Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Begravenis van Christenen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Begravenis van Christenen
    Geplaatst op: 08 juli 2005 om 20:54

 

84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen God en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

Heeft deze text betrekking op het niet aanwezig zijn bij een begravenis van een christen,door bepaalde moslims?

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 07:44
het lijkt er wel op, maar "84" is vrij nietszeggend kun je misschien de hele tekst even plaatsen?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 07:56
Soerat at-Tawbah ayaa 84
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 08:06

E�n van de mensen die gedurende lange tijd een grote tegenstander van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam was, was Abdullah ibn Ubayy, die werd beschouwd als de leider van de hypocrieten in Medina. Hij sprak slecht over de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam, vertelde leugens over hem en zijn familie, verraadde het moslimleger kort voor een belangrijk gevecht en werkte samen met de vijanden van de Islam. Maar v��r zijn dood deed hij het verzoek dat de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam zijn begrafenisgebed moest verrichten. Toen Abdullah ibn Ubayy overleed, werd de Profeet dus gevraagd voor hem te bidden.

De metgezel Umar ibn Al-Khattab sprong op en zei: �Boodschapper van Allah! Gaat u bidden voor ibn Ubayy, terwijl hij dit en dat vertelde?� De Profeet lachte naar hem en zei: �Laat me alleen, Umar. Ik heb de gelegenheid om een keus te maken, en ik heb mijn keus gemaakt. Als ik zou weten dat hij vergeven zou worden wanneer ik 70 keer vergiffenis voor hem had gevraagd, zou ik dat zeker doen.� De Profeet verrichte toen het gebed voor de overledene en vertrok.

Kort daarna werd vers 84 uit hoofdstuk 9 geopenbaard:
�En bid nimmer voor wie ook van hen, en sta niet bij zijn graf; waarlijk, zij geloven niet in God en Zijn Profeet en zij zullen sterven terwijl zij overtreders zijn.�

De keus die de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam had gemaakt om voor ibn Ubayy te bidden, blijkt uit Quraan 9:80: �Vraag vergiffenis voor hen, of vraag geen vergiffenis voor hen; al vraagt u 70 maal vergiffenis voor hen, Allah zal hun niet vergeven, omdat zij niet in God en Zijn Profeet geloven.�

Dit vers heeft echter de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam niet weerhouden om voor ibn Ubayy te bidden. Integendeel, mededogend als hij was, verhoorde hij de wens van ibn Ubayy en bad voor hem. Hij zei zelfs dat hij ieder gewenst aantal keren voor hem zou bidden, als Ubayy daardoor vergeven zou worden.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 08:06

dank je;)

Allah heeft de gelovigen, mannen en vrouwen tuinen beloofd waar doorheen rivieren stromen, heerlijke woonplaatsen in tuinen der eeuwigheid. En het behagen van Allah is het grootste. Dit is de grootste zegepraal.

73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.

75. En er zijn onder hen die met Allah een verbond sloten. Zij zeiden: "Als Hij ons van Zijn overvloed geeft zullen wij beslist aalmoezen geven en tot de deugdzamen behoren."

76. Maar toen Hij hun van Zijn overvloed gaf werden zij er vrekkig mede en wendden zich om en waren afkerig.

77. Hij vergold het hun door huichelachtigheid in hun hart op te wekken tot aan de Dag, waarop zij Hem zullen ontmoeten, omdat zij hun belofte aan Allah braken en leugens uitten.

78. Weten zij niet dat Allah hun geheimen alsook hun heimelijk overleg kent en dat Allah de Oerkenner is van het onzienlijke?

79. Zij, die de gelovigen belasteren welke vrijwillig aalmoezen geven en hen die niets vinden (te geven) dan naar hun vermogen, bespotten: Allah zal hun spotternij vergelden en er is voor hen een pijnlijke straf.

80. Of gij vergiffenis voor hen vraagt of dat gij geen vergiffenis voor hen vraagt - zelfs al vraagt gij zeventig maal vergiffenis voor hen - Allah zal hen toch niet vergeven. Dit is omdat zij in Allah en Zijn boodschapper niet geloven. Allah leidt het trouweloze volk niet.

81. Zij die achter de boodschapper van Allah bleven verheugden zich over hun thuiszitten en waren er afkerig van met hun eigendommen en hun persoon voor de zaak van Allah te strijden. En zij zeiden: "Trekt niet uit in de hitte." Zeg: "Het Vuur der hel is heter." Konden zij dit slechts begrijpen!

82. Laten zij weinig lachen en veel wenen als vergelding voor hetgeen zij deden.

83. En als Allah u tot een gedeelte hunner terugzendt en zij u om toestemming vragen om uit te trekken (tot het gevecht), zeg dan: "Gij zult met mij niet uittrekken en gij zult nooit een vijand met mij bestrijden. Gij verkoost eerst thuis te blijven, zit daarom thans met degenen, die achterblijven.

