Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

bekeerd tot de islam ’magazine Elsevier’

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: bekeerd tot de islam ’magazine Elsevier’
    Geplaatst op: 04 september 2005 om 07:31

Assalamoe alykoem, dit is een groot artikel over de ervaringen van 7 (5 meisjes en 2 jongens) bekeerde moslims, die hun verhaal doen aan het tijdschrift Elsevier, verschenen op 27 augustus 2005.
Auteur: Lizette Bremer en Gertjan van Schoonhoven

SOMMIGEN VINDEN ME EEN VERRADER' Dani�lle (19) uit 's-Gravendeel, studente in Rotterdam. Wil later lesgeven op een islamitische basisschool. Bekeerd sinds 2004

`IK VOEL DAT ALLAH VAN ME HOUDT'
'Natasja' (23) uit Utrecht, student internationale betrekkingen. Bekeerd sinds 20

`IK BEN ZO GELUKKIG NU'
Mike (24) uit Den Haag, student hbo-opleiding geschiedenis in Den Haag. Getrouwd met Marokkaanse. Bekeerd sinds 2001

IK KIES DE RECHTE WEG'
Ibrahim (27) uit Den Haag, monteur. Bekeerd sinds 2004


`IN MOSLIMLANDVOEL IK ME THUIS'
Hanna de Vlieger uit Utrecht, administratief medewerkster. Moslim sinds 1995

`DE EXTREMISTEN VERPESTEN HET'
`Dina' (21) uit omgeving Rotterdam. Studente. Bekeerd sinds 2004

`JUIST BEKEERLING KAN BRUG SLAAN'
Marianne Vorthoren (26) uit Rotterdam, student bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit. bekeerd sinds 1999

om hier ruimte te besparen geef ik de link naar me web-log om de verhalen te lezen: http://aboujabir.web-log.nl/log/3469764

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 08:58

leuk onderwerp, maar ik ziet dat somiige bekeerde moslims nog een beetje afgedwaald zijn,

moge Allah hun leiden, Amien.

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 10:33

astagfirullah, "ik ben wel moslim, maar ik wil geen hoofddoek dragen". Op zich maakt het niet dragen van een hoofddoek je niet gelijk een ongelovige, maar dit is anders wanneer je het gebod ontkent. Ik vind het zeer zwak dat mensen denken even voor zichzelf denken te kunnen bepalen wat wel en niet moet. Als 99% van de geleerden zegt dat het dragen van een hoofddoek verplicht is en er ook hadiths en soera's zijn die dit ondersteunen dan moet je wel erg koppig zijn om het toch te ontkennen. Natuurlijk hoef je niet alles wat elke geleerde zegt op te volgen, maar als de koran en de hadiths duidelijk zijn behoor je je als moslim over te geven.

Moge Allah(swt) ons allemaal leiden op het rechte pad.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 11:52

Asalaam Aleikum,

Ik heb diezelfde Elsevier hier ook voor mn neus liggen....MashaALLAH dat ze zich hebben bekeerd. Dat van die ene zuster die bekeerd is en geen hoofdoek draagt snapte ik eerst ook niet. Maar ze zegt zelf dat ze stapje voor stapje dichterbij komt.... Dus InsaALLAH zal ze ooit wel tot het besef komen dat de hoofdoek verplicht is. Dus laten we het haar niet kwalijk nemen beste broeders en zusters maar blij zijn voor haar dat ze ALLAH in ieder geval erkent. InsaALLAH zal ze binnenkort haar speklapje wat ze overigens thuis nog gewoon opeet uit respect voor haar ouders laten staan en beseffen dat het ALLAH SWT is die het meeste respect verdient.

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 12:00

Assalaam oe ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Mash'allah alle bekeerden hoe meer zielen hoe meer vreugd,

en het meisje dat geen hoofddoek draagt ik hoop datje'r snel aan begint inch'allah geloof mij je zult er geen spijt van hebben en je zult zien dat het je annoor geeft,

*mijn schoonheid en bescherming vind ik in mjn hijaab*

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 12:15

salaam  aleikoum,

Allereerst Abou Jabir bedankt voor de link. Ik vind het heerlijk om van die verhalen te lezen.Ik kom zelf uit een klein dorpje en hier wonen helemaal geen moslims. Voor mijn ouders was het dan ook een grote schrik toen ze erachter kwamen dat ik boeken over de islaam had gekocht. Wat mij wel nog steeds doet verbazen is dat heel wat moslima's zeggen dat de hoofddoek niet verplicht is. Afgelopen weekend was er ook een documentaire op tv over en daar zei ook iemand die de islam gestudeerd heeft dat het niet verplicht is. Ik begrijp niet waarop ze dat basseren.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 13:25
Kennis van Koran wordt niet aan iedereen gegeven, alleen wiens hart open is. De rest zal nooit iets kunnen vinden in de Koran. Dat is het mooie van de Koran, het is diep en kent verborgen schatten. Als iemand net Nederlander wordt, kan je van die persoon ook niet verwachten dat ie de grondwet en alle andere wetboeken al uit het hoofd kent. Zoiets heeft tijd nodig.

