Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotentotalitair geloven

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: totalitair geloven
    Geplaatst op: 20 maart 2006 om 04:29
En dat betekent?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De arrogantie is inderdaad stuitend. Wee de mens die leeft in de samenleving van 3abd.


Elke bescheidenheid is vaarwel gezegd, 3Abd, de plaatsvervangende God op aarde.


Wel vreemd dat geen enkele moslim reageert.





Omdat ze hardstikke bang zijn van zulke, in feite hondsbrutale, meedogenloze en liefdeloze zwarte vlerken, van het voorgehouden doodsgat, het massagraf der zielen. Ik weet waarover ik spreek vanuit de geloofstraditie waarin ik ben opgevoed. Moeders van meer dan twintig kinderen, met versleten lichamen, aan wie de H.Sacramenten werd onthouden, omdat zij de vraag van hun biechtvader of "er alweer een kind op komst was" ontkennend beantwoordden. "Moeders van de Sovjet-Unie". "Moeders van de Martelaren van Allah".
Wat hebben die minderwaardige machtsschoften toch met vrouwen?


Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 05:45

 

Wat ben ik blij dat ik alle angst voor God van me afgegooid heb. Overgebleven is de liefdevolle God. En de hemel, ik twijfel er niet aan dat ik van harte welkom ben.

Wat een verlossing!

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door naika

  ruud, mijn post is een antwoord op deze uitspraak van peter pan,
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

 Wat ik vreemd vind is dat ik reacties krijg op het plaatsen van artikelen, waarbij moslims hun visie geven. Je lijkt te balen van het gegeven dat ik deze stukken plaats,

zoals je hier kunt lezen hebben we het hier over het plaatsen van de artikelen,en niet over de artikelen op zich.

en zoals ieder weldenkend mens trek ook ik me het aan als er onrecht gepleegd word,zeker als het uit de naam van mijn geloof gepleegd word

Dat snap ik... Maar artikelen anzich zeggen niets,het gaat immers om de inhoudt.Dus de irritatie moet wel gaan om de inhoudt... Je vind het verveelend,dat de inhoudt wordt gekoppeld aan je geloof neem ik aan..In het 2de gedeelte van je betoog gaat het immer over de inhoudt.En bij Peter zit die inhoudt (onrecht) gekoppeld aan zijn artikelen het is immers de inhoudt. 

even voor de duidelijkheid ruud,ik ben nooit geirriteerd geweest,daarom verzeker ik peter pan in mijn post ook dat het mij niet deert dat hij ze geplaatst heeft want hij verkeerde in de veronderstelling van wel,ik had het niet over de inhoud het ging hier louter en alleen om het feit dat hij ze(de artikelen) plaatste.los van dit alles heb ik in laatste deel van mijn post een reactie op ��n van zijn artikelen gegeven.hopelijk is het nu wel duidelijk.

Ok!
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De arrogantie is inderdaad stuitend. Wee de mens die leeft in de samenleving van 3abd.

Elke bescheidenheid is vaarwel gezegd, 3Abd, de plaatsvervangende God op aarde.

Wel vreemd dat geen enkele moslim reageert.

 

 

En dat zeg jij, hoe onbeschoft kan je zijn man. Jij bent de gene die zijn eigen regels voorschrijft niet wij. God heeft profeten gestuurd om dingen duidelijk te maken, en als jij je zelf als een profeet ziet veel succes ermee.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum
Bismi Allahi Arrahmaani Arrahiem

Wat is eigenlijk onrecht?

Onrecht volgens een kaafir en onrecht volgens een moslim zijn twee verschillende zaken, omdat de Islam uitgaat van het aanbidden van Allah, terwijl een kaafir uitgaat van  het aanbidden van anderen dan Allah. En hier ga je de mist in. Ik ben christen. Geen ongelovige.

De taalkundige vertaling van �kaafir� is een �boer�. Een boer die op het land werkt bedekt de zaadjes die hij in de grond plant met aarde. Op dezelfde wijze bedekt een kaafir de waarheid van zijn schepper. Ontkenner of bedekker is de juiste vertaling of ongelovig in de waarheid van Allah door bedekking hiervan. Dus Peter is een soort boer die volgens jou religie God ontkent (Maar niet volgens zijn eigen geloof,daar waar het om de zelfde God gaat en hij de vrijheid had om in te mogen geloven volgens de koran.Een soort huigelaar aangezien hij de waarheid ontkend vanuit jou geloof.... )