84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen Allah en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

85. Laat hun eigendommen en hun kinderen uw verwondering niet opwekken: Allah wenst hen daarmede in deze wereld te straffen; hun ziel zal hen verlaten, terwijl zij ongelovigen zijn.

86. En wanneer een Soerah wordt geopenbaard: "Gelooft in Allah en strijdt tezamen met Zijn boodschapper," vragen de rijken onder hen u om toestemming en zeggen: "Laat ons achter, opdat vij bij de achterblijvers zijn."

87. Zij stellen zich tevreden om met de achterblijvenden te zijn en hun hart is verzegeld, derhalve begrijpen zij niet.

88. Maar de boodschapper en de gelovigen met hem, strijden met hun bezit en hun persoon en zij zijn het, die het goede zullen ontvangen en zij zullen slagen.

89. Allah heeft tuinen voor hen bereid waar doorheen rivieren stromen; zij zullen daarin vertoeven. Dat is de opperste zegepraal.

90. Van de woestijn-Arabieren kwamen er, uitvluchten zoekend opdat hun vrijstelling mocht worden verleend. En degenen, die logen jegens Allah en Zijn boodschapper, bleven thuis. En degenen hunner, die niet geloven, zal een pijnlijke straf treffen.

91. Er rust op de zwakken en op de zieken en op degenen die niets vinden om weg te geven, geen schuld, indien zij oprecht zijn jegens Allah en Zijn boodschapper. Er rust geen blaam op degenen die goed doen; Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

 

 

het heeft dus niet zozeer met christenen te maken, het heeft te maken met degenen die de gelovigen bespotten en oneerlijk en onoprecht zijn tegenover Allah (swt). Wat ik eruit haal is dit; ieder mens leeft zijn of haar leven, daarin moet je je respectvol opstellen, als iemand echter anderen bespot om hun geloof in Allah (swt) dan moet je bij hen wegblijven.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 08:09
spreekt het elkaar dan niet tegen? als er eerst gezegd is dat je vergiffenis mag vragen (of niet), en later word gezegd dat je niet voor hen moet bidden?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 08:36
Nee, want die ayaa werd later pas geopenbaard..
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 10:32
dus moet je het zien als een correctie op eerder neergedaalde woorden van Allah (swt)?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 14:07
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

dus moet je het zien als een correctie op eerder neergedaalde woorden van Allah (swt)?
Zo zie je maar weer als je de geheele context bekijkt....Er wordt niet gesproken over het niet aanwezig mogen zijn op een begravenis van christenen....
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

E�n van de mensen die gedurende lange tijd een grote tegenstander van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam was, was Abdullah ibn Ubayy, die werd beschouwd als de leider van de hypocrieten in Medina. Hij sprak slecht over de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam, vertelde leugens over hem en zijn familie, verraadde het moslimleger kort voor een belangrijk gevecht en werkte samen met de vijanden van de Islam. Maar v��r zijn dood deed hij het verzoek dat de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam zijn begrafenisgebed moest verrichten. Toen Abdullah ibn Ubayy overleed, werd de Profeet dus gevraagd voor hem te bidden.

De metgezel Umar ibn Al-Khattab sprong op en zei: �Boodschapper van Allah! Gaat u bidden voor ibn Ubayy, terwijl hij dit en dat vertelde?� De Profeet lachte naar hem en zei: �Laat me alleen, Umar. Ik heb de gelegenheid om een keus te maken, en ik heb mijn keus gemaakt. Als ik zou weten dat hij vergeven zou worden wanneer ik 70 keer vergiffenis voor hem had gevraagd, zou ik dat zeker doen.� De Profeet verrichte toen het gebed voor de overledene en vertrok.

Kort daarna werd vers 84 uit hoofdstuk 9 geopenbaard:
�En bid nimmer voor wie ook van hen, en sta niet bij zijn graf; waarlijk, zij geloven niet in God en Zijn Profeet en zij zullen sterven terwijl zij overtreders zijn.�

De keus die de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam had gemaakt om voor ibn Ubayy te bidden, blijkt uit Quraan 9:80: �Vraag vergiffenis voor hen, of vraag geen vergiffenis voor hen; al vraagt u 70 maal vergiffenis voor hen, Allah zal hun niet vergeven, omdat zij niet in God en Zijn Profeet geloven.�

Dit vers heeft echter de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam niet weerhouden om voor ibn Ubayy te bidden. Integendeel, mededogend als hij was, verhoorde hij de wens van ibn Ubayy en bad voor hem. Hij zei zelfs dat hij ieder gewenst aantal keren voor hem zou bidden, als Ubayy daardoor vergeven zou worden.

Assalamoe alykoem,

deze tekst is niet helemaal compleet, ik weet niet uit wlke site je het hebt, of zelf getypt, maar een begravenis bijwonen van een niet-moslim en een hypocriet is verboden aan de hand van sourat 9 vers 84, en deze tekst wil ons iets anders wijs maken, omdat de profeet voor Ubay deed, maar dat was voor 9:84.

dit is een antwoord van sheikhul al-islaam Imam Ibn Taymiyah:

Vraag: Wanneer moslims onder de christenen wonen mogen zij deze dan bezoeken wanneer zij ziek zijn? Of hun begrafenis bijwonen wanneer zij dood zijn? Wanneer de moslims dit doen wordt dit dan beschouwd als zonden?

