Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

geloof en de Middenweg

 Post Reply Post Reply
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: geloof en de Middenweg
    Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:45

Zowel in het westen als in de Moslimwereld sturen sommigen aan op een 'botsing der beschavingen '. Om die confrontatie mogelijk te maken, schilderen zij de ander af als de grote vijand. Zo krijgt de islam in het westen etiketten opgeplakt als overdraagzaam, fanatiek, geweldadig, achterlijk, kortom een model dat in alles geacht wordt de antithese te zijn van het 'moderne, vrije westen', en dat daardoor als een bedreiging aangevoeld wordt.

Het omgekeerde is ook het geval: in de moslimwereld proberen sommige groepringen het Westen als 'de grootste bedreiging ooit voor de islam 'af te schilderen. Dit leidt beiderzijds tot een fobie voor die ander. Een fobie is een irreeele angst en niet op feiten gestoeld. Het doorprikken van de fobie vereist het herstellen van de band met de werkelijkheid. Dit vergt onderzoek naar de ware aard van de ander. Hoe zit het bijv. met het extremisme waarmee de Islam zo vaak vereenzelfd wordt? Wat zeggen de Koran en de Sunnah erover?

1. Aanmoedigen van matiging.

Het Koranische model omschrijft de gemeenschap van moslims als een (umnat wasatan). (umnah) is een gemeenschap (in het bijzonder de gemeenschap van alle moslims over alle landsgrenzen heen) (wasatan) komt van de wortel (w-s-t) en betekent: in het midden, bemiddelend, intermediair. De moslimgemeenschap wordt m.a.w. gemodelleerd als een gemeenschap van gematigden, van mensen die het evenwicht bewaren en axtremen schuwen. Zulke voorschriften zijn niet vrijblijvend. Leiders van de extremen moeten de gemeenschap zodanig uitbouwen dat extremen voorkomen worden en dat evenwicht in alle aspecten van het leven wordt nagestreefd.

"zo hebben Wij jullie gemaakt tot een evenwichtige gemeenschap opdat jullie getuigen zullen zijn over de mensen en opdat de gezant getuige zal zijn over jullie".

B. GELOOF IS GEMAKKELIJK EN VRAAGT GEEN EXTREME INSPANNINGEN

De Koran herhaalt een paar keer dat God het geloof gemakkelijk gemaakt heeft, maar dat het de mensen zijn die de hele zaak ingewikkeld maken. God waarschuwt dat men extreem-zijn in de Godsdienst toch niet kan volhouden en dat men uiteindelijk in ongeloof dreigt te vervallen. Een passage in de Koran )2:67-71) maakt dat duidelijk. Toen Mozes het volk ervan op de hoogte bracht dat God bevolen had een keo te slachten, vroegen mensen welke koe moet dat zijn? Moet ze oud zijn of jong? God liet weten dat dat ergens middenin moest zijn. Maar dan vroegen ze welke kleur de koe moest hebben. God noemde een kleur. Daarop vroegen de mensen: en welke soort koe moet het zijn: een sterke of een zwakke? En zo vroegen zij maar door. Uiteindelijk waren de beschrijvingen door hun eigen toedoen zodanig specifiek geworden dat ze er haast niet meer in slaagden een koe te vinden die aan al die kenmerken voldeed. Door hun geloofsijver konden ze dus bijna niet  meer voldoen aan een vraag van God. Nochtans had God alleen maar 'een ' koe gevraagd. Met zulke verhalen wordt er gewaarschuwd dat overdreven geloofsijver iemand aan de rand van ongeloof dreigt te brengen, of er zelfs over.

In de Koran vraagt God ook niet dat mensen zich overbelasten met geloof. Hij vraagt dat elk doet wat hij kan, meer niet.

"......Lees dus uit de Koran zoveel als voor jullie gemakkelijk is...."(Koran 73:20)

wordt vervolgd

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:26
in een woord
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:00
je begrijp je eigen geloof niet eens dus ga hier niet proberen uit telegen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:59

Het omgekeerde is ook het geval: in de moslimwereld proberen sommige groepringen het Westen als 'de grootste bedreiging ooit voor de islam 'af te schilderen� Pietjepuk

 

Dit heb je helemaal mis. Niets en geen enkel systeem kan ooit een bedreiging vormen voor de Islam. Alle gevallen van genocide en kolonialisme zijn altijd uitgevoerd door democratische staten. Moslims hebben nooit gaskamers gebouwd of atoombommen gegooid op landen die al op hun knie�n lagen. Waarom? De moslimwereld is niet ge�nteresseerd in het controleren van andere landen. En andere landen worden niet geplunderd om de staatskas te spekken.