Voor een moslim staat het recht van de Schepper Allah voorop. Als iemand het Recht van Allah schendt dan is dit onrecht en is hij een onrechtpleger. Een kaafir ontkent het recht van Allah. Het niet aanbidden van Allah en het zondigen tegenover Allah ziet hij als een recht voor zichzelf, een recht om te leven hoe hij zelf wil, i.p.v. hoe Allah dit wil. Weer een foute gedachtengang. Een ongelovige, (hoewel ongelovig zijn, onmogelijk is) kijkt vanuit een andere werkelijkheid. Als deze 'ongelovige' net als jij meent te mogen stellen dat hij de absolute waarheid predikt in jouw absolutisme meet jij je het recht aan de plaats van God in te nemen. JIJ weet immers wat God bedoelt, JIJ weet wat God van ons wil. Deze hoogmoed vind ik onjuist. Er klinkt JUIST geen enkel respect voor de Schepper in door. Ik noem het arrogant, een waar gelovige onwaardig. Nederigheid zou een veel juistere invalshoek zijn als je praat over God.

Ik lees het boek van mijn schepper waarin HIJ tot de mens spreekt, Ik ben een mens en alhamdu li Allah heeft mijn schepper mij organen gegeven om ZIJN simpele boodschap te lezen en te begrijpen. Allah heeft de mens boeken gegeven met daarin een heel simpele boodschap; Aanbidt Allah de Enige en verwerp de rest, Aanbidt de Schepper en niet de schepping. Allah zegt ons wat de absolute waarheid is Dat is niet geheel correct... Hij geeft ook zinnebeeldige texten,waarin de ongelovige geloven die zijn waarheid niet begrijpen..., het is aan de mens om deze te accepteren en ten uitvoer te brengen. Je bent alleen nederig tegenover Allah als je datgene doet wat Hij van je vraagt.

51-56: En ik heb de djinns en de mens slechts geschapen om Mij te dienen.

38-27: En Wij hebben de hemel en de aarde en wat daar tussen is niet voor niets geschapen. Dat is een vermoeden van degenen die ongelovig zijn. Wee daarom degenen die ongelovig zijn. Wee daarom degenen die niet in de Hel geloven.

Is het niet zo dat Abraham (aleyhi assalaam) op het rechte pad was door de waarheid die hij zocht als godzoeker. Hij zocht Allah en deed vervolgens in nederigheid de aanbidding die Allah van hem vroeg.

2-130: En wie keert zich af van de godsdienst van Ibrahiem, anders dan wie zichzelf voor de gek houdt? En voorzeker, Wij hebben hem uitverkoren in de wereld, en voorwaar, hij behoort in het Hiernamaals tot de oprechten.

2-131: En gedenkt toen zijn Heer tot hem zei: �Onderwerp (aslim) jezelf� Hij zei; �Ik onderwerp mij aan de Heer der Werelden.�

2-132: En Ibrahim droeg aan zijn kinderen en aan Jakob op: �O mijn kinderen, voorwaar, Allah heeft de godsdienst voor jullie gekozen, sterft daarom niet, behalve als jullie moslims zijn.�

2-133: Of waren jullie getuigen toen Jakob de dood nabij was, (en) hij tot zijn kinderen zei: �Wat zullen jullie aanbidden na mij?� Zij zeiden: �Wij zullen uw God aanbidden, de God van uw vaderen, Ibrahim, en Ismael, en Izaak, als de Ene God, en wij zijn moslims voor Hem.

In de Islam is het zo dat een persoon wordt bestraft als hij rebelleert tegenover Allah, omdat het recht van een mens wordt beperkt door een plicht die geacht wordt na te komen door aanbidding voor Allah. Zoals je weet zijn er gematigde moslims, orthodoxe moslims, (er zijn binnen de islam 73 stromingen!!) en JIJ weet wanneer een mens rebelleert tegen Allah? Geef jij jezelf zoveel kennis, wijsheid, intelligentie dat JIJ weet wat Waarheid is? Is dat jouw houding t.o.v. je Schepper?

Er staat meer informatie dan het getal 73, er staat ook 1 of ��n en wat je moet doen om daarbij te horen.

�The Jews split into seventy-one sects, and the Christians split into seventy-two sects. My ummah will split into seventy-three sects, all of which will be in Hell except one.� It was asked, �Who are they, O Messenger of Allah?� He said, �Those who follow the same path as I and my companions are on today.� En over wie hebben we het dan?

6-153: En dat dit Mijn pad is, een recht pad, volgt het dan, en volgt geen andere paden, want die zullen jullie doen afsplitsen van zijn pad. Dat is wat Hij jullie heeft opgedragen, hopelijk zullen jullie vrezen.

