Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

al gair inshallah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: al gair inshallah
    Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 06:33
asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ik heb een vraag broeders en zusters betreft de grote wassing volgens de soenna, misschien dat jullie het eerder hebben besproken, ik heb het iniedergeval gezocht bij de topics en kon het niet vinden gair inshallah
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2005 om 09:55

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn broeder,

Wat is jouw vraag? InshAllah kunnen wij deze vraag beantwoorden..

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe..

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 10:37

Ghoesl (Grote wassing))

Het verrichten van ghoesl is verplicht in de volgende gevallen:

  1. Na een zaadlozing veroorzaakt door een seksueel contact, ook bij de inbeelding daarvan.
  2. Na geslachtsgemeenschap. Ook als er geen orgasme is geweest, is het nemen van totale wassing verplicht.
  3. Na een droom van erotische aard. Als men sperma of vocht aantreft op het bed of kleding, moet men de ghoesl verrichten, anders niet.
  4. Na menstruatie. Een vrouw is verplicht zich onmiddellijk na de menstruatie te reinigen, door het nemen van ghoesl. (Gedurende menstruatieperiode is een vrouw van het gebed vrijgesteld.)
  5. Na het verstrijken van de veertig dagen na de bevalling is een vrouw verplicht ghoesl te nemen. Als de bloeding eerder ophoudt, kan de ghoesl ook eerder verricht worden.
  6. Als iemand moslim wordt, behoort hij of zij ook instructies te krijgen om ghoesl te nemen.

Als ��n van deze zaken zich voordoet is de grote rituele wassing verplicht, daarmee wordt het beletsel opgeheven met betrekking tot het verrichten van het gebed, "at-tawaaf", het aanraken en dragen van de Koran en het verblijven in de moskee.

Het is verder verplicht tijdens de grote rituele wassing het water over het hele lichaam te verspreiden, zowel over de huid als het haar. Men moet er voor zorgen dat het water alle delen van het lichaam bereikt.

Ghoesl verricht men als volgt. Na de intentie ervoor gemaakt te hebben, zegt men:
Bismi Allahi Rahmanir Rahiem
.(In de naam van Allah de Barmhartige, de Genade volle).

  1. Men wast de handen en daarna de geslachtsdelen (hierna drie keer handen wassen);
  2. Daarna verricht men de klein wassing (woedoe);
  3. Als deze wassing verricht is, giet men eerst drie maal water over het hoofd en dan drie maal over de rechterschouder, waarbij men de lichaam stevig wrijft. Hierbij wast men het lichaam tot dat er geen droge plek overblijft. Voor vrouwen is het niet verplicht gevlochten haren los te maken, maar ze moeten wel er voor zorgen dat het water tot aan de wortels van hun haren komt.

Incha-Allah zal Allah (SWT) ons de eventueel gemaakte fouten vergeven en zal Hij ons incha-Allah leiden op As-sirat al-moestaqiem (= de rechte weg).
Assalaamoe 'alaikoem wa rahmatoellaahi wa barakaatoeh. (Vrede zij met u en de genade en zegeningen van Allah.)

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 11:49
asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatahoe djazaka allahie gairan oegtie_najiha mashallah en ook oegtie dienares me3a salama
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 12:04
Wa djazak mijn broeder, Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 14:48

In eerste instantie geplaatst door Omar al Faroek

asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatahoe djazaka allahie gairan oegtie_najiha mashallah en ook oegtie dienares me3a salama

 

wa iyaakah aghie

 

wa alaikum Salaam

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.