Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar deel2

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar deel2
    Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 16:18

Salaam Aleikum,

Beste Remco...jij als christen neemt aan dat God Almachtig is. Toch????.....maar als je zegt dat de Jezus die niet alwetend is de menselijke kant van Jezus is dan is God in de ogen van de christenen dus toch niet zo almachtig want er zijn momenten dat zijn menselijke natuur de overhand krijgt boven het Goddelijke. Beste Remco je spreekt jezelf telkens weer heel erg tegen. Want je kan niet menselijk en Goddelijk tegelijk zijn. Want als je Goddelijk bent dan heb je geen tekortkomingen of ben je van niets en niemand afhankelijk. Jezus was wel afhankelijk van eten en drinken en andere gunsten die hij van ALLAH had gekregen. Je roept steeds maar tegen ons dat we met bewijzen moeten komen.....maar dan vraag ik aan jou ook het bewijs waar er LETTERLIJK staat dat Jezus heeft gezegd dat hij een menselijke en een Goddelijke natuur heeft. En als het er niet letterlijk staat dan heeft jouw argumentatie geen enkele onderbouwing. Zou me toch echt het vermelden waard lijken om alle twijfel bij de mensen weg te nemen.  Kom maar op met je onderbouwingen van argumenten die jij altijd van anderen verlangt maar die je zelf nog nooit hebt kunnen geven. Ik wacht met smart.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 17:01

Beste Remco,

Je zegt dat geen mens zich vrijwillig laat geselen en kruisigen. Maar laat een GOD zich wel geselen en kruisigen? De GOD die ik aanbid is de Allersterkste en de Allerhoogste in de hemelen en de aarde. Hij is de Heerser van het Universum. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat HIJ voor wie zelfs de zon die duizenden keren groter is dan ons nietige kleine aardlingen en HEM vreest zich zou laten geselen en kruisigen. Je zegt dat GOD natuurlijk als mens kan zorgen dat HIJ als mens geen eten nodig heeft en dat hij dus wel gewoon at en dronk om het niet vreemd te laten lijken tegenover de andere mensen zodat er niet meer afstand zou zijn. Maar hoe zit het dan met de broden die hij in stukken brak om de mensen te eten te geven en die maar niet opraakten? Waarom zou dat geen afstand scheppen?

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 18:31
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

die kan je niet vinden.. die zijn verdoezeld onder de handen van zielige machtmisbruikers.. van beroemde (ahmed) hebben ze trooster gemaakt. En trooster verwijzen ze naar de heilige Geest (voor ons Djibriel).
Het is wel grappig om te lezen, maar als we in discussie treden met de mensen van het boek hier. Komen we er toch niet uit dus soera 109 gaat hier in werking..


Bewijs die verandering maar, ik lees keer op keer die bewering en lees nooit, maar dan ook nooit een onderbouwing ervan. Waarom niet? Kan het niet onderbouwd worden, is het niet gewoon puur geloof, jullie geloofsmysterie?

Daarnaast is de Heilige Geest niet de engel Gabri�l (Djibriel bij jullie). De Heilige Geest is God, Gabri�l is een engel.


Heb je daar bewijs voor? (Flauw h�) Ik heb een bewijs dat de Koran echt is, zonder fouten. Heb jij er een dat de bijbel echt is, zonder fouten? Ik houd van tastbaar bewijs.

Breng een hoofdstuk gelijk aan de Koran en roep iedereen naast God aan als jij waarachtig bent. Zo niet, erken dan dat de Koran foutloos is. Zoek een fout of tegenstrijdigheid in de Koran. Vind je er geen? Getuig dan dat het van jouw Heer is.

Oh, en bijbelkennis weerlegt het feit dat de trooster, de 3e van de 3 in 1 God is (m.a.w. de Heilige Geest).

