Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Amerikanen doden Irakezen na aanslag

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerikanen doden Irakezen na aanslag
    Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:05
Amerikanen doden Irakezen na aanslag

Gepubliceerd op zaterdag 13 augustus 2005

RAMADI (ANP) - Amerikaanse militairen hebben in Irak een aanslag op hun konvooi beantwoord met geweervuur. Daardoor zijn vijftien Irakezen om het leven gekomen, onder wie acht kinderen. Zeventien anderen raakten gewond, meldden getuigen zaterdag.

Een bom explodeerde vrijdag in Nasaf toen de Amerikaanse kolonne passeerde in de buurt van de moskee in de stad. Daarop zouden de militairen het vuur hebben geopend op mensen die uit de moskee kwamen, waar net het vrijdaggebed was be�indigd. Het Amerikaanse leger in Irak ontkent dat willekeurig het vuur is geopend.

In het noorden van Irak hebben Amerikaanse militairen de afgelopen week een grote chemische fabriek ontdekt. De fabriek is vermoedelijk gebouwd door opstandelingen, maakte het leger zaterdag in een verklaring bekend.

Militairen trokken de installatie bij Mosul, 370 kilometer ten noorden van Bagdad, dinsdag binnen. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN troffen de soldaten er vaten met bijna 5700 liter chemicali�n aan. Het leger heeft nog niet bepaald wat er in de fabriek werd geproduceerd.

Leve de Iraakse democratie!
Leve de Amerikaanse bezetting!

Uiteindelijk ging het toch echt om Saddam waarom Amerikanen nu in Irak zitten...
En dan ook nog het gore lef hebben om net als bij Abu Ghraib alles te gaan ontkennen.

Als het aan mij lag werd elke amerikaanse generaal aangeklaagd voor oorlogsmisdaden. En komt het gehele iraakse volk in opstand.
Maar ja, de iraakse puppetregering zal zulke misdaden nooit veroordelen en het volk is zo verdeeld dat ze te druk zijn met het afbakenen van hun eigen grondgebied.

En de voorstanders van de oorlog zijn by the way medeschuldig aan dit drama, immers zonder enige goedkeuring zou het waarschijnlijk nooit door zijn gegaan.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:24

salaam aleikum,

Ik ben ook zwaar teleurgesteld in de andere arabische landen die zogenaamd moslims zijn en niet helpen omdat ze dan sancties krijgen door Amerika enz het is heel erg momenteel met Iraq maar we doen net alsof we niets weten,sommige van ons het is al een gewoonte als we horen een aanslag enz in het begin deed het veel pijn nu steeds minder en minder stegferAllah inshaAllah dat de broeders eens samen komen en dan niet om een lezing te luisteren maar om een gevecht voor te bereiden en hun broeders gaan helpen in al die oorlogsgebieden(amin) mag Allah al onze broeders en zusters bijstaan in Iraq en andere oorlogsgebieden(amin)

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:39
Goed mogelijk dat dit is gebeurd.Dit soort zaken komen vaker voor in oorlogen.Bijde legers zouden er goed aan doen zich in de woestijn op te stellen,maar jah daarbij schijnt er 1 leger kansloos te zijn.Wordt het niet eens tijd voor een wapen bestand? 
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:42

De Shieten houden zich heel rustig. Zij hopen op betere tijden.

De aanslagen worden door dezelfde groeperingen uitgevoerd: de muhadjedien, een groep die onder Saddam al bekend stond om hun onmenselijkheid. Daarnaast, een Saddam-getrouwe soeniettische groepering, die ook al niet bekend stonden om hun fijngevoeligheid. Zij hebben veel verloren na de heldhaftige overgave van de grote saddam.

Tot slot trekt Irak een groep terroristen aan die middels een jihad hun broeders en zusters willen redden(????)

Grote slachtoffer is de gewone iraakse burger die eindelijk eens vrede wil hebben en een mogelijkheid om een toekomst op te bouwen.

Ik ben ervan overtuigd dat als de amerikanen zijn vertrokken de hel pas echt goed losbarst. Het dan ontstane machtsvacuum zal door meerdere groepen opgevuld worden, met alle gevolgen van dien.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 12:56
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

De Shieten houden zich heel rustig. Zij hopen op betere tijden.

De aanslagen worden door dezelfde groeperingen uitgevoerd: de muhadjedien, een groep die onder Saddam al bekend stond om hun onmenselijkheid. Daarnaast, een Saddam-getrouwe soeniettische groepering, die ook al niet bekend stonden om hun fijngevoeligheid. Zij hebben veel verloren na de heldhaftige overgave van de grote saddam.

Tot slot trekt Irak een groep terroristen aan die middels een jihad hun broeders en zusters willen redden(????)

Grote slachtoffer is de gewone iraakse burger die eindelijk eens vrede wil hebben en een mogelijkheid om een toekomst op te bouwen.

Ik ben ervan overtuigd dat als de amerikanen zijn vertrokken de hel pas echt goed losbarst. Het dan ontstane machtsvacuum zal door meerdere groepen opgevuld worden, met alle gevolgen van dien.

Zucht naar macht om het zwarte goud....
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:07

salaam aleikum er staat duidelijk in de koraan dat het doden van je eigen broeder of zuster niet mag!!! en een zeer grote zonde is!

en verder die oorlog is er tussen shia en soenna omdat sommige samen met Amerika werken en dat wilen anderen weer niet en sommige ziten in de regering en dat willen de aanhangers van saddam weer niet en zo kan ik nog wel even door gaan maar nogmaals het doden avn je eigen broeder of zuster mag niet dus dat is zeker verkeerd!!! tenzij het per ongeluk is maar goed veel moslims houden er helaas een stomme leefwijze opna en leven niet volgends de koraan en de soenna waar duidelijk in staat dat we Barmhartig en in goedheid met elkaar om dienen te gaan maar helaas misschien dat 1 derde van de moslims dat nog inziet de vijand mag je alleen bestrijden als ze jou bestrijden.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:10

Inshallah zal de amerikaansearrogantie vernietigd worden en gij zult hen dan als de bewoners van de hel herkennen op de dag des oordeels.

