Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuw Leven

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuw Leven
    Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 23:56

Salam!

Sinds een paar maanden ben ik heel veel met de Islam bezig. Dit mede dankzij twee vrienden en een vriendin. Ik lees ontzettend veel en ben ook bezig Arabisch aan het het leren. Mijn vrienden zijn hun hele leven al moslim en zijn er mee opgegroeid. Ik ben zonder religie opgevoed maar heb altijd het gevoel gehad dat er 'iets' was. Dit heb ik tot een paar maanden geleden nooit goed kunnen omschrijven.

 Toch heb ik soms nog twijfels, daar ik best veel fouten heb gemaakt in mijn leven, en ik ben bang dat ik geen goed persoon ben, en dus niet het recht heb om moslima te worden. Natuurlijk ben ik ondertussen veranderd maar ik kan het mezelf gewoon niet vergeven! Ik heb bijvoorbeeld gelogen, maar dit gelukkig wel recht gezet, en om vergiffenis gevraagd aan deze persoon. Maar hoe vraag ik vergiffenis aan Allah? Zal hij het me vergeven? Ook heb ik seksuele contacten gehad, daar ik niet wist dat dat Haram was, en ik niet met een religie ben opgevoed, maar ook hier heb ik heel erge spijt van!!!

 Ik wil me zo graag bekeren, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen,en of ik dus wel goed genoeg ben! Dit komt misschien heel raar over, maar ik heb dan ook niet veel zelfvertrouwen. Ik heb zo'n spijt!

Wie kan mij helpen een goede moslima te worden of mij uit te leggen wat ik kan doen zodat Allah mij mag vergeven?

Heel erg bedankt bij voorbaat!

Hyatt

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 02:32

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Meest Genadevolle

Aleikoem salaam wara7matu Allah wa Barakatuh Hyatt,

Wanneer men kiest voor de Islaam worden al zijn voorgaande zonden vergeven en begint hij/zij een heel nieuw leven. Hier een klein stuk over hoe je moslima kan worden:

Hoe kan ik moslim worden?
 
Vraag: Hoe kan ik moslim worden?

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Om moslim te zijn dient een persoon de islam te begrijpen, en ernaar te leven. De islam is gebouwd op 5 pilaren zoals u misschien weet, de eerste pilaar is het getuigen in de eenheid van Allah en getuigen dat Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) een boodschapper is van Allah.

U dient deze getuigenis te begrijpen, en ernaar te leven. Getuigen in de eenheid van Allah, is het geloven en getuigen in de monothe�sme en het toewijden van de aanbidding alleen aan Allah. Het toekennen van deelgenoten intermediairs aan Allah is een grote zonde binnen de islam. De getuigenis betekent ook het volgen van Allah's oordelen en wetten.

Allah zegt in de Qor-aan in soerat Al ikhlas: "Zeg: 'Hij is Allah, de Enige. Allah is de Enige van Wie al het geschapene afhankelijk is. Hij heeft niet verwerkt en is niet verwerkt. En niet ��n is aan Hem gelijkwaardig.'" (112:1-4, Nederlandse vertaling van de Edele Qor-aan)

Getuigen dat Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) een boodschapper is, d.w.z. het geloven in alle authentieke overleveringen en oordelen van de profeet...etc

Om zich te bekeren tot de islam, dient een persoon de betekenis van de eerste zuil te kennen en het uit te spreken. La iellaha iella Allah, Moehammadoen Rassoeloe Allah. (er is geen God dat aanbeden moet worden naast Allah, en Mohammed is de boodschapper van Allah).

Daarna dient men zich volledig te wassen (douchen), men kan kiezen voor of na de getuigenis. Na de getuigenis, dient een persoon stap voor stap de islam te praktiseren. Het beste is dat een persoon na de getuigenis, zich wendt tot de moslims, die hem meer over de islam kunnen vertellen en stapsgewijs het gebed...etc leren.

Moge Allah ons en uw hart openen voor de waarheid.

Wilt u moslim worden dan kunt u contact met ons nemen, we zijn bereid om u dag en nacht te helpen. Tel: 0620505787

En Allah weet het het beste.

Het team van al-Islaam.com
 
En dan een stuk over berouw oftewel vergiffenis:
 

 

 

 

In naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

 

Assalamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh moslim broeders en zusters.

 

Omdat deze vraag al enkele keren gesteld is geweest plaats ik een stuk (uit een ander forum) over het tonen van berouw.

 

Een zeer belangrijk onderwerp die ik insha Allah in verschillende delen (5) zal spreiden om zoveel aspekten erover te lichten insha Allah opdat wij allen er iets aan hebben.

 

Lieve broeders en zusters: de meeste mensen weten niet wat berouw inhoudt en wat de waarheid erachter is. En de mensen die weten wat berouw is, weten ze meestal niet hoe ze berouw moeten tonen en als weten hoe ze berouw moeten tonen weten ze niet hoe ze moeten beginnen.

 

 

We maken allemaal fouten

De profeet(vzmh) heeft gezegd:Alle nakomelingen van Adam (mensen) zijn foutenmakers en de beste foutenmakers(mensen) zijn zij die berouw tonen"[Tirmidi en goedgekeurd door Albani]

Tekort doen en tekortkomingen zijn een maal eigenschappen van een mens en Allah's barmhartigheid opent de deuren van vergeving voor elk mens die berouw wil tonen.

 

 

Waar is de redding?

Er zijn mensen onder ons die zeggen: "Ik zoek geluk voor mezelf en wens redding van de bestraffing en wens vergeving van Allah maar ik ken de juiste weg niet en weet niet hoe ik moet beginnen. Ik ben als een verdrinker die een reddende hand nodig heeft als een verdwaalde ziel die leiding zoekt. Ik wil een greintje hoop en een straal van licht, maar waar is de weg."

