Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niqaab verbod

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Enquête vraag: stem tegen onderdrukking .
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
238 [86.55%]
25 [9.09%]
4 [1.45%]
8 [2.91%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niqaab verbod
    Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 23:19

Verdonk onderzoekt gedeeltelijk burqaverbod

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie gaat de mogelijkheden onderzoeken om het dragen van een burqa in bepaalde situaties te verbieden. Een landelijk verbod op het allesbedekkende kledingstuk, veelal door moslimvrouwen gedragen, is volgens Verdonk niet mogelijk. 
                                                                                                                                   

 

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho zusters en broeders,en hallo voor niet moslims.
ik wil graag dat wij moslima's onze stem moeten laten horen ,
en laten weten dat wij vrijheid willen die wij meer dan 1400 geleden
hebben gekregen van allah heer der werelden en zijn boodschapper mohamed vrede zij met hem.

dus stem

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 23:52

Ik vind het zo'n onzin dat ze zoiets gaan verbieden. Ze gaan het toch ook niet verbieden dat vrouwen halfnaakt over straat lopen? En het moest dan zo'n vrij land zijn.. Maar goed, ik vind wel dat Rita een zeer fascinerend en interessant beroep heeft hoor. Echt iets waar ze mensen bij kan helpen.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 02:31
Mensen worden bijvoorbeeld een bank al niet binnen gelaten als ze zich onherkenbaar kleden. Een motorhelm, een kledingstuk over het hele gezicht, een bivakmuts, een burqa. Iemand die een burqa draagt is onherkenbaar...

ik moet hier eens over na denken.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 02:35

Hoi Engeltje,

En bank is nog begrijpelijk ahaha. Anders zou elke dief wel even een burqah aan kunnen doen, en em kunnen beroven. Maar als een vrouw gewoon over straat loopt en ze wil zich zo kleden dan moet dat toch kunnen? Als je met een motorhelm over straat gaat lopen dan gaan ze dat toch ook niet verbieden? Alhoewel het er wel een beetje gek uit zou zien. :D

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:12

hhhhhhhhhh  maar engeltje  als ik naar de bank ga  als ze dat niet vertrouwen dan kan ik door een vrouw  bekeken worden.

alleen de manen mogen mij niet zien  bij de vrouwen doe ik het uit.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:38

Ik vind het heel begrijpelijk dat in bepaalde situaties (veiligheidsredenen) en bepaalde functies een burqa niet geaccepteerd kan worden.

Wat de veiligheidsredenenen betreft kan het niet zo zijn dat je moslima's met burqa's extra 'aandacht' moet geven omdat ze weigeren zonder burqa's naar optredens, banken, etc. te gaan.

Wat bepaalde functies betreft vind ik dat het ook niet kan. Als ik bij een overheidsdienst  bijvoorbeeld een pas aan moet vragen, dan wens ik niet tegen een burqa aan te kijken. Ik wil een mens recht in de ogen kijken. Voor mij een kwestie van fatsoen.

Daarnaast vind ik dat werk en prive gescheiden moet zijn. Geloof is een prive-aangelegenheid.

Mocht je dus bepaalde functies niet kunnen verrichten, kies dan voor een opleiding waar een burqa geen probleem is.

Ik weet niet wat de wet van Verdonk precies inhoud. Ik heb dus niet gestemd.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:45

hier meer van dat bericht.

 

 


Verdonk onderzoekt gedeeltelijk burqaverbod

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie gaat de mogelijkheden onderzoeken om het dragen van een burqa in bepaalde situaties te verbieden. Een landelijk verbod op het allesbedekkende kledingstuk, veelal door moslimvrouwen gedragen, is volgens Verdonk niet mogelijk.

Verdonk reageert hiermee op het pleidooi van onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders om een landelijk burqaverbod in te voeren. Volgens Wilders is het dragen van een burqa onmenselijk en vrouwonvriendelijk. Daarnaast vindt hij het volstrekt onacceptabel dat personen compleet onherkenbaar over straat lopen.

"Dat komt de openbare orde en veiligheid niet ten goede. En het is ook nog eens angstaanjagend om te zien. Daardoor wordt de kloof tussen allochtonen en autochtonen alleen maar vergroot en ook dat is ongewenst", schreef Wilders vorige maand op zijn weblog.

Er zal nu door Verdonk bekeken worden of het vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en gebieden mogelijk is het kledingstuk te verbieden. Welke dat kunnen zijn, liet de minister in het midden.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:47

Hoi pietje puk,

Ik denk niet dat je vaak een vrouw met een burqa of niqaab in de bank of een andere overheidsinstelling zult zien. Zulke vrouwen laten dit meestal gewoon aan de man over. En stel dat het eens voor zou komen, dan kan die vrouw zoals mijn zuster taqwa ook al zei haar gezicht laten zien aan een andere vrouw.

Geloof is geen prive-aangelegenheid. Geloof zit in je, en heeft met alles te maken. Het is niet zo dat je 's morgens werkt, en een ongelovige bent, en dat je dan thuis komt en ineens wel gelooft. En ook op het werk behoor je je geloof te praktiseren. Bijvoorbeeld op tijd bidden, hijaab dragen, goede omgang met collega's, geen vlees of alcohol serveren, etc.

