Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

bereid je voor broeders en zusters

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: bereid je voor broeders en zusters
    Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 04:58

salam beste broeders,

Londen: aanwijzingen voor 'Saudische connectie'
Gepubliceerd op zondag 07 augustus 2005
LONDEN (ANP) - De aanslagen in Londen op 7 en 21 juli lijken in Saudi-Arabi� te zijn voorbereid en ze zijn mogelijk ook vanuit dat koninkrijk gefinancierd. Dat blijkt uit berichten in Britse zondagskranten.

Zowel The Observer als The Sunday Telegraph meldt bovendien dat de Saudische autoriteiten in april of mei de inlichtingendiensten van Groot-Brittanni� hebben gewezen op de mogelijkheid van een aanstaande aanslag in Londen.

Contact

The Sunday Telegraph zegt te weten dat twee belangrijke figuren binnen het al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden voor de aanslagen geld hebben overgemaakt naar personen in Groot-Brittanni�. Bovendien zouden ze gecodeerde sms'jes hebben verstuurd via mobiele telefoons, waarin sim-kaarten zaten die maar enkele uren werden gebruikt.

Beide mannen in Saudi-Arabi�, van Marokkaanse origine, zijn volgens de krant recent gedood door Saudische veiligheidsdiensten. Saudi-Arabi� voert al lange tijd operaties uit tegen vermeende terroristen in het land. Het olieland geldt bij westerse inlichtingendiensten als een belangrijke uitvalsbasis voor radicale moslims en als een belangrijke bron van geldschieters van terreurdaden

het gaat er steeds meer en meer op lijken, saudi-arabie ontsnapt onmogelijk aan een oorlog met de grote Iblies, Amerika en zijn duivelse bondgenoten.

Er komen steeds meer aanwijzingen dat het saudische koningrijk de zogenaamde zelfgemaakte begrip(terroristen) steunen!!

Ook saudie arabie zal niet aan een oorlog ontkomen van de grote iblies, amerika en zijn duivelse bongenoten!

daarom broeders, wees op het ergste voorbereidt!!!

Bereid je voor broeders op wat er komen komt

De iblies zal alle leugens rechtvaardigen om een oorlog te kunnen beginnen..zoals zij dit in de geschiedenis hebben gedaan..

bereid je voor om op het pad van allah swt te sterven beste broeders en zusters,

De ongelovigen zullen ons niet met rust laten leven tot we de overwinning op ze hebben behaald..

salam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam beste broeders,

Londen: aanwijzingen voor 'Saudische connectie'
Gepubliceerd op zondag 07 augustus 2005
LONDEN (ANP) - De aanslagen in Londen op 7 en 21 juli lijken in Saudi-Arabi� te zijn voorbereid en ze zijn mogelijk ook vanuit dat koninkrijk gefinancierd. Dat blijkt uit berichten in Britse zondagskranten.

Zowel The Observer als The Sunday Telegraph meldt bovendien dat de Saudische autoriteiten in april of mei de inlichtingendiensten van Groot-Brittanni� hebben gewezen op de mogelijkheid van een aanstaande aanslag in Londen.

Contact

The Sunday Telegraph zegt te weten dat twee belangrijke figuren binnen het al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden voor de aanslagen geld hebben overgemaakt naar personen in Groot-Brittanni�. Bovendien zouden ze gecodeerde sms'jes hebben verstuurd via mobiele telefoons, waarin sim-kaarten zaten die maar enkele uren werden gebruikt.

Beide mannen in Saudi-Arabi�, van Marokkaanse origine, zijn volgens de krant recent gedood door Saudische veiligheidsdiensten. Saudi-Arabi� voert al lange tijd operaties uit tegen vermeende terroristen in het land. Het olieland geldt bij westerse inlichtingendiensten als een belangrijke uitvalsbasis voor radicale moslims en als een belangrijke bron van geldschieters van terreurdaden

het gaat er steeds meer en meer op lijken, saudi-arabie ontsnapt onmogelijk aan een oorlog met de grote Iblies, Amerika en zijn duivelse bondgenoten.

Er komen steeds meer aanwijzingen dat het saudische koningrijk de zogenaamde zelfgemaakte begrip(terroristen) steunen!!

