Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Palestijnen kiezen voor de harde lijn

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Palestijnen kiezen voor de harde lijn
    Geplaatst op: 26 januari 2006 om 11:04
Nu Hamas de grootste partij lijkt te zijn geworden en waarschijnlijk de nieuwe regering en vertegenwoordiger zal zijn van het Palestijnse Volk denk ik dat er een grote kans bestaat dat de Palestijnen opnieuw het kind van de rekening dreigen te worden.
Natuurlijk het kan gebeuren dat Hamas afstand zalnemen van hun terroristisch verleden, maar hoe groot is die kans?
En wat voor verschrikkelijke gevolgen zal hun weigering niet hebben?
De palestijnen zullen officieel een groep mensen worden met staats ambitie die offieel tereur steunen.
Dat betekent niets meer of minder dat hun eventuele ambities op een eigen Staat samen met hamas begraven zullen worden.
Westerse hulp in de vorm van voedsel en geld zal verdwijnen.(Het is verboden om terroristische organisaties te steunen en Hamas staat op die lijst van vele landen)
Het weinige overleg dat plaats vond de voor- akoorden die gesloten waren allemaal verdwenen.
Een absolute vrijbrief voor Israel om huis te houden binnen de Palestijnse gebieden.
Immers behoeft zich in te houden tegen een groep mensen die de vernietiging van deze staat nastreeft?En bovendien kan dit voortaan ook onder de noemer War on Terror.
Kortom de Palestijnen zijn weer eens op een verschrikkelijke manier te kijk gezet!
Eerlijk gezegd denk ik dat Hamas geen andere keuze meer heeft dan om het geweld af te zweren .
Voor de spreekwoordelijke Arabische trots is geen enkele tijd meer.
Ik hoop maar dat de leiders van Hamas dit beseffen.
 

,
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:10

Beste Druide,

 

De laatste tijd heb je mij positief versteld laten staan met je antwoorden. Maar nu maak je een kleine denkfout: Met intimidatie kan je misschien een dictator afschrikken, maar niet een volk. Vandaag heeft het volk van een bezet en onderdrukt land een keuze gemaakt.

 

Er was ooit een tijd geweest dat ikzelf veel nieuwsgierige ogen trok en respect kreeg wanneer ik in mijn spierwitte jalaba en zwarte baard door de straten van Rotterdam liep. Mensen keken naar mij op en vroegen: �Ben je moslim? Prachtig wat je daar aan hebt.�

 

Tegenwoordig ben je voor de gemiddelde westerling geen tweede blik waard als je in jalaba, met baard of sluier loopt. Laatst kreeg ik op de markt nog naar mijn hoofd geslingerd: �door jou soort is er oorlog in de wereld�. Met de negatieve berichtgeving in de media in het achterhoofd, weet een ieder dat het niet lang meer zal duren voordat kleine zaken als negeren en mijden van moslims binnenkort zal veranderen in meer extremere uitingen zoals het weigeren van moslims in winkels en restaurants. (de gesluierde vrouw die in het postkantoor niet geholpen werd is een eerste voorteken)

 

Bordjes met de tekst �joden worden niet toegelaten� of �joden betreden op eigen risico� verschenen destijds binnen 5 jaar tijd door geheel Duitsland. Joden werden geweigerd in parken, zwembaden en in het openbaar vervoer. Al de tekenen lijken aan te geven dat de geschiedenis zich herhaalt, dit keer voor de moslims.

 

En van Arabische trots wil ik niet spreken. Het zijn moslims met dat beetje zelfrespect die nooit ervoor zullen kiezen het handje omhoog te houden bij het Westen.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:32
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Nu Hamas de grootste partij lijkt te zijn geworden en waarschijnlijk de nieuwe regering en vertegenwoordiger zal zijn van het Palestijnse Volk denk ik dat er een grote kans bestaat dat de Palestijnen opnieuw het kind van de rekening dreigen te worden.
Natuurlijk het kan gebeuren dat Hamas afstand zalnemen van hun terroristisch verleden, maar hoe groot is die kans?
En wat voor verschrikkelijke gevolgen zal hun weigering niet hebben?
De palestijnen zullen officieel een groep mensen worden met staats ambitie die offieel tereur steunen.
Dat betekent niets meer of minder dat hun eventuele ambities op een eigen Staat samen met hamas begraven zullen worden.
Westerse hulp in de vorm van voedsel en geld zal verdwijnen.(Het is verboden om terroristische organisaties te steunen en Hamas staat op die lijst van vele landen)
Het weinige overleg dat plaats vond de voor- akoorden die gesloten waren allemaal verdwenen.
Een absolute vrijbrief voor Israel om huis te houden binnen de Palestijnse gebieden.
Immers behoeft zich in te houden tegen een groep mensen die de vernietiging van deze staat nastreeft?En bovendien kan dit voortaan ook onder de noemer War on Terror.
Kortom de Palestijnen zijn weer eens op een verschrikkelijke manier te kijk gezet!
Eerlijk gezegd denk ik dat Hamas geen andere keuze meer heeft dan om het geweld af te zweren .
Voor de spreekwoordelijke Arabische trots is geen enkele tijd meer.
Ik hoop maar dat de leiders van Hamas dit beseffen.
 