Degenen die Allah en zijn boodschapper tegenstrijden weet dat zij de hel zullen binnengaan ookal willen ze het niet.

Dus heb geduld met wat de ongelovige volk zeggen en wat zij ons aandoen.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:14
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen, Pietje puk: tot slot trekt Irak een groep terroristen aan die middels een jihad hun broeders en zusters willen redden?? je had moeten schrijven tot slot trekt Irak een groep echte ware moslimmannen die hun Moejahedeen moslimbroeders en zusters te hulp komen, dat is namelijk de waarheid..... inshallah zullen al deze Moejahedeen die uit verschillende delen van de wereld komen en inshallah martelaren worden , zoals Abdellah Azzam en Amier al khattaab moejaheeden in Tjetjenie en Afghanistan inshallah ya rabbi al alamien, onze geliefde profeet Mohammed [vrzmh] zei: de jihad duurt tot aan de dag des oordels, zoals we vandaag de dag zien Kashmir Afganistan Irak Tjetjenie en Palestina daar bij komt nog Syrie en Iran en misschien Saudie Arabie zo zie ik het iniedergeval, gair inshallah met de oemma van de profeet en de Moejahedeen
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 13:17

Wie doet JOU dan WAT aan?

Het Licht, ik ben het met je eens. Gelovigen dienen met respect voor andermans leven omgaan. Het is niet goed dat mensen elkaar daar afmaken. Heel eenvoudig.

Verder ben ik een groot tegenstander geweest van de amerikaanse inval in Irak. Wat nu gebeurd, leek me nogal logisch toen.

Maar, we zitten nu eenmaal in dit bootje. Dan lijkt het me toch dat we er maar het beste van maken.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:22
Salaam Aleikum,

Nogmaals bespeur ik hier ernstige onwetendheid met betrekking tot de term mudjahideen. En daarmee doel ik op pietje puk. Als je niet weet wat het betekent besmeur deze naam dan ook niet. Jij noemt waarschijnlijk terroristen mudjahideen terwijl je niet eens weet wat het verschil is.
Leer dat eerst te ontdekken en ga dan pas reageren. Net als ieder ander die zomaar klakkeloos mudjahideen gaat roepen als het gaat om het doden van onschuldige burgers.

En verder gaat het hier om de slachtoffers die er zijn gevallen door amerikanen en niet door rebellen, terroristen of mudjahideen. Vreemd dat ik hier weinig over teruglees. Ik had namelijk de insteek bij deze topic om reacties terug te lezen die gevallen slachtoffers betreuren die door de amerikanen zijn gevallen. Maar wat lees ik van Ruud en Pietje?

Zinloze teksten (in het geval van Ruud ietsje minder), maar geen veroordeling van de amerikaanse oorlogsmisdaad...

Betekent dat Pietje (om even vanuit je denkwijze te gaan redeneren) dat je deze daad aanmoedigt en voorstander bent van amerikaanse oorlogsmisdaden?
Belachelijk toch? Zo redeneer jij dus continue op berichten van aanslagen tegen burgers met betrekking tot de forumleden.
Mijn advies: Word volwassen en leer de waarheid kennen.

Amerikanen zijn geen helden, het zijn egoistische criminelen die alles doen voor geld. En dan heb ik het over de amerikaanse overheid en haar leger. Het amerikaans volk zal zeker wel voor een deel zo zijn, maar daar kan ik niets over zeggen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 14:37

In eerste instantie geplaatst door pietje

Het Licht, ik ben het met je eens. Gelovigen dienen met respect voor andermans leven omgaan. Het is niet goed dat mensen elkaar daar afmaken. Heel eenvoudig.

Verder ben ik een groot tegenstander geweest van de amerikaanse inval in Irak. Wat nu gebeurd, leek me nogal logisch toen.

Maar, we zitten nu eenmaal in dit bootje. Dan lijkt het me toch dat we er maar het beste van maken.

Je spreekt jezelf tegen. Je praat de moordacties van de Amerikanen goed en tegelijkertijd keur je ze af.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:04

salaam aleykum.

ik heb daarstraks gehoord op het nieuws dat debiel bush met geweld dreigt als iran niet stopt met zijn kernactiviteiten.inshallah zal amerika hard ten onder gaan door iran en inshallah zullen ander moslimlanden iran helpen.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:08

Ik praat nergens de amerikaanse acties goed. Ik zou het prettig vinden als jullie werkelijk eens zouden lezen wat ik zeg.

Ik weet dat de amerikaanse inval onterecht is!!! Ik weet dat de amerikanen oorlogsmisdaden plegen!!!!

Ik heb continu gesteld dat de waarheid het eerste slachtoffer is in een oorlog.

Maar, beste moslims, dit geldt wederzijds. Als je kiest voor geweld, weet dan dat je liest voor de verkrachting van eerlijkheid, van rechtvaardigheid, etc. Dit geldt voor amerikanen en moslims.

Lees mijn stukken eens!!. Ik ageer alleen maar tegen waarheidsdenkers. Mensen die denken de waarheid te kennen. Het maakt mij niet uit of Bush dat zegt, of Sahron, of Al zarqawi, of Bin Laden!!.

Zie wat deze mensen aanrichten.!!!

Als je niet kiest voor een zekere aceptatie van de nuance, ontaard je visie in geweld.

Zie Sharon, zie Bush, zie het Iranse ragime, zie Hitler, zie Mao tse Toens, zie Khaddafi, zie de Taliban, zie Stalin, zie Pol Pot, zie Amin, zie de Taliban, zie etc....

En daar beste moslims waarschuw ik vanaf het begin voor. Niet tegen de islam, niet tegen de moslim, niet tegen wie dan ook.

Ik vecht slechts de verabsolutering van je eigen gelijk aan.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door pietje

Het Licht, ik ben het met je eens. Gelovigen dienen met respect voor andermans leven omgaan. Het is niet goed dat mensen elkaar daar afmaken. Heel eenvoudig.

Verder ben ik een groot tegenstander geweest van de amerikaanse inval in Irak. Wat nu gebeurd, leek me nogal logisch toen.