Een kaafir leeft zonder plichten, maar wil wel van de rechten genieten. Een kaafir ademt zuurstof van Allah, eet voedsel van Allah, en geniet van de wereld die door Allah is geschapen, maar hij wil zich niet onderwerpen aan Zijn recht. Hij is een gast die gastvrijheid wil genieten zonder zich aan de huisregels te houden. Deze 2 zaken kan ik niet rijmen in het rood "De gast" En.... "Slechts geschapen zijn om te dienen..." Dat klinkt namelijk niet echt gastvrij... Graag wat uitleg...Hij stelt liever zijn eigen regels op en hanteert het woordje �onrecht� alleen uit eigenbelang. Hij heeft onrecht verbonden aan het in leven zijn en aan zijn gezondheid zonder zichzelf af te vragen of hij deze privileges verdient vanwege zijn daden. Is dat niet de verantwoordelijkheid van het individu? Het grootste recht wat God mij gegevn heeft is mijn vrijheid. En juist die vrijheid wordt door dogmatische gelovigen (ook christenen, ook joden, etc.) ontnomen. Juist deze streng gelovigen, die menen de waarheid te kennen hebben de grootste misdaden begaan. Het zijn dezelfde gelovigen die ook konden geloven in Hitler, Pol Pot, Saddam Hoessein, Mao, Idi Amin, de Taliban, de ayatollah's in Iran. Deze groep is nog veel langer! Ook deze mensen meenden de waarheid in pacht te hebben en hebben elke gedachte, handeling, etc. met bruut geweld onderdrukt. Miljoenen verkrachtingen en doden hebben zij op hun geweten.

Allah heeft de mens geschapen en hem een keuzevrijheid gegeven, elk mens kan kiezen voor de Waarheid Als je geschapen bent om te dienen,wat valt er dan nog te kiezen eigenlijk?Ik kan dit wederom niet goed rijmen... van zijn Heer en voor de valsheid van de satan en zijn eigen ego�stische begeerten. Het kiezen van een andere weg dan die van Allah is nog altijd onrecht tegenover Allah en tegenover je eigen ziel, ondanks dat je de vrijheid hebt gekregen om te kiezen.
Het verhaal van Adam (aleyhi assalaam) en zijn vrouw (radiyya Allahu anha) is bekend. Adam en zijn vrouw waren ongehoorzaam en aten van de boom, zij werden misleid door satan en volgden zijn advies op, waarop Allah hen op Aarde deed vestigen.

20-117: Daarop zeiden Wij: �O Adam, voorwaar dit is zeker een vijand voor jou en jouw vrouw. Laat hem jullie daarom niet uit het Paradijs verdrijven, want dan zal jij zeker ongelukkig worden.�

20-120: Maar de satan fluisterde hem in, en zei: �O Adam, zal ik jou de eeuwige boom wijzen en een koninkrijk dat niet vergaat?�

20-121: Vervolgens aten zij ervan, zodat hun schaamte zichtbaar werd en zij begonnen zich te bedekken met bladeren van het paradijs; en zo was Adam Zijn Heer ongehoorzaam en dwaalde hij.

20-122: Daarna koos zijn Heer hem uit en Hij aanvaardde zijn berouw en leidde (hem)

De waarheid is slechts de waarheid als deze van Allah komt. Het is aan de mens om Allah en zijn Profeet op te volgen en niemand anders. De Koran is de laatste boodschap en Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam) is de laatste Profeet van Allah, er is geen leiding behalve die van Allah.

33-36: En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken in hun zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt: waarlijk, hij verkeert in duidelijke dwaling.

Als je deze twee uitersten kent dan begrijp je het verschil, Islam en Vrijheid en Democratie en vrijheid zijn twee uitersten. Islaam betekent letterlijk; onderwerping van een mens aan de wil van Allah, democratie betekent letterlijk; onderwerping van de mens aan zijn eigen wil. De ��n relateert recht en onrecht aan het Koningschap van Allah op grond van een besloten wet van Allah, de ander verbindt deze twee begrippen op grond van een shaytaan in een wet die niet vaststaat en is gebaseerd op een eigen wil.  Ik wil me onderwerpen aan de wil van God. Niet aan de wil van moslims, katholieken, joden, etc. omdat deze groepen menen de plaatsvervanger van God op aarde te zijn.

Als je dat wil, lees de Koran van God en volg deze. Er is maar ��n wil van God en dat is Hem aanbidden zoals Hij dat ons heeft geleerd in Zijn boodschap. Hoe kan je je onderwerpen aan God als je niet doet wat hij van je vraagt, zoals Abraham (aleyhi assalaam) deed?Hoe kan je in de Koran zeggen dat anderen mogen geloven in andere geloven als je vervolgens zegt er is maar 1 wil en 1 weg en alleen die van mij is de juiste?