 

De weg is zo duidelijk als de zon ��n die geen tweede kent, een makkelijk weg waarvan de deuren constant open zijn en in de Koran is het antwoord: 20.82. "Maar voorzeker, Ik ben Vergevensgezind jegens hem die berouw heeft en gelooft en het goede doet en het richtsnoer volgt"

Sterker nog Allah heeft die deur open staan voor de gehele mensheid, zowel moslim als niet-moslims en Hij vergeeft alle zonden, grote en kleine, vele en weinige. Hij zegt in de koran:39.53. Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle

 

Maar wat houdt nou berouw tonen in?

Berouw wordt door de geleerden beschreven als: Het afkeer van hetgene dat Allah niet behaagt, het innerlijke en uiterlijke ervan.

 

Het brengt je dichter bij Allah en Zijn Rechte Pad en het is tevens een bescherming tegen hopeloosheid en bron voor geluk op aarde en in het Hiernamaals.

 

Het is het spijt hebben over de zonden en door vrees voor Allah vastberaden zijn niet te zondigen in de toekomst.

 

Waarom tonen wij berouw?

 

Je kunt je het volgende afvragen:

waarom afstand nemen van mijn sigaret terwijl ik daarin mijn rust en genot vind?

Waarom afstand nemen van het kijken naar imorele films terwijl ik daar mijn voldoening in vind?

Waarom ophouden met versieren als ik daar een heilig doel in zie?

Waarom mezelf binden aan het dagelijks gebed en vasten terwijl ik daar moeite mee heb en graag vrij ben in mijn keuze?

en waarom....

en waarom....

en waarom....Alles waarin ik mijn geluk in vind noem jij ongehoorzaamheid dus waarom moet ik berouw tonen ?....

 

 

 

Voordat ik inga op al die waaroms wil ik ��n ding duidelijk maken. Lieve broeder en zuster die dit leest; weet dat ik als broeder van je houd omwille van Allah en niets anders wil bereiken dan geluk en rust in jouw leven en niets anders bedoel dan het goede en redding voor jou hier en in het Hiernamaals.

 

En dan het antwoord op de vragen: Toon berouw broeders en zusters want berouw tonen houdt in:

 

1: Gehoorzaamheid aan een bevel die Allah je bevolen heeft want Hij is Degene Die in de koran zegt:

66.8. O gij gelovigen, wendt u tot Allah in oprecht berouw. Het kan zijn dat uw Heer uw fouten van u zal verwijderen en u in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen

En een bevel van de Schepper kent alleen gehoorzaamheid als tegenwaarde.

 

2: Reden tot slagen op aarde en in het Hiernamaals Allah de Barmhartige zegt in de Koran:

24.31 En toont allen tezamen berouw aan Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

 

Want het hart heeft geen succes, geen genezing, geen geluk en geen rust en zekerheid elders dan in het aanbidden van Allah, terugkeer naar Hem en berouw tonen aan Hem. En dat bewijst Allah in de Koran:13.28 Degenen die geloven, en wier hart rust vindt in de gedachtenis aan Allah. Ziet toe! in het gedenken van Allah kunnen de harten rust vinden.

 

 

3: Reden voor Allah om van jou te houden En dat kunnen we duidelijk in de koran lezen en voelen 2.222.Allah bemint hen, die berouw tonen aan Hem en die zich rein houden

En is er op de wereld iets anders dat jou gelukkiger maakt dan wanneer je weet dat de Schepper van alles van je houdt en je bemint wanneer je berouw toont aan Hem?

 

4: Reden voor jou om het paradijs te betreden en aan de hel te ontsnappen wederom een bevestiging uit het heilige Boek :19.60. Maar zij die berouw hebben en geloven en goede werken verrichten, zullen het paradijs binnengaan en zij zullen geenszins schade lijdenEn is er iets wat een mens op hoopt groter dan het bereiken van de paradijspoorten?

 

5: Reden tot het neerdalen van zegeningen uit de hemel, het vergroten van krachten en het verkrijgen van welvaart en nakomelingen. Hiervoor zijn twee duidelijke bewijzen uit de koran, namelijk: 19.52. "En o, mijn volk, vraag vergiffenis van uw Heer, wend u daarna tot Hem, Hij zal wolken die regelmatig regen nedergieten over u zenden en kracht bij uw kracht voegen. En wend u niet af als schuldigen."

71.10. En ik zeide: "Zoekt vergiffenis van uw Heer, want Hij is de Vergevensgezinde. 11. Hij zal regen voor u nederzenden in overvloed.12. En Hij zal uw rijkdommen en kinderen vermeerderen, en Hij zal u tuinen en rivieren schenken. Dus degenen die denken dat het of het een(wereldse leven) of het ander(Hiernamaals) is, die hebben het mis, want een ware moslim krijgt ze allebei van Allah.

 

6: Reden tot het kwijtschelden van slechte daden en ze omruilen voor goede daden En alweer laat Allah Zijn onmetelijke Barmhartigheid zien in twee verzen in de koran: 66.8. O gij gelovigen, wendt u tot Allah in oprecht berouw. Het kan zijn dat uw Heer uw fouten van u zal verwijderen en u in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen

25.70. Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor dezulken zal Allah de slechte daden in goede daden veranderen, want Allah is Vergevensgezind, Barmhartig!

 

-En dan nu mijn vragen:

Zijn de boven genoemde voorrechten niets voor jou broeder en zuster? Zijn ze niet de moeite waard om berouw te tonen, zo ja waarom ben je gierig op jezelf en weerhoud je je van deze profijten die als een geschenk in een dienblad naar je toe komen?

 

Rest een positieve reactie in een vorm van een vraag:

HOE doe ik dat dan?

