Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat als je je slecht voeld?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat als je je slecht voeld?
    Geplaatst op: 01 januari 2006 om 15:50
Salaam Aleikum
wat doen jullie als jullie het leven niet meer zien zitten?
ik heb zelf last van depressies wat de laatste tijd te erg word dan ben ik heel blij dus overdreven blij en soms juist weer helemaal deprie en dan maak ik het liefst een einde aan mijn leven wat helemaal niet mag natuurlijk maar ja, en daarna word ik weer heel boos opmezelf omdat ik toch genoeg goede dingen heb in het leven elhamdulilah en er genoeg mensen zij die het goed hebben dus is er weer ene schuldgevoel dat ik geen goede moslima ben nog nooit geweest eigenlijk omdat ik toch altijd fouten maak en ik nooit ehct oplossingen weet omdat oplossingen vaak gemaakt werden door mijn ex enzo
toen ik nog niet moslims was was het erger en werden het echt daden en heb toen 3 pogingen gedaan in hele rare gebeurtenissen
wat is daar tegen te doen?

iemand een idee?
wa aleikum salaam
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Aabidah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aabidah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 15:59
salaamou Aleikoum lieve zuster,

Hier is een link;
http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/toc/ book/224

en een echte aanrader is het boek van Saa'd al Qarni "wees niet bedroefd"

Ik hoop dat je er wat aan hebt inshaAllah..

je mag me altijd pm�n als je persoonlijker advies wilt, uiteraard zijn de adviezen en geboden van Allah en zijn booschapper het beste...

wasalaamu aleikoum warhamatullah,

Aabidah

7asboennallah wa ni3mal wakeel
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 22:03

Ga veel wandelen (in de natuur), liefst een paar uur. Komt serotinine vrij. Heel goed voor je geest.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 05:21

Naar de dokter gaan en dringend.  Je klinkt namelijk alsof je manisch-depressief bent.  Afwisselend depressief en over-actief dus.  Echt doen, zou ik zeggen.

Als je vragen hebt, pm me dan even.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 06:10

Beste het Licht,

Mocht je naar de huisarts gaan laat hij/zij je dan niet zomaar antidepressiva( b.v. seroxat, feverin, etc.) voorschrijven. In jouw situatie kan dat gevaarlijk zijn.

De oorzaken kunnen velerlei zijn, maar erfelijkheid speelt waarschijnlijk een rol.

Er is in Nederland een vereniging voor manisch depressieve mensen en betrokkenen. Kun je in ieder geval meer informatie opvragen.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 06:38
Inderdaad niet zomaar anti-depressiva, maar zeker wel wat.  Depressie en aanverwanten (tenzij de lichte vormen) zijn praktisch niet behandelbaar zonder medicatie.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 08:25

salaam aleikum en hallo

kheb geen zin om te wandelen lol ik chat liever een uurtje is ontspannender  bedankt voor jullie reakties,

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 16:15

salaam aleykum

ik las net ergens in een post van je dat je kinderen hebt. als je nog eens zo'n rare gedachte krijgt,denk dan eens aan u kinderen,wat het gevolg voor u kinderen kan zijn,dat je bestraft in hel zal worden vanwege zelfmoord,..........dus denk eerst even heel goed na

laa ilaha illalah
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2006 om 17:15

Het is moeilijk inderdaad. Je hebt denk ik een echtgenote nodig die je teder, lief en romantische behandelt. Dat maakt je, samen met je geloof in de Ene, enorm gelukkig denk ik.