Discussies word ik moe van en het is al 1:24, dus ten eerste welterusten en ten tweede: als je wilt dicussieren zeg ik 109.

wa Salam

p.s. Die erfzonde theologie is zielig, echt zielig. En God en jou interpertatie van wat God is, zijn niet hetzelfde. God rust niet in de Koran.
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 03:41

[QUOTE=Abd al Wadud]die kan je niet vinden.. die zijn verdoezeld onder de handen van zielige machtmisbruikers.. van beroemde (ahmed) hebben ze trooster gemaakt. En trooster verwijzen ze naar de heilige Geest (voor ons Djibriel).

Erg, erg goedkoop.

Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 04:12

In eerste instantie geplaatst door Remco


God bestaat uit drie personen, beetje domme vraag.

Beste Remco,

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden en jouw antwoord is daar een schitterend voorbeeld van

groetjes,

Explorer

Alle gekheid op een stokje: Hoe kun je feitelijk de drie-��nheid nog overeind proberen te houden. Ik respecteer je standvastigheid maar je praat jezelf inderdaad vaak tegen, zoals zovelen betreffende de drie-��nheid. Kun je niets aan doen want je volhard in je geloof en wat  ��nmaal krom is valt niet recht te brijen.   

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 04:21
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

[QUOTE=Abd al Wadud]die kan je niet vinden.. die zijn verdoezeld onder de handen van zielige machtmisbruikers.. van beroemde (ahmed) hebben ze trooster gemaakt. En trooster verwijzen ze naar de heilige Geest (voor ons Djibriel).

Erg, erg goedkoop.



Godsdienst hoeft ook niet duur te zijn, pukkie
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Salaam Aleikum,

Hahahaha....beste Explorer...je slaat de spijker precies op zn kop.....Ben jij trouwens al Moslim geworden?

Salaam Rahil Amin,

Nee ik ben nog geen moslim geworden. Dit heeft te maken met familie-omstandigheden, verkeerde opvatting door echtgenote.... Ik geloof in de enige God, de profeten, de boeken, dag des oordeels, individuele verantwoordelijkheid voor iemands daden, lotsbeschikking door God en ik geloof in Mohammed, de zegel der profeten, maar ben dus feitelijk (d.m.v. Shahada) geen Moslim.

Ik heb me verdiept in het Christendom en de Islam en ben tot de conclussie gekomen dat de Islam vele malen puurder is dan het Christendom met al zijn tegenstrijdigheden en dwalingen. (sorry Remco)

Wa Salaam,

Explorer

 

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:07
In eerste instantie geplaatst door Explorer

Salaam Rahil Amin,

Nee ik ben nog geen moslim geworden. Dit heeft te maken met familie-omstandigheden, verkeerde opvatting door echtgenote.... Ik geloof in de enige God, de profeten, de boeken, dag des oordeels, individuele verantwoordelijkheid voor iemands daden, lotsbeschikking door God en ik geloof in Mohammed, de zegel der profeten, maar ben dus feitelijk (d.m.v. Shahada) geen Moslim.

Ik heb me verdiept in het Christendom en de Islam en ben tot de conclussie gekomen dat de Islam vele malen puurder is dan het Christendom met al zijn tegenstrijdigheden en dwalingen. (sorry Remco)

Wa Salaam,

Explorer

het spijt me erg dit te zeggen watn zo lijkt het alsof ik ovetr jou leven beslis maar; elke adem kan je laatste zijn, vergeet dat nooit als je je door anderen laat weerhouden jouw ware geloof te volgen.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:15

gisteravond naar de moksee geweest en goed met de mensen daar gepraat, vooral met 2 bekeerde moslims punten zijn;
hoe kan een God zeggen dat Hij geen mensenkind of man is en zioch dan wel zo tonen?
hoe kan Jezus die positie hebben gekregen als meerdere mensen de zoon van God worden genoemd? zelfs adam, die naast geen vader ook geen moeder had.
hoe kan Jezus zo belangrijk zijn als de wonderen die hij deed ook door anderen werden gedaan?
hoe kan het dat van een normale 1God nu een 3-1God is geworden? om t maar makkelijk te zeggen dus he:)
wat was het nut voor God?

bijna was ik overtuigd maar ik en nogal voorzichtig en erg behoudend, al lijken de vragen die ik stel soms van een moslim af te komen
op al deze punten denk ik van; er zit waarheid in, hoe kan dit? ik ga dit verder bestuderen en dan kijken of ik mijn keuze eruit kan maken.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:19

Oei wat een sterke discussie in dit topic.


