Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOmgang met niet-moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Omgang met niet-moslims
    Geplaatst op: 15 december 2005 om 03:42
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Alhamdolillah,

Koran 75:36. <FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#006699>Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?Dan ben je doelloos toch? Net een schaap die eet, slaapt en sterft. Jezus is voor alles gestorven toch? Je hoeft alleen maar met je mond te zeggen, Ik geloof? Ofniet? Nee, Islam is een hele levensweg. Een weg waar God wordt aanbeden, en niemand naast Hem. De moslims geloven niet dat Jezus voor onze zonden stierf, we geloven dat hij is verheven en terug zal keren naar de aarde. Postpentacost, met respect naar jou toe maar Ik zie de Christenen net als schapen die naar het slachthuis worden geleidt. Onwetend lopen ze mee, welke reden hebt u om Islam te verwerpen? Dit gaat over gedrag tegenover ongelovigen, Islam beveelt hele goede manieren tegen gelovigen, ongelovigen en zelfs de dieren. Wees eens duidelijk, zet een paar puntjes neer waaraan je twijfelt mischien kan ik je uitleg geven, ondanks mijn gebrekkig kennis Insha'Allahu rahmaan.


Koran 39:23. God heeft de beste verkondiging geopenbaard, een Boek (de Koran), overeenkomstig met zichzelf, vaak herhalend (vermaningen) waarbij de huid van hen die hun Heer vrezen ineenkrimpt, daarna ontspant zich hun huid en hun hart wordt zacht bij de gedachte aan God. Dit is de leiding van God, Hij leidt daarmee wie Hij wil. En wie God dwaalt, zal geen leider hebben.



Kan aanbidden ook "zoeken" of "vragen" zijn?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 06:29

Sommige vragen kun je heel simpel zelf beantwoorden, dat scheelt cyberruimte op het forum.

Zo ook deze vraag: "kan aanbidden ook zoeken of vragen zijn". Daarvoor hoef je alleen even in de dikke van Dale te kijken:

aan-bid-den (ov.ww.;aanbad, h. aanbeden; -ding; -der) 0.1 als goddelijk wezen vereren > dienen 0.2 (iem.) met geestdrift vereren > verafgoden, adoreren.

Nee, aanbidden is dus niet hetzelfde als zoeken of vragen.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Sommige vragen kun je heel simpel zelf beantwoorden, dat scheelt cyberruimte op het forum.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Zo ook deze vraag: "kan aanbidden ook zoeken of vragen zijn". Daarvoor hoef je alleen even in de dikke van Dale te kijken:


<FONT face="Times New Roman" size=3>aan-bid-den (ov.ww.;aanbad, h. aanbeden; -ding; -der) 0.1 als goddelijk wezen vereren > dienen 0.2 (iem.) met geestdrift vereren > verafgoden, adoreren.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Nee, aanbidden is dus niet hetzelfde als zoeken of vragen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Groetjes.



Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 17:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Alhamdolillah,

Koran 75:36. [/
FONT]<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"
color=#006699>Denkt de mens dat hij zonder doel zal worden gelaten?
Dan ben je doelloos toch? Net een schaap die eet, slaapt en sterft.
Jezus is voor alles gestorven toch? Je hoeft alleen maar met je mond te
zeggen, Ik geloof? Ofniet? Nee, Islam is een hele levensweg. Een weg waar
God wordt aanbeden, en niemand naast Hem. De moslims geloven niet
dat Jezus voor onze zonden stierf, we geloven dat hij is verheven en terug
zal keren naar de aarde. Postpentacost, met respect naar jou toe maar Ik
zie de Christenen net als schapen die naar het slachthuis worden geleidt.
Onwetend lopen ze mee, welke reden hebt u om Islam te verwerpen? Dit
gaat over gedrag tegenover ongelovigen, Islam beveelt hele goede
manieren tegen gelovigen, ongelovigen en zelfs de dieren. Wees eens
duidelijk, zet een paar puntjes neer waaraan je twijfelt mischien kan ik je
uitleg geven, ondanks mijn gebrekkig kennis Insha'Allahu rahmaan.[/
FONT]


Koran 39:23. God heeft
de beste verkondiging geopenbaard, een Boek (de Koran),
overeenkomstig met zichzelf, vaak herhalend (vermaningen) waarbij de
huid van hen die hun Heer vrezen ineenkrimpt, daarna ontspant zich hun
huid en hun hart wordt zacht bij de gedachte aan God. Dit is de leiding
van God, Hij leidt daarmee wie Hij wil
. En wie God dwaalt, zal geen
leider hebben.



Simpel, Batle, de belangrijkste reden dat ik "de Islam verwerp" is juist
omdat de Islam de goddelijke status en het verzoenoffer van Jezus niet
erkent. Ik weet tot in mijn botten wat de woorden van Jezus betekenen,
toen Hij daar aan het kruis uitriep:

HET IS VOLBRACHT!

DAT WAS NIET VOOR EVEN, MAAR VOOR ALTIJD, VOOR JOU EN VOOR MIJ
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 19:42
De kruisiging van Jesus (vzmh) heeft zich nooit voltrokken, ��n van de zo vele leugens waar de christenen in geloven. Alhoewel.. geloven.. Gelukkig zijn er nu steeds meer christenen die na het lezen van het SRV erachter komen dat het niet noodzakelijk is om Jesus (vzmh) als de ��n geboren zoon van God te zien en ook zijn er steeds meer christenen die aan het geloof in de kruisiging van Jesus (vzmh) en dat hij stierf voor de zonde van de mens twijfelen en zelfs afstand van nemen. De waarheid blijft niet uit!
 
Het zijn echter die kerken en genootschappen die zich afzonderen van de rest van de christelijke maatsschappij, en hun leden wijsmaken dat ze de enige kerk zijn die de volledige waarheid bezit. En zo zijn er tal van denominaties binnen het christendom waar men onderling geen consensus maar juist verdeeldheid weet te bereiken betreffende verschillende zaken binnen het christelijk geloof.
 
09:30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 02:45

In eerste instantie geplaatst door alzukar


Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.

Beste Alzukar,

jij geeft nederlandse woorden dus een andere betekenis dan dat ze taalkundig gezien hebben, dwz jij gebruikt ze op een andere, po�tische manier. Daarmee loop je de kans dat mensen je helemaal niet begrijpen. Als je zegt: "lekker weer vandaag" kun je bedoelen dat het weer van vandaag je bevalt, maar je kunt ook bedoelen dat je last hebt van je stoelgang, naarmate je de woorden "lekker", "weer" en "vandaag" een andere betekenis geeft dan de oorspronkelijke.

Maar goed, ik begrijp nu wat je bedoelt. Maar toch, aanbidden en zoeken naar God zijn denk ik niet hetzelfde. Aanbidden doe je, mijns inziens, als je God gevonden hebt (of als God jou gevonden heeft, wat je wil) hoewel je ook weer op vele manieren naar God kunt zoeken, ook als gelovige christen of moslim.

Het is niet de definitie van het woord "aanbidden" wat je tot ongelovige of gelovige maakt mijns inziens. Dat hangt natuurlijk ook in alles af van welke definitie je aan "gelovig" of "ongelovig" geeft. Neem nu bijvoorbeeld de duivel, satan, shaitaan. Geen enkele christen of moslim zal ontkennen dat de shaitaan "gelooft" in God, dwz weet dat God er is, de Enige is enz. Shaitaan ontkent het zijn van God niet. Maar is de shaitaan "gelovig"? Daar zijn nogal wat religieuze discussie's over gevoert in de loop der eeuwen.

Een moslim zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, als je God deelgenoten toekent, als je God's boodschap in de koran ontkent enz. Een christen zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, het Lam God's (dwz het offer van Jezus) ontkent enz.