Wanneer ik me depressief voel ga ik met mijn uiterlijk aan de gang. Dat vind ik ontspannend.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 05:19
Beste Licht, je bent een dapper mens. De Schepper heeft jou een plaats gegeven in het leven. Die plaats vindt je door goed te luisteren naar je ziel. Mediteren kan daarbij helpen. Bij de Islaam vindt je, zoals je schrijft, een rust die je eerder niet had. Blijf daarbij.
Je kunt ook een dagboek voor jezelf schrijven en dat -veel- later weer eens teruglezen. In wat jij schrijft herken ik veel van mijn eerste vrouw die ik verloren ben.
Ook zij was bang dat de Schepper haar zou straffen. Dat is niet zo, Hij houdt van je. Volg je ziel.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 06:34

In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum
wat doen jullie als jullie het leven niet meer zien zitten?
ik heb zelf last van depressies wat de laatste tijd te erg word dan ben ik heel blij dus overdreven blij en soms juist weer helemaal deprie en dan maak ik het liefst een einde aan mijn leven wat helemaal niet mag natuurlijk maar ja, en daarna word ik weer heel boos opmezelf omdat ik toch genoeg goede dingen heb in het leven elhamdulilah en er genoeg mensen zij die het goed hebben dus is er weer ene schuldgevoel dat ik geen goede moslima ben nog nooit geweest eigenlijk omdat ik toch altijd fouten maak en ik nooit ehct oplossingen weet omdat oplossingen vaak gemaakt werden door mijn ex enzo
toen ik nog niet moslims was was het erger en werden het echt daden en heb toen 3 pogingen gedaan in hele rare gebeurtenissen
wat is daar tegen te doen?

iemand een idee?
wa aleikum salaam

salam alaikum lieve zuster,

hoop dat je in goede gezondheid verkeerd.inshAllah. wat ik je aanraad om te doen is idd om even langs een arts te gaan, want ik denk idd zoals kimmie zei dat je aan manissche-depressieve stoornis lijdt..hoop het niet maar als het zo is dan is dat niet het einde van de wereld want er bestaan medicijnen voor en therapie.

ten eerste raad ik je aan veeeeel Koran te lezen. voor fajr en erna, en voor het slapen gaan.verder raad ik je aan goed te letten op wat je eet. dingen als koffie thee, snoep cola en vet eten dragen alleen meer en meer bij aan een depressie en suiker aan manie. dus let goed op wat je eet. eet regelmatig kleine hoeveelheden. en frisse lucht kan ook geen kwaad..ook al vind jij chatten beter om uit te rusten, zoek toch wat frisse lucht op. lopen is de beste medicijn tegen depressies. dat zal je arts ook tegen je zeggen als je gaat. maar doe dat in een natuurlijke omgeving, niet waar veel auto's zijn en zo. lucht moet schoon zijn. verder raad ik je aan om vaste tijden te stellen wanneer je gaat slapen en wanneer je opstaat, regelmaat is errrrreg belangrijk. en last but certainly not the least, pieker niet veel.

maar kijk, dit zijn alleen dingen die je kunnen helpen om met dit om te gaan, maar om ervan af te komen is het belangrijk om acjhter te halen waarom je depressief word en wat de reden is en dat aan te pakken. om een plant leven te geven geef je water aan zijn wortels niet aan zijn bladeren, aan de bladeren geef je alleen water als de plant zelf al op de betere weg is..begrijp je?dus zoek de reden op.heel belnagrijk.

nou, veel succes en moge Allah swt je genezen

wasalamalaikum

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 06:35
In eerste instantie geplaatst door het licht

<SPAN class=post>Salaam Aleikum wat doen jullie als jullie het leven niet meer zien zitten? ik heb zelf last van depressies wat de laatste tijd te erg word dan ben ik heel blij dus overdreven blij en soms juist weer helemaal deprie en dan maak ik het liefst een einde aan mijn leven wat helemaal niet mag natuurlijk maar ja, en daarna word ik weer heel boos opmezelf omdat ik toch genoeg goede dingen heb in het leven elhamdulilah en er genoeg mensen zij die het goed hebben dus is er weer ene schuldgevoel dat ik geen goede moslima ben nog nooit geweest eigenlijk omdat ik toch altijd fouten maak en ik nooit ehct oplossingen weet omdat oplossingen vaak gemaakt werden door mijn ex enzo toen ik nog niet moslims was was het erger en werden het echt daden en heb toen 3 pogingen gedaan in hele rare gebeurtenissen wat is daar tegen te doen? iemand een idee? wa aleikum salaam</SPAN>


Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Het doet mij pijn om dit zo te lezen. Moge Allah, Subhanahoe wa ta ala uw problemen en zorgen oplossen.