In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


De GOD die ik aanbid is de Allersterkste en de Allerhoogste in de hemelen en de aarde. Hij is de Heerser van het Universum.



Beste Rahil ; hoe weet je dat dit geld voor degene die aan het woord is in de Koran.


Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:23
even wat anders, kan iemand me vertellen welke wonderen Jezus heeft gedaan die ook door anderen zijn gedaan? er zijn er een paar genoemd maar kwil ze(met bijbelvers/hoofdstuk en al!!!!!) graag even geplaatst zien:)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c


wat was het nut voor God?


Beste 1a2b3c

waarom heeft Allah de mens geschapen ?
Hoe waardevol zijn wij in de ogen van Allah ?
Hoe waardevol zijn wij in de ogen van God ?

Terug naar boven
TaQwA Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 12:36

Asalaamo Alaykoem

is het ook goed als ik versen uit de edele koraan noem 

"En hij zal een boodschapper voor de kinderen Isra�ls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door Allah's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mede, wat gij zult eten en wat gij in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien gij gelovigen zijt." (zie de vertalingen van de betekenissen van de Koran soera: al Imran 49)

"Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid (Jibrill-as) versterkte, dat gij als kind en op middelbare leeftijd tot het volk spraakt en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Isra�ls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij." "En toen Ik de discipelen bezielde om in Mij en Mijn boodschapper te geloven, zeiden zij: Wij geloven en getuigt Gij, dat wij ons hebben onderworpen." (zie de vertaling van de betekenissen van de Koran soera al Maidah 110 - 111

Walaykoemu salam

�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�( Soerah 29, aayah 64)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 13:02

In eerste instantie geplaatst door TaQwA


En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel.


Denk het niet TaQwA.

Als je goed kijkt leven we in een heel �bijzondere� tijd.

Maar moet nu fietsen





Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 13:17
Het probleem dat ik zo zou zien is dat verklaringen dus mogen worden gecontroleerd worden op waarheid, Anne (sorry voor deze laatste reactie). Je kan geen verklaringen zitten verzinnen voor dingen die niet waar zijn of je controleert het niet. Bovendien kun je niet logica zitten verzinnen.

Je kunt er ook niet van uit gaan dat we met onze logica God kunnen doorgronden. Wat is nu waarschijnlijker? Dat God qua wezen op een mens lijkt en makkelijk te begrijpen is, of dat Hij vreemd voor ons is en onbegrijpelijk?

even wat anders, kan iemand me vertellen welke wonderen Jezus heeft gedaan die ook door anderen zijn gedaan? er zijn er een paar genoemd maar kwil ze(met bijbelvers/hoofdstuk en al!!!!!) graag even geplaatst zien:)

Je hebt het genezen van zieken, uitdrijven van boze geesten en opwekken van doden. Voor teksten kun je op trefwoorden zoeken. Zo of zo of zo bijvoorbeeld.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 17:50
Terug van weggeweest. Hallo!!!!

een paar opmerkingen voordat deze discussie afgebroken wordt.

a. reactie op Rahil Amin;
Dat God zich in zekere zin in de persoon van Jezus liet geselen en
kruisigen is er juist het bewijs van dat Hij de allerhoogste is. want alleen
de allerhoogste kan zich permiteren ook eens een keer de
allerkwetsbaarste te zijn.

b. als je aanvaardt, Explorer en geestverwanten, dat er een allerhoogste
God bestaat, wie ben jij dan om te bepalen dat die allerhoogste God niet
uit bijvoorbeeld 3, 300 of 300000000 te onderscheiden aspecten kan of
mag bestaan?