Wat is jouw definitie van een ongelovige?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Amier, ik stelde mijn vraag als zijnde een geloofskwestie. Het woord "aanbidden" duidt voor mij op een grijpbaarheid, tastbaarheid van wat aanbeden wordt, en ook wel op angst daarvoor. Het is een woord dat voor mij associaties oproept met zaken als feodalisme. Daarom geef ik z�lf de voorkeur aan bijvoorbeeld "zoeken naar-" of "vragen om-" Gods nabijheid en aanraking in mij als individu. Mijn vraag is of ik, door deze voorkeur, behoor tot de categorie van ongelovigen en zo ja, waarom? Hopelijk is deze toelichting voldoende duidelijk om je tot het geven van een ander antwoord te bewegen.


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Beste Alzukar,


<FONT face="Times New Roman" size=3>jij geeft nederlandse woorden dus een andere betekenis dan dat ze taalkundig gezien hebben, dwz jij gebruikt ze op een andere, po�tische manier. Daarmee loop je de kans dat mensen je helemaal niet begrijpen. Als je zegt: "lekker weer vandaag" kun je bedoelen dat het weer van vandaag�je bevalt, maar je kunt ook bedoelen dat je last hebt van je stoelgang, naarmate je de woorden "lekker", "weer" en "vandaag" een andere betekenis geeft dan de oorspronkelijke.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Maar goed, ik begrijp nu wat je bedoelt. Maar toch, aanbidden en zoeken naar God zijn denk ik niet hetzelfde. Aanbidden doe je, mijns inziens, als je God gevonden hebt (of als God jou gevonden heeft, wat je wil) hoewel je ook weer op vele manieren naar God kunt zoeken, ook als gelovige christen of moslim.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het is niet de definitie van het woord "aanbidden" wat je tot ongelovige of gelovige maakt mijns inziens. Dat hangt natuurlijk ook in alles af van welke definitie je aan "gelovig" of "ongelovig" geeft. Neem nu bijvoorbeeld de duivel, satan, shaitaan. Geen enkele christen of moslim zal ontkennen dat de shaitaan "gelooft" in God, dwz weet dat God er is, de Enige is enz. Shaitaan ontkent het zijn van God niet. Maar is de shaitaan "gelovig"? Daar zijn nogal wat religieuze discussie's over gevoert in de loop der eeuwen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Een moslim zal doorgaans�zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, als je God deelgenoten toekent, als je God's boodschap in de koran ontkent�enz. Een christen zal doorgaans zeggen dat je ongelovig bent als je God ontkent, het Lam God's (dwz het offer van Jezus) ontkent enz.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wat is jouw definitie van een ongelovige?



Beste Amier,
Erg bedankt voor je reactie! Nu een poging tot een antwoord op je vraag. Mensen kunnen op de vlucht slaan voor het besef dat al wat is uit ��n grond is ontstaan, en dat wij al wat is onvermijdelijk delen. Degenen die vluchten zou je dan ongelovigen kunnen noemen, en degenen die proberen hen gerust te stellen gelovigen.
Overigens heb je volkomen gelijk als je zegt dat ik de taal op onorthodoxe wijze gebruik om zaken wat preciezer te duiden en dat ik daarmee ook het tegendeel kan bereiken.
Groeten,
                                       Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je stelt van die leuke vragen.
De groep natuurlijk!

Z�lf ervaar ik mijn vragen als lastig. Hoe z�ker ben jij van je antwoord en
waarom?


We leven in een tijd van verregaande individualisering; de suprematie van
het "ik". Het is duidelijk dat individualisering gepaard gaat met
isolering of isolatie. Daar zit "i solo" in, oftewel "alleen ik" en ook "isola=
eiland"... Het individualiseringsproces is de grootste ramp van het rijke
werelddeel deze tijd...Veel ego en veel eenzaamheid.
Hoewel God ieder Hem toegewijd individu onderscheidt en liefheeft, meen
ik dat zijn "plan" groepen en volkeren betreft en het de bedoeling is dat
het individu zichzelf wegcijfert ten behoeve van de ander(en). daarin ligt
mede de verlossing van het individu.

Het gelouterde deel van de christelijke gemeenschap wordt bijvoorbeeld
voorgesteld als de Bruid van Christus, zoals we in 2 Corinthi�rs 11,
Openbaringen 19, 21 en 22 lezen. De Bruid is dus geen individu, maar
een groep.

Jezus zegt in Mathe�s 18:

19 Ik verzeker het jullie nogmaals: als twee van jullie hier op aarde
eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de
hemel het voor hen laten gebeuren. 20 Want waar twee of drie mensen in
mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.�

Moslims weten evengoed als christenen dat het gezamenlijk gebed veel
meer impact heeft dan het individueel gebed.

De Heilige Geest werd op de pinksterdag in Handelingen 2 uitgestort over
de discipelen die gezamenlijk aan het bidden en vasten waren.
Opmerkelijk is dat door de werking van de Heilige Geest niemand nog
besef van individueel bezit of - belang had (handelingen 2: 41) maar van
het collectieve.

tot zover enkele argumenten van de vele die de bijbel ons aanreikt.
Vrede!


Groepen bevolken de slachtvelden, individuen blijven bij hun Vader.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 06:25
Prachtig, alzucar!
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 14:56
het individu begeert, breekt in, berooft, verkracht, liegt...en manipuleert
de groep.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:05
welke groep?
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:10
Aswan schreef:
De kruisiging van Jesus (vzmh) heeft zich nooit voltrokken, ��n van de zo
vele leugens waar de christenen in geloven. Alhoewel.. geloven.. Gelukkig
zijn er nu steeds meer christenen die na het lezen van het SRV erachter
komen dat het niet noodzakelijk is om Jesus (vzmh) als de ��n geboren
zoon van God te zien en ook zijn er steeds meer christenen die aan het
geloof in de kruisiging van Jesus (vzmh) en dat hij stierf voor de zonde
van de mens twijfelen en zelfs afstand van nemen. De waarheid blijft niet
uit!


Aswan, Je zegt dat omdat in jouw koran staat dat christenen in
leugens geloven. In mijn bijbel staat dat iedereen die de hoogverheven
identiteit en het verzoenoffer van Jezus ontkent ge�nspireerd wordt door
de antichrist (Djalal). Bovendien staat er dat iedereen die een ander
evangelie (injeel) verkondigt vervloekt is:

Galaten 1: 7 Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u
in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8
Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd
heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel � vervloekt is hij! 9
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u
iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen � vervloekt is hij!
10 Probeer ik nu mensen te overtuigen of God? Probeer ik soms mensen
te behagen? Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van
Christus zijn. 11 Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat
ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht 12 � ik heb het ook niet
van een mens ontvangen of geleerd � maar dat Jezus Christus mij is
geopenbaard.


Je vergist je ook als je meent dat veel christenen afhaken. Integendeel; in
grote delen van de wereld groeit de christelijke gemeenschap als kool.
Alleen in het "vrije" westen hebben veel mensen het geloof verlaten en
gekozen voor de wereld; vanwege de welvaart en het materialisme en de
aanbidding van hun eigen verstand.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:26

objectiviteit, ratio en logica die leiden Insha Allah tot feiten. In elk dialoog wat ik met een christen aan ga, - en het kan best zo zijn dat jij daar een uitzondering op bent - zegt men mij dat een mens de huidige bijbel in z'n totaliteit moet accepteren als het woord van God. Ik mag dus nooit onderzoeken of deze bijbel daadwerkelijk Goddelijk is.

Tevens wordt mij verteld, dat ik de bijbel nooit zal kunnen begrijpen tenzij ik de heilige geest over me heen gestort krijg. En ik kan pas de heilige geest over me uitgestort krijgen als ik zonder twijfel aanneem dat wat ik in, laten we zeggen de king james versie van de bijbel lees de waarheid is (ook al zou ik het niet begrijpen) dat ik dan pas de "code" zal kunnen ontrafelen. Ook al is het duidelijk engels of nederlands, ik zal het nooit kunnen bevatten tenzij ik de heilige geest over me uitgestort krijg. Deze manier van statisch denken is naar mijn redenatie niet de Goddelijke manier.