 

Dierbare broeder en zuster, deze vraag weerklinkt in mijn oren alsof je wilt zeggen: "Mijn ziel wil terugkeren naar haar Schepper, ze wil naar haar thuisbasis nadat ze ervan overtuigd is geraakt, dat het bereiken van ultieme geluk niet zit in het volgen lusten en begeerte en het overtreden van verboden zaken"

 

Dan heb ik je enkel het volgende te zeggen: Allah(swt) als Hij iets goeds met zijn dienaar wil, dan vergemakkelijkt Hij de middelen voor hem, die hem steunen en motiveren. En hierbij som ik een aantal van die zaken voor je op:

 

1: Zuiver je intentie en wees waarachtig in je berouwtoning Want als een dienaar zijn intentie zuiver voor Allah maakt en waarachtig Zijn genade zoekt, zal Allah hem helpen en versterken en daar bovenop alle hindernissen voor hem uit de weg der berouw opruimen. Dat bevestigt Allah(swt) met de volgende vers uit de Forqaan(=Koran): 12.24.Zo kwam het dat Wij het kwaad en de onbetamelijkheid van hem mochten afwenden. Voorzeker hij was een Onzer uitverkoren dienaren. En je bent uitverkoren wanneer je jouw intentie voor Allah zuivert.

 

2: Houd jezelf in de gaten; wees calculerendwant als je constant kritisch bent met jezelf, is dat altijd een stap dichter bij het Goede en een stap verder af van het Kwade. Het houd je ook stabiel na je berouw want je bekijkt elke daad of die wel of niet door Allah geacepteerd wordt.

 

3: Herinner jezelf, adviseer jezelf, kleineer jezelf en beangstig jezelf

zeg het volgende tegen jezelf: Toon berouw voordat je de dood ontmoet.

Weet je niet dat je zeker zult sterven en dat je graf je huis zal zijn en het zand je bed zal zijn en de maden je metgezellen zullen zijn?

Ben je niet bang dat de Engel Des Doods je zal komen halen als je aan het zondigen bent? Heeft opdat moment je spijt nut? of je gehuil en verdriet?

Je keert de rug naar het Hiernamaals terwijl het recht op je af komt en rent achter de wereld terwijl het afstand van je neemt?.........

En zo behoud je Taqwa(Godsvrees) en blijf je gefocused insha Allah.

 

4: Isoleer jezelf van plaatsen waar gezondigd wordt Als je gewend was om op een bepaalde plaats te zondigen zorg dat je daar niet meer komt dan houd je zwakke zelf weg van de Satan.

 

5: Neem afstand van slechte gezelschap

Want je zult van je slechte vrienden wat eigenschappen hebben die jou kunnen doen terugvallen op zonden en slechte vrienden worden bestuurd door Satan die hen als middel gebruikt tegen jou. Verander desnoods je telefoonnummer en maak het ze duidelijk dat je niet met ze wilt optrekken zolang ze bezig zijn met zondigen. Onze nobele en waarheidsprekende profeet(vzmh) heeft gezegd: "Een mens hangt het geloof(idee�n en overtuigingen) aan van zijn metgezel. Kijkt daarom uit wie u te vriend houdt!"[Aboe Dawoed en Tirmidi en is goed verklaard door Alalbani]

 

6: Weet wat de gevolgen en consequenties zijn wanneer je zondigt Want als een mens weet hoe hoog de straf is van een misdrijf, houdt hij zich meestal aan de regels. Sommigen doen dat niet omdat ze denken niet gepakt te worden maar een moslim die 100% zeker weet dat hij zijn Maker zal ontmoeten en dat Hij hem constant ziet, heeft die gedachten niet.

 

7: Zie het paradijs voor je en de hel netzo goed Herinner jezelf aan de paradijs en hoe mooi het is daar en ook aan de hel hoe afschuwelijk het is daar.

 

8: Vul je tijd met nuttige zaken en vermijd eenzaamheid en leegte Deel je tijd dus goed in door kennis op te doen over het geloof maar daarnaast ook een toegestane hobby die je geest verruimt. Anders ga je je snel vervelen en kun je weer in zonden vervallen.

 

9: Zit je begeerte en lust constant dwars Want er is niet gevaarlijk voor mens dan zijn begeerte en lust en dat verwoordt Allah zo mooi in de Koran:25.43. Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte als zijn God aanneemt? Als je dus niet een slaaf en dienaar bent van Allah dan ben je automatisch een slaaf van je begeerte.

 

10: Constante smeekbeden, gedenkingen van Allah en geduld Smeekbeden dat Allah je helpt en sterker maakt. Gedenkingen zoals de profeet(vzmh) voorschreef zoals Alhamdulillah, Astaghfirullah, Soubhaan Allah Allahoe Akbar enz... Geduld vooral in de beginfase door je te hechten aan de Koran en zijn diepe betekenissen.

 

 

Broeders en zusters in religie, nu dat we weten hoe we berouw moeten tonen is het ook van belang om te weten of er ook voorwaarden eraan vast zitten om de Tawbah zo correct mogelijk te verrichten.

 

1: Zuivere intentie voor Allah Dus niet omdat je het voor een mens doet om welke wereldse reden dan ook bijv om te kunnen trouwen met iemand en je doet het dan puur voor die persoon. En het bewijs hiervoor vloeit ook voort uit de Koran: 4.146. Behalve degenen, die berouw hebben en zich verbeteren en aan Allah vasthouden en hun gehoorzaamheid zuiver houden voor Allah. Dezen behoren tot de gelovigen. En Allah zal de gelovigen weldra een grote beloning geven.

 

2: Volledig afstand nemen van het begane zonde spreekt voor zich eigenlijk maar er moet wel erbij gezegd worden dat het niet meteen betekent dat je eerdere berouw niet geldig was maar het vallen in dezelfe zonde heeft een nieuwe berouwtoning nodig.

 

3: Toeggeven en erkennen van je fout Je kunt moeilijk berouw tonen als je hetgene wat je fout deed niet als fout ziet.

