Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

1a2b3c heeft besloten

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 1a2b3c heeft besloten
    Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

assalaam alaykoem explorer, jazeker heb ik nagedacht, en heb zo bedacht;

besnijdenis wacht ik tijdje mee, totdat ik echt het gevoel heb dat het tijd is, ook ivm de vrij hoge kosten
baardje heb ik twijfel over, ik ga kijken of ik hem in eerste instantie kort kan laten, dus niet alles laten groeien maar puur om de kaak heen zeg maar en niet op de hals, zodat het wat verzorgder oogt, maar de reactie op het werk is afwachten. insha Allah heb ik genoeg geloof in mijn hart om hem te laten staan:)

fee amanillah



Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:14

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:14

assalem aleykoem

mashaAllah 1a2b3c nu al zo vast standig, ik ben trots op je (ook een beetje jaloers hihi)

maar kwil je als advies geven  om alles rustig aan te pakken opdat je niet ineens terug klapt wand dat is echt niet fijn  voor je zelf, ik zie het om me heen vaak gebeuren zusters die bvb hoofdoek gaan dragen en hem daarna weer af doen, heel zonde is dat

ik wens je veel geluk toe in dit en in het volgende leven, maar dat zal wel lukken denk ik(inshaAllah)

hier in utrecht zijn best vaak lezingen als er weer wat zijn mail ik je ze inshaAllah door.

wa aleykoem salem wa rahmatoellah wa barakatuh.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer



Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.


1a2b3c, laat je niet gek maken!!! Ik reken mezelf tot de orthodoxe stroming binnen de Islam en ik zie jou nu als 100% moslim. Wat deze heren nu zeggen is onzin. Stoor je daar niet aan.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:08

 

Als je het hele forum leest dan weet je dat Pfarrer een waarheid post. Tenminste een waarheid volgens veel forumleden.

Voor zover ik kan lezen is Pfaffer's reactie nergens op gebaseerd.

Volgens de kwalificaties van sommige moslims op dit forum ben je dan in elk geval nog geen echte moslim: er is dus nog hoop.

Volgens welke kwalificaties als ik vragen mag?
En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 06:15

Wat pfarrer en Remco eigenlijk willen zeggen is dat er geen moslim op dit forum aanwezig is dat zonder fouten is. En dat Allah alleen bepaalt welke van onze daden goed zijn en welke niet.

In een hadith qudsi op gezag van Aboe Hurairah zegt de profeet dat Allah heeft gezegd:


�De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als het goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als het gebrekkig is zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): �Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 07:16

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 07:32
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

HHHHHHHHHH DIE IS LEUK BROEDER

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 08:19

orthodoxe stroming binnen de Islam

wat houd dat in eigelijk?

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 09:48


Salaam Alaikoum allemaal,

Ben blij voor diegenen die hun weg en gemoedrust in dit leven hebben gevonden.

Houd je hoofd koel en laat je vooral niet gek maken door mensen die denken alles beter te weten!!

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:23
In eerste instantie geplaatst door malikah

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Malikah...mallerd ;) Argumenten ontbreken bij je. Ik merk dat vaker bij je. Je gaat dan op de persoon spelen of een beetje schelden. Wat zit je dwars? 't Is een zwaktebod weet je
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 10:44
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?


Kun je mij uitleggen wanneer iemand een goed Christen is Pfarrer?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 11:45

Asalaam Aleikum,

Beste broeder 1a2b3c...mijn hart maakte vanmorgen een vreugdedansje toen ik las dat je het ware geloof hebt aangenomen. Moge ALLAH jou en alle andere Moslims die al hebben geleefd, die nu leven en die ooit nog zullen leven InsaALLAH belonen met het allerbeste in deze wereld en met het allerbeste in het Hiernamaals InsaALLAH. Ik ben zo ontzettend trots op je. Ook ik ben ooit van het christendom afgestapt en heb pas mn rust gevonden bij de Islam. Doe het lekker rustig aan en laat je absoluut niet gek maken door bepaalde figuren hier op het forum waar ik van enkelen nog steeds niet begrijp wat hun doel of missie hier is. Hun aanwezigheid en argumenten maakt ons Alhamdulilah alleen maar sterker in ons geloof. (en dan weet je vast wel wie ik daarmee bedoel)......ALLAH leidt wie Hij wilt. ALLAH O AKBAR!!!!!!!!!!!

