Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Uw opinie (4)

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Zou jij je toekomstige huwelijkspartner een AIDS-test laten doen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
9 [31.03%]
20 [68.97%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Uw opinie (4)
    Geplaatst op: 15 juli 2005 om 15:44

Stel je bent klaar voor het huwelijk. Nu wil je gaan trouwen met iemand van wie je het vermoeden hebt dat hij/zij al meerdere malen seks heeft gehad met anderen. Moet je je aanstaande het voordeel van de twijfel geven of � toch niet?

Wegens misbruik is stemmen nu maar 1x mogelijk. Deel je jouw pc met je broertje of zusje, stem dan in overleg.

 

Uitslag vorige poll:

Enqu�te Vraag: Zou jij een op straat liggend slachtoffer van een ongeluk helpen?

Ja:     324 stemmen           88,52%

Nee:   42 stemmen            11,48%

Met deze uitslag kan ik vrede hebben. Ik weet niet hoe die 324 stemmen er opeens waren, maar het geeft nu een realistischer beeld. Ik heb zelf �Ja� gestemd, maar als ik in de vakantie in Bulgarije iemand in de greppel zie liggen, zal ik op dat moment misschien anders besluiten. Ik volg op dat moment niet mijn hart, maar mijn verstand. Het kan een opgezette zaak zijn. Het is daar vaker voorgevallen dat buitenlandse toeristen het slachtoffer werden van straatroof. Maar de meeste mensen zullen in het algemeen  wel spontaanl te hulp schieten als ze iemand gewond zien liggen op straat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 16:48

Ik vind dit een goede vraag, Jiyuu!

Op zich kan je (aanstaande) partner natuurlijk heel oprecht geloven gezond te zijn, terwijl deze persoon risico's gelopen heeft die dat allemaal niet zo zeker maken. Als er twijfel blijkt, lijkt me testen wel een goed idee. Maar goed, dat moet dan iets zijn waar je samen toe besluit.

Terug naar boven
musa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote musa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 17:53
Het lijkt mij zowiezo een goede maatregel omdat AIDS niet alleen door sexueel contact wordt verspreid maar ook door vuile naalden, slecht schoongemaakt ziekenhuis aparatuur, bloedtransfusies. Ziekenhuizen kunnen overal fouten maken.

Wees gewoon verstandig en eerlijk naar je partner toe en test samen een keer en een half jaar later of je AIDS of andere virale, besmettelijke ziekten hebt.

Daarna kan je onbeschermd of juist beschermd met je partner de liefde bedrijven.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 18:29

Op zich kan je (aanstaande) partner natuurlijk heel oprecht geloven gezond te zijn, terwijl deze persoon risico's gelopen heeft die dat allemaal niet zo zeker maken. Als er twijfel blijkt, lijkt me testen wel een goed idee. Maar goed, dat moet dan iets zijn waar je samen toe besluit. (Martinuzz)

Als je al met elkaar getrouwd bent en een sterke band met elkaar hebt opgebouwd, is de kans groter dat het huwelijk het hartverscheurende nieuws zal overleven. Maar als je nog in de fase bent van overleg met elkaar, ben je afhankelijk van het goede vertrouwen in je partner en zijn familie/vrienden. Zal hij willen meewerken of kiest hij het hazenpad?

Het medische dossier van mensen zou misschien voor dit soort uitzonderingsgevallen opengesteld moeten worden aan toekomstige partners.

Daarna kan je onbeschermd of juist beschermd met je partner de liefde bedrijven (musa)

waarom beschermd?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
musa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote musa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 18:35
In geval dat een van de partners een levensbedreigende ziekte heeft. lees aids, hepatitis A/B/C of iets anders
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 03:56

Salaam akaikum,

ik heb "nee" gestemd. Ik ben al getrouwd en ik heb mijn vrouw niet gevraagd een aids-test te doen, dus eigenlijk geldt deze vraag voor mij niet meer, maar als ik er zo over nadenk zou ik het (als ik het moest overdoen) weer niet vragen. Destijds heb ik er niet eens over nagedacht. Niet uit dommigheid, maar omdat ik wist dat mijn vrouw voor mij geen andere partner heeft gehad, en omdat de kans dat iemand door bloedtransfusie of injectienaalden (als je geen junkie) bentbesmet raakt zo nihil is, dat ik het het overwegen niet de moeite waard vind. Naar mijn mening kan je dan net zo goed je partner vragen zich op iedere mogelijke besmettelijke ziekte te laten controleren; van een koortslip tot tbc.