 

4: Diepe spijt hebben over het verleden Pas als je echt spijt hebt en je je schaamt voor wat je gedaan hebt kun je oprecht zijn in je berouw. Stel voor dat je wel weet dat je fout zat maar bij jezelf denkt: Ik heb toch wel genoten van bijv het versieren van vrouwen.......Met zo'n gedachte kun je nooit oprecht zijn in je berouwtoning want je bent tevreden dat je Allah ongehoorzaam was..Onze wijze profeet(vzmh) zei kort maar krachtig : "Spijt is berouw"[Ahmad en Ibn Maadjah en is Authentiek verklaard door Alalbani]

 

5: Vastberaden zijn om niet terug te keren Constanst jezelf overtuigen dat je nooit meer hetzelfde gaat doen (een ezel stoot zich niet twee maal aan dezelfde steen)

 

6: Begane onrecht recht zetten Mocht je iemand ontrecht hebt beschuldigd dan moet je dat rechtzetten of mocht je iets van iemand onterecht hebben genomen, moet je dat zo mogelijk retourneren. De profeet(vzmh) heeft hierover het volgende gezegd:Als er iemand van jullie een ander onrecht heeft aangedaan, zorg dan dat je het recht zet voor de dag des oordeels want dan zal degene die onrecht is aangedaan van je goede daden nemen om het begane onrecht jegens hem te rechtvaardigen en als de onrechtdoener geen goed daden meer heeft op zijn weegschaal dan zullen er slechte daden van degenen die hij heeft benadeeld bij hem worden toegevoed [Boekhari]

 

7: Een tawbah is alleen geldig binnen een bepaald termijn De tawbah kent een deadline en dat is als de eerste Grote teken van de Dag des Oordeels verschijnt namelijk wanneer de zon van het westen op komt. De profeet(vzmh) maakt dat duidelijk in een hadeeth: " Allah(swt) spreidt Zijn Handen in de avonduren om de tawbah van Zijn zondigende dienaar die overdag heeft gezondigd te accepteren en Hij spreidt Zijn Handen in de middaguren om de tawbah van Zijn zondigende dienaar die 'savonds heeft gezondigd te accepteren totdat de zon van het westen opkomt."[Moeslim]

 

 

Tot zover de voorwaarden.

 

Tekenen van een geslaagde Tawbah

 

 

Beste broeders en zuster die zover zijn gekomen met het lezen van deze topic en die met een knaagende vraag zitten: Hoe waaraan merk(zie) ik of mijn berouwtoning geslaagd is en aanvaard door Allah?

 

1: Je bent als een dienaar in een betere staat dan voorheen Dat voelt elke moslim als hij oprecht berouw aan Allah heeft getoond. Je voelt je dichter bij Allah en je motivatie stijgt.

 

2: Je angst om dezelfde zonde te begaan wordt groot door je vrees voor Allah Een verstandige moslim is altijd op zijn hoede voor de beproevingen van Allah totdat de engelen zijn ziel komen halen zoals in de Koran staat:41.30. Voorzeker zij, die zeggen: "Onze Heer is Allah," en daarin standvastig blijven, op hen zullen de engelen nederdalen: "Vreest niet, noch treurt; maar verheugt u over het paradijs dat u wordt beloofd.

Dan alleen gaan alle angsten en zorgen weg.......

 

3: Je zult je begane zonde als iets vreselijks zien zelfs nadat je berouw hebt getoond De nobele metgezel, Abdoellah ibn Masood(de beste koran reciteerder en kenner van de zijn tijd)(ra) zei ooit. " De gelovige ziet zijn zonden als een berg waaronder hij zit en vreest dat het op hem instort, terwijl een zondaar zijn zonden ziet als een vlieg die voorbij zijn neus vliegt en enkel een zwaaiend gebaar met zijn hand deed."

En een van de salaf(de vrome voorgangers) zei ooit:Kijk niet naar hoe klein een zonde(ongehoorzaamheid) is maar kijk naar hoe groot Degene is Die je ongehoorzaam bent

 

4: Je zult veel bescheidener zijn dan voorheen en voelt je nedering en nietig tegenover Allah(swt) En er is niets geliefder bij Allah dan wanneer zijn dienaar zich nederig tegenover Hem is en bescheiden tussen zijn broeders en zusters, want alleen uit zo'n houding zal een dienaar al hetgene wat van hem wordt verlangd door Allah uitvoeren zonder een gevoel van hoogmoed.

 

 

5: Je zult je zintuigen in de gaten houden Vooral je tong, waardoor je dus mindergeneigd bent om te liegen, lasteren of roddelen.

Je maag, waardoor je uitkijkt dat alles wat daar binnen komt aan voedsel of drank dat het allemaal halaal is.

Je ogen, waardoor je niet naar verboden dingen kijkt.

Je oren, waardoor je niet naar verboden dingen luistert.

Je handen,waardoor je ze niet steekt naar haraam

Je voeten,waardoor je niet naar verboden plaatsen gaat.

Je hart die je moet zuiveren van benijd en haat.

 

6: Je liefde voor de islam je medemoslims wordt groter Je wordt veel socialer waardoor je meer om je medemoslims geeft ,je familie voorop stelt en voelt voor de armen.

 

 

Dat zijn de tekenen voor zover en die zullen insha Allah bij ons allen te zien zijn als we constant bezig zijn met tawbah

 

Een laatste raad van een bezorgde broeder : Kijk uit voor uitstel van berouw want je weet niet wanneer je deze aarde gaat verlaten. De duivel heeft als hoofdtaak om ons te laten denken dat we nog lang te leven hebben...............

 

 

Moge Allah ons allen vergeven

 

Einde...........................

 

 

Moge Allah ons vergeven en jouw bijstaan Ameen

 

FiAmanillah,

 

Wasalaamoe3leikoem wa ra7matu Allah wa Barakatuh..


 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 03:12

Nog een kleine toevoeging van mij: Iemand die zich bekeert tot de islam, is als iemand die net geboren wordt, dus helemaal zonder zondes. Er zijn hier ook overleveringen over, misschien dat iemand ze hier kan plaatsen.
Er zijn genoeg voorbeelden van personen uit de tijd van de Profeet (saw) die eerst tegen hem streden, maar zich later tot de islam bekeerden. Een van hen is bijv. Wahshi, de moordenaar van Hamza (ra), de oom van Muhammed (saw).
Kortom, er is geen reden om je slecht te voelen.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 04:09

Vraag: As Salaam Alaikoem

 

Ik ben moslim geworden nadat ik een katolieke opvoeding heb gehad. Er wordt gezegt dat alle zonden voor de bekering gewist worden. Zijn er hiervan Hadith's

 

Antwoord:

 

In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle

 

Lof zij Allah, Heer der werelden, we prijzen Hem en vragen Hem om vergeving. Lof zij Allah die u geleid heeft naar de islam, moge Allah u standvastigheid schenken en uw geloof versterken.