,
Dit is geen Arabische trots meer, want die is al een tijdje geleden verdwenen arabieren hebben niks meer te zegen op de wereld en  zijn eerder dienaren van de Vs, de palestijnen zijn zo een 50 jaar terug helemaal afgemaakt door de joden en dat moeten we nu dus vergeten, nee dus , ze moeten hun strijd niet opgeven totdat heel israel in de handen van moslims zijn, wie voert er nauw een vredesakkoord met een stelletje zionisten !
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:40

En Druide, wat ik je duidelijk wilde maken is dat de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) lang geleden al voorspelde wat er zou gaan gebeuren. Tot nu toe is alles uitgekomen.

 

De Palestijnen hebben geen andere keus gehad dan met de intifada te starten. Handje hoog houden is nooit een keus geweest. De joden zijn erop gericht om meer Palestijns land te bezetten en loeren continu in de richting van Iran en Syri�. Dankzij de hulp van de Amerikanen kan de strijd maar ��n kant op en alleen maar nog heftiger worden. Miljoenen moslims zullen sterven en er zullen misdaden tegen moslims plaatsvinden, gruwelijker dan die van Hitler. Maar hier zijn we op voorbereid.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:10

De Palestijnse aanslagen in Israel hebben het Palestijnse probleem op de wereldkaart gezet. Zonder de aanslagen van extremistische Palestijnen waren de Palestijnen verder als volk vernederd. Helaas kan ik niet anders concluderen.

De Israeliers zouden nooit terrein 'terug' hebben gegeven zonder het Palsestijnse geweld. Ze zouden verder gestreefd hebben naar een Groot Israel. Dat was ook Sharon's uitgangspunt.

Nu de Palestijnen en masse gekozen heeft voor Hamas, (natuurlijk ook omdat de partij van Arafat, God hebbe zijn ziel, zo corrupt was als de maffia van Napels) creeert het Palestijnse volk een nieuw probleem. Een probleem waar ze vooral zelf onder kunnen lijden.

Stel dat Hamas door blijft gaan vanuit het principe dat Israel van de kaart geveegd moet worden. Ze zal zich in ieder geval internationaal in een isolement manouvreren. Op termijn in deze houding onhoudbaar.

Israel hoeft geen verantwoording meer hoeven af te leggen als het land (weer eens) militaire operaties uit zal voeren op Palestijns gebied. Ze zal zich gesterkt voelen door de houding van Hamas.

Hamas was tot nu toe vooral een oppositiepartij. Ze zal nu waar moeten maken dat ze ook een regeringspartij kan zijn, die heel pragmatisch te werk gaat. Ik vraag me af of Hamas daartoe in staat is.

Het Palestijnse volk gaat waarschijnlijk nog heel, heel moeilijke jaren tegemoet. En deels is dat haar eigen keus.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:17
Jiyuu,
sorry hoor, maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die
slachtofferhouding. Als je er toen bij geweest was met die nazi's, dan zou
je nu toch wel anders reageren. Je schijnt niet te beseffen welke
mogelijkheden je hier hebt. Dat je jezelf buitenspel zet met het dragen
van een uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag hier op
straat, dat is jouw keuze en het is tekenend dat je daar geen begrip voor
schijnt te hebben.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:27

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jiyuu,
sorry hoor, maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die
slachtofferhouding. Als je er toen bij geweest was met die nazi's, dan zou
je nu toch wel anders reageren. Je schijnt niet te beseffen welke
mogelijkheden je hier hebt. Dat je jezelf buitenspel zet met het dragen
van een uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag hier op
straat, dat is jouw keuze en het is tekenend dat je daar geen begrip voor
schijnt te hebben.

 

hij heeft het ook over de toekomst

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:41

Dan zou hij eerst de geschiedenis eens moeten leren.

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 16:10
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De Palestijnse aanslagen in Israel hebben het Palestijnse probleem op de wereldkaart gezet. Zonder de aanslagen van extremistische Palestijnen waren de Palestijnen verder als volk vernederd. Helaas kan ik niet anders concluderen.

De Israeliers zouden nooit terrein 'terug' hebben gegeven zonder het Palsestijnse geweld. Ze zouden verder gestreefd hebben naar een Groot Israel. Dat was ook Sharon's uitgangspunt.

Nu de Palestijnen en masse gekozen heeft voor Hamas, (natuurlijk ook omdat de partij van Arafat, God hebbe zijn ziel, zo corrupt was als de maffia van Napels) creeert het Palestijnse volk een nieuw probleem. Een probleem waar ze vooral zelf onder kunnen lijden.

Stel dat Hamas door blijft gaan vanuit het principe dat Israel van de kaart geveegd moet worden. Ze zal zich in ieder geval internationaal in een isolement manouvreren. Op termijn in deze houding onhoudbaar.

Israel hoeft geen verantwoording meer hoeven af te leggen als het land (weer eens) militaire operaties uit zal voeren op Palestijns gebied. Ze zal zich gesterkt voelen door de houding van Hamas.

Hamas was tot nu toe vooral een oppositiepartij. Ze zal nu waar moeten maken dat ze ook een regeringspartij kan zijn, die heel pragmatisch te werk gaat. Ik vraag me af of Hamas daartoe in staat is.

Het Palestijnse volk gaat waarschijnlijk nog heel, heel moeilijke jaren tegemoet. En deels is dat haar eigen keus.

