Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

’Grappen’ over moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ’Grappen’ over moslims
    Geplaatst op: 14 november 2005 om 15:37

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Waarom spring je van de hak op de tak? 'Dat hele gedoe met Samir A vind ik een beetje verdacht' . Wat bedoel je hiermee. Wat of wie is Samir A? Volgens mij moet ik vaker tv gaan kijken ofzo. Of is dit weer een van de grappen die ik niet begrijp? Of heb je last van een koorts-aanval? What's up???Waarom leggen mensen nooit precies uit wat ze bedoelen? Of ben ik gewoon dom? Ben ik de enige die dit niet begrijpt? Ik krijg hier koppijn van.

 

ik ga in op de beginpost!

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Oegtie Lailat Oelqadr: hahaha, Dat noem ik pas humor!

 

de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet... wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 14:16

Oegtie Lailat Oelqadr: hahaha, Dat noem ik pas humor!

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saviourmachine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 11:39
Ha ha, die Hirsy Piet foto is erg grappig, "batle_For_peace". Kennen jullie deze grap? Van JokeCenter.com (vrij) vertaald:

Een atheist was eens op een dag rustig aan het vissen toen zijn boot plotseling werd aangevallen door het Loch Ness monster. In een enkel moment wierp het beest hem en zijn boot tientallen meters de lucht in. Het opende zijn muil; klaar om hem met boot en al te verslinden.

Toen de man op de kop met enorme vaart richting de open kaken van het woeste beest begon te vallen, riep hij uit: "O mijn God! Help me!"

Op dat moment verstarde de hele wereld, de atheist bleef hoog in de lucht hangen, en een donderend geluid kwam uit de wolken. "Ik dacht dat je niet in Mij geloofde!"

"God, kom op! Wees niet zo flauw!" verontschuldigde de man zich, "daarnet geloofde ik netzomin in het Loch Ness Monster!"

"Nou," zei God, "nu je een gelovige bent geworden, zal je als eerste moeten begrijpen dat ik geen wonderen doe, alleen maar om jou te verlossen van een zekere dood in de kaken van dat monster, maar ik kan harten veranderen. Wat wil je dat ik doe?"

De atheist was enkele minuten aan het peinzen en zei tenslotte: "God, alstublieft, laat het zo zijn dat het Loch Ness monster ook in U gelooft.

God antwoordde: "Zo zij het."

De wereld kwam weer in beweging en de atheist viel richting de woest malende kaken van het monster. Het Loch Ness monster vouwde zijn klauwen en sprak: "Heer, zegen deze spijze die U mij op zo wonderlijke wijze hebt voorzien..."
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 03:09

En als je toch niets te doen hebt ga dan na denken over de volgende vragen.

Wat voelt een vlinder in zijn buik als ie verliefd is?



Wat doet zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?



Wat tellen schaapjes als ze willen slapen?



Houden ze op een theefabriek ook koffiepauze?



Is een volle harddisk, even zwaar als een lege?



Waarom worden er sigaretten verkocht bij het benzinestation, als het er verboden is te roken?



Waarom zegt men de wekker gaat af, terwijl die eigenlijk aan gaat?



Krijgen vissen net als mensen ook kramp als ze na het eten gaan zwemmen?



Als de zwarte doos van het vliegtuig onverwoestbaar is, waarom maken ze dan niet het hele vliegtuig van dat materiaal?

sucses




Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2005 om 03:06

Hoe iriteer je de medemens

1. Ga in een geparkeerde auto zitten en richt een fohn op voorbijgaande auto's

om te kijken of ze vaart minderen.

2. Roep jezelf op via de intercom

3. Ieder keer als iemand je iets vraagt te doen vraag je "wil je er mayonaise bij"?

4. Moedig je collega's aan regelmatig een stoelendans met je te doen.

5. Zet je prullenbak op je buro en plak er een label POSTVAK IN op.

6. Ontwikkel een natuurlijke angst voor nietmachienes.

7. Stop 3 weken lang koffie zonder cafeﮥ in het koffiezetapparaat,

als iedereen over zijn verslaving heen is, schakel je over op espresso.

