Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

siwaak

 Post Reply Post Reply
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: siwaak
    Geplaatst op: 19 juli 2005 om 08:40

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik wil jullie even iets grappigs vertellen. Al sinds mijn 8ste heb ik last van tandsteen. Sinds mijn 15 probeer ik er iets aan te doen, zoals, meer poetsen, flossen etc. Maar ook dat hielp niet. Nou was ik gisteren bij de tandarts, en guess what, geen tandsteen. En dat komt, omdat ik het laatste half jaar een siwaak heb gebruikt. En alleen nog maar na het eten, want smorgens en savonds deed ik het nog met de tandenborstel. Maar hieruit blijkt wel hoe goed zo'n ding werkt. En de profeet saws die gebruikte hem voor elk gebed, dus als je dat zou doen, zou je echt stralende tanden hebben volgens mij. Majah, bij deze, is het dus gewoon een aanrader. Niet alleen omdat het soennah is, maar omdat het ook gewoon echt een heel stuk beter is voor je tanden. Maar het mooie ervan is, vind ik, dat zelfs dat kleine dingetje uit de soennah van de profeet, al goed is. Je komt nergens fouten ofsow tegen. Masha'Allah.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 08:49
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 05:05

Mashallah zuster, Jazakallah khair voor het plaatsen van je stuk. Ik zal jullie nog iets moois vertellen over het gebruik van siwaak.

Zoals je weet houden engelen ervan om naar de Quran te luisteren. Als we goed reciteren komt er een engel die de recitatie rechtstreeks ontvangt in zijn mond en dit naar de Hemelen brengt.

Ali (radiallaho anho) vertelt dat de Profeet  (sallalaho alaihi wa salam) zei, : �Wanneer een persoon siwaak gebruikt en gaat staan om het nachtelijk gebed te verrichten, komt er een engel achter hem staan. De engel luistert naar de Quran recitatie en komt langzaam dichterbij. Hij blijft luisteren en komt steeds dichterbij totdat hij zijn mond plaatst tegen de mond van de persoon. Iedere vers dat de persoon erna reciteert, gaat in de engel. Dus, reinig je mond wanneer je de Quran gaat reciteren.�

(al-Bayhaqi, Authentiek verklaard door al-alBaani)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 17:06

masha'Allah!! echt heel mooi! Allahu akbar. Dankjewel djazak Allahu ghairan jiyuu. Moge Allah Ta'ala ons leiden naar het rechte pad.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
yasiena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasiena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 19:59

enkele overleveringen mbt Siwaak:

"Het gebed van degene die siwaak gebruikt en daarmee zijn gebed verricht, is zeventig x meer waard dan het gebed van degene die geen siwak gebruikt "(moesnad)

Wanneer de profeet -saw- thuis kwam, was het eerste wat hij deed siwaak gebruiken (moeslim)

"Als de profeet -saw- 's nachts op stond om wat voor reden dan ook, poetste hij altijd zijn tanden met siwaak"(moeslim,boecharie)

Siwaak wordt gesneden uit een soort boom die groeit vanaf Oost Afrika tot en met Midden Azie. de meest geschikte Siwaak-boom is de 'Arak' boom. In Siwaak zitten natuurlijke fluoride en andere stoffen die heel goed zijn voor het lichaam. het gebruiken van de Siwaak is een heel sterk soenna van onze profeet-saw-.

-Siwaak reinigt de tanden, -Siwaak  gebruiken is het naleven van de soenna van de profeet-saw-, -Siwaak wordt door moslim artsen aanbevolen, omdat het de antiseptisch(bacterie dodend) is, -Siwaak voorkomt pijn aan de tandvlees en uitdroging hiervan en stopt de reuk in de mond, het versterkt de tandvlees, het versterkt de hoofdspieren en de oogspieren, het vermakkelijkt de spijsvertering. Volgens bepaalde geleerden bevat de Siwaak genezing voor 17 soorten kwalen. Wallahou A3lam

wasalaam

Toen Allah de verhevene Zijn schepping tot leven had gebracht, schreef Hij in Zijn boek: "Waarlijk, Mijn Genade overtreft Mijn Woede"
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 21:15

antiseptisch is eigenlijk aseptisch..  Maar ghair insha'Allah. Moge Allah je belonen hiervoor. Ik wist nog niet dat het gebed van iemand die siwaak gebruikt heeft zoveel meer waard is. Djazaki Allahu ghairan.

Ma'salama

Terug naar boven
yasiena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasiena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:25

 

ha, excuses, DjazakAllah voor de correctie!!!

(hm, ok dan, dit geeft aan dat jij in ieder geval je huiswerk netjes hebt gedaan)

wasalaam

Toen Allah de verhevene Zijn schepping tot leven had gebracht, schreef Hij in Zijn boek: "Waarlijk, Mijn Genade overtreft Mijn Woede"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.