 

ben met je eens PP, maar betekend dit dat israel het recht heeft om hun oorlog verder op te schroeven?   want naar mijn mening is er een verschil tussen praten en daden.. de hamas heeft het tot op heden niets gedaan van wat zij zogenaamd voor staan namelijk het vernietigen van israel. ze zouden het niet eens kunnen maar feit is wel dat ze dit als een soort slogans gebruiken en hiermee sympathie oproepen bij een bevolking die al meer dan 60 jaar te kampen heeft met zionistische tiranie.   ik vind dat deze zionisten eerst maar alle bezette gebieden moeten terug geven voor dat men de komt wijzen richting de hamas of wie dan ook..  

maar voor de rest vind ik dat je het bijzonder goed hebt verwoord.  ben je niet stiekem moslim geworden

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:11

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jiyuu,
sorry hoor, maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die
slachtofferhouding. Als je er toen bij geweest was met die nazi's, dan zou
je nu toch wel anders reageren. Je schijnt niet te beseffen welke
mogelijkheden je hier hebt. Dat je jezelf buitenspel zet met het dragen
van een uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag hier op
straat, dat is jouw keuze en het is tekenend dat je daar geen begrip voor
schijnt te hebben.

Uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag?  Wie associeert dat dan met moord en doodslag? De weldenkende, niet veralgemenende mens of de bekrompen, veralgemenende op mens lijkende? 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:19
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jiyuu,
sorry hoor, maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die
slachtofferhouding. Als je er toen bij geweest was met die nazi's, dan zou
je nu toch wel anders reageren. Je schijnt niet te beseffen welke
mogelijkheden je hier hebt. Dat je jezelf buitenspel zet met het dragen
van een uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag hier op
straat, dat is jouw keuze en het is tekenend dat je daar geen begrip voor
schijnt te hebben.

Uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag?  Wie associeert dat dan met moord en doodslag? De weldenkende, niet veralgemenende mens of de bekrompen, veralgemenende op mens lijkende? 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:20
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:38
Waar ameriKKKa altijd zo hoog van de toren blaast over democratie is nu gebeurd in Palestina. Hamas is op een democratische manier gekozen door het volk. Vind het ronduit zwak van de ameriKKKanen dat ze nu al aangeven niet met de democratisch gekozen Hamas te zullen onderhandelen. Die ameriKKKanen geloven alleen maar in democratie zolang het maar volgens hun regeltjes gebeurt. Je moet roeien met de riemen die je hebt maar als je het mij vraagt dan saboteren de joden en de ameriKKKanen nu moedwillig de kansen op vrede door Hamas niet serieus te willen nemen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:49
zegt de tiraan des werelds :dat je niet voor vrede kunt zijn en tegerlijk er tijd aanslagen plegen... verbaast me dat bush telkens moslims verwijten van praktijken die hij juist uitvoert.. ik zou zeggen bush get the hell out of irak en afganistan zodat het idd vrede daar wordt. want landen bezetten en democratie/vrede brengen kan blijkbaar wel onder de amerikaanse zionistische vlag
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 20:06
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Jiyuu, sorry hoor,
maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die
slachtofferhouding. Als je er toen bij geweest was met die nazi's, dan zou
je nu toch wel anders reageren. Je schijnt niet te beseffen welke
mogelijkheden je hier hebt. Dat je jezelf buitenspel zet met het dragen
van een uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag hier op
straat, dat is jouw keuze en het is tekenend dat je daar geen begrip voor
schijnt te hebben.


Uniform dat geassocieerd wordt met moord en doodslag?� Wie
associeert dat dan met moord en doodslag? De weldenkende, niet
veralgemenende mens of de bekrompen, veralgemenende op mens
lijkende?�



Je zult er toch rekening mee moeten houden dat er veralgemeniserende
mensen zijn. Dat uniform is voor de gemiddelde waarnemer toch een
uiterlijk kenmerk van radicale moslims. En daar heeft men nu eenmaal
door allerlei incidenten geen goede indruk van. Zo is het ook als jij een
amerikaanse soldaat ziet. Dat uniform associeer je wellicht met
onderdrukking en overkill, terwijl lang niet alle amerikaanse soldaten zich
daar mee bezig houden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 20:44
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Beste Druide,

 

De laatste tijd heb je mij positief versteld laten staan met je antwoorden. Maar nu maak je een kleine denkfout: Met intimidatie kan je misschien een dictator afschrikken, maar niet een volk. Vandaag heeft het volk van een bezet en onderdrukt land een keuze gemaakt.

 

Er was ooit een tijd geweest dat ikzelf veel nieuwsgierige ogen trok en respect kreeg wanneer ik in mijn spierwitte jalaba en zwarte baard door de straten van Rotterdam liep. Mensen keken naar mij op en vroegen: �Ben je moslim? Prachtig wat je daar aan hebt.�

 

Tegenwoordig ben je voor de gemiddelde westerling geen tweede blik waard als je in jalaba, met baard of sluier loopt. Laatst kreeg ik op de markt nog naar mijn hoofd geslingerd: �door jou soort is er oorlog in de wereld�. Met de negatieve berichtgeving in de media in het achterhoofd, weet een ieder dat het niet lang meer zal duren voordat kleine zaken als negeren en mijden van moslims binnenkort zal veranderen in meer extremere uitingen zoals het weigeren van moslims in winkels en restaurants. (de gesluierde vrouw die in het postkantoor niet geholpen werd is een eerste voorteken) Wat een onzin...