Tevens wordt mij verteld, het oude testament is vervangen door nieuwe testament dus dat hoef je niet te volgen tis niets meer dan interessant lectuur. Het nieuwe testament hoeven we niet te lezen of proberen te begrijpen, het enige wat je moet weten is dat Jesus (vzmh) voor onze zonde gestorven is en dat de verlossing all��n met dit geloof bereikt kan worden.

Dit is wel een hele effectieve manier van indoctrinatie. Ik geef de voorkeur aan wat God mij werkelijk opdraagd namelijk niet alles kip zonder kop aannemen, maar onderzoeken en begrijpen door objectief te zijn, door logica, en door ratio. God wil dat wij in Zijn woord geloven, maar dan wel in ZIJN.. woord en niet in iets wat Zijn woord niet is. Dit kun je all��n maar weten door het geschrift te onderzoeken. En als het afgeraden wordt, dan ben je dus goed opweg geindoctrineerd te worden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:46
[QUOTE=Martinuzz] welke groep? [/
QUOTE]

de groep die zich daarvoor leent
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door aswan

objectiviteit, ratio en logica die leiden Insha Allah tot
feiten. In elk dialoog wat ik met een christen aan ga, - en het kan best zo
zijn dat jij daar een uitzondering op bent - zegt men mij dat een mens de
huidige bijbel in z'n totaliteit moet accepteren als het woord van God. Ik
mag dus nooit onderzoeken of deze bijbel daadwerkelijk Goddelijk is.


Tevens wordt mij verteld, dat ik de bijbel nooit zal kunnen begrijpen
tenzij ik de heilige geest over me heen gestort krijg. En ik kan pas de
heilige geest over me uitgestort krijgen als ik zonder twijfel aanneem dat
wat ik in, laten we zeggen de king james versie van de bijbel lees de
waarheid is (ook al zou ik het niet begrijpen) dat ik dan pas de "code" zal
kunnen ontrafelen. Ook al is het duidelijk engels of nederlands, ik zal het
nooit kunnen bevatten tenzij ik de heilige geest over me uitgestort krijg.
Deze manier van statisch denken is naar mijn redenatie niet de
Goddelijke manier.


Tevens wordt mij verteld, het oude testament is vervangen door nieuwe
testament dus dat hoef je niet te volgen tis niets meer dan
interessant lectuur. Het nieuwe testament hoeven we niet te lezen
of proberen te begrijpen, het enige wat je moet weten is dat Jesus (vzmh)
voor onze zonde gestorven is en dat de verlossing all��n met dit geloof
bereikt kan worden.


Dit is wel een hele effectieve manier van indoctrinatie. Ik geef de
voorkeur aan wat God mij werkelijk opdraagd namelijk niet alles kip
zonder kop aannemen, maar onderzoeken en begrijpen door objectief te
zijn, door logica, en door ratio. God wil dat wij in Zijn woord geloven,
maar dan wel in ZIJN.. woord en niet in iets wat Zijn woord niet is. Dit kun
je all��n maar weten door het geschrift te onderzoeken. En als het
afgeraden wordt, dan ben je dus goed opweg geindoctrineerd te
worden.



In eerdere topics, dit thema komt iedere maand terug, heb ik aangegeven
dat de bijbel niet letterlijk het Woord van God is (de koran trouwens ook
niet) maar door God ge�nspireerd.
En verder was er een tijd dat op het in bezit hebben van de bijbel vanuit
de rk kerk zelfs de doodstraf stond. Dat was idd een krachtig middel tot
indoctrinatie.
Maar ik ken alleen maar de aansporing de bijbel te bestuderen en dat wil
ik ook jou van harte aanraden.
De Heilige Geest verbindt zich met degene die in het offer van Jezus
gelooft, maar kan bij iedereen die oprecht op zoek is het verstand
verlichten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 16:47

Alhamdolillah

De enige reden waarom Postpentacost Islam verwerpt is omdat het de kruising ontkent en zegt dat degene die daarin geloven in twijfel zijn. Doordat u de bijbel als uw gids neemt, bent u inderdaad verdwaald volgens de Islam. Ik zeg u ��n ding, u kunt niet van een moslim verwachten dat hij God als papa accepteert, Maria als mama en Jezus als een baby God. Dat is gewoon te ver, alleen de onwetende moslims, moslims bij naam, zullen zulke raadsels en onwaarheden gaan volgen en de kans is ook voor hun zo klein. De punten zijn duidelijk, de originele bijbel is verloren gegaan, jullie hebben kopie�n van veel later. Dat zijn feiten, een feit is ook dat er duizenden tegenstrijdigheden in de bijbel zitten en veeeel dingen die de wetenschap tegenspreken. Ik kan je zoveel vertellen over dit boek, ik weet niet waar ik moet beginnen. U zegt 'mijn boek dit mijn boek dat' wat is ermee? Dat uw boek dat zegt wil toch niet zeggen dat het zo is? Let op deze dingen die ik u geef en denk erover na.


. De tegenstijdigheden
. http://mywebpages.comcast.net/errancy/indexes/beindexmain.ht m
. http://www.infidels.org/library/modern/jim_meritt/bible-cont radictions.html
. http://hometown.aol.com/abdulreis/myhomepage/index.html
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/inconsi stencies.html
. http://members.aol.com/ckbloomfld/
. http://www.skepticsannotatedbible.com/contra/by_name.html
. http://www.greenwych.ca/bible-a.htm
. http://www.evilbible.com/Biblical%20Contradictions.htm
. http://www.krysstal.com/contradi.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/numerical.html#samuel
. http://biblical.justdrew.net/
. http://www.geocities.com/paulntobin/internal.html
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/flaws.h tml
. http://personal.bgsu.edu/~roberth/bible.html


. Niet uitgekomen profetieen
. http://www.skepticsannotatedbible.com/proph/long.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/prophecies.html
. http://members.aol.com/chasklu/religion/
. http://www.jcnot4me.com/
. http://www.jcnot4me.com/Items/evidence/move_mountain-1.htm
. http://www.bibleman.net/Unfulfilled_prophecies.htm
. http://www.geocities.com/paulntobin/prophecies.html
. http://www.towerwatch.com/Witnesses/Prophecies/failed_prophe cies.htm
. http://web2.airmail.net/capella/aguide/failprof.htm
. http://www.infidels.org/library/modern/jim_lippard/fabulous- prophecies.html


. Kruisiging tegenstrijdigheden
. http://www.hotcom.net/users/shagbark/contradictions.html
. http://members.aol.com/SHinrichs9/rssrdeb.htm
. http://www.angelfire.com/journal/Philsviews/Problems/4resur. html
. http://www.users.zetnet.co.uk/kking/alive.html
. http://www.inter-islam.org/Biographies/Hazisa114.html
. http://www.infidels.org/library/modern/paul_carlson/nt_contr adictions.html


. Bijbel VS Wetenschap
. http://www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/absurd. html
. http://www.lhup.edu/~dsimanek/febible.htm
. http://hypertextbook.com/eworld/geocentric.shtml
. http://www.geocities.com/paulntobin/astronomy.html
. http://www.geocities.com/paulntobin/taxonomy.html


. Waarom ik geen Christen ben
. http://exchristian.net/archived.php
. http://www.evilbible.com/Evil%20Bible%20Quotes.htm
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/question.htm l
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/whyiamno.htm
. http://members.aol.com/chasklu/religion/private/whynot.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/theology/JEHOVAH_UNMASKED/jeho vah_unmasked.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/theology/god_not_the_author/Nt _Autho.htm
. http://www.jcnot4me.com/Items/evangelical_ath/biblegod_the_w arcriminal.htm
. http://www.wordwiz72.com/bible.html
. http://www.infidels.org/library/modern/robert_price/psychics .html
. http://www.sullivan-county.com/identity/gen_cont.htm


Galaten 4:16.
Ben ik nu uw vijand geworden na u de waarheid te hebben verteld?