 

e moslimgemeenschap wordt m.a.w. gemodelleerd als een gemeenschap van gematigden, van mensen die het evenwicht bewaren en axtremen schuwen� pietjepuk

 

Niet-moslims hebben een fantasie dat hun enige hoop slechts kan komen van gematigde moslims met een �islamitische� democratie, dat de kerk en staat moet gaan scheiden. Het predikaat �islamitisch� ergens voor plakken betekent niet dat de Islam het ook daadwerkelijk voorschrijft. Als men spreekt van een �islamitische� homo, betekent dat niet dat de Islam homofilie voorschrijft. Een �Islamitische� terrorist, betekent niet dat de Islam terrorisme voorschrijft. Net zo, als je het woord �Islamitisch� voor het woord democratie plakt, betekent dat ook niet dat de Islam een democratie wil.

 

Ooit gehoord van een democratische moordenaar, of een democratische kinderverkrachter?

 

Ook al willen sommige mensen een Turks-achtige of Khomeini-achtige staat zien opbloeien, geregeerd door �gematigden�. Zolang de touwtjes in westerse handen blijven, wordt het twee keer niks. De eerste generatie moslims van Profeet Muhammad (s) bouwden een staat gebaseerd op geloof en godsvrees. Doel van de gematigde moslims zou moeten zijn dezelfde godsvrees en geloof en niet de vrees voor islamofoben uit het westen. Al het andere zou op de tweede plaats moeten komen. Jammer dat er geen voorbeeld is in de moslimwereld. Na de profeet en de eerste generaties moslims is er nooit meer een echte moslimheerschappij geweest. Alle systemen van regeren in de moslimwereld, incl Maleisi�, gaan lijnrecht in tegen de Islam. En tot nu toe is er geen enkel land meer gekomen dat de Quran en Soennah als grondwet hanteert.

 

Erdogan is net zo anti-islamitisch bezig als Saddam en koning Abdullah van Saudi-Arabie. Ze zijn druk bezig met het verwerpen van een echt islamitisch model en dromen van een vieze (onzuivere) mix van democratie en Islam.

 

De Islam is puur en moet puur blijven. En wanneer de tijd weer is gekomen voor een echt islamitisch rijk, dan moeten alle restjes erfenis van alle foute regeringen eerst volledig opgeruimd zijn. Islam ontspringt bij het volk, en van daaruit naar boven en niet omgekeerd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:25
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het omgekeerde is ook het geval: in de moslimwereld proberen sommige groepringen het Westen als 'de grootste bedreiging ooit voor de islam 'af te schilderen� Pietjepuk

 

Dit heb je helemaal mis. Niets en geen enkel systeem kan ooit een bedreiging vormen voor de Islam. Alle gevallen van genocide en kolonialisme zijn altijd uitgevoerd door democratische staten. Moslims hebben nooit gaskamers gebouwd of atoombommen gegooid op landen die al op hun knie�n lagen. Waarom? De moslimwereld is niet ge�nteresseerd in het controleren van andere landen. En andere landen worden niet geplunderd om de staatskas te spekken.

 

Juist een aantal moslims willen de joden terugwerpen in d eMiddellandse Zee. Ik heb het continu over hypocrisie. Het maakt mij n.l. niet uit wie dat is. Ik klaag niet allen de hypocrisie van de moslim aan, ook de houding van het westen. Ik weet zeker dat miljoenen moslims Israel van de aardbodem willen laten verdwijnen. Ik wet zeker dat miljoenen moslims Amerika de dood toe wensen. Waarom? Door te denken dat ze waarheid preken. Volg eens de geschiedenis van het joodse volk. Durf dat eens. En je zult moeten beseffen dat het logisch is hoe ze nu reageren. Ze wensen niet langer een holocaust.

Betekent dit dat ik de israelische behandeling naar de palestijnen goedkeur?

