Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Na denken over....

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Na denken over....
    Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 18:59
Assalaam u3alkom mijn broeders en zusters en hallo andersgelovigen en niet gelovigen,

Er was eens een boom. Bij die boom kwamen een aap, een ezel en een mens. Alle drie hebben Ogen en de mogelijkheid om er mee te zien. Ze hebben ook alle drie hersenen die zij gebruiken om handelingen te verrichten.

Er is echter een groot verschil tussen deze drie, of toch niet?

Als de aap die boom ziet, Zal hij misschien denken "Oh, een boom" en dan loopt hij die boom voorbij; misschien klimt hij in die boom, maar hij denk er niet over na waar die boom vandaan komt en wie het geschapen heeft.

Als de ezel die boom ziet, zal hij misschien denken "Oh, een boom" en loopt er aan voorbij; misschien krabt hij met zijn achterste even tegen die boom, maar hij zal niet nadenken over waar die boom vandaan komt en wie het geschapen heeft.

Wat als de mens die zelfde boom ziet en er aan voorbij loopt Zonder na te denken over waar die boom vandaan komt, hoe zijn wortels diep de bodem in dringen, op zoek naar water; hoe zijn takken wijd de lucht in reiken en hoe er in zijn bladeren fotosynthese plaatsvindt dat nodig is voor al het leven op aarde?????

Wat is het verschil mijn broeders en zusters tussen deze drie??????

Hoe vaak zegt Allah de Verhevene in Zijn Quraan:

....daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat begrijpt....' of ''....daarin zijn zeker Tekenen voor de bezitters van kennis...'  En hoe vaak lezen we in de het wonder met de naam, Qur-aan ' En denken zijn niet na...?Of  "Hebben zij dat dan niet gezien?

En toch zijn er veel mensen die zonder na te denken aan de Tekenen van Allah voorbij gaan. Ze trekken er geen lering uit; Ze gaan door met het volgen van hun begeertes en lusten, zals die aap en die ezel. Dieren denken ook niet na, maar volgen slechts hun begeertes en lusten.

Allah de alwijze zegt: "En voorzeker, Wij hebben velen van de Djinn en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zijn niet begrijpen en zijn bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degene die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achterlozen zijn. (soerat Al A'raaf, aayah 179).

We lezen hier "zij dwalen zelfs nog erger", want mensen hebben verstand gekregen, dat ze kunnen gebruiken om na te denken over de tekenen van Allah van Allah, maar ze gebruiken het niet. Maar niet alleen Niet-moslims denken niet over na. Helaas zijn er ook vele moslims die niet nadenken over de Tekenen van Allah subhanahoe ua ta3ala. Hun imaan neemt af, hun harten worden hard, Zij geven zich niet langer over aan de Heer de Werelden, maar beginnen hun begeertes te volgen en hun lusten bepalen het gedrag. Niet moslims en vele moslims gaan door met het negeren van de talrijke Tekenen van Allah de Almachtige, totdat:

"En als jij(hen) kon zien wanneer zij bij de Hel geplaatst worden en zij dan zeggen: "werden wij maar teruggebracht, dan zouden wij de Tekenen van onze Heer niet loochenen en zouden wij tot de gelovigen behoren" (soerat al-an'aam aya 27)

Hoe vaak staan wij stil bij de Tekenen van Allah? Hoe vaak zien wij een teken en lopen we er aan voorbij, alsof het de normaalste zaak van de wereld is?

Een voorlbeeld:

Een van de Selef( Vrome voorgangers) Las eens 1 van de verzen van de Quraan en begreep het niet, dus begon te huilen. Hem werd gevraagd: "Wat maakt jou aan het huilen?" Hij zei:

"Allah zegt: "En deze vergelijkingen maken Wij voor de mensen, maar zij begrijpen ze niet, behalve degenen die over kennis beschikken"(Soerat Al-'Ankaboet aaya 43)

En ik begrijp de gelijkenis niet. Ik ben niet 1van hen die kennis bezitten en ik huil vanwege al die tijd die ik heb verspild en geen kennis heb opgedaan.'

subhana allah en WIJ ????

Moge allah ons het geloof in harten doen versterken zodat wij ons volledig overgeven aan Hem(allah subhanahoe uata3ala) en dat het de ogen, oren en harten van niet-moslims zal openen, zodat het licht van de islaam er in kan doordringen. inscha allah Amien


u3alkom assalaam







Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 04:09


Allah de alwijze zegt: "En voorzeker, Wij hebben velen van de Djinn en de mensen voor de Hel geschapen. Zij bezitten harten waarmee zijn niet begrijpen en zijn bezitten ogen waarmee zij niet zien en zij bezitten oren waarmee zij niet horen, zij zijn degene die als het vee zijn. Zij dwalen zelfs nog erger. Zij zijn degenen die de achterlozen zijn. (soerat Al A'raaf, aayah 179).



