Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mededeling van Amier

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mededeling van Amier
    Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 12:51

Assalamu alaikum allemaal,

ik merk dat ik steeds minder plezier heb in het discussieren op het forum. Het komt meestal op het zelfde neer, en ik heb niet meer het gevoel dat het een verschil uitmaakt voor mij of voor anderen. Soms krijg ik het idee dat ik teveel op eieren moet lopen om maar vooral niemand voor het hoofd te stoten. Dingen zijn niet zo zwart-wit als ze meestal worden voorgesteld, en ik begrijp wel dat dat zwart-wit zien soms nodig is om een standpunt te verduidelijken, maar ik trek het me steeds meer aan en het geeft me vaak een rotgevoel, vooral als ik m'n zelfbeheersing verlies en dingen zeg die ik eigenlijk niet zo meen. Vooral nu tijdens de ramadan, nu het vasten me wat prikkelbaarder maakt als gewoonlijk, maar ook omdat de hele islam-terroisme-integratie-tolerantie-discussie in het nieuws weer zo oplaait; zie mijn topic onder "actualiteiten, verontrustende gang van zaken".

Ik reageerde vandaag niet goed op het topic over Samir A. en daar heb ik spijt van, maar ik kan het niet meer verwijderen, bovendien hebben mensen het nu al gelezen en ik heb gewoon geen zin meer om alles twintig keer uit te leggen.

Ik wil wel mijn excuses aanbieden aan broeder Rahil Amin, ik ging veel te serieus in op zijn terloopse opmerking over Zwarte Piet, en nu zullen jullie misschien denken "die Amier neemt alles veel te zwaar op" en dat is ook zo, maar ik merk dat ik steeds meer moeite heb om dat soort kleine dingetjes te relativeren. Wat betreft de poltiek, media, de Hofstadgroepkwestie etc., het is gewoon zo dat ik helemaal niet denk dat dat allemaal van die onschuldige figuren zijn die alleen maar slachtoffer zijn.

Ik ken die Samir niet persoonlijk, maar ik ken wel mensen die hem wel persoonlijk kennen en zij zeggen dat hij een arrogante bal gehakt is, en als ik zijn "gedichten" lees, en die van bv Mohammed B., en ook andere stukken die die mensen schrijven zoals Noudiene F. enzo, dan merk ik dat ik gewoon een afkeer van ze begin te krijgen. En ik weet niet meer of dat terecht is, of dat ik me laat beinvloeden door de media.

Ook lees ik op steeds meer "islamitische" websites, en dan bedoel ik amateur-weblog's, dat we allemaal kafirs zijn om de meest idiote redenen, dat de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan de eigen schuld is van die mensen, dat we geen vrienden mogen hebben onder de niet-moslims en als we dat wel hebben, dat we dan geen moslims meer zijn etc. Die artkelen zijn 9 van de 10 keer te herleiden op Saudische bronnen, en zijn van Wahhabitische aard, dwz dat ze allemaal zijn terug te voeren op het gedachtengoed van de wetschool die aan deze man is toegeschreven. Maar als je dat zegt, ben je ook een vijand van de islam. Ik ben het effe zat met die zure zwartekousen moslims die nog vaker met de woorden "haraam" en "kufr" en "shirk" strooien dan die arme Zwarte Piet met pepernoten. Toen ik ruim 6 jaar geleden besloot tot de islam toe te treden, deed ik dat omdat ik de koran las en werkelijk diep geraakt werd door de inhoud. Ik voelde de Goddelijke oorsprong ervan als je begrijpt wat ik bedoel. Maar nu wordt mij aan alle kanten toegeschreeuwd (op internet wel te verstaan) dat ik alles wat ik toen voelde overboord moet zetten, dat ik alleen nog maar bang moet zijn voor mijn geliefde Allah subahan wa t'ala, dat ik mijn kafir-familie moet haten en mijn vaderland moet zien als vijand die bestreden dient te worden. en dat weiger ik, dat vertik ik. En ja, ik bid voor het welzijn en de zieleheil van mijn kafir-moeder en mijn kafir-familie, en ik hoef daar geen verantwoording over af te leggen tegen welke azijnpissende sheich dan ook, ik leg alleen verantwoording af aan Allah subhan wa t'ala en eerlijk gezegd maak ik me daar ook geen zorgen over.