Nee!!!! De israeliers maken grote fouten. Maar waar ik de islamitische wereld op aan wil sporken is het gegeven dat ze de joden uit willen roeien, als oplossing van hun probleem.

Vaak wordt het Joods-palestijnse conflict door moslims misbruikt om hun eigen ongenoegen te uiten. Een ongenoegen die niets met dit conflict te maken heeft. Het is de weg van de minste weerstand.

Dat je stelt dat het koloniale denken een specifiek west europeees probleem is kan ik je gelijk geven. Economische macht wordt helaas altijd vertaald naar militaire macht. Die fout hebben wij inderdaad gemaakt.

Wist je trouwens hoeveel palestijnen misbruikmt worden in islamitische landen als goedkope arbeidskrachten? Waarom hoor ik jou daar niet over?

 

e moslimgemeenschap wordt m.a.w. gemodelleerd als een gemeenschap van gematigden, van mensen die het evenwicht bewaren en axtremen schuwen� pietjepuk

 

Niet-moslims hebben een fantasie dat hun enige hoop slechts kan komen van gematigde moslims met een �islamitische� democratie, dat de kerk en staat moet gaan scheiden. Het predikaat �islamitisch� ergens voor plakken betekent niet dat de Islam het ook daadwerkelijk voorschrijft. Als men spreekt van een �islamitische� homo, betekent dat niet dat de Islam homofilie voorschrijft. Een �Islamitische� terrorist, betekent niet dat de Islam terrorisme voorschrijft. Net zo, als je het woord �Islamitisch� voor het woord democratie plakt, betekent dat ook niet dat de Islam een democratie wil.

En hiermee geef je m.i. slechts de intolerantie van orthodox gelovigen weer.!!! Daar waar ik in al mijn artikelen tegen waarschuw.

 

Ooit gehoord van een democratische moordenaar, of een democratische kinderverkrachter?

Heeft niks met democratie te maken.

 

Ook al willen sommige mensen een Turks-achtige of Khomeini-achtige staat zien opbloeien, geregeerd door �gematigden�. Zolang de touwtjes in westerse handen blijven, wordt het twee keer niks. De eerste generatie moslims van Profeet Muhammad (s) bouwden een staat gebaseerd op geloof en godsvrees. Doel van de gematigde moslims zou moeten zijn dezelfde godsvrees en geloof en niet de vrees voor islamofoben uit het westen. Al het andere zou op de tweede plaats moeten komen. Jammer dat er geen voorbeeld is in de moslimwereld. Na de profeet en de eerste generaties moslims is er nooit meer een echte moslimheerschappij geweest. Alle systemen van regeren in de moslimwereld, incl Maleisi�, gaan lijnrecht in tegen de Islam. En tot nu toe is er geen enkel land meer gekomen dat de Quran en Soennah als grondwet hanteert.

Je geeft terecht aan dat er geen voorbeeld is in de geschiedenis waar. Iran heeft het geprobeert, Afganistan heeft het geprobeert. De uitkomst is triest. En ik garandeer je dat als je mensen niet de ruimte geeft te zijn wie ze zijn, heel individueel, elk geloof en overtuiging uiteindelijk een farce is. Het zal eindigen in een dictatoriaal regime. Voorbeelden te over:

Stalin onder Rusland, West Europa onder Hitler, Iran onder Khomeini, etc.

Het grootste goed dat God ons gegeven heeft is vrijheid. Aan ieder de keus hoe daar mee om te gaan. En het spijt me te zeggen, maar democratie in het westyen is (voorlopig???) de enige optie die het individu de vrijheid geeft te zijn wie hij is.

 

 

Erdogan is net zo anti-islamitisch bezig als Saddam en koning Abdullah van Saudi-Arabie. Ze zijn druk bezig met het verwerpen van een echt islamitisch model en dromen van een vieze mix van democratie en Islam.

 

De Islam is puur en moet puur blijven. En wanneer de tijd weer is gekomen voor een echt islamitisch rijk, dan moeten alle restjes erfenis van alle foute regeringen eerst volledig opgeruimd zijn. Islam ontspringt bij het volk, en van daaruit naar boven en niet omgekeerd.

Helaas, ik geloof niet in een PRAKTISCHE islamitisch rijk. De geschiedenis heeft het genoeg uit gewezen. Helaas is de praktijk weerbarstiger dan de theorie.