Antwoord:
Sheikh Al-Islaam Ibn Taymiyyah heeft op deze vraag een antwoord gegeven en zei: Alle lofprijzing is voor De Heer der werelden. Men mag hun begrafenis niet bijwonen. Hen bezoeken is toegestaan, omdat dit de aanleiding kan zijn dat de zieke van de islam zal gaan houden. Wanneer hij als een ongelovige sterft, zal het vuur zijn straf zijn. En omwille van deze reden verricht men het gebed niet voor hem. En Allah weet best.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 16:37

Bidden en vergiffenis vragen voor een ongelovige mag niet in de Islam. Zelfs de Profeet  Mohammad (saw) kon dat niet voor zijn eigen moeder en vader doen.

Ik sta daarom altijd versteld wanneer ik hoor dat er moslims gebeden verrichten bij begrafenissen van ongelovige politici, dansers, zangers, en andere beroemdheden.

Een lichaam van een ongelovige begraven mag alleen in 2 gevallen:

(1) als er geen andere ongelovigen in de buurt zijn (na de slag om Badr)

(2) als een moslim de meest verwante persoon is (Ali ra die Abu Talib moest gaan begraven)

Het graf van een ongelovige mag wel opgezocht worden. Maar alleen als herinnering aan de dood. Abu Hurairah ra vertelt in een hadith in Sahih Muslim, toen de Profeet (s) zijn moeders graf bezocht gaf Allah toestemming om de graven van ongelovigen te bezoeken. Maar voor het vragen van vergiffenis werd geen toestemming gegeven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 08:00
In eerste instantie geplaatst door Ruud

 

84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen God en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

Heeft deze text betrekking op het niet aanwezig zijn bij een begravenis van een christen,door bepaalde moslims?

Wat moeten we hiermee?

Wij zijn trotst op onze islaam die verplicht je tot ander gelofigen te respecteren.

Neem de koraan in zijn geheel en niet selecties doen en in de verkeerd thema plaatsen. want dat is satan werk. Lees  de waarheid.

 

DE HOUDING VAN DE ISLAM TEGENOVER DE

�MENSEN VAN HET BOEK�

 

 

Een ander belangrijke thema, dat met de terreuracties tegen de Verenigde Staten aan de dagorde kwam, is de relatie tussen het westen en de islamitische wereld. Zoals bekend hebben enige intellectuelen in de jaren 90� voorspeld dat de wereld een strijd tussen het westen en de Islam te wachten stond. Dit is de fundamentele thema van de welbekende stelling �The Clash of Civilisations� van Edward W.Said. Deze stelling, dat beter bekend staat als �Clash of Ignorance�, berust op een denkbeeldige scenario, dat door de overwaardering van de invloed van sommige radicale en onwetende splintergroeperingen binnen deze twee civilisaties geschapen wordt. Eigenlijk kan er geen conflict tussen de westerse beschaving en de islamitische beschaving zijn, omdat het joodse en christelijke geloof, waarop de westerse beschaving is gebaseerd, in volkomen harmonie met de Islam is.

In de Koran worden de joden en christenen �Mensen van het Boek� genoemd. De reden hiervoor is dat de aanhangers van deze twee religies zich aan de van God openbaarde Heilige Schrift houden. De houding van de Islam tegenover de Mensen van het Schrift is uiterst tolerant en medelevend.

De houding tegen de Mensen van het Boek ontwikkelde zich in de geboortejaren van de Islam. In die tijd waren de moslims een minderheid, die streden om hun geloof te beschermen en daarbij allerlei vormen van onderdrukking en martelingen opliepen van de zijde van de heidense Mekkanen. Op grond van deze vervolging besloten sommige moslims uit Mekka te vluchten en toevlucht te zoeken in een veilig land met een rechtvaardige heerser. De Profeet Mohammed (vzmh) zei tegen hen om hun toevlucht bij de christelijke koning van Ethiopi� te zoeken. De moslims die naar Ethiopi� vluchtten, kwamen een zeer vriendelijke regering tegen, die hen met liefde en respect verwelkomde. De koning weigerde de eisen van de heidense boodschappers die naar Ethiopi� reisden, met het verzoek om de moslims uit te leveren, en verklaarde dat de moslims in zijn land vrij konden leven.