Maar, we zitten nu eenmaal in dit bootje. Dan lijkt het me toch dat we er maar het beste van maken.

Je spreekt jezelf tegen. Je praat de moordacties van de Amerikanen goed en tegelijkertijd keur je ze af.

Die zelfde moordacties voert de andere kant ook uit! En bewust op burgers die een democratie willen in Irak.De soenieten willen gewoon niet dat Irak Sjiietisch wordt en hiervoor komen ze vanuit andere gebieden om dit de kop in te drukken.Buiten het Amerikaantje doden,wat een soort jachtsport schijnt te zijn.

Nogmaals....Waarom heeft de arabische wereld 20 jaar lang Sadam zijn gang laten gaan?

Een Turks antwoord heb ik ooit al gehad..... Moeten onze jongens hiervoor sterven? Laat die Amerikanen het maar doen. Nou....Lekkere mentaliteit zeg.Hadden we ooit hier in Europa moeten doen toen Hitler naar expansie hunkerde. Aan diktators nix willen doen,maar zo gauw als er een Amerikaan of westerling zich met de zaak bemoeid dan is men bereid om een oorlog te voeren...  

En dan hebben we de groote strijder Bin laden...... Wil wel graag een personeels ground to air raketje afnemen van de Amerikanen om de Russen tegen te kunnen houden.(Heulen met de vijand) Om vervolgens 2 vliegtuigen in 2 torens te deponeren.dus met een antwoord van.... "Hey nog bedankt he' voor de hulp"

Nee Malcom....Voor dat je wijst laat iedereen maar eens eerst in zijn eigen achtertuin kijken..

 

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:23
Salaam Aleikum,

Eindelijk eens een goede post van pietje puk, hehe

Maar dan komt ruud aanzetten met iets dat al honderden malen door mijzelf en anderen is besproken. En dan vraag ik me dus ook af of je dit expres doet of gewoon uit vergeetachtigheid.
Hoe vaak hebben we wel niet de "islamitische" landen besproken? Ze worden allen door het westen gesteunde dictators geregeerd en onderdrukken allen hun islamitische bevolking met door het westen getrainde soldaten. En dan kom jij weer aanzetten met waarom hebben jullie saddam 20 jaar zijn gang laten gaan?
20 jaar geleden zat ie nog handjes te schudden met rumsfeld en de gehele westerse wereld. En had je overal net als nu nog steeds dictators. Sinds wanneer verdrijven arabische dictators andere dictators?
Denk eens na voordat je weer met argumenten komt die gewoon nergens op slaan. Maleisie is 1 van de weinige islamitische landen die nog normaal is. Niet in de buurt dus. En waar was het westen al die tijd? Stop nu eens te wijzen naar zogenaamde islamitische landen terwijl die er niet zijn. Het zijn spoken waarnaar je wijst. Saudis zijn zo corrupt als de pest, althans het koningshuis. Ze hebben zichzelf aan de amerikanen verkocht, en denken alleen hun eigen geld en belangen. En zo gaat het met alle dictatoriale regimes. Misschien dat het westen maar eens de steun moet opzeggen en het volk de kans moet geven, maar ja dat is niet in hun belang..

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:26
Salaam Aleikum,

Over bin laden, volgens mij moet je maar eens beter naar zijn motieven kijken. Waar ik het overigens niet mee eens ben omdat hij ervoor bereid is om burgers te doden. Snap niet dat je dat erbij haalt, en dat aan mij en andere moslims probeert te relateren.......

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:31

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Eindelijk eens een goede post van pietje puk, hehe

Maar dan komt ruud aanzetten met iets dat al honderden malen door mijzelf en anderen is besproken. En dan vraag ik me dus ook af of je dit expres doet of gewoon uit vergeetachtigheid.
Hoe vaak hebben we wel niet de "islamitische" landen besproken? Ze worden allen door het westen gesteunde dictators geregeerd en onderdrukken allen hun islamitische bevolking met door het westen getrainde soldaten. En dan kom jij weer aanzetten met waarom hebben jullie saddam 20 jaar zijn gang laten gaan?
20 jaar geleden zat ie nog handjes te schudden met rumsfeld en de gehele westerse wereld. En had je overal net als nu nog steeds dictators. Sinds wanneer verdrijven arabische dictators andere dictators?
Denk eens na voordat je weer met argumenten komt die gewoon nergens op slaan. Maleisie is 1 van de weinige islamitische landen die nog normaal is. Niet in de buurt dus. En waar was het westen al die tijd? Stop nu eens te wijzen naar zogenaamde islamitische landen terwijl die er niet zijn. Het zijn spoken waarnaar je wijst. Saudis zijn zo corrupt als de pest, althans het koningshuis. Ze hebben zichzelf aan de amerikanen verkocht, en denken alleen hun eigen geld en belangen. En zo gaat het met alle dictatoriale regimes. Misschien dat het westen maar eens de steun moet opzeggen en het volk de kans moet geven, maar ja dat is niet in hun belang..

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Gesteund door westerse dictators? Uhhmmmm even kijken...Wat moest Syrie in Libanon zoeken? En waarom vertrokken zij toen het volk om democratie vroeg aan de wereld en de wereld zij dat Syrie weg moest uit dat land? Wat voor een dictator is er volgens jou in Libanon dan geinstaleerd? In mijn ogen heeft het volk gekozen en niet een buitenlandse regering hoor...

En hoe zit dat nu dan met Iran???? Een land dat zijn kernactiviteiten wil doen hervatten,waar de wereld op tegen is??? Ook geinstaleerd door westerse diktators Malcom? Beetje vreemd om er iemand neer te zetten die niet doet wat je wil.Er zullen best wel wat regeringen gesteund worden door het westen.Maar ga me nou niet vertellen dat de heele arabische wereld wordt geregeerd door westerse diktators die marionette diktatortjes plaatst. 

