Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

broeders en zusters pas op!!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: broeders en zusters pas op!!!!
    Geplaatst op: 13 juli 2005 om 19:40
Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Beste broeders en zusters.

Neen, ik ben niet terug op deze site als poster maar wil jullie toch even waarschuwen.

Trap niet in de val van de Kuffar. Deze site wordt echt heel goed in de gaten gehouden. Naar mijn mening zit er hier ook iemand van de aivd of dergelijke. Ik merk aan enkele post dat er iets niet klopt, maar omdat ik het niet zeker weet noem ik geen namen of nick names.

Ga niet in op opmerkingen over, Jihad. Hou je gedachten over onderwerpen die moeilijk liggen voor de kuffar bij je. Sommige hier op dit forum spreken graag over Jihad, goedkeuren van enkele zaken die gevoellig liggen enz. Doe dit niet en aan andere vraag ik ga hier niet op in.

Denk niet ik ben niet bang voor de kuffar enz. Het heeft geen zin. Stoere praatjes maken geen gaatjes..oh nee het was vullen geen gaatjes.

Ik blijf er ook bij dat, zoals eerder gezegd, dat ik mijn twijfels heb over deze site.

Broeders en zusters, let ook in het echte leven op verraders. De lijst met aivd'ers wordt steeds groter. Geld voor alles. Geld maakt blind....Zelfs je "broeders" kan je niet vertrouwen. SubhanAllah...kijk om je heen. Als er niet zoveel verraders waren, zaten er ook niet zoveel "hofstadleden" en anderen in de cel. Maar ghair InshAllah. Elke ware Moslim steunt zijn broeder en zusters in het goede,InshAllah. Maar soms is het beter om dit niet openlijk te doen.

Dit was het dan. Veel succes met jullie topics. En sterkte met de Kuffar op deze site(dag Kimmie en friends).

Wa Alaikoem Salaam Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoehoe

Jullie broeder in Islam

Abou Khattab/ Nak4life
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 02:41

asalaamo3aikom war7matolaahwabarakatoho broeder 

je hebt helemaal gelijk wallahi   we moeten hier met ze niet in discusis gaan .je hebt gelijk erzijn zelfs moslms bij naam die voor hun werken die noem ik moenafiqin, broeder  moge allah je hier voor belonnen  omdat jij je om ons zorgen maakt moge allah jou een tuin schenken  in firdous,

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 04:02
Dag Nakkie! Veel sterkte met leven in je eigen hoofd
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 05:39

Assalamu alaikum,

het zou best kunnen dat hier mensen komen die zich voordoen als moslims maar onzuivere bedoelingen hebben, maar als je trouw en oprecht blijft aan je overtuiging en je geloof in Allah subhan wa t'ala, is er niets om bang van te zijn.

Broeders en zusters, ga elkaar alsjeblieft niet verdenken en met achterdocht bekijken! Laat de fitna die de shaitaan wereldwijd veroorzaakt niet ook fitna in je hart veroorzaken.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 05:41
broeder amin  onze broeder verdenkt  niemand het is gewoon zo er zijn monafiqin waar wij voor moeten uit kijken .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 05:41

p.s. broeder Nak, fijn je weer eens op het forum te zien!! Kwam je maar terug... .

Wa alaikum salam wa rahmatullahi wa barakatuhu.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 06:03

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

broeder amin  onze broeder verdenkt  niemand het is gewoon zo er zijn monafiqin waar wij voor moeten uit kijken .

Assalamu alaikum,

daar heb je wel gelijk in zuster, maar ik denk dat Nak's bericht mensen achterdochtig naar goede moslims kan maken, ook al heeft hij gelijk dat er mensen met verkeerde intenties hier kunnen zijn. Je hoeft alleen bang te zijn voor munafiqien als je zelf geen sterke imaan hebt, toch? Ik probeer overigens niet negatief naar Nak te doen hoor, hij heeft inhoudelijk gelijk dat het mogelijk is, maar er zijn al vaker mensen geweest die iets dergelijks op het forum zetten, sterker nog, die letterlijk zeiden dat er "verraders" hier aanwezig zijn, en dat vind ik te ver gaan. In ieder geval voordat je het zeker weet. Maar dat zegt Nak ook niet.