Allah schept mensen die niet KUNNEN horen; zien; harten die niet begrijpen.
Waarom schept Allah mensen voor de hel ?




http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl
Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 09:49
Beste Paladin,

Nee Allah(subhanhoe wt3ala) heeft de mensen geschapen. Die zich bij de geboorte al  totaal hebben overgeven aan allah(suhanhoe wt3ala) dit noemen wij Moslim( fitrat al-islam).

Naar mate je ouder wordt moet je keuzes maken en de mensen waar allah swt over heeft in die Ayat . Zijn mensen die hebben hun eigen begeertes gevolgt.
Wanneer ze ook alleen maar Open zouden kunnen staan voor leiding van Allah de Almachtige. Zou allah swt hun hebben geleidt naar de rechte pad.

Op gezag van aboe hoerairah(moge allah hem genadig zijn) die het van de Profeet(vrede zij met hem)(gehoord) heeft, die zei: "Allah de Almachtige zegt:

"IK ben zoals Mij dienaar denkt, dat Ik ben**. Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap, die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar Hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen."

Dit is overgeleverd door Al-bouchari/Moeslim/at-Tirmidzi en Iben Maadjah.

** Een mogelijke andere vertaling van het Arabische is"Ik ben zoals Mijn dienaar verwacht dat Ik ben. "Dit betekent dat vergeving en aanname van berouw bij de Almachtige afhangt of Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevend en genadevol is. Maar om zo'n geloof niet met de juiste daden te begeleiden is spotten met Almachtige.

Als Allah de almachtige de mensen heeft geschapen voor de hel zou hij hun vergeven wanneer zij berouw tonen aan allah swt.

Je krijgt afentoe te horen "ja maar ik stond open voor de islaam, Ik las de  quraan" maar intussen Spotten met de woorden van Allah swt.

Kijk proberen fouten te vinden in Quraan is niet erg want allah swt heeft je zelf uitgedaagd om dat te vinden. Je zal het nooit vinden want er is geen fout in de Quraan.

Sta een Nachje op met zuiver hart en vraag Allah/God "ik weet dat je er bent" Leid me naar de juiste geloof ( vraag het niet naar jezus/mohammed/Musa/Ibrahiem vrede zij met hun) Maar naar Allah/God. want wanneer je deelgenoten aan hem toekent zal allah/god je niet leiden tot zijn weg.Want vragen aan profeten is ook deelgenoot aan allah toekenen. schakel dit even uit en vraag leiding aan de Almachtige met je oprrechte hart want allah/god leid wie hij wil.

Veel onder ons zullen zeggen: "ja maar ik heb de juiste geloof" schakel even dit uit mensen.
Het is toch niet erg om Allah/God leiding te vragen zelfs al zou je op de juiste weg zijn, want er zijn veel groeperingen.

Ook onder de Jodendom en Christendom en de islaam. Leiding vragen maar het moet komen uit je hart en niet alleen maar uit je mond. En denk maar over de schepselen van Allah/God swt.

Wie zou dit dan hebben geschapen?? subhana allah.

Laten we niet arrogant zijn tegen over onze schepper de Almachtige maar Nederig aan hem.

Moge allah ons leiden tot zijn rechtepad



Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 07:23

Beste Nourdin,

heb je stuk gelezen.

Als ik jouw stuk combineer met wat ik lees in de Koran dan gaat het zo:

Bij de geboorte weet Allah al wie voor hem open zou kunnen staan.

Deze mensen moeten kennis verzamelen en gaan Allah gehoorzamen. 

Als Allah wil is hij genadig/barmhartig voor deze mensen.

Want net zoals Adam dingen vergat,  maken ook deze mensen fouten.

Maar Allah zal deze gelovigen mogelijk in het leven na dit leven kunnen belonen.

 

De ongelovigen zijn mensen die Allah niet gehoorzamen en dus vijanden van Allah.

Deze gaat  Allah dan ook in het hiernamaals streng en voortdurend straffen.

Binnen ongelovigen nemen de mensen van het Boek een speciale plaats in.

Vooral de joden (Het volk van JHWH volgens Christenen en Joden).

  

- Weet jij waarom de vloek/toorn van Allah juist rust op deze mensen ?

  Dit vanwege 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil'

 

- De straffen voor vijanden van Allah staan in detail beschreven ;

  waarom zegt een andere profeet volgens de islam� heb je vijanden lief� ?

  Waarom gaat Jezus zo anders om met mensen.

  Waarom wijkt dat helemaal af van wat er moet gebeuren op de Dag(door mensen). Waarom gaat Allah heel anders om met zijn vijanden.