De discussie over de hoofddoek brengt heel wat schade aan alle miljoenen vrouwen over de wereld die sluier, niqab, burkah dragen. Alsof die vrouwen gek zijn om hun hoofd te bedekken. Waar Allah een uitroepteken zet, plaats daar geen vraagteken.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 13:50

Asalaam Aleikum,

Broeder Jiyuu dat heb je remco goed duidelijk gemaakt. Alsof hij de Quraan zou snappen.....Tegen remco wil ik alleen zeggen....jij leest de Quraan met je ogen maar wij lezen de Quraan met ons hart!!! En over verplichtingen gesproken....er staat in jullie bijbel duidelijk: En van het zwijn zult gij niet eten.... maar jullie eten het bijna allemaal naar hartelust. Dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 13:53

Salaam Aleikum broeder Jiyuu,

Wilde je even zeggen dat ik het een mooie tekst vind onderaan je reacties. Ik ken een soortgelijke: Zet g��n komma waar ALLAH een punt heeft gezet.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 13:58

Essalaamo Alaikom,

Ja, Er staat niet letterlijk in dat een vrouw een hoofddoek moet dragen, Maar het komt er op neer dat er in staat dat een vrouw zichzelf dient te beschermen. Dat ze haar schoonheid niet aan Jan en Alleman laat zien, Daar komt het op neer. Als je voor de Hidjaab kiest, Dan bedenk je je ook 10 keer alvorens je iets aantrekt. Je bent bewuster van datgene wat je aantrekt. Bovendien heeft de Hidjaab als bijkomend voordeel (Zeker in het geval van Marleen) dat je andere mensen kennis laat maken met de Islam. Misschien dat zij daardoor ook naar meer kennis op zoek gaan. Wa Allahoe A3lam (Allah weet het het beste)

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala ons allen standvastig maken in ons Geloof. Ameen

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 14:20

Wanneer mensen pas moslim worden is het beter om bij de belangrijke zaken te beginnen voordat je ze gaat adviseren over kleding en baard. Bij een nieuwe persoon begin je eerst te veranderen wat fout is. Je begint daarbij met de verboden zaken waarvan de gevaarlijkste en belangrijkste is: polythe�sme. De openlijke en de verborgen vormen van polythe�sme. Daarna pas komen dingen als roken, kleding, alcohol, �

 

Broeder Rahil Amin: Het betekent bijna hetzelfde als de komma met de punt. De duivel mag best de komma zijn, zolang het maar niet de punt is. Ik ken nog een paar leuke:

 

- Wij veranderen Allah�s Boodschap niet, Zijn Boodschap verandert ons.

- Hij die voor Allah knielt, kan voor iedereen staan.

- Denk vooruit, het regende ook niet toen Noah de ark bouwde.

- Wacht niet tot zes sterke mannen je naar de moskee dragen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 14:35

ASALAAMO3ALAIKOMWAR7MATOLAAHWABARAKATOHO BROEDERS EN ZUSTERS.

 

 

nou er staat zeker heel duidelijk dat de vrouw zich moet bedeken.

bismilaahira7man ira7im

24:30Zeg (O Mohammed)zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, dat is reiner voor hen. Voorwaar, Allah is Alwetend over wat zij bedrijven.

24:31 En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.

En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenotes, of hun vaders (...).

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

Wanneer de gelovigen tot Allah en Zijn Boodschapper worden geroepen opdat Hij over hen moge recht spreken, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen". Dezen zijn het die zullen slagen�. (Surah 24 : Ayah 51)


 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 14:47
Jazakallah khair ukht taqwaa!!! Mensen zijn inderdaad stekeblind als ze het niet terug kunnen vinden in de Koran.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:18

Essalaamo Alaikom Zuster Taqwaa en Broeder Jiyuu,

Even een vraagje: Was jullie reactie een reactie op mijn post of denk ik dat maar? (In geval van ja, Dan denk ik namelijk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, Maar Gair Insha Allah, Ik hoor het nog wel : )

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:25
salaam zuster, mijn bericht was in het algemeen. niet tegen jou. aan jouw bericht was niks mis dacht ik ...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2005 om 15:27

Wa3alaikom Essalaam,

Oke, Jazaaka Allahoe Gairan

(Nu ga ik me weer afvragen waarom die ... er staat. Ag, Laat maar zitten, haha : ).

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 02:48

Honderdduizenden gevangenen in Amerika worden moslim:

�Islam in the United States is not solely the province of immigrants from North Africa, the Middle East and South Asia. The largest and fastest-growing ethnic group of American Muslims is African Americans, whose estimated numbers range between 1.3 million and 2 million. Most, by the way, are Sunni Muslims and not followers of Minister Louis Farrakhan's racially exclusive Nation of Islam.

What's more, the group within the African American Muslim community that is experiencing the most explosive growth is probably the least assimilated: black inmates. Good statistics are hard to come by, but one estimate places the number of Muslim converts in prison above 250,000. What brings them to Islam? Survival? Acceptance? Rejection of Christianity? Spiritual transformation?

One thing for sure: It's not Americanization.

Which gets us to the FBI, converts to Islam and a possible terrorist plot in California.�

�Muslim Converts Meet the FBI�, By Colbert I. King

www.washingtonpost.com/

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 04:05
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo Alaikom Zuster Taqwaa en Broeder Jiyuu,

Even een vraagje: Was jullie reactie een reactie op mijn post of denk ik dat maar? (In geval van ja, Dan denk ik namelijk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben, Maar Gair Insha Allah, Ik hoor het nog wel : )

Wassalaamo Alaikom

asalaamo3alaikomwar7matolaahwabarkatoho  nee broeder niet  om jou

op een niet moslim die zij dat er in de koran  niet staat de de vrouw zich moet bedeken .

gayeerinschalaah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 04:06
o soory ik zie dat je een zuster bent gayeerinschalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2005 om 14:45

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah,

Aha Oke, Jazaakie Allahoe Gairan Zuster Taqwaa. Maar mocht ik een keer iets fouts zeggen, Dan mogen jullie me best corrigeren : ). Graag zelfs!

Wassalaamo Alaikom : )

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.