Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Huisdieren...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Huisdieren...
    Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 12:51

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn broeders en zusters,

Ik had een vraagje, zijn huisdieren nou halal of haram..Ik weet niet of iemand hier al een topic over heeft geopend..in dat geval...sollyyy...gair inshAllah..

Maar mn broertje heeft namelijk een dwerghamster gekocht hihi, nu vroeg ik me af, of het eigenlijk wel toegestaan is....

InshAllah kunnen jullie mijn vraag beantwoorden..

Alvast bedankt, djazaka Allahoe Gairan....

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 16:16

salaam aleykum.

huisdieren zijn toegestaan,behalve honden.ik heb zelf 2 vogels (dwergpapegaaien) sobhanallah je zou ervan verschieten hoe slim ze zijn.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 16:39

Assalamoe alykoem,

Zijn huisdieren toegestaan?
 
Vraag: Zijn huisdieren toegestaan? ik heb thuis een paar vogeltjes die ik niet kan missen. nou hoor ik af en toe dat dat haraam is en dat ik ze moet vrijlaten. ik kan dit niet doen op de eerste plaats omdat weet dat ze afhankelijk zijn van ons. ze zijn niet anders gewend. ze kunnen niet voor eten zorgen en ik weet haast zeker dat als ik ze vrijlaat dat hun dood gaat worden en daar wil ik niet schuldig aan zijn

Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Er is geen enkel bewijs dat aanduid dat men geen vogels als huisdieren mag hebben. Het verbod treedt pas op wanneer men de huisdieren die men in bezit heeft niet voedt en er niet voor zorgt. De profeet Allah's vrede en genade zij met hem heeft gezegd: - "Allah beloont degene, die iets goeds doet voor een levend wezen." - "Wie geen medelijden heeft met anderen, met hem heeft Allah geen medelijden. Wees hen, die op aarde leven, genadig, Allah zal u evenzo behandelen" (Boekharie).

Verder leest u onder vraag "(003) Bestaan er verhalen rond Mohammed en de natuur?" hoe een moslim om moet gaan met dieren. Overgeleverd door Ibn 'omar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Een vrouw werd gekastijd vanwege een kat, die zij opgesloten had totdat zij (de kat) doodging. Daarom ging zij naar de hel. Toen zij haar opsloot gaf zij haar niet te eten en te drinken, en zij liet haar geen voedsel zoeken tussen de knaagdieren en insecten op de grond." (Boekharie, en Moesliem).

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft niet het houden van de kat als huisdier verboden gesteld maar heeft het slecht behandelen of zorgen voor het huisdier verboden gesteld en heeft direct een bestraffing genoemd voor degene die de dieren slecht behandeld.

Hetzelfde geldt voor vogels of vissen, er is geen enkel bewijs om het houden van deze dieren als huisdieren verboden te stellen. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd tegen een metgezel genaamd 'Omayr: "O 'Omayr wat heeft An-noeqayr (een soort vogel) gedaan?" De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft het deze metgezel niet verboden gesteld om het dier vast te houden. De vraagstelling is een bevestiging dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) op de hoogte was van dit dier, en hij sprak altijd wanneer de grenzen van Allah werden overtreden. Het feit dat hij hierover niks zegt en op deze manier zijn vraag stelt is een bewijs dat het niet verboden is om deze dieren als huisdieren te hebben.

Verder hebben degenen die het verboden stellen om vogels als huisdieren te houden geen enkel bewijs om dit te verbieden.

En Allah weet het beste
 
bron: al-islaam.com 
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 16:54
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

huisdieren zijn toegestaan,behalve honden.ik heb zelf 2 vogels (dwergpapegaaien) sobhanallah je zou ervan verschieten hoe slim ze zijn.

waleykum salaam



Salaam aleikoum,

Ik heb er ook eentje sinds een jaar, echt slim en heel erg nieuwsgierig.

Laat je ze ook uit hun kooi? Kan je naar je toe laten vliegen als je ze roept? Die van mij luistert niet en is erg vervelend soms. Kan je hem vastpakken zonder gebeten te worden?