Ook saudie arabie zal niet aan een oorlog ontkomen van de grote iblies, amerika en zijn duivelse bongenoten!

daarom broeders, wees op het ergste voorbereidt!!!

Bereid je voor broeders op wat er komen komt

De iblies zal alle leugens rechtvaardigen om een oorlog te kunnen beginnen..zoals zij dit in de geschiedenis hebben gedaan..

bereid je voor om op het pad van allah swt te sterven beste broeders en zusters,

De ongelovigen zullen ons niet met rust laten leven tot we de overwinning op ze hebben behaald..

salam

   Dit verzin je er dus bij..... En hier lees je waarom. Een beetje Fitna strooien tussen de mensen broeder01?
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 05:28

salam,

ahhaah dacht het niet ruud!!! De moslim moet altijd voorbereid zijn op jihad, altijd het onmogelijke verwachten..

Kan jij garanderen dat amerika en zijn duivelse bondgenoten saudie arabie en zijn heilige plaatsten niet aanvalt?? nee, dacht het niet he!!!

salam

Terug naar boven
Marinus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marinus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 06:44

Ik bereid me niet voor, ik ben geen moslim en ken als christen geen jihaad.

Ik weiger deel te nemen aan het cre�ren van een klimaat van de angst die ons verdeeld en bloedbaden veroorzaakt.

Ik zal ook niet rusten tot het geweld onder gewelddadige gelovigen ophoudt.

...en ik hoop van jullie hetzelfde

gegroet in vrede,

Marinus

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 07:31
Salaam

Verzonnen of niet, zoals aghi broeder01 toch zegt (ik wilde zoeven ook dit zeggen, maar liet dit achterwege) moet iedere moslim bereid zijn op zijn/haar dood op iedere manier. Waakzaam zoals het staat in de quraan. Kijk, Ruud, overdrijven in sommige opzichten is verboden in de islaam, maar waakzaam blijven op beproevingen is wat anders.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 10:06

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Verzonnen of niet, zoals aghi broeder01 toch zegt (ik wilde zoeven ook dit zeggen, maar liet dit achterwege) moet iedere moslim bereid zijn op zijn/haar dood op iedere manier. Waakzaam zoals het staat in de quraan. Kijk, Ruud, overdrijven in sommige opzichten is verboden in de islaam, maar waakzaam blijven op beproevingen is wat anders.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Beide mannen in Saudi-Arabi�, van Marokkaanse origine, zijn volgens de krant recent gedood door Saudische veiligheidsdiensten. Saudi-Arabi� voert al lange tijd operaties uit tegen vermeende terroristen in het land.

Er komen steeds meer aanwijzingen dat het saudische koningrijk de zogenaamde zelfgemaakte begrip(terroristen) steunen!!

En hoe zit dat met liegen?

(Wat individueele rijke lui doen die er andere denkbeelden op na houden,hoeft nog niet te gelden voor het geheele koninkrijk...Wel wordt het gevaarlijk als deze mensen ongemoeid hun gang kunnen gaan....Maar ik denk dat SA meer een ontmoetingsplaats is,dit kan komen omdat er ook een bedevaarts plaats is.Internationaale contacten KUNNEN hierdoor gemakkelijker ontstaan.Tevens zitten hier mensen met veel geld en macht.)

 

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 12:52

salam,

ruud kan jij garanderen dat Iblies en zijn bondgenoten saudi arabie niet aanvallen??? nee dacht het niet he!!!

Jullie zullen wel jullie leugens rechtvaardigen om toch een reden te hebben, zoals jullie dat vaak in de geschiedenis hebben gedaan!!!