De Koran verwijst op deze barmhartige, meedogende, en rechtvaardige houding van de christenen in de volgende vers:

 

�En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Koran 5:82)

 


 

Geloofsinhoud en waarden die de Mensen

van het Boek en Moslims gemeenschappelijk hebben

 

Christenen en moslims hebben vele gemeenschappelijke aspecten. Ook het Jodendom deelt veel grondbeginselen met de Islam. In de Koran verklaart God, dat de moslims hetzelfde geloof delen met de mensen van het Boek en beveelt de moslims:

 

 "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is E�n; en aan Hem onderwerpen wij ons." (Koran 29:46)

 

Alle ware gelovigen van deze drie grote religies geloven het volgende:

 

  God heeft vanuit niets het hele universum geschapen en dat Hij alles beheerst met Zijn Almacht.

  God heeft de mens en alle levende wezens op een miraculeuze wijze geschapen en dat God de mens een ziel gaf.

  Geloven in de wederopstanding, hemel, hel en engelen en dat ons leven een bepaalde lot heeft dat God ons heeft gegeven.

  Dat God in het verloop van de geschiedenis de profeten zoals Noah, Abraham, Isaac en Jozef en Mozes zond. En allen vereren deze profeten.

 

In een vers wordt vermeld dat de moslims geen onderscheid tussen de profeten maken, wat de goddelijke boodschap betreft:

 

Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer." (Koran 2:285)

 

Het geloof van de mensen van het Boek zijn in harmonie met de moslims, niet alleen in geloofsmatige onderwerpen, maar ook in morele waarden. Tegenwoordig, in een wereld waar immorele waarden zoals bedrog, homoseksualiteit drugsverslaafdheid, ego�sme en zelfverheerlijking wereldwijd zijn gegroeid, delen de moslims en de mensen van het Boek dezelfde deugden: eer, kuisheid, bescheidenheid, opoffergezindheid, eerlijkheid, barmhartigheid, mededogen en onvoorwaardelijke liefde.

 

 


 

De gemeenschappelijke vijanden van het geloof

 

Een ander belangrijk onderwerp dat het Christendom, jodendom en de Islam samenbrengt, is de sterke invloed die de athe�stische filosofie�n in onze tijd uitoefenen.

 

Tot de bekendste en schadelijkste filosofie�n van onze tijd kunnen het materialisme, communisme, fascisme, anarchisme, racisme, nihilisme en existentialisme gerekend worden. Veel mensen die in de valse diagnosen, misleidende beschrijvingen en verklaringen geloofden, die deze ideologie�n met betrekking tot het universum, de gemeenschap en de mensen aanvoerden, hebben hun geloof verloren of raakten in twijfel. Bovendien hebben deze ideologie�n mensen, gemeenschappen en naties in grote crisis, conflicten en oorlog gesleurd. Hun aandeel aan de schuld van het lijden en ellende, dat de mensheid tot aan vandaag plaagt, is immens.

Terwijl ze God en de Schepping ontkennen, zijn alle bovengenoemde ideologie�n gebaseerd op een noemer, een zogenoemde wetenschappelijke basis; Charles Darwins evolutietheorie. Het Darwinisme vormt de basis van de athe�stische filosofie�n. Deze theorie beweert, dat levende wezens zich ge�volueerd hebben op grond van toeval en middels een strijd van het overleven. Daarom zendt het Darwinisme deze misleidende boodschap aan de mensen:

�Jij bent voor niemand verantwoordelijk, je bent je leven schuldig aan toevalligheden, je moet strijden en het is noodzakelijk anderen te onderdrukken om succesvol te zijn. Deze wereld is een arena van conflict en zelfhandhaving�.

De sociale boodschappen die door darwinistische concepten zoals �natuurlijke selectie�, �strijd om te overleven�, �overleven van de sterkste� enz. meegedeeld worden, zijn middelen van indoctrinatie. Deze slechte moraal adviseert mensen om ego�stisch, wreed en tiranisch te zijn. Het verwoest deugden zoals genade, mededogen, opoffergezindheid en bescheidenheid, de morele deugden van de drie grote monothe�stische religies en presenteren dit als een noodzakelijkheid van �de regels van het leven�.

Deze darwinistische indoctrinatie is het tegenovergestelde van het geloof van de mensen van het Boek en de boodschap van de Koran. Als gevolg hiervan vormt het darwinistische indoctrinatie de oprichting van een wereld die tegengesteld is aan de drie goddelijk openbaarde religies.

Onder deze condities is het nu voor de mensen van het Boek en de moslims noodzakelijk geworden, samen te werken, aangezien zij in God geloven en de moraal accepteren dat Hij leert. De volgelingen van deze drie religies zouden de vergissing van het Darwinisme, dat geen wetenschappelijke basis heeft en de materialistische filosofie staande proberen te houden, aan de wereld moeten tentoonstellen. Ze zouden moeten samenwerken om een intellectuele strijd tegen alle misleidende idee�n (communisme, fascisme, racisme) aan te gaan, die het athe�sme dienen. Als dit eenmaal is gerealiseerd, zal de wereld in een korte tijd vrede, veiligheid en rechtvaardigheid verwelkomen.