 

Door bekering tot de islam vergeeft Allah alle alle voorgaande slechte daden. Door Ibn 'Abbaas is overgeleverd (moge Allah tevreden met hem zijn), hij behoort tot de metgezellen van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem), over een aantal polythe�sten die veel mensen vermoorden, en veel overspel pleegden. Ze kwamen naar Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) en zeiden tegen hem: "Datgene wat u zegt en waar u naar uitnodigt is een goede zaak, kunt u ons vertellen of wij een boetedoening moeten doen?". Toen werd de volgende vers door Allah de Verhevene geopenbaard: {{Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige. (54) En keert terug tot jullie Heer, en geeft jullie over aan hem voordat de bestraffing tot jullie komt waarna jullie niet geholpen worden. (55) En volgt op de beste wijze wat aan jullie is neergezonden van jullie Heer, voordat de bestraffing onverwacht tot jullie komt, terwijl jullie het niet beseffen." (56) Zodat er voor geen ziel aanleiding zal zijn om te zeggen: "O wat heb ik een spijt omdat ik nalatig ben geweest (in mijn plicht) jegens Allah, hoewel ik tot de spotters behoorde." (57) Of zij zou zeggen: "Als Allah mij had geleid, dan zou ik zeker tot de Moettaqoen hebben behoord!" (58) Of zij zou zeggen, als zij de bestraffing ziet: "Had ik (nog) een kans, dan zou ik tot de weldoeners behoren!" (59) Nee! Mijn Tekenen zijn reeds tot jou gekomen, maar jij loochende ze en jij was hoogmoedig en jij behoorde tot de ongelovigen.}} (Soerat Az zoemar ayaat 53 t/m 59)

 

De metgezel 'Omar Ibnoel 'Aas was een zondige polythe�st die vijandig stond tegenover Allah. Hij zei: "Toen Allah (geprezen en verheven is Hij) de islam in mijn hart plaatste, kwam ik naar de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) om loyaliteit aan hem te uiten en gaf mij zijn hand. Ik ('Omar Ibnoel 'Aas) zei: "Ik zal je niet als leider zien O boodschapper van Allah, totdat je mijn zonden vergeeft die ik verricht heb." Hij ('Omar Ibnoel 'Aas) zei: "De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: "O 'Omar, wist je niet dat de islam de zonden (die voor de bekering, tot de islam, hebben plaats gevonden) ongeldig maakt." (Overgeleverd door Ahmed, nr. van de overlevering is 17159). Moge Allah u en ons Zijn Wijde Tuinen laten betreden. Aamien.

 

En Allah weet het beste

 

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 04:48

Salaam,

Als je je wilt bekeren hoef je alleen te zeggen:

Ashadoe alla ilaha illa Allah, wa ashadoe anna Mohammadan abdoehoe wa rasoeloh

(Ik getuig dat er geen andere godheid dan God is, en dan Mohammad zijn profeet is)

Meer is er niet. Spijt hebben voor je slechte daden en dat. Daarna moet je je houden aan de regels die jou zijn voorgeveschreven.

Er is geen perfect mens. Geen! De eerste mens (Adam) heeft fouten gemaakt en de laatste mens zal ook fouten maken. Wij maken zelfs zoveel fouten dat wij beoordeeld simpel op fouten niet naar het Paradijs (de Tuinen) kunnen gaan. Het is Allah (swt) die ons vergeeft en ons Zijn Genade toont op de Dag des Oordeels.

Waar het in de islam om gaat is dat je spijt hebt en het niet meer wilt doen. Oprecht berouw wegens Allah (swt).

Sahih Muslim, Boek 35, #6525:

Abu Huraira rapporteerde Allah's Booschapper (vzmh) door te zeggen: "Hij die berouw zoekt voor de opkomst van de zon uit het westen, Allah (swt) wendt zich naar hem met berouw."

Met goede daden wist je als ware de slechte uit.

Sahih Bukhari, Volume 8, Boek 76, # 498:

Verhaalt Ibn 'Abbas:

De Profeet (vzmh) verhaalde over zijn Heer en zei: "Allah (swt) heeft bevolen dat de goede en slechte daden worden opgeschreven, en Hij liet toen zien hoe. Als iemand de intentie heeft om een goede daad te verrichten en hij doet dit niet, dan zal Allah (swt) voor hem een volle goede daad opschrijven; en als hij de intentie heeft om een goede daad te verrichten en hij doet het ook, dan zal Allah (swt) voor hem (in zijn rekening) met Hem (de beloning gelijk)  tussen de 10 en 700 keer zo veel opschrijven; en als iemand de intentie heeft om een slechte daad te doen en hij doet het niet, dan zal Allah (swt) voor hem een volle goede daad opschrijven; en hij de intentie heeft om het te doen en hij die het ook werkelijk, dan zal Allah (swt) een slechte daad opschrijven.

Ik ben ook pas moslim geworden, enkele maanden geleden. En ik wist dat ik nog fouten zou maken. Dus toen een (islamitische) vriend van mij vroeg "wanneer word je nou moslim," zei ik "over een paar jaar, dan kan ik het echt goed praktiseren" hij zei "nee, je maakt een fout, je moet zo snel mogelijk moslim worden, dat is het beste. Ik leg het je nog wel uit."

Toen bekeerde ik en ik kwam er eigenlijk zelf achter. Wij zijn geschapen uit "'Alaq" (bloedklonter), Soerah 'Alaq (96:2). En wat de betekenis is van het bijvoegelijk naamwoord "Mu'alaq" is 1. hangend aan iets (daar wordt mee bedoeld de bloedklonter in de baarmoeder), maar ook is de betekenis 2. in onzekerheid.