Ik ben benieuwd.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 19:07

Asalaam Aleikum,

Ik had zelf ook 4 dwergpapegaaitjes en twee parkietjes. De parkietjes waren heel lief...de papegaaitjes ook wel en soms als ik achter de pc zat dan zaten er drie op mn hoofd en de rest zat op mn schouder...Ik moet wel zeggen dat de dwergpapegaaitjes die ik had erg vernielzuchtig waren..niks was veilig in huis en ze hebben dus heel wat kapotgemaakt. Maar ach...het zijn prachtige beestjes geschapen door ALLAH de Almachtige en ik heb er erg veel plezier aan beleefd. Het mooiste was toen het vrouwtje eitjes ging leggen en ik een speciaal nestkastje voor ze had gekocht en speciale takjes waarmee ze het nest bekleedde. SubhanALLAH...het vogeltje had nog nooit een takje gezien maar wist precies wat ze ermee moest doen. Duidelijke tekenen van ALLAH SWT. Sorry mischien een beetje off-topic maar als het om vogeltjes gaat kan ik er uren over praten.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2005 om 19:11

Salaam Aleikum broeder 3Abd Arra7maan,

Als je vogeltje vervelend is zou ik maar oppassen om hem zomaar beet te pakken. Ik weet uit eigen ervaring dat ze echt ontzettend hard kunnen bijten. Een houten trappetje dat ik ooit voor ze had gekocht van ongeveer 10 bij 30 hadden ze binnen drie dagen geruduceerd tot houtsnippers...er was echt niks meer van het trappetje open. (ik liet hun kooitje altijd open als ik thuis was dus dan konden ze altijd vrij rondvliegen).

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 03:49
Salaam aleikoum,
Subhana-Allah. Ze bijten inderdaad erg graag, ook je vingers, ik dacht dat die van mij een uitzondering was hiermee. Ze zijn niet te temmen dus.

Het is goed dat je ze liet vliegen, anders worden ze echt onrustig.


Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 06:02

salaam aleykum.

hahah,soubhanallah! ik moet lachen als ik jullie reactie's lees.bij mij is het net hetzelfde.ik wij hebben er zo'n 2 (mannetjes,een blauwe met een grijze borst,en een groene met een gele borst) ze zijn inderdaad vernielzuchtig,speels en heel nieuwsgierig,en zeer slim.

nee wij laten ze niet rondvliegen 3abd Arra7maan ,wij hebben ze namelijk gewoon gekocht voor de sfeer.gewoon voor het plezier eigenlijk,we hebben ze niet tam gemaakt.dus ze luisteren niet als we ze roepen ofzo.en ze kunnen inderdaad wel hard bijten. 

de vogels zitten in een toch grote kooi,en aan hun etensbakje zit een klepje,dat is handig als je dat bakje wilt hervullen zonder je arm in het kooi te steken.en ongeveer een week geleden heel vroeg in de morgend was 1 van de vogels langs dat luikje ontsnapt en hij zat bovenop de kooi,mijn vader heeft hem er terug in gedaan en een elastiekje rond dat klepje gedaan zodat ze er niet meer uit kunnen.en nu zit die zelfde vogel steeds naar dat elastiekje te grijpen,hij probeert er steeds af te trekken maar hij kan er niet aan.

dus het is eigenlijk al ongeloofelijk dat een vogel het beseft dat eerst de rekker moet aftrekken voor dat die terug kan ontsnappen.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 06:29
Salaam aleikoum

Subhana_Allah, dat hij weet hoe hij moet ontsnappen. Het was zeker moelijk om hem terug in de kooi te plaatsen of niet?

Die van mij luistert ook niet, is niet zo makkelijk. Wij laten hem vaak los rondvliegen. Ik heb gemerkt dat hij een gevoel voor tijd heeft. Als het maghreb is, wordt ie muisstil en vliegt zelf zijn kooi in. Als het duhr is dan kan hij niet stil zitten.
Als je ligt te slapen na duhr dan gaat ie extra krijsen om je wakker te maken. Als je gaat eten komt ie standaard even langs om te proeven, lust ook alle drankjes en doet zelfs wudoo bij de kraan. Als je gaat stofzuigen gaat ie op de grond lopen en volgt alles wat je doet. Als je de deur dicht doet gaat ie bij de deur staan krijsen, zodat je deze open doet.