Dat is de realiteit die u onder ogen moet zien, er is wereldwijd kritiek op de bijbel, bijna iedereen verwerpt het en niemand is erin geinteriseerd. Ik roep u op tot de Almachtige, die geen kinderen of partners heeft. De Ene, de Alwetende. Ik vraag u om de ware Islam binnen te komen, niet de zovelen sektes die waren voorspeld door profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem. De bijbel is de meest verwarde en tereur boek ooit geschreven in de menselijke geschiedenis. Als de enige reden waarom je Islam verwierp de kruisiging was, dan kijk naar de tegenstrijdigheden in die kruisiging. De waarheid komt van Allah, behoor niet tot de twijfelaars.


Koran 47:24. Willen zij dan niet over de Koran nadenken, [i.e begrijpend lezen] of zijn er sloten op hun hart?
Koran 4:82. Was deze van iemand anders dan van God dan hadden zij zeker veel tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 17:01
Masha Allah batle, moge de waarheid altijd gesproken worden.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 17:04
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door aswan

objectiviteit, ratio en logica die leiden Insha Allah tot
feiten. In elk dialoog wat ik met een christen aan ga, - en het kan best zo
zijn dat jij daar een uitzondering op bent - zegt men mij dat een mens de
huidige bijbel in z'n totaliteit moet accepteren als het woord van God. Ik
mag dus nooit onderzoeken of deze bijbel daadwerkelijk Goddelijk is.


Tevens wordt mij verteld, dat ik de bijbel nooit zal kunnen begrijpen
tenzij ik de heilige geest over me heen gestort krijg. En ik kan pas de
heilige geest over me uitgestort krijgen als ik zonder twijfel aanneem dat
wat ik in, laten we zeggen de king james versie van de bijbel lees de
waarheid is (ook al zou ik het niet begrijpen) dat ik dan pas de "code" zal
kunnen ontrafelen. Ook al is het duidelijk engels of nederlands, ik zal het
nooit kunnen bevatten tenzij ik de heilige geest over me uitgestort krijg.
Deze manier van statisch denken is naar mijn redenatie niet de
Goddelijke manier.


Tevens wordt mij verteld, het oude testament is vervangen door nieuwe
testament dus dat hoef je niet te volgen tis niets meer dan
interessant lectuur. Het nieuwe testament hoeven we niet te lezen
of proberen te begrijpen, het enige wat je moet weten is dat Jesus (vzmh)
voor onze zonde gestorven is en dat de verlossing all��n met dit geloof
bereikt kan worden.


Dit is wel een hele effectieve manier van indoctrinatie. Ik geef de
voorkeur aan wat God mij werkelijk opdraagd namelijk niet alles kip
zonder kop aannemen, maar onderzoeken en begrijpen door objectief te
zijn, door logica, en door ratio. God wil dat wij in Zijn woord geloven,
maar dan wel in ZIJN.. woord en niet in iets wat Zijn woord niet is. Dit kun
je all��n maar weten door het geschrift te onderzoeken. En als het
afgeraden wordt, dan ben je dus goed opweg geindoctrineerd te
worden.



In eerdere topics, dit thema komt iedere maand terug, heb ik aangegeven
dat de bijbel niet letterlijk het Woord van God is (de koran trouwens ook
niet) maar door God ge�nspireerd.
En verder was er een tijd dat op het in bezit hebben van de bijbel vanuit
de rk kerk zelfs de doodstraf stond. Dat was idd een krachtig middel tot
indoctrinatie.
Maar ik ken alleen maar de aansporing de bijbel te bestuderen en dat wil
ik ook jou van harte aanraden.
De Heilige Geest verbindt zich met degene die in het offer van Jezus
gelooft, maar kan bij iedereen die oprecht op zoek is het verstand
verlichten.

De Qur'an is niet geinspireerd maar het letterlijke woord van God geopenbaard aan Muhammed (vzmh) door de engel Gabri�l. Dit feit wordt zelfs door menig niet-moslims boven elk andere mogelijkheid verkozen.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 20:07
Daar gaan we weer,
Aswan,
lees deze topic eens door en bestudeer de geschiedenis van het ontstaan
van de koran. die komt pas letterlijk van God als God rechtstreeks met
een pen op een stuk papier of perkament de soera's geschreven heeft, en
dan nog..veel van het geschrevene in de koran is zinnebeeldig bedoeld.
ook dat staat er in. Zinnebeeldige taal moet je niet letterlijk nemen, want
dan gooi je de boel in de war.

Batle,
we hebben het er al eerder over gehad; je valt in herhaling. Je zegt; "ik
kan je zoveel vertellen over dit boek"... je kunt bitter weinig vertellen over
dit boek want je hebt de bijbel nooit zelf gelezen. Je copieert alleen maar
sites en teksten die je hebt van een bijbelbestrijder.

Maar zelfs al zou de meest oorspronkelijke tekst van het evangelie
verloren zijn gegaan dan is dat nog geen bewijs dat het vervalst is. Van
de koran daarentegen is bewezen dat er soeras vervangen en veranderd
zijn en dat uiteindelijk een versie is samengesteld uit veel verschillende
versies, net zoals het de samenstellers uitkwam.

Verder is bekend dat zelfs de profeet het mis kon hebben. In de
duivelsverzen geeft hij eerst een soera door die gaat over godinnen, die
in die tijd aanbeden werden; dochters van Allah. Dat maakte hem populair
bij de mensen die moeilijk afstand konden nemen van de afgoderij.
Later herriep en schrapte hij deze soera met het argument dat de duivel
hem dat ingegeven moest hebben.
Die inspiratie was duidelijk mis vanwege die godinnen, maar weet jij
hoeveel meer soera's er door hem misverstaan of door een verkeerde
geest ge�nspireerd waren?

Kortom, houd aub op met de christenen te verwijten dat ze met de bijbel
geknoeid hebben, zonder eerst eens goed te bestuderen hoe de koran
ontstaan is en zonder eerst eens de bijbel te lezen.

En verder Batle, je stelt het wel heel simpel voor betreffende Jezus en
Maria en God de Vader. Je weet ook wel dat het anders zit.

maar je bent nog stteds uitgenodigd om eens een christelijke
samenkomst mee te maken opdat je weet waarover je het hebt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 20:21
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Daar gaan we weer,
Aswan,
lees deze topic eens door en bestudeer de geschiedenis van het ontstaan
van de koran. die komt pas letterlijk van God als God rechtstreeks met
een pen op een stuk papier of perkament de soera's geschreven heeft, en
dan nog..veel van het geschrevene in de koran is zinnebeeldig bedoeld.
ook dat staat er in. Zinnebeeldige taal moet je niet letterlijk nemen, want
dan gooi je de boel in de war.

Batle,
we hebben het er al eerder over gehad; je valt in herhaling. Je zegt; "ik
kan je zoveel vertellen over dit boek"... je kunt bitter weinig vertellen over
dit boek want je hebt de bijbel nooit zelf gelezen. Je copieert alleen maar
sites en teksten die je hebt van een bijbelbestrijder.

Maar zelfs al zou de meest oorspronkelijke tekst van het evangelie
verloren zijn gegaan dan is dat nog geen bewijs dat het vervalst is. Van
de koran daarentegen is bewezen dat er soeras vervangen en veranderd
zijn en dat uiteindelijk een versie is samengesteld uit veel verschillende
versies, net zoals het de samenstellers uitkwam.

Verder is bekend dat zelfs de profeet het mis kon hebben. In de
duivelsverzen geeft hij eerst een soera door die gaat over godinnen, die
in die tijd aanbeden werden; dochters van Allah. Dat maakte hem populair
bij de mensen die moeilijk afstand konden nemen van de afgoderij.
Later herriep en schrapte hij deze soera met het argument dat de duivel
hem dat ingegeven moest hebben.
Die inspiratie was duidelijk mis vanwege die godinnen, maar weet jij
hoeveel meer soera's er door hem misverstaan of door een verkeerde
geest ge�nspireerd waren?