Beste zuster, heeft u geen zuster/vriendin waarmee u kunt praten. Of neem de kids eens mee naar een dierentuin ofzo...u zult er vast zelf ook van opknappen.
En hou altijd in gedachte dat u kinderen hebt. Doe leuke dingen met hen, inshAllah zal de lach en geluk van uw kinderen u ook gelukkig maken.

Graaf geen diepe kuil om daar vervolgens in te blijven zitten maar werk aan de treden naar boven. lees veel koran en luister naar Koran. Lees het boek dat iemand reeds aanbevolen heeft, namelijk "wees niet bedroefd".

Zuster wees sterk!!! En moge Allah Subhanahoe wa ta ala u en uw gezin bijstaan.

Wa salaamoe alaikoem

Nakkie
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 07:57
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:34
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 09:12

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu oegtie,

Hier enkele doe3a's Moge Allah swt je bijstaan en je verlichting schenken Allahoema Amien.

Wanneer een persoon wordt getroffen door tegenspoed en pijn, is de poort van doe�aa-e� altijd open voor hem; het is nooit gesloten. Wanneer iemand de Meest Edelmoedige aanroept, zal Hij antwoorden en geven. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�En wanneer Mijn dienaren je over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept." Daarom moeten zij naar Mij luisteren en in Mij geloven, opdat zij geleid zullen worden� [1] .

Een van de beste doe�aa-e die tegenspoed en ongerustheid wegneemt, en vreugde brengt is de bekende doe�aa-e die de profeet Smiley eenieder die het hoorde aanmoedigde om het van buiten te leren:

De boodschapper van Allah Smiley heeft gezegd: �Er is niemand die getroffen wordt door tegenspoed en verdriet, en zegt: �Allaahumma inni �abduka ibn �abdika ibn amatija naasyati bi yadika, maada fiyya hukmuka, �adlun fiyya qadaa�uka. As�aluka bi kulli ismin huwa laka sammayta bihi nafsaka aw anzaltahu fi kitaabika aw �allamtahu ahadan min khalqika aw ista�tharta bihi fi �ilm il-ghayb �indaka an taj�al al-Qur�aana rabee�a qalbi wa noor sadri wa jalaa� huzni wa dhihaaba hammi (O Allah, ik ben U dienaar, de zoon van Uw dienaar, de zoon van Uw dienares; U houdt mij bij de lok van mijn voorhoofd, Uw besluit over mij wordt altijd uitgevoerd en Uw bevelen aan mij zijn juist. Ik smeek U bij al Uw namen, waarmee U Uzelf heeft genoemd, of in Uw Boek hebt geopenbaard, of aan iemand van Uw schepselen hebt onderwezen, of die U bij de kennis van het Verborgene bij U bewaard heeft, dat U de Qor-aan het leven in mijn hart maakt en het licht van mijn borst, en het vertrek van mijn verdriet en een verdwijning van mijn zorg),� of Allah zal de tegenspoed en verdriet van hem verwijderen, en vervangen met vreugde.� Hem werd gevraagd: �O Boodschapper van Allah, moeten wij dit leren?� Hij zei: �Natuurlijk; eenieder die het hoort dient dit te leren.�

Deze belangrijke hadith wijst op het volgende: de dienaar dient te erkennen dat hij tot Allah behoort en dat hij niet kan handelen zonder Hem en geen andere Meester heeft dan Allah; dat hij een dienaar voor Allah moet zijn, zijn onderwerping aan Hem bekendmaakt, Zijn bevelen gehoorzaamt en zijn verboden nalaat; dat Allah hem leidt en stuurt zoals Hij wil; dat hij zijn onderwerping aan Allah dient te bewijzen en zijn acceptatie van Zijn besluit; dat hij tot Allah dient te bidden, al Zijn Namen hierbij gebruikt, en vervolgens vraagt wat hij nodig heeft.