 

 - Weet je ook waarom dit in de Koran staat:

111: En zij zeggen: 'Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan. Dat zijn hun ijdele wensen." 

Deze wens heb ik niet gezien in de Bijbel.

 

- Als de keuze / het mogelijk open kunnen staan bij de mens ligt, wat is dan de betekenis van 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil' . Als de mensen niet open kunnen staan omdat ze zo door Allah zijn geschapen,  dan is het toch zo dat Allah mensen schept om ze in de hel te kunnen pijnigen ?

 

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 12:52


Het is niet mijn bedoeling om je vast te praten Nourdin.

Maar waar ik mij wel over verbaas :
Soms zie ik moslims met heel veel argumenten komen waarom de Zoon een boodschapper van Allah is.
En dan stel ik wat vragen over de Koran en dan is het stil.
Mogen dit soort vragen niet ?
Of zijn de antwoorden alleen in de Bijbel te vinden ?
Of ben ik ongeduldig








Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 13:27
Over vooroordelen gesproken! En dan dat meisje van die column verwijten dat ze haar vooroordelen er hard uitgooit, als de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 13:49
Het verschil is alleen dat dit me gemeend lijkt, en dat column-meisje sarcastisch was...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 14:32

Nou Latifah, wij zijn het niet eens denk ik    Voorlopig ga ik er maar weer vanuit dat JHWH en Allah verschillende wezens zijn. Maar een moslim die denkt dat Allah de G'D uit de Bijbel is die zou dit soort vragen moeten kunnen beantwoorden/ over moeten nadenken. Corrigeer me als ik het fout heb maar moslims hebben diep in hun hart angst voor Allah. Denk dat daarom Allah geen rust kan geven.

Maar toch wil ik Nourdin of iemand anders de kans geven om te reageren.

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Beste Nourdin,

heb je stuk gelezen.

Als ik jouw stuk combineer met wat ik lees in de Koran dan gaat het zo:

Bij de geboorte weet Allah al wie voor hem open zou kunnen staan.

Deze mensen moeten kennis verzamelen en gaan Allah gehoorzamen. 

Als Allah wil is hij genadig/barmhartig voor deze mensen.

Want net zoals Adam dingen vergat,  maken ook deze mensen fouten.

Maar Allah zal deze gelovigen mogelijk in het leven na dit leven kunnen belonen.

 

De ongelovigen zijn mensen die Allah niet gehoorzamen en dus vijanden van Allah.

Deze gaat  Allah dan ook in het hiernamaals streng en voortdurend straffen.

Binnen ongelovigen nemen de mensen van het Boek een speciale plaats in.

Vooral de joden (Het volk van JHWH volgens Christenen en Joden).

  

- Weet jij waarom de vloek/toorn van Allah juist rust op deze mensen ?

  Dit vanwege 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil'

 

- De straffen voor vijanden van Allah staan in detail beschreven ;

  waarom zegt een andere profeet volgens de islam� heb je vijanden lief� ?

  Waarom gaat Jezus zo anders om met mensen.

  Waarom wijkt dat helemaal af van wat er moet gebeuren op de Dag(door mensen). Waarom gaat Allah heel anders om met zijn vijanden.

 

 - Weet je ook waarom dit in de Koran staat:

111: En zij zeggen: 'Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan. Dat zijn hun ijdele wensen." 

Deze wens heb ik niet gezien in de Bijbel.

 

- Als de keuze / het mogelijk open kunnen staan bij de mens ligt, wat is dan de betekenis van 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil' . Als de mensen niet open kunnen staan omdat ze zo door Allah zijn geschapen,  dan is het toch zo dat Allah mensen schept om ze in de hel te kunnen pijnigen ?

 

Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 19:26


Hallo sorry dat ik zo laat  reageer maar ik ben heel heel heel erg druk bezig ik probeer te morgen van me werk  te reageren. Anders in de avond eigenlijk nacht net als nu. Ik kom heel laat thuis door veel werk en school en even tijd geven aan je ouders snapje. Ik wou eigenlijk snel reageren maar ik kan niet paar verzen plakken als bewijs. (hoe werkt het hier op de form als ik rechtmuis knop druk lukt het me niet) ik krijg geen plakken.


Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 03:20
In nederland zijn een boel mensen geboren in een christelijk huishouden. Ze worden kort na hun geboorte gedoopt (vaak) en zijn als dusdanig christen zonder daar zelf voor gekozen te hebben. Ze weten niets of weinig van hun geloof, voelen het niet echt. Ze gaan zondags met paps en mams naar de kerk omdat "dat zo hoort". Tsja, als je niet 100% achter je eigen geloof staat, hoe kun je dan puur geloven?