Op dit forum valt het wel mee, alhamdulillah, maar vooral omdat er altijd nog moslims zijn hier die een tegengeluid laten horen als iemand zo'n dom artikel plaatst. Ik deed dat ook altijd, maar ik ben even moegestreden. Ik wil even rust, me alleen bezighouden met mijn directe verantwoordlijkheden en met God. Ik wordt er gewoon sjacherijnig van, en dat merkt mijn vrouw ook en dat wil ik niet.

Ook heb ik de balen van mensen als Eduard of Akay die hier een paar dagen komen rondhangen, de hele sfeer verzieken en vervolgens weer vertrekken. Rot op en blijf weg zeg ik. Ga je moeder pesten. En ik heb geen zin om dat lief en respectvol te zeggen; ik krijg maagpijn van dat soort gasten, heb dat altijd gehad en zal dat misschien wel altijd hebben.

Kotom, ik heb een beetje genoeg van alles en iedereen. Dat is niet goed, ik heb het gevoel dat ik het zelf niet meer in de hand heb. En ik wil niemand de schuld geven behalve mezelf, maar dat valt me steeds zwaarder.

Als ik in mijn persoonlijke omgeving kijk ken ik gelukkig praktisch alleen masha Allah moslims. Ja, ze hebben niet allemaal een baard, en ze roepen niet de hele godganse dag "dood aan de vijanden van de islam", en sommige zitten zelfs in de nederlandse politiek, maar het zijn oprecht goedbedoelende mensen die met een zuiver hart en met een zuiver geweten hun leven lijden en hun godsdienst belijden. Sommige zijn selefie, anderen hanefi, shafie en maliki maar het zijn allemaal mijn vrienden en ik hou van ze. En ik heb de schurft aan iedereen die hun bekritiseerd omdat ze wel of niet tot de een of andere achterlijke sekte behoren die zo nodig de hele wereld de oorlog moet verklaren. Kijk toch eens naar je zelf ipv naar de tekorkomingen van anderen! Kijk eerst naar de balk in je eigen oog ipv naar de splinter in het oog van de ander. Oh ja, de bijbel mag dan vernaderd zijn in de afgelopen 2000 jaar, en dat is hij, maar dat wil niet zeggen dat hij volledig uit leugens bestaat. Er ztaan soms zelfs heel goede en zeer islamitisch verantwoorde dingen in, zoals bovenstaande vergelijking. Ik heb meestal minder moeite met streng gelovige christenen dan met overtuigde atheisten, omdat die christenen en ik allebei weten waar we het over hebben als we het over God en godsdienst hebben.

En ik ben ook niet anti-joods, sterker nog, ik vind het jodendom heel interessant en vooral de joodse wetgeving die zo ontzettend veel op onze shari'a lijkt. Zij hebben hun geloof en ik het mijne, en ik laat ze lekker hun geloof hebben en vindf het leuk om erover te praten met ze, niet discussieren maar gewoon praten. en daar drink ik dan een koosjer kopje thee bij. Niets mis mee, lees de koran er maar op na.

Dus beste broeders, zusters, bekenden en onbekenden, ik neem effe voor onbepaalde tijd pauze van de discussies hier op forum, tot ik ze weer allemaal op een rijtje heb. Tot ik weer kan zeggen: "zo is het, en niet anders". Tot ik weer lekker kan gaan pitten zonder dat ik een rotgevoel heb om een uit de hand gelopen discussie.

Ik wil mijn oprechte excuses aanbieden aan iedereen die ik heb gekwetst, met name diegenen die het goed bedoelden maar die ik verkeerd begreep. En ik sluit af met een goede raad: het is nog best mooi weer voor de tijd van het jaar, dus pak je fiets en je jas en ga lekker een stuk fietsen in de vrije natuur. Geniet van Gods schepping en verwonder je erover en wees gelukkig. Dat mag!!!!!!!

Wassalam,

jullie broeder Amier (da's een nickname overigens).

p.s. en sorry voor de eventuele spelfouten in dit stukje, maar ik heb het snel getypt en heb ook geen zin meer het na te kijken. Tabee.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 13:04
Bedankt voor je bijdrage. Het was prettig kennis met je te maken.
Misschien tot weerziens en moge Allah over je waken.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 13:05
Beste Amier. Erg jammer! Zeker omdat jij een moslim was met een genuanceerde en evenwichtige bijdrage op dit forum. God zij met je! En geniet van Gods natuur, inderdad. 't Is schitterend momenteel buiten. Het ga je goed. 
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 13:33

In de Naam van Allah de Barmhartige Schenker van Alle Gunsten..