 

Bordjes met de tekst �joden worden niet toegelaten� of �joden betreden op eigen risico� verschenen destijds binnen 5 jaar tijd door geheel Duitsland. Joden werden geweigerd in parken, zwembaden en in het openbaar vervoer. Al de tekenen lijken aan te geven dat de geschiedenis zich herhaalt, dit keer voor de moslims.

 

En van Arabische trots wil ik niet spreken. Het zijn moslims met dat beetje zelfrespect die nooit ervoor zullen kiezen het handje omhoog te houden bij het Westen.

   
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 20:47
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Nu Hamas de grootste partij lijkt te zijn geworden en waarschijnlijk de nieuwe regering en vertegenwoordiger zal zijn van het Palestijnse Volk denk ik dat er een grote kans bestaat dat de Palestijnen opnieuw het kind van de rekening dreigen te worden.
Natuurlijk het kan gebeuren dat Hamas afstand zalnemen van hun terroristisch verleden, maar hoe groot is die kans?
En wat voor verschrikkelijke gevolgen zal hun weigering niet hebben?
De palestijnen zullen officieel een groep mensen worden met staats ambitie die offieel tereur steunen.
Dat betekent niets meer of minder dat hun eventuele ambities op een eigen Staat samen met hamas begraven zullen worden.
Westerse hulp in de vorm van voedsel en geld zal verdwijnen.(Het is verboden om terroristische organisaties te steunen en Hamas staat op die lijst van vele landen)
Het weinige overleg dat plaats vond de voor- akoorden die gesloten waren allemaal verdwenen.
Een absolute vrijbrief voor Israel om huis te houden binnen de Palestijnse gebieden.
Immers behoeft zich in te houden tegen een groep mensen die de vernietiging van deze staat nastreeft?En bovendien kan dit voortaan ook onder de noemer War on Terror.
Kortom de Palestijnen zijn weer eens op een verschrikkelijke manier te kijk gezet!
Eerlijk gezegd denk ik dat Hamas geen andere keuze meer heeft dan om het geweld af te zweren .
Voor de spreekwoordelijke Arabische trots is geen enkele tijd meer.
Ik hoop maar dat de leiders van Hamas dit beseffen.
 

,
Dit is geen Arabische trots meer, want die is al een tijdje geleden verdwenen arabieren hebben niks meer te zegen op de wereld en  zijn eerder dienaren van de Vs, de palestijnen zijn zo een 50 jaar terug helemaal afgemaakt door de joden en dat moeten we nu dus vergeten, nee dus , ze moeten hun strijd niet opgeven totdat heel israel in de handen van moslims zijn, wie voert er nauw een vredesakkoord met een stelletje zionisten !
Ik vraag mij af of ik bij dit soort uitspraken,ook de Golan hoogte zou opgeven als ik regeringsleider van Israel was...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 22:02

Over geweld gesproken: de tekstuele bombardementen van Wasil zijn ook niet misselijk.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:09

Men moet niet vergeten dat er een joodse staat is gebouwd op Arabisch grondgebied. En niet omgekeerd. Er zijn in het verleden en in het heden verscheidene toespraken geweest van Amerikaanse presidenten op Zionistische bijeenkomsten. Daar is verklaard dat men desnoods bereid is Amerikaanse troepen in te zetten om het zionistische regime in stand te houden op bezet Palestijns gebied. Dat betekent dat christelijke jongens en meisjes ingezet gaan worden om de arme Palestijnen dood te schieten. Terwijl deze onschuldige Palestijnen niets anders willen dan dat de vele VN-resoluties worden nageleefd die zijn aangenomen tegen de zionisten en dat ze eindelijk na 57 jaar kunnen terugkeren naar hun huizen waar ze in 1948 met geweld uit zijn weggejaagd. Het was het jaar dat joden uit Oost-Europa massaal werden overgebracht naar Arabisch gebied. Het moment dat Bush nu zal besluiten om zijn troepen naar bezet Palestijns gebied te brengen, is ook meteen het begin van WOIII.

 

sorry hoor, maar je ziet spoken. maar je zult wel belang hebben bij die slachtofferhouding. (PPP)

 

ik liep naar de markt in mijn alledaagse kleding (wat jij �uniform� noemt) om wat vers fruit te halen voor het avondeten. Hoe had ik kunnen weten dat ik daardoor mede verantwoordelijk zou worden gehouden voor het ontstaan van WOIII???

 

Dan zou hij eerst de geschiedenis eens moeten leren. (PP)

 

Als je ook eens wilt weten wat er allemaal staat te gebeuren in het Midden-Oosten en hoe de meest verschrikkelijke holocaust in menselijke geschiedenis door de inval in Iraq nu in de maak is gezet: lees dan eens de Quran. Dan lees je over de opkomst en de val van zowel de joden als de moslims. Misschien is het in jouw ogen amateuristisch om uit Heilige Geschriften te lezen. Maar ik denk dat de tijd is aangebroken om eens aandacht te schenken aan de vele waarschuwingen en voorspellingen in de Quran.