8. Beantwoord alles wat iemand zegt met "dat denkt jij".

9. Sluit alle zinnen af met: "en zo is het voorspeld".

10. Verander de kleur van je monitor zodanig dat de gehele omgeving oplicht.

Blijf volhouden dat je het mooi vindt.

11. Gebruik nooit meer komma's punten en andere leestekens.

12. Probeer zoveel mogelijk te huppelen ipv te lopen.


13. Vraag mensen van welk geslacht ze zijn.

14. Geef bij de MC drive nadrukkelijk aan dat je de bestelling wilt meenemen.

15. Zing/nurie mee met alles wat je hoort.

16. Intresseer je voor poezie  en vraag dan waarom het niet rijmt.

17. Hang een klamboe rond je werkplek

Veel sucses



Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 12:04
Waarom spring je van de hak op de tak? 'Dat hele gedoe met Samir A vind ik een beetje verdacht' . Wat bedoel je hiermee. Wat of wie is Samir A? Volgens mij moet ik vaker tv gaan kijken ofzo. Of is dit weer een van de grappen die ik niet begrijp? Of heb je last van een koorts-aanval? What's up???Waarom leggen mensen nooit precies uit wat ze bedoelen? Of ben ik gewoon dom? Ben ik de enige die dit niet begrijpt? Ik krijg hier koppijn van.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:52

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Ik vind het eerder Lariekoek dan Lachwekkend. Ik ben blij dat ik andere soort humor ken. Jij zou deze zeker ook grappig vinden: Het is een Pan, Maar dan zonder steel, En met een Peter. Rara, Wat is het? Jaa.. Peterpan. Best van den zotte maar goed. Klinkklare onzin. En dat noemen ze humor? : S.

nee hoor, ik vond de grap grappig omdat de mes van de humor aan twee kanten heeft gesneden. Dat hele gedoe rond Samir A vind ik een beetje verdacht en ook zit er een typisch inlichtingengeurtje aan vast. Ten tweede gaat het in op de hypocrisie en ten derde gaat het in om een stel oeroude regels waarvan wel eens mogen vaststellen wat het daadwerkelijk voor deze tijd betekend. Oh god, vertel ik teveel... anyway, ik vind dat hele hypocriete gedoe en het krampachtige rond religieuze gebeurtenissen/overtuigingen zo ontzettend vervelend, en met mij vele anderen, dat er af en toe over en weer grapjes worden gemaakt... zoals ik al zei: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:45

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Islamitisch gezien is die foto onjuist! Waar zit hem de grap?

hoe kun je iets islamitisch gaan bekijken? is daar een cursus voor zonder dat je daadwerkelijk moslim bent?

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 11:44

In eerste instantie geplaatst door nak4life

ik vind die hirsy ali maar eng hoor. Als ik 's avonds op straat zou lopen en ze zou me aankijken met haar enge blik whoooooooooo

Hahaha als die beveiliging van haar ... onzin ... haar enge blik is genoeg

Ow ja wat mijn broer altijd zegt(daar komt ie)
"als blikken konden doden, deden ze er geen bruine bonen in"

lessen voor iedere niet moslim die momenteel deze discussie leest... moslims en niet moslims zijn beiden eigenlijk hetzelfde. Essentieel is om te weten dat ook, maar vooral op dit forum, bij de moslimgemeenschap in hun opvattingen het volgende geldt: (het was ook het enige wat ik hier op toe kon voegen...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2005 om 06:51
Islamitisch gezien is die foto onjuist! Waar zit hem de grap?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Blijven lachen. Een dag zonder lach is een verloren dag.
Een dag zonder ALLAH te gedenken en Hem te aanbidden zoals Hij het ons heeft voorgeschreven is een verloren dag.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 11:55
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:38
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 11:51
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2005 om 06:53
Ik vind het eerder Lariekoek dan Lachwekkend. Ik ben blij dat ik andere soort humor ken. Jij zou deze zeker ook grappig vinden: Het is een Pan, Maar dan zonder steel, En met een Peter. Rara, Wat is het? Jaa.. Peterpan. Best van den zotte maar goed. Klinkklare onzin. En dat noemen ze humor? : S.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 15:32
Blijven lachen. Een dag zonder lach is een verloren dag.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 11:12
Ik vind die 'grappen' 3 keer nix. Het spijt me ten zeerste, Maar daar zie ik dus absoluut de humor niet van in. Klinkt zo nep. Zo dom. Ik weet het niet.
Terug naar boven
Beautiful-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Beautiful-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2005 om 10:31