Daarentegen geloof ik dat landen als Marocco, Turkije en Arabie genoeg van dit soort moslims kennen. Kom op meid, draag je hijaab omdat mam het ook doet. Met ramadan eten we niet. dat moet volgens de qur'an en we gaan netjes bidden in de moskee. Waarom? Omdat dat zo hoort. Niet omdat we zelf 100% achter onze keuze voor de Islam staan, maar omdat we er in geboren zijn... misschien zelfs omdat het inmiddels een deel is gaan uitmaken van de cultuur van het land waar we in geboren zijn.

Mensen. Let hier eens op. Je kunt een duidelijk onderscheid maken tussen echte christenen en zogenaamde kunstmatige christenen. Er zullen vast christenen zijn die in een christelijk gezin geboren zijn en echt geloven, maar let er alsjeblieft op dat niet elke kerkganger een echt christen is!

(En voor de moslims onder ons die niet in nederland zijn geboren... Ik denk niet dat ik geloof dat het er in de moslimlanden niet zo aan toe gaat. Elk geloof kent dit fenomeen. )
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:33
En zondags in de kerk
dan zit daar zo'n meneer,
stijf als een houten plank
met spijkers in zijn kop
te kijken in zijn bank.
Een zwart lakens pak
om zijn zondige lijf,
bang voor de duivel
en bang voor zijn wijf.
En zuinig een cent
in het zakje doen.
Zo koopt hij zijn ziel weer terug
en zijn fatsoen.


Een liedje van Maarten Cox.
Daar moest ik even aan denken.

 Remco, het klopt dat het tegenwoordig steeds minder voor komt, maar er zijn nog voldoende mensen die bij "geloof" op formuliertjes "Niet praktiserend christen" invullen. En ach, ja, de kerstmis is ook leuk... zeg nou zelf. Grappige toneelstukjes van de koters van de basisschool en mooie koorzang. (Ik heb zelf ooit toen ik nog ye little was ooit gabriel gespeeld in zo'n stuk... compleet met papieren vleugels, witte jurk en een rondje van zilverfolie boven mijn hoofd... Ach, wat was het leven toen nog eenvoudig... )

Misschien komt mijn vorige post voort uit het feit dat ik zelf ooit gedoopt ben en christen genoemd werd zonder dat ik daar zelf ooit bewust voor had gekozen. Het is geenzins een aanval op de echte christenen.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 04:38
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

In nederland zijn een boel mensen geboren in een
christelijk
huishouden. Ze worden kort na hun geboorte gedoopt (vaak) en zijn als
dusdanig christen zonder daar zelf voor gekozen te hebben. Ze weten
niets of weinig van hun geloof, voelen het niet echt. Ze gaan zondags
met paps en mams naar de kerk omdat "dat zo hoort". Tsja, als je niet
100% achter je eigen geloof staat, hoe kun je dan puur geloven?

Daarentegen geloof ik dat landen als Marocco, Turkije en Arabie genoeg
van dit soort moslims kennen. Kom op meid, draag je hijaab omdat mam
het ook doet. Met ramadan eten we niet. dat moet volgens de qur'an en
we gaan netjes bidden in de moskee. Waarom? Omdat dat zo hoort. Niet
omdat we zelf 100% achter onze keuze voor de Islam staan, maar omdat
we
er in geboren zijn... misschien zelfs omdat het inmiddels een deel is
gaan uitmaken van de cultuur van het land waar we in geboren zijn.

Mensen. Let hier eens op. Je kunt een duidelijk onderscheid maken
tussen echte christenen en zogenaamde kunstmatige christenen. Er
zullen
vast christenen zijn die in een christelijk gezin geboren zijn en echt
geloven, maar let er alsjeblieft op dat niet elke kerkganger een echt
christen is!

(En voor de moslims onder ons die niet in nederland zijn geboren... Ik
denk niet dat ik geloof dat het er in de moslimlanden niet zo aan toe
gaat. Elk geloof kent dit fenomeen. )