Salaam

 

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:50

Erdogan is net zo anti-islamitisch bezig als Saddam en koning Abdullah van Saudi-Arabie. Ze zijn druk bezig met het verwerpen van een echt islamitisch model en dromen van een vieze mix van democratie en Islam.

 

Dit is gewoon niet normaal wat je zegt, en de vergelijkingen?!! Sorry, hoor, ik vind het een prima manier van verblijven hier in die 'vieze' mix. Erdogan? anti-Islamitisch? waar is jouw realiteitsbesef? over hoe je bepaalde zaken uitbouwt, geschiedenis etc. En democratie met de Islam is een ideale mix, geweldig, hoofdgodsdienst als Islam, helemaal super.  

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 17:43
In eerste instantie geplaatst door Django

Erdogan is net zo anti-islamitisch bezig als Saddam en koning Abdullah van Saudi-Arabie. Ze zijn druk bezig met het verwerpen van een echt islamitisch model en dromen van een vieze mix van democratie en Islam.

 

Dit is gewoon niet normaal wat je zegt, en de vergelijkingen?!! Sorry, hoor, ik vind het een prima manier van verblijven hier in die 'vieze' mix. Erdogan? anti-Islamitisch? waar is jouw realiteitsbesef? over hoe je bepaalde zaken uitbouwt, geschiedenis etc. En democratie met de Islam is een ideale mix, geweldig, hoofdgodsdienst als Islam, helemaal super. Asalaam Aleikum beste zuster...vind jij het ook geweldig en ideaal als jij als Moslima je Hidjaab in een universiteit of een ander openbaar gebouw in Turkije af moet doen omdat de regering dat vind? Democratie betekent niet automatisch vrijgevochten staat waarin iedereen maar lekker doet wat hij wilt. Zelfs in een "democratisch" land als Nederland moet je je aan de regels houden. Beste democratie is en blijft de Sharia mits die zo goed mogelijk wordt nagestreefd door de leiders en inwoners van een land. Maar ja....hoewel ik er een hard hoofd in heb moeten we er toch in blijven geloven en ernaar blijven streven en niet teveel naar het verleden blijven kijken over wat er nou wel of niet verkeerd was gegaan. Zelf vind ik ook dat Erdogan het niet verkeerd doet...alleen hoop ik dat ze ooit dat hoofddoekjes verbod in Turkije weer terug draaien.

Wa'Selam

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:46

Tuurlijk,ben het met je eens, er zijn wel universiteiten waar het wel kan, maar weinig.Maar verder vind ik het hier zo slecht nog niet.

Verder vind ik dat de hoofddoek een gewone zaak hoort te zijn (hopelijk kan dat ook met de tijd) en geen symbool, welke kant dan ook op.Maar zaken zoals burka, niqaab,complete sluiering 'alla zwarte doek', dat hoeft voor mij niet, gewoon overdreven.Maar daarnaast hoort het niet dragen van een hoofddoek in hetzelfde licht te staan. 

Maar verder vind ik hem wel o.k, die Erdogan.  

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:35

De moslimwereld verliest haar tijd aan experimenteren met de meest geschiktste staatsvorm. Zolang de "gematigden" hun beleid richten op het tevreden stellen van buitenlandse regeringen, wordt het niks. Ineens het woord �Islamitisch� gaan gebruiken voor je naam, maakt het allemaal nog ingewikkelder. Bijvoorbeeld als je spreekt over �Islamitisch� terreur of �islamitisch� liberale democratie, dan zeg je eigenlijk dat terreur of liberale democratie door de Islam wordt toegestaan. De waarheid is dat iedere misdaad in naam van Islam niet automatisch een �islamitische� misdaad is. Net zo is een democratie waar de moslims wordt ontzegd de Islam vrij te praktiseren, nooit een �islamitische� democratie.

De zogenaamd gematigde moslims die men graag wilt zien en die de moslimwereld zogenaamd moeten redden, zijn niet veel beter dan de kapitalisten zelf. Het geloof is weg bij de massa en de elite die nog geloof heeft, gebruikt het voor materialistische doeleinden. We leven in een tijd van verwaarlozing en zonden. Profeet (sallalaho alaihi was alam) zei dat in deze tijd vasthouden aan de Oemmah net als vasthouden aan hete kolen is. We leven in een tijd waarvan de Profeet (sallalaho alaihi wasalam) zei dat de Oemmah gaat slapen als moslim, maar wordt wakker als kafir en dat mensen hun deen verkopen voor de verleidingen van de wereld.