Een aantal ander doe�aa-es die baat heeft bij tegenspoed en zorgen zijn tevens in de Sunnah overgeleverd. Zij bevatten het volgende:

Ibn �Abbaas leverde over dat wanneer de boodschapper van Allah Smiley zich ellendig voelde, hij zei: �Laa ilaaha ill-Allaah al-�Adheem al-Haleem, laa ilaaha ill-Allaah Rabb al-�Arsh al-�adheem, la ilaaha ill-Allaah Rabb al-samawaat wa Rabb al-ard wa Rabb al-�Arsh al-kareem( Er is geen God behalve Allah, de al-Machtige, de Verdraagzame; er is geen God behalve Allah, Heer van de machtige Troon; er is geen God behalve Allah, de Heer der hemelen, de Heer der aarde en de Heer van de edele Troon).�

Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) leverde over dat wanneer de boodschapper van Allah Smiley door iets werd gekweld, zei hij: �Yaa Hayyu yaa Qayyoom bi rahmatika astagheeth (O Levende, O Eeuwige, bij Uw genade zoek ik hulp).�

Asmaa�bint �Umayr heeft gezegd: �De boodschapper van Allah Smiley zei tegen mij: �Zal ik jou een aantal woorden leren die je ten tijde van tegenspoed kunt zeggen? �Allaah, Allaah Rabbie laa ushriku bihi shay�an (Allah, Allah is mijn Heer, en ik zal niets met Hem vereenzelvigen).�

Een ander heilzaam doe�aa-e die de boodschapper van Allah Smiley ons leerde, is die ene waar hij ons over vertelde toen hij zei: �De doe�aa-e van de persoon die zich in tegenspoed bevindt is: �Allaahumma rahmataka arjoo fa laa takilni ilaa nafsi tarfat �ayn w�aslih li sha�ni kullahu laa ilaaha illa enta (O Allah, op Uw Genade hoop ik, laat mij daarom niet alleen belast met mijn zaken, zelfs niet gedurende de knipper van een oog, herstel al mijn zaken. Er is geen God behalve�)

[1] Al-Baqarah 2:186.

Als een persoon denkt aan de betekenis van deze doe�aa-ea en bidt met concentratie en een oprechte intentie, en al deze dingen doet die zouden kunnen helpen om een respons te ontvangen, zal Allah zijn hopen vervullen en doen wat Hem gevraagd is; Hij zal zijn tegenspoed vervangen voor vreugde.