Stel je vindt de aanslagen zoals in Londen of Casablanca gerechtvaardigd. Dat is niet verboden in Nederland, en de aivd kan niets meer doen dan je in de gaten houden, zolang je niet zelf ook met bommen gaat gooien. Het is natuurlijk niet leuk als je in de gaten gehouden wordt, maar ze kunnen je toch niets maken behalve dat ze je bang maken voor je mening uit te komen. Volgens mij tenminste.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 08:25

salam,

nakkie, ik ben blij dat wij dezelfde conclusies kunnen trekken..ik had ook al door dat er minimaal zeker 2 leden lid zijn van de aivd..,maar ik trek me niet terug...

K zeg wat ik zeggen wil

salam

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 08:54

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah,

je kan niet altijd iedereen gelijk verdenken, wallahoe 3'alam, ik weet ook wel zkkr dat er wel leden zijn die hier niet thuishoren, maar ik ga ze niet gelijk vedenken, ik hou ze in de gaten,  zijn vast wel meer die dat doen dat hoop ik ten minste,

haha volgens mij heb ik heeeeeeeel veel gemist

wist niet dat Nak weg was, ik hoorde al een tijdje niks van hem, maar dat hij weg was

ik was hier zelf ook een tijdje niet maar gair inshallah

wa alaikum Salaam

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah,


je kan niet altijd iedereen gelijk verdenken, wallahoe 3'alam, ik weet ook wel zkkr dat er wel leden zijn die hier niet thuishoren, maar ik ga ze niet gelijk vedenken, ik hou ze in de gaten, �zijn vast wel meer die dat doen dat hoop ik ten minste,


haha volgens mij heb ik heeeeeeeel veel gemist


wist niet dat Nak weg was, ik hoorde al een tijdje niks van hem, maar dat hij weg was


ik was hier zelf ook een tijdje niet maar gair inshallah


wa alaikum Salaam


oegt_najiha



Salaam Aleikum,

Ik hou zoiezo wel in de gaten wie er allemaal vreemde vragen stellen.
Dat we in de gaten gehouden worden dat is een feit. Geen discussie over mogelijk. Niet dat ik leden kan aanwijzen die lid zijn van een amateuristische organisatie (AIVD).
Maar dat ze ons in de gaten houden, laat daar geen twijfel over bestaan.

Ik zit er zelf niet zo mee. Ze doen maar wat ze niet laten kunnen. De AIVD is ook maar een speeltje van de politiek. Zodra er een partij iets vind, voeren zij het uit. Ze zijn niet meer dan een instrument voor de politici om bepaalde bevolkingsgroepen te kunnen intimideren.
Tuurlijk hebben ze wel een functie, maar het nut van de AIVD de afgelopen jaren is me een beetje ontschoten. Als ik het voor het zeggen had zou ik eerst op zoek gaan naar professionals, ipv HAVO/VWO eisen te stellen aan nieuwe recruten en vacatures in kranten te plaatsen .

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 09:19

 

Hahahaha, ach laat ze hun gang gaan, ze zullen toch niks vinden en als ze iets vinden hebben ze toch geen bewijs...! ik kan wel zeggen van die en die is goed bezig want hij voert Jihaad,, ja en dan,, gaan ze me dan ze3ma veroordelen.. eh miskien,, ze zijn zielig en dat is een FEIT,,

iwa ja safi niks aan te doen,

wa alaikum Salaam oegtykoem fie dien, Najiha

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 10:24
oegt_ najiha,
Mischien zou het toch beter zijn wanneer je dit alles een klein beetje meer serieus neemt.
Weet je geheime diensten hebben geen bewijs nodig.
Ze vormen slechts een opinie.
een opinie die sommigen mensen slecht kan opbreken.
Mensen zetten je op een bepaalde lijst zonder dat je het weet en deze lijst gaat een eigen leven leiden.
De lijsten zijn meestal geheim en zodoende ookmoeilijk te weerspreken.
maar de gevolgen kunnen in bepaalde situaties ontzettend vervelend tot verschrikkelijk zijn.
Wist je dat er alllerlei mensen elke maand geheim gearesteerd worden en gebracht naar speciale gevangenisen in /egypte syrie etc?
Ik ben er niet zeker van dat dit allemaal mensen zijn die gevaarlijk zijn.