 

Het antisemitisme is een vorm van racisme,

dat volkomen tegengesteld is aan de Islam

 

In onze tijd is het antisemitisme een ideologie, dat een gevaar vormt voor de wereldvrede en dat de vernietiging van het welzijn en veiligheid van onschuldige mensen als doel heeft. Dit is een rassenhaat die door sommigen voor joden wordt gevoeld.

In de 20ste eeuw heeft het antisemitisme zijn stempel gedrukt op grote catastrofen. De nazi�s die de joden aan grote wreedheden en moorden onderworpen hadden, is zonder twijfel de grootste. Daarbij aanvullend hadden autoritaire regimes in vele landen de joden tot doelwit genomen en hen onderworpen aan wrede mishandelingen. Fascistische organisaties hebben joden mishandelt en bloedige aanslagen tegen hen uitgevoerd.

Hoe zou een moslim het antisemitisme moeten beschouwen?

Het antwoord is duidelijk. Iedere moslim moet het antisemitisme op dezelfde wijze, net zoals elk ander racistische ideologie veroordelen; hij moet zich verzetten aan deze ideologie van haat en de rechten van de joden verdedigen, net zoals hij de rechten van andere mensen zou verdedigen. Iedere moslim moet de rechten van de in Isra�l, of in verbanning levende joden erkennen en verdedigen, d.w.z. het recht om in vrede te leven, hun religie uit te oefenen, hun identiteit te beschermen en zich ongecensureerd uit te drukken.

Alhoewel de moslims tegenwoordig terecht de wrede en agressieve politiek van Isra�l, samen met zijn onrechtmatige bezetting van de omringende gebieden veroordelen, is een collectieve veroordeling van alle joden niet acceptabel voor gelovige moslims. Dat zou een duidelijke uitdrukking van antisemitisme zijn. De offici�le zionistische ideologie te bekritiseren heeft niks met antisemitisme te maken, het zionisme afwijzen is niets anders dan een extreme vorm van racisme afwijzen. Er zijn vele joden (en hun aantal neemt constant toe) die de racistische politiek van het zionisme ook afwijzen en om hen als antisemiet te bestempelen zou absurd zijn.

Om een gemeenschap collectief te veroordelen is een gebod, dat in de Koran uitdrukkelijk wordt vermeld, en daarbij de noodzakelijkheid aantoont om tussen de goede en de slechten, barbaren en onschuldigen onderscheid te maken. Na de verwijzing naar enkele joden en christenen, die in strijd waren met Gods geboden, heeft God het ook over sommige andere joden en christenen die een voorbeeldige moreel hadden:

 

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Koran 3:113-115)

 

Antisemitisme is een antireligieuze ideologie, dat stamt van het neo-paganisme. Daarom is het ondenkbaar voor een moslim om het antisemitisme te ondersteunen of sympathie te voelen voor deze ideologie. Antisemieten hebben geen respect voor Abraham of David die gezegende profeten zijn, en door God uitgekozen waren om de mensheid als voorbeeld te dienen.

Antisemitisme en andere vormen van racisme (bijvoorbeeld vooroordelen tegen zwarten) hebben geen plaats in ware religie; het zijn perversies die vanuit verschillende ideologie�n en bijgeloven zijn ontstaan.

Als we antisemitisme en andere vormen van racisme onderzoeken, kunnen we duidelijk zien dat zij idee�n en een model van de maatschappij promoten dat volkomen tegenstellend is aan de morele lessen van de Koran, bijvoorbeeld, zo vormen haat, gewelddadigheid en gebrek aan mededogen de basis van het antisemitisme. Een antisemiet kan zo wreed zijn om de moord en marteling op joden (mannen, vrouwen, kinderen en ouderen) goed te keuren. De morele leer van de Koran daarentegen omvat liefde, mededogen en genade voor alle mensen. Het beveelt de moslims ook om zelfs rechtvaardigheid en vergevensgezind voor hun vijanden te zijn.

Aan de andere kant zijn antisemieten en andere racisten tegen het vreedzame samenleven van mensen met een ander afkomst of geloof. (Zo waren bv. De Duitse racisten � nazi�s � en de joodse racisten � zionisten � tegen het samenleven van Duitsers en joden; elke zijde wees dit in naam van hun ras als ontaarding af). In de Koran daarentegen is er niet de geringste onderscheid tussen rassen; de Koran bemoedigt de aanhangers van verschillende religies daartoe, om in dezelfde gemeenschap in vrede en geluk samen te leven.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door gawas

In eerste instantie geplaatst door Ruud

 

84. En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen God en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

Heeft deze text betrekking op het niet aanwezig zijn bij een begravenis van een christen,door bepaalde moslims?

Wat moeten we hiermee?

Wij zijn trotst op onze islaam die verplicht je tot ander gelofigen te respecteren.

Als dit zo is waarom zijn er dan onder u gelovigen mensen,die dit respect verwerpen?

Neem de koraan in zijn geheel en niet selecties doen en in de verkeerd thema plaatsen. want dat is satan werk. Lees  de waarheid.

Idd......En dit valt me dus regelmatig op.

