Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam is best een mooie godsdienst

 Post Reply Post Reply
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam is best een mooie godsdienst
    Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 06:56
Het stukje van AmmatoelAziz "de islam veroordeelt terrorisme" heeft me
geraakt. Op heldere wijze heeft ze duidelijk gemaakt wat de Koran over
terrorisme zegt. Lijkt me geen speld tussen te krijgen...
Bovendien ben ik getroffen door haar liefdevolle opstelling ten opzichte
van andersgelovigen. Zij is een waarachtig getuige van GOD en naar mijn
mening hoeft zij zich niet af te vragen of zij wel in het paradijs komt,
omdat ze daar in zeker opzicht al is Ze weet waarover zij spreekt. als
christen heb ik daar groot respect voor en voor de Islam die zij
presenteert heeft de wereld niet te vrezen.
Helaas is de werkelijkheid anders

Wat mij vooral verbaast is het gegeven dat zo'n belangrijk topic door
maar 69 mensen bekeken is (waaronder 4x door mij) en er slechts 3
reacties waren. Terwijl een oppervlakkig topic als "man's hoofddoek" van
een paar uur eerder 251 x bekeken is, waarvan 0 x door mij. en dat daar
wel 27 reacties op waren...

Bedroevend
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:06
Salaam

Bedroevend of juist bevredigend?
Je zegt toch zelf dat er geen speld er tussen in te krijgen is of niet? Dus ook geen reacties, omdat de meeste ermee eens zijn/vrede ermee hebben. Dat is de logica erachter.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:18
Dat is wat ik duidelijk heb proberen te maken al heel de tijd, dat mensen die zulke dingen doen, niet dit doen volgens de regels van de islaam.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:25

Islam is absoluut "best een mooie godsdienst" ! En Abdulkadir's reactie is terecht.

Wassalam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 07:53
Zou terecht zijn als die topic net zoveel bekeken was als die over de
hoofddoek met even weinig reacties als op de topic van jullie lieve zuster.

wat ik vooral bedroevend vind is het aantal bezoeken, niet het aantal
reacties.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 08:02

De Islam is niet alleen de mooiste, maar ook de beste en de enige manier van leven.

69x bekeken en drie reacties, betekent een gemiddelde van 23 lezers per reactie, tegenover:

251x bekeken en 27 reacties, met slechts 9 ge�nteresseerde lezers per reactie op het onderwerp

Helaas is het wederom jouw werkelijkheid dat de problemen veroorzaakt. Je analyseert de informatie die je hebt niet en je komt ons lastig vallen met je verkeerde conclusies.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 08:03
Salaam Aleikum,

Ik heb hem ook gezien, maar omdat ik het er helemaal mee eens was en tijde van lezen geen tijd had om te reageren heb ik niets geplaats.
Maar wat denk je dus van het feit dat de topic steeds naar beneden gaat in de recente topic lijst en mensen misschien daarom deze topic niet hebben kunnen bekijken? Want er zijn mensen die op deze site alleen de meest recente topics bekijken om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. En pas bij problemen en vragen de opties van het forum gaan doorzoeken, waarna deze topic dan pas te zien is.

Think about, en je moet niet altijd met een oordeel klaar staan.

En wat onze zuster betreft denk ik niet dat jij bepaalt of ze in de hemel komt of niet. Tuurlijk hoop ik van wel inshallah, maar wat ik bedoel te zeggen is dat alleen Allah swt bepaalt wie er in de hemel komt en wie niet. En dus niet jij ;)
No offence by the way.

Als ik weer op de man speel of als mijn post je niet zint, zal ik graag bereid zijn om deze voor je aan te passen of te verwijderen. Als dit in ieder geval bijdraagt aan jou positieve beeldvorming over moslims ofwel het gedrag van moslims tav niet moslims.

En verder zou je het misschien een beetje tijd moeten gunnen. Dus plaats een paar ups in haar topic en wie weet....