Ik heb het niet zo op met die mensen die twee goden willen dienen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:37
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

 

Ooit gehoord van een democratische moordenaar, of een democratische kinderverkrachter?

Heeft niks met democratie te maken.

 



Juist! Plaats dan ook nooit meer het woord 'Islamitisch' voor allerlei vage begrippen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 14:02

Gematigdheid deel 2.

Mildheid en minzaamheid in sociale omgeving.

Wanneer een koranisch principe herhaaldelijk en in uiteenlopende situaties omschreven wordt, gaat het om iets heel belangrijk.

Mildheid en minzaamheid is zo een element. Zo schrijft de Koran mildheid voor tegenover ongelovigen en mensen die God verloochenen. Moslims moeten de scherts van ongelovigen aan God overlaten.

"En verdraag wat zij zeggen geduldig en ga minzaam bij hen weg. En laat Mij maar met de loochenaars.......". (koran 73:10-11)

De koran schrijft ook voor mild te zijn in gevoelens van vijandigheid. Immers, de vijand van vandaag zou weleens de vriend van morgen kunnen worden:

"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als jullie vijanden beschouwen genegenheid brengen."( Koran 60:7)

Zelfs de manier van gaan en spreken, wordt matiging voorgeschreven:

�n wees gematigd in jullie lopen en spreek met zachte stem. De afschuwelijkse stem is immers de stem van ezels." (koran 31: 19)

wordt vervolgd.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 14:16

Ik ben turk EN heb grote vraagtekens bij erdogan ik snap om te beginnen niet waarom hij en zijn regering zo graag in de EU willen die gasten steunen PKK zijn altijd anti-turkisch dan heb ik het over FRankrijk en engeland ze willen dat we Cyprus erkennen. Dit zijn genoeg redenen om niet in EU te gaan !!!

dus hij is niet echt OK en hij had belooft dat het dragen van een hoofddoek op universiteiten niet verboden zouden worden en daar is ook niks van gekomen

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 14:22

EEN GROTE ISLAMITISCH RIJK VORMEN IS HET ENIGE MIDDEL OM DE VREDE IN DE MIDDEN-OOSTEN TE KRIJGEN. DAT HEBBEN WE EERDER OOK GEZIEN B.V OSMAANSE RIJK. HET IS DE ENIGE MANIER OM HET TE REGELEN EN NIET ALLEMAAL STATJES VORMEN DIE ONDER MACHT ZIJN VAN AMERIKA EN WESTERSE LANDEN DIE DAAR OP ALLEMAAL SPELLETJES SPELEN. EN PIETJEPUK ONTKEN HET NAUW NIET FRANKRIJK ENGELAND EN AMERIKA ZIJN DOODSBANG VAN EEN ISLAMITISCH RIJK DAAROM WORDEN ER ALLEMAAL SPELLETJES GESPEELD OM DEZE LANDEN KLEIN TE KRIJGEN EN DE MACHT EROP TE HEBBEN ZODAT ZE GEEN RIJK KUNNEN VORMEN

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 15:19

Ja hoor, en alle moslims zijn slachtoffer. Er zal geen groot islamitisch rijk meer komen. De verstandhouding tussen de verschillende landen waar moslims wonen is zo slecht dat we zelfs al moeten hopen dat er geen geweld onderling uitbarst.

Jouw visie is erg naief. Als moslims werkelijk een groot islamitisch rijk willen dan houdt geen macht hen tegen. De verschillen binnen de moslimwereld zijn echter heel groot, er is enorm veel achterdocht over en weer. Ik zie een groot islamitisch rijk de komende 200 jaar niet verschijnen.

Sterkte.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 15:32
Heb je een glazen bol pietjepukje? Wees je bolletje ook aan dat de grootste democratie (Amerika) door een windje (Katrina) omver zou waaien?