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 13:39
Spannend! (dat over het gecontroleerd worden van het forum door de aivd.)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 14:24

salamoe alaikoem,

waar blijven jullie reacties pietjepluk en paladin... k zeg niks...

Ze willen de waarheid bevechten, maar zij hebben niet door dat ze slechts brandstof zijn voor de hel

salam

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:09

Ik denk dat het sowieso goed is om twee keer na te denken voor je iets schrijft wanneer er emotie achter zit. Niet alleen met AIVD meelezers indachtig, maar ook ten behoeve van de kwaliteit van je post.

Verder vind ik het een relevante toevoeging van DruideHerne van die vervelende gevolgen die het kan hebben om door inlichtingendiensten in de gaten gehouden te worden. Het zal niet veel mensen overkomen, maar degenen die op 'een lijst' staan - of hoe dat dan ook moge werken - , die schijnen daar ernstige hinder van te kunnen ondervinden in hun sociale en/of professionele leven. (Neem bijvoorbeeld Oltmans en anderen, die nergens meer werk kregen.)

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Ik denk dat het sowieso goed is om twee keer na te denken voor je iets schrijft wanneer er emotie achter zit. Niet alleen met AIVD meelezers indachtig, maar ook ten behoeve van de kwaliteit van je post.


Verder vind ik het een relevante toevoeging van DruideHerne van die vervelende gevolgen die het kan hebben om door inlichtingendiensten in de gaten gehouden te worden. Het zal niet veel mensen overkomen, maar degenen die op 'een lijst' staan - of hoe dat dan ook moge werken - , die�schijnen daar ernstige hinder van te kunnen�ondervinden in hun sociale en/of professionele leven. (Neem bijvoorbeeld Oltmans en anderen, die nergens meer werk kregen.)



Salaam Aleikum,

Dus wat je zegt is, dat moslims wat meer op hun woorden moeten letten. Daar ben ik het ook mee eens, maar ik vind dat dit juist in strijd is met de vrijheid van meningsuiting. Zo lees ik vaak berichten van "moslims moeten allemaal dood", en "we moeten die moslims eens allemaal afslachten". Ik weet voor 100% zeker dat de AIVD daar niks mee doet. Terwijl wij moslims toch ook echt burgers zijn van dit land.

En daarom zeg ik aan eenieder die te maken krijgt met de AIVD: Aanklagen die handel. Oltmans heeft uiteindelijk miljoenen gekregen, en hij nam het op tegen de Nederlandse Staat. Ik zou ze aanklagen via het internationaal gerechtshof, zou bij elke mensenrechtenorganisatie in de wereld een klacht indien, zou gebruik maken van elke juridische mogelijkheid hier in Nederland. En met aanklagen bedoel ik niet alleen de organisaties, maar ook de individuele topmensen van deze organisaties.
Probleem is dat veel slachtoffers van overheidsdiensten, te weinig gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn om dezelfde diensten het vuur aan de schenen te leggen.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:36

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Dus wat je zegt is, dat moslims wat meer op hun woorden moeten letten. Daar ben ik het ook mee eens, maar ik vind dat dit juist in strijd is met de vrijheid van meningsuiting. Zo lees ik vaak berichten van "moslims moeten allemaal dood", en "we moeten die moslims eens allemaal afslachten". Ik weet voor 100% zeker dat de AIVD daar niks mee doet. Terwijl wij moslims toch ook echt burgers zijn van dit land.

wa-3aleykumu s-sal�m!

Nee, niet alleen moslims bedoelde ik, maar mensen in het algemeen.

