Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aan kruisvaarder Balkenende!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aan kruisvaarder Balkenende!
    Geplaatst op: 17 februari 2006 om 16:32

Bewijs dat de islam bestaat. Blijkt nergens uit. Losse standaard mantra's met islamitische pollepel erin geperst.

Misschien stelt het je gerust dat ik niet kan bewijzen dat het christendom bestaat.

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 07:54

Het hoeft me niet gerust te stellen dat het christendom niet bestaat als je de tekst goed had gelezen dan zou je daaruit op kunnen maken waarom de moslim in Allah gelooft.

Tuurlijk de aarde de zon en de maan en bomen en de planten en de dieren en alle mensen bestaat "zomaar" uit het niets.

Ik zou zeggen Peter Pan oogjes dicht en snaveltje toe en Slaap lekker : )

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Orakel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Orakel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 10:49

AmmatoelAziz het zou leuk zijn als je een nieuw topic zou openen. Dit is filosofie, en de filosofie van de Islam is erg mooi en interessant.

De mens is vaak maar een primitief wezen die zich druk maakt om niets. Een hoger bewustzijn zal hier verandering in brengen maar zover zijn we nog niet (jammer genoeg).

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 13:32

Beste Orakel,

De een noemt het filosofie de ander wetenschap en de ander gelooft in de Al Macht van Allah. Ik hoef een ander niet te overtuigen van geloof geloof is n.l. een persoonlijk iets.

Voor meer info verwijs ik je naar wwww.al-islaam.com Daar staat bijv een artikel over waarom Islaam.

Daarentegen is het weer een verandering dat je het mooi en interresant vind.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 15:34
Waar hierboven op wordt gedoeld is m.i. een sociaal-wijsgerig stelsel dat zijn basis heeft in een kern die de grote religies gemeen hebben, en dat is uitgebouwd/gecorrigeerd aan de hand van wat er, via o.a. het verlichtingsdenken, geopenbaard is en nog steeds wordt geopenbaard. Dit stelsel zal niet de naam dragen van enige religie.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 22:08

Filosofie is voor de gelovige heel bdreigend. Het kan zijn /haar hele (beperkte) godsbeeld omverwerpen.

De filisofie stelt vragen, zonder vooronderstellingen.

En dat is voor menig moslim het werk van de duivel. De angst voor het hiernamaals is zo groot dat de islam lam is. Ze lijkt niet meer in staat to filosofische overpeinzingen.

Alles is uitgekristalliseerd en vastgelegd. En wee degene die durft te tornen aan de heilige huisjes.

De islam, ooit bekend om haar ruimte voor discussie, is niet meer. De islam ligt aan het infuus.

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 01:31
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De filisofie stelt vragen, zonder vooronderstellingen.

In essentie is filosofie het zoeken naar waarheid door mensen, terwijl God de zichzelf juist openbaart en inderdaad nog steeds openbaart. Meer over filosofie http://people.zeelandnet.nl/kielmp/iets_over_filosofie.htm

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


De filisofie stelt vragen, zonder vooronderstellingen.



In essentie is filosofie het zoeken naar waarheid door mensen,�terwijl God de zichzelf juist openbaart en inderdaad nog steeds openbaart. Meer over filosofie http://people.zeelandnet.nl/kielmp/iets_over_filosofie.htm



De verwerking van die openbaring blijft mensenwerk, waarbij altijd de val van het schijnveilige gesloten denksysteem, met zijn non-acceptatie van het afwijkende, open staat. Die val is er voor zowel de religie als voor de filosofie, en leidt tot, wat ik plastisch wil noemen, de "Titanics van de menselijke spiritualiteit".
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 04:58

En daarmee onderstreep je het belang van filosofie.

Ik ben opgevoed met de gedachte dat God almachtig was. Dat Hij de grote Stuurder was en alles liet gebeuren. Daar ben ik inmiddels en gelukkig vanaf gestapt.

Ik discussieer graag met geestelijken over de almacht van God. Ik zie ziekte en rampen niet meer als de wil van God. De ruimte die de christelijke geestelijkheid je tegenwoordig daarin geeft is een verademing, bevrijding en verdieping.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Filosofie is voor de gelovige heel bdreigend. Het kan zijn /haar hele (beperkte) godsbeeld omverwerpen.

De filisofie stelt vragen, zonder vooronderstellingen.

En dat is voor menig moslim het werk van de duivel. De angst voor het hiernamaals is zo groot dat de islam lam is. Ze lijkt niet meer in staat to filosofische overpeinzingen.

