Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Pappa en dochtertje

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Zullen UK en USA excuses aanbieden voor hun leugens?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
140 [52.83%]
125 [47.17%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pappa en dochtertje
    Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:05

Ik denk dat die pietjepuk helemaal geen gelijk heeft, op geen enkel punt.

Naties ontstaan en naties vallen. Maar het is het pessimisme van naties dat ervoor zorgt dat ze beneden blijven hangen. Deze pessimistische moslimhaatdragende gedachten die door het westen worden verspreid moeten eerst worden verwijderd. Deze trein is al in volle gang, zorg ervoor dat je hem niet mist.

De gemiddelde Nederlander, waar pietjepuk ook toe behoort, gelooft 100% in het NOS-journaal, CNN, BBC en neemt alles voor waar wat door de politieke kenners op de NL-tv wordt gezegd.

Dit soort mensen zijn geen dommeriken of duivelsaanbidders, ze zijn gewoon na�ef en verkeerd ge�nformeerd. Ze zijn niet meer verantwoordelijk omdat ze hun hele leven zijn gehersenspoeld. We kunnen nu niet ineens van ze verwachten dat ze zelf de hersenen gaan gebruiken, die optie hebben ze nooit hoeven te gebruiken.

De Arabische staten wilden in de jaren 50-60 alle landsgrenzen verwijderen. Dit idee werd gewelddadig tegengewerkt door de westerse staten. Want aparte staten met eigen landsgrenzen passen precies bij het economische en politieke structuur van het westen.

Doel van al-Qaida is om de moslims dit te doen beseffen. Ze wilden nooit ervoor zorgen dat wij van ze gaan houden. Ons wakker schudden en weer een revolutie te laten beginnen, dat is hun doel.

Dochtertje: "Papa, warom hebben de islamitische medemens nooit geprobeerd ons te verlossen van de dictator?"

Vader: "Ik weet het niet, ik denk dat ons geloof ons apathisch heeft gemaakt"(Pietjepuk)

Deze passage zegt ons al veel. De moslims proberen het constant. Maar wanneer ze het proberen, noemen jullie ze fundamentalisten en �terroristen�. Revoluties worden gestart door lieden met een sterk geloof en niet door een paar bier drinkende moderne moslims die het westen willen immiteren.

Dochtertje: "hoe bedoel je papa?"

Vader: "Alles wat niet goed gaat bij ons, zeggen we dat dat door het westen komt. Daar kunnen wij niks aan doen. Wij zijn slechts slachtoffer van onszelf, maar dat beseffen we nog niet."(Pietjepuk)

Hier weer zoiets. Toen het met het moslim imperium goed ging en met het westen niet, werd ons altijd door het westen voorgehouden dat we 1 volk zijn. En nu we het westen braaf hebben gevolgd, noemen ze ons �achterlijk�. We zijn gewoon verraden, maar de revolutie is onderweg.

Dochtertje: "Hoe komt dat papa?

Papa: "Zoals ik al zei is alles de schuld van joden en Amerikanen. Waar we geen complottheorien kunnen vinden zeggen we "inshallah". Dat is een heel passieve houding, waarbij we altijd in een patstelling zullen zitten en we nooit in staat zijn ons leven en onze maatschappij vorm te geven." (Pietjepuk)

Hmmm� het complexje en het minderwaardigheidsgevoel ook nog eens gebaseerd op drogredenen.

De meeste moslims leven onder een dictatoriaal regime dat haar wapens van het westen krijgt om die tegen ons te gebruiken zodra ze iets van nationalisme opmerken. Toch hebben ze in Pakistan meer vrijheid van meningsuiting dan in het westen. In Pakistan kan je vrijuit op straat zeggen: �Osama is een held� en �Osama is het kwaad�. Probeer deze beide zinnen in Amerika te zeggen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:18

Beste Abdul,

Ja, ik ga om met praktiserende moslims. Ik vind het heel sympathieke mensen. Ze zijn ook overtuigd van hun gelijk, maar geven mij alle ruimte te zijn wie ik ben.

Ik geloof in een wereld war ieder het recht heeft dat geloof aan te hangen wie hij/zij wenst. Ik zal hier nooit blijk laten geven van mijn alwetendheid als christen. Wel klaag ik jullie alwetendheid aan. De koran laat zich op heel veel verschillende manieren uitleggen, getuige de gesprekken die ik voer met (gematigde) moslims.

Veel moslims op deze site denken de waarheid te kennen, en ik waarschuw slechts tegen de waanzin van deze gedachte. Ik heb verschillende boeken opgevoerd waarin mensen ook volledig geloofden. Het gevolg waren bloedbaden. Dat zal altijd blijven bestaan zolang mensen niet op heel individuele, niet incestueuze wijze hun geloof beleven.

Toen Bush zei dat zijn aanval op Irak hem ingegeven was door God, was mijn eerste gedachte: "o, nee toch, weer een idioot, en niet de eerste de beste". Hij is president van het machtigste land ter wereld. Ook hij mag niet in staat zijn om in Godsnaam oorlogen te gaan voeren.

Ditzelfde geldt voor extremistische moslims. Wie stelt in Godsnaam gelijk te hebben, ongeacht welk boek of idee hij volgt gaat uiteindelijk over lijken. Moslim, christen, liberaal, etc.

Mijn islamitische vrienden beseffen dit ook en kiezen heel bewust voor een liefdevolle islam, en nemen ten alle tijde afstand van elk geweld.

salaam

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:21
Maar jij leeft in een fantasie wereldje. Jij mag doen wat je wilt, als je maar weet dat de Islaam niet zal vergaan zonder God's toestemming.