Beste Broeder in de Islaam,

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuh,

Zoals je zelf ook weet is het goed behandelen van de ouders een plicht in de Islaam ook als ze geen moslim zijn!De profeet (Allahs vrede en Genade zij met hem) heeft gezegd dat je je ouders met vriendelijkheid en respect moet behandelen.

Asma bint Abi Bakr assidiq (ra) zei:

"Mijn moeder kwam naar me toe en ze was ten tijde van de profeet een moesrik. Ik vroeg de profeet (Allahs vrede en Genade zij met hem) Mijn moeder is bij mij gekomen en heeft mijn hulp nodig moet ik haar helpen? Hij zei: Ja hou contact met je moeder en help haar. Sa7i7 Moeslim,8/25

Moge Allah je zegenen tijdens deze Barmhartige maand. Moge Allah je omringen met Zijn Liefde, Barmhartigheid en Genade. Moge al je zonden worden vergeven en al je daden worden beloond, Allahoema Ameen!( En dit wens ik al mijn overige broeders en zusters toe)

Fi Amanillah,

Wasalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu.

Gayr Inscha Allah!

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 14:04

salam alaikoem

broeder amier, je raakt me met je woorden! Ik heb ook vaak van dat soort momenten. Ik zie dat je het heel moeilijk heb. Moge allah swt over je waken en je inschallen blijven lijden op het rechte pad.De koran is onze leiding.Hou je eraan en inschallah zal het goedkomen,

wa salamoe alaikoem

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 14:33

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je helpen in moeilijke tijden. Ameen

Moge Allah Soebhanaahoe Wata3aala ons Geloof beschermen. Ameen

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala ons allen geduld schenken in moeilijke tijden. Ameen

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala de Noor in de harten van de Moslims voor altijd laten bestaan. Ameen

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala iedereen helpen om elkaar te begrijpen. Ameen

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala onze gebeden en doe3a's verhoren en accepteren. Ameen

Beste Amier : ), Verstandige keuze om even een halt te roepen aan het meediscussie�n als je merkt dat je jezelf niet meer onder controle hebt. Ik zou zelf ook wat vaker langer moeten nadenken alvorens ik wat post. Of misschien ook gewoon even een pauze. Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala onze fouten vergeven. Ameen

En genieten van de schepping van Allah mag zeker, en al helemaal als je je daarover verwondert. Ik hoorde laatst van een geleerde op tv dat dat alleen al op zich 3iebaada is. Dat je daar dus ook hasanaat voor krijgt als je nadenkt over de schepping van Allah. Doe verder rustigjes aan Amier. En Insha Allah zien we je posts wel weer tegemoet.

Wassalaamo Alaikom : )

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum allemaal,

ik merk dat ik steeds minder plezier heb in het discussieren op het forum. Het komt meestal op het zelfde neer, en ik heb niet meer het gevoel dat het een verschil uitmaakt voor mij of voor anderen. Soms krijg ik het idee dat ik teveel op eieren moet lopen om maar vooral niemand voor het hoofd te stoten. Dingen zijn niet zo zwart-wit als ze meestal worden voorgesteld, en ik begrijp wel dat dat zwart-wit zien soms nodig is om een standpunt te verduidelijken, maar ik trek het me steeds meer aan en het geeft me vaak een rotgevoel, vooral als ik m'n zelfbeheersing verlies en dingen zeg die ik eigenlijk niet zo meen. Vooral nu tijdens de ramadan, nu het vasten me wat prikkelbaarder maakt als gewoonlijk, maar ook omdat de hele islam-terroisme-integratie-tolerantie-discussie in het nieuws weer zo oplaait; zie mijn topic onder "actualiteiten, verontrustende gang van zaken".

Ik reageerde vandaag niet goed op het topic over Samir A. en daar heb ik spijt van, maar ik kan het niet meer verwijderen, bovendien hebben mensen het nu al gelezen en ik heb gewoon geen zin meer om alles twintig keer uit te leggen.