Als de doe�aa-ea van een hart komt dat gevuld is met geloof, zal het zorgen verdrijven en gemak brengen. De geleerden hebben veel verhalen genoemd over mensen die in tijden van calamiteiten en tegenspoed tot Allah baden, en Allah gaf gehoor aan hun gebed en redde hen van een vijand, van verdrinking, of van verhongering of ziekte. Een voorbeeld is het verhaal van wat de belangrijke Sahaabi al-�Alaa al-Hadrami was overkomen, die een van de meest beroemde geleerden en toegewijde dienaren was, een van de hechte vrienden(awliyaa�) van Allah wiens doe�aa-ea werd beantwoord. Tijdens de veldtocht tegen de afvalligen van Bahrain, zette hij een legerplaats uit, maar voordat de mensen er tot rust konden komen, liepen de kamelen weg, terwijl zij alle voorzieningen van het leger meedroegen, inclusief hun tenten en water, hun met niets achterlatend behalve de kleren die zij droegen. Het was nacht, en zij hadden zelfs een kameel niet tegenhouden. De mensen waren gevuld met onbeschrijfelijke angst en ongerustheid, en sommigen van hen begonnen testamenten voor elkaar te maken(omdat zij voelden dat de dood onvermijdelijk was). Al-�Alaa riep de mensen bijeen en zei: �O mensen, zijn jullie geen moslims? Strijden jullie niet voor Allah�s zaak? Zijn jullie niet de ansaar(helpers) van Allah? Zij zeiden: �natuurlijk� hij zei: �wees dan verheugd, want Allah zal niemand die zich in jullie toestand bevindt in de steek laten.� Toen de tijd van het faddjr gebed kwam, riep hij de mensen voor het gebed en hij leidde hen in het gebed. Toen knielde hij en de mensen deden dit eveneens. Hij begon te bidden(doe�aa-ea doen), zijn handen opgeheven, en de mensen deden dit evenzo. Zij baden totdat de zon opkwam, en de mensen begonnen naar de luchtspiegelingen te kijken die door de zon werden veroorzaakt, de een na de ander glinsterend, de hele tijd vurig biddend. Toen hij de derde bereikte, Cre�erde Allah een grote stroom fris water naast hen.(�Alaa�) liep ernaartoe, en de mensen volgden hem, toen dronken zij ervan en wasten zichzelf ermee. Voordat de zon zijn hoogtepunt had bereikt, begonnen de kamelen van alle richtingen terug te komen, met de voorraden op hen geladen, dus hadden de mensen helemaal niets verloren, en zij konden hun kamelen te drinken geven. Dit is een van de tekenen van Allah, getuigd door de mensen bij die veldslag. [1]

[1] Al-Bidaayah wa�l-Nihaayah: Dhikr riddat ahl al-Bahrayn wa �awdatihim.

Voor het gehele artikel verwijs ik je naar de site:

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/toc/ search/doea%20tegen%20stress/book/224

Ik weet niet of je het boek kent De weg naar het Paradijs dit is een hoofdstuk uit het boek remedie tegen stress.

~7ayaak Allah~

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 15:41

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh Beste zuster Het Licht,

Probeer wat meer afleiding te zoeken. Een stukje wandelen met de buurvrouw bijvoorbeeld. Probeer over die drempel heen te komen. Misschien doet het goed als je toch probeert wat contact te krijgen met je ouders..(Ik las ergens dat je daar ook problemen mee hebt)  Praten helpt meestal wel.. Het zal in het begin misschien een beetje moeilijk zijn, Maar ik denk dat zij op een gegeven moment hun band met jou ook willen verbeteren. Als je hen aan je zijde hebt, Dan heb je al wat meer steun. Maar dat komt met de tijd insha Allah. En vergeet niet: Na Regen, Komt Zonneschijn. In Soerat Asjar7 staat: Ienna ma3a L3oesrie yoesran, Fa iedaa faraghta fansab, Wa iela Rabbieka farghab. Ik weet niet hoe ik het precies moet vertalen, Maar het komt er op neer dat in het geval je je in een tegenslag bevindt, Je Allah om hulp dient te vragen. En misschien zie je die hulp niet meteen, Maar weet wel dat je beloont wordt voor je geduld beste zuster. En dat is waarom we hier op aarde zijn. Allah de Verhevene test of je genoeg vertrouwen in Hem hebt. Leg je vertrouwen in Hem en probeer de negatieve kanten van het leven niet een grotere rol te laten spelen dan de positieve. Ik wens je heel veel sterkte toe

Heel Veel Liefs,

Ni3met

 

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 04:28

 

Asalaam alaikoum,

Zuster Ammatoel Aziz heeft prachtige ahadiths geplaatst, ik weet zeker dat als je je gebeden goed verricht en veel doe3a's verricht dat je daardoor sterker wordt. Er was een tijd dat ik het ook heel moeilijk had, nadat ik begonnen was met het praktiseren van de islam ben ik sterker geworden. Ik had het gevoel dat ik de hele wereld aankon.