Leg jij me nou dan eens uit waarom men wel een westerse dictator wil bestrijden (Bush) maar niet Sadam....Konden de mensen zich toen niet verzetten of zo...Ik bedoel...Het verzet tegen Bush komt nu toch ook niet van een regering of wel soms..Leg me eens uit waarom men wel een westerse diktator wil bestrijden als volk,maar geen Diktator die moslim is....  

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:43
Salaam aleikum,

beste Ruud, waar zeg ik westerse dictators? Ik zei dictators gesteund door het westen. En wat weet jij eigenlijk van het midden oosten??
Libanon verscheurd door interne strijd.... Syrie geregeerd door een dictator die ten tijde verwelkomd werd om Israel een halt toe te roepen en de burgeroorlog te stoppen.
Iran die zelf de door amerikanen gesteunde sjah verjaagden. En daarna een bittere oorlog voerden tegen een door het westen gesteunde dictator Saddam Hoessein...
Nog voorbeelden Ruud?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 15:47

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

beste Ruud, waar zeg ik westerse dictators? Ik zei dictators gesteund door het westen. En wat weet jij eigenlijk van het midden oosten??
Libanon verscheurd door interne strijd.... Syrie geregeerd door een dictator die ten tijde verwelkomd werd om Israel een halt toe te roepen en de burgeroorlog te stoppen.
Iran die zelf de door amerikanen gesteunde sjah verjaagden. En daarna een bittere oorlog voerden tegen een door het westen gesteunde dictator Saddam Hoessein...
Nog voorbeelden Ruud?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Heel simpel.......Als je een diktator ondersteund ben je er zelf ook 1

En bijna alle ellende in het midden oosten is ontstaan door dat andere arabische landen zich mengden in het Joods/Palestijns conflikt.Er moest schijnbaar vanuit Egypte een millitaire invasie plaats vinden om de Joden de zee in te gooien,aangezien Joden en Palestijnen niet goed met elkaar overweg konden.En wat heeft het nou eigenlijk opgeleverd in al die jaren van geweld?

Niets.......Niets als ellende.

En ik geef je op een briefje,dat een volk wat bijna finaal werd uitgeroeid zich niet in de zee zal laten gooien als het beschikt over kernwapens.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 16:55
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Goed mogelijk dat dit is gebeurd.Dit soort zaken komen vaker voor in oorlogen.Bijde legers zouden er goed aan doen zich in de woestijn op te stellen,maar jah daarbij schijnt er 1 leger kansloos te zijn.Wordt het niet eens tijd voor een wapen bestand? 


Welke oorlog. Als ik nu met een leger een land zomaar zou binnenvallen en kinderen zou doodschieten en er dan een Ruud in Nederland zou zijn die zou zeggen "Dit soort zaken komen vaker voor in oorlogen." Dit is geen oorlog, dit is kolonie�n stichten. Precies wat engeland, frankrijk en nederland deden meer dan vijf eeuwen geleden. Er raad wat: het is niet veranderd, ze verspillen nog steeds onschuldig bloed.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 17:02
Stalin, Hitler, Bush. Wat het verschil is, is dat Bush (!@#$%) de media voor zich heeft. Dit is geen oorlog, dit is een invasie.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik praat nergens de amerikaanse acties goed. Ik zou het prettig vinden als jullie werkelijk eens zouden lezen wat ik zeg.

Ik weet dat de amerikaanse inval onterecht is!!! Ik weet dat de amerikanen oorlogsmisdaden plegen!!!!

Ik heb continu gesteld dat de waarheid het eerste slachtoffer is in een oorlog.

Maar, beste moslims, dit geldt wederzijds. Als je kiest voor geweld, weet dan dat je liest voor de verkrachting van eerlijkheid, van rechtvaardigheid, etc. Dit geldt voor amerikanen en moslims.

Lees mijn stukken eens!!. Ik ageer alleen maar tegen waarheidsdenkers. Mensen die denken de waarheid te kennen. Het maakt mij niet uit of Bush dat zegt, of Sahron, of Al zarqawi, of Bin Laden!!.

Zie wat deze mensen aanrichten.!!!

Als je niet kiest voor een zekere aceptatie van de nuance, ontaard je visie in geweld.

Zie Sharon, zie Bush, zie het Iranse ragime, zie Hitler, zie Mao tse Toens, zie Khaddafi, zie de Taliban, zie Stalin, zie Pol Pot, zie Amin, zie de Taliban, zie etc....

En daar beste moslims waarschuw ik vanaf het begin voor. Niet tegen de islam, niet tegen de moslim, niet tegen wie dan ook.

Ik vecht slechts de verabsolutering van je eigen gelijk aan.


Er wordt nu opeens gesproken over geweld van beide kanten. Dat is mooi om te lezen dat er een verandering in de opinie begint te verschijnen en dat nu ook het geweld van westerse kant wordt afgekeurd. Heel mooi, maar� waarom nog steeds de ontkenning dat alle geweld haar oorsprong heeft in de politiek van westerse landen die over de hele aardbol rondgaan om huizen van andere mensen in brand te steken en de bewoners doden?

Ook leuk dat je Bush, Hitler en Taliban in 1 adem op noemt. Maar het ontstaan van Osama is het directe resultaat van de westerse buitenlandse politiek. Het Al-Qaida verschijnsel ontstond na de eerste oorlog tegen Irak, en ontstond ook na de bezetting van Jeruzalem en de verspreiding van miljoenen Palestijnse vluchtelingen wereldwijd, en is ook mede ontstaan omdat ze in het westen de poppenkast presidenten en muppetkoningen in de moslimwereld steunen.

Misschien is dat de volgende fase van de evolutie in het denken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 18:09
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

beste Ruud, waar zeg ik westerse dictators? Ik zei dictators gesteund door het westen. En wat weet jij eigenlijk van het midden oosten??
Libanon verscheurd door interne strijd.... Syrie geregeerd door een dictator die ten tijde verwelkomd werd om Israel een halt toe te roepen en de burgeroorlog te stoppen.
Iran die zelf de door amerikanen gesteunde sjah verjaagden. En daarna een bittere oorlog voerden tegen een door het westen gesteunde dictator Saddam Hoessein...
Nog voorbeelden Ruud?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Heel simpel.......Als je een diktator ondersteund ben je er zelf ook 1

En bijna alle ellende in het midden oosten is ontstaan door dat andere arabische landen zich mengden in het Joods/Palestijns conflikt.Er moest schijnbaar vanuit Egypte een millitaire invasie plaats vinden om de Joden de zee in te gooien,aangezien Joden en Palestijnen niet goed met elkaar overweg konden.En wat heeft het nou eigenlijk opgeleverd in al die jaren van geweld?