Ik wil wel mijn excuses aanbieden aan broeder Rahil Amin, ik ging veel te serieus in op zijn terloopse opmerking over Zwarte Piet, en nu zullen jullie misschien denken "die Amier neemt alles veel te zwaar op" en dat is ook zo, maar ik merk dat ik steeds meer moeite heb om dat soort kleine dingetjes te relativeren.Salaam Aleikum broeder Amier...je hoeft geen excuses aan te bieden aan mij omdat je toch niks verkeerds hebt gezegd hoor...het stukje over sinterklaas schreef ik gewoon als grap..behalve het stukje dan over de zwarte pieten want dat is realiteit.Wat betreft de poltiek, media, de Hofstadgroepkwestie etc., het is gewoon zo dat ik helemaal niet denk dat dat allemaal van die onschuldige figuren zijn die alleen maar slachtoffer zijn.

Ik ken die Samir niet persoonlijk, maar ik ken wel mensen die hem wel persoonlijk kennen en zij zeggen dat hij een arrogante bal gehakt is, en als ik zijn "gedichten" lees, en die van bv Mohammed B., en ook andere stukken die die mensen schrijven zoals Noudiene F. enzo, dan merk ik dat ik gewoon een afkeer van ze begin te krijgen. En ik weet niet meer of dat terecht is, of dat ik me laat beinvloeden door de media.

Ook lees ik op steeds meer "islamitische" websites, en dan bedoel ik amateur-weblog's, dat we allemaal kafirs zijn om de meest idiote redenen, dat de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan de eigen schuld is van die mensen, dat we geen vrienden mogen hebben onder de niet-moslims en als we dat wel hebben, dat we dan geen moslims meer zijn etc. Die artkelen zijn 9 van de 10 keer te herleiden op Saudische bronnen, en zijn van Wahhabitische aard, dwz dat ze allemaal zijn terug te voeren op het gedachtengoed van de wetschool die aan deze man is toegeschreven. Maar als je dat zegt, ben je ook een vijand van de islam. Ik ben het effe zat met die zure zwartekousen moslims die nog vaker met de woorden "haraam" en "kufr" en "shirk" strooien dan die arme Zwarte Piet met pepernoten. Toen ik ruim 6 jaar geleden besloot tot de islam toe te treden, deed ik dat omdat ik de koran las en werkelijk diep geraakt werd door de inhoud. Ik voelde de Goddelijke oorsprong ervan als je begrijpt wat ik bedoel. Maar nu wordt mij aan alle kanten toegeschreeuwd (op internet wel te verstaan) dat ik alles wat ik toen voelde overboord moet zetten, dat ik alleen nog maar bang moet zijn voor mijn geliefde Allah subahan wa t'ala, dat ik mijn kafir-familie moet haten en mijn vaderland moet zien als vijand die bestreden dient te worden. en dat weiger ik, dat vertik ik. En ja, ik bid voor het welzijn en de zieleheil van mijn kafir-moeder en mijn kafir-familie, en ik hoef daar geen verantwoording over af te leggen tegen welke azijnpissende sheich dan ook, ik leg alleen verantwoording af aan Allah subhan wa t'ala en eerlijk gezegd maak ik me daar ook geen zorgen over.

Op dit forum valt het wel mee, alhamdulillah, maar vooral omdat er altijd nog moslims zijn hier die een tegengeluid laten horen als iemand zo'n dom artikel plaatst. Ik deed dat ook altijd, maar ik ben even moegestreden. Ik wil even rust, me alleen bezighouden met mijn directe verantwoordlijkheden en met God. Ik wordt er gewoon sjacherijnig van, en dat merkt mijn vrouw ook en dat wil ik niet.

Ook heb ik de balen van mensen als Eduard of Akay die hier een paar dagen komen rondhangen, de hele sfeer verzieken en vervolgens weer vertrekken. Rot op en blijf weg zeg ik. Ga je moeder pesten. En ik heb geen zin om dat lief en respectvol te zeggen; ik krijg maagpijn van dat soort gasten, heb dat altijd gehad en zal dat misschien wel altijd hebben.

Kotom, ik heb een beetje genoeg van alles en iedereen. Dat is niet goed, ik heb het gevoel dat ik het zelf niet meer in de hand heb. En ik wil niemand de schuld geven behalve mezelf, maar dat valt me steeds zwaarder.