Kortom, houd aub op met de christenen te verwijten dat ze met de bijbel
geknoeid hebben, zonder eerst eens goed te bestuderen hoe de koran
ontstaan is en zonder eerst eens de bijbel te lezen.

En verder Batle, je stelt het wel heel simpel voor betreffende Jezus en
Maria en God de Vader. Je weet ook wel dat het anders zit.

maar je bent nog stteds uitgenodigd om eens een christelijke
samenkomst mee te maken opdat je weet waarover je het hebt.
 
Ten eerste zou ik het op prijs stellen als je met feiten komt en zelf de discussie aangaat in plaats van de argumentatie te ontduiken door te referen naar eerdere topics dan wel eerder pagina's in topics etc. Onderbouw hetgeen je claimt met bewijsstukken. je kunt wel doodleuk een verhaaltje vertellen maar daarmee is het nog niet bewezen.
 
Logische redenatie, weleens van gehoord? Ik leg eerder uit dat God Zijn letterlijke woorden via Gabriel aan Muhammed (vzmh) heeft geopenbaard. Er zal geen enkele moslim zijn op dit forum die mij daar in tegen zal spreken. Dus als jij het tegendeel beweerd dan zie ik daar graag bewijs voor. Lijkt me eerlijk!
 
Wat betreft jou antwoord op batle is niets meer dan gespuis. Sorrie dat ik het zo moet brengen, maar je wijst zijn moeite om jou bewijs te leveren over hetgeen hij beweerd keihard van de hand, sterker nog je omzeild alle links die hij jou gestuurd heeft en rept met geen woord over de inhoud.
 
Je zegt dat hij de bijbel niet gelezen heeft? Ik zou je vriendelijk willen verzoeken om eerst die links maar eens uit te zoeken. Of er een anti christelijke sentiment heerst op die site moet toch niet uitmaken? Zolang de informatie maar feitelijk is. En daar.. gaat het om!
 
Overigens kan ik wel zeggen dat ik de bijbel heb gelezen, ik heb namelijk christelijk onderwijs genoten en heb de bijbel uit eigen intresse ook bestudeerd. Dus hoop ik dat je die aantijging die je jegens batle maakte bij mij achterwegen laat.
 
Nu over de leugens die je verteld over de Qur'an en dat deze veranderd zou zijn. Ik kan je aantonen dat zelfs de meest kristische mensen, wetenschappers en ook andere niet-moslims nuchter genoeg zijn om te realiseren dat er geen ��n enkel woord van de Qur'an ooit veranderd is, dat hele godinnen verhaal van jou heb je ook maar van andere anti islamitische sites af gehaald. Een klassiek voorbeeld van de pot verwijt de ketel.
 
Al in al, heb ik ��n goed gemeende advies voor je. Kom met bewijsvoering gebaseerd op objectiviteit, logica en rationele overwegingen. Dit is namelijk de enige manier om een zinnige discussie te voeren. Lose kreten bewijzen niets, en wekt all��n de indruk dat je de wanhoop nabij bent.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 06:54
Aswan,
met Batle heb ik al kilometers van zijn postings doorgenomen en
bediscussieerd. Wat hij plaatst is slechts een herhaling van zetten. Ik heb
daar ook postings in geplaatst van Islamitische geleerden over het
onstaan van de koran, die duidelijk aangeven dat het ontstaan van de
koran een heel proces geweest is van ontwarren van materiaal, keuzes
tussen verschillende weergaven van soera's en tenslotte alles behalve de
samengestelde versie laten vernietigen. Ik ben dus al heel ver gegaan met
het reageren op onzin-arumenten van iemand die toegegeven heeft nooit
de bijbel gelezen te hebben.
De argumenten die Batle copieerde zijn eigenlijk zo dun dat ze feitelijk
geen reactie behoeven. ze vallen uit zichzelf al door de mand.

Logische redenatie, weleens van gehoord? Ik leg eerder uit dat
God�Zijn letterlijke woorden via Gabriel aan Muhammed (vzmh) heeft
geopenbaard. Er zal geen enkele moslim zijn op dit forum die mij daar in
tegen zal spreken. Dus als jij het tegendeel beweerd dan zie ik daar graag
bewijs voor. Lijkt me eerlijk!


Wat bedoel je met logische redenatie? nix logica; je gelooft gewoon dat
God Zijn letterlijke woorden via Gabri�l aan Mohammed heeft
geopenbaard. De logica zegt namelijk, dat er tal van andere opties zijn.
Bijvoorbeeld dat het een djinn was die Gabri�l speelde (zoals Mohammed
vaststelde ten aanzien van de duivelsverzen). Of dat Mohammed Gabri�l
verkeerd begreep, of er stukken van zijn eigen visie op God, geloof, strijd
en andere religies aan toevoegde. Of dat Mohammed veel vergeten heeft,
zodat de context verloren gegaan is. Of dat door abrogatie vitale
stukken verloren gegaan zijn. Pijnlijk niet? , logica is hard...
Kom me dus niet aan dat de Islam zo logisch is, want aan de basis ligt
geloof. Je kunt hooguit spreken van een gammele logica gebaseerd op
geloof.

Even genoeg rationele overwegingen? Objectiviteit; bestaat dat dan?

Maar goed, wellicht ben ik niet goed ge�nformeerd over die duivelsverzen.
Ik zou zeggen; leg jij mij eens uit hoe het daarmee zit, dan kan ik diverse
standpunten naast elkaar leggen en misschien tot een "objectief"
standpunt komen, want ik heb niet de illusie dat jij objectief materiaal
zult aandragen.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 07:01
Bij geloof gaat het om zaken die je niet kan weten. Daarom is er ook geloof voor nodig. De een gelooft zus en de ander gelooft zo en daar valt niet over te twisten.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 08:57

Je copieert alleen maar sites en teksten die je hebt van een bijbelbestrijder.

Ze zeggen niks dan de waarheid en ze kopieren niks dan de waarheid uit uw boek. Dit is de waarheid waar u niet uw ogen voor moet sluiten, lees ook wat de andere kant zegt. Dit is wat Christenen proberen te verbergen over de bijbel, dit is begrijpend lezen. Dit is fundamentalisme, niet overal doorheen lezen. Het heeft niks te maken met de hele bijbel lezen ofniet, jij hebt het gelezen en je kan geen antwoord geven, dus hoe kan ik mijn antwoorden erin vinden? Er zijn ontelbare priesters Islam binnengekomen, die de bijbel heel goed kenden. Verder hebben we Zakir Naik, die de hele bijbel uit zijn hoofd kent en hij is moslim. Welke Christen durft tegen hem te discuseren? Grote Christenen heeft hij uitgepraat, dus het heeft niks met alles kennen te maken.

Maar zelfs al zou de meest oorspronkelijke tekst van het evangelie verloren zijn gegaan dan is dat nog geen bewijs dat het vervalst is.

Daar zijn de tegenstrijdigheden getuige van, God maakt nooit fouten. Ziet u het dan echt niet? Klik op de eerste website bijvoorbeeld, er is geen vers of het spreekt ergens een ander tegen. Denk toch na beetje, hoeveel boeken werden verbrandt? Wie waren de schrijvers? Welke bewijs hebt u dat zij de waarheid spraken? Welke redenen hebt u om Islam te verwerpen? Waar zult u belanden als Islam de ware weg blijkt?

Van de koran daarentegen is bewezen dat er soeras vervangen en veranderd zijn en dat uiteindelijk een versie is samengesteld uit veel verschillende versies, net zoals het de samenstellers uitkwam.

Koran 2:111. Zeg, 'Toon je bewijs, als je de waarheid spreekt'.