Hij vindt niet iedereen even aardig. Bij de ene komt ie altijd op zijn schouder, bij de ander nooit.

Leuke slimme vogeltjes dus en ze zorgen zeker voor een andere sfeer in huis.

Salaam aleikoum
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 06:44

salemaleykoem,

ik heb ook een kat, hij is de gekste kat op aarde denk ik,

laatst issie helemaal met mijn man mee gelopen naar de moskee(10 a 15 min lopen)

hij is toen gaan wachten in de struik en toen me man klaar was was hij weer naar hem toe gekomen.

ik plaats hier en foto, om dat ik laats heb vernomen dat de geleerde een menings verschil hebben over dat fotos haram zijn.

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 06:53

Salaam Aleikum,

Dat wat de tijd betreft viel het mij ook altijd op dat ze inderdaad af en toe ineens heel stil waren om na een tijdje vervolgens weer flink van zich te laten horen. Al mn 6 vogeltjes zaten dan ineens heel rustig in hun kooitje met hun kopjes achterstevoren in hun mooie verenpak heel zachtjes te fluiten met het oogjes dicht. En SubhanALLAH...als ik er dan naar keek dan dacht ik altijd dat ze misschien ALLAH SWT aan het aanbidden waren. Heb dat altijd wel erg interessant gevonden omdat ik wel eens hoorde dat ook de dieren..planten en bomen enz enz ALLAH aanbidden. Ben benieuwd of iemand er hier iets meer over weet. Leuke topic trouwens. En ooh ja... broeder Moslimboy 212..misschien is het toch goed om ze af en toe los te laten. Laat gewoon het deurtje van hun kooitje af en toe open staan. Je zult zien dat ze na een tijdje rond hebben gevlogen vanzelf weer terug gaan naar hun kooitje aangezien ze van al dat gefladder hongerig zullen worden. De parkietjes zijn nu bij mijn ouders en hun kooitje staat altijd open zodat ze eruit kunnen wanneer ze maar willen.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 07:00

Salaam Aleikum,

Hahahahahaha.....leuke fotos. Ik ben namelijk ook helemaal gek van katachtigen. Maar dan zn grotere broer. Ben helemaal gek van Leeuwen. Nadat ik InsaALLAH naar de Hadj ben geweest zou ik graag InsaALLAH een keer op safari gaan in Afrika...(is een van mn grootste dromen). Ik wil de natuur gewoon zien zoals die nog in het echt is zoals ALLAH SWT die geschapen heeft. En ooh..ja...ik ben ook gek op musjes. Er waren er bij mij een paar in de buurt die zodra ik mn balkondeur opendeed meteen kwamen aanvliegen en op mn balkon kwamen zitten omdat ik ze altijd brood gaf. Wat ik ook erg bijzonder vind is wanneer het kleine babymusje wordt gevoerd door zn vader of moeder. SubhanALLAH...alle lof aan ALLAH de Heer der Werelden die ons hierin duidelijke tekenen geeft.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 15:52

salaam aleykum.

onze tuin zit altijd vol vogeltjes subhanallah.het zit er vol musjes en er komen meestal duiven langs.en er zijn 2 merels.

die 2 merels zitten in onze tuin sinds dat we dit huis hebben gekocht (7 jaar geleden) het mannetje heeft het zijn territorium van gemaakt.wij hebben altijd wel ofwel brood in de tuin gestrooid,of we kopen zo van die zakjes die je aan de boom moet hangen waarvan ze dan kunnen eten."ons" mereltje laat musjes mee eten en duiven.al de rest jaagt hij weg.soms zien we hem in gevecht met een vogel zp groot als een kip en geloof het of niet hij wint altijd.hij zelfs zo gewoon geworden aan ons dat als ik soms rustig in de tuin zit dat hij tot op een meter van me komt en dan rustig rondkijkt of wat eten zoekt,terwijl andere vogels die op 5 meter van je staan en waneer je ademt ze al aan de andere kant van de straat staan.subhanallah het is echt prachtig wat Allah (s.w.t) heeft gecre�rd.

de beste manier om de pracht van de schepping te beseffen is rustig in je tuin gaan zitten,of in een park en voor een tijdje de vogels in het oog te houden.soubhanallah het is prachtig

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 02:27
Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie wa barakatoehoe.