Voorwaar, de mens lijdt zeker verlies!!

salam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 15:36

salaam aleikum ik meende dat in het stukje van de mehdi laatste tekenen van de laatste dag dat daar ook stond dat er een over een gevecht bij de kabaah inshaAllah dat het niet gebeurd ghair inshaAllah,mag Allah ons beschernen tegen het ongelovige volk en ons helpen te strijden voor het geloof en onze zwakke broeders vergeven die niet vechten terwijl ze misschien wel kunnen?(amin)

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2005 om 23:42
Strooien van angst en haat. Lijkt verdacht veel op de duivel.
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 05:20

salam

licht zeI:

salaam aleikum ik meende dat in het stukje van de mehdi laatste tekenen van de laatste dag dat daar ook stond dat er een over een gevecht bij de kabaah inshaAllah dat het niet gebeurd ghair inshaAllah,mag Allah ons beschernen tegen het ongelovige volk en ons helpen te strijden voor het geloof en onze zwakke broeders vergeven die niet vechten terwijl ze misschien wel kunnen?(amin)

inschallah broeder amieennn inschallah..zullen we slagen inschallah!!!

nehem het klopt medi zal komen als de ongelovigen hun militairen bij kabaa hebben gestationeerd en daar zullen gaan vechten!!! en het gaat er vreemd verdacht op lijken ook

inschallah zullen we strijden op het pad van allah swt!! inschallah zullen de moslims een eenheid worden en zal allah swt ons de overwinning geven!!

salam

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 05:21

salam

pietjepuk zei:Strooien van angst en haat. Lijkt verdacht veel op de duivel.

ahahah we zullen er achter komen beste vriend!!! k hoop echt met heel mijn hart dat allah swt het licht voor je zal openenen...

de duivel, beste vriend, daar strijden jullie ongelovigen helaas voor!! de duivel is zeker zwak:S

salam

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 05:56
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Strooien van angst en haat. Lijkt verdacht veel op de duivel.


Waarom zou de duivel hier angst en haat willen strooien, het is hier nog beter dan in zijn dromen. Kleine jongens roken weed, kleine meisjes gaan met jongens naar bed, studenten drinken zich elke dag zich helemaal zat en er is drugs, vechten en haat op de straten.

Hij zaait hier wel haat en angst bij de mensen tegen de moslims, dat is zijn taak. Hij is nogal doelgericht ZOVEEL MOGELIJK MENSEN MEENEMEN NAAR DE HEL en waarom zou hij dan zijn droom bestrijden. Darwinisme en Drugs zijn z'n leukste uitvindingen.

Maar er zijn nog moslims. Als er geen moslims meer zijn, dan kan je kijken of er nog vrede is op aarde.

En wat er gebeurt op deze aarde met mij boeit mij niet. Mijn laatste woorden zullen la ilaha illa Allah, wa Mohammadan abdoehoe wa rasoeloh zijn en ik zal me moeten verantwoorden voor Allah, dus ik denk wel vaker dan 2x voordat ik naar sheytaan luister. A'oedhoe billahi minesh sheytaan-nir-radjiem
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 06:24
In eerste instantie geplaatst door Marinus

Ik bereid me niet voor, ik ben geen moslim en ken als christen geen jihaad.

Ik weiger deel te nemen aan het cre�ren van een klimaat van de angst die ons verdeeld en bloedbaden veroorzaakt.

Ik zal ook niet rusten tot het geweld onder gewelddadige gelovigen ophoudt.

...en ik hoop van jullie hetzelfde

gegroet in vrede,

Marinus

niemand heeft je ook iets gevraagd.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Marinus

Ik bereid me niet voor, ik ben geen moslim en ken als christen geen jihaad.

Ik weiger deel te nemen aan het cre�ren van een klimaat van de angst die ons verdeeld en bloedbaden veroorzaakt.

Ik zal ook niet rusten tot het geweld onder gewelddadige gelovigen ophoudt.

...en ik hoop van jullie hetzelfde

gegroet in vrede,

Marinus

niemand heeft je ook iets gevraagd.



jou ook niet
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 07:05

Ik blijf me verbazen hoe hier aanwezige moslims een zo'n eenvoudig wereldbeeld hebben, en het beangstigd me ook. Alles wat niet binnen de ideeen van de hier aanwezige moslim valt, is per defintie verwerpelijk.

De onwaarschijnlijkheid van hun "waarheid" ervaar ik als een groot gevaar tegen iedereen die in vrede wil leven. Konsekwent wordt het martelaarsschap als hoogst haalbare gezien, ongeacht hoeveel ellende daarmee ook gepaard gaat.