Salaam Alaikom

 Nou jullie hebben het al gehoord, Samir A. is vandaag ontsnapt en na een kleine operatie zit hij hier gewoon bij rick, zeg een hallo tegen de moslimbroeders Samira.. Om dit te vieren gaan we morgen een paar Are-biertjes drinken in onze stamkroeg naast de blauwe koekkoek op 34 graden oosterlengte. In het kader van fundamentalisme

whahaha miskiena's idd geen gevoel voor humor ik bedoel mah Are-biertjes??(l� hawla wa l� quwwata ill� bill�h) waar slaat dat nou weer op 'are-biertjes'??? of dit ' in de kader van fundamentalisme' ? whaha  sorry mah slaat duidelijk nergens op! Mijn vrienden lazen dat mah jammuh genoeg vergaten ze om er bij te lachen! zo triest!

volgende keer beter insha'allah

Wassalaam

 

 

"Ik heb nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem kon leren."Galileo Galilei
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 13:16

God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan.Duidelijk de woorden van sheitaan, welterusten palad ga vooral door.


G'd is vriendelijk over de mens; dat moet wel van sheitaan komen .
Echt erg.




In eerste instantie geplaatst door Lailat



Paladin schreef:


Quote:

meer heb ik de ongelovigen niets te zeggen. Slaap zacht paladin en aadtos, maak je vooral niet druk!


Slaap altijd bijzonder goed Lailat, komt door de wijn denk ik. ;-)


Bijbel schreef:

Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn.
God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan.Duidelijk de woorden van sheitaan, welterusten palad ga vooral door.


Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 12:35

In eerste instantie geplaatst door Samir

Hoe staan jullie tegenover grappen over 'ons' broeders in de media, een voorbeel zoals hier te vinden is: Nou jullie hebben het al gehoord, Samir A. is vandaag ontsnapt en na een kleine operatie zit hij hier gewoon bij rick, zeg een hallo tegen de moslimbroeders Samira.. Om dit te vieren gaan we morgen een paar Are-biertjes drinken in onze stamkroeg naast de blauwe koekkoek op 34 graden oosterlengte. In het kader van fundamentalisme: hoe noem je een niet al te slimme moslim? Een vergislemiet. ik vind zulke berichten buitengewoon kwetsend en vind dat zoiets verboden moet worden. Wat vinden jullie?

As salaam aleykum,

 

Er worden in dit land veel stomme dingen gezegd. Maar ik vind dat we niet al te veel moeten aantrekken. Denk maar aan tolerantie en meningsuiting in dit land.  Kijk maar terug op Theo van Gogh. Hij heeft een mening over moslims, maar ook hadden wij moslims vast en zeker een mening over hem. Dat soort dingen mag gewoon in dit land! Nadat de brand op Schiphol in die gevangenis en al die verhalen op Verdonk heb gehoord. Heb ik me beseft wat het inhoud waarom ze bijvoorbeeld op Verdonk op die spandoeken hebben geschreven. Dat is meninguiting over haar. En daarnaast zit de  tolerantie zit onder de Nederlandse burgers.

Ook zijn er meningen over moslims. En helaas dat kun je echter niet teen houden. We moeten als moslim tegen kunnen met dat soort kritiek. Het heeft geen zin om boos  te worden, want zeker weten is dat ze jouw uitlachen! Het is even de wonden likken, pleister erop en gewoon met de goeie mensen om gaan.