Alles is uitgekristalliseerd en vastgelegd. En wee degene die durft te tornen aan de heilige huisjes.

De islam, ooit bekend om haar ruimte voor discussie, is niet meer. De islam ligt aan het infuus.

 



Ik denk dat  je niet geheel gelijk kunt hebben Peter Pan.
Het is de Islamitische wereld geweest die de oude griekse geschriften hervertaald en bewaard hebben. Daardoor kon ook Europa weer in contact komen en zich opnieuw vertrouwd maken.
En elders was er ook een Groot Mogol rijk waar zaken als bv filosofie tot grote hoogten konden ontwikkelen. En Neen niet alleen vanuit het oogpunt van de islam.
Wellicht dat je de simpelheid vaneen enkele gelovige niet moet verwarren met het geheel van de Islam.
Dat doe je toch ook niet met het Christendom of een andere religie?
Wat je heden ten dage ziet is dat er een grote groep van mensen is die hun religiuze roots proberen terug te vinden. En natuurlijk bied zulk een speurtocht minder ruimte.
ik denk dat het grootste probleem dt de Islam kent van taalkundige aard is.
Vandaar de steeds groter wordende verwarring.
Neen bijvoorbeeld maar het woord Islam zelf.
betekent dit nu vrede, onderwerping of iets wat ligt tussen beiden?
niemand zal zonder een lang betoog met vele voorbeelden uitsluitsel gevn kunnen heden ten dage.
Dat betekent niets meer of minder dat de Arabische versie waarin de islaam ontstond in weze een dode taal is die niet meer in volle zin begrepen kanworden.
Zelfs als men alle woorden opnieuw leren kon dan zou nog het gebruik van die woorden niet meer dezelfde nuances kennen sals in de tijd dat het nog een spreektaal was.
Ik zal een voorbeeld geven vanuit een taal die we allen kennen.
Of dat kind en oh dat kind
Dezelfdde woorden, dezelfde zin maar de betekenis geheel anders :-)
In dit geval is het slechts de tonatie die het verschil veroorzaakt.
Zie de moeilijkheid van een mogelijke vertaler.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:19

Beste Druide, ik heb op dit forum al vaker gewezen op de grootheid van de islam op het gebied van wetenschap en filosofie in het bijzonder.

Maar, is er in de islamitische wereld op DIT moment ruimte om kritisch/filosofisch het leven te beschouwen?

Ik raad je aan het boek "mIjn leven met de islam" van Nasr H. Abu Zayd te lezen.

De islam verkeert werkelijk in een diepe crisis.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:40
Toch moet men deze twee begrippen nl de Islamitische wereld en de Islam niet met elkaar verwarren:-)
Hoewel het ene voorkomt vanuit het andere is het niet hetzelfde.
de crisis waar jij probeert naar te verwijzen raakt opzich alle religies.
Elke religie steunt op de door hen vermeende  door God verkregen waarden en Normen.
En allen claimen dat deze wereldwijde geldigheid hebben of zouden moeten hebben.
Tevens wordt er een eeuwigsheid waarde aan gegeven.
Het zal duidelijk zijndat deze Normen en waarden slechts hebben weten te overleven doordat een gewapende overheid deze heeft helpen ondersteunen.
Ik zal als voorbeeld van komense crisis het clonen van mensen nemen.
zowel in het Westen als in de islamitische wereld een gruwel.
Maar hoe zal het zijn met China of een ander Atheisisch land?
Wetenschappelijke mogenlijkheden zullen niet ophouden bij de grenzen van een religieus moraal.




Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 06:12

Ik besef heel goed dat je het kind niet met het badwater weg moet gooien. Ik begrijp heel goed dat de katolieke kerk sterk vasthoudt aan haar tradities en dogma's.

Dat neemt echter niet weg dat een levende kerk (of geloof) mee moet met de tijd. Elke tijdsgeest kent zijn eigen problemen. Zoals jij nu als voorbeeld het clonen aangeeft. Dat is een gegeven van deze tijd.

Het is onwenselijk, immoreel en dom als de kerk niet meegroeit. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze akkoord moet gaan.

Geloof dient mee te evolueren. Anders is het een dood vogeltje.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 06:27
De halve wereld is, als blind aanhanger van het dialectisch materialisme, in feite gewoon grenzeloos athe�stisch, dat houdt niet op bij een religie of -isme.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik besef heel goed dat je het kind niet met het badwater weg moet gooien. Ik begrijp heel goed dat de katolieke kerk sterk vasthoudt aan haar tradities en dogma's.