Wees niet beproefd, richt je tot Allah en geef niet op. Na regen komt zonneschijn inshaAllah.

P.s. een broeder heeft zelfmoord gepleegd, de moskee wou geen djanazah gebed voor hem verrichten. Souhana Allah dat is zo erg. Zelfmoord is haram in de Islam, vergeet dat niet lieve zuster.

Wa salaam alaikoum.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:34
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum

ik las net ergens in een post van je dat je kinderen hebt. als je nog eens zo'n rare gedachte krijgt,denk dan eens aan u kinderen,wat het gevolg voor u kinderen kan zijn,dat je bestraft in hel zal worden vanwege zelfmoord,..........dus denk eerst even heel goed na

Salaam Aleikum,bedankt voor al jullie reakties ik zal ze stukje bij beetje beantwoorden al zal ik niet overal op reageren

denken en doen zit wel een verschil in he....je kan iets denken maar het niet uitvoeren maar soms is de wanhoop een beetje dat ik vroeg of laat toch mijn kids verlies,maar ghair inshaAllah

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door �nder

Het is moeilijk inderdaad. Je hebt denk ik een echtgenote nodig die je teder, lief en romantische behandelt. Dat maakt je, samen met je geloof in de Ene, enorm gelukkig denk ik.

Wanneer ik me depressief voel ga ik met mijn uiterlijk aan de gang. Dat vind ik ontspannend.

Salaam Aleikum,er was een hele lieve goede broeder die met me wilde trouwen maar op het laatste moment zag hij er toch van af helaas....en hij twijfelde soms ook wel.

dus trouwen is niet weggelegd voorlopig ook vanwege mijn ex denk ik en ik heb wel 3 meisjes uit een eerder huwelijk ookal ben ik nog jong(23) toch vind je dan niet snel een goede partner die het wel serieus meend en verder ga ik ook niet meer op zoek als Allah wilt dat ik ooit trouw dan loopt er maar een man achter mij aanin plaats van andersom

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:43

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Licht, je bent een dapper mens. De Schepper heeft jou een plaats gegeven in het leven. Die plaats vindt je door goed te luisteren naar je ziel. Mediteren kan daarbij helpen. Bij de Islaam vindt je, zoals je schrijft, een rust die je eerder niet had. Blijf daarbij.
Je kunt ook een dagboek voor jezelf schrijven en dat -veel- later weer eens teruglezen. In wat jij schrijft herken ik veel van mijn eerste vrouw die ik verloren ben.
Ook zij was bang dat de Schepper haar zou straffen. Dat is niet zo, Hij houdt van je. Volg je ziel.

Salaam Aleikum ik vind het erg voor je dat je eerste vrouw verloren hebt mag Allah je helpen om er overheen te komen en zoek je beloning bij hem en verwerk het verdriet om haar op dejuiste manier inshaAllah misschien helpt dit gedichtje erbij

De jaren zijn voorbij gegaan,
Soms lijkt de tijd even stil te staan.
Ik denk aan jou toen je nog in deze wereld leefde,
En ook al was je iemand die voor iets anders streefde.
 
Jou vergeet ik niet!
Ik weet jij had in deze wereld ook veel pijn en verdriet.
En je hebt ook geleden,
Je hebt ook voor je rechten gestreden.
 
We hebben samen gelachen en gehuild,
En af en toe heb ik bij je geschuild.
Het doet pijn af en toe,
En soms maakt de situatie waarin jij leefde me moe.
 
Dan is het tijd voor het ochtendgebed,
Er is niets meer wat me nog belet.
Nu stromen de tranen over mijn wangen,
Mag Allah je vergeven dat je je soms ook overgaf aan het wereldse leven.
 
