Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenkatholiek wil trouwen met moslim

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Khadija1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Onderwerp: katholiek wil trouwen met moslim
    Geplaatst op: 12 december 2003 om 22:14

ik ben al 2 jr samen met mn vriend en woonmet hem samen.we zijn nog neit getrouwd en ik weet dat het een zonde is. hij heeft er heel veel moeite mee maar ik wil dat mn ouders hem beter kennen. hij is zelf al 3 jr moslim dus het is ook moelijk omdat zn vrienden hem heel erg onder druk zetten. wat moet ik hiermee?

ik wil hem niet kwijt en ik weet dat God ons samen heeft gebracht voor een reden. ik ga niet na al deze tijd het uitmaken. ik wil met hem trouwen maar dat wil ik pas volgend jr in juli ofzo omdat mn ouders pas dan uit t buitenland hiernaar toe komen.

we hebben konstant ruzie omdat wew anders over iets denken en hij denkt dat ik hem niet steun. hij vreest dat als we kinderen krijgen ik niks ga zeggen en hij heeft groot gelijk omdat alles wat hij doet geeft hij antwoord dat hij het moet doen voor zijn geloof. kan iemand me helpen?

ik zal alles doen om met hem te blijven, ik ben al bereid om met hem te trouwen al is het mijn droom om pas te trouwen wanneer ik klaar ben met mn studie en dat is pas over 4 jr maar voor hem moet het nu zijn.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2003 om 10:32

tja,als hij antwoord met simpelweg het argument 'ik doe het voor me geloof',zou je kunnen vragen om meer duidelijkheid.Vraag hem om zijn antwoord te onderbouwen.Verder lijkt me dat het de bdoeling als 2 mensen respect voor elkaar hebben,dat ze waar ze van mening verschillen,een compromis moeten sluiten.Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn,ook in een huwelijk niet.Hij weet zelf wat hij wel en niet mag volgens Islam,en Allah zal over zijn intenties oordelen,niet wij.Als jullie mer van elkaar willen begrijpen,zul je elkaar veel vragen moeten stellen naar het 'waarom'.Als er teveel dingen zijn waar jij niet achter kan staan,of waar hij niet achter kan staan,kunne jullie inderdaad elkaar niet steunen,en lijkt me dit een moeizaam huwelijk....probeer met elkaar te praten dus

Succes!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2003 om 11:48

Assalaam Alaykoum wr wb Khadija,

Je weet dat je in zonde leeft, waarom ga je hiermee door. Wat als je morgen komt te overlijden, of is dat makkelijk gezegd, vanuit mijn kant. Heb vrees voor Allah swt. Jouw vriend....wat verboden is, heeft groot gelijk. Hij wil trouwen, wat houdt je tegen?

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2003 om 15:03

Dat zij katholiek is en hij moslim :S, als je wilt trouwen zal 1 van jullie moeten veranderen, mijn advies: vertel de kinderen uit beide achtergronden, voed ze niet islamitisch of katholiek op, ze zullen zelf kiezen of ze islamitisch, katholiek, athe�st of wat dan ook zullen worden.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 01:01
Mijn advies is om zo snel mogelijk tetrouwen en vergiffenis te vragen  voor degrote zonde van  'Zina' die je aan het plegen bent.Indien je ovetuigd bent dat hij een moslim is.Laat hem dan je hand vragen aan je ouders .Maar stop tussentijds je contact met hem want dit is niet toegletaten.
Terug naar boven
Khadija1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 15:21

hoe kan ik de relatie beeindigen als ik met hem samenwoon? ik bid elke avond om God ons te vergeven maar als je onzeker bent kan je niet trouwen. het meot van je hart komen en niet omdat het moet of andere mensen het willen. ik ben ze4lf van mening dat mn ouders hem beter moeten kennen voordat hij met mij wil trouwen.misschien denk je er anders over maar dat geeft mij voldoening. en mn vriend en ik hebben dat besloten maar het is alleen dat mensen teveel bemoeien en hem schuldgevoelens geven en hij op mij reageert. 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 19:03

Hoi Khadija, of kan ik jou de Salaamgroet geven,

Want jij bent Moslima en jou vriend is nadat hij katholiek was bekeerd? heb ik dat goed begrepen?

Ik vraag me eigenlijk af, waarom je hier op deze site onze mening vraagt om zoiets belangrijks. Ik zou dat persoonlijk aan goede vrienden vragen en natuurlijk eerst Allah swt om Leiding vragen.

Of wil je dat je goedkeuring krijgt? Als dat zo is, zul je die hier van mij niet krijgen. Ik ben er fel tegen, maar jij zit erin en niet ik en jij alleen kan er wat aan doen.

Groet

P.S Vragen om een mening, is ervan uitgaan dat anderen eerlijk hun mening geven, dus hierbij

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
sallahudien Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 23 mei 2003
Locatie: Pakistan
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 16:41
Assalaam wa aleikom,

Als hij christen is moet je gewoon bij hem weg, hoe moeilijk dat ook is, en dat samenwonen is ook weinig islamitisch. Je bent verkeerd bezig geweest, maar je leeft nog, je kunt nu nog veranderen. Als je nu al ruzie hebt over geloofskwestie, waarom zou dat beter gaan als jullie getrouwd zijn. Dat Allah ons allen mag leiden en verre van zondes mag houden
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.