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer




Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Allah subhana wa ta'ala bepaald dat. wat het dragen van hoofddoek en baard etc etc. deze mensen leven naar de koran en de soennah, maar niet iedereen doet dit. zoals weinig christenen volledig naar de bijbel leven, niemand kan van een ander zeggen dat hij goed of slecht is, je kan wel van mening verschillen maar dat is wat anders.
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?

ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:47

 

Allah akbar,Allah akbar,Allah akbar

Beste broeder werkelijk ik ben blij voor jou.

Moge Allah jouw zegenen en belonen met de paradijs.

178.Wie Allah leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 12:55

In eerste instantie geplaatst door Remco

Weetje wat zo jammer is, dat in dit geval Christenen hele duidelijke (misschien soms beledigende) antwoorden geven tegen Moslims en dat er daardoor nogal wat negativiteit in dit topic aanwezig is, ineens is dat voor sommige niet-Moslims en alle Moslims een probleem. Als we de andere 100den topics bekijken waar Moslims heet duidelijk en beledigend te werk gaan tegen Christenen dan hoor je niemand daarover. Ja klopt, dit is een Islamforum, maar brengt dat dan ook meten met twee maten met zich mee? Ik mag hopen van niet, als dat zo mocht zijn dan is dat nog een reden waarom ik denk dat 1a2b3c niet de juiste keuze heeft gemaakt.

Iedereen die God vind wil, zal en moet ik feliciteren. Zonder God ben je verder van God dan met God, dat je God nu niet op de juiste manier dient kan altijd verbeteren. Dat iemand God heeft gevonden (ookal is het in een andere religie) is dus hoopvoller als iemand die God niet kent.

Vanuit mijn overtuiging blijf ik echter wel bij het volgende: mensen die onze Heer Jezus Christus willens en wetens de rug toe keren zullen daarvoor veroordeeld worden. Ik kan dan wel heel lief en aardig doen hier, maar dan verloochen ik mijn geloof en daarmee Jezus Christus, en dat is voor mij dus een zonde.

Vanavond en misschien wel vaker zal ik in mijn gebed aandacht besteden aan mensen als 1a2b3c, dat ze snel de berm verlaten en het goede pad betreden.

 

Tot wie zult gij uw gebed richten?

Tot de heer der werelden of Jezus zoon van Maria.

Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld bent in 123 omdat hij jarenlang de christendom heeft bestudeert maar toch niet ervoor gekozen heeft.

Ik Zal tot God bidden en mijn Heer vragen om jouw hart open te stellen voor de islam.

Misschien dat er ooit een dag komt waarop je in tranen stort en zegt:O Mijn Heer ik ben dwalende geweest dus vergeef mijn zonden want ik getuig nu dat er geen God is dan Allah en dat Mohamed en Jezus profeten zijn van Allah.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer




Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Allah subhana wa ta'ala bepaald dat. wat het dragen van hoofddoek en baard etc etc. deze mensen leven naar de koran en de soennah, maar niet iedereen doet dit. zoals weinig christenen volledig naar de bijbel leven, niemand kan van een ander zeggen dat hij goed of slecht is, je kan wel van mening verschillen maar dat is wat anders.
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?

ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.
  ALLAHOAKBAR
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 13:38
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c


ben je chirsten als je je aan de 10 geboden houdt?

wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.