De westerse geschiedenis heeft telkenmale aangetoond dat "waarheidskenners" kunnen leiden tot grote menselijke tragedies. Ik had echt gehoopt dat we uit onze geschiedenis zouden hebben geleerd. Ik ben bang echter dat de geschiedenis zich gaat herhalen. De bruinhemden zijn al onder ons.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 08:17


Ik blijf me verbazen hoe hier aanwezige moslims een zo'n eenvoudig wereldbeeld hebben, en het beangstigd me ook


Ben het wel een beetje met je eens pietje.
Maar ik denk dat het niet met het wereldbeeld te maken heeft ;
maar meer met het feit dat ze Allah volgen.

Allah's  hoofdregel  is niet voor niets 'Gehoorzaam mij'.
Ben de Koran en Bijbel  een beetje aan het doorlezen en denk bijna te weten
waarom dit 'gehoorzaam mij'  zo belangrijk is.

Het is allemaal voorzegd in de Bijbel.

Maar dit allemaal terzijde.










Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 08:31

Wat mij zo opvalt is dat "hun God", (maar eigenlijk hun Godsbeeld) zoveel angst strooit. Mijn idee van God is die van de zachtaardige, in mij vertrouwende, liefhebbende en medelijden hebbende.

Ik vrees dat je Godsbeeld veel te maken heeft met hoe je naar mensen kijkt en hoe je met andersdenkenden omgaat.

Maar ik ben erg benieuwd naar je conclusies.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Wat mij zo opvalt is dat "hun God", (maar eigenlijk hun Godsbeeld) zoveel angst strooit. Mijn idee van God is die van de zachtaardige, in mij vertrouwende, liefhebbende en medelijden hebbende.

Ik vrees dat je Godsbeeld veel te maken heeft met hoe je naar mensen kijkt en hoe je met andersdenkenden omgaat.

Maar ik ben erg benieuwd naar je conclusies.



Het 'beeld' dat de Bijbel geeft van God is tweeledig:
God is liefde.
En God is een verterend vuur voor wie Hem in Christus verwerpen.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Marinus

Ik bereid me niet voor, ik ben geen moslim en ken als christen geen jihaad.

Ik weiger deel te nemen aan het cre�ren van een klimaat van de angst die ons verdeeld en bloedbaden veroorzaakt.

Ik zal ook niet rusten tot het geweld onder gewelddadige gelovigen ophoudt.

...en ik hoop van jullie hetzelfde

gegroet in vrede,

Marinus

niemand heeft je ook iets gevraagd.



jou ook niet,euhm,....jawel,Allah (s.w.t) vraagt het wel aan mij om djihaad te voeren tegen de kafirs!!en geloof me als de tijd komt zal ik inshallah in de naam van Allah elke kafir die in mijn weg komt hem afmaken zodat die in hel kan branden.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 08:52

Beste moslimboy,

zoals jij de islam hier inhoud geeft, bezorgt de islam de slechte naam die ze thans heeft.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 09:16
Salaam

Nou, dat is net zo'n simpel beeld als christenen die alleen kijken naar onderdrukte christenen in moslimlanden. Het is leuk dat jullie het beiden eens zijn, maar minder als jullie gaan redeneren over Islam.
Verder, zolang mensen zoals jullie maar niet voor waarheidskenners gaan voordoen kan de wereld ook een hoop ellende bespaard worden. Wees eens genuanceerd, iedereen maakt fouten, ongeacht geloof/ras/geslacht/leeftijd. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat jullie beeld over Islam consequent eenzijdig is. Ik begrijp niet waarom jullie de islamietische logica: 'doe het goede verbied het kwade en kom in het paradijs, doe het slechte en verbied het goede en kom in de hel', maar niet kunnen begrijpen. Verder, Paladin, liefde moet van twee zijdes komen. Als ik zo jouw berichten lees, komt liefde alleen van God, maar niet van de mens. Nou, gehoorzaamheid/dankbaarheid/vroomheid aan Allah is de 'liefde'(/geloof) van de mens, beloning in het hiernamaalse (of in de het wereldse) leven is de 'liefde' van Allah.