 

De Quran geeft een perfecte samenvatting van 2000 jaar joodse geschiedenis in een paar verzen. En de laatste 1400 jaar bewijzen ook de nauwkeurigheid van de woorden van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) die zei dat de situatie van Bani Israil en de Moslims identiek zou zijn � zoals de schoenen uit een paar. Moslims, de Arabieren in het bijzonder, hebben te weinig geleerd van de lessen van het verleden en de toekomst. De tijd is rijp dat de voorspellingen van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) uit gaan komen: Iraq zal bezet worden (is al gebeurd) en het zal verdeeld worden, daarna breekt er de grootste oorlog uit in het Midden-Oosten.

 

Je hoeft geen Internationale Betrekkingen te hebben gestudeerd, bekijk gewoon de internationale ontwikkelingen in context met de Quran en de gezegdes van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam).

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:22
De selffullphilling prohpecy van moslims?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 04:54
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De selffullphilling prohpecy van moslims?


Het gaat niet eens op hier, omdat in de Koran duidelijke gedragsnormen staan die ons het goede pad laat zien.

Het kan niet kloppen dat iemand het Islamitische khalifaat wil opgeven om vervolgens geregeerd te worden door dictators, zoals is geprofeteerd.De Koran geeft ons duidelijk aan dat wie de geboden van Allah nakomt, altijd als overwinner wordt aangestelt enzegeningen ontvangt.

Welke persoon denkt zo na? We worden over een tijdje toch geregeerd door dictators, dus laat ik maar even gaan zondigen om naar de Hel te gaan en extra te genieten van het wereldse leven.

Anders zou er geen gewapende opstand zijn in Irak, we stellen immers niks meer voor tegenover het grote VS met al zijn f16's, zou je dan zeggen.

Bedoel je dat moslims solliciteren naar een pak slaag? En zich moeten overgeven aan de westerse cultuur/godsdienst, omdat ze anders geen voet aan de grond kunnen zetten door alle belemmeringen op economisch en politiek vlak.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 06:55

Ik vraag mij af of ik bij dit soort uitspraken,ook de Golan hoogte zou opgeven als ik regeringsleider van Israel was...

 

ze hebben het zelf gedaan, je gaat nu toch niet een beetje die stelletje zionisten staan beschermen,  het was dus goed dat ze ff de palestijnen hebben vermoord, wie is er nauw voor geweld wij of de heldere katholieken, want ik concludeer hieruit dat jij het gewoon prachtig vindt dat palestina is veroverd en dat de palestijnen zijn vermoord door de joden, dat merkte ik ook aan jouw vorige post in een van de topics, waarin je zei, israel mag alle macht  gebruiken om zijn eigen land te verdedigen!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 07:30
Jiyuu,
jou w verbazing over de reacties op jouw kleding is te begrijpen. begrijp
jij ook waar het vandaan komt? Je zegt zelf al dat er ooit juist waardering
voor was...

je schetst een doemscenario, maar idd ook de Boeken van Christenen en
Joden spreken over een WOIII oftewel Armageddon. Ook is al duidelijk
waar die laatste allesvernietigende slag zal plaats grijpen. Armageddon is
de vlakte van Jisre�el; tussen de kust bij Haifa en de Westbank. Daar waar
ooit Isra�l het smalst was. Van ouds her zijn daar talloze veldslagen
geweest. Isra�l zal het in deze slag zeer benauwd krijgen. hun situatie zal
er hopeloos uit zien. Maar op het nippertje worden ze verrast door de
komst van Masi Isa, die hen komt verlossen. Alle aanvallende legers
zullen vernietigd worden en Isra�l zal Isa Masi aanvaarden en groot
berouw hebben hem afgewezen en zelfs gedood te hebben.
Radicalisering is altijd een opmaat naar strijd. Je zegt zelf al dat ook
Moslims in de pan gehakt zullen worden. Zou het niet zo kunnen zijn dat
god wil dat er juist niet tot in het extreme geradicaliseerd wordt?

Dan de recente geschiedenis. Ik betwijfel of Palestina als Aranbisch
gebied gezien moet worden. Dat de Palestijnen het kind van de rekening
geworden zijn is erg, maar laten we niet vergeten, dat in de oorlogen
sinds de uitroeping van de staat Isra�l de omringende landen steeds weer
begonnen zijn (uitgezonderd de Libanonoorlog) en dat dankzij VN
resoluties die oorlogen heel kort waren en de omringende landen voor
groter rampspoed behoedde.
Zoals ik boven al schreef was Jisre�el de Achilleshiel van isra�l; een strook
van krap 15 km breed. En ook de golan was een strategische bedreiging.
Zo is dankzij de agressie van de omringende landen De Westbank, de
Golan en Oost Jeruzalem in handen van Isra�l gekomen.
Er zijn in die eerste oorlog veel Palestijnen verdreven en die kwamen
terecht in vluchtelingenkampen. die kampen zijn door de omringende
landen expres in stand gehouden als stinkende etterbuilen. Nooit is er
door de omringende landen een oplossing gezocht om in de nieuwe
situatie voor de Palestijnen een aanvaardbare situatie te cre�ren. De
Palestijnen zijn gedurende zovele jaren in feite gebruikt als een rode lap
om de partijen tegen elkaar op te hitsen. Intussen hadden veel Palestijnen
in Isra�lisch gebied een goed bestaan en volop werk in de Isra�lische
samenleving. frappant is ook dat bvb de bedoe�nen veel meer op hebben
met Isra�lies dan met Arabieren; terwijl ze dat zelf zijn...
De beide intifada's zijn door de Palestijnen begonnen. Met name de
laatste kenmerkt zich door niets ontziend bloedig geweld. en wat was de
aanleiding? Sharon wandelde op terrein waarvan de Palestijnen vinden dat
hij dat niet mocht. een heel goede reden dus om bussen met onschuldige
mensen op te blazen etc. De actie van Sharon werd een provocatie
genoemd, maar de Intifada liefhebbers lieten zich maar al te graag
provoceren...
Ik praat Isra�l niet goed, ze zijn soms keihard in hun optreden, maar het
is toch ook wel een kwestie van oorzaak en gevolg.