Ik denk aan alle goede dingen die je hebt gedaan in je leven,
Mag Allah je fouten vergeven.
Mag Allah je voor al het goeds belonen,
InshaAllah dat het toch nog met je goed gaat komen.
O Allah vergeef ons groot en klein,
En ook degenen die er niet meer zijn.   (amin)
 
Smeken is een van de dingen die ik nog voor je kan doen,En ik kan je familie en vrienden bezoeken uit goed fatsoen.
het hoe en waarom we leven en sterven is me door de jaren heen duidelijker geworden,
Mag Allah de liefde tussen ons mensen bevorderen.
 
De pijn en verdriet glijdt langzaam weg van mij,
en ik voel me weer vrij.
Het zon is langzaam opgekomen,
En het heeft mijn zorgen en verdriet om jou weer mee genomen.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:48
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum
wat doen jullie als jullie het leven niet meer zien zitten?
ik heb zelf last van depressies wat de laatste tijd te erg word dan ben ik heel blij dus overdreven blij en soms juist weer helemaal deprie en dan maak ik het liefst een einde aan mijn leven wat helemaal niet mag natuurlijk maar ja, en daarna word ik weer heel boos opmezelf omdat ik toch genoeg goede dingen heb in het leven elhamdulilah en er genoeg mensen zij die het goed hebben dus is er weer ene schuldgevoel dat ik geen goede moslima ben nog nooit geweest eigenlijk omdat ik toch altijd fouten maak en ik nooit ehct oplossingen weet omdat oplossingen vaak gemaakt werden door mijn ex enzo
toen ik nog niet moslims was was het erger en werden het echt daden en heb toen 3 pogingen gedaan in hele rare gebeurtenissen
wat is daar tegen te doen?

iemand een idee?
wa aleikum salaam

salam alaikum lieve zuster,

hoop dat je in goede gezondheid verkeerd.inshAllah. wat ik je aanraad om te doen is idd om even langs een arts te gaan, want ik denk idd zoals kimmie zei dat je aan manissche-depressieve stoornis lijdt..hoop het niet maar als het zo is dan is dat niet het einde van de wereld want er bestaan medicijnen voor en therapie.

ten eerste raad ik je aan veeeeel Koran te lezen. voor fajr en erna, en voor het slapen gaan.verder raad ik je aan goed te letten op wat je eet. dingen als koffie thee, snoep cola en vet eten dragen alleen meer en meer bij aan een depressie en suiker aan manie. dus let goed op wat je eet. eet regelmatig kleine hoeveelheden. en frisse lucht kan ook geen kwaad..ook al vind jij chatten beter om uit te rusten, zoek toch wat frisse lucht op. lopen is de beste medicijn tegen depressies. dat zal je arts ook tegen je zeggen als je gaat. maar doe dat in een natuurlijke omgeving, niet waar veel auto's zijn en zo. lucht moet schoon zijn. verder raad ik je aan om vaste tijden te stellen wanneer je gaat slapen en wanneer je opstaat, regelmaat is errrrreg belangrijk. en last but certainly not the least, pieker niet veel.

maar kijk, dit zijn alleen dingen die je kunnen helpen om met dit om te gaan, maar om ervan af te komen is het belangrijk om acjhter te halen waarom je depressief word en wat de reden is en dat aan te pakken. om een plant leven te geven geef je water aan zijn wortels niet aan zijn bladeren, aan de bladeren geef je alleen water als de plant zelf al op de betere weg is..begrijp je?dus zoek de reden op.heel belnagrijk.

nou, veel succes en moge Allah swt je genezen

wasalamalaikum

Salaam aleikum de begeleiders hier vinden me niet depressief hoor dus zal wel mee vallen inshaAllah al kunnen ze niet zien wat ik dnek en voel enz

En de redenen zijn wel bekend

maar jij ook bedankt voor je reaktie

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:49

En verder bedankt iedereen voor jullie goed bedoelde tips,en hadiths enz

salaam aleikum

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.