Amen to that.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c


wat betreft de rest, ik ben voorlopig waarschijnlijk weg van dit dorum, het enige wat hier gebeurd is moddergooien. en als ik ergens geen zin in heb is dat het wel. ik heb alhamdulillah het ware geloof mogen ontdekken en wat jullie mening ook is, ik ben er blij mee, en dat is waar het om gaat, want als ik moest leven naar wat anderen zeiden zou mijn bestaan niets waard zijn, ik leef voor Allah subhana wa ta'ala en niet voor wat anderen me zeggen.


Ik vind dat een heel goede beslissing van je. In de tijd dat ik zelf nog "vers" was werd ik knettergek van al die sites waar vaak ook tegengestelde info op te vinden was. Ik heb toen 5 jaar uitgetrokken om te reizen en op zoek te gaan naar kennis. In die tijd heb ik gereisd naar verschillende continenten waar veel moslims wonen. Moslims van allerlei stromingen heb ik ontmoet en ik heb de tijd genomen om met ze samen te leven. De grootste schat die ik heb overgehouden naast de ervaringen, zijn de honderden boeken die ik heb kunnen kopen. Als je ook de tijd en het geld hebt, kan ik je hetzelfde aanraden om te doen.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2005 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

orthodoxe stroming binnen de Islam

wat houd dat in eigelijk?

Assalamu alaikum,

mijn Grieks is niet zo goed, maar volgens mij betekend "othodox" letterlijk "rechte weg". Orthodox wordt meestal uitgelegd met behoudend in de zin van vasthouden aan traditie, zonder daar van af te wijken.

In het geval van de islam zou je de soennitische stroming orthodox kunnen noemen, in tegenstelling tot de shi'ietische stroming(en) die over het algemeen liberaler zijn voor wat betreft beinvloed zijn door andere religies/ culturen en feitelijk een afsplitsing zijn van de hoofdstroom, de othodoxe stroom dus.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 00:29

In eerste instantie geplaatst door Remco


Het doet mij pijn als iemand het pad van God bewust niet bewandeld. 

Beste Remco, plaats ��ns een spiegel voor je afgedwaalde ziel en kom dan tot de conclussie dat die woorden op jezelf van toepassing zijn.......

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 01:17
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wat pfarrer en Remco eigenlijk willen zeggen is dat er geen moslim op dit forum aanwezig is dat zonder fouten is. En dat Allah alleen bepaalt welke van onze daden goed zijn en welke niet.

In een hadith qudsi op gezag van Aboe Hurairah zegt de profeet dat Allah heeft gezegd:


�De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de Dag der Opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als het goed is, dan zal hij opbloeien en geslaagd zijn; en als het gebrekkig is zal hij gefaald en verloren hebben. Als er iets aan de verplichte gebeden ontbreekt, dan zegt de Heer (de Almachtige en Verhevene): �Kijk of Mijn dienaar nog vrijwillige gebeden heeft gedaan, die het ontbrekende in zijn verplichte gebeden kunnen aanvullen. Daarna wordt de rest van zijn daden op dezelfde manier beoordeeld.



Dat wil ik helemaal niet zeggen. Ik denk echter wel dat het zo is, ik zie in dit topic namelijk de volgende fout. Normaal gesproken zou een broeder die zijn baard niet laat staan of wat voor regel dan ook niet naleeft het stempel krijgen van niet-Moslim of slechte Moslim. Nu gaat het om iemand die net bekeert is, en ineens wordt er poeslief gedaan. Heel begrijpelijk, maar die twee zijn wel in strijd met elkaar.Is helemaal niet in strijd met elkaar....De Islam is een constant leerproces waarbij je elke dag wat nieuws erbij leert. Toen jij op je 4e jaar een fiets van je ouders kreeg verwachtte ze toch ook niet meteen dat je de eerste keer meteen met losse handen en op je achterwiel kon fietsen? Is toch normaal dat je het eerst leert met steunwieltjes? Alles is een leerproces dus zo ook de Islam en niemand zal het mijn broeder 1a2b3c kwalijk nemen dat hij niet meteen een grote baard laat staan!!! (behalve jij want jij vind het tegenstrijdig)

In eerste instantie geplaatst door malikah

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Schep er maar een belediging bovenop. Is goed, kan 1a2b3c zien waar hij zich bij aan heeft gesloten.Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt-zij zullen niet geloven. ALLAH heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (Soerah Al Bakara:6-7).............Dus beste remco...het is geen belediging maar keiharde realiteit. 