Als ik in mijn persoonlijke omgeving kijk ken ik gelukkig praktisch alleen masha Allah moslims. Ja, ze hebben niet allemaal een baard, en ze roepen niet de hele godganse dag "dood aan de vijanden van de islam", en sommige zitten zelfs in de nederlandse politiek, maar het zijn oprecht goedbedoelende mensen die met een zuiver hart en met een zuiver geweten hun leven lijden en hun godsdienst belijden. Sommige zijn selefie, anderen hanefi, shafie en maliki maar het zijn allemaal mijn vrienden en ik hou van ze. En ik heb de schurft aan iedereen die hun bekritiseerd omdat ze wel of niet tot de een of andere achterlijke sekte behoren die zo nodig de hele wereld de oorlog moet verklaren. Kijk toch eens naar je zelf ipv naar de tekorkomingen van anderen! Kijk eerst naar de balk in je eigen oog ipv naar de splinter in het oog van de ander. Oh ja, de bijbel mag dan vernaderd zijn in de afgelopen 2000 jaar, en dat is hij, maar dat wil niet zeggen dat hij volledig uit leugens bestaat. Er ztaan soms zelfs heel goede en zeer islamitisch verantwoorde dingen in, zoals bovenstaande vergelijking. Ik heb meestal minder moeite met streng gelovige christenen dan met overtuigde atheisten, omdat die christenen en ik allebei weten waar we het over hebben als we het over God en godsdienst hebben.

En ik ben ook niet anti-joods, sterker nog, ik vind het jodendom heel interessant en vooral de joodse wetgeving die zo ontzettend veel op onze shari'a lijkt. Zij hebben hun geloof en ik het mijne, en ik laat ze lekker hun geloof hebben en vindf het leuk om erover te praten met ze, niet discussieren maar gewoon praten. en daar drink ik dan een koosjer kopje thee bij. Niets mis mee, lees de koran er maar op na.

Dus beste broeders, zusters, bekenden en onbekenden, ik neem effe voor onbepaalde tijd pauze van de discussies hier op forum, tot ik ze weer allemaal op een rijtje heb. Tot ik weer kan zeggen: "zo is het, en niet anders". Tot ik weer lekker kan gaan pitten zonder dat ik een rotgevoel heb om een uit de hand gelopen discussie.

Ik wil mijn oprechte excuses aanbieden aan iedereen die ik heb gekwetst, met name diegenen die het goed bedoelden maar die ik verkeerd begreep. En ik sluit af met een goede raad: het is nog best mooi weer voor de tijd van het jaar, dus pak je fiets en je jas en ga lekker een stuk fietsen in de vrije natuur. Geniet van Gods schepping en verwonder je erover en wees gelukkig. Dat mag!!!!!!!

Wassalam,

jullie broeder Amier (da's een nickname overigens).

p.s. en sorry voor de eventuele spelfouten in dit stukje, maar ik heb het snel getypt en heb ook geen zin meer het na te kijken. Tabee.

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 15:29

Jammer, heel erg jammer. Amier is een moslim die ik enorm gewaardeer. Zijn argumenten waren zakelijk maar betrokken.

Ik hoop dat je terugkomt.

PP

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 15:48

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Mash'allah verwoording zeg ,

shapo van je dat je je hartje lucht op dit forum,

Moge Allah je bijstaan in zowel de goeie als slechte dagen... *Amien*

Ps : Je berichten waren meestal kort maar krachtig en meestal ook interessant dat magje gerust weten,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 17:12

Assalamoe alykoem Amier, het zal wel overgaan!

tip bij het lezen van teksten op internet, blijf helder en cool en denk niet zwart-wit en neem altijd de Quran en de Sounnah als uiteindelijke basis om in iets te geloven, de rest lees je voorbij zonder er aandacht aan te schenken.

trouwens, je hebt me op msn, je kan best met me discussieren over dat wat jij noemt wahabisme/madahib endergelijke actuele zaken...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 03:26
As-salamu alaykum

Beste Amier, we hebben je mening ook nodig zo af en toe. Laat je niet wegslaan door sommige figuren. Blijf op z'n minst alleen reageren op alleen de belangrijke topics! En als je tijd hebt, neem de uitnodiging van Abou Jabir aan om over bepaalde groepen/stromingen te praten. We behoren allemaal tot die grote groep moslims, tot De Dag dat we er alleen voor staan.