Niets.......Niets als ellende.

En ik geef je op een briefje,dat een volk wat bijna finaal werd uitgeroeid zich niet in de zee zal laten gooien als het beschikt over kernwapens.



Pak een wereldbol, kijk naar palestina (voor jou israel). Zie je niet dat eromheen alleen moslims landen liggen. Zet dat je niet aan het denken. Hoe komen de Joden daar? Voor eeuwen is dat een plek waar Rooms Katholieke Christenen en Moslims (soennieten) tegen elkaar vochten. Sala'adin, paus Urbanus. Het is altijd C. tegen I. geweest en nu zijn de joden daar. Welk recht? Omdat het 3000 jaar geleden in de tijd van Mozes (vzmh) van hun was? De Romeinen hadden het afgepakt van hun. De Joden waren in de tijd van Jezus (vzmh) niet de baas van Jeruzalem, maar de Romeinen. Hun wilden Jezus (vzmh) laten kruisigen. Dit is ze niet gelukt, maar toch. Na de romeinen 2000 jaar geleden waren de Christenen de baas geworden, niet de Joden. En sindsdien niet meer, totdat Engeland het tijdens WO I veroverde en aan de Joden gaf. Raad eens wie er woonden: Moslims. En het komt van onze kant. Juda�sme is praktisch uitgestorven. 16 miljoen Joden over. 2,1 miljard 'Christenen'. 1,5 miljard 'Moslims'. Er zijn op dit moment 1,1 miljard Rooms Katholieken en 1,2 miljard soennieten. Ik kan dus wel zeggen dat de soennieten de grootste gelovige bevolkingsgroep op deze planeet is. Want orthodoxe christenen en rooms katholieken kan je wel als een houden, maar dat is hetzelfde als vuur en olie of soenieten en shi'iten. Het zal echten niet lang meer duren of Jezus komt terug, inshallah en we zullen de waarheid zien.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2005 om 19:55
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Heel simpel.......Als je een diktator ondersteund ben je er zelf ook 1


En bijna alle ellende in het midden oosten is ontstaan door dat andere arabische landen zich mengden in het Joods/Palestijns conflikt.Er moest schijnbaar vanuit Egypte een millitaire invasie plaats vinden om de Joden de zee in te gooien,aangezien Joden en Palestijnen niet goed met elkaar overweg konden.En wat heeft het nou eigenlijk opgeleverd in al die jaren van geweld?


Niets.......Niets als ellende.


En ik geef je op een briefje,dat een volk wat bijna finaal werd uitgeroeid zich niet in de zee zal laten gooien als het beschikt over kernwapens.



Als je een dictator ondersteund ben je er zelf ook 1, hmmm dus elk westers leider is een dictator? Van het uiteindelijke volk dat onderdrukt wordt misschien wel ja. Zo is Chirac zeker medeverantwoordelijk voor een aantal onderdrukte volkeren in Afrika, en Blair bv voor de situatie in Zimbabwe aangezien hij tot voor kort Mugabe ondersteunde als lid van de Gemenebest. En zo kan ik nog doorgaan. Nederland die contacten onderhield met Suharto etc etc.

Schijnheiligheid daar gaat het om.
En je hebt het over arabische landen die zich mengden in het Palestijns/Joods conflict? Wie mengde zich eerst in deze situatie? Waren het niet westerse joden die door het westen gestimuleerd werden om naar Israel te gaan en Engeland die hen dit land gaven?
Alhoewel de arabische landen het volste recht hadden om in te grijpen is dit op zo�n wijze gebeurd dat je je kan afvragen of ze dit met kamelen en ezels probeerden. Veteranen van de 2e WO die israel verdedigden met westerse wapens... Allemaal vantevoren gepland en uiteengezet door zionisten die dondersgoed wisten dat arabieren in zouden grijpen.
En joden in de zee gooien dat is volgens mij nooit ter sprake gekomen aangezien ze daar altijd vredig naast arabieren hebben kunnen leven. Maar ze hadden al plannen van eind 19e eeuw opgesteld om israel van de palestijnen in te pikken, dan is het niet vreemd dat men op een manier reageerd zoals men op verraders reageerd. Als het echte moslims ware die de joden destijds aanvielen zou hier geen sprake van zijn geweest en zouden ze alleen bestraft zijn voor hun verraad.
Maar we hadden het eigenlijk over arabische dictators en vervolgens spring je over naar het palestijns conflict....
Je edit later in je eerdere post waarom een "islamitische" dictator zoals saddam (het zegt al veel dat je saddam islamitisch noemt, iemand die overduidelijk alcohol nuttigde en rare dingen deed..)niet bestreden werd door zijn volk. Bush heeft de media in handen en houdt zijn volk zodanig in bedwang dat critici genegeerd worden. Saddam kon dit niet via de media aangezien de media in het midden oosten via sattelietzenders werken. Dus deed hij dit via geheime politie en leger. En dit heeft een groter effect om mensen de mond te snoeren. Ook als het leger getraind is in de onderdrukking van mensen, ze waren immers in de jaren 80 door amerikanen getraind ;). Denk alleen al aan centraal amerikaanse landen waar de VS betrokken was bij massaslachtingen en kom dan bij me terug over dictators.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 00:28

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Stalin, Hitler, Bush. Wat het verschil is, is dat Bush (!@#$%) de media voor zich heeft. Dit is geen oorlog, dit is een invasie.

Wel kenmerkend dat je in dit rijtje geen leider uit het midden oosten noemt. Oook daar wordt gretig gemanipuleerd met gebruik van de media.