 

 

Er zijn onder u gelovigen,die niet naar de begravenis van een christ willen gaan,omdat men denkt dat een christ geen waar gelovige kan zijn.Ondanks dat de Koran zelf aangeeft dat er onder de anders-gelovigen mensen naar de hemel gaan.

En was het niet Mohammed die zei:

"Als u denkt dat u geloof de enigste en waare is.....Toon het ons dan,bewijs het eens....."

Dit zei hij tegen mensen die dachten de alwetendheid te bezitten. 

En die zelfde vraag stel ik nu aan u.

De Koran lezen is 1.....De Koran begrijpen is 2 dacht ik zo.....

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 09:01
Dus jij begrijpt de Koran beter dan alle moslims?

Het is niet ons geloof dat het enige is, het is het geloof van Allah dat de ware enige is. Zie het eerste gebod maar. Je bent in strijd met de Bijbel!, laat staan met de Koran.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 09:08

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Dus jij begrijpt de Koran beter dan alle moslims?

Het is niet ons geloof dat het enige is, het is het geloof van Allah dat de ware enige is. Zie het eerste gebod maar. Je bent in strijd met de Bijbel!, laat staan met de Koran.
Niet alle moslims delen jou mening,daarom zal je ook moslims aantreffen op begravenissen van christenen.

Maar geef mij maar eens alle zinbeeldige Koran verzen.Ik neem aan dat jij die dus kent.Ik zou daar graag van willen leren.

Maw....Alle texten die anders bekeken moeten worden,dan de letterlijke text zoals hij geschreven is.

Iemand die de Koran namelijk begrijpt,zou ze allemaal moeten doorhebben,want zij die dit niet kunnen volgen de verkeerde weg volgens de Koran.

En waarom ben ik in strijd met de Bijbel?Leg me dit eens uit.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 09:29

Ruud,

Moslims hebben geen problemen om sociale banden met niet-moslims te hebben/maken. De Islam ontkent de eerdere religies niet. Islam ontkent ook niet de rechten van anderen. De Islam baseert de relatie moslim/nietmoslim op vredig samen leven.

Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. (Quran 60:8)

De eerste grondwet, de constitutie van Madinah, werd door de Profeet gemaakt. De artikelen van de grondwet regelden de rechten en de verplichtingen van moslims en de niet-moslim minderheid, de joden. Artikel 30 van die grondwet zegt dat de joden een onafhankelijke natie vormden onder de moslims. De joden hun religie en de moslims hun religie.

Artikel 49 van diezelfde grondwet zegt, de joden moeten elkaar steunen tegen een ieder die een bondgenoot aanvalt.

Artikel 59, de joden moeten elkaar helpen bij het verdedigen van Yathrib, de basis van de Islamitische staat.

Artikel 63, de joden hebben hun eigen eigendomsrechten en behandelen hun eigen interne zaken net zoals de moslim dat doen, met wederzijds respect en gerechtigheid.

Het geeft al aan wat ik aan je wil duidelijk maken: Moslims en niet-moslims hebben dezelfde rechten en verplichtingen, zijn tolerant en leven in vriendschap.

Het bevechten van niet-moslims hangt ervan af of ze de moslims aanvallen of niet. Niemand zal je doden, slechts omdat je een niet-moslim of ongelovige bent. Dat  moslims mogen vechten, hangt allemaal ervan af of er tegen hen wordt gevochten.

Wat die begravenisregeltjes enzo allemaal betreft, je kan niet van ons verlangen dat we een deel van onze religie serieus nemen en een ander deel verwerpen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 09:44
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ruud,

Moslims hebben geen problemen om sociale banden met niet-moslims te hebben/maken. De Islam ontkent de eerdere religies niet. Islam ontkent ook niet de rechten van anderen. De Islam baseert de relatie moslim/nietmoslim op vredig samen leven.

Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. (Quran 60:8)

De eerste grondwet, de constitutie van Madinah, werd door de Profeet gemaakt. De artikelen van de grondwet regelden de rechten en de verplichtingen van moslims en de niet-moslim minderheid, de joden. Artikel 30 van die grondwet zegt dat de joden een onafhankelijke natie vormden onder de moslims. De joden hun religie en de moslims hun religie.

Artikel 49 van diezelfde grondwet zegt, de joden moeten elkaar steunen tegen een ieder die een bondgenoot aanvalt.

Artikel 59, de joden moeten elkaar helpen bij het verdedigen van Yathrib, de basis van de Islamitische staat.

Artikel 63, de joden hebben hun eigen eigendomsrechten en behandelen hun eigen interne zaken net zoals de moslim dat doen, met wederzijds respect en gerechtigheid.

Het geeft al aan wat ik aan je wil duidelijk maken: Moslims en niet-moslims hebben dezelfde rechten en verplichtingen, zijn tolerant en leven in vriendschap.