Engeltje, ik kan niet in de harten van de mensen kijken. Idd zullen er veel
mensen uit traditie naar de kerk gaan en zich nooit af vragen waar het nu
echt om gaat. Tegelijkertijd zijn er zoals Remco stelt veel gelovigen die
als baby gedoopt zijn en toch tot een bewuste geloofskeuze gekomen
zijn.
In mijn kring worden de babies, zoals bij Jezus, aan god opgedragen. Zij
laten zich pas dopen als ze daar een bewuste keuze voor gemaakt
hebben. Maar natuurlijk wordt ook die keuze beinvloed door ouders en
vriendjes. Dat iemand "volwassen" gedoopt is is dus nog geen garantie
dat ie een overtuigd Christen is.
Zelf ben ik atheistisch opgegroeid en na onderzoek en een bijzondere
ervaring tot geloof gekomen en heb me geruime tijd later laten dopen
(koppie onder) zoals het ook in die tijd gedaan moet zijn.
Maar ook dan kan je je geloof gaan verwaarlozen en je prioriteit bij
aardse zaken leggen...
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 06:09
Over het algemeen beslist de sociale druk wat je "wil". Niet jijzelf. Veel mensen komen hier echter pas (te) laat achter.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:42
Wie heeft het over de schuld geven? Ik heb het over het feit dat de mens vaker d�nkt zelf te kiezen, maar dat er in wezen voor hem de keus gemaakt wordt onder sociale druk. Want indien niet aan de mores voldaan wordt val je buiten de groep, mag je niet meespelen, wordt je met de nek aangekeken, wordt er over je geroddeld. Uiteraard kies je uiteindelijk "zelf", maar die keuze wordt in belangrijke mate bepaald door andere mensen. En dat heeft niets met de schuld geven te maken. Dat is een andere discussie.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

En zondags in de kerk

dan zit daar zo'n meneer,

stijf als een houten plank

met spijkers in zijn kop

te kijken in zijn bank.

Een zwart lakens pak

om zijn zondige lijf,

bang voor de duivel

en bang voor zijn wijf.

En zuinig een cent

in het zakje doen.

Zo koopt hij zijn ziel weer terug

en zijn fatsoen.


Een liedje van Maarten Cox.
Daar moest ik even aan denken.

�Remco, het klopt dat het tegenwoordig steeds minder voor komt,
maar er zijn nog voldoende mensen die bij "geloof" op formuliertjes
"Niet praktiserend christen" invullen. En ach, ja, de kerstmis is ook
leuk... zeg nou zelf. Grappige toneelstukjes van de koters van de
basisschool en mooie koorzang. (Ik heb zelf ooit toen ik nog ye little
was ooit gabriel gespeeld in zo'n stuk... compleet met papieren
vleugels, witte jurk en een rondje van zilverfolie boven mijn hoofd...
Ach, wat was het leven toen nog eenvoudig... )

Misschien komt mijn vorige post voort uit het feit dat ik zelf ooit
gedoopt ben en christen genoemd werd zonder dat ik daar zelf ooit
bewust voor had gekozen. Het is geenzins een aanval op de echte
christenen.



O ja, dat liedje van Malle Babbe...of zo. Idd treffende schets van bepaalde
situaties. hypocrisie is trouwens een ware bedreiging voor iedere
gelovige. we willen het zo graag goed doen en als dat niet zo erg lukt dan
toch minstens de schijn ophouden dat we het zo goed doen. Een
vervelend bij effect van religiositeit.

Maar Engeltje, noem je jezelf zo omdat je dat was met dat toneelstukje?
Of ben je het echt?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:03
Het (hypocrisie, zich roomser dan de paus gedragen) is geen vervelend bijeffect van religiositeit maar van ethiek en moraal met de daarbij verzonnen set van wetten en regeltjes (dogma's en rituelen) in het algemeen.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 13:13


Postpentacost... Ik? Gabriel? welnee!!!

Maar ach, misschien schuilt er wel een engeltje in ons allen ;)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Het (hypocrisie, zich roomser dan de paus gedragen) is
geen vervelend bijeffect van religiositeit maar van ethiek en moraal met
de daarbij verzonnen set van wetten en regeltjes (dogma's en rituelen) in
het algemeen.


Vind je het erg als ik geloof, ethiek, moraal, dogma's en regeltjes
samenvat onder de term religiositeit? Ik weet dat ik daarmee niet
helemaal het verschijnsel omschrijf, maar je begrijpt vast wel wat ik
bedoel.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:37
Vind je het erg als ik alle psychologische en sociologische fenomenen onder religiositeit samenvat en daar het bijeffect hypocrisie onder resorteer?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 09:53
Ja Eduarddat vind ik erg . Niet omdat dit niet waar zou zijn maar omdat dit waarschijnlijk wel waar is.
En daarom vind ik dit erg:-(
Wat mij trouwens tot weer een andere vraag brengt.
Waarom worden psycologische en sociale fenomenen zoweinig als toetspunt voor de gezondheid van religie gebruikt?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 18:32
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Vind je het erg als ik alle psychologische en
sociologische fenomenen onder religiositeit samenvat en daar het
bijeffect hypocrisie onder resorteer?


Niks mis mee, lijkt me
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 18:36
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ja Eduarddat vind ik erg . Niet omdat dit niet waar
zou zijn maar omdat dit waarschijnlijk wel waar is.
En daarom vind ik dit erg:-(
Wat mij trouwens tot weer een andere vraag brengt.
Waarom worden psycologische en sociale fenomenen zoweinig als
toetspunt voor de gezondheid van religie gebruikt?