Tenslotte, Je zegt gemakkelijk dat Palestina Arabisch gebied is. Daar zijn
geen historische gronden voor. het is natuurlijk ook gewoon veroverd,
door Turken en Engelsen en ook eens door de Arabieren. Dus die
aanspraken zijn dubieus. Net zoals de aanspraken op een Jordaans
koninkrijk etc.
De Joden zijn door God zwaar gestraft voor hun hardnekkigheid. Wat nu
Palestina heet was ooit door God aan hen toegewezen. Wegens hun
afgoderij zijn ze al eens eerder verbannen, maar ook weer door God terug
geleid. De laatste grote verbanning, de diaspora, is ven hetzelfde. Door
de hele bijbel heen kan je lezen dat er een terugkeer is; door God geleid.
Zonder de hand van God was dit onmogelijk geweest. Ik begrijp dan ook
niet zo goed dat Moslims niet kunnen accepteren dat God de Joden terug
geleid heeft en beschermt. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de strijd
tegen Isra�l een strijd tegen God is...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 07:43
En denk nu niet dat De Palestijnen massaal op Hamas stemden omdat ze
de strijd of een radicale Islam willen. Ik denk dat het toch vooral een
proteststem was tegen de door en door corrupte el Fatah voor een Hamas
die in ieder geval iets deed aan verbetering van de leefomstandigheden.
Arme Palestijnen, idd, wat halen ze zich nu weer op de hals.
De kretelogie van die Hamasleider voorspelt niet veel goeds. Had het er
over Jeruzalem nooit op te geven omdat het t derde heiligdom van de
Islam is. Het komt kennelijk niet bij hem op dat Jeruzalem voor Joden en
veel Christenen de allerheiligste plaats is. Jullie hebben toch Mekka, waar
een niet moslim geweerd wordt? In Jeruzalem mogen alle volkeren en
geloven rond lopen. toch niet slecht van zo'n bezettende macht, voor wie
die stad de allerheiligste plek op aarde is... Verbazend dat ze alle
moslims er nog niet uitgegooid hebben
Trouwens; was Mekka ook ooit niet gewapenderhand veroverd door jullie
profeet? Nix nieuws onder de zon, dus.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 09:49
Werd de geliefde Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) van Allah niet onderdrukt en geslagen door de veelgodenaanbidders van Mekka, en in Medina verraden en aangevallen door de Joden. Niks nieuws onder de zon, dus.

Is de Boodschapper van Allah (salla Allahu aleyhi wassalam) niet vergiftigd door de Joden en had hij hier geen last van bij zijn sterven. Niks nieuws zeker.

Jeruzalem is heiliger voor de moslims, Boodschappers worden niet ontkent en er wordt geloofd in Allah. Als Jeruzalem heilig is voor de Joden, waarom geloven zij niet in wat Allah heeft geopenbaard en probeerden zij Isa (aleyhi assalaam) en Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam) te doden? Verdwaald zonder leiding rechtschapenheid claimen.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 10:29
Hallo Jiyuu,
Ik denk dat men mijn opmerking over de befaamde arabische trots verkeerd begrepen heeft:-)
Waar ik eigenlijkop doelde was het gegeven dat de Hamas vele dingen beloofd heeft waar nu vele wanhopige mensen hun hoop op gevestigd hebben.
Bv aanpak van de werkeloosheid , bevrijding van /Palestina etc.
Maar om maar zelfs een klein gedeelte te kunnen realiseren hebben ze wel degelijk de steun nodig van Europa.
Verder is het naar mijn mening zo dat een eventuele werkzame druk op Israel alleen maar een vreedzame zijn kan.
Waar het om gaat is dat een conflict altijd verschillende aspecten kent.
Op militair gebied kunnen de Palestijnen niks winnen. Dat is wellicht niet leuk maar het is een gegeven.
Daar staat echter tegenover dat israel het ethische aspect nooit winnen kan omdat niemand natuurlijk om het onrecht dat miljoenen Palestijnen aangedaan wordt kan ontkennen.
Het is dus dit laatste wat de Palestijnen meer zouden moeten uitspelen .
aanslagen op andere onschuldige burgers ondermijnen dit slechts.
Verder is het belangrijk dat de Palestijnen op dit moment geen enkele officiele status kennen.
Palestina als staat bestaat helaas nog steeds niet.
Belangrijk is dus om als eerste een Palestijnse staat te verwezelijken.
De vorm en omvang zou Nu op dit moment niet het hoofddoel moeten zijn.
Dat kan later na een eventuele verwezelijking beter omdat Staten meer rechten hebben internationaal gezien als Volkeren.
Abbu Abbas is een man die dit begrijpt.
op dit moment is een vreedzame benadering beter dan een gewelddadige confrontatie.
Het heeft geen enkele zin om iemand die sterker is aan te vallen.
Het gaat hier niet om dapperheid maar om inteligentie.
Hamas heeft zichzelf in een zeer moeilijke positie gebracht omdat alleen de steun van de meerderheid van eigen achterban nooit voldoende zijn kan.
door hun eign programma zou Hamas moeten kunnen beseffen dat ze nooit geaccepteerd zullen worden.
Binnen het speelveld van de wereld zijn stoere woorden niet genoeg.
Voor de palestijnen zal het belangrijk zijn om die steun die ze hebben niet te verliezen.
Integendeel die moeten ze verder uitbouwen naar mijn mening.
Laten we maar hopen dat Hamas voldoende wijsheid bezit.