Salaam ALeikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 08:55

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het stukje van AmmatoelAziz "de islam veroordeelt terrorisme" heeft me
geraakt. Op heldere wijze heeft ze duidelijk gemaakt wat de Koran over
terrorisme zegt. Lijkt me geen speld tussen te krijgen...
Bovendien ben ik getroffen door haar liefdevolle opstelling ten opzichte
van andersgelovigen. Zij is een waarachtig getuige van GOD en naar mijn
mening hoeft zij zich niet af te vragen of zij wel in het paradijs komt,
omdat ze daar in zeker opzicht al is Ze weet waarover zij spreekt. als
christen heb ik daar groot respect voor en voor de Islam die zij
presenteert heeft de wereld niet te vrezen.
Helaas is de werkelijkheid anders

Wat mij vooral verbaast is het gegeven dat zo'n belangrijk topic door
maar 69 mensen bekeken is (waaronder 4x door mij) en er slechts 3
reacties waren. Terwijl een oppervlakkig topic als "man's hoofddoek" van
een paar uur eerder 251 x bekeken is, waarvan 0 x door mij. en dat daar
wel 27 reacties op waren...

Bedroevend

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Meest Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh en Hallo,

Ik denk dat het meer mensen duidelijk heeft gemaakt dat de Islam een vredelievende godsdienst is en het terrorisme veroordeeld.Waarom er weinig reacties zijn Allahoe A3lem maar het is al voldoende als het wordt gelezen en dat was eigenlijk meer de reden dat ik die tekst heb geplaats.

De tekst is geschreven door een broeder dus in principe gaat alle dank uit naar hem Moge Allah hem daar rijkelijk voor belonen Ameen.

Wat het paradijs betreft ik hoop dat we daar allemaal in terrecht zullen komen inschallah Maar dat oordeel is aan Allah, dus wat dat betreft sluit ik me aan bij broeder Malcom X.

Meningen verschillen, mensen verschillen en mensen kiezen voor verschillende godsdiensten Maar belangrijk is dat we allemaal respect voor elkaar hebben ongeacht welk geloof men belijdt of van welke afkomst je bent..

Moge Allah onze fouten en tekortkomingen vergeven en ons allen leiden op het juiste Pad Allahoema Ameen

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wa ra7matu Allah wa barakatuh en Met vriendelijke Groet,

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:06

Islam is een mooie religie!

 

Onze mooie religie en de Shariah kan je inderdaad niet vergelijken met de wetten van westerse landen. Waarom de niet-moslims vredig onder de moslims kunnen leven is omdat de Islamitische constitutie gebaseerd is op de Shariah en niet spreekt over een (joodse/andere) minderheid of allochtonen enz. Maar iedereen wordt een natie genoemd, gelijkwaardig aan de natie van de moslims. Wij leven in de Shariah volgens onze wetten en de niet-moslims leven tussen ons met behoud van hun identiteit en wetten.

 

Onder de Shariah mogen bijvoorbeeld niet-moslims huwen volgens hun eigen regels, zo tolerant zijn moslims. Als ik een fles wijn of een varken van een ongelovige beschadig, zal ik, onder de Shariah, het moeten vergoeden.

 

Hadden moslims die vrijheid maar ook onder de Nederlandse wet.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:06

 

Islaam is de Godsdienst van Gerechtigheid.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

 

Islaam is de Godsdienst van Gerechtigheid.

 

Dat ligt er maar net aan..... Ik heb net ff wat beelden gezien van een vreemde manier van sharia uitvoeringen.En daar lust ik als Christ geen brood van eerlijk gezegt...
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 15:12
Ja Ruud, we hebben het over de echte sharia h�. Niet die machtmisbruikende veranderingen eraan.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 15:40
Jaja Ruud, Jij hebt ook altijd wat op te merken he. Islaam is in mijn ogen altijd gerechtvaardigd. Er is geen, 'Ligt er aan' . Verder sluit ik me aan bij Abd al Wadud.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2005 om 18:03
de reacties maken toch wel weer dat het stukje mij nogal utopisch
overkomt. Zoals ik al zei de realiteit is anders.
En natuurlijk vinden Moslims hun geloof het mooiste. Dat vind ik ook van
het mijne. En het christelijk geloof is ook nog eens waar
Blijft dat jullie een prijzenswaardige zuster in jullie midden hebben.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 05:47
In de beeldvorming door de pers worden moslims helaas over een kam geschoren. Gewoonten en rituelen worden uitvergroot, verkeerd uitgelegd en belachelijk gemaakt. Zo ontstaat er een kloof tussen bevolkingsgroepen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