Gelukkig weet ik dat er ook normale Moslims zijn die wel respect hebben voor anderen. Jammer genoeg is dat respect hier vaak ver te zoeken wat mijn reacties ook verklaart.Zeker de zogenaamde liberale bierdrinkende en niet biddende Moslims die jij kent? Je hebt het over respect!!!! Jij bent hier degene die op een Islamitisch forum je ongefundeerde Islamofobische meningen komt opdringen. Als je een beetje respect hebt dan verdwijn je hier gewoon van het forum aangezien je toch niks anders dan onzin uitkraamt en dus geen enkele positieve bijdrage levert.
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

En zou je zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat een 'echte moslim' en een 'neppe moslim' dan wel niet zou moeten inhouden?

Bij voorbaat dank voor je hulp.

Groeten,

Marocaantje



Beste Marocaantje, misschien moet je mijn post meer zien als een prikkelende vraagstelling. Ik merk in elk geval dat er onder moslims verschil van mening bestaat over wat nu een trouwe moslim is. Met hoofddoek of zonder hoofddoek als vrouw, met baard of zonder baard als man, als vrouw alleen maar met hoofddoek of zelfs geheel in zo'n zwarte jurk (sorry, ben vergeten hoe het heet). Oftewel: ik zie geen homogene visie wat nu een goede moslim is. Kern van de vraag is dus: wie bepaalt nu eigenlijk wat een goede moslim is? Hoe ver moet je gaan? Ik ken persoonlijk wat meer 'liberale' moslims, maar ik weet dat ze binnen hun eigen gelederen als loochenaars van de islam worden gezien.

Persoonlijk, als niet-moslim, zou ik zeggen: moslim ben je als je je aan de 5 zuilen houdt. Maar dat is toch niet voldoende? Of wel?


Kun je mij uitleggen wanneer iemand een goed Christen is Pfarrer?


Die vraag komt mij bekend voor van een ander forum. Ik ben Pfarrer dan wel niet maar toch wil ik het heel kort proberen samen te vatten.

Een goed Christen ben je als je met heel je hart en verstand geloofd in Jezus Christus, wie Hij was, wat Hij deed, etc. Dit is allemaal te vinden in de Bijbel. Met het geloof in Jezus Christus valt het geloof in God samen. God die zich in de Bijbel aan ons openbaart. Een goed Christen is iemand die zijn best doet om ondanks zijn menselijke beperkingen zo goed mogelijk Christus te volgen.Dan moeten de christenen net zoals Isa vzmh deed tot ALLAH bidden en ook geen varkensvlees eten aangezien Isa vzmh dat ook niet deed. Lijkt me niet de moeilijkste opgave...maar ja....christenen kiezen altijd voor de gemakkelijkste weg. Lekker bidden vanuit je bed onder je warme deken in je pyama...lekker makkelijk want knielen voor de Heer der Werelden is teveel moeite...maar als ze naar de koningin moeten of naar balkenende halen ze hun beste kleding tevoorschijn en zijn ze wel bereid om op hun knie�n te gaan.

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Remco

Weetje wat zo jammer is, dat in dit geval Christenen hele duidelijke (misschien soms beledigende) antwoorden geven tegen Moslims en dat er daardoor nogal wat negativiteit in dit topic aanwezig is, ineens is dat voor sommige niet-Moslims en alle Moslims een probleem. Als we de andere 100den topics bekijken waar Moslims heet duidelijk en beledigend te werk gaan tegen Christenen dan hoor je niemand daarover. Ja klopt, dit is een Islamforum, maar brengt dat dan ook meten met twee maten met zich mee? Ik mag hopen van niet, als dat zo mocht zijn dan is dat nog een reden waarom ik denk dat 1a2b3c niet de juiste keuze heeft gemaakt.

