Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niqaab verbod

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: stem tegen onderdrukking .
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
238 [86.55%]
25 [9.09%]
4 [1.45%]
8 [2.91%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niqaab verbod
    Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:26
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Hoofddoek mag niet binnen schoolmuren,School mag hoofddoek verbieden


Een moslima moet de vrijheid hebben om een burqa te dragen. Een school(bestuur) daarentegen moet ook de vrijheid hebben om regels te stellen voor mensen die van de school gebruik willen maken.

Tsja, het leven is hard.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:28

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Beste druideherne,

Serieus?????

Nou ik kan het haas niet geloven een MOSLIMA,

En stond het ergens in de krant of kwam het ergen terspraken op het nieuws of hebje er een link van???, want hier wil ik toch wel van meer over weten , wat raar zeg,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wat een ophef om een stuk stof???

Ja dat kun je ook tegen de moslims zeggen, "Wat een ophef om een stuk stof". Ik denk ook niet dat het probleem bij dat stukje stof ligt maar bij het hele pakket. Een (mannelijke) moslim die zich streng aan de regels houdt zal ook moeite hebben om een baan te vinden. Hoe je uiting geeft aan je geloof is dus denk ik het criterium. En het uiten van je religie is dus iets waar niet iedereen op zit te wachten en waar mensen ook niet overal mee geconfronteerd willen worden.

Groet, groet Eelke

Wij moslima's dragen onze hijaab  niet omdat het een gewoonte of traditie is maar op basis van ons geloof en omdat het een bevel van Allah is.

Net zoals je een westerse  vrouw of niet-moslima kunt onderdrukken om een hoofddoek te gaan dragen wat tegen haar zin is kun je ook niet aan een moslima vragen om het af te doen.

Het worden afgewezen van een baan heeft niet altijd met religie te maken. Men kan ook worden afgewezen vanwege bijv je leeftijd.

M.v.G,

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:35
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Beste druideherne,

Serieus?????

Nou ik kan het haas niet geloven een MOSLIMA,

En stond het ergens in de krant of kwam het ergen terspraken op het nieuws of hebje er een link van???, want hier wil ik toch wel van meer over weten , wat raar zeg,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

Die mevrouw was ook in NOVA. Ze had een Tunesische achtergrond.

Overigens snap ik niet wat daar zo 'raar' aan is.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:36

Er is nog 1 punt dat niet aangeroerd is over de hoofddoek: de opstandigheid.

Ik denk dat er moslima's zijn die niet allen vanwege religieuze overwegingen een hoofddoek dragen, danwel als protestdoek.

De vraag die mij dan opkomt is: protest waartegen?

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:38
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wij moslima's dragen onze hijaab  niet omdat het een gewoonte of traditie is maar op basis van ons geloof en omdat het een bevel van Allah is.

Net zoals je een westerse  vrouw of niet-moslima kunt onderdrukken om een hoofddoek te gaan dragen wat tegen haar zin is kun je ook niet aan een moslima vragen om het af te doen.

Alleen heeft een bevel van Allah geen rechtsgrond in Nederland. De nederlandse staat heeft dat wel en die kan (met goede redenen) wel dingen verbieden of verplichten. De huidige discussie gaat dus ook over redenen voor dan wel tegen een niqaab.

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Het worden afgewezen van een baan heeft niet altijd met religie te maken. Men kan ook worden afgewezen vanwege bijv je leeftijd.

Dat maakt het ook zo lastig omdat je heel moeilijk hard kunt maken om welke reden je afgewezen wordt. Discriminatie is daarom meestal wel duidelijk maar niet te bewijzen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:42

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Hoofddoek mag niet binnen schoolmuren,School mag hoofddoek verbieden


Een moslima moet de vrijheid hebben om een burqa te dragen. Een school(bestuur) daarentegen moet ook de vrijheid hebben om regels te stellen voor mensen die van de school gebruik willen maken.

Tsja, het leven is hard.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste Eduard,

Het gaat 'm hier doodweg om de gewone hoofddoek (khimar) niet de BURQA,

En zo een hoofddoek staat niemand in de weg je doet'r niemand pijn of kwaad mee!

En geloof mij ze hebben vrijheid genoeg, maar ze moeten hun limiet kennen als ze je ook de les gaan spellen over hoeje omgaat met je geloof dan weet ik het ook niet meer , volgens mij is iedereen daar VRIJ in,Ik bedoel er zijn genoeg mensen met hun rasta haren heeft dat dan geen invloed op andere leerlingen ???

