers dat later is geopenbaard is de juiste.

Koran 6:56. Zeg: 'Het is mij verboden degenen, die gij naast God aanroept, te aanbidden'. Zeg: 'Ik wil uw boze neigingen niet volgen. In dat geval zal ik tot de dwalenden behoren en niet tot hen die het rechte pad volgen.'

Ehm, volgens mij werd er gezegd: "Ik vraag jou niet om de Bijbel aan te nemen en de Koran te laten vallen."

Wallahie, zie hoe duidelijk Allah's tekenen zijn, en hoe duidelijk, de leugens van de waarheid zijn onderscheden, en zie hoe de Shajtaan hen misleidt.

Ik, en heel veel mensen met mij, zie helemaal geen teken.

Wat je in de bijbel tegenkomt zijn contradicties. Waarom? Omdat de ene vers zegt dat God spijt krijgt [Jona 3:10] en het andere zegt dat God geen mens is dat Hij spijt moet krijgen [Numeri 23:19].

In Numeri 23:19 gaat het niet over spijt, het zegt dat God zijn belofte nooit breekt.

Zijn dit niet de woorden van de Almachtige dan? Ik dacht toch echt, dat jullie de bijbel als een letterlijke openbaring zagen.

Dus God scheef:

"Jotam, de zoon van Uzzia, werd koning van Juda in het tweede regeringsjaar van koning Pekach van Isra�l, de zoon van Remaljahu. Hij was vijfentwintig jaar oud toen hij koning werd. Zestien jaar regeerde hij in Jeruzalem. Zijn moeder was Jerusa, de dochter van Sadok."

"Als je komt, neem dan de mantel mee die ik in Troas bij Karpus heb laten liggen, en ook de boeken, vooral die van perkament."

"Doe de groeten aan Prisca en Aquila, en aan het gezin van Onesiforus."

Dat kan niet echt he.

Klopt, maar Hij zal je kinderen niet straffen voor jou zonden. Jou God wel

Jouw God ook:

16.25 Dat zij op de Dag der Opstanding hun last ten volle mogen dragen en een gedeelte der last van degenen die zij zonder kennis doen dwalen. Ziet! slecht is hetgeen zij dragen.

29.13 Voorzeker zij zullen hun eigen last dragen en andere last buiten hun eigen last. En waarlijk zij zullen op de Dag der Opstanding worden ondervraagd over hetgeen zij plachten te verzinnen.

En erger nog jullie zeggen dat iedereen God's kinderen zijn! Zie hieronder.

Is het dan niet duidelijk dat het wel beeldspraak MOET zijn?

Waarom straft God jullie dan, als jullie Zijn zonen zijn?

Waarom zou God geen personen kunnen straffen voor wie hij als een vader is?
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 05:56
Jij probeert een olifant achter een muis te verstoppen. Wat je ook zegt, deze ontelbare contradicties kan je niet verstoppen of uitleggen. Welke redenen heb jij om Islam niet te accepteren? Noem mij 1 reden. Zowel Jij als ik en iedereen op dit forum weten, dat de Bijbel niet meer letterlijk God's woord is. En wij weten dat er wel een Schepper MOET zijn en IS. Wij geloven in wat aan jullie werd geopenbaard, en wat van Allah komt, daar geloven wij in en wij verwerpen en geloven niet in wat de schriftgeleerden schreven. Geloof jij dat ook? Wat de Koran tegenspreekt is niet openbaard, en wat met Koran eens is, kan geopenbaard zijn.

De enige olifant is diegene die je van een mug gemaakt hebt. Je kunt wel mooi een heleboel tegestrijdigheden aangeven, als dit niet aan de leer raakt baat het niet. Trouwens, als er fouten in de bijbel staan, waarom staat er dan in de koran dat de koran de bijbel bevestigt?

2:41 En gelooft in hetgeen Ik heb geopenbaard, vervullende datgene, wat gij reeds bezit en weest niet de eersten, die het verwerpen; verruilt evenmin mijn tekenen voor geringe prijs en zoekt bescherming in Mij alleen.

2:89 En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.

2:91 En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen Allah heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hun "Waarom hebt gij dan de vroegere profeten van Allah gedood, als gij inderdaad gelovigen waart?"

2:101 En nu er een boodschapper van Allah tot hen is gekomen, vervullend wat zij reeds bezaten, heeft een gedeelte der mensen van het Boek, Allah's Boek achter zich geworpen, alsof zij het niet kenden.

4:47 O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.


Het is nogal een claim die je maakt, dat de bijbel vervalst is. Zoals je ziet kan het niet voor de tijd van Mohammed gebeurd zijn, want toen was de bijbel blijkbaar nog in overeenstemming met de Koran. Zou de bijbel dan na 700 nC veranderd zijn? Zouden alle verschillende stromingen van het christendom uit de hele wereld bijeengekomen zijn om te overleggen over wat ze gingen veranderen? En hoe hebben ze ooit alle sporen hiervan kunnen uitwissen?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.266 seconden.