Dat neemt echter niet weg dat een levende kerk (of geloof) mee moet met de tijd. Elke tijdsgeest kent zijn eigen problemen. Zoals jij nu als voorbeeld het clonen aangeeft. Dat is een gegeven van deze tijd.

Het is onwenselijk, immoreel en dom als de kerk niet meegroeit. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze akkoord moet gaan.

Geloof dient mee te evolueren. Anders is het een dood vogeltje.


Ja zo denk ik er in weze ook over. Hier ben ik het wel met je eens:-)

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door alzukar

De halve wereld is, als blind aanhanger van het dialectisch materialisme, in feite gewoon grenzeloos athe�stisch, dat houdt niet op bij een religie of -isme.


Dat is een leuke stelling Alkuzar.
De vraag is of dit erg is?

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik discussieer graag met geestelijken over de almacht van God. Ik zie ziekte en rampen niet meer als de wil van God.

een hele moeilijke vraag, Peter Pan. 

In essentie is volgens mij verderf, ziekte, rampen en de dood in de wereld omdat de zonde de wereld is gekomen, doordat de mens in opstand gekomen is tegen God, omdat de mens (Adam en Eva) verleid werd door de duivel. Door de zonde is ook de dood de wereld in gekomen (God is heilig, dus scheiding van God). De wet van Mozes, met de 10 geboden, laat zien wat zonde is.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 16:21
De wil van God zie ik meer als de "toestemming" van God....
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door alzukar

De halve wereld is, als blind aanhanger van het
dialectisch materialisme, in feite gewoon grenzeloos athe�stisch, dat
houdt niet op bij een religie of -isme.

Dat is een leuke stelling Alkuzar.
De vraag is of dit erg is?


Er zijn vele wegen die de mens kan volgen om tot vrede met zichzelf en de ander te komen. Ik opteer niet voor de weinig duurzame weg waarbij de mens de natuur naar eigen goeddunken en zonder enige schuldgevoel vervormt en exploiteert, heel arrogant z�lf zo'n beetje voor schepper (god) spelend. In de natuur, waarin wij spiritueel en materie�el zijn ingebed, gelden voor ons omgangsregels die wijzelf niet gemaakt hebben n�ch zullen kunnen maken. Ze worden ons geopenbaard en we dienen ze te respecteren. Anders gaat het mis. Voorbeelden te over.
Groeten,
                                       ALZUKAR

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 17:17
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik discussieer graag met geestelijken over de almacht van God. Ik zie ziekte en rampen niet meer als de wil van God.

een hele moeilijke vraag, Peter Pan. 

In essentie is volgens mij verderf, ziekte, rampen en de dood in de wereld omdat de zonde de wereld is gekomen, doordat de mens in opstand gekomen is tegen God, omdat de mens (Adam en Eva) verleid werd door de duivel. Door de zonde is ook de dood de wereld in gekomen (God is heilig, dus scheiding van God). De wet van Mozes, met de 10 geboden, laat zien wat zonde is.



Ik denk dat er wel een andere oorzaak voor de dood te vinden is Vradig :-)
God als bestuurder van ziekte  en rampspoed zoals bv het weer is denk ik wel volledig achterhaald.
Ook dat God regens zou sturen etc en doet bliksemen is echt wel een achterhaald gegeven.
Dat God volkeren straft door een aardbeving is ook al zo een stelling.
tjonge er blijft eigenlijkniet veelmeer over van jullie geloof.
Voor de oorlogmakers en consorten is dat eigenlijk wel jammer.
Anders zouden ze vrijelijk aan bacteriologische oorlogsvoering kunnen doen en dan gewoon God de schuld geven.
Trouwens er rijst nu een vraag op bij mij.
Was het theologisch wel verantwoord om Afrika toenertijd te helpen toen er zoveel mensen stierven als gevolg van een droogte?
Wanneer God verantwoordelijk is voor de zending van regen mag een mens dan wel ingrijpen?
Ik bedoel dit niet als een grapje.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 02:13
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

 
Ik denk dat er wel een andere oorzaak voor de dood te vinden is Vradig :-)
God als bestuurder van ziekte  en rampspoed zoals bv het weer is denk ik wel volledig achterhaald.
Ook dat God regens zou sturen etc en doet bliksemen is echt wel een achterhaald gegeven.
Dat God volkeren straft door een aardbeving is ook al zo een stelling.
tjonge er blijft eigenlijkniet veelmeer over van jullie geloof.
Voor de oorlogmakers en consorten is dat eigenlijk wel jammer.
Anders zouden ze vrijelijk aan bacteriologische oorlogsvoering kunnen doen en dan gewoon God de schuld geven.
Trouwens er rijst nu een vraag op bij mij.
Was het theologisch wel verantwoord om Afrika toenertijd te helpen toen er zoveel mensen stierven als gevolg van een droogte?
Wanneer God verantwoordelijk is voor de zending van regen mag een mens dan wel ingrijpen?
Ik bedoel dit niet als een grapje.