Maar ik merk al dat jullie proberen op jullie zijde te blijven. Weinig nut heeft deze bericht eigenlijk. Ik begrijp ook niet waarom tu, pietjepuk, constant op de man speelt. Wees eens genuanceerd: jij weet niet beter over islam dan een doorgewinterde moslim (logisch). Dat jij toch vind dat jouw oppervlakkige mening toch nog inhoud kan geven is een emotionele raadsel voor mij. (Sorry dat ik op de man terug moet spelen, ik zeg oprecht sorry)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 09:20

,euhm,....jawel,Allah (s.w.t) vraagt het wel aan mij om djihaad te voeren tegen de kafirs!!en geloof me als de tijd komt zal ik inshallah in de naam van Allah elke kafir die in mijn weg komt hem afmaken zodat die in hel kan branden.

Abdulkadir,

Bovenstaand stukje is geschreven door moslimboy. Daar geef jij dus indirekt goedkeuring aan?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 09:26
Salaam

pietjepuk, neem graag een duik in de zwembad aan berichten gepost door mij. Klik op zoeken, tik 'Abdulkadir' in de veld, zoek in 'Gebruiker' en klik op 'Start Zoektocht'.
Ben je beetje lui:
http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=Abdulkadir&am p;SM=1&SI=AR&FM=0&OB=1

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 09:46
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

,euhm,....jawel,Allah (s.w.t) vraagt het wel aan mij om djihaad te voeren tegen de kafirs!!en geloof me als de tijd komt zal ik inshallah in de naam van Allah elke kafir die in mijn weg komt hem afmaken zodat die in hel kan branden.

Abdulkadir,

Bovenstaand stukje is geschreven door moslimboy. Daar geef jij dus indirekt goedkeuring aan? wat ik met mijn post bedoel is dat ik tijdens de heilige oorlog tegen kafirs ga strijden. ik ga niet zoals de teroristen van vandaag onschuldige mensen vermoorden (wat de islam juist VERBIED!)ik ga inshallah strijden tegen de kafirs zoals men strijd in een oorlog zoals een oprechte dienaar van Allah (s.w.t).

als ik ooit de heilige oorlog meemaak.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 09:58

Wie bedoel je dan met kafirs, en wat betekent het woord?

Hoe weet je nu PRECIES wat God wil. Je antwoord kan niet zijn dat je de koran leest. Iedere moslim interpreteert de koran anders. Hoe weet je dan dat jou interpretatie de juiste en enige uitleg is?

Waarom hoor ik moslims zo vaak over heilige oorlogen?

groet en salaam

PS Abdulkadir, ik heb nog niet alles gelezen. 

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 11:12

1.kafirs is een arabisch woord voor ongelovige.

2.niemand kan PRECIES weten wat Allah (s.w.t) bedoelt,daarom zond hij de koran en andere boeken om het op een manier uit te leggen zodat een mens het kan begrijpen,de koran kan je niet anders of verkeerd interpreteren,het zijn de mensen die de koran proberen te veranderen.het is net zoals de bijbel,de thora en de indjiel in verkeerde handen zijn gevallen.de 3 boeken die ik net heb opgesomd waren door ALLAH (s.w.t) gezonden naar de mensheid om mensen op de juist weg te sturen namelijk de islam.maar er waren ongelovigen die de waarheid niet onder ogen wouden zien en de woorden helemaal verdraaide.

3.ik weet dat mijn interpretatie juist is omdat onze profeet (s.a.w) hierover sprak,en omdat het in de koran staat.

4.tegenwoordig word er inderdaad veel over de heilige oorlog gesproken omdat het nabij is net zoals de dag des oordeels.dus bereid je maar al voor.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 12:32

Beste Moslimboy,

bedankt voor je antwoord. Toch is het me niet helemaal duidelijk.

2. Als de koran niet verkeerd kan worden geinterpreteerd, waarom leest iedere moslim de koran dan op een andere manier? Waarom wordt de koran dan door veel moslims verschillend geinterpreteerd? Schijnbaar is het toch niet zo duidelijk. (Ik bedoel dit niet als verwijt! ) Laten we ervan uitgaan dat de koran een heilig boek is, dan blijft toch altijd de mens de zwakke schakel, doordat ieder een andere uitleg geeft aan dat wat hij/zij leest?  Hoe weet je dat je interpretatie juist is? Het is toch een interpretatie. 