 

Salaam,

 

RHIDO

 

 

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door Paladin



meer heb ik de ongelovigen niets te zeggen. Slaap zacht paladin en aadtos, maak je vooral niet druk!


Slaap altijd bijzonder goed Lailat, komt door de wijn denk ik. ;-)


In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn.
God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan.Duidelijk de woorden van sheitaan, welterusten palad ga vooral door.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 12:20


meer heb ik de ongelovigen niets te zeggen. Slaap zacht paladin en aadtos, maak je vooral niet druk!


Slaap altijd bijzonder goed Lailat, komt door de wijn denk ik. ;-)


In eerste instantie geplaatst door Bijbel


Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn.
God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 12:15
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Toe dan, jullie maken ons ook belachelijk in je koranische teksten.Jullie? Het boek de quraan is van Allah, en Allah spreekt niets anders dan de waarheid, voel je je aangesproken omdat je ongelovig bent, dan moet je dat vooral doen want dan zijn de verzen over de ongelovigen ook naar jou toe gericht. De quraan geldt net zo goed ook voor jou of je het aan wilt nemen of niet.  

Kom op, laat eens een leuke mop over belgen en/of nederlanders horen. Wij kunnen daar erg goed tegen.

Make my day.vraag het hem, ben geen clown

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:37

Toe dan, jullie maken ons ook belachelijk in je koranische teksten.

Kom op, laat eens een leuke mop over belgen en/of nederlanders horen. Wij kunnen daar erg goed tegen.

Make my day.

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 08:47

Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Dus saviourmachine nee ik ga geen grappen vertellen over ongelovigen...........Ik vind grappen niet erg want die maak ik vaak en ik hou ervan om te lachen op z'n tijd. Maar ik zal geen grappen maken die discriminerend zijn of een ander beledigen, je kan wel zeggen aaahhhh....het is een grap maar je kan op zoveel manieren grappen maken het hoeft niet persee een ander te beledigen. Of het nou over belgen, nederlanders, donkere mensen, of moslims gaat ik zou ze niet maken en niet naar luisteren. Ja aghie amier, ik ken die van sampie en moosie van toen ik heel klein was, maar wist niet eens dat die over joden ging, dacht gewoon twee verzonnen figuren. Nou zal er weer geroepen worden van goh wat ben jij droog dat je niet tegen een grap kan, nou dan ben ik maar droog als ik maar niet gelukkig moet worden of alleen kan lachen om grapppen die de mensen discrimeneren, of beledigend zijn. Ik lach wel over mijn eigen blunders,vaak heb ik een binnenpretje en dan zegt iemand tegen me waarom lach je,dan vertel ik dat ik lach om het feit dat ik ooit tegen een reklame bord liep toen ik diep in gesprek was met een vriendin, en dan liggen we in een deuk, en meer van die blunders dan beginnen we over elkaars blunders te praten en liggen we dubbel. Maar dan lachen we om onszelf en hebben we er niemand anders bij betrokken. Alhamdoelilah maak ik nog vaak dingen mee waarover ik kan lachen en samen met mijn vriendinnen lig ik ook vaak in een deuk. Op mijn werk moeten ze ook altijd om mij lachen en niet omdat het over een ander gaat maar omdat ik een clown schijn te zijn terwijl ik gewoon zo ben. Ik hou van lachen ook is het leven vaak zwaar ik blijf lachen, dus denk niet dat moslims niet lachen of niet tegen humor kunnen dan ben je aan het bevooroordelen, en dat is niet goed. Je hebt verschillende manieren van humor en veel grappen kan ik gewoon niet om lachen, vooral als het gaat om het spotten van mensen. de groetjes

sallem alleikoum

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saviourmachine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 07:34
Als je problemen met humor over moslims hebt, bedenk er dan een paar over niet-moslims. Dat heb ik ook belg horen doen, toen hij in Nederland ging studeren. Lijkt me super cool als er zo op werd gereageerd.