Blijf op het forum!!!

Als je toch besluit weg te blijven, stuur mij je contact e-mail adres of iets anders. Wie weet hebben we je hulp en tips nodig voor de 24-uurs Islamzender.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 14:25

Beste Amier, ik hoop dat je je rust vindt, dus kom vooral niet te snel terug, maar pas als je er weer energie voor hebt, en je er goed bij voelt (en ik hoop dat dat snel is).

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 06:36
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ook heb ik de balen van mensen als Eduard of Akay die hier een paar dagen komen rondhangen, de hele sfeer verzieken en vervolgens weer vertrekken. Rot op en blijf weg zeg ik. Ga je moeder pesten. En ik heb geen zin om dat lief en respectvol te zeggen; ik krijg maagpijn van dat soort gasten, heb dat altijd gehad en zal dat misschien wel altijd hebben


Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:36

 

Woohw he Amier, ongelovelijk dat je zo voelt. Ik begrijp heel goed hoe dat komt, laat je niet gek maken. Richt je op Allah en zijn kitaab en de soenah, met dat zul je rust hebben. Laat je niet gek maken, niet iedereen heeft het altijd bij het juiste eind.

Houd je vast aan het touw van Allah, dat is het boek van Allah dat ons reikt vanuit de hemel naar de aarde.

Ik hoop gauw weer wat van je terug te lezen. Er zijn heel wat machaAllah leden die ook zijn gestopt om hier mee te discuseren, je zult nu wel begrijpen waarom. Laat het geen invloed hebben op je gezondheid (geestelijke gezondheid) en al helemaal niet op je huwelijk.

Wa salaam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door Amier

dat soort gasten




vervolgens weer vertrekken


Al eens gedacht waarom? Of denk je dat jouw beleving in deze uniek is?
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:34

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Amier

dat soort gasten




vervolgens weer vertrekken


Al eens gedacht waarom? Of denk je dat jouw beleving in deze uniek is?

ik ga het gewoon rechtuit zeggen,niet meer rond de pot draaien: je bent irriterend,je spot met de islam op een islamitische forum en dit kan niet zo langer blijven duren.

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:51
Socrates was ook heel irriterend. Zo irriterend dat hij werd gedwongen de gifbeker te drinken. Socrates was een waarachtig moslim.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:00

salaam aleykoem,

aah amier laat die k4s toch zitten. we kunnen je niet missen hoor op het forum

(straks blijven er nog alleen maar k4s over) we hebben je adviesen nodig en ook de mensen die geintresseerd zijn in de islaam dus dont go away`!!!

 wa salaam.

malikah.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:32

Salaam Aleikum beste Amier,

Beste Amier, ik ken het gevoel...
En aangezien jij het wat langer hier hebt volgehouden dan ik dat nu probeer te doen zou ik zeggen een tijdelijke break met dit forum is niet meer dan normaal. Even niet reageren of forumbezoekjes zou een wonder kunnen zijn om even een tijdje geen negatieve opmerkingen terug te lezen of aan religieuze ruzie�s te moeten deelnemen tussen moslims en niet moslims. Opmerkingen worden hier vaak gemaakt, maar het je aantrekken van een opmerking is volgens mij wel een teken dat je een break nodig hebt. Gewoon af en toe eens niet islaammail bezoeken, af en toe een kijkje nemen zonder te reageren en ik garrandeer je het zal je veel beter vergaan. Negeren is soms ook beter dan reageren. Vooral indien het om negatieve posts gaat. Zo voorkom je fitna en bewijs je eens te meer de betere persoon te zijn.

Je hebt mijn msn ook, dus mocht je ver weg van het forum een topic willen bespreken moet je me maar een keer mailen of zo.
(Alleen moeten we je natuurlijk wel eerst een cursus sneller typen gaan geven, voordat we hiertoe over gaan .)

Salaam aleikum

Your brother in Islam,

Malcolm X
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:29
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Amier

dat soort gasten




vervolgens weer vertrekken


Al eens gedacht waarom? Of denk je dat jouw beleving in deze uniek is?

ik ga het gewoon rechtuit zeggen,niet meer rond de pot draaien: je bent irriterend,je spot met de islam op een islamitische forum en dit kan niet zo langer blijven duren.