Verder is bekend dat zelfs de profeet het mis kon hebben. In de duivelsverzen geeft hij eerst een soera door die gaat over godinnen, die in die tijd aanbeden werden; dochters van Allah. Dat maakte hem populair bij de mensen die moeilijk afstand konden nemen van de afgoderij. Later herriep en schrapte hij deze soera met het argument dat de duivel hem dat ingegeven moest hebben. Die inspiratie was duidelijk mis vanwege die godinnen, maar weet jij hoeveel meer soera's er door hem misverstaan of door een verkeerde geest ge�nspireerd waren?

Koran 9:32. Zij wensen het licht van God door hun mond te doven, maar God belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

Welke duivelsverzen? Praten zonder bewijs is niks. Deze Salman Rushdie was een vieze murtad, en spreekt alleen maar leugens en wil Allah's licht doven met zijn mond. Allah zal Zijn licht vervolmaken, zonder enige twijfel. Toen Ahmad Deedad aan de BBC vroeg, 'Geef me 5 min op tv, om alleen voor te lezen wat Salman rushdie zei, ik zeg zelf niks' zeiden ze nee. Wat een vrijheid van meningsuiting. Terwijl Salman Rushdie aanhangers vaak toestemming hebben gekregen. Salman Rushdie had zoveel gelogen en gescholden in zijn boeken, ze wisten als Ahmad Deedad daaruit voorleest, iedereen zal merken dat Salman loog. Maar Ghair, kom maar met bewijs en we zullen zien of je de waarheid spreekt. Vrede zij over de gelovigen!

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Aswan,
met Batle heb ik al kilometers van zijn postings doorgenomen en
bediscussieerd.
 
Ik ben duidelijk batle niet, maar aan je manier van posten blijkt wel dat je het niet echt hebt op de waarheid. Waar het jou blijkbaar om gaat is het winnen van een discussie. Je bent nu in gesprek met mij, waarom kom je niet met bewijzen?
 
 
Wat hij plaatst is slechts een herhaling van zetten. Ik heb
daar ook postings in geplaatst van Islamitische geleerden over het
onstaan van de koran, die duidelijk aangeven dat het ontstaan van de
koran een heel proces geweest is van ontwarren van materiaal, keuzes
tussen verschillende weergaven van soera's en tenslotte alles behalve de
samengestelde versie laten vernietigen.
 
Islamitische geleerden, zijn deze zogenaamde geleerden moslims of claimen ze autoriteit als het gaat om informatie betreffende de Islam? Noem eens een paar namen, wie heb jij zo hoog in het vaandel staan? Wie bewijst hetgeen jij hier stellig verkondigd als zijnde bewezen feiten?
 
 
Ik ben dus al heel ver gegaan met
het reageren op onzin-arumenten van iemand die toegegeven heeft nooit
de bijbel gelezen te hebben. 
 
Geen zorgen, ik heb de bijbel wel gelezen en teven bestudeerd.
 
 
De argumenten die Batle copieerde zijn eigenlijk zo dun dat ze feitelijk
geen reactie behoeven. ze vallen uit zichzelf al door de mand.
 
Beperk je dan maar tot mij, want ik heb nog wel het ��n en ander waar ik jou reactie op wil. Ik neem aan dat je het zwakke argument "behoeft geen reactie" niet zult gebruiken. In een discussie ga je niet voor iemand anders bepalen of die persoon wel of geen reactie behoeft.
Logische redenatie, weleens van gehoord? Ik leg eerder uit dat
God Zijn letterlijke woorden via Gabriel aan Muhammed (vzmh) heeft
geopenbaard. Er zal geen enkele moslim zijn op dit forum die mij daar in
tegen zal spreken. Dus als jij het tegendeel beweerd dan zie ik daar graag
bewijs voor. Lijkt me eerlijk!


Wat bedoel je met logische redenatie?
 
Het concept is je dus niet bekend, dit zegt mij al voldoende. Logisch redeneren beste man is nadenken op een gestructureerde manier over zaken die feitelijk bekend zijn, mogelijk zijn en waar bewijsstukken aantoonbaar zijn voor de toepassing van een theoretische aanname die de praktische kant van een standpunt moet kunnen bekrachtigen of ontkrachtigen. Daarnaast heb je filosofie wat zich niet leend voor dit onderwerp.
 
nix logica; je gelooft gewoon dat
God Zijn letterlijke woorden via Gabri�l aan Mohammed heeft
geopenbaard.
 
Niets logica? Je lijkt me het spoor bijster. Ga je me nu vertellen wat IK.. geloof? Daar weet jij klaarblijkelijk niets van af. Logische redenatie is maar een onderdeel van wat ik eerder aangaf, ratio is wat ik nog meer noemde en objectiviteit binnen de kaders van een stelling of aanname. Als we dan kijken naar de getuigenissen van de Sahaba's van de profeet die Gabriel hebben aanschouwd en de getuigenis van Muhammed (vzmh) zelf die zo eerlijk was dat zelfs zijn vijanden nooit hebben kunnen beweren dat hij zaken heeft verdraaid of verkeerd heeft gezien. Begrijp dit feit goed, zelfs zijn vijanden namen wat hij zei zonder meer voor waarheid aan! Als we all��n al de logische kant belichten dan is het duidelijk dat je de conclusie kunt trekken dat er geen andere mogelijkheid bestaat dan dat Muhammed (vzmh) inderdaad het woord van God heeft ontvangen via de engel Gabri�l. Daar is meer grondslag voor dan elke andere bewering dat het niet zo zou zijn.
 
 
De logica zegt namelijk, dat er tal van andere opties zijn.
Bijvoorbeeld dat het een djinn was die Gabri�l speelde (zoals Mohammed
vaststelde ten aanzien van de duivelsverzen).
 
De logica? Je praat over een boek geschreven door ��n van satans handlangers en als een gelovige christen bestempel je die insteek als logisch? En daar voel jij geen enkele vorm van schaamte bij? Laten we een kijkje nemen in hetgeen deze Salman Rushdi nog meer zegt dat zijn credietwaardigheid bij jou zo opvijzeld.
 
Op (pagina 461), zeg hij, "nigger eats white man's [sh*t]".
Op (pagina 529), steekt hij de draak met de negroide man door te zeggen "black
sh*t is bad".
Op (pagina 80) kun je lezen: ["the sister f**king British-sh*ts"].
Het woord [f**king] 52 keer gebruikt in zijn boek
 
Dit is de man die jou het licht van logica heeft getoond?
 
 
Of dat Mohammed Gabri�l
verkeerd begreep, of er stukken van zijn eigen visie op God, geloof, strijd
en andere religies aan toevoegde. Of dat Mohammed veel vergeten heeft,
zodat de context verloren gegaan is. Of dat door abrogatie vitale
stukken verloren gegaan zijn. Pijnlijk niet? , logica is hard...
 
Logica is all��n hard als er bewijsstukken zijn die het ondersteunen daarom beschrijf jij het ook als dusdanig omdat je weet dat wat logischerwijs gezegd wordt over de aanpassingen in de bijbel waar zijn. In tegenstelling tot hetgeen we weten over de Qur'an namelijk dat deze onfeilbaar is. Als je anders beweerd kom dan met keiharde bewijsstukken zoals ik die heb voor je. In plaats van je logica te verkrijgen van een man waarvan zelfs christenen zeggen dat deze satan als vriend heeft.
[quote Kom me dus niet aan dat de Islam zo logisch is, want aan de basis ligt
geloof. [/quote]
 
Volgens mij verwar je de Islam nu met het christendom. Moslims geloven zonder enig bewijs in God zonder God in zintuigelijke vorm aan te schouwen. Maar als wij het woord van God willen nastreven in gebod dan moeten we weten wat.. het woord van God is. En dit komt door bewijs, iets wat christenen niet hebben voor hun bijbel. Ze nemen alles klakkeloos aan.
 
Even genoeg rationele overwegingen? Objectiviteit; bestaat dat dan?
 
Het is triest om te zien dat deze concepten onbekend zijn voor jou. Maar dat verbaasd me niets sinds jij een christen ben die alles klakkeloos aanneemt.