Ik denk inderdaad ook dat de drempel lager is van wat een moslim moet schrijven om in de gaten gehouden te worden. Ik denk echter niet dat een moslim al in de gaten wordt gehouden als hij hier alleen maar zou schrijven "christenen moeten allemaal dood". Als het wat concreter wordt, tegen een bepaalde persoon, dan misschien wel en mijn vermoeden is dan - als het jouwe - dat de uiting van een voornemen om [Nederlandse politicus] iets aan te doen eerder aanleiding zal zijn om iemand te volgen dan de uiting van een voornemen om [bekende imam] iets aan te doen.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamoe alaikoem,

waar blijven jullie reacties pietjepluk en paladin... k zeg niks...

Ze willen de waarheid bevechten, maar zij hebben niet door dat ze slechts brandstof zijn voor de hel

salam

Salaam,

Nak4life had het ook over aivd'ers die zich voordoen als moslim Broeder01...

wie zegt dat jij er niet zo eentje bent, hmmm... .

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 16:14
Malcon je hebt helemaal gelijk wat Oltmans betreft.
Ja die heeft inderdaad uiteindelijk wat geld overgehouden.
Maar wat een ellende.
Oltmans wa een Nederlander.
Ik bedoel daar niks mee maar sommige moslims hebben ook een andere nationaliteit.
Als Oltmans bv Marokaan was geweest of Syrier dan was die waarschijnlijk alleen maar langdurig gemarteld.
Het probleem van die lijsten is dat die internationaal worden uitgewisseld waarbij begrepen moet worden dat elk land op zijn eigen mannier er mee omzal gaan.
Engeland wil op dit moment elk persoon uitwijzen die een haar gedachte uitdraags zelfs brittons.

wanneer dit internationeel zalluken zal /nederland wel niet uitblijven dab zal dat zo een gevolgen hebben.
Dat betekent dat vele jonge mensen die vanwege verkeerde uitlatingen in het zicht gekomen zijn van de  diensten eigenlijk al zwaar in de sh*t zitten.
Ik vraag me echt afwat bv marokanen aan hun koning omtrent de Jihad zullen uitleggen.
Ik denk dat ze dan een toontje minder zullen zingen maar dat dit dan niet veel zal uithalen.
Ik denkzelfsdat mensen die het laatste jaar bepaalde uitlatingen gedaan hebben zich zoudn moeten realiseren wat voor effect dit zal hebben op hun eventueel land van achtergrond.



Terug naar boven
ogti fi islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ogti fi islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 17:28

salaam aleikom,

Ik ben sinds gister lid.

Ik heb gister een bericht geplaats bij de topic Mohammed B praat. Helaas kan ik dat nu nergens meer vinden.

Ik wil even zeggen dat ik het heel goed vind dat deze site er is. Maar ik vind dat je zo iets juist moet gebruiken om geintresseerde mensen moet uitnodigen tot islaam. En niet bang moet zijn dat ze van de aivd zijn. En over deze mensen moet praten als kufar. Allahoe allem wat er in hun hart is. Als wij zelf niet eens weten wat er ons hart bevind! Zelfs de mensen die kufar zijn kunnen door de prediking van islaam (vrede) tot inzicht komen en in sha allah Worden zij nog beter dan ons.

En iedereen heeft het recht op een mening. Maar moslims mogen het niet eens zijn met het plegen van aanslagen.

Wie zegt dat als je een bom plaatst in London dat de mensen die er dood gaan geen moslim zijn of ooit nog bekeren tot islam? En daarbuiten is het vermoorden van onshuldige mensen Haram! En laten we eerlijk zijn dat kan niemand van te voren weten.

Tuurlijk wat in Palestina, Irak, en Afganistan gebeurt is een ander verhaal.

En dat is overal waar mensen uit hun huizen worden gedreven en vermoord.

Maar dat is niet het geval in London.

Kijk op www.fatwa-online.com voor fatwa omtrend deze onderwerpen.

Barak allah fiekoum.

Moge Allah onze zonde vergeven en ons op de juiste weg leiden.

Wa aleikom salaam

Bint sayed

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 01:58
salaam aleikom,

heel goed gesproken ogti fi islam

Zo kan het dus ook
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 05:56

 

paladin,,

je zegt Salaamoe alaikum.????

ben jij ook moslim dan?(sorry wist ik niet)

wa alaikum Salaam

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 06:23

 

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

   ben jij ook moslim dan?(sorry wist ik niet)


ik ben een sterfeling die de wil van God probeert te doen.