In zoiets benje toch vrij!!!

En jah ik wil ook gebruik maken van de school en ik ga ook naar school om iets BIJ te leren maar dat heeft toch niets te maken met hoe ik er bijloop??? Je hebt enkel je verstand nodig...

Dus je style doet er toch niet toe ....

En nee hoor het leven is niet hard , het is al te zien hoeje het wilt aanpakken...(ieder op zijn manier)

hier bij sluit ik af...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:45
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz



(...)
Wij moslima's dragen onze hijaab  niet omdat het een gewoonte of traditie is maar op basis van ons geloof en omdat het een bevel van Allah is.

(...)

 

Die Qur'�n passages waar die bewering op stoelt laten heel veel interpretatieruimte.
Mensen die de teksten zo letterlijk mogelijk wensen op te volgen hebben altijd nog een vertaalslag te maken. De meeste mensen grijpen daarbij terug op traditionele cultuur: zoals mensen het eerder/elders interpreteerden of kopieerden van anderen zal het wel goed zijn. Er zijn ook mensen die een interpretatie maken naar hun eigen tijd en plaats. Dat lijkt mij rationeler. Ik zie in elk geval niet in hoe mensen dat 'raar' of misschien zelfs afkeurenswaardig kunnen vinden.

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:46
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Beste druideherne,

Serieus?????

Nou ik kan het haas niet geloven een MOSLIMA,

En stond het ergens in de krant of kwam het ergen terspraken op het nieuws of hebje er een link van???, want hier wil ik toch wel van meer over weten , wat raar zeg,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

Die mevrouw was ook in NOVA. Ze had een Tunesische achtergrond.

Overigens snap ik niet wat daar zo 'raar' aan is.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste MartinuZzZ,

Ow, Nou gewoon ik vind het raar omdat een moslima meestal wel met plezier een hoofddoek wilt dragen (maar ieder zijn manier van denken)

Wat niet wilt zeggen dat alsje geen hoofddoek draagt je geen goede Moslima bent maar het hoort er natuurlijk wel bij...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:48

Alleen heeft een bevel van Allah geen rechtsgrond in Nederland. De nederlandse staat heeft dat wel en die kan (met goede redenen) wel dingen verbieden of verplichten. De huidige discussie gaat dus ook over redenen voor dan wel tegen een niqaab.

Vrijheid van het uiten van je religie is daarentegen wel een recht in Nederland.Als een jood een kepeltje op straat wil dragen is dat zijn goed recht als een moslima haar hijaab wil dragen ook.

Dat maakt het ook zo lastig omdat je heel moeilijk hard kunt maken om welke reden je afgewezen wordt. Discriminatie is daarom meestal wel duidelijk maar niet te bewijzen.

Groet, groet Eelke

Soms wordt wel eerlijk verteld om welke reden je wordt afgewezen ( heb het meegemaakt dat ze mij liever niet hadden vanwege mijn hoofddoek) Het klopt idd dat het vaak niet te bewijzen is.

Groet terug.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Beste druideherne,

Serieus?????

Nou ik kan het haas niet geloven een MOSLIMA,

En stond het ergens in de krant of kwam het ergen terspraken op het nieuws of hebje er een link van???, want hier wil ik toch wel van meer over weten , wat raar zeg,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=722994&cftoken=252 58963&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&report age_id=3782

ten eerste wil ik opmerken dat naar mijn mening geen enkel mens voor een baan geweigerd mag worden vanwege een bepaald kledingstuk of het ontbreken daarvan met als enigste uitzondering dat men ten alle tijde herkenbaar moet blijven..
Maar ik ben heel benieuwd naar wat de rechter over deze zaak zal zeggen vanwge de enorme inpact in het leven van vele Moslima's
Want als de School gelijk zal krijgen dan gaat dit gelijk natuurlijk ook gelden voor alle firma's en scholen.
Wanneer de rechter zal oordelen dat de moslima die geen hoofdoek wil dragen ten rechte deze baan geweigerd is vanwege de reden dat ze daarmee geen voorbeeld functie kan invullen dan zal dit zelfde vonnis ook gaan gelden voor elke andere firma of school met een andere ideologie.
En ik denk dat we daarmee op de verkeerde weg zullen belanden.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 09:05

Geloof en openbaar leven blijft een probleem. Zo zijn er ook moslims die weigeren lessen, colleges te volgen die over de evolutietheorie gaan.

