Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderzoek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
DJ_1988 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DJ_1988 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onderzoek
    Geplaatst op: 12 januari 2006 om 08:14

Hallo,

ik ben een meisje van 17 jaar en ik zit in 5HAVO van het Davinci College te Purmerend. Mijn naam is Daley.

ik doe op school een profielwerkstuk over moslims. Het is nog niet helemaal zeker waar het precies over gaat maar een kleine interpertatie over hetgeen ik wil onderzoeken:

- hoe denken moslims over hun eigen geloof? dit per generatie, dus de tieners, de ouders en de opa's en oma's. Ik wil onderzoeken hoe hun denken over bepaalde onderwerpen die met de Islaam te maken hebben.

- ik wil de kloof tussen moslims en niet-moslims verkleinen. Ik denk dat wij niet-moslims veel te vaak vreemde gedachtens hebben over het geloof.

- ik wil o.a. enquetes gebruiken.

Nu heb ik er veel moeite mee omdat ik me als niet-moslim natuurlijk in iets werp dat mij bijna totaal onbekend is.
Dit Profielwerkstuk is erop gericht jullie geloof duidelijker te maken, op een positieve manier. De kloof tussen niet-moslims en moslims te verkleinen en een beter beeld te geven aan moslims. (niet negatief bedoeld, maar ik denk dat velen van jullie weten hoe sommigen niet-moslims over het geloof denken! )

Het onderzoek is alleen gericht op mannelijke moslims, dit was mijn keuze omdat het te breed zou zijn om het van twee kanten te benaderen en ik bij mannelijke moslims taboebrekende onderwerpen kan weerleggen, wat vrouwen betreft bijvoorbeeld.

Ik ben op dit idee gekomen omdat mijn vriend moslim is en dat dus zeker niet betekend dat wij niet samen zouden kunnen zijn, want het klikt juist heel goed!

Wie is bereid mij te steunen bij dit onderzoek? Het is een beetje aan de krappe kant, volgende week vrijdag moet het af zijn, maar ik heb dan ook heel veel moeite moeten doen om dit onderwerp te mogen kiezen voor mijn PWS! (Want het past eigenlijk niet bij ��n vak dan ook in mijn pakket )

Ik vraag niet veel hulp, ik vraag alleen een beetje msnen misschien over dit onderwerp, of mailen, zodat ik mij er goed in kan verdiepen. Bovendien helpt elke minuut mee bij mijn onderzoek. (ik moet namelijk 80 uur volmaken, heb al een aantal uren volgemaakt hoor )

Wie denkt dat hij mij kan en wil helpen kan me toevoegen op [email protected]

Ik hoop iets van de mannelijke moslims op dit forum te horen (ongeacht leeftijd),

Heeeel erg bedankt als iemand reageert!!!

Groeten van Daley.

 

 

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 09:55

Ik denk dat er al zoveel gedaan wordt aan deze kant. Er zijn al zoveel boeken en artikels verschenen die zouden moeten laten zien hoe 'de moslim' echt is (voor zover die 'de moslim' bestaat).

Er heerst bij een deel van de niet-moslims inderdaad een negatief beeld over moslims. Dat is maar een deel van de kloof die er is tussen moslims en niet-moslims. Vanuit de moslim kant heerst er namelijk ook een vreemd en onjuist beeld over niet-moslims. Die kan van de kloof wordt bijna nooit genoemd. Misschien is het dus wel interessanter om naar die kan te kijken. Dus niet zozeer de helft van de kloof proberen te overbruggen die al door vele is geprobeert te overbruggen, maar juist een de andere kant te bekijken.

Pax

Remco

In heavens name would youuuuuuuu pleasssse shut up

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 13:30
Daewoo
wat bedoel je met die ractie. Remco heeft hier een punt, dat jij kennelijk
niet eens tot je wil laten doordringen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 06:10

DJ_1988,

ik hoop dat je een paar echte reacties krijgt, reken er echter maar niet te erg op ;-)  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door DJ_1988

- ik wil de kloof tussen moslims en niet-moslims verkleinen. Ik denk dat wij niet-moslims veel te vaak vreemde gedachtens hebben over het geloof. 



Ik denk dat er al zoveel gedaan wordt aan deze kant. Er zijn al zoveel boeken en artikels verschenen die zouden moeten laten zien hoe 'de moslim' echt is (voor zover die 'de moslim' bestaat).

Er heerst bij een deel van de niet-moslims inderdaad een negatief beeld over moslims. Dat is maar een deel van de kloof die er is tussen moslims en niet-moslims. Vanuit de moslim kant heerst er namelijk ook een vreemd en onjuist beeld over niet-moslims. Die kan van de kloof wordt bijna nooit genoemd. Misschien is het dus wel interessanter om naar die kan te kijken. Dus niet zozeer de helft van de kloof proberen te overbruggen die al door vele is geprobeert te overbruggen, maar juist een de andere kant te bekijken.

Pax

Remco
Je maakt een hele grote fout remco en dat is door te suggereren dat er van "jullie" kant al genoeg gedaan is en dus niets meer gedaan hoeft te worden. Wil je de kloof overbruggen dan moet het van twee kanten blijven komen. Van zowel de kant van de niet-Molsims als de kant van de Moslims.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marieke ect Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marieke ect Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:17
Misschien is al het geklets over kloven dichten wel een deel van het probleem. Misschien maakt het mensen meer bewust van een kloof en daarmee de kloof alleen maar groter.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:32
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

DJ_1988,

ik hoop dat je een paar echte reacties krijgt, reken er echter maar niet te erg op ;-)  Groetjes Kim

ja van jouw zeker niet jij praat alleen maar onzin hier

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 15:26

Leuk dat je DJ_1988 even illustreert wat ik bedoel.

Voor de minder heetgeblakerden onder u, ik bedoelde dus dat op dit forum meestal afwijzend gereageerd wordt op enquetes wegens achterdocht jegens de AIVD enzo.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:18
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

DJ_1988,

ik hoop dat je een paar echte reacties krijgt, reken er echter maar niet te erg op ;-)  Groetjes Kim

 

U vergist zich tweemaal, Kimmie.

De eerste maal:  ik ben bereid tot een serieuze reactie (ze kan er dus wel degelijk op rekenen, en zelfs heel erg op rekenen, wat mij betreft altans) (DJ_1988)

De tweede maal: u zegt reken er echter maar niet te erg op... namelijk u bent twee komma's vergeten... reken er echter, maar niet te erg, op...

groet

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.