Zeg ik dingen die in tegenspraak zijn met de Koran ?

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 06:43
Wa Alaik Paladin..

(als je werkelijk moslim bent, dan weet je wat ik hiermee bedoel)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 07:28

NAK heeft gelijk en het is ook goed dat hij geen namen heeft genoemd.

Een Islamitische rechter mag nooit over iemand oordelen op grond van zijn intenties en hem laten opsluiten op wat verborgen is in zijn hart. Een nederlandse rechter kan naar mijn weten ook niet alleen op intenties iemand veroordelen. Maar zodra je bijvoorbeeld op het internet een gevoelige uitspraak doet, dan wordt het bewijs concreter.

Broeders en zusters die net tot de Islam zijn bekeerd moet worden uitgelegd wat de belangrijkere zaken zijn in de Islam. Wat de grote verboden zaken. Goede hijaab en baard kan je later met hen bespreken. Op die manier worden ze sterker en minder kwetsbaar voor rekrutering door AIVD. Dan leren ze ook dat het belangrijk is om te allen tijde eerlijk te blijven wanneer we onze Islamitische doelen willen bereiken, ook al wonen we in een land van athe�sten, joden en christenen. Het bloed van moslimbroeders en zusters mag niet door zijn/haar toedoen worden verspild.

Het is een moeilijke tijd voor de moslims in Europa, maar ook in andere werelddelen. Ik hoop dat Allah ons de kracht zal blijven geven de vernederingen en beproevingen te doorstaan. Allah kan iemand die vandaag nog ongelovig is morgen tot een gelovige moslim maken. Zo is Afghanistan omgekeerd veranderd van een moslimland in een land van drugs, alcohol, prostitutie, criminaliteit en kinderporno. Net zo kan Nederland veranderen van een ongelovig land in een goede plek voor de alle gelovigen. Inna lillahi wa inna ilayhi raji�un

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 07:56

salam alaikoem,

EN DANNNN ook al zijn hier aivd'ers..Willen ze de waarheid bevechten..??? Ik steun de mujahiddeeen in afghanistan,irak,Palestina, Irak..Ik hoop dat de dood alle Isrealische, Amerikaanse soldaten treft. Ik hoop inschallah amien dat ze afgeslacht geworden. Ook de burgers die hun duivelse regeringen steunen worden hopelijk zwaar getroffen in dit leven en in het hiernamaals.Als ik alleen kon had ik een einde gemaakt aan alle Isrealische en Amerikaanse soldaten en hun duivelse leiders..

salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 10:13

Salaam alaikoum broeder,


Ik ben het ook met jou eens dat je over bepaalde kwesties gewoon moet praten en geen angst moet tonen. Feit is alleen dat er genoeg moslim(a)s in de problemen zijn gekomen door hun eigen woorden en gebrek aan kennis. Ze worden door inlichtingendiensten opgepakt en ge�ntimideerd. De beste jihad is om een onrechtvaardige regering/leider aan te spreken op onrecht. Daarom zitten de meeste vrome moslimgeleerden nu vast in de gevangenis. Het is geen geheim dat de kruistochten nooit zijn opgehouden en de ook de joden vinden hun steun in de Amerikaanse agressie. En voor de afslachting van Tsjetsjeense burgers door de Russen is er ook al geen reden te vinden om die te rechtvaardigen.

Profeet Mozes (Musa) alaihi salaam nam ook zijn verantwoordelijkheid en sprak openlijk over de misdaden van de Egyptische farao. Dit terwijl hij was opgegroeid in het huis van de farao zelf. Hij had de kracht en vooral de kennis om alle vernederingen en aanvallen te doorstaan.