Het bevechten van niet-moslims hangt ervan af of ze de moslims aanvallen of niet. Niemand zal je doden, slechts omdat je een niet-moslim of ongelovige bent. Dat  moslims mogen vechten, hangt allemaal ervan af of er tegen hen wordt gevochten.

Wat die begravenisregeltjes enzo allemaal betreft, je kan niet van ons verlangen dat we een deel van onze religie serieus nemen en een ander deel verwerpen.

Aardig stuk.....Aan de andere kant wordt wel verwacht,dat het geven van een handdruk in vriendschap verworpen moet worden door de groep die dit doet om bv......een vriendschap te bezegelen.En tevens wordt er na de dood geen acht gegeven aan een eerbetuiging van een lange vriendschap.

Alles moet wijken....Voor de Godsdienst die zegt de waare en eenige te zijn,waarvan de profeet ooit deze eenzijdige denkwijze aanvocht.Toen Joden en Christenen exact hetzelfde deden.

In mijn ogen was Mohammed's denkwijze zuiver,maar deze denkwijze is verdwenen.

Hoe kan dit Jihuu......Verklaar dit eens nader?

Is men misschien afgeweken van de zuivere Koran?

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 10:05
Mooi stukje over antisemitisme jiyuu. Ik ben nu in gesprek met een moslim die dit helaas niet kan aanvaarden. Ik kan het me ook wel voorstellen: hij komt uit palestina.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 10:13

Kijk Jihuu........

Als wij vrienden zijn en wij zijn dit al voor bv....20jaar en jij zou plotseling komen te overlijden.Dan zou ik zelfs 2000KM afleggen om bij jou begravenis aanwezig te zijn.

En ik zou een gebed doen en je het beste toe wensen,om je later terug te mogen zien indien we er bijden komen.

Anders zou het zijn,als jij voordurend God's geboden zou hebben verworpen...Bv...Moord,Diefstal enz.....

Maar in dat geval zou je waarschijnlijk ook geen vriend zijn.

En als ik de Koran op dit gebied goed gelezen en begrepen heb.....Gaat het eigenlijk over deze groep mensen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 15:12

In eerste instantie geplaatst door Anne

Mooi stukje over antisemitisme jiyuu. Ik ben nu in gesprek met een moslim die dit helaas niet kan aanvaarden. Ik kan het me ook wel voorstellen: hij komt uit palestina.

Extra jammer, want daar zou men toch juist samen moeten leven.

Ook gebaseerd op de verkeerde veronderstellingen, want niet alle joden denken hetzelfde over zaken als migratie naar Israel en de ellendige situatie waarin de Palestijnen zich bevinden mag dan begonnen zijn als gevolg van gebeurtenissen die de grote stroom van joodse immigranten in het gebied als aanleiding hadden, het is zeker niet alleen door joden dat de Palestijnen zich in een gemarginaliseerde positie bevinden (ik zou zeggen: meer nog door verschillende militante Palestijnen die conflicten hebben veroorzaakt met eerst de joodse immigranten en in een latere periode met het Jordaanse gezag en direct daarna met de inwoners van Zuid-Libanon [in elk geval een deel daarvan].).

Met iets minder vooroordelen zou het daar een stuk makkelijker gaan. Maar goed, zo lang heel erg veel mensen van beide kanten elkaar alleen maar de zwarte piet kunnen toespelen.. De weg is nog lang (en dat is de optimistische visie).

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:03

Als wij vrienden zijn en wij zijn dit al voor bv....20jaar en jij zou plotseling komen te overlijden.Dan zou ik zelfs 2000KM afleggen om bij jou begravenis aanwezig te zijn.  (Ruud)

Als je ziek bent kan ik toch op ziekenbezoek komen. En als je dood bent, kom ik naar je graf.

In mijn ogen was Mohammed's denkwijze zuiver,maar deze denkwijze is verdwenen. Hoe kan dit Jihuu......Verklaar dit eens nader? Is men misschien afgeweken van de zuivere Koran? (Ruud)

De Islamitische wet moet je in zijn geheel nemen. Je kunt niet zeggen: dit wel en dit niet. Je hebt als moslim dus de Quran, Soennah, Ijma, en beredenering op grond van analogie (vergelijkbare situaties).

Ik weet niet over welke gedragingen je het precies hebt Ruud, die �onzuiver� zijn.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:52
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

E�n van de mensen die gedurende lange tijd een grote tegenstander van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam was, was Abdullah ibn Ubayy, die werd beschouwd als de leider van de hypocrieten in Medina. Hij sprak slecht over de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam, vertelde leugens over hem en zijn familie, verraadde het moslimleger kort voor een belangrijk gevecht en werkte samen met de vijanden van de Islam. Maar v��r zijn dood deed hij het verzoek dat de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam zijn begrafenisgebed moest verrichten. Toen Abdullah ibn Ubayy overleed, werd de Profeet dus gevraagd voor hem te bidden.