Ik denk niet dat er veel vrouwen met een burqa of een niqaab zijn die een opleiding volgen. Ik heb hier zelf in ieder geval nog nooit van gehoord. Zusters, weten jullie hier iets over?

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:49
ps. Die Geert Wilders die doet er ook alles aan om de moslims tegen te werken of lijkt dit nou maar? Misschien dat hij eens was objectiever moet worden? Volgens mij handelt hij te veel naar zijn eigen gedachtes over moslims. Maar het kan natuurlijk ook anders zijn. Dit was me gewoon even opgevallen. Allah weet het het beste.
De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:51
ik ken een zuster die dat wel deed maar ze voelde zich bedreigd op school en straat ,en haar moeder heeft haar gedwongen uit tedoen  tot ze klaar is met school dan gaat zij hem weer dragen,echt een maschalaah zuster  haar moeder droeg gewoon gimar en zij niqaab.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 04:26

Ik begrijp jullie beweegredenenen heel goed. Maar is dat anderzijds ook zo?

Of je nu wilt of niet, de islam heeft op dit moment een heel slechte reputatie. Deze heeft ze voor een groot deel aan zichzelf te wijten.

Als je stelt dat geloof iets is dat je beroepshalve niet even uit kunt schakelen, om het knopje 'geloof' in privetijd weer aan te zetten vind ik een heel correcte en lovenswaardige houding. Waar de schoen zich wringt is echter niet je geloofshouding, maar je geloofsuiting middels kleding. Een goede omgang met andere mensen heeft niets met een burqa te maken, maar met omgangsnormen.

Een burqa is een uitingsvorm van een geloof. En m.i. ben je zonder burqa niet minder moslim.

Als je ervoor kiest om een burqa te dragen, ongeacht de konsekwenties, heb je mijn zegen. Maar klaag dan niet over die konsekwenties.

Wat Wilders betreft, kan ik jullie zeggen dat ik zijn denkwijze afkeur. Hij polariseert. Maar, denken jullie er weleens aan hoe het komt dat hij, en veel andere nederlanders zo denken? Steek je daarbij ook de hand in eigen boezem? Denk je dan ook aan hoe het zover gekomen is en wat de moslims aan deze pijnlijke situatie hebben bijgedragen?

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 04:44
Ik zie niet in waarom een burqa - of een bivakmuts (hoewel een burqa natuurlijk nog even een tikje rigoureuzer is dan een bivakmuts) - onder normale omstandigheden verboden zou moeten worden. Pietjepuk schetst in zijn eerste post al de praktische bezwaren tegen dergelijke kleding, maar ik stel me voor dat scholen en werkgevers al de mogelijkheid hebben om van hun leerlingen of werknemers te vragen om iets anders te dragen. In dat licht zie ik de toegevoegde waarde niet, terwijl deze wel bijdraagt aan een negatieve sfeer.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 06:16

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 06:57
Ik kan het plaatje niet zien..
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:10
Het dragen van een burqa mag niet verboden worden. Het is wel logisch dat het dragen van een burqa berperkingen met zich meebrengt zoals hiervoor al uitgelegd. Vrijheid werkt namelijke twee kanten op.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Ik vind het zo'n onzin dat ze zoiets gaan verbieden. Ze gaan het toch ook niet verbieden dat vrouwen halfnaakt over straat lopen?



Groetjes Khadidjah



Het is in Nederland verboden naakt over straat te lopen. In islamitisch landen is het (meestal?) verboden voor vrouwen om halfnaakt over straat te lopen. Vind je dat ook onzin?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:17
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Of je nu wilt of niet, de islam heeft op dit moment een heel slechte reputatie. Deze heeft ze voor een groot deel aan zichzelf te wijten.


Dat is jouw mening. Mijn mening is dat ze dat deels aan zichzelf te wijten hebben maar zeker niet meer dan dat de westerse wereld dat te verwijten valt.

Maar, denken jullie er weleens aan hoe het komt dat hij, en veel andere nederlanders zo denken? Steek je daarbij ook de hand in eigen boezem? Denk je dan ook aan hoe het zover gekomen is en wat de moslims aan deze pijnlijke situatie hebben bijgedragen?


Ik denk dat moslims daar net zo weinig over nadenken als de Nederlanders over 'hun' aandeel daarin.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:21

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  broeders en zuster geloven jullie

ook dat het een moslim is die op ja gestemt heeft ? ik niet ,maar ik kan het ook fout hebben dus daarom  als je zou willen laat weten wie je bent///?????