Er zijn in de Islam geen geheime agenda�s te vinden. De doelen van de Islam zijn voor iedereen open en duidelijk. Wanneer een systeem of organisatie eerlijk is, is er verder ook niets duisters aan de boodschap ervan. Bij vele regeringen en de organisaties die voor hun werken is er een geniepige manier van werken, totdat blijkt wat ze willen bereiken. Hun ware bedoelingen blijven geheim tot het moment dat ze je in hun macht hebben door chantage, bedreiging met opsluiting, intimidatie etc. Broeders en zusters die niet tegen deze druk en intimidatie bestand zullen zijn, moeten ervoor gewaarschuwd worden. Dit is ook mijn boodschap.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 10:52
Jiyuu er zijn geen kruistochten.
Wat afganistan betreft de uitschakeling van de zeer verwerpelijke /taliban(of wil je graag een discussie over het goed zijn van de taliban?) is geen oorlog tegen de Islam.
Immers de groeperingen die nu de macht hebben in afganistan zijn ook Moslims.
Wat Irak betreft wil jij hier met droge ogen beweren dat de koerden in Irak geen Moslims zijn?
Of de Shiieten niet? Hoe zie je de verkiezingen daar?
Waarom steun jij  die mensen die enkel Saddam weer willen terug hebben?
Er sterven in Irak meer mensen door jouw zogenaamde broeders dan door de Amerikanen.
En Neen ik was en ben nog steeds geen fan van de inmenging van het westen in Irak.
Wat tsetjenie betreft er zijn daar vekiezingen geweest.
Zijn mensen daar met een  geweer naar de stembussen gedreven?
Of zou het kunnen zijn dat de meesten juow idee van regering daar helemaal niet willen?
Het is maar een vraag. Leg mij maar eens uit.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 12:08
er zijn geen kruistochten. (Jij)

Dit bord stond buiten de Danieltown Baptist Church in Amerika:


Misschien is de tijd aangebroken om even die keiharde muziek uit je koptelefoon uit te doen, een ander tv kanaal op te zetten, te stoppen met dansen en feesten, en even wat aandacht te schenken aan de ellende in de rest van de wereld. Ellende die veroorzaakt wordt door jouw stemgedrag tijdens de verkiezingen. Amerikaanse, Engelse en Nederlandse kiezers zullen nooit stemmen voor een wet die zegt dat de huizen van verdachte criminelen in eigen land gebombardeerd mogen worden, waarom staan ze het wel toe bij andere menselijke wezens? Als je een kruistocht opeens �oorlog� gaat noemen, verandert er nog steeds niets aan jouw menselijke verantwoordelijkheid.

Moslimlegers hebben al eeuwen een conflict met het christelijke westen (incl. de Russen). Bij de eerste kruistocht 1095 nchr. werd er in naam van het christendom gemoord en werd Bait ul-Maqdis (Jerusalem) in naam van christendom bezet.

De tweede kruistocht begon in 1147 onder leiding van de Duitse keizer Conrad III en de Franse koning Louis VI. Op vreedzame wijze werd hier weer een eind aan gemaakt door Salahudeen (september 1192).

In het jaar 1249 een nieuwe kruistocht. Dit keer was het St. Louis die opmarcheerde naar Cairo. Het huis waar hij werd opgesloten in de plaats Mansoorah kan je nog steeds bezoeken. Het is behouden als herinnering aan de vergeetachtigen.

De strijd van het westen over de controle over Jerusalem (bait ul-maqdis) is nog niet over. Het christelijke Verenigde Staten en Europa zorgen er nu voor dat met alle geweld Jerusalem in handen blijft van de Israeli�s.

De pausen en de protestantse autoriteiten houden de geest van de kruistochten in leven. Engeland bezette Egypte tot 1939, en islamitisch Noord-Afrika door Frankrijk en Itali�.

De westerse pogingen in Afrika mislukten dan misschien allemaal. Het missiewerk gaat nog eeuwenlang door. Men kent in Afrika zijn geschiedenis van slavernij en men ziet hoe de Afrikanen in Amerika als tweederangsburger moeten leven. Daarom kiezen de mensen eerder voor de Islam.

Toen de Engelse generaal Allenby in 1917 Jerusalem binnen liep zei hij uit pure enthousiasme, �the crusades have now ended�. Hij kon ook niet weten dat zijn mensen grotere plannen hadden en de strijd nog voort zou duren. Ietsjes voorbarig.