Die worden toch juist heel veelvuldig (door de buitenwacht) als toetspunt
gebruikt?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 12:43
Nou Nourdin en andere moslims; denk na dagen wachten dat het niet lukt om een antwoord op mijn vragen te krijgen.
En dat is heel raar, want volgens moslims is Jezus een boodschapper van Allah.
Maar de daden en woorden van Jezus passen zo te zien niet bij  Allah.

Maar we worden niet voor niks gewaarschuwd in de Bijbel om Allah en vooral het beest uit de aarde niet te volgen.
Bizar om te weten waarom alles herschreven moest worden :-(


In eerste instantie geplaatst door Paladin


De ongelovigen zijn mensen die Allah niet gehoorzamen en dus vijanden van Allah.

Deze gaat  Allah dan ook in het hiernamaals streng en voortdurend straffen.

Binnen ongelovigen nemen de mensen van het Boek een speciale plaats in.

Vooral de joden (Het volk van JHWH volgens Christenen en Joden).

- Weet jij waarom de vloek/toorn van Allah juist rust op deze mensen ?

  Dit vanwege 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil'

 

- De straffen voor vijanden van Allah staan in detail beschreven ;

  waarom zegt een andere profeet volgens de islam� heb je vijanden lief� ?

  Waarom gaat Jezus zo anders om met mensen.

  Waarom wijkt dat helemaal af van wat er moet gebeuren op de Dag(door mensen). Waarom gaat Allah heel anders om met zijn vijanden.

 

 - Weet je ook waarom dit in de Koran staat:

111: En zij zeggen: 'Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan. Dat zijn hun ijdele wensen." 

Deze wens heb ik niet gezien in de Bijbel.

 

- Als de keuze / het mogelijk open kunnen staan bij de mens ligt, wat is dan de betekenis van 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil' . Als de mensen niet open kunnen staan omdat ze zo door Allah zijn geschapen,  dan is het toch zo dat Allah mensen schept om ze in de hel te kunnen pijnigen ?

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 13:04

 ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

 

Weet jij waarom de vloek/toorn van Allah juist rust op deze mensen ?

  Dit vanwege 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil'

nee omdat Allah deze mensen duidelijke teken heeft gegeven, die zij niet volgen, en omdat zij het boek veranderd hebben.

 

- De straffen voor vijanden van Allah staan in detail beschreven ;

  waarom zegt een andere profeet volgens de islam� heb je vijanden lief� ?

 

  Waarom gaat Jezus zo anders om met mensen.

ja mischien ging jezus heel anders om met mensen maar de mensen gebruikte zijn manier van handelen. daarom kwam er een boodschapper die anders moest gaan handelen.

  Waarom wijkt dat helemaal af van wat er moet gebeuren op de Dag(door mensen). Waarom gaat Allah heel anders om met zijn vijanden.

omdat Allah de almachtige deze mensen eerst van vele goede dingen voorzien heeft en omdat deze mensen toch steeds weer hun eigen zin en hun eigen verhaal maken, omdat deze mensen de waarheid ontkennen en omdat ze profeten van Allah vermoorden misschien? bij Allah is de waarheid.

 

 - Weet je ook waarom dit in de Koran staat:

111: En zij zeggen: 'Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan. Dat zijn hun ijdele wensen." 

Deze wens heb ik niet gezien in de Bijbel.

kijk deze mensen zeggen vaak wij alleen gaan naar de hemel, maar zij hebben daar geen bewijs voor dat is alleen wat zij wensen.

 

- Als de keuze / het mogelijk open kunnen staan bij de mens ligt, wat is dan de betekenis van 'Allah laat dwalen wie hij wil en leidt wie hij wil' .

mensen van tegenwoordig denken alles zelf te kunnen bepalen, zo zijn er ook mensen die zich voordoen als moslim maar het niet zijn, later komen ze door hun eigen fout in een dwaling en daarom Allah leid wie hij wilt.

 

 Als de mensen niet open kunnen staan omdat ze zo door Allah zijn geschapen,  dan is het toch zo dat Allah mensen schept om ze in de hel te kunnen pijnigen ?

neeh Allah schept de mensen om hem te kunnen aanbidden.

mvg.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:36

In naam van Allah, de meest Genadevolle, de Barmhartige,

25:33 En zij stellen u geen vraag of Wij geven u de waarheid en een uitmuntende uitleg.

Insallahu-teala zal Hij, de Alwijze mij bijstaan in het vinden van de juiste antwoorden, waardoor onze Imaan gesterkt moge worden en de ongelovigen gewaarschuwd moge zijn...

16:93 En als Allah had gewild, zou Hij u voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en gij zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen gij doet.

Deze vers toont aan dat het eerst uit jezelf moet komen.