Weten jullie grappen over ongelovigen (zoals ik)?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 00:49

Salaam,

gaat de discussie nou over het grappen maken van anderen in het algemeen, of over die grap waar de discussie mee begonnen is? Want echt, die is toch niet zo erg? Een beetje lagere-schoolhumor, geen keiharde beledigingen toch?

Als er zulke grapjes over joden worden gemaakt wordt heus geen antisemitiet genoemd; sterker nog, joden zelf barsten van de grapjes over zichzelf, vol zelfspot. Denk maar aan Sam en Moos (als iemand dat wat zegt). En vergeet niet de belgenmoppen, in Itali� maken ze grappen over Sicilianen, in Indonesi� over Chinezen enz. Niet zo zwaar op de hand mensen!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
bitterbal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bitterbal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 21:55
      "Hoe staan jullie tegenover grappen over 'ons' broeders in de media, een voorbeel zoals hier te vinden is: Nou jullie hebben het al gehoord, Samir A. is vandaag ontsnapt en na een kleine operatie zit hij hier gewoon bij rick, zeg een hallo tegen de moslimbroeders Samira.. Om dit te vieren gaan we morgen een paar Are-biertjes drinken in onze stamkroeg naast de blauwe koekkoek op 34 graden oosterlengte. In het kader van fundamentalisme: hoe noem je een niet al te slimme moslim? Een vergislemiet. ik vind zulke berichten buitengewoon kwetsend en vind dat zoiets verboden moet worden. Wat vinden jullie?"

Ik denk dat er een heel groot verschil is in hoe de "grap" gebracht word en wie de grap verteld. Ik denk ook dat wanneer jullie de show van Rick in ze geheel hadden gehoord dat jullie er minder problemen mee zouden hebben. Rick laat ook bijvoorbeeld in het begin van zijn show het "dank u" lied op een grappige mannier ten gehore brengen. Die grappen zijn dan ook absoluut niet rasistisch bedoeld en ik denk dan ook dat we met ze allen er niet zo hard aan moeten tillen en er gewoon wat luchtiger mee om moeten gaan. Ik ben Nederlander en ik heb Belgen ook heel wat moppen over ons Nederlanders horen vertellen. Ik kan daar ook om lachen. Waarom jullie niet om grappen over moslims? Wat is het verschil? Daarom wil ik ook zeggen probeer er is anders naar te kijken. Als deze grap uit de mond van een of andere Lonsdaler zou komen kan ik me goed voorstellen dat deze kwetsend over zou komen. Mensen maken nou eenmaal grappen en als jullie er wat luchtiger naar zouden kijken zouden jullie er waarschijnlijk nog om kunnen lachen ook. En anders gewoon een keer naar midden in de nacht Rick luisteren. (Dat doen trouwens een hoop moslims, die bellen naar de studio of worden uitgenodigt om er bij te zijn)
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 14:56

    Vraag: Is het waar dat iemand die niet accepteert dat ongelovigen ongelovig zijn, zelf een ongelovige is, zelfs als hij bidt, in de Qor�aan gelooft en in de Profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem, Allah�s vrede en zegen zij met hem)? En als dit zo is, wat is hier het bewijs van? Kan een persoon, die er bij blijft dat Joden en Christenen gelovigen zijn, naar de hemel gaan nadat hem duidelijk bewijs is gegeven en nog steeds als moslim gezien worden?


Antwoord:

Alle glorie is aan Allah. Ja, dit is correct. Wie niet overtuigd is van het feit dat een persoon die niet gelooft in de religie van Allah een ongelovige is, geloofd niet in wat Allah ons heeft verteld over hun ongelovig zijn, en hij geloofd er niet in dat de religie van Islam alle voorgaande religies vervangt (de letterlijke vertaling van abrogate is intrekken of afschaffen) en dat alle mensen deze religie moeten volgen ongeacht wat hun vorige religie was. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�Wie iets anders dan de Islam (de overgave aan God) als godsdienst wenst, van hem zal het dan niet worden aanvaard. Hij behoort in het hiernamaals tot de verliezers.(Al �Imraan 3:85).