jiyuu wat betreft de discriminatie die je ervaarde wat kan ik daar van zeggen?
Ik vind dit persoonlijk verschrikkelijk. Maar er zijn vele domme mensen in de wereld en ook in Nederland.
Maar niet alle Nederlanders zijn zo. Wat je ervaard is denk ik het gevolg van wat de ultra rechtse beweging heeft gerealiseerd via propaganda.
Het is zeker niet zo dat Nederlanders zich hierbij neer zullen leggen. bij lange na niet!!
Die dag zal nooit komen!!
En verder zou je wat kunnen posten omtrent de profetien die van Islamitische oorsprong zijn?
Mischien in een ander topic. Ik ken ook vele .Het zou interesant zijn om ze eens te vergelijken.
Groetjes Herne.



Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 11:57

[QUOTE=postpentacost]En denk nu niet dat De Palestijnen massaal op Hamas stemden omdat ze
de strijd of een radicale Islam willen. Ik denk dat het toch vooral een
proteststem was tegen de door en door corrupte el Fatah voor een Hamas
die in ieder geval iets deed aan verbetering van de leefomstandigheden.
Arme Palestijnen, idd, wat halen ze zich nu weer op de hals.
De kretelogie van die Hamasleider voorspelt niet veel goeds. Had het er
over Jeruzalem nooit op te geven omdat het t derde heiligdom van de
Islam is. Het komt kennelijk niet bij hem op dat Jeruzalem voor Joden en
veel Christenen de allerheiligste plaats is. Jullie hebben toch Mekka, waar
een niet moslim geweerd wordt? In Jeruzalem mogen alle volkeren en
geloven rond lopen. toch niet slecht van zo'n bezettende macht, voor wie
die stad de allerheiligste plek op aarde is... Verbazend dat ze alle
moslims er nog niet uitgegooid hebben
Trouwens; was Mekka ook ooit niet gewapenderhand veroverd door jullie
profeet? Nix nieuws onder de zon, dus.[/QUOTE

dit is niet hetzelfde zionisten/joden liefhebber post....... onze profeet werdt vervolgd en werd bijna vermoord alleen maar al, omdat hij langs de kabaa liep en wou vermoord worden ze moesten zichzelf beschermen en dat deden ze ook en zo werdt mekka veroverd, dit is geen goeie voorbeeld joden/zionisten liefhebber, ten eerste zijn de joden niet vermoord door ons ( maar door onze grote vrienden de heldere katholieken in de wo2 en ook in de 16eeuw)de joden gingen massaal vluchten naar de moslimlanden in de 16eeuw , omdat ze massaal vervolgd werden door de katholieken, ze leefden in jeruzalem samen met moslims en christen dus waar heb je het over dat alle volkeren er rustig(zogenaamd rustig)lopen was all een tijdje terug ook het geval joden/zionisten liefhebber post.... ik zou zeggen onderzoek de geschiedenis maar eens

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 15:22

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het komt kennelijk niet bij hem op dat Jeruzalem voor Joden en
veel Christenen de allerheiligste plaats is. Jullie hebben toch Mekka, waar
een niet moslim geweerd wordt? In Jeruzalem mogen alle volkeren en
geloven rond lopen. toch niet slecht van zo'n bezettende macht, voor wie
die stad de allerheiligste plek op aarde is... Verbazend dat ze alle
moslims er nog niet uitgegooid hebben

PPP, jouw postings zijn zeer kwetsend en zeer respectloos. Je vraagt jezelf met een knipoog af waarom de moslims nog niet uit Palestina zijn gegooid?

 

Murat heeft gelijk, waarom begin je jezelf niet af te vragen waarom de joden �berhaupt op Arabisch land moesten worden gedumpt. Na wat de Nazi�s met de joden hadden aangericht, waren het Europeanen die de joden destijds iets verschuldigd waren en niet de onschuldige Arabieren. De Arabieren hadden er niets mee te maken. De joden wilden zo graag een eigen staat om vrij te zijn van nieuwe Nazi-achtige praktijken. Waarom kregen ze niet een stuk land ergens in centraal Europa? Welk Europees land zou het accepteren om land af te staan aan de joden? Het waren immers de Europeanen die schuldig waren aan het lot van de joden.