Maar goed, wellicht ben ik niet goed ge�nformeerd over die duivelsverzen.
Ik zou zeggen; leg jij mij eens uit hoe het daarmee zit, dan kan ik diverse
standpunten naast elkaar leggen en misschien tot een "objectief"
standpunt komen, want ik heb niet de illusie dat jij objectief materiaal
zult aandragen.
 
Natuurlijk heb jij die illusie niet, je kent me niet eens je hebt nog geen materiaal van mij gehad maar je hebt nu al je vooroordeel klaar. Past heel goed bij het beeld wat je van jezelf schetst namelijk iemand die ten eerste het concept van logica icm ratio en objectiviteit niet kent, en ten tweede alles maar klakkeloos aanneemt zolang het maar in zijn straatje valt. Dat de waarheid daarmee verkracht wordt boeit je verder ook niet.

Ga eens een keer iets nuttigs lezen dan boeken van Salman Rushdi, ik ken christenen die hun gezicht zouden afwenden als zij zouden weten dat een broeder van hun boeken leest van iemand die afgeeft op elk soort van religieuse instelling. Salman is niets minder dan duivels, en als jij werkelijk zijn werk hebt gelezen met alle scheldwoorden en dergelijke en hem dan credietwaardig en vooral logisch acht dan vraag ik me af wat jou normen en waarden zijn en in hoeverre deze in strijd liggen met de christelijke normen en waarden.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 13:35
Aswan,
over vooroordelen gesproken. Jij gaat er maar bij voorbaat van uit dat ik
iets met SR heb of zijn boek gelezen zou hebben. (al zou dat wel moeten
om een oordeel te kunnen vormen) Je moet toch weten, dat
het begrip duivelsverzen al lang voor SR bestond; Mohammed noemde ze
zelf zo (veel later nadat hij ze als Gods openbaring doorgegeven had...).
Lees en laat het doordringen:

The Satanic Verses in Qur'an

Sura an-Najm (Star) 53:19-22

Now tell me about Al-Lat, Al-Uzza, and Manat,
The third one, another goddess.
What! For you the males and for him the females!
That indeed is an unfair division



When Muhammad and his community came under severe persecution,
eighty-three of his followers who had no protection emigrated from
Mecca to Ethiopia, taking refuge in the ancient Christian country,
Abyssinia.1 Under increasing boycotts and pressure, Muhammad went
through a time of weakness and compromised with the Meccan pagans by
acknowledging the existence of three pagan goddesses alongside Allah:
Lat, Uzza, and Manat.2 The Arabian goddesses are mentioned in
Sura
an-Najm (Star) 53:19-22.


The statement that Allah was involved with female goddesses while
Muhammad and his people were left with men, was cynically discussed by
author Salman Rushdie.3 He made the impure account even more
obscene. His book was regarded as utterly blasphemous by all Muslims.

When the inhabitants of Mecca heard Muhammad's confess the
importance of the ancient goddesses inside the Ka'aba, they immediately
revoked their ban on him. Those who had immigrated to Abyssinia
(Ethiopia) started to return home after hearing  Muhammad's confession
and his acceptance in Mecca. But when they arrived, they were shocked to
hear that Muhammad had retracted his confession and admitted that he
had fallen prey to the whispering of Satan. Thus, today Islam considers
Sura an-Najm (Star) 53:19-22 are related to the time when Muhammad
spoke the the Satanic Verses. Salman Rushdie did not invent the Satanic
verses.4

In Sura Hajj (Pilgrimage) 22:52-53, Muhammad confessed his mistake,
alleging that all prophets were tempted by Satan who inspire them with
demonic verses, as if they were actually revealed by God. But later on
Allah abrogated those Satanic Verses with new revelations and instructs
his prophets with new verses. According to Islam, Allah permits such
demonic inspiration to test weak believers and to cut off those with
hardened hearts.

Never did We send a messenger or a prophet before thee, but, when he
framed a desire, Satan threw some (vanity) into his desire: but Allah will
cancel anything (vain) that Satan throws in, and Allah will confirm (and
establish) His Signs: for Allah is full of Knowledge and Wisdom:
   That He may make the suggestions thrown in by Satan, but a trial for
those in whose hearts is a disease and who are hardened of heart: verily
the wrong-doers are in a schism far (from the Truth): Hajj
(Pilgrimage) 22:52-53. Yusuf 'Ali's translation

The true, vital issue about the Satanic verses is this. If Muhammad were
unable to distinguish Satan's voice from God's voice, then could there be
verses in the Qur'an that Muhammad assumed were from God but were
really from Satan? Maybe much of the Qur'an is Satanic in origin, in spite
of Muhammad's conviction that it was entirely from Allah.

......

Dan heb je het over een vooroordeel ten opzichte van jou. Ik heb niet de
illusie dat je ten aanzien van je eigen religie objectief kunt zijn, omdat
niemand dat kan. Nogmaals; aan de basis van jouw Islamlogica ligt
geloof. Daar is nix mis mee, zolang je dat onder ogen ziet. Het is een
illusie te denken dat je ten aanzien van je eigen religie objectief kunt zijn.
Je komt met een ingewikkelde definitie over logica, maar je lijkt niet in te
zien dat geloof de basis is voor jou logica. je noemt de islam de
volmaakte religie etc. en nu zou ik moeten bewijzen dat dat niet zo is. en
als ik dat doe krijg ik gelijk het etiket "misleider" en "saytan" opgeplakt. Ik
zou zeggen bewijs jij maar eens dat de Islam de volmaakte religie is,
maar dan wel uit de praktijk...Krten schieten ten ene male tekort.

Iets anders, jij bent de zoveelste die meent als hoofdbestanddeel van je
argumenten te moeten aankomen met denigrerende opmerkingen; het op
de man spelen. Je zult het wel met mij eens zijn dat een dergelijke
houding een zwaktebod is en doorgaans een zwakke argumentatie moet
camoefleren. Ik dus geen trek meer in ongefundeerde aantijgingen ten
aanzien van mijn persoon. Als je per posting 1 twijfelpunt of een
brandende vraag over de bijbel of het geloof in de Christus post, dan wil
ik daar naar beste weten op ingaan, maar ik verwacht wel enig respect.

Tot slot nog enige stof ter overdenking...

Johannes 8: 31 En tegen de Joden die in hem geloofden zei Jezus:
�Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. 32
U
zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.�
33 Ze
zeiden: �Wij zijn nakomelingen van Abraham en we zijn nooit iemands
slaaf geweest � hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd zullen worden?� 34
Jezus antwoordde: �Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een
slaaf van de zonde. 35 Nu blijft een slaaf niet voor eeuwig in huis, maar
de Zoon blijft wel voor eeuwig. 36
Dus wanneer de Zoon u vrij zal
maken, zult u werkelijk vrij zijn.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 14:25
 When Muhammad and his community came under severe persecution,
eighty-three of his followers who had no protection emigrated from
Mecca to Ethiopia, taking refuge in the ancient Christian country,
Abyssinia.1 Under increasing boycotts and pressure, Muhammad went
through a time of weakness and compromised with the Meccan pagans by
acknowledging the existence of three pagan goddesses alongside Allah:
Lat, Uzza, and Manat.2 The Arabian goddesses are mentioned in Sura
an-Najm (Star) 53:19-22.


The statement that Allah was involved with female goddesses while
Muhammad and his people were left with men, was cynically discussed by
author Salman Rushdie.3 He made the impure account even more
obscene. His book was regarded as utterly blasphemous by all Muslims.