Met het zeggen dat er geen dwang is in religie is kan iemand zeggen dat het toegestaan is om te rebelleren tegenover Allah zonder verdere gevolgen. Dit vers geldt voor de mensen van het boek, zij hebben het recht om hun religie uit te oefenen en er is geen dwang voor hen om moslim te worden als zij de jizja betalen. Hoe zou je anders de straffen voor grote zonden volgens dit vers moeten interpreteren? Er is immers geen dwang zou je kunnen stellen, maar toch worden moordenaars, apostaten, homofielen en ontuchtplegers bestraft met de dood. Je moet vers 2:256 in zijn context plaatsen (hadith), want anders verkeer je in een lastige positie en kun je de andere verzen niet in hun juistheid interpreteren (hadith). Ik ken een Iranier, overtuigd moslim en dealer in soft en harddrugs. Zonder problemen verkoopt hij zijn drugs. Ik vroeg hem hoe hij als moslim hiermee om kon gaan. Hij stelde simpelweg dat als hij voor zijn dood zijn leven gebeterd had, er geen probleem was. Ik vroeg hem of hij dat als moslim beantwoordde. "Ja", was zijn antwoord.

Ook hier voor de Irani�r, lees de Koran van God en volg deze. Er is maar ��n wil van God en dat is Hem aanbidden zoals Hij dat ons heeft geleerd in Zijn boodschap. De Irani�r zou in een Islamitisch systeem veel eerder over straf nadenken, onder bijv. de taliban was er een gering drugsprobleem vergeleken met nu.

Ik vind dat een moslim het recht heeft moslim te zijn, homo om homo te zijn, jood om jood te zijn, neger om neger te zijn (voor mijn schoonmoeder maak ik slechts een uitzondering <!--[if !vml]--><!--[endif]-->) En vanauit mijn diepste gelovige christelijke overtuiging denk ik dat dat is wat God wil.

Denken zonder bewijzen, zonder woord van God, is het volgen van je eigen ego en een vermoeden. Het aanbidden van Allah gebeurt op basis van bewijs en grondslag. Zonder woord van God? "Gij zult niet doden..." en " Gij zal geen valse getuigenis af leggen." God verbied mij hier een mens te doden dus ook een homo dat is 1 en 2 is.... God verbied mij hier om een verklaring af te leggen waarvan ik de waarheid niet weet,ken of zelfs een leugen is.... Dat de man Homo is daar kan ik op zeggen "Ja" Maar dat de man vernederd mag worden en uitgekots omwille van God dat houdt voor geen rechtbank stand,waneer zijn zoon mij verteld goed en rechtvaardig te moeten zijn voor alle mensen.  

Als je het bovenstaande begrijpt, dan weet je dat de Taliban van Afghanistan goede stappen heeft gezet om het Recht van Allah in ere te brengen en werkelijke vrijheid tot stand te brengen. Vrijheid is namelijk het tot rust brengen van je ziel door de liefde van Allah te ervaren in aanbidding voor Hem. Vrijheid is niet alles doen wat je zelf wil voor materialisme en fysiek genot, maar met een dwalende ziel in de duisternis ver weg van leiding en de liefde van Allah, opgesloten door begeerten.

Materialisme kun je voor kiezen!! Fysiek genot kun je voor kiezen!! Maar een taliban die mijn kop afhakt omdat ik vrouwen onderwijs geef is geen keuze. Hij dwingt.

Er zijn veel spookverhalen over de taliban, fictieve fabeltjes en bestsellers. Dat zij apostasie, homofilie, ontucht, moord en diefstal bestraffen volgens de Koran geeft aan dat zij het recht van Allah serieus nemen. Dat is het enige wat ik kan stellen vanuit de Koran, de media neem ik met een korreltje zout.

Totalitair geloven is dus een goede zaak Verklaaar je eens nader in deze....En waar blijft het geloof dan van anderen,waarin God die vrijheid gaf aan andersgelovigen volgens de Koran.... en er zijn veel spookverhalen over de Taliban, verteld door hypocrieten die een ander begrip van vrijheid hebben dan ons door de Koran wordt geleerd. Fictieve verhaaltjes die niet zelf uit de monden van de talibans komen.

Totalitair geloven leidt tot chaos, verkrachting, mishandeling, moord, etc. En dat is wat God wil?

Dit is een losse flodder. Hierboven heb je saddam al gekoppeld aan de sharia, dat zegt eigenlijk al genoeg.