Nu ikke : )

Toen ik 5 jaar was kreeg ik een dwergkonijn van mijn moeder. Die is 5 jaar later doodgegaan.

We hadden ook een kat, die heette Okkie en die liep ook vaak hele stukken met ons mee. (grappige foto's hierboven, trouwens!!!)

Toen ik zo'n 13 of 14 was had ik een angora konijn. Dat is zo'n konijn met flap oren en hele lange witte haartjes. Ik kreeg hem toen die 4 weken was en ik nam hem overal mee naar toe. Ik had hem geleerd om achter me aan te lopen. Ik had een speciaal tuigje gekocht en dan liep ik met hem op het gras(haha). Ook had ik een buitenhok gekocht. Op een dag had ik hem daar in zitten en we gingen even eten. TOen we klaar waren met eten en ik buiten kwam had iemand het gaas doorgeknipt en mijn konijn meegenomen...ik moest echt huilen joh :'(

Nu vele jaren later hou ik het maar op vissen ; )

Dat was mijn verhaal betreffend huisdieren.

Wa alaikoem salaam
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 04:12
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Salaam Aleikum,

Dat wat de tijd betreft viel het mij ook altijd op dat ze inderdaad af en toe ineens heel stil waren om na een tijdje vervolgens weer flink van zich te laten horen. Al mn 6 vogeltjes zaten dan ineens heel rustig in hun kooitje met hun kopjes achterstevoren in hun mooie verenpak heel zachtjes te fluiten met het oogjes dicht. En SubhanALLAH...als ik er dan naar keek dan dacht ik altijd dat ze misschien ALLAH SWT aan het aanbidden waren. Heb dat altijd wel erg interessant gevonden omdat ik wel eens hoorde dat ook de dieren..planten en bomen enz enz ALLAH aanbidden. Ben benieuwd of iemand er hier iets meer over weet. Leuke topic trouwens. En ooh ja... broeder Moslimboy 212..misschien is het toch goed om ze af en toe los te laten. Laat gewoon het deurtje van hun kooitje af en toe open staan. Je zult zien dat ze na een tijdje rond hebben gevlogen vanzelf weer terug gaan naar hun kooitje aangezien ze van al dat gefladder hongerig zullen worden. De parkietjes zijn nu bij mijn ouders en hun kooitje staat altijd open zodat ze eruit kunnen wanneer ze maar willen.

Selam Alleykum,

Volgens mij zit er wel wat in, ik woon in Turkije,Alanya op het Kale, een berg met een oud Ottomaans kasteel erop,de omgeving is zeer groen, met allerlei vogels en dieren.

1 ding valt mij erg op, het moment van adzaan worden alle vogels rustig, daarna beginnen ze weer, zal vandaag eens opletten of de krekels dat ook doen, die schreeuwen de hele dag, met deze warmte. Wat ook fascinerend is, we hebben in de omgeving ook kippen en hanen, altijd s'ochtends-vroeg hoor je die hanen (maar dan heb je geen zonsopgang!) en dan weet ik, over ongeveer een half uur, hebben we de ochtend-adzaan.Mash'Allah.  

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 07:06

hahaha wat leukkkk allemaal hahaha....mashAllahhh.

Ben blij dat het niet haram is, want die diertjes zijn zooo schattig, mn broertje is er helemaal gek op...Hij behandelt het diertje alsof het zijn kindje is..haha zo grappig om te zien...mashAllahh....

En iedereen bedankt voor het antwoorden...
Moge Allah swt jullie inshAllah belonen :)

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 13:47

 

hahaha nu najihaa inshallah

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe.