Scheiding tussen prive(geloof) en werk/school/ etc. lijkt me de enige juiste optie.

Hoe lastig ook.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 09:05
http://www.novatv.nl/link.cfm?table=Reportage&key=rep_id &keyval=3782

Ik hoop dat deze link wel werkt. :-)

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 09:10
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Wat een ophef om een stuk stof???

Ja dat kun je ook tegen de moslims zeggen, "Wat een ophef om een stuk stof". Ik denk ook niet dat het probleem bij dat stukje stof ligt maar bij het hele pakket. Een (mannelijke) moslim die zich streng aan de regels houdt zal ook moeite hebben om een baan te vinden. Hoe je uiting geeft aan je geloof is dus denk ik het criterium. En het uiten van je religie is dus iets waar niet iedereen op zit te wachten en waar mensen ook niet overal mee geconfronteerd willen worden.

Groet, groet Eelke

Wij moslima's dragen onze hijaab  niet omdat het een gewoonte of traditie is maar op basis van ons geloof en omdat het een bevel van Allah is.

Net zoals je een westerse  vrouw of niet-moslima kunt onderdrukken om een hoofddoek te gaan dragen wat tegen haar zin is kun je ook niet aan een moslima vragen om het af te doen.

Het worden afgewezen van een baan heeft niet altijd met religie te maken. Men kan ook worden afgewezen vanwege bijv je leeftijd.

M.v.G,


Neen deze Moslima werd 100% zeker afgewezen omdat ze geen hoofddoek wil dragen.
De school ontkend dit in het geheel niet.

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 09:11

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Djazaka Allahoe ghairan voor de link alvast,

ten eerste wil ik opmerken dat naar mijn mening geen enkel mens voor een baan geweigerd mag worden vanwege een bepaald kledingstuk..Daar ben ik het helemaal mee eens! Het gaat hem om niet om de kleding of het uiterlijke of wat dan ook, Maar om de job op zich die je goed moet kunne uitoefenen...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Er is nog 1 punt dat niet aangeroerd is over de hoofddoek: de opstandigheid.

Ik denk dat er moslima's zijn die niet allen vanwege religieuze overwegingen een hoofddoek dragen, danwel als protestdoek.

De vraag die mij dan opkomt is: protest waartegen?

hoe lang heb je overgedaan om dit te verzinnen?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 10:59

Reageer liever inhoudelijk.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 11:07
Protestdoek? Waar komt die gedachte opeens vandaan waaien? Gelieve inhoudelijke posts neer te zetten. : D
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 11:20

In eerste instantie geplaatst door Eduard


Het is in Nederland verboden naakt over straat te lopen. In islamitisch landen is het (meestal?) verboden voor vrouwen om halfnaakt over straat te lopen. Vind je dat ook onzin?

Eigenlijk wel jah. Dan moeten de mannen maar naar hun schoenen kijken. Ik zeg niet dat ik het gepast vind, en dat ik het goedkeur. Maar als wij moslims willen dat we hier in Nederland ons eigen kunnen kleden zoals we dat willen, dan moet dat daar ook kunnen. De zonde is dan toch voor die meiden zelf, en Allah zal zeker niet onrechtvaardig zijn in het Hiernamaals. En ik zei trouwens halfnaakt. Ik heb hier gelukkig nog nooit een vrouw helemaal naakt over straat zien lopen. :S Maar hey, als je kijkt in de zomer, dan zie je vrouwen aan het strand met alleen een string aanlopen, maar omdat je dan aan het strand ligt mag het wel. Maar als ze zo door de stad zou lopen dan zou ze voor gek verklaard worden, en zou iedereen haar na blijven staren. Dus waarom op het ene stukje land wel, en het andere niet? Hou gewoon je kleren aan, of ga anders in de tuin zitten. ;)

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 13:04
Idd, Ik las laatst in de Readers Digest dat steeds meer mensen zich daarop gaan ergeren. Want uiteindelijk leidt dat op werkplekken meestal tot onwettige relaties. Zo stond het daar. Het is dus zeker niet zo dat alleen Moslims zich daaraan ergeren. Maar hier blijkt dus wel weer uit dat de Islam ons niet voor niets regels voorschrijft. Ik hoop niet dat dit laatste als negatief wordt gezien door Niet-Moslims. Ik zeg niets over andere religies, Dus ik val niemand aan ; ).
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 13:08

Maar, met jouw woorden sprekende, als moslims zich ergeren aan de hollandse strings, mogen de hollanders zich dan ergeren aan burqa's en hoofddoekjes?