 

Wat is het dat Europeanen alles mogen flikken, maar andere culturen niet? Vertel mij, waar ligt dat aan? Hebben andere mannen, vrouwen en kinderen uit niet-westerse culturen niet de universele rechten die ieder mens toekomt ongeacht religie, nationaliteit en ras?

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 15:46

suprioriteitsgevoel mischien ?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 17:49
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Het komt kennelijk niet bij
hem op dat Jeruzalem voor Joden en veel Christenen de allerheiligste
plaats is. Jullie hebben toch Mekka, waar een niet moslim geweerd wordt?
In Jeruzalem mogen alle volkeren en geloven rond lopen. toch niet slecht
van zo'n bezettende macht, voor wie die stad de allerheiligste plek op
aarde is... Verbazend dat ze alle moslims er nog niet uitgegooid hebben


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT
face=Tahoma size=2>PPP, jouw postings zijn zeer kwetsend en zeer
respectloos. Je vraagt jezelf met een knipoog af waarom de moslims nog
niet uit Palestina zijn gegooid?


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?xml:namespace
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:
p><FONT face=Tahoma size=2>�</o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT
face=Tahoma size=2><SPAN class=bold>Murat </SPAN>heeft gelijk,
waarom begin je jezelf niet af te vragen waarom de joden �berhaupt op
Arabisch land moesten worden gedumpt. Na wat de Nazi�s met de joden
hadden aangericht, waren het Europeanen die de joden destijds iets
verschuldigd waren en niet de onschuldige Arabieren. De Arabieren
hadden er niets mee te maken. De joden wilden zo graag een eigen staat
om vrij te zijn van nieuwe Nazi-achtige praktijken. Waarom kregen ze
niet een stuk land ergens in centraal Europa? Welk Europees land zou het
accepteren om land af te staan aan de joden? Het waren immers de
Europeanen die schuldig waren aan het lot van de joden.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT
face=Tahoma size=2>�</o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT
face=Tahoma size=2>Wat is het dat Europeanen alles mogen flikken,
maar andere culturen niet? Vertel mij, waar ligt dat aan? Hebben andere
mannen, vrouwen en kinderen uit niet-westerse culturen niet de
universele rechten die ieder mens toekomt ongeacht religie, nationaliteit
en ras?




Ik schrijf wel eens vrij scherp, maar het is niet mijn bedoeling te kwetsen
of respectloos te zijn. Maar wel wil ik door middel van een ander
gezichtspunt aantonen dat de geschiedenis van Palestina en Isra�l 2
kanten heeft. De heiligste stad van de islam is verboden voor alle niet
moslims. Het zou in dat licht bezien "normaal" zijn als de Joden alleen
maar Joden in hun heiligste stad toelaten. Zij zijn er tenslotte voor het
merendeel ook ooit uitgeschopt door de romeinen en (veel) later toch
weer terug gekomen.

En voor wat betreft de Joodse terugkeer naar Palestina. Daar liggen
hun roots. Er hebben alle eeuwen door nog Joden gewoond, evengoed als
Palestijnen. Ze zijn zelfs een broedervolk van de arabieren. hun
verwantschap met de arabische volkeren is zelfs nader dan van bvb
Egyptenaren en Berbers. En je weet net zo goed als ik dat de terugkeer
naar het beloofde land al veel eerder ingezet werd dan na WOII. Al aan het
eind van de 19e eeuw trokken er joden naar Isra�l waar ze grond kochten
en grote moerasgebieden cultiveerden. WOII is wel een grote aanzet
geweest voor een grote exodus, maar toen waren er al veel
nederzettingen en was er veel land gekocht.
Verder klopt het niet als je europa verwijt dat ze met WOII veel schuld tov
de Joden op zich geladen hebben. dat geldt voor nazi's idd. Maar je kunt
hooguit stellen dat er hier en daar te weinig gedaan is om Joden te
beschermen, mn door de aan de nazi's ondergeschikt gemaakte
overheden. Wel is het zo dat joden in europa door de eeuwen heen zo nu
en dan behoorlijk vervolgd werden, maar dat gebeurde ook met
protestanten, katharen, socialisten, etc.

Dan stel je dat europeanen meer mogen flikken. Dat is natuurlijk niet zo.
Ieder mens is gebonden aan dezelfde ethische wetten. waar je het over
hebt is dat machtige naties/volkeren de arrogantie hebben andere naties/
volkeren hun wil op te leggen. Dat zijn vaak Europeanen geweest, maar
ook de arabieren konden er wat van. En de Indonesiers en de chinezen en
de Japanners en de egyptenaren en de Babyloni�rs en de syrie�rs en de
Inca's en de zoeloes en ga zo nog maar even door..

Kortom, ook even voor Murat, ik ben net zoveel vriend van de Joden als
van de Arabieren etc. Maar ik kijk gewoon anders tegen de situatie aan.
mag het?
En vwb de terugkeer van de Joden naar hun vaderland; menselijk
gesproken was dat onmogelijk. Ik houd het er op dat God dit zo geleid
heeft en oorlog tegen Isra�l zou wel eens oorlog tegen God kunnen zijn.
daarmee wil ik niet ontkennen dat de Palestijnen het kind van de rekening
zijn.   
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.