c. repliek op Abd al Wadud.
Abd, je geeft tegen beter weten in een valse voorstelling van zaken.
Voordat de Islam er was waren de evangelieen geschreven. het kan dus
nooit zo zijn dat om redenen van machtsmisbruik (om mensen te
beschermen tegen islam?) het woord ahmed veranderd zou zijn in
trooster. en het verband tussen trooster en heilige geest staat op diverse
plaatsen in het evangelie beschreven en wordt ook verder uitgelegd.
Dan je gepoch over de foutloosheid van de Koran. Er is niets dat bewijst
dat de Koran foutloos is. Integendeel. Mohammed heeft eerdere
openbaringen geschrapt en vervangen door andere soera's, omdat dat
beter uitkwam of omdat ie stukken vergeten was. Lees maar eens:
http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/Dekoran/
ahmadallahenabrogatie.htm

en dan is het ook nog eens zo dat ook dat Koran pas later geschreven is
door ongetwijfeld goed bedoelende mensen, maar met menselijke
onvolkomenheden, die uit een wirwar van informatie iets samenhangends
moesten distileren. Zo is de Koran ontstaan. dus hoezo foutloos? Heeft
Allah soms rechtstreeks met een pen op een papier geschreven hetgeen
Hij aan de mensen wilde doorgeven? de statement dat de Koran foutloos
is is dus allemaal blufpraat. als je iets maar nadrukkelijk genoeg zegt,
twijfel je zelf niet meer en gaat een ander het misschien ook wel geloven.

Het bewijs dat God zijn woord heeft laten opschrijven in de bijbel moet
voor een Moslim duidelijk zijn; dat staat immers in de Koran. maar als je
het echt wilt weten of het waar is wat er in het evangelie over het
verlossingswerk van Jezus staat dan kan je dat eenvoudig weg gewoon
aan God vragen en Hij zal het je bewijzen . maar als je dat gelijk een
erg grote stap vindt dan wil ik je wel meenemen voor een bezoek aan een
plek waar God in Jezus naam geeerd wordt en waar de Heilige Geest de
waarheid van de Bijbel bevestigt met wonderen en tekenen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 01:43

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Terug van weggeweest. Hallo!!!!

een paar opmerkingen voordat deze discussie afgebroken wordt.

b. als je aanvaardt, Explorer en geestverwanten, dat er een allerhoogste
God bestaat, wie ben jij dan om te bepalen dat die allerhoogste God niet
uit bijvoorbeeld 3, 300 of 300000000 te onderscheiden aspecten kan of
mag bestaan? 

Omdat God aangeeft dat HIJ de enige en allerhoogste is en niet 3, 300 of 300000000 te onderscheiden aspecten. Staat ook nergens vermeld in Bijbel of Koran. En al zou dat het geval zijn, dan nog laat God zich niet vermoorden door een stel stoffige aardlingen.  

Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 02:02

In eerste instantie geplaatst door Remco


Misschien had je je beter moeten verdiepen in het Christendom.

Misschien had jij je beter moeten verdiepen in de Islam, maar dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan volgens onderstaande tekst:

In eerste instantie geplaatst door Remco

en boeken (in mindere mate).

 

In eerste instantie geplaatst door Remco

Voor het Christendom had ik alleen boeken en soms een gesprek met iemand die meer gnostisch is, en toch ben ik bij het Christendom uitgekomen, bij de Rooms Katholieke Kerk om precies te zijn.

Paus, priesters en de rest van de rangorde, ivoren torentjes, grondje kussen, Maria-aanbidding, veel rijkdom rondom Vaticaan terwijl de rest ligt te creperen...(inauguratie nieuwe paus bijv.) beeldaanbidding.....etc. etc. Je hebt waarlijk een goede keus gemaakt

Ik zeg niet dat je voor de Islam moet kiezen Remco, integendeel, maar bovenstaande feiten staan mij in ieder geval enorm tegen...jou blijkbaar niet want dan was je mijn inziens waarschijnlijk eerder bij het Protestantisme uitgekomen.  

De dag des oordeels zal uitsluitsel geven.

mvg,

Explorer

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.