Iedereen die God vind wil, zal en moet ik feliciteren. Zonder God ben je verder van God dan met God, dat je God nu niet op de juiste manier dient kan altijd verbeteren. Dat iemand God heeft gevonden (ookal is het in een andere religie) is dus hoopvoller als iemand die God niet kent.

Vanuit mijn overtuiging blijf ik echter wel bij het volgende: mensen die onze Heer Jezus Christus willens en wetens de rug toe keren zullen daarvoor veroordeeld worden. Ik kan dan wel heel lief en aardig doen hier, maar dan verloochen ik mijn geloof en daarmee Jezus Christus, en dat is voor mij dus een zonde.Weinig te merken van de naastenliefde die jij als christen hoort te hebben.

Vanavond en misschien wel vaker zal ik in mijn gebed aandacht besteden aan mensen als 1a2b3c, dat ze snel de berm verlaten en het goede pad betreden.

 

Tot wie zult gij uw gebed richten?

Tot de heer der werelden of Jezus zoon van Maria.

Ik kan begrijpen dat je teleurgesteld bent in 123 omdat hij jarenlang de christendom heeft bestudeert maar toch niet ervoor gekozen heeft.

Ik Zal tot God bidden en mijn Heer vragen om jouw hart open te stellen voor de islam.

Misschien dat er ooit een dag komt waarop je in tranen stort en zegt:O Mijn Heer ik ben dwalende geweest dus vergeef mijn zonden want ik getuig nu dat er geen God is dan Allah en dat Mohamed en Jezus profeten zijn van Allah.



Mijn gebed zal ik richten tot de ene God in drie personen; Vader, Zoon en Heilige Geest. Ook zal ik mij richten tot H.Maria.Jij als christen hoort Isa vzmh toch zo goed mogelijk te volgen ondanks je menselijke beperkingen? Isa vzmh bad niet tot zijn moeder!! Dus behoor jij dat ook niet te doen...lijkt me toch niet zo een moeilijke opgave?

Teleurgesteld is niet het goede woord. Het doet mij pijn als iemand het pad van God bewust niet bewandeld.Niet bewust bewandeld? Broeder 1a2b3c heeft een weloverwogen beslissing genomen en is daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan maar heeft genoeg informatie verzameld en vergeleken. ALLAH de Heer der Werelden die onze Heer is heeft het hart van mijn broeder geopend en hem de enige echte waarhied laten zien. Als hij in hetzelfde tijdsbestek voor het christendom had gekozen dan had je anders gepiept.  Verder vraag ik mij af waar jij die "jarenlange" bestudering van het Christendom vandaan haalt. Naar mijn weten is 1a2b3c van huis uit Christen, maar is hij pas de laatste tijd bezig met de verdieping in Christendom en Islam.

Ik stel mijn hart 24/7 volledig open voor God. Hij heeft mij het pad laten zien dat ik nu bewandel, het goede pad.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 02:06
Rahil, Remco lijkt mij eerlijk gezegd niet islamofobisch. Hij is een van de niet-moslims op dit forum die open het gesprek aangaat, en ook duidelijk zwaktes in de islamitische overtuiging blootlegt. Dat heeft niks met islamofobie te maken, maar met argumenteren.

Nog duidelijker is dat hij (en ik) en jij fundamenteel verschillen van de plek van Jezus. Dat wisten we van tevoren en dat zal wel zo blijven ook, als God je hart niet bekeert door zijn Geest. Vraag erom, en Hij geeft het, dan zul je het oordeel door Jezus kunnen doorstaan.