�Zeg (O Mohammed): O mensen, ik ben tot jullie allen gezonden als de gezant van God�(Al-�Araaf 7:158).

Al-Qaadi �Ayyaad zei: hieruit volgt dat we iedereen als ongelovig zien; die een ander geloof dan dat van de moslims volgt, of het met ze eens is, of wie twijfelt, of degene die zegt dat hun manier correct is, zelfs als het een moslim schijnt te zijn en hij gelooft in de Islam en dat iedere andere weg vals is, is hij een kaafir (ongelovige). (Al-Shifaa� bi Ta�reef Huqooq al-Mustafaa, 2/1071).

Sheikh Muhammad ibn �Abd al-Wahhaab (moge Allah genade met hem hebben) zei: Weet dat de volgende punten vallen onder de 10 grootste dingen die je geloof teniet kunnen doen: Deelgenoten toekennen in de aanbidding van Allah alleen, die geen partner of deelgenoot heeft . Het bewijs hiervoor is de aya (interpretatie van de betekenis):�God vergeeft het niet als men aan Hem metgezellen toevoegt, maar afgezien daarvan vergeeft Hij aan wie Hij wil�.(Al-Nisaa� 3:116).

Dit geldt tevens voor het offeren van offers aan anderen dan Allah, zoals aan de Jinn of bij graven. Degene die een tussenpersoon tussen hem en Allah gebruikt en ze vraagt om voor hem te pleiten, is een ongelovige volgens mening van de geleerden. Degene die mushrikeen niet als kaafirs ziet of er aan twijfelt dat ze kaafirs zijn of hun manier als correct zien, is een ongelovige volgens de mening van de geleerden.

Na ze opgesomd te hebben, zei hij (moge Allah genade met hem hebben): Al deze gevallen zetten je buiten de Islam, er is geen verschil tussen de persoon die een grapje maakt of serieus is of bang is � afgezien van de situatie waarin hij gedwongen wordt iets te doen. Al deze behoren thuis in de dingen die erg gevaarlijk zijn en die vaak gebeuren. De moslim behoort op zijn hoede te zijn en te vrezen dat ze bij hem gebeuren. We zoeken toevlucht bij Allah tegen de dingen die Zijn woede en Zijn pijnlijke bestraffing verdienen, moge Allah Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zegenen. (Mu�allafaat al-Shaykh Mohammed ibn �Abd al-Wahhaab, 212, 213).

Shirk en koefr zijn het zelfde als het neerkomt op rechtspraak (hoekm). Ibn Hazm zei:�Kufr en Shirk zijn het zelfde: elke kaafir is een mushrik en elke mushrik is een kaafir. Dit is de visie van al-Shaafa�en andere. (Al-Fasl, 3/124).

De Joden en de Christenen zijn kuffaar en mushrikeen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�En de joden zeggen: ��Oezair (Ezra) is Gods zoon� en de christenen zeggen: �De masieh is Gods zoon.� Dat is wat zij met hun monden zeggen. Zij benaderen zo wat zij, die vroeger ongelovig waren, zeiden. God bestrijd hen, hoe kunnen zij zo afwijken! Zij(Joden en Christenen) namen hun schriftgeleerden en hun monniken tot heren in plaats van God (door ze te volgen in dingen die zij toegestaan of niet toegestaan maakte volgens hun eigen verlangens zonder dat ze bevolen waren door Allah) en ook de masieh, de zoon van Marjam(Maria). En hun (Joden en Christenen) werd slechts bevolen (in de Tauraat (Thora) em om de Injeel (Psalmen)) ��n God (Allah) te dienen. Er is geen god dan Hij. Hij zij geprezen, verheven als Hij is boven wat zij aan Hem als metgezellen toevoegen.(al-Tawbah 9:30-31).