 

Dat Eduard sommigen irriteert is omdat hij zichzelf niet de geestelijke beperking oplegt die velen zich opleggen en daar vrijuit over praat.

Eduard spot echter niet met de islam (integendeel, in mijn optiek) en is ook niet aan het stoken 'om sonst' zoals een enkeling wel doet (Takb�r vanavond in mijn optiek - haar/zijn nickname onwaardig).

Ik irriteer me ook wel eens aan mensen en ik zie wel degelijk wat er irritant is aan Eduard voor sommigen, maar ik zou het mooier vinden als je het inhoudelijk zou laten wanneer je toch op een serieuze forummer wilt reageren (mijn mening). Een andere optie zou zijn het forum beperkt toegankelijk te maken of alleen te posten daar waar het nu al beperkt toegankelijk is.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 02:40

Selam Alleykum Amier,

Je haalt me de woorden of wat ik zou schrijven uit de mond c.q vingers.......

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:47

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Allahoe akbar en mashallah

meer kan ik niet verwoorden raakte van je verhaal Mashallah,

moge Allah subhanAllah wa ta3alah over je waken en je belonen. mog hij subhnaAllah wa ta3alah je bijstaan en je geduldig laten zijn inshallah

ameen

wa Salaamoe alaikum

je zuster in de islaam

najiha

hou van jou alleen al omwille van Allah subhanAllah wa ta3alah

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 03:35

Assalamu alaikum allemaal en Eid mubarak; een gezegend feest en moge Allah onze zonden vergeven, amien.

Zoals ik al zei toen ik deze topic begon; ik had even tijd nodig om ze weer op een rijtje te krijgen, en welke tijd is daar beter voor dan de vastentijd. Het arabische woord voor vasten is "saum" wat eigenlijk "beteugelen" betekend. Je beteugelt je lusten, verlangens en emotie's en alles wat je weg kan houden van God.

Ik vond het moeilijk dat te realisreren als ik me steeds opwond hier op het forum, maar nu ik weer een lekker kopje koffie op heb om 10 uur s'ochtends en ik me even niet met discussies heb beziggehouden hier, heb ik weer nieuwe energie om er weer lekker tegenaan te gaan!

Het is nooit mijn bedoeling geweest om voor altijd dit forum te verlaten, dat heb ik ook niet gezegd, maar ik kon natuurlijk niet reageren op diegenen die daar vanuit gingen als reactie op mijn post, omdat ik nu eenmaal besloten had om even pauze te houden.

Anyway, ik ben er weer en ik hoop jullie ook!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 03:59

Fijn dat je terug bent Amier,

Een fijn suikerfeest toegewenst.

PP

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 08:28

In eerste instantie geplaatst door Remco

Mooi zo, je bent weer terug 

Het niveau kan weer stijgen

Fietsen is mij niet gelukt aangezien ik mijn band lek reed toen ik van de kerk naar huis fietste.


hmmm.

(grapje ,of misschien niet )

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 09:54

sallem alleikoum aghie....

Welkom terug, ied mobarek

Klopt een kop kofie in de morgen is meestal wel een oppepper, had ik ook gemist. SubhanAllah, hoop dat je nu meer plezier zal hebben op het forum.

een vraag aan remco en peter(zou je mij ook zo verwelkomen als ik weg ging en weer terug zou komen....Of worden er hier alleen uitzonderingen gemaakt........grapjuuuhhhhh, voor het geval dat jullie er weer te serieus op ingaan.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2005 om 12:24
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Remco

Mooi zo, je bent weer terug 

Het niveau kan weer stijgen

Fietsen is mij niet gelukt aangezien ik mijn band lek reed toen ik van de kerk naar huis fietste.


hmmm.

(grapje ,of misschien niet )



Ik fietste naar huis h�. Dus als het een teken is dan is het een teken geweest dat ik eigenlijk nog even had moeten blijven. Dat ik niet zo gehaast weg moet gaan maar de tijd moet nemen zegmaar.

Maja, ik zie het niet zo als een teken, die glasscherven hadden er een kwartier later ook gelegen.

of het kon een straf zijn,want meestal word men toch bestraft NAdat men een zonde verricht,..........

laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 12:25
hahah,en zo kan het eindeloos blijven doorgaan :D
laa ilaha illalah
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 03:12
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hahah,en zo kan het eindeloos blijven doorgaan :D
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.