5:16 En Allah leidt daarmede degenen die Zijn welbehagen zoeken op de paden van vrede en leidt hen uit de duisternis tot het licht door Zijn gebod en leidt hen naar het rechte pad.

En wanneer je die stap zet, zal Allah, insallah, je sterken en je standvastig houden in het geloof.

6:148 Zij die afgoderij bedrijven, zullen zeggen: "Als Allah het had gewild hadden wij noch onze vaderen afgoderij bedreven, noch hadden wij iets onwettig verklaard." Op dezelfde wijze loochenden ook zij die v��r hen waren, totdat zij Onze straf ondergingen. Zeg: "Hebt gij enige kennis? Toont het ons dan. Gij volgt niets dan vermoedens en gij doet niets dan liegen."

Een heel belangrijk aspect binnen de Islam is dat alles van Allah komt, dus uit rechtswege alles GOED is. Zelfs de tegenslagen, want dankzij die tegenslagen bewijs je een goede dienaar te zijn, dat standvastig is en onderdanig betoont aan zijn Heer.

29:2-3 Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd? Wij beproefden degenen die v��r hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken.

16:33 Zij (de ongelovigen) wachten op niets anders dan dat de engelen over hen komen of dat het gebod van uw Heer zal worden uitgevoerd. Degenen, die v��r hen waren deden dat evenzo. Allah deed hun geen onrecht aan, maar zij deden zichzelf onrecht aan.

10:44 Voorzeker, Allah doet de mensen in het geheel geen onrecht aan, maar de mensen doen hun eigen ziel onrecht aan.

Ieder mens krijgt de kans om zich te bewijzen, niemand houdt je tegen om niet te geloven behalve je eigen ik. Niemand verplicht je ook om te geloven, behalve je eigen ik.

18:29 Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank.

Ok, we weten nu dat de Qur'aan ons verteld dat wij onze daden zelf in de hand hebben, waarom stuurt Hij ons dan alsnog naar de wereld als Hij werkelijk Alwetend is?

20:134 En indien Wij hen voor zijn (van de profeet) komst met een straf hadden verdelgd, zouden zij ongetwijfeld hebben gezegd: "Onze Heer, waarom hebt Gij ons geen boodschapper gezonden, dan hadden wij Uw geboden kunnen volgen eer wij vernederd en onteerd werden?"

En uiteraard doet Allah wat Hij zelf wil, want hij is de Almachtige de Alwijze, maar Hij zal nooit iemand onrecht aandoen. Ieder ziel krijgt wat het verdient heeft.

14:27 Allah versterkt degenen, die geloven in het tegenwoordige leven en in het Hiernamaals met het bevestigende woord en Allah laat de onrechtvaardigen dwalen. En Allah doet, wat Hij wil.

3:161 En het betaamt een profeet niet oneerlijk te handelen; wie oneerlijk handelt zal op de Dag der Opstanding zijn oneerlijke handelingen met zich meebrengen. Dan zal iedere ziel ten volle worden vergolden naar hetgeen zij verdiende, - toch zal hun geen onrecht worden aangedaan.

En dat toont dan ook de Barmhartigheid van onze Heer en van jullie Heer, de Heer van alle werelden. Ware justice for all...

10:23 ... Thans geniet gij het genoegen van het tegenwoordige leven. Daarna zal uw terugkeer tot Ons zijn en Wij zullen u inlichten over hetgeen gij deedt.

Moge Allah ons sterken tegen het onrechtvaardige volk en ons standvastig houden in zijn geloof, opdat wij overwinnaars mogen worden.

24:55 Allah heeft aan degenen onder u die geloven en goede werken verrichten beloofd, dat Hij hen voorzeker tot stedehouders op aarde zal stellen, zoals Hij degenen die v��r hen waren tot stedehouders maakte en dat Hij de godsdienst, die Hij voor hen heeft gekozen, zeker zal bevestigen, en dat Hij hun na hun vrees, vrede en veiligheid zal geven; Mij zullen zij aanbidden en niets met Mij vereenzelvigen. Maar wie daarna het geloof verwerpen, zullen overtreders zijn.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:39

Paladin had vandaag een bericht achtergelaten als reactie op Malikah, vandaar mijn reactie. Maar Hij heeft hem onderussen weer verwijderd zie ik.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 12:40

Oke: geef het wel weer toe: ben dus betrapt.

Maar had iets geschreven als : het gaat het niet  worden.




Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 05:22
Sorry Soldier; zie nu pas dat je een reactie had geplaatst.

Denk wel te begrijpen wat je bedoelt.