De metgezel Umar ibn Al-Khattab sprong op en zei: �Boodschapper van Allah! Gaat u bidden voor ibn Ubayy, terwijl hij dit en dat vertelde?� De Profeet lachte naar hem en zei: �Laat me alleen, Umar. Ik heb de gelegenheid om een keus te maken, en ik heb mijn keus gemaakt. Als ik zou weten dat hij vergeven zou worden wanneer ik 70 keer vergiffenis voor hem had gevraagd, zou ik dat zeker doen.� De Profeet verrichte toen het gebed voor de overledene en vertrok.

Kort daarna werd vers 84 uit hoofdstuk 9 geopenbaard:
�En bid nimmer voor wie ook van hen, en sta niet bij zijn graf; waarlijk, zij geloven niet in God en Zijn Profeet en zij zullen sterven terwijl zij overtreders zijn.�

De keus die de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam had gemaakt om voor ibn Ubayy te bidden, blijkt uit Quraan 9:80: �Vraag vergiffenis voor hen, of vraag geen vergiffenis voor hen; al vraagt u 70 maal vergiffenis voor hen, Allah zal hun niet vergeven, omdat zij niet in God en Zijn Profeet geloven.�

Dit vers heeft echter de Profeet alla Allahu 3alaihi wa Salam niet weerhouden om voor ibn Ubayy te bidden. Integendeel, mededogend als hij was, verhoorde hij de wens van ibn Ubayy en bad voor hem. Hij zei zelfs dat hij ieder gewenst aantal keren voor hem zou bidden, als Ubayy daardoor vergeven zou worden.

Assalamoe alykoem,

deze tekst is niet helemaal compleet, ik weet niet uit wlke site je het hebt, of zelf getypt, maar een begravenis bijwonen van een niet-moslim en een hypocriet is verboden aan de hand van sourat 9 vers 84, en deze tekst wil ons iets anders wijs maken, omdat de profeet voor Ubay deed, maar dat was voor 9:84.

dit is een antwoord van sheikhul al-islaam Imam Ibn Taymiyah:

Vraag: Wanneer moslims onder de christenen wonen mogen zij deze dan bezoeken wanneer zij ziek zijn? Of hun begrafenis bijwonen wanneer zij dood zijn? Wanneer de moslims dit doen wordt dit dan beschouwd als zonden?

Antwoord:
Sheikh Al-Islaam Ibn Taymiyyah heeft op deze vraag een antwoord gegeven en zei: Alle lofprijzing is voor De Heer der werelden. Men mag hun begrafenis niet bijwonen. Hen bezoeken is toegestaan, omdat dit de aanleiding kan zijn dat de zieke van de islam zal gaan houden. Wanneer hij als een ongelovige sterft, zal het vuur zijn straf zijn. En omwille van deze reden verricht men het gebed niet voor hem. En Allah weet best.
Komt deze wijsheid van Allah of van sheikhul al-islam Imam Ibn Taymiyah... Vreemd dat deze man een gebod uit de Koran negeerd.Waar in de zuivere Koran staat deze wijsheid?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Als wij vrienden zijn en wij zijn dit al voor bv....20jaar en jij zou plotseling komen te overlijden.Dan zou ik zelfs 2000KM afleggen om bij jou begravenis aanwezig te zijn.  (Ruud)

Als je ziek bent kan ik toch op ziekenbezoek komen. En als je dood bent, kom ik naar je graf.

In mijn ogen was Mohammed's denkwijze zuiver,maar deze denkwijze is verdwenen. Hoe kan dit Jihuu......Verklaar dit eens nader? Is men misschien afgeweken van de zuivere Koran? (Ruud)

De Islamitische wet moet je in zijn geheel nemen. Je kunt niet zeggen: dit wel en dit niet. Je hebt als moslim dus de Quran, Soennah, Ijma, en beredenering op grond van analogie (vergelijkbare situaties).

Ik weet niet over welke gedragingen je het precies hebt Ruud, die �onzuiver� zijn.

Als Allah zegt dat het verboden is om text toe te voegen aan de zuivere Koran,dan is dit verboden....Of spreek je Allah liever tegen dan?En er is text toegevoegd,vandaar dat de moslimwereld ook verdeeld is.Men is eigenwijs geweest en voor die eigenwijsheid betaald men nu.Kijk maar in Irak.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 10:37
Als er een reden is dat moslim buren,broeders en vrienden liever elkaar afslachten dan helpen, dan is dat eerder omdat ze de wetten EN de Soennah van de Profeet niet 100% willen toepassen. Ze maken mekaar voor ongelovige uit zodat bloed kan vloeien. De enige die voordeel hebben aan het niet 100% uitvoeren van de Isam, doordat ze sommige ahadith (overleveringen) verwerpen, zijn hun vijanden.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 10:53
as Salaam Aleykoum wR wB,

Dit is duidelijk toch?

En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen Allah en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren. (9:84)

Meer hoeft er niet worden gezegt toch?
Of weten jullie het beter?

Verder heb ik nog een vraag?
Een familie lid, geheel ongelovig?
Mag dat wel?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.