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:29
Een poll is in principe anoniem (met reden). Het lijkt me ook niet belangrijk om te weten wie als moslim ja heeft gestemd. Het feit dat je het niet kan geloven dat een moslim dat zou doen, zou mij voldoende reden om mijn stem anoniem te houden.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:32
DAAR GA IK NIET OP IN
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:33

O JA DIE FOTO WIL NIET

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:45

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarakatoehoe,

Zelf draag ik de gewone Khimar.. geen Niqaab

Maar ik vind het super erg dat ze het ook willen verbieden in Nederland ,

Maar in Belgi� is het al een tijdje VERBODEN het is zelf al zo ver gekomen dat een Moslima's hiervoor een bekeuring gekregen hebben ,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:58

Persoonlijk denk ik dat de grens van persoonlijke vrijheid wel bereikt is met een Niqaab. Iemand in het openbaar in het gezicht kunnen kijken vind ik een belangrijke vorm van openheid die je denk ik niet zomaar los moet laten. Ik heb dan ook voor het verbod gestemd.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:59

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuh en Hallo,

Ik heb gestemd voor tegen de wet. Ik vind dat iedereen het recht heeft om te dragen wat hij/zij wil. Op school haddden we leerlingen die gekleed waren als punkers, gothics en noem maar op. Dus waarom niet een burqa?

Ik begrijp best dat je jezelf beperkt met het dragen van een burqa i.v.m. bepaalde banen kies dan voor een baan waar het wel kan bijv callenter ( heb ooit eens een vrouw op tv gezien die een burqa draagt en werkt als callcenter medewerkster)

Inscha Allah gayr.

FiAmanillah,

Wa salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

en M.v.Groetjes,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:00

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Kijk maar naar dit artikel en dit gaat gewoon nog maar over de hoofddoek, In Belgi� zijn ze ZEER streng als het aankomt op de hoofddoek  ...

Hoofddoek mag niet binnen schoolmuren,School mag hoofddoek verbieden

Het hof van beroep in Antwerpen heeft de eis van zes moslimmeisjes uit de Provinciale Handelsschool in Hasselt afgewezen. Ze verzetten zich tegen het verbod op het dragen van een hoofddoek in de klas en hadden het hof gevraagd om een dwangsom van 500 euro op te leggen per keer dat ze niet met een hoofddoek de klas in mogen.

Het hof oordeelde dat het verbod op hoofddeksels gerechtvaardigd was. De hoofddoekenpolemiek had eind 2003 immers tot ernstige ordeverstoringen geleid in de school. ,,Het verbod heeft tot doel de vreedzame samenleving van verschillende culturen en geloofsovertuigingen in de school te vrijwaren", luidde het arrest. Aangezien het verbod op hoofddeksels algemeen is, kan er van enige discriminatie ook geen sprake zijn.

De leerlingen vingen in oktober vorig jaar al bot bij de Hasseltse kortgedingrechter die hun eis eveneens had afgewezen.

 sdg (belga)14/06/2005

Bron :www.hetnieuwsblad.be

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:06

La hawla wa la qoewata illa billah, wat erg zeg oegtie. Gelukkig zijn we tot nu toe In Nederland altijd vrij geweest om onze hijaab zowel op school als bij vele werkgevers te dragen Alhamdulilah.

Moge Allah deze zusters bijstaan en een uitweg voor hun maken Ameen!

Wat een ophef om een stuk stof???

Gayr Inscha Allah wa Allahoel Moesta3aan.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:17

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wat een ophef om een stuk stof???

Ja dat kun je ook tegen de moslims zeggen, "Wat een ophef om een stuk stof". Ik denk ook niet dat het probleem bij dat stukje stof ligt maar bij het hele pakket. Een (mannelijke) moslim die zich streng aan de regels houdt zal ook moeite hebben om een baan te vinden. Hoe je uiting geeft aan je geloof is dus denk ik het criterium. En het uiten van je religie is dus iets waar niet iedereen op zit te wachten en waar mensen ook niet overal mee geconfronteerd willen worden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:22

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Jah idd wat ERUGGG,

Nou werkgevers er zijn er wel nog sommigen die de hoofddoek toelaten...

Zal ik wat ergs vertellen, we eens gingen naar het cultureel-centrum met school voor een theaterstuk te gaan bekijken toen plots een leerkracht zei : gelieve jullie hoofddoeken uit te doen wanneer jullie de zaal binnen gaan,

We keken al zo verbaasd ..

En toen zeiden we : neej het woord zegt het zelf "cultureel" (centrum) dat spreekt voor zich dat het begrip aantoont voor andere culturen-godsdiensten..We bleven heel vriendelijk tegen over de leerkracht , maar zij ging woedend weg alsof we haar iets hadden misdaan terwijl zij degene was die ons de hoofddoek wou verbieden,we kwamen enkel op voor ons eigen RECHT! Uiteindelijkehebben we onze hoofddoek aangelaten  En dat was ons goed RECHT!

Moge Allah deze zusters bijstaan en een uitweg voor hun maken Ameen!

Amien inch'allah

Wat een ophef om een stuk stof???

Inderdaad en ze doen er nog moeilijk over nochtans doet het geen mens kwaad nog pijn maar khair...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:24
En het dient een priveaangelegenheid te zijn.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:25
Het omgekeerde speelt op dit moment ook.
Een Moslima heeft een Islamitische hogeschool aangeklaagd nadat ze te horen had gekregen dat ze niet aangenomen zou worden omdat ze GEEN hoofddoek wilde dragen.
De uitspraak van de rechter is Maandag.
Ik ben heel benieuwd.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.