 

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 01:13
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Nogmaals bespeur ik hier ernstige onwetendheid met betrekking tot de term mudjahideen. En daarmee doel ik op pietje puk. Als je niet weet wat het betekent besmeur deze naam dan ook niet. Jij noemt waarschijnlijk terroristen mudjahideen terwijl je niet eens weet wat het verschil is.
Leer dat eerst te ontdekken en ga dan pas reageren. Net als ieder ander die zomaar klakkeloos mudjahideen gaat roepen als het gaat om het doden van onschuldige burgers.

En verder gaat het hier om de slachtoffers die er zijn gevallen door amerikanen en niet door rebellen, terroristen of mudjahideen. Vreemd dat ik hier weinig over teruglees. Ik had namelijk de insteek bij deze topic om reacties terug te lezen die gevallen slachtoffers betreuren die door de amerikanen zijn gevallen. Maar wat lees ik van Ruud en Pietje?

Zinloze teksten (in het geval van Ruud ietsje minder), maar geen veroordeling van de amerikaanse oorlogsmisdaad...

Betekent dat Pietje (om even vanuit je denkwijze te gaan redeneren) dat je deze daad aanmoedigt en voorstander bent van amerikaanse oorlogsmisdaden?
Belachelijk toch? Zo redeneer jij dus continue op berichten van aanslagen tegen burgers met betrekking tot de forumleden.
Mijn advies: Word volwassen en leer de waarheid kennen.

Amerikanen zijn geen helden, het zijn egoistische criminelen die alles doen voor geld. En dan heb ik het over de amerikaanse overheid en haar leger. Het amerikaans volk zal zeker wel voor een deel zo zijn, maar daar kan ik niets over zeggen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Mag ik je erop wijzen dat er talloze irakezen zijn vermoord door andere irakezen en niet door Amerikanen?

Mag ik je erop wijzen dat politieke motieven van de soenitische terroristen weer verward worden met islamitische motieven? En ZO dus de opinievorming in deze wereld ontstaat: islam = terreur

Mag ik je erop wijzen dat de soenitische terroristen de taktiek gebruiken om kinderen en vrouwen als schild te gebruiken voor hun terroristische activiteiten. In de tijd van Saddam was het al zo dat strategisch belangrijke gebouwen midden in volkswijken werden geplaatst, zodat geallieerde aanvallen wel moesten leiden tot slachtoffers onder de burgers?
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:29
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Stalin, Hitler, Bush. Wat het verschil is, is dat Bush (!@#$%) de media voor zich heeft. Dit is geen oorlog, dit is een invasie.

Wel kenmerkend dat je in dit rijtje geen leider uit het midden oosten noemt. Oook daar wordt gretig gemanipuleerd met gebruik van de media.


In dit rijtje staan namelijk veroveraars. Stalin die zijn rijk uitbreidde, Hitler die Nederland, Belgie, Polen al had en Bush met Irak.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:46

Ook ik heb de term muhadjedien goed gebruikt. Saddam had weldegelijk een groep, zich muhadjedien noemende, die zich de taak had het land te zuiveren van opstandelingen.

Je zou kunnen stellen dat dat geen muhadjedien in de ware zin des woords waren.

De strijders die nu irakezen opblazen, die zich aanmelden voor een baan bij politie en / of leger, noemen zich ook muhadjedien.

Waar waren deze helden toen de irakezen leden onder Saddam? Ze meten in ieder geval met 2 maten.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:48
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Heel simpel.......Als je een diktator ondersteund ben je er zelf ook 1


En bijna alle ellende in het midden oosten is ontstaan door dat andere arabische landen zich mengden in het Joods/Palestijns conflikt.Er moest schijnbaar vanuit Egypte een millitaire invasie plaats vinden om de Joden de zee in te gooien,aangezien Joden en Palestijnen niet goed met elkaar overweg konden.En wat heeft het nou eigenlijk opgeleverd in al die jaren van geweld?


Niets.......Niets als ellende.


En ik geef je op een briefje,dat een volk wat bijna finaal werd uitgeroeid zich niet in de zee zal laten gooien als het beschikt over kernwapens.



Als je een dictator ondersteund ben je er zelf ook 1, hmmm dus elk westers leider is een dictator? Van het uiteindelijke volk dat onderdrukt wordt misschien wel ja. Zo is Chirac zeker medeverantwoordelijk voor een aantal onderdrukte volkeren in Afrika, en Blair bv voor de situatie in Zimbabwe aangezien hij tot voor kort Mugabe ondersteunde als lid van de Gemenebest. En zo kan ik nog doorgaan. Nederland die contacten onderhield met Suharto etc etc.

Schijnheiligheid daar gaat het om.
En je hebt het over arabische landen die zich mengden in het Palestijns/Joods conflict? Wie mengde zich eerst in deze situatie? Waren het niet westerse joden die door het westen gestimuleerd werden om naar Israel te gaan en Engeland die hen dit land gaven?
Alhoewel de arabische landen het volste recht hadden om in te grijpen is dit op zo�n wijze gebeurd dat je je kan afvragen of ze dit met kamelen en ezels probeerden. Veteranen van de 2e WO die israel verdedigden met westerse wapens... Allemaal vantevoren gepland en uiteengezet door zionisten die dondersgoed wisten dat arabieren in zouden grijpen.
En joden in de zee gooien dat is volgens mij nooit ter sprake gekomen aangezien ze daar altijd vredig naast arabieren hebben kunnen leven. Maar ze hadden al plannen van eind 19e eeuw opgesteld om israel van de palestijnen in te pikken, dan is het niet vreemd dat men op een manier reageerd zoals men op verraders reageerd. Als het echte moslims ware die de joden destijds aanvielen zou hier geen sprake van zijn geweest en zouden ze alleen bestraft zijn voor hun verraad.
Maar we hadden het eigenlijk over arabische dictators en vervolgens spring je over naar het palestijns conflict....
Je edit later in je eerdere post waarom een "islamitische" dictator zoals saddam (het zegt al veel dat je saddam islamitisch noemt, iemand die overduidelijk alcohol nuttigde en rare dingen deed..)niet bestreden werd door zijn volk. Bush heeft de media in handen en houdt zijn volk zodanig in bedwang dat critici genegeerd worden. Saddam kon dit niet via de media aangezien de media in het midden oosten via sattelietzenders werken. Dus deed hij dit via geheime politie en leger. En dit heeft een groter effect om mensen de mond te snoeren. Ook als het leger getraind is in de onderdrukking van mensen, ze waren immers in de jaren 80 door amerikanen getraind ;). Denk alleen al aan centraal amerikaanse landen waar de VS betrokken was bij massaslachtingen en kom dan bij me terug over dictators.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
De joodse mensen woonden daar al zij verklaarde echter de onafhankelijkheid,gevolgd door een volksverhuizing van veel Joden van uit de heele wereld om het land mee op te bouwen.En hoezo hadden de arabische landen het volste recht om daar in te grijpen....Was het hun conflict? Of een conflict tussen Palestijnen en Joden?De zaken liepen juist uit de hand toen iedereen zich er mee ging bemoeien en men dacht dat zetten wij wel ff millitair recht...En dat hebben de arabische landen geweten ook.Er is heelemaal niets recht gezet,er is alleen maar meer ellende van gekomen.