Maar het kan de vloek die rust op mensen van het boek niet verklaren.
De woorden en daden van Jezus passen wel bij JHWH en niet bij Allah.
Mag ik zeggen dat al die straffen voor 'ongelovigen'  niet meer dan dreigementen zijn om te gehoorzamen.
Want daar gaat het allemaal om.
Dat misschien ten diepste moslims moslims zijn uit angst voor die gruwelijke straffen.
Denk dat bij het volgen van het beest het gehoorzamen pas echt belangrijk wordt.

Mensen van het boek volgen JHWH omdat ze zien dat JHWH een relatie met hun wil op basis van liefde.

JHWH en Allah zijn niet dezelfde.
Iemand heeft dat misschien ook gezien.
O, gij die gelooft, neemt de Joden en Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden.

Waarom staat dat er; het gemeenschappelijke is dat ze JHWH volgen.
Zijn ze daarom vrienden?



Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 06:38

2:87-95 Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen.
En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid.
Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, hebt gij u laatdunkend gedragen, sommigen hunner hebt gij verloochend en anderen gedood.
En zij zeiden: "Ons hart is verhuld." Neen, Allah heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven. En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.
Kwaad is datgene, waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; daar zij verwerpen, hetgeen Allah heeft geopenbaard, er afkerig van zijnde, dat Allah Zijn genade doet dalen over diegenen Zijner dienaren, die Hij wil. Daardoor brachten zij toorn op toorn over zich en er is een vernederende kastijding voor de ongelovigen. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen Allah heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten.
Zeg hun "Waarom hebt gij dan de vroegere profeten van Allah gedood, als gij inderdaad gelovigen waart?" En Mozes kwam voorzeker tot u met duidelijke tekenen, maar gij hebt in zijn afwezigheid het (gouden) kalf genomen (om het te aanbidden) en gij waart onrechtvaardig. En toen Wij een verbond met U sloten en de berg (Sina�) hoog boven u verhieven, zeggende: "Houdt stevig vast, hetgeen Wij u gegeven hebben en luistert," zeiden zij: "Wij horen, maar wij gehoorzamen niet"; hun hart was vervuld van het kalf, wegens hun ongeloof. Zeg: "Slecht is hetgeen uw geloof u oplegt, zo gij al enig geloof bezit". Zeg: "Indien het tehuis van het Hiernamaals, bij Allah alleen voor u is, met uitsluiting van andere mensen, wenst dan eer de dood, als gij te goeder trouw zijt".

5:12-13 Waarlijk Allah sloot een verbond met de kinderen Isra�ls en Wij verwekten twaalf leiders uit hun midden. En Allah zeide: "Voorzeker, Ik ben met u. Indien gij het gebed houdt en de Zakaat betaalt en in Mijn boodschappers gelooft en hen bijstaat en aan Allah's (dienst) een goede lening verstrekt, zal Ik uw zonden van u verwijderen en u in tuinen toelaten, waar doorheen rivieren stromen. Maar wie onder u daarna dit verwerpt, is inderdaad van het rechte pad afgedwaald." En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 09:56

 

Helemaal mee eens.

Duidelijk is te lezen hoe Allah denkt over het volk van JHWH.

En best wel logisch want Allah is niet JHWH en wil iets anders.

 

In het laatste boek van de Bijbel staat dit :

Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand.  Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren.  

Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten.

Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan.

Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. 

 

 

 Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde

Een van de zeven engelen met de offerschalen die gevuld waren met de laatste zeven plagen kwam op me af en zei: �Ik wil je de bruid laten zien, de vrouw van het lam.�   

Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar een heel hoge berg en liet me de heilige stad Jeruzalem zien, die uit de hemel neerdaalde, bij God vandaan.  

De stad schitterde door Gods luister, met een schittering als van een edelsteen, als een kristalheldere jaspis.  

Ze had een grote, hoge muur met twaalf poorten en bij elke poort stond een engel.

Op de poorten waren namen geschreven: de namen van de twaalf stammen van Isra�ls zonen.

Vanuit het oosten gezien waren er drie poorten, vanuit het noorden drie, vanuit het zuiden drie en vanuit het westen drie.

De stadsmuur had twaalf grondstenen, met daarop de namen van de twaalf apostelen van het lam.

 

JHWH is trouw aan zijn volk en waarschuwt om het beest niet te aanbidden.

Het Lam is verdwenen in de Koran en het beest zal worden gestuurd door Allah.

 

En wanneer het Woord voor hun bewaarheid wordt, zullen Wij een dier uit de aarde
te voorschijn brengen dat hen zal verwonden, omdat de mensen niet in Onze tekenen geloven

Een andere vertaling:

En wanneer het woord hen treft, dan brengen Wij voor hen een levend wezen (dabbah=beest) uit de aarde tevoorschijn om tot hen te spreken: voorwaar, de mensheid was niet van Onze tekenen overtuigd.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.