En wat is het doel van die gekopieerde tekst van je? Omdat ik al een vermoeden had van waar je heen wilde, heb ik alvast de link gelegd in mijn eerdere post.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 17:30
In eerste instantie geplaatst door Murat

Ik ben turk EN heb grote vraagtekens bij erdogan ik snap om te beginnen niet waarom hij en zijn regering zo graag in de EU willen die gasten steunen PKK zijn altijd anti-turkisch dan heb ik het over FRankrijk en engeland ze willen dat we Cyprus erkennen. Dit zijn genoeg redenen om niet in EU te gaan !!!

dus hij is niet echt OK en hij had belooft dat het dragen van een hoofddoek op universiteiten niet verboden zouden worden en daar is ook niks van gekomen

Het enige dat in dat stukje klopt is dat men in Frankrijk wil dat Cyprus erkend wordt en dat lijkt me ook een heel belangrijk punt. Wat ik niet snap: wat kan je daar op tegen hebben? Moet er gedaan worden of het eiland niet bestaat of moet het eiland een andere status hebben? En indien het laatste het geval is: welke status dan? Kan je het beargumenteren of is het alleen maar nationalistisch.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 17:35
In eerste instantie geplaatst door Murat

EEN GROTE ISLAMITISCH RIJK VORMEN IS HET ENIGE MIDDEL OM DE VREDE IN DE MIDDEN-OOSTEN TE KRIJGEN. DAT HEBBEN WE EERDER OOK GEZIEN B.V OSMAANSE RIJK. HET IS DE ENIGE MANIER OM HET TE REGELEN EN NIET ALLEMAAL STATJES VORMEN DIE ONDER MACHT ZIJN VAN AMERIKA EN WESTERSE LANDEN DIE DAAR OP ALLEMAAL SPELLETJES SPELEN. EN PIETJEPUK ONTKEN HET NAUW NIET FRANKRIJK ENGELAND EN AMERIKA ZIJN DOODSBANG VAN EEN ISLAMITISCH RIJK DAAROM WORDEN ER ALLEMAAL SPELLETJES GESPEELD OM DEZE LANDEN KLEIN TE KRIJGEN EN DE MACHT EROP TE HEBBEN ZODAT ZE GEEN RIJK KUNNEN VORMEN

Denk je dat dat beter zou werken in het cre�ren van vrede dan een arabisch nationaal-socialistische staat (eventuele negatieve connotaties zijn niet bedoeld) zoals Nasser c.s. dat voor ogen hadden?

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 02:42

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Heb je een glazen bol pietjepukje? Wees je bolletje ook aan dat de grootste democratie (Amerika) door een windje (Katrina) omver zou waaien?

En wat is het doel van die gekopieerde tekst van je? Omdat ik al een vermoeden had van waar je heen wilde, heb ik alvast de link gelegd in mijn eerdere post.

Nee, ik heb geen glazen bol. Amerika zal ook niet omwaaien door een orkaan. Misschien valt de regering Bush. Dat zou kunnen. Hij is niet slim geweest Irak binnen te vallen. Hijj heeft de situatie volledig fout beoordeeld. De binnenlandse mistoestanden heeft hij veronachtzaamd.

Maar, dat is het mooie van een democratie. Hij kan gewoon weg gestuurd worden.

Wat mijn doel is is eenvoudig. Ik geloof in vrede en wens vrede. Tussen alle mensen, welk geloof, overtuiging, etc. ze ook aanhangen. En de enige weg naar vrede is mildheid, gematigdheid.

Dat je zo heftig reageert op mijn topic is jammer. Ik staaf mijn visie met woorden uit de koran, het boek dat jij zo lief hebt. Vreemd dat je daar zo tegen tekeer gaat.

salaam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 09:05

Ik ga niet tegen de Koran in. Wanneer een niet-moslim de Koran begint te citeren dan voel ik aan dat er iets niet klopt. In jouw geval weet ik al waar je naar toe wilt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 09:56
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ja hoor, en alle moslims zijn slachtoffer. Er zal geen groot islamitisch rijk meer komen. De verstandhouding tussen de verschillende landen waar moslims wonen is zo slecht dat we zelfs al moeten hopen dat er geen geweld onderling uitbarst.