In de beeldvorming door de pers worden moslims helaas over een kam geschoren. Gewoonten en rituelen worden uitvergroot, verkeerd uitgelegd en belachelijk gemaakt. Zo ontstaat er een kloof tussen bevolkingsgroepen, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn


Ligt dat aan de pers. Of zijn er nu eenmaal verschillende stromingen in de Islam: van extremistisch gewelddadig tot vredelievend. Ik vrees dat de islamieten intern verdeeld zijn over wat nu gerechtvaardigd is of niet.

Wat betreft de Sharia: helaas is het niet zo dat christenen in een islamitisch land hun geloof kunnen belijden. Tenminste, als je christen in Iran of Saoedie Arabi� bent, heb je het niet makkelijk. Diverse christenen zijn daarom hun geloof bedreigd of in de gevangenis terecht gekomen.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:13

Essalaamo Alaikom en Een GoedenMiddag,

Ik bemerk dat sommigen hier moeite hebben met Begrijpend lezen. Is verder niet aanvallend bedoeld of iets dergelijks.

Pfarrer: Als er ergens staat: 'In de beeldvorming door de pers worden moslims helaas over 1 kam geschoren'. Wat versta jij dan precies onder die zin?

(P.s. Dat stukje in het blauw had ik van de tekst van AmmatoelAziz, Maar aangezien ik niet weet hoe dat werkt met dat gequote-gedoe, Heb ik het maar gekopieerd en geplakt. Maar dat even terzijde.) Hoe werkt dat gequote eigenlijk? Als ik namelijk op quote klik, Dan wordt de hele tekst gekopieerd. Ook als ik alleen een alinea selecteer. : S

Wassalaamo Alaikom en Gegroet

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 14:07
Salaam

Zoals oegti Ni3met hierboven probeert te stipuleren, moet je proberen te begrijpen, Pfarrer, dat het dus niet aan de westerse media moet liggen om over moslims te oordelen (met weinig kennis veelal). Het probleem daarmee is dat moslims dus in vakjes worden gestopt die voordelig zijn voor westerse politici, creeerend nog meer frustratie aan de moslimzijde. Helaas is jouw vrees niet geheel terecht (hier: op de juiste plek): het is gerechtvaardigheid maar de grens van jihaad waarin moslims dus volgens jou verdeeld zouden zijn.
Netals oegti Ni3met graag een objectieve analyse terug :P.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Pfarrer: Als er ergens staat: 'In de beeldvorming door de pers worden moslims helaas over 1 kam geschoren'. Wat versta jij dan precies onder die zin?

Wassalaamo Alaikom en Gegroet



FF denken ;) Ik denk dat met die zin bedoeld wordt dat alle moslims over 1 kam worden geschoren :D oftewel: als 1 moslim met bommen gooit dan zijn alle moslims potenti�le bommengooiers. Zoiets zal met die zin bedoeld zijn. En die sfeer wordt inderdaad wel gecre�erd door een aantal niet-moslims in nederland. Maar waarom vraag je dit?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 15:00
Salaam

Want (denk ik) Pfarrer, de volgende vraag zou zijn: is die sfeer logisch en terecht?
(Is de meerderheid van de moslims nu echt potentieel bommenlegger of is dat eerder een hype)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 15:02
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Zoals oegti Ni3met hierboven probeert te stipuleren, moet je proberen te begrijpen, Pfarrer, dat het dus niet aan de westerse media moet liggen om over moslims te oordelen (met weinig kennis veelal). Het probleem daarmee is dat moslims dus in vakjes worden gestopt die voordelig zijn voor westerse politici, creeerend nog meer frustratie aan de moslimzijde.
En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Beste Abdulkadir, ik probeer ook te begrijpen. En ik begrijp ook dat het enorm vernederend en pijnlijk moet zijn voor moslims, hoe er in een aantal media over hen wordt gesproken, ergo, alles op ��n hoop gegooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 09:37

Oke, Examen Begijpend Lezen is met succes afgerond.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.