Als morgen de Friezen besluiten om onafhankelijk van ons te worden dan zou ik het zeer onprettig vinden,als andere landen zich hiermee gaan bemoeien.Want hoe meer kemphanen rond een tafel hoe eerder een conflict uitloopt op een oorlog of een nog grootere oorlog.

Onafhankelijkheid

Het oude Isra�l kende zijn bloeiperiode onder de legendarische koningen David en Salomo. Na de dood van Salomo kwam er echter een splitsing. Twee aparte koninkrijken ontstonden. Het koninkrijk Isra�l en het koninkrijk Juda. Dit was het begin van het einde van de onafhankelijkheid van de Joden. De twee kleine Joodse koninkrijkjes konden immers niet op tegen de groeiende macht van eerst Assyri�, Babyloni�, Perzi�, het Hellenistische rijk van Alexander de Grote, Syri� en ten slotte het Romeinse rijk. Isra�l verloor zijn onafhankelijkheid definitief in 722 voor Christus toen het onder de voet werd gelopen door Assyri�.

Ja ja....De arabieren hebben het volste recht om geweldadig in te grijpen...

A ha en hier hebben we de Romeinen...

Juda werd een deel van het Babylonische rijk in 586 voor Christus. Slechts ��nmaal wisten de Joden hun onafhankelijkheid te heroveren. Onder leiding van de dynastie van de Makkabee�n kwam er een suksesvolle opstand tegen de Syrische overheersers. Tussen 142 voor Christus en 63 voor Christus hadden de Joden nog eenmaal een onafhankelijke staat. Die onafhankelijkheid verloren ze echter definitief toen het Romeinse rijk het Joodse gebied veroverde en er een Joodse koning installeerden die echter gekontroleerd werd door de Romeinen.

De Romeinen toonden echter weinig begrip voor de religieuze gewoonten van de Joden. Met als gevolg dat de bezetters als snel gehaat werden. Deze haat bereikte zijn hoogtepunt in drie mislukte opstanden met zware gevolgen voor de Joden. In de eerste opstand tussen 66 en 70 verwoesten de Romeinen Jeruzalem en de tempel. Het was ook na deze opstand dat Palestina,zoals het gebied nu genoemd werd, definitief een offici�le Romeinse provincie werd. De tweede opstand kwam er tussen 116 en 117. De derde opstand tenslotte tussen 132 en 135 is de oorzaak van de verspreiding of diasporavan het Joodse volk. Jeruzalem werd immers verboden gebied voor de Joden. Zij waren genoodzaakt te vluchten en verspreidde zich zo over de verschillende gebieden van het Romeinse rijk.

Kijk aan de Engelsen....

Zionisme

Palestina bleef tot 638 onder Romeins bewind. In dat jaar werd het gebied immers ingelijfd door het groeiende Arabische rijk. Dat rijk had als belangrijkste kenmerk zijn nieuwe godsdienst, namelijk de Islam. Palestina zou een deel blijven uitmaken van verschillende Islamitische rijken tot aan het begin van de twintigste eeuw. Tijdens de Eerste Wereldoorlog veroverden Britse troepen het gebied en in 1920 werd Palestina officieel toegewezen aan Groot-Brittanni�.


 Op het einde van de 19e eeuw werd duidelijk dat het Joodse verlangen om terug te keren naar hun land van oorsprong, Palestina, nog altijd intakt was. Dit is trouwens volledig te begrijpen. De Joden zijn in Middeleeuws kristelijk Europa nooit echt aanvaard en stonden vaak bloot aan vervolgingen. Dit deed het verlangen naar een eigen staat waar ze veilig zouden zijn alleen maar groeien. In 1890 verschijnt voor het eerst de term die synoniem zal staan voor dit verlangen, het Zionisme. Theodor Herzl gaf in 1896 met zijn boek Der Judenstaat de aanzet naar het georganiseerd Zionisme. In 1897 kwam het eerste internationale Zionistische kongres samen in Basel. In 1880 was er reeds een eerste Joodse immigratiegolf richting Palestina. Mede dankzij het Zionisme kwam er omstreeks 1905 nog een tweede.

Na het einde van de Tweede Wereldoorlog die gekenmerkt werd door de afschuwelijke holocaust waren er steeds meer getraumatiseerde Joden die Europa wilden inruilen voor Palestina. Velen waren immers toch alles kwijt, familie en bezittingen, en hadden niets meer te verliezen. Palestina was echter nog steeds een mandaatgebied van Groot-Brittani�. De Britse regering kreeg dus opeens te kampen met Joodse aanvragen tot immigratie op grote schaal. Zij weigerde die aanvragen allemaal goed te keuren met als gevolg dat er in Palestina een opstand uitbrak georganiseerd door de Joden die reeds verbleven in Palestina. Onder druk van die opstand moest de Britse regering het probleem wel voorleggen aan de UNO. Dit orgaan kwam met het volgende voorstel op de proppen. Een scheiding van Palestina in een Joods deel en een Palestijns deel. Dit pikten de Palestijnen dan weer niet. Zij bewoonden Palestina immers sinds het einde van de Byzantijnse overheersing van Palestina.