Dus wat Allah (swt) ons zegt in dat het leven niet zeker is. Je kan niet zeggen of je oud wordt, morgen nog leeft of je goed terechtkomt. Dus als je morgen zou sterven, bij de engelen niet opgeschreven als moslims, wat ga je dan tegen Allah (swt) op de Dag des Oordeels? Ik wilde het, maar ik was er niet klaar voor? Allah (swt) weet wat jij wilt. En op datgene wat jij wilt word jij beoordeeld. Dus neem zoveel mogelijk stappen in een zo kort mogelijke tijd. Bid zoveel je kan, voordat je sterft. Wees aardig en sterf niet als een slecht persoon. Toon berouw en afschuw het verbodene en leer wat verboden is.

Hier een bekende hadith,

Sahih Bukhari, Volume 1, Boek 1, #1:

Verhaalt door 'Umar bin Al-Khattab:

Ik hoorde Allah's Boodschapper (vzmh) zeggen: "De beloning van daden zijn afhankelijk van de intenties en iedere persoon zal de beloning krijgen naar zijn intentie. Dus wie emigreerd voor wereldse voordelen of om een vrouw te trouwen, zijn emigratie was waar hij voor emigreerde."

Leef op de wereld alsof je een reiziger bent. (Boekhaarie)

Hiermee wordt bedoeld dat je maar iemand ben die tijdelijk verbijft, ergens langsgaat: het leven. Dit leven is alleen een test, niet kan je hier echt geluk vinden, noch kan je hier echt verdriet vinden. De hel is verdriet in zijn puurste vorm en het Paradijs is het geluk in  zijn puurste vorm. We gaan naar een van de twee toe, dat staan vast. Welke wordt het?

'Isa (Jezus, vzmh) heeft aan Allah (swt) gevraagt of Satan zou worden vergeven als hij berouw had. En het antwoord was "Ja, maar hij zal het niet doen" (Bron: sheikh Jusuf Estes)

Dus hoe kan jij ooit ergere dingen hebben gedaan dan Satan? De Djinn die mensen als Millenia slechte dingen influisterd, Allah's rechte weg heeft verbannen uit de hart van mensen. Oorlogen heeft gestart, enz.

Sahih Muslim, Boek 37, #6622:

Abu Haraira rapporteerde dat Allah's Boodschapper (vzmh) heeft gezegd: "Bij Hem in Wiens Hand mijn leven is, als jullie niet zouden zondigen, dan zou Allah (swt) jullie uit de wegvagen (net alsof jullie nooit bestaan hadden) en hij zou jullie vervangen door mensen die zouden zondigen en vergiffenis zouden zoeken bij Allah (swt), en hij zou ze vergiffenis hebben geschonken."

De Profeet zweert op zijn Onderhouder (Allah swt), dat Allah het beter vind dat de mens fouten maakt en geen berouw toont, dan dat de mens helemaal geen fouten zou maken.

Ik heb een Hadith gevonden in het boekje 40 Hadies van Imam An-Nawawi die de essentie van het geloof vastlegt in enkele mooie woorden, #23:

Aboe Malik al-Haris ibn Asim al Asjari (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegt: De boodschapper van Allah (Allahs zegen en vrede zij met hem) heeft gezegt:

'Reinheid is het halve geloof. Alhamdoelillaah (Allah zij geprezen) maakt de weegschaal vol, en sobhanallaah (Glorie zij aan Allah) en alhamdoelillaah vullen de ruimte tussen de hemel en aarde. Het gebed is een licht, liefdadigheid is een bewijs, geduld is een lichtgloed en de Koran is een argument dat voor of tegen je spreekt (1). Iedereen begint met zijn dag en verkoopt daarbij zijn ziel (2). Ofwel men bevrijd zichzelf, ofwel men richt zichzelf te gronde.'

(1) Het al dan niet lezen van de Koran en het al dan niet in de praktijk brengen van de leringen uit de Koran zal voor of tegen je gaan gelden op de Dag des Oordeels

(2) Je verkoopt je ziel aan Allah door datgene te doen wat hem welvallig is, Zo niet, dan is satan de koper.

(overgeleverd door Muslim)

Nog een hadith:

Sahih Muslim, Boek 37, #6626:

Abu Huraira rapporteerde dan Allah's Boodschapper (vzmh) zei: Toen Allah het gecre�rde cre�rde toen hij op de Troon was, schreef Hij in Zijn Boek: Voorwaar: Mijn Genade overheerst Mijn Toorn.

Dus wat mijn conclusie is:

Zodra je weet dat je moslim wilt worden, spreek dan gelijk deze woorden uit: Ashadoe alla ilaha illa Allah, wa ashadoe anna Mohammadan abdoehoe wa rasoeloh en probeer zo veel goede daden te verrichten om de slechte uit te wissen. Het feit dat je fouten maakt is simpel te verklaren: Je bent een mens en zolang je een mens bent maak je fouten. Allah neemt de berouw aan van iedereen. Innahoe kanna tauwwaba, Voorwaar, Hij is Berouwaanvaardend. Laat de slechte dingen achter je liggen en concentreer op wat het enige dat zeker is, wat gaat komen: De Dag des Oordeels.

Moge Allah je leiden op het goede pad, je fouten vergeven en je berouw aannemen.

Beslama,

abd al Wadud

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 05:03
Salaam

Hyatt, alles, Allah vergeeft alles. Hij is de Vergever. Geloof me, dit is een van de redenen waarom ik jaloers (op een positieve manier) ben op niet-moslims: als je moslim worden, word hen alles vergeven. Punt. Logisch.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 05:08
As Salaam Aleykoem wa Rahmatollah wa Barakatoh Abdulkadir,

Allah vergeeft al onze zonden ook, beste broeder.

Anders zou je af en toe shirk kunnen plegen (dan ben je geen moslim meer) en weer de Shahadah zeggen om vergeven te worden voor al je zonden.