De eerlijkheid gebiedt mij te vertellen dat ik wel een aidstest bij mezelf heb laten doen voor ik trouwde. Ik ben niet altijd belijdend moslim geweest weet je, en ik wilde mijn vrouw niet een dodelijke erfenis geven van mijn "djahiliya" leven. Alhamdulillah ben ik kerngezond!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 05:31

salaam aleykum.

ik zou samen een aids-test doen.puur uit voorzorg,...maar als zij er niet mee akkoord gaat dan zou ik het misschien zelf doen ook puur uit veiligheid.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 06:54
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik zou samen een aids-test doen.puur uit voorzorg,...maar als zei er niet mee akkoord gaat dan zou ik het misschien zelf doen ook puur uit veiligheid.

waleykum salaam

 
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 08:35
Ik zou het zelf niet doen. Als ik met iemand ga trouwen is dat omdat ik diegene vertrouw en daar alles mee kan delen, en als hij een ziekte had gehad had hij mij dat allang vertelt (ga ik vanuit).
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 11:01
Ook "nee".  We hebben het er wel over gehad (of 1 van ons mogelijks besmet was...), maar de conclusie was dat het bijna niet kon. Vandaar.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 11:46
Alhamdolillah is iedereen kerngezond. Maar aan je partner zijn mooie ogen of baard kan je niet zien of hij stout is geweest. In de krantenhoroscoop zal je het ook niet zien staan.
Toch testen voorkomt een hoop verwarring achteraf. Zeg eerlijk, zo netjes is het niet tegenover je partner als je van jezelf weet dat je ooit een risico hebt gelopen. je neemt hem/haar mee in jouw ellende.

Amier, fijn dat je zo eerlijk en open bent. Mijn bloed is laatst nog getest toen ik bloed doneerde. Misschien is dit een tip voor hen die hun bloed gratis willen laten testen op allerlei ziektes.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 12:00

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik zou het zelf niet doen. Als ik met iemand ga trouwen is dat omdat ik diegene vertrouw en daar alles mee kan delen, en als hij een ziekte had gehad had hij mij dat allang vertelt (ga ik vanuit).

Dan ga je er dus van uit dat hij zelf weet of hij ziek is of niet.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 13:43

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Alhamdolillah is iedereen kerngezond. Maar aan je partner zijn mooie ogen of baard kan je niet zien of hij stout is geweest. In de krantenhoroscoop zal je het ook niet zien staan.
Toch testen voorkomt een hoop verwarring achteraf. Zeg eerlijk, zo netjes is het niet tegenover je partner als je van jezelf weet dat je ooit een risico hebt gelopen. je neemt hem/haar mee in jouw ellende.

Amier, fijn dat je zo eerlijk en open bent. Mijn bloed is laatst nog getest toen ik bloed doneerde. Misschien is dit een tip voor hen die hun bloed gratis willen laten testen op allerlei ziektes.


Ik ben zowel bloed- als plasmadonor, en gebruik het ook wel eens om mijn ijzer-spiegel te laten testen (heb wel eens ijzer-tekort).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 09:02

Jaja, zogenaamd onbaatzucht wezen door bloed te doneren, maar ondertussen het alleen maar doen voor gratis bloedtests. Foei!

,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 10:27

Aiaiaiiii � Alles draait om de intentie nietwaar? Hahaha�

Al die keren dat ik eigenlijk wudhu deed omdat mijn zweetvoeten ruikten. Het bad dat ik nam omdat het zo warm was, en niet omdat het jumah was. Ik stopte met drinken omdat de dag erna ik altijd hoofdpijn kreeg. Ik stopte met overspel omdat ik bang was dat de buren mij zouden zien en niet omdat Allah het heeft verboden. En ik gaf bloed alleen maar om het te testen, en niet om een pati�nt te helpen. Allemaal foute intenties� en de beloning? Daar kan ik nu naar fluiten. Astaghfirullah astaghfirullah astaghfirullah!!!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik zou het zelf niet doen. Als ik met iemand ga trouwen is dat omdat ik diegene vertrouw en daar alles mee kan delen, en als hij een ziekte had gehad had hij mij dat allang vertelt (ga ik vanuit).

Dan ga je er dus van uit dat hij zelf weet of hij ziek is of niet.

Ja, omdat bijna al SOA's symptomen hebben. Sommige duren inderdaad langer voordat je er wat van merkt, maar ik ga ook niet trouwen met iemand die ik net ken.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:37
In eerste instantie geplaatst door Amier

Jaja, zogenaamd onbaatzucht wezen door bloed te doneren, maar ondertussen het alleen maar doen voor gratis bloedtests. Foei!

,

Amier.

Ik doe het wel om de juiste reden hoor Is gewoon ook wel handig als iemand je erop wijst dat je te weinig ijzer hebt (had k de eerste keer na half jaar plasma doneren ofzo).
Ach, als je wat goeds doet en je krijgt er wat leuks voor, prima toch?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:48
as Salaam Aleykoum wR wB,

Ik wil met een echte moslima trouwen. Als je met elkaar leeft moet je elkaar ook moeten kunnen vertrouwen. Als ze een haar kuisheid niet heeft bewaakt dan zou ze wel een test moeten doen. Ik laat het aan het haar muttaqien (godsvrezendheid) over of ze eerlijk is.

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:30
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik zou het zelf niet doen. Als ik met iemand ga trouwen is dat omdat ik diegene vertrouw en daar alles mee kan delen, en als hij een ziekte had gehad had hij mij dat allang vertelt (ga ik vanuit).

Dan ga je er dus van uit dat hij zelf weet of hij ziek is of niet.

Ja, omdat bijna al SOA's symptomen hebben. Sommige duren inderdaad langer voordat je er wat van merkt, maar ik ga ook niet trouwen met iemand die ik net ken.

Bij AIDS kan dat anders jaren duren en sommige Hepatitis B ge�nfecteerden merken het helemaal niet.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.