nou ik heb zo'n stuk of 5 konijnen gehad, heel erg maar ik ben hun namen vergeten, de laatste hete mamita voor de berbers onder ons, die weten wel wat dat betekend, ik zet maar niet in het NL want er zijn hier nog al wat niet moslims, die dan helemaal raar gaan doen gair inshallah, maar daar had ik ook zo'n riem voor gekocht, en mijn broer die mocht op zijn school zo'n hok maken, als ie klaar was met zijn opdracht dus kreeg ik een heel groot buiten hok maar ja mijn vader vond al snel niet meer goed want zat gaas aan de onderkant, dus al die kuiteltjes bleven daar in de achtertuin liggen,, en toen ik een keertje thuis kwam van school toen zag ik mijn konijntje buiten lopen, toen had ik m meegenomen, mijn vader lachen owh heb je m gevonden ik had m namelijk vrij gelaten, heel boos op mijn vader.. die week daarna heeft mijn vader m naar het bos gebracht.. een heeel tam konijn in het bos.(oke tam, alleen bij mij, omdat ik 24/7 bij hem was, maar als iemand anders naar hem toe ging wajouw, hij leek wel wild.) ja wat moet ik zeggen ik was zijn baasje h�.

dat was konijnen verhaal. owh ja konijn had ik gratis gekregen toen hij 4 weken was, van een klas genootje haar konijn had kindjes, en toen mocht ik er een, en de rest heeft ze verkocht voor 7 euro hihi.. daar heb je vrienden voor he

 

en ik wou ook een keer een poesje, mijn buurvrouw had jonkies, hele lieve echt mashallah, maar ik mocht niet, want in die tijd had ik ook een konijn, en toen ging later een buurmeisje verhuizen en die had toen nog een kat van 3 jaar ofso... en daar let ik nu heel soms op en breng m naar haar trg want die kat komt steeds terug naar zijn oude straat. maarja, heb al een tijdje niet meer gezien, en dat meisje ook  niet meer. owh ja en in marokko heb ik een

ezel, een paard, een koe, een schaap., 4poesjes, 3 konijnen, en heel veel ratten in de schuur, owh ja en kakkerlakken niet te vergeten... ieglll

 

dat was mijn verhaaltje

 

wa alaikum Salaam

 

Najiha

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 13:53
as Salaam Aleykoum,
hahaha.. leuk om te lezen.. masha Allah..

wa Salam
"The real joy of life is to have wisdom"
- Idris ibn Mahlabeel

Allahoe Akbar, Soebhana Allah, La ilaha illa Allah, al 7amdoelillah
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 05:03

Selam Alleykum,

O.k we hebben nu adzaan hier,Mash'Allah tek-ses (1 overlopend geluid),maarre....ze houden hun waffel niet hoor, die krekels...

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 07:00

salaam aleykum.

hahahaha!.een konijn die mamita heet .

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
sarper Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sarper Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 07:13

Tja wat moet ik zeggen, mensen hebben huisdieren nodig, vind ik. Dieren zijn speciaal. Ik zelf heb 3 katten en ben er heel erg blij mee. Tombis is er een van, die hebben wij gevonden en was heel ziek, nu is hij gelukkig hersteld De ander 2 zijn heel erg speels, en maken soms dingen kapot, of ze worstelen om een klute wol.

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

hahahaha!.een konijn die mamita heet .

waleykum salaam

 

hij had eerst voor een lange tijd geen naam, en toen zei me moeder opeens onze mamita loopt los in de achtertuin, en ik weet tog wel dat het geen mamita zou worden, dus heb ik m mamita genoemd, maar ze luisterde wel

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:10
Haha, mijn neefje had een poesje die hij 7alawat noemde...voor degene die niet weten wat dat betekent..snoep...hihi....echt zielig, want hij is deze zomer overleden, dat poesje, er was een baksteen op gevallen, want ze waren daar aan het bouwen...echt zielig, mn neefje was er kapot van..:(
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2005 om 10:17

 

 

owh miskien,,, hahaha nu je over neefjes hebt,, mijn neefje was bang voor mijn konijn,, maar dat was bij een van mijn eerste toen was hij 2 of 3 ofso hij is nu 6. en met mijn konijn "mamita" mijn nichtje was echt dol op haar, steeds als ze langs kwam, waar is najiha haar konijn, waar is najiha haar konijn, want liet mijn konijn ook achterhuis los.

 

 

wa alaikum Salaam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 06:03
hahah echt leuk, hoe kleine kinderen reageren op huisdieren haha..sobhanAllah...
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 05:01

 

 

hahaa was iets vergeten

 

ik heb ook een schildpadje gehad in marokko. hihi die hete speedy hihi

 

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.