Er wordt verhaald door Abou Hoerayrah dat de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zei: �Bij de Ene in wiens hand de ziel van Mohammed ligt, niet een van deze natie, Jood of Christen, zal van mij horen en zal sterven zonder geloofd te hebben in dat met wat ik ben gezonden, of hij zal een van de bewoners van het Hellevuur zijn.� (Overgeleverd door Muslim, 153).

Degene die gezegd dat Joden geen kaafirs zijn, is ongelovig aan het woord van Allah (interpretatie van de betekenis): �En in hun harten waren zij door hun ongeloof doordrenkt van het kalf�(al-Baqarah)

�Onder hen die het jodendom aanhangen zijn er die de woorden verdraaien (door ze) uit hun verband (te halen) en die zeggen: �Wij hebben jou woord gehoord (O Mohammed) en zijn opstandig geworden� en: �Hoor� zonder dat het hoorbaar is en: �Eerbiedig ons� met verdraaiing van hun tongen en belastering van de godsdienst (Islam). Als zij maar gezegd hadden: �Wij horen en gehoorzamen� en �Maak dat we begrijpen� dan was dat beter voor hen en juister, maar God heeft hen om hun ongeloof vervloekt�� (al-Nisa� 4:46).

�Maar, vanwege het verbreken van hun verdrag, hun ongeloof aan Gods tekenen, het zonder enig recht doden van de profeten door hen. En (wegens) hun uitspraak: �Onze harten worden bedekt� � welnee, God heeft ze verzegeld om hun ongeloof; En zij geloven niet behalve slechts weinigen. En (wegens) hun (Joden) ongeloof en hun uitspraken (dat ze illegale geslachtsgemeenschap had gehad) over Maryam (Maria), als geweldige leugens! En (wegens) hun uitspraak �Wij hebben de Masih �Isa (Jezus), zoon van Maryam, Boodschapper van Allah, gedood.� Maar zij doodden hem niet en kruisigden hem niet, maar iemand die voor hen op hem leek had de gelijkenis van �Isa (Jezus) over zich heen gekregen (en zij doodden die man). (al-Nisa� 4:155-157).

�Voorwaar, degene die niet in Allah geloven en Zijn Boodschapper: zij willen onderscheid maken (in het geloven) tussen Allah en Zijn Boodschappers (door te geloven in Allah en door niet te geloven in Zijn Boodschappers), en zegge: �Wij geloven in sommigen en verwerpen anderen.� En zij willen daartussen (tussen geloof en ongeloof) een weg vinden. Zij zijn degene die waarlijk ongelovigen zijn: en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende bestraffing voorbereid. (al-Nisa� 4:150-151).

Degene die gezegd dat Christenen geen kaafirs zijn, is ongelovig aan het woord van Allah (interpretatie van de betekenis): �Voorzeker, zij waren ongelovig, degenen die zeiden: �Voorwaar, Allah is de Masih, zoon van Maryam.�� (al-Maa�idah 5:17).

�Voorzeker, zij zijn ongelovigen die zeggen: �Allah is de derde van de drie (van de drie-eenheid).� Want er is geen god dan de Ene God (Allah). En indien zij niet ophouden met wat zij zeggen: dan treft zeker een pijnlijke bestraffing degenen van hen die ongelovig zijn. (al-Maa�idah 5:73).

En hij is ongelovig in de woorden van Allah betreffende de Joden en de Christenen, die niet geloven in onze Profeet of hem volgen: Voorwaar, degene die niet in Allah geloven en Zijn Boodschapper: zij willen onderscheid maken (in het geloven) tussen Allah en Zijn Boodschappers (door te geloven in Allah en door niet te geloven in Zijn Boodschappers), en zegge: �Wij geloven in sommigen en verwerpen anderen.� En zij willen daartussen (tussen geloof en ongeloof) een weg vinden. Zij zijn degene die waarlijk ongelovigen zijn: en Wij hebben voor de ongelovigen een vernederende bestraffing voorbereid. (al-Nisa� 4:150-151).