Jouw visie is erg naief. Als moslims werkelijk een groot islamitisch rijk willen dan houdt geen macht hen tegen. De verschillen binnen de moslimwereld zijn echter heel groot, er is enorm veel achterdocht over en weer. Ik zie een groot islamitisch rijk de komende 200 jaar niet verschijnen.jij snapt het niet of je wilt het niet snapen of je bent gewoon te dom ga boeken lezen en graag niet alleen van 1 kant maar ook de andere kanten bekijken en moet je eens lezen wat de engelsen allemaal hebben toegegeven wat voor dingen ze allemaal hebben gedaan in de 18e eeuw om een groot islamitisch rijk ten onder te brengen moet je eens lezen wat die gasten allemaal toegeven en nu niet beetje zogenaamd slim komen praten  

Sterkte.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik ga niet tegen de Koran in. Wanneer een niet-moslim de Koran begint te citeren dan voel ik aan dat er iets niet klopt. In jouw geval weet ik al waar je naar toe wilt.

Het is voor mij een kleine moeite morgen moslim te zijn en dan dezelfde woorden te herhalen.

Maar wat bedoel je eigenlijk met "in jouw geval weet ik al waar je naar toe wilt"?

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ja hoor, en alle moslims zijn slachtoffer. Er zal geen groot islamitisch rijk meer komen. De verstandhouding tussen de verschillende landen waar moslims wonen is zo slecht dat we zelfs al moeten hopen dat er geen geweld onderling uitbarst.

Jouw visie is erg naief. Als moslims werkelijk een groot islamitisch rijk willen dan houdt geen macht hen tegen. De verschillen binnen de moslimwereld zijn echter heel groot, er is enorm veel achterdocht over en weer. Ik zie een groot islamitisch rijk de komende 200 jaar niet verschijnen.

Even voor de duidelijkheid; het zwart getypte is het deel dat niet door mij is getypt.

jij snapt het niet of je wilt het niet snapen of je bent gewoon te dom ga boeken lezen en graag niet alleen van 1 kant maar ook de andere kanten bekijken en moet je eens lezen wat de engelsen allemaal hebben toegegeven wat voor dingen ze allemaal hebben gedaan in de 18e eeuw om een groot islamitisch rijk ten onder te brengen moet je eens lezen wat die gasten allemaal toegeven en nu niet beetje zogenaamd slim komen praten  

Ik heb nooit de fouten van het westen ontkent danwel gebagateliseerd.

Wat ik jammer vind is dat je weer niet inhoudelijk in gesprek wilt.

salaam

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2005 om 07:00

Matiging en geloof deel 3)

Extremisme wordt door God bestraft.

In de 'gemeenschap van de middenweg', wordt extremisme krachtig afgewezen. De toon wordt duidelijk gezet door een uitspraak van Profeet Mohamed, die moslims waarschuwt voor extremisme in de godsdienst en hen erop wijst dat er voor hen gemeenschappen waren die door God uitgeroeid werden omwille van hun extremisme.

Mohamed: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee (5/268), ibn Maajah (no. 3029) , Ahmad (1/215, 347)

De koran: "Wees daarom standvastig op het rechte pad zoals aan u, en aan diegenen die zich tot God richten, werd aanbevolen en overtreedt de grenzen niet want Hij ziet alles wat jullie doen". (Koran 11:112)

Houding tegenover extremisten in eigen rangen

De Koran verbiedt moslims extremisten te volgen. Het arabisch woord dat hier gebruikt wordt is (musrifeen) van de wortel (s-r-f) wat betekent: alle grenzen te buiten gaan, onmatig zijn, overdrijven. Volgens de koran zaaien diegenen die geen maat kennen en de grenzen te buiten gaan verderf en mag men hun bevel niet gehoorzamen.

"Vreest dan God en gehoorzaam mij. En gehoorzaamt niet het bevel van de onmatigen, die op aarde verderf zaaien en gee orde op zaken stellen". (koran 26:150-151)

God houdt volgens de Koran niet van buitensporigheid:

"Jullie die geloven! Zeg niet dat de goede dingen die God jullie heeft toegestaan verboden zijn en begaat geen buitensporigheden; God bemint diegenen die buitensporigheden begaan niet".

Wie als mens oordeelt over het geloof van anderen, meet zichzelf goddelijke taken aan. Daarom dien je als moslim ook nooit te zeggen dat extremisten geen moslims zijn.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.