Wat is het verschil?

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 13:18
Het verschil is groter dan je denkt. Het ene kan er namelijk voor zorgen dat bijv. een huwelijk stuk gaat, Omdat er mannen zijn die hun ogen nergens vandaan kunnen houden, Jammer dat ze niet allemaal gewoon hun ogen neerslaan. (Misschien vind jij dit niet iets ernstigs, Maar ik dus wel.)   Het andere daarentegen heeft geen enkel negatief effect. Ja, Alleen bij diegenen die gewoon uit zichzelf een hekel hebben aan alles wat met Islaam te maken heeft. Maar goed, Dat zal mij verder ook een worst wezen.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 13:28
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Er is nog 1 punt dat niet aangeroerd is over de hoofddoek: de opstandigheid.

Ik denk dat er moslima's zijn die niet allen vanwege religieuze overwegingen een hoofddoek dragen, danwel als protestdoek.

De vraag die mij dan opkomt is: protest waartegen?

hoe lang heb je overgedaan om dit te verzinnen?

hihih
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 13:39
Ik heb er geen enkel probleem mee te kijken naar Gods wonderschone schepselen. Sterker, God weet mijn genieten te waarderen alszijnde een compliment voor zijn schepping.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 14:28
Nee, Dat snap ik dat je daar geen enkel probleem mee hebt. Betreft de rest van je post.. Waardeloos.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 14:29

Salaam,

ik heb voor de eerste optie gestemd, maar onder voorbehoud. Ik ben van mening dat het niet correct is een bepaalde kledingstijl wettelijk te verbieden, niet in Nederland en nergens, maar ik vind wel dat bepaalde instellingen er een kledingcode op na mogen houden zoals bv scholen. Een lerares die met een niqaab voor de klas staat vind ik niet kunnen, net zomin als in welk sociaal beroep dan ook.

Overigens wil de vrouw die ervoor kiest een niqaab te dragen zich afsluiten van de buitenwereld, dus dan zou zo'n vrouw er ook genoegen mee moeten nemen dat er bepaalde deuren voor haar gesloten blijven. Maar op straat heb ik er geen last van, nooit gehad ook, ook voordat ik me intensief met de islam ging bezig houden. Anderzijds merk ik dat ik me wel erger aan de soms bijna hoerige kleding van sommige vrouwen (en steeds vaker ook mannen), maar dat is mijn persoonlijke smaak, zelfs al komt die overeen met de islamitische kledingnormen. Maar ik zou het ook niet terecht vinden als dat per wet verboden zou worden.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 14:31
By the way, een niqaab verplichten zoals bv onder de taliban vind ik net zo verwerpelijk.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 14:55

Eelke schreef:

Alleen heeft een bevel van Allah geen rechtsgrond in Nederland

Het bevel van Allah heeft zijn recht over de gehele wereld, dus ook in Nederland.

Pietje puk schreef:

Er is nog 1 punt dat niet aangeroerd is over de hoofddoek: de opstandigheid.

Ik denk dat er moslima's zijn die niet allen vanwege religieuze overwegingen een hoofddoek dragen, danwel als protestdoek.

De vraag die mij dan opkomt is: protest waartegen?

Waar baseer jij jou conclusies op? Je vraagt om inhoudelijke reacties, maar dat zal moeilijk gaan als we geen van allen weten waar jij jou mening op baseert. Noem anders ff een voorbeeld, dat gaat wat makkelijker misschien.

Pietje puk schreef:

Ik heb er geen enkel probleem mee te kijken naar Gods wonderschone schepselen. Sterker, God weet mijn genieten te waarderen alszijnde een compliment voor zijn schepping.

Owjaaah.. Zucht.. Volg het uitsteekseltje maar weer. Zwak hoor. Jullie mannen soms ook. (no affence voor de nette jongens natuurlijk)

 

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:01
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Owjaaah.. Zucht.. Volg het uitsteekseltje maar weer.

Zuster... wat een t��l.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:03

bekijk deze flahs  is zo mooi prachtig,

http://saaid.net/flash/Thabaat.htm

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.