Wat valt er nog te zeggen na deze duidelijke bewijzen van Allah, moge Hij Geprezen en Verheven? We vragen Allah ons te leiden. Moge Allah onze Profeet Mohammed zegenen.
En Allah weet het beste.

Cyber-imam
Het team van al-Islaam.com
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2005 om 14:45

1.Allah�s Macht, Sterkte en Kracht leren kennen. De gehele kracht van de schepping is een teken van de Kracht van de Schepper.

2.Allah dank betuigen omdat Hij (Geprezen en Verheven is Hij) zorgt voor de mensheid. Hij heeft engelen aangesteld om ze te beschermen, hun daden te noteren en andere belangrijke taken te vervullen.

3.Houden van de engelen omdat zij waarachtige aanbidders zijn van Allah (Geprezen en Verheven is Hij). Sommige afgedwaalde mensen verwerpen het bestaan van de engelen in een lichamelijke gedaante. Zij beweren dat de engelen de potentie vormen voor het goede dat de schepping bezit. Dit is een directe afwijzing van het Boek van Allah, de Soennah van Zijn Boodschapper en de Idjmaa� (consensus, eenheid van gevoelens) van de moslims. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) heeft gezegd, wat vertaald het volgende betekent:

Alle lof komt God toe, de Schepper der hemelen en der aarde, Die de engelen tot boodschappers maakt met twee, drie en vier vleugelen. (35:1)

O, had je het slechts kunnen zien, wanneer de engelen de ziel der ongelovigen wegnemen, hun gezicht en hun rug treffende: "Ondergaat de straf van het branden. (8:50)

O, kon je het waarnemen, wanneer de onrechtvaardigen in doodsstrijd zijn en de engelen hun handen uitstrekken, (zeggende): "Geeft uw zielen op. (6:93)

Geen voorspraak geldt bij Hem, behalve voor degenen aan wie Hij het toestaat, tot zij, wanneer de vrees van hun hart wordt weggenomen, zeggen: "Wat zeide uw Heer?" Zij zullen antwoorden: "De Waarheid." En Hij is de Hoogverhevene, de Grote. (34:23)

En engelen zullen van iedere poort tot hen komen, (zeggende): "Vrede zij over u, omdat je geduldig waart; ziet, hoe uitstekend is het uiteindelijke tehuis." (13:23-24)

De Boodschapper van Allah heeft gezegd, wat vertaald betekent: "Wanneer Allah (Geprezen en Verheven is Hij) van een dienaar houdt, roept Hij (Djiebriel) en zegt: "Allah houdt van die en die (persoon), houdt daarom van hem. Dan zal (Djiebriel) van hem houden. Daarna roept (Djiebriel) de bewoners van de hemel en zegt: "Allah houdt van die en die, houdt daarom van hem." Dan zullen de bewoners van de hemel van hem houden. Daarna zal hem acceptatie (onder de gemeenschap van de gelovigen) verleent worden op aarde." (Al-Boekharie).

Wanneer de dag van Vrijdag aanbreekt, staan er engelen bij elke poort van de Masdjid (moskee). Zij noteren de eerste dan de volgende (persoon die naar de Masdjid komt). Wanneer de Imam zit (wachtende totdat het gebedsoproep is ge�indigd zodat hij de toespraak kan beginnen), sluiten zij de boeken en komen dan luisteren naar de Dhikr (de gedachtenis aan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) die het vrijdagstoespraak bevat)."

De bovenstaande teksten zijn duidelijk in hun betekenis dat de engelen lichamelijke gedaantes bezitten en niet een toestand van de geest zijn, zoals de afgedwaalden beweren.De ware betekenis van deze teksten, die verklaren dat de engelen in een lichamelijke gedaante bestaan, wordt door de gehele Oemmah geaccepteerd.

Door Sheikh Mohammed Saalih� Al-�Oethaymien

meer heb ik de ongelovigen niets te zeggen. Slaap zacht paladin en aadtos, maak je vooral niet druk!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.