 

wat is dan de oorzaak van de dood, DruideHerne?
Natuurlijk moet je mensen helpen die in nood zitten

je komt met moeilijke kwesties, en ik heb daar geen kant-en-klaar antwoord op. God is Liefde, maar Hij is ook rechtvaardig.
Zelfs als mensen andere mensen kwaad doen, gebeurt uiteindelijk wat God van plan was: bijvoorbeeld het geval met Jozef. Zijn broers haatten hem en verkochten hem als slaaf, waardoor hij in Egypte kwam. Irritant, maar jaren later is hij onderkoning en zorgt hij ervoor dat zijn broers en vader niet het loodje leggen vanwege een hongersnood.  Zou Jozef zijn broers geen eten moeten geven omdat het land in hongersnood was?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 04:20
De oorzaak van de natuurlijke dood zit in de materie zelf .
Maar dat wat uiteenvalt  is slechts de levensvorm ,niet het leven.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 05:01

ok, maar hoe komt het dat we allemaal een natuurlijke dood sterven?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door vradig

ok, maar hoe komt het dat we allemaal een natuurlijke dood sterven?



Is dit een vraag naar de functie van het leven, levende materie?
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 05:39

ik bedoel: hoe komt het dat we allemaal doodgaan en niet door blijven leven?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door vradig

ik bedoel: hoe komt het dat we allemaal doodgaan en niet door blijven leven?


Binnen wat wij de "dode materie" plegen te
noemen is alles -uiteindelijk, zie jouw mooie
afbeelding- instabiel en zich hergroeperend.
Wij zijn uit die dode materie voortgebracht,
en staan daarmee in voortdurende wisselwerking.
Dat is wat we kunnen waarnemen. De hand daar
achter, de regels volgens welke deze te werk
gaat, kunnen we proberen te volgen, te leren
kennen. Maar nooit zullen we die hand z�lf
kunnen zijn. We zijn als een slag op een trom.
We zijn er even maar ook weer niet. Alles gaat
in alles over als in een melodie. Prachtig!


                                    

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 18:45
Alkuzar  Je bent er haast. ik wilniet lullig overkomen maar er zittem nog wt hiaten..

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 04:14
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Alkuzar� Je bent er haast. ik wilniet lullig overkomen maar er zittem nog wt hiaten..



Ik ben me daarvan zeer bewust. Ik probeer, zo goed als ik kan, binnen zekere grenzen die ik op dit forum voel, te bewegen. Dan is er ook nog de taal, dat ongelukkig stel krukken, dat vaak onbedoeld tot misverstanden leidt.
Je mag van mij rustig de hiaten invullen, anderen mogen dat ook. Misschien komen we zo samen tot iets beters.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 04:25
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Binnen wat wij de "dode materie" plegen te
noemen is alles -uiteindelijk, zie jouw mooie
afbeelding- instabiel en zich hergroeperend. 
                                      



Is er juist niet een grote orde in de natuur?
Bv. Planten die opengaan op een bepaald tijdstip terwijl er net een insect is die rond dezelfde tijdstippen stuifmeel wil gaan halen uit die bloem.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 05:04
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Binnen wat wij de "dode materie" plegen te noemen is alles -uiteindelijk, zie jouw mooie afbeelding- instabiel en zich hergroeperend.�       &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;  
Is er juist niet een grote orde in de natuur?Bv. Planten die opengaan op een bepaald tijdstip terwijl er net een insect is die rond dezelfde tijdstippen stuifmeel wil gaan halen uit die bloem.


Ja, dat is zo, dat kun je waarnemen, je ziel herkent dat, daar kun je van leren hoe wij ons beter in en naar de natuur zouden kunnen schikken i.pl.v. te kiezen voor geweldsoplossingen. Blijft overeind dat het individuele wordt voortgebracht uit de chaos, in de chaos is, daarmee wisselwerkt en er tenslotte weer in opgaat. Ook dat kun je waarnemen. Ieders waarneming is anders, ieders zoektocht naar vrede, naar God is anders.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.