Als wij vragen Allah vergeef mij, dan zal Hij heus niet zeggen, zoek het maar uit. Hij is de meest Barmhartige.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 05:15
Wa Aleykum Salaam Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Maar aghi, zij hoeven dan niet te bidden/smeken maar gebeurt gewoon 'instant'. Dat bedoelde ik.

En Allah Weet Het Beste
Wa Aleykum Salaam Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 22:11

Salaam!

Ontzettend bedankt voor alle antwoorden! Ik ga heel hard bezig om een goede moslima te worden. Ik heb het gevoel thuis te komen, een leidraad gevonden te hebben in mijn leven. Ik wil me hier echt graag aan houden, en heb het gevoel dat ik zo veel sterker in mijn schoenen sta! Mijn islamitische vrienden spreken veel met mij over de Islam, en zijn mij nu aan het leren bidden. Wat een onbeschrijvelijk gevoel geeft dat, dat er zulke fijne goede mensen zijn die mij hierbij helpen! Met informatie, het leren bidden en mij zoveel andere dingen te leren. Ik hoop dat ik hetzelfde kan doen een dag voor ieder ander.

Beslama,

Hyatt

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 05:46
Salaam

Tuurlijk zijn moslims wel fijn. Ze zijn in iedergeval anders dan de meeste niet-moslims over denken. Als je dit laatste onthoud, dan weet dat je niet de mening van de massa moet volgen, maar jouw eigen mening opmaken met jouw verstand.
Ik geloof dat er een mooie verhaal was van een vader een zoon en een ezel. De ene keer ging de vader op de ezel, dan de zoon, dan beiden en als laatste geen. Het komt erop neer dat op iedere oplossing mensen een opmerking over moesten maken: de zoon moet gaan lopen (schande), de vader moet gaan lopen (schande), de ezel wordt overbelast en als laatste de ezel wordt niet gebruikt.
Dus gebruik jouw verstand ten alle tijden en vergaar daarmee de Kennis die Allah jou geeft over Zijn Schepping.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2005 om 16:45

salaam aleikum elhamdullilah dat je je ook bekeerd hebt. ik heb een mooie hadith voor je en het is tevends zo alles wat je  onwetendheid deed vergeeft Allah je inshaAllah en Allah geeft je nu de tijd om je te beteren en goed te leven naar Zijn geboden elhamdullilah er zijn veel bekeerlingen ik ook die vroege grote fouten hebben gemaakt maar ghair inshaAllah.

De hadith gaat als volgt 2 paar tranen  uit vrees voor Allah zullen het  vuur niet aanraken ook de tranen die jij laat en je wrijft ze uit over je gezicht en over je handen overal waar je tranen zijn gekomen die delen van het lichaam zullen niet aangeraakt worden door het vuur inshaAllah,ik heb geen bron vermeldingen bij de hand maar dit zijn vrij algemene hadiths die een gemiddelde moslim moslima kent inshaAllah en Allah weet het beste

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 12:18
altijd mooi zulke verhalen:) vind het echt leuk zo te lezne over anderen die ik zo op zoek zijn:) ik vertel je 1 ding; Islam is een mooi geloof, dat is althans wat ik ervan vind, een heel mooi geloof, het verteld je alles, en als ik zeg alles dan bedoel ik dat ook:) verzin eens een normale vraag en kijk of de islam je er antwoord op geeft. je zult zien dat het je lukt;) veel succes en laat af en toe wat horen:)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 14:24

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah,

Doet echt goed om zoiets te lezen, Masha Allah. Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala ons allen leiden, Ameen.

Over de vraag hoe je kan beginnen, Kan ik je dit meedelen: Ik weet dat als je opeens over het leven na gaat denken, En je af gaat vragen waarom je hier op de wereld bent gezet en dergelijke, Dat je dan op zoek gaat. De meesten komen dan idd bij Islaam terecht. Zoals 1a2b3c ook zegt, Islaam vertelt je idd alles. Die informatie is in het begin misschien een beetje veel, En je weet dan idd niet waar je ergens moet beginnen. Je wilt alles in 1 keer goed doen, Maar dat kan nu eenmaal niet meteen. Dit moet in stappen gebeuren. Stap voor stap leer je iedere keer wat bij. (Het is wel de bedoeling dat je datgene wat je leert ook uitvoert). Maar met de hulp van Allah Soebhaanahoe Wata3aala lukt dat allemaal wel. Zolang je maar aan Hem blijft denken, En hem om hulp blijft vragen, Dan zie je dat sommige dingen makkelijker in praktijk uit te voeren zijn als vantevoren gedacht.

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala ons allen meer kennis bijschenken. Ameen

Veel succes met je zoektocht (Ook 1a2b3c)

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 15:06

ik raad je idd aan een schema te volgen, neem de 5zuilen van de islam:) je begint bij de eerste en gaat daar lekker diep op in, dan ga je naar de 2de etc. ondertusen leer je toch van alles bij dat weet ik uit ervaring:) en als je teveel doet en alles door elkaar dan word het teveel voor je hersens. en dan ga je je ervan afkeren, daar wil ik je heel erg voor waarschuwen, word het teveel, stop een paar dagen en ga dan rustig aan weer verder, ander maak je jezelf alleen maar gek, maak niet die fout, die maakte ik al;)

 

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 15:25
Precies, Dat probeerde ik haar ook duidelijk te maken : )
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 19:03

Salaam!

Ik wil hier graag iets aan toevoegen! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een jaar geleden echt niks met de Islam te maken wou hebben, ik vond het allemaal maar eng, vanwege de media, en vond er niets interessants aan. Tot Allah mij de ogen opende. Ik begon te praten met mijn vrienden die met de Islam zijn opgegroeid, en die zeiden dat ik af en toe gewoon eens iets moest lezen, en dat ik er dan vanzelf achter zou komen of het interessant zou zijn. De eerste dag dat ik begon te zoeken op internet; ik heb 4 uur achter de computer gezeten! Er was inderdaad teveel informatie, en ik heb het daarna ook alleen bij praten gehouden. Ik was gewoon niet overtuigd, en wist niet waar ik precies moest beginnen.