En trouwens een Islaam zonder geweld? Welke boeken lezen hun?
De Boran? of de Doran? Ik lees de Koran!
En ik ben geen Soslim of een Toslim. Ik ben een Moslim!
Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:39

salaam

Ja, ik ga om met praktiserende moslims. Ik vind het heel sympathieke mensen.

la ilaha illa allah... nee dat meen je niet.... soebhanallah ... dat is het laatste wat ik van jou   heb verwacht!

ma3salaam

Terug naar boven
Bar�a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bar�a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 07:43

salaam,

wie kan op myn vraag een antwoord geven

myn vraag is dat ik in contact wil komen met een imaam

heb je een telnr of adres voor ofzo

 

groetjes baraa

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 08:16


En trouwens een Islaam zonder geweld? Welke boeken lezen hun?
De Boran? of de Doran? Ik lees de Koran!
En ik ben geen Soslim of een Toslim. Ik ben een Moslim!
[/QUOTE]

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat jouw islaam niet zonder geweld kan?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 08:42
Salaam

Neen, verkeerde indruk pietjepuk. Jij geloof dat moslims hier alwetendheid beweren te hebben. Het is verkeerde interpretatie van jouw zijde.
Mag ik vragen: Welke aghi/oegti beweert hier altwetend te zijn!? (reageer hierop alstublieft, zodat pietjepuk objectieve waarheid de meeste moslims kan zien.)
Dien jij dan niet eerder te worden gewaarschuwd zulk verkeerde indruk/voorafbepaalde conclusie te ventileren?
Als die moslims met jou in realiteit kunnen discussieren dan kan ik alleen zeggen dat jouw virtuele ego minder bediscussieerbaar is.
Trouwens, wat vat jij onder praktiserende moslims? Misschien dat wij (moslims op deze forum) jouw definitie beter kunnen verduidelijken.
Off-topic: iemand solt duidelijk met de polls.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 08:45
Dan heb je waarschijnlijk meer met Kordiet en ben je een Modom
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 08:46
Er gebeuren trouwens vreemde dingen met de stemming...
Lijkt de verkiezing van Bush wel
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk


En trouwens een Islaam zonder geweld? Welke boeken lezen hun?
De Boran? of de Doran? Ik lees de Koran!
En ik ben geen Soslim of een Toslim. Ik ben een Moslim!

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat jouw islaam niet zonder geweld kan?

[/QUOTE]

Hieruit kan je concluderen dat ik vredig ben zolang ze mij niet aanvallen! En ja zolang de wereld vol geweld is, kan geen rationeel geloof zonder geweld zijn.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:40

Beste malikah,

Zoals de grote Theo van Gogh al zei: we leven in een vrij land met vrijheid van meningsuiting.

Dat je mijn vader dochterverhaaltje dom noemt, dat kan ik bevestigen. Slaat nergens op. Zie mijn verhaaltje maar als een parodie op de andere vader dochter propaganda. Die is niet anders dan mijn verhaaltje.

De slimmerik wil ik hier niet uithangen, dat is me teveel eer.

Of ik een vertekent beeld heb van veel moslimjongeren is echter onjuist. Er zijn heel, heel veel sympathieke moslimjongeren, die ik persoonlijk ken. Maar die zitten juist niet op deze site. Hier vind ik over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) zelfingenomen, arrogante betweterige andersdenkendenhaters.

ik wens je een hele fijne dag toe.

whaha ik dacht al zoiets maar je bent echt wanhopig en gefrustreert.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:42

Maar jij leeft in een fantasie wereldje. Jij mag doen wat je wilt, als je maar weet dat de Islaam niet zal vergaan zonder God's toestemming.

En trouwens een Islaam zonder geweld? Welke boeken lezen hun?
De Boran? of de Doran? Ik lees de Koran!
En ik ben geen Soslim of een Toslim. Ik ben een Moslim!

sjalom aleykoem, dit vind ik echt een goeie whaha

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:40
ik moet er nogsteeds om lachen
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:50
Als de Soslims zich even willen melden.
Op www.oslaammail.com
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 15:23
want Modoms met hun Kordiet zijn er al genoeg...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 13:24

allaho akebare

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 13:33

rabana la toe akhidena ine nasina awe akheta ana rabana latohamile alajena iserane kama hamaletaho 3ala ladina mine kabelina rabana la tohamilena mala takata lana wa revire lana warehamena  inaka aneta mawelana

salamo alikome

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:17
In eerste instantie geplaatst door malikah

whaha ik dacht al zoiets maar je bent echt wanhopig en gefrustreert.


Hmmm, zie ik ergens argumenten? Ah, nee, dit is op de persoon gespeeld Dat helpt
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door het licht

rabana la toe akhidena ine nasina awe akheta ana rabana latohamile alajena iserane kama hamaletaho 3ala ladina mine kabelina rabana la tohamilena mala takata lana wa revire lana warehamena  inaka aneta mawelana

salamo alikome



Non enim iudicavi scire me aliquid inter vos nisi iesum christum et hunc crucifixum.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:24
ehm.... nee?
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:24
nog maar 13 berichten geplaatst en nu al zo krom? rot op naar een ander forum aub.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Non enim iudicavi scire me aliquid inter vos nisi iesum christum et hunc crucifixum.


Ik had een 5 voor mijn examen :-( en een woordenboek heb ik nooit aanschaft.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Non enim iudicavi scire me aliquid inter vos nisi iesum christum et hunc crucifixum.


"Niet immers [rechtvaardigheid?] te schrijven aan mij de een tussen jullie [ware?] deze niet christus [geweest?] en gekruisigde."

Salaam

Haha, aghi, ik had een 5.1 ;P. Ik had op z'n minst een zes verwacht.
Trouwens, er wordt nog steeds gezeten aan de poll(!).

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.