Groeten van jiyuu


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Jiyuu er zijn geen kruistochten.
Wat afganistan betreft de uitschakeling van de zeer verwerpelijke
/taliban(of wil je graag een discussie over het goed zijn van de
taliban?) is geen oorlog tegen de Islam.
Immers de groeperingen die nu de macht hebben in afganistan zijn ook Moslims.
Wat Irak betreft wil jij hier met droge ogen beweren dat de koerden in Irak geen Moslims zijn?
Of de Shiieten niet? Hoe zie je de verkiezingen daar?
Waarom steun jij� die mensen die enkel Saddam weer willen terug hebben?
Er sterven in Irak meer mensen door jouw zogenaamde broeders dan door de Amerikanen.
En Neen ik was en ben nog steeds geen fan van de inmenging van het westen in Irak.
Wat tsetjenie betreft er zijn daar vekiezingen geweest.
Zijn mensen daar met een� geweer naar de stembussen gedreven?
Of zou het kunnen zijn dat de meesten juow idee van regering daar helemaal niet willen?
Het is maar een vraag. Leg mij maar eens uit.



Salaam Aleikum,

De taliban was een groepering dat de macht had in Afghanistan. Of ze goed of slecht waren, dat laat ik even in het midden. Maar ze vochten tegen de Noordelijke Alliantie voordat de amerikanen kwamen. En die waren geen haar beter. Dezelfde criminelen van de Noordelijke Alliantie zijn nu aan de macht in de provincies. Dus wat dat betreft heeft Amerika niets in Afghanistan bewerkstelligt. Ze kunnen Kabul niet eens beveiligen, laat staan heel Afghanistan.
Karzai was een adviseur van El Segundo, een oliemaatschappij uit de VS. Namens hen probeerde hij met de taliban te onderhandelen over een oliepijplijn. Hij was sterk verbonden met de amerikaanse CIA.
http://sandiego.indymedia.org/en/2002/01/402.shtml
Dan vind ik het nogal vreemd dat iemand die eigenlijk voor Bush werkte nu president is gemaakt.
Dus ik weet niet of je van moslims of zakkenvullers kunt spreken in Afghanistan.

Ik heb broeder verder nergens iets over Koerden of Sjiieten zien schrijven. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt en wat je ermee bedoelt. Feit blijft dat de amerikanen onrechtmatig in Irak zijn. Er worden bommen gegooid, waarbij er burgerslachtoffers vallen. En indien ze vallen is het excuus dat er altijd slachtoffers vallen. Ze hebben Fallujah plat gebombardeerd terwijl er nog meer dan 50.000 mensen woonden. En degenen die probeerden te vluchten werden beschoten. Overigens wil het merendeel van de rebellen Sadam niet terug, maar de amerikanen weg. Misschien moet je daar eerst achterkomen, voordat je begrijpt waar zij mee bezig zijn. En dan doel ik dus niet op moordenaars die aanslagen plegen op burgerdoelen. Tuurlijk zijn er mensen die dat doen, maar let wel dat ook andere landen belang hebben bij een chaotisch Irak.

Amerika moet weg uit Irak en uit Afghanistan. Waarom neemt pakistan geen amerikaanse troepen, als bin laden zich op hun grondgebied bevindt?

Dat je probeert Tsetsjenie goed te praten begrijp ik al helemaal niet
Russen slachten daar burgers af, Amnesty heeft zelfs de internationale gemeenschap herhaaldelijk gewaarschuwd voor de misdaden die er daar gepleegd worden door onderbetaalde russische soldaten. En jij hebt over verkiezingen die vlekkeloos zijn verlopen voor de pro russische tsjetsjeense president??????
Ga er maar wonen zou ik zeggen, als het daar zo veilig is.

Idee van regering? Je bedoelt democratie? Want elke land heeft een regering, ook dictatoriale regimes. Ik neem aan dat broeder Jiyuu hier in Nederland woont en dan neem ik aan dat ie de democratie wel respecteert. Net als iedere andere inwoner van dit land.

Misschien moet je minder insinueren en meer met feiten komen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.