Tot enkele weken geleden en ik me echt heel graag tot de Islam wou bekeren, maar ik zat met zo'n groot schuldgevoel, en ik durfde hier ook niks over te zeggen tegen mijn vrienden. Dit verhaal lees je bovenaan terug. Kortom, nadat jullie allemaal zulke mooie antwoorden hebben gegeven, ben ik er eindelijk voor gegaan, en heb me bekeerd. Ik weet nu dat ik een nieuw leven begin, en niet dezelfde fouten ga maken, daar ik er heel veel van heb geleerd,maar dat neemt niet weg dat ik Allah niet elke dag vraag om zijn vergiffenis.

Het is zo prettig om een duidelijke levenstijl te hebben, en ook te weten waarom we dat doen. Ik heb er ineens zoveel familie en vrienden bij, met wie ik heel veel spreek.

Ik ben ineens veel meer bewust van mezelf, met hoe ik in elkaar zit, en heb echt de knop omgedraaid. Ik wil niet meer liegen (om bestwil), roddelen, verhalen groter maken dan ze zijn. Maar het beste haal ik nog wel uit het bidden. Dit gaat nog wat moeizaam, maar de woorden gaan steeds makkelijker!

Ook mijn levenstijl heb ik veranderd: w�g sexy kleding, w�g alcohol, w�g verkeerde vrienden. Dit laatste was natuurlijk best vervelend, om vrienden te verliezen, maar hun begrijpen het gewoon niet. Ze kennen de waarheid helaas niet. En zoals De profeet zegt, let op waar je voeten je heenbrengen. Als je weet dat je op bepaalde plaatsen fouten kunt maken, ga er dan niet heen. Ik ben dus niet meer met deze vrienden tot diep in de nacht aan het stappen. Ik wil dat gewoon niet meer! In plaats hiervan ga ik met mijn moslim vrienden uit, die goed op me letten, en het is ook echt niet moeilijk om dit alles te laten, omdat ik dit zelf wil en er zelf voor heb gekozen! En als ik ergens voor kies, ga ik voor de 100 procent voor.

Dus stap voor stap heb ik heel veel geleerd, mijn leven aangepast, verbeterd, en ik ben nog lang niet klaar met leren! Inshallah, in september begin ik met cursussen om de Koran te leren. Ik kan niet wachten om de boodschappen van Allah te kennen en hierna te leven.

Allah weet het het beste!

Harstikke bedankt allemaal en jullie horen zeker nog van me!

Salaam aleikum

Hyatt

 

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 02:29
echt mooi:) wat je ervaart dat je ineens zoveel vrienden en familie erbij hebt is heel mooi, moslims vormen best een hechte groep. ik ben heel bl;ij voor je dat je deze keuze hebt gemaakt en ik ben ook heel blij met je beslissingen daarin, zoals het "wegdoen" van verkeerde vrienden, dat is erg moeilijmk maar zal je uiteindelijk leiden tot een meer geconcentreerd geloofsleven, waarin minder slechte verleiding is.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 01:10
Masha Allah en Elhamdulillaaah. Echt goed van je.
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 12:53

 

Je merkt ineens dat je gesprekken heel veel dieper gaan, en dat je echt ergens over praat! en je voelt je zo vrij, omdat je weet dat als je heel hard je best doet hier in dit leven, je een heeeeel mooi leven te wachten staat in het hiernamaals! wie wil dit nou niet? vandaar dat het dus niet echt heel moeilijk was om mijn leven aan te passen en ook niet om ''vrienden te verliezen'', want je verliest niet �cht wat, in tegendeel, als je t goed aanpakt, kun je heel veel winnen! En ik streef er echt naar om een mooi leven op te bouwen, hier en voor het hiernamaals.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 13:11
moge God je zegenen op de weg dioe je zal gaan, en moge Hij je geven waar je zo naar op zoek bent, zodaat je een mooi leven mag hebben
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 13:13

 

Bedankt! Ik wens jou hetzelfde toe!

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 13:14
ik hoop het te vinden:) en duidelijkheid te hebben en 1 weg te volgen, de ware weg van God!
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 13:18

 

Door je goed te verdiepen in de Koran, weet ik zeker dat we allemaal de juiste weg vinden, en een einheid vormen en elkander helpen zoals hier op het forum. Je put zoveel kracht uit het gebed, en alle richtlijnen van de Islam, met deze levenstijl ben je echt een stuk gelukkiger dan zonder de Islam.

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:09

Salaam aleikum elhamdullilah zus dat je dat ook zo ervaard de koraan is een genezing voor onze harten inshaAllah en maakt veel duidelijk in dit leven

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:21

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah,

Ja, Dat klopt helemaal zuster het licht. Doordat ik bijv. zelf in de Koran heb gelezen wat er in staat over de hoofddoek, Had ik opeens het gevoel van, Ja Ni3met, Vanaf nu ben je echt verantwoordelijk voor die hijaab! en Elhamdulillaah, Nu draag ik hem. Elhamdulillaah Washoekroe Lillaah.

Wassalaamo Alaikom : )

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:35
Salaam Aleikum mag Allah jou en alle andere zusters belonen (amin)
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 18:34
Asalamu Aleykum Warahamatoellahi Wabarakatoeh

Oegti Hyatt, geniet ervan en geloof erin. De meeste mensen missen dit deeltje van hun leven, die ze proberen te vullen met wereldse zaken. Begrijp me goed, de meeste mensen (oudere mensen) weten hiervan, toch vullen ze het verkeerd in. Dit is iets wat Allah heeft gezet in ieder hart: geloof in Islam. Mensen willen gewoon niet naar Allah luisteren en doen dit uit wanhoop. En ze krijgen wat ze wensen, leven zonder leiding van Allah, de Barmhartige.
Ik zie dat je al volop bezig bent met het bouwen van jouw huis in het hiernamaals. Inscha Allah verlies je dit niet uit het oog. En Inscha Allah krijg je wat je toebehoort.

En Allah Weet Het Beste
Asalamu Aleykum Warahamatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.