Oorlog

Het voorlopig bestuur van de Joodse gemeenschap riep op 14 mei 1948 de Joodse staat Isra�l uit. De laatste Britse troepen verlieten op 15 mei het land en op dezelfde dag vielen zeven Arabische staten de kersverse staat Isra�l aan. In die oorlog wist Isra�l Palestijns grondgebied te veroveren dat niet aan hen toegekend was.

Wel bij de feiten blijven Malcom he' Wat bedoel je met zij hadden geen recht op een onafhankelijke staat?En de inmenging van 7 Arabische landen in dit gebied...Of beroep je je op het feit dat de Koran vermeldt dat men broeders in nood vanuit de heele wereld geweldadig mag steunen.Ook al zou dit de zaken kunnen verergeren? 

Begin 1949 werd er een wapenstilstand afgekondigd tussen Isra�l en de Arabische staten Egypte, Libanon, Jordani� en Syri�. De vrede was echter maar van korte duur. In 1956 brak de Zesdaagse oorlog uit. In ware Blitzkriegstijl koos Isra�l voor het offensief en veroverde de Sina�woestijn tot aan het Suezkanaal ten nadele van Egypte. Isra�l zou later onder druk van de UNO zijn troepen wel terugtrekken. De Arabische wereld was echter niet verslagen. In 1967 brak immers weer een gewapend konflikt uit. Alle Arabische buurlanden keerden zich tegen Isra�l dat echter militair superieur bleek te zijn. In die oorlog slaagde Isra�l erin om de Sina�, de rechter Jordaanoever en de Golan-hoogvlakte veroverde op respektievelijk Egypte, Jordani� en Syri�. De Arabische buren van Isra�l probeerden nog ��n keer in de zogenaamde Jom Kippoer oorlog in 1973. Ondanks de gespannen verhoudingen tussen Isra�l en haar buren kwam deze aanval toch als een verrassing aan voor Isra�l. Maar na aanvankelijke nederlagen wist het land de aanvallende legers van Egypte en Syri� terug te dringen. Die periode van open oorlogen tussen Isra�l en haar buurlanden werd definitief afgesloten in 1979 toen Isra�l en Egypte een vredesverdrag sloten, de Camp David-akkoorden.
Isra�l had niet alleen vijanden buiten zijn grenzen maar zeker ook binnen zijn grenzen. Reeds in de jaren zestig bestreed de PLO, de Palestijnse bevrijdingsorganisatie, Isra�l intern met steeds ernstiger wordende terreuraanslagen. Op deze groeiende onrust reageerde Isra�l met harde strafmaatregelen, deportaties, verschijningsverboden en schoolsluitingen. In 1987 ontplofte de boel. Eind 1987 brak in de Gaza strook en aan de Westelijke Jordaanoever de Palestijnse opstand uit, de eerste Intifadah. Ondanks harde maatregelen was het Isra�lische leger niet in staat om die opstand de kop in te drukken. Mede door de internationale publiciteit kwam er steeds meer druk op Isra�l vanuit de Verenigde Staten om vorderingen te maken in het vredesproces. Maar de VS oefende ook druk uit op Arafat, de leider van de PLO. Onder druk van de Amerikanen zweerde de PLO in 1988 het terrorisme af als drukkingsmiddel.


Oplossing

Het vredesproces leek een kans te krijgen in de jaren negentig. De in 1992 gevormde regering-Rabin ging de kontakten met de PLO niet uit de weg. Dit leidde in 1993 tot het akkoord van Oslo waarin Isra�l de Palestijnen beperkt zelfbestuur toekende in Gaza en Jericho. Yasser Arafat wordt in 1996 verkozen tot president van deze Palestijnse gebieden. In 1995 volgde nog het Oslo-2 akkoord waarin Isra�l beloofde haar troepen geleidelijk terug te trekken uit de de belangrijkste steden op de Westelijke Jordaanoever. In november 1995 wordt premier Rabin echter vermoord. Dit blijkt een zware slag te zijn voor het vredesproces. Zijn opvolger Peres zet het vredesproces wel verder maar wordt in 1996 verslagen door Benjamin Netanyahu die een rechtsreligieuze regering op de been brengt. Die regering is veel minder bereid tot toegevingen.
Er zijn nog wel gesprekken tussen de Palestijnen en Isra�l in de laatste jaren van de twintigste eeuw maar veel leveren die niet meer op. Ondertussen wordt de situatie steeds grimmiger. In 2000 barst de tweede Palestijnse Intifadah los. De oorzaak het bezoek van oud-generaal en toekomstig premier Ari�l Sharon aan de Tempelberg in Jeruzalem. Kenmerkend voor deze opstand zijn de voortdurende zelfmoordaanslagen van islamfundamentalisten. En zo eindigt dit verhaal bij de gebeurtenissen die we nu al enkele maanden dagelijks kunnen volgen op televisie. De kloof tussen beide partijen is zo groot dat je jezelf moet afvragen of die ooit wel overbrugd kan worden. Een ding is echter zeker.
Zoals de situatie nu wordt aangepakt zal er nooit een oplossing komen voor de fundamentele problemen.

Kristof D'Exelle

Idd...Triest..Diep Triest...

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 02:49
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Stalin, Hitler, Bush. Wat het verschil is, is dat Bush (!@#$%) de media voor zich heeft. Dit is geen oorlog, dit is een invasie.

Wel kenmerkend dat je in dit rijtje geen leider uit het midden oosten noemt. Oook daar wordt gretig gemanipuleerd met gebruik van de media.

 



Kenmerkend dat jij in jouw rijtje zelfs TWEE maal de Taliban noemt in je eerdere post:

"Zie Sharon, zie Bush, zie het Iranse ragime, zie Hitler, zie Mao tse Toens, zie Khaddafi, zie de Taliban, zie Stalin, zie Pol Pot, zie Amin, zie de Taliban, zie etc...."
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.