3. Hoe weet je dat we dicht bij de dag des oordeels staan?

salaam

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 12:55

Pietje je gelooft toch niet in de koran dus wat voor zin heeft dat je steeds over de koran praat.

Je bezorgt veel mensen koppijn hier,echt waar.

Van mij mag je doorgaan met het lastigvallen van de gelovigen.

Maar respecteer toch eens alle gelovigen die in iets geloven.

Wij Geloven in Allah dan moet je het gewoon respecteren dat het zo is en jullie geloven in Jezus als zoon van God en dat moeten andere mensen  respecteren maar niet erin geloven.

Ik ga niet naar christelijke sites zoals jij om voor wanorde te zorgen.

Ik laat mensen doen waar ze zin in hebben.

Als ze willen geloven in sterren,koeien of in paarden mijn best maar ze moeten mij niet lastigvallen.

Voor hen hun geloof en voor ons onze geloof.

Het is slechts onze taak om mensen die interesse hebben in islam te helpen maar het is onze taak niet om naar christelijke sites te gaan om daar voor wanorde te zorgen want dan zijn we hen geloof aan het beledigen zeg maar.

Wij zijn niet verantwoordelijk over hen noch is de Profeet moehamed (vzmh)verantwoordelijk voor de ongelovige volk.

De taak van de Profeet(vrede zij met hem) is het overbrengen van de boodschap en onze taak is om mensen die interesse hebben in islam te helpen klaar.

 

 

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 13:02

Ik heb niet de indruk dat ik met mijn bovenstaande vragen iemand beledig. Daar komt bij dat mijn vragen niet aan jou gericht zijn maar aan moslimboy.

 

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 13:27

Ik begrijp niet waarom jullie de islamietische logica: 'doe het goede verbied het kwade en kom in het paradijs, doe het slechte en verbied het goede en kom in de hel', maar niet kunnen begrijpen.

Dit klinkt ook wel goed Abdulkadier; en ik begrijp dat ook wel.

Ik probeer God via de schrift te leren kennen,  en kijk niet naar mensen.
Er zijn namelijk �heethoofden� onder joden, christenen , moslims etc. etc.

Maar toen ik de 2 stukjes uit de Bijbel en de Koran (topic vraagje aan korankenner) vergeleek kwam ik tot de conclusie dat degene die aan het woord is in de Koran geen liefde heeft voor mensen.

De Koran is ook erg duidelijk ; ..de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.
Allah is een onpersoonlijk en abstract wezen,  dat niet kan worden aangeraakt, noch benaderd. 
Noch Mohammed, noch enige Moslim, is erin geslaagd om hem direct te ontmoeten.

Deze kennis gecombineerd met 'gehoorzaam mij of je komt in de hel' maakt mij achterdochtig.
Erg belangrijk is wie het zegt en wat het goede in de toekomst zal inhouden.

Verder, Paladin, liefde moet van twee zijdes komen. Als ik zo jouw berichten lees, komt liefde alleen van God, maar niet van de mens.

Nou  het is te hopen dat het ook vanuit de mens komt;  het hoofdgebod is niet voor niks :

Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.�

 
� gehoorzaamheid/dankbaarheid/vroomheid aan Allah is de 'liefde'(/geloof) van de mens, beloning in het hiernamaalse (of in de het wereldse) leven is de 'liefde' van Allah.

Denk het niet Abdulkadir :
Het enige wat hij Allah wenst, is te worden aanbeden waar hij dan in ruil enkele voordelen voor geeft. 
Maar misschien ook niet; Allah doet wat hij wil.
Dit heeft niks te maken met de liefde die God in de bijbel voor de mens heeft. 
God loven is niet slecht.
Maar deze ene boodschap in de Koran 'Gehoorzaam mij of je komt in de hel' en denken te weten wie Allah is maakt mij erg achterdochtig.

Ben nog aan het kijken,  maar dit het ene gebod 'gehoorzaam' en gebrek aan liefde voor de mens gaat niet goed komen denk ik.

 



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.