When the inhabitants of Mecca heard Muhammad's confess the
importance of the ancient goddesses inside the Ka'aba, they immediately
revoked their ban on him. Those who had immigrated to Abyssinia
(Ethiopia) started to return home after hearing  Muhammad's confession
and his acceptance in Mecca. But when they arrived, they were shocked to
hear that Muhammad had retracted his confession and admitted that he
had fallen prey to the whispering of Satan. Thus, today Islam considers
Sura an-Najm (Star) 53:19-22 are related to the time when Muhammad
spoke the the Satanic Verses. Salman Rushdie did not invent the Satanic
verses.4

In Sura Hajj (Pilgrimage) 22:52-53, Muhammad confessed his mistake,
alleging that all prophets were tempted by Satan who inspire them with
demonic verses, as if they were actually revealed by God. But later on
Allah abrogated those Satanic Verses with new revelations and instructs
his prophets with new verses. According to Islam, Allah permits such
demonic inspiration to test weak believers and to cut off those with
hardened hearts.

Never did We send a messenger or a prophet before thee, but, when he
framed a desire, Satan threw some (vanity) into his desire: but Allah will
cancel anything (vain) that Satan throws in, and Allah will confirm (and
establish) His Signs: for Allah is full of Knowledge and Wisdom:
   That He may make the suggestions thrown in by Satan, but a trial for
those in whose hearts is a disease and who are hardened of heart: verily
the wrong-doers are in a schism far (from the Truth): Hajj
(Pilgrimage) 22:52-53. Yusuf 'Ali's translation

The true, vital issue about the Satanic verses is this. If Muhammad were
unable to distinguish Satan's voice from God's voice, then could there be
verses in the Qur'an that Muhammad assumed were from God but were
really from Satan? Maybe much of the Qur'an is Satanic in origin, in spite
of Muhammad's conviction that it was entirely from Allah.

......

Dan heb je het over een vooroordeel ten opzichte van jou. Ik heb niet de
illusie dat je ten aanzien van je eigen religie objectief kunt zijn, omdat
niemand dat kan. Nogmaals; aan de basis van jouw Islamlogica ligt
geloof. Daar is nix mis mee, zolang je dat onder ogen ziet. Het is een
illusie te denken dat je ten aanzien van je eigen religie objectief kunt zijn.
Je komt met een ingewikkelde definitie over logica, maar je lijkt niet in te
zien dat geloof de basis is voor jou logica. je noemt de islam de
volmaakte religie etc. en nu zou ik moeten bewijzen dat dat niet zo is. en
als ik dat doe krijg ik gelijk het etiket "misleider" en "saytan" opgeplakt. Ik
zou zeggen bewijs jij maar eens dat de Islam de volmaakte religie is,
maar dan wel uit de praktijk...Krten schieten ten ene male tekort.
 
Dit is dus wat ik bedoel, leugens van niet moslims. Als jij dat graag wilt geloven moet je dat zelf weten. Ik hou me all��n bezig met feiten en niet gefrustreerde meningen.. van mensen die de Islam niet kennen. Mensen zoals Salman Rushdi die in deze tekst genoemd wordt als bron.
 
Iets anders, jij bent de zoveelste die meent als hoofdbestanddeel van je
argumenten te moeten aankomen met denigrerende opmerkingen; het op
de man spelen. Je zult het wel met mij eens zijn dat een dergelijke
houding een zwaktebod is en doorgaans een zwakke argumentatie moet
camoefleren.
 
Dit is wat ik zei:
 
Ik neem aan dat je het zwakke argument "behoeft geen reactie" niet zult gebruiken. In een discussie ga je niet voor iemand anders bepalen of die persoon wel of geen reactie behoeft.

En nu ga je het "zwakte" argument wat ik noem tegen mij gebruiken? Dat is nogal komisch. Overigens moet je tegen kritiek kunnen in een discussie. Ik doe nergens denigrerend, en anders moet je het quoten zodat ik kan zien waar je op doelt.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 14:32
Dan heb je het over een vooroordeel ten opzichte van jou. Ik heb niet de
illusie dat je ten aanzien van je eigen religie objectief kunt zijn, omdat
niemand dat kan. Nogmaals; aan de basis van jouw Islamlogica ligt
geloof.
 
Klopt niet, geloof is in ��n God en dat is wat christenen ook geloven in dat opzicht heeft dat geen invloed op die logica. Ik zei daarom ook binnen de contekst van.. als je even terug leest. We gaan hier neem ik aan allebei van uit dat God bestaat, al het andere is te bewijzen. Een zintuigelijke waarneming van God niet, maar indirekte bewijs is er zeker. En wat ik aangaf en nu nogmaals zal aangeven is het verschil dat moslims het niet erg vinden om vragen te beantwoorden over Islam met bewijsstukken in tegenstelling tot christenen die zeggen zonder de heilige geest zul je de bijbel nooit snappen.
 
 
en nu zou ik moeten bewijzen dat dat niet zo is. en
als ik dat doe krijg ik gelijk het etiket "misleider" en "saytan" opgeplakt
 
lees je mij nergens zeggen
 
Ik
zou zeggen bewijs jij maar eens dat de Islam de volmaakte religie is,
maar dan wel uit de praktijk...Krten schieten ten ene male tekort.
 
Dit wil ik best doen maar dan onder een nieuwe topic is wel zo netjes. Begin maar een nieuwe draad en formuleer je stelling maar dan zal ik uiteenzetten waarom islam de ene perfecte religie is
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 19:06
Aswan,

Met op de man spelen bedoel ik dit:

Het concept is je dus niet bekend, dit zegt mij al voldoende.
.............
Maar dat verbaasd me niets sinds jij een christen ben die alles klakkeloos
aanneemt.
..............
iemand die ten eerste het concept van logica icm ratio en objectiviteit niet
kent, en ten tweede alles maar klakkeloos aanneemt zolang het maar in
zijn straatje valt. Dat de waarheid daarmee verkracht wordt boeit je
verder ook niet.
...............
Ga eens een keer iets nuttigs lezen dan boeken van Salman Rushdi
...............

Kritiek prima; ik ben ook kritisch, maar je bent zeer oordelend over
iemand die je niet kent. Je draaft door over mijn vermeende misconcept
mbt logica, etc. Nu moet ik zeggen dat jouw betoog zeker niet bepaald
logisch in elkaar zit, maar hoe kan een logisch onbenul als ik dat nu
beoordelen...

In je hele betoog ga je er ten onrechte van uit dat SR zo'n beetje mijn
inspiratiebron zou zijn, maar de bron waaruit ik mijn informatie mbt de
duivelsverzen heb, heeft daar niets mee te maken. Maar ik vroeg je al
eerder om een andere "objectieve" lezing te geven over deze kwestie...

Dus de bal ligt bij u
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2005 om 19:35
In de vorige post zag ik de naam van Rushdi langskomen, logischerwijs concludeer ik daar uit dat hij niet zomaar genoemd wordt. Hij heeft tevens een boek geschreven die "the satanic verses" heet. Dus mijn conclusie is toch niet helemaal fout neem ik dan aan.
 
Het feit dat deze man de dadjaal zelf zou kunnen zijn ware het niet dat dit onmogelijk is, is iets om niet lichtelijk op te vatten. Vandaar mijn wellicht nogal scherpe opmerking betreffende logica. Want wie de mening van Rushdi aanhaalt en presenteert als bewijs, en dan spreekt over logica kan niet zuiver zijn in mijn optiek.
 
Maar laat ik je dan vragen, is Salman Rusdhi een bron die je credietwaardig acht? De satantische verzen bestaan niet, diegene die claimt dat ze wel bestaan moet dat wel met substantieel onfeilbaar bewijs kunnen aantonen. Tot nu toe (in mijn dagelijks leven) heb ik all��n maar anti-islam figuren gezien die maar al te graag het fabeltje van de satanische verzen noemen. Dit is een mythe en is nergens op gestaafd behalve conjectuur en speculatie terwijl de feiten toch overduidelijk zijn.
 
Daarom graag de satanische verzen en een bron vermelding zodat ik weet wat er gezegd wordt. Het betreft hier tevens claims voor die van Rushdi? Ik ben benieuwd
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2005 om 02:59
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

het individu begeert, breekt in, berooft, verkracht, liegt...en manipuleert
de groep.

God schept per individu c.q. individugewijs........
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.