E�n punt geef ik je helemaal gelijk in: net als moslims ben ik gewend om God echt op mijn knie�n te bidden en te danken. Uit diep respect en diep ontzag voor Hem, de levende. Veel christenen bidden m.i. te weinig met dat respect, door, inderdaad, half slapend misschien wel, onder hun dekentjes te bidden. Dat vind ik erg jammer en ik vind dat christenen zich op dat punt ook moeten bekeren.

Ik ken ook veel 'liberalere' moslims. En nee, het zijn geen zuipende, rokende en weet ik wat nog meer voor losgeslagen types, zoals jij ze even gauw wilt beschrijven. Maar vrome, eerbiedige en trouwe moslims, die zich trouw aan de vijf zuilen houden. E�n van hen is al twee keer naar Mekka geweest. Maar het hele gedoe van je moet een baard hebben van zoveel cm, je vrouw moet een sluier hebben, e.d., daar doen ze niet aan mij. Hun vrouwen hebben een waardige plaats naast hen, en niet vijf meter achter hen.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 03:11
whaahaa wat zeg je nou mijn sluier komt tot over me knieen en ik loop meestal een meter voor mijn man haha(of naast hem) je moet leren om de islaam en cultuur te onderscheiden!
Terug naar boven
Nour* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

mensen, ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de afgelopen maanden waarin ik veel interessante dingen heb geleerd op dit forum. gesprekken waren vaak nogal fel uitgevallen maar toch heb ik hier veel geleerd. remco ik ben blij dat je zo lekker tegengas hebt gegeven en dat geldt ook voor anne en kimmie en weet ik niet meer.

ik zal hier niet heel vaak meer komen denk ik aangezien ik daar de tijd niet voor heb, maar zal zeker nu en dan even wat laten horen, desnoods pm je me maar:) wat betreft de andere mensen hier, de moslims dus. de islam is het snelst groeiende geloof. waarom? dat vragen veel mensen zich wel eens af, en terecht als je de media inkijkt. . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

maar alhamdulillah ik ben moslim geworden
vrijdag shahada gedaan in besloten kring na isja gebed, en zaterdagmiddag bij duhr voor de hele gemeenschap, en alhamdulillah het voelt gooooooeeeeeedddddd

Salaam oe 3alaikoem wa Rahmatullahi wa Barakatuh,

Ik ben heel erg blij dat je je weg hebt gevonden naar onze mooie Deen. De Deen van Barmhartigheid, vrede, waarheid, rechtvaardigheid en nog veel meer.

Alle Lof behoort tot Allah swt. Moge Allah swt jou al het goede geven, je rijkelijk belonen en je naar zijn Tuinen leiden ... Allahoeama amien

Met een glimlach sluit ik dit berichtje af.

Wa 3alikoem oe salaam wa Rahmatullahi wa Barkatuh

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 04:00
Pff Remco, maar je weet wel , dat ze de Dien bedoelt.
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 04:18

Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 06:02


malikah schreef:

ja pfarrer en de andere hebben zo het probleem dat ze nog blind zijn, dus dan moet je maar veel onzin uitkramen, anders word er niet naar je gekeken.

arme pfarrer...en zn blinde maatjes...



Schep er maar een belediging bovenop. Is goed, kan 1a2b3c zien waar hij zich bij aan heeft gesloten.


Dat zouden we hier wat minder moeten doen; steeds roepen dat we elkaar beledigen.
Een discussie zal dingen duidelijk moeten maken.
Wie geen stevige discussie kan voeren moet met gelijkgestemden praten.
De mods vellen het oordeel over wat te ver gaat.
Ze doen het goed zo te zien.


In eerste instantie geplaatst door pietjepuk



Supportersrellen. En elke supporter denkt dat hij/zij bij de beste club hoort, i.p.v. gewoon van voetbal te genieten.


Precies

btw: zoek wel nog iemand die kan uitleggen wat ik niet zie



Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 08:20

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Maar het blijft een geloof en een interpretatie van wat God (Allah) al dan niet zou willen, toch?


Heldere stelling Martinuzz ;
maar waarom denk jij dat het niet meer is dan een geloof / interpretatie  ?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.