Vers: 2:257
Allah is de Helper van degenen die geloven, Hij voert hen van de duisternis naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun helpers zijn de thagoets, zij voeren hen van het licht naar de duisternis. Diegenen zijn de gezellen van de hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn.

Vrijheid is dat je wordt geleid van de duisternis naar het licht.

Vers: 9:73
O Profeet, bevecht de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen hen op. En hun verblijfplaats is de hel, en dat is de slechtste bestemming.

Bevecht de ongelovigen met het zwaard en bevecht de huichelaars door de straffen van de Sharia uit te voeren.

Juist, ik heb in jouw islam geen bestaansrecht en moet vrezen voor mijn leven. Islam en tolerantie, jij geeft een heel duidelijke uitleg.

Moslims worden hard aangepakt en hebben geen bestaansrecht als zij zich niet verzetten tegen onderdrukking en moord onder democratie�n en dictatoren die het aanbidden van de mens als uitgangspunt nemen. Een moslim vreest voor zijn leven, tenzij hij een valse democratie of dictatoriaat omarmt en zijn religie voor een geringe prijs verkoopt. Ik zeg vals, omdat godsdienstvrijheid een fabeltje is. De satans hebben zich als taak genomen om de moslims op Aarde te bevechten, zij zijn nooit veilig voor hen, totdat zij aan veelgodenaanbidding doen of de Waarheid bijstellen.

De Islam wordt d.m.v. dawa/prediking naar de mensen toegebracht zodat zij Allah aanbidden. Als de moslims hierin worden bevochten en onderdrukt, dan wordt het zwaard gehanteerd. Een ongelovige heeft bestaansrecht binnen de Islam.....Een ongelovige heeft bestaansrecht binnen de Islam...Hmmmm.... Hoe zit dat dan met moslims die ongelovige willen worden en van dat recht gebruik willen maken?, maar het tegenwerken van de Islaam zorgt voor een ontheffing hiervan. Er is tussen moslims en ongelovigen in beginsel een vredespact, zodra een ongelovige deze schendt, ontstaat er een oorlog. Moslims zullen het zwaard vervolgens gebruiken om de ongelovigen te bevechten totdat zij in Allah geloven of de jizja betalen en vrijuit gaan. Moslims zullen bij een overwinning het veroverde land laten regeren met de waarheid van Allah.Hmmmm....Waar blijft dan het respect voor het hebben van andere regeringen in andere landen waar de Koran over spreekt,als men zijn eigen wetten er wil plaatsen? Er wordt niet gevochten op grond van kapitalistische of geografische motieven, en kinderen, vrouwen, bejaarden en bomen zijn automatisch beschermd.

In principe is er een vredepact:

60-8- Allah verbiedt jullie niet om degenen die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en de jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.

Als deze wordt geschonden:

60-9- Allah verbiedt jullie wel degenen te bevrienden die jullie hebben bestreden vanwege de godsdienst, en die jullie hebben verdreven uit jullie woonplaatsen en die (anderen) hebben geholpen om jullie te verdrijven. En wie hen tot vriend neemt: zij zijn degenen die de onrechtplegers zijn.

Dan wordt er een boodschap gestuurd om Allah te aanbidden.

27-29: 27-30: Zij zei, �O vooraanstaanden, aan mij is een edele brief bezorgd�

27-30: Voorwaar, hij komt van Soelaiman en voorwaar, hij luidt: �In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige�

27-31: Verhef jezelf niet in hoogmoed boven mij en komt naar mij als moslims

Bij een weigering wordt er gevochten om ervoor te zorgen dat de mensen Allah aanbidden en de sharia van Allah in rechtvaardigheid over hen oordeelt.

27-37: Keer naar hen terug, wij komen zeker met troepen naar hen, waartegen zij geen verzet kunnen bieden. En wij zullen hen zeker daaruit verdrijven, vernederd, terwijl zij onderworpenen zijn.

38-26: O Dawoed (David), Wij hebben jouw tot gevolgmachtigde op aarde aangesteld, oordeel daarom met de Waarheid tussen de mensen en volg niet de begeerte, want die zal jouw doen afdwalen van de Weg van Allah. Voorwaar, degenen die van de Weg van Allah dwalen; voor hen is er een harde bestraffing omdat zij de Dag des Oordeels vergaten.

38-27: En Wij hebben de hemel en de aarde en wat daar tussen is niet voor niets geschapen. Dat is een vermoeden van degenen die ongelovig zijn. Wee daarom degenen die ongelovig zijn. Wee daarom degenen die niet in de Hel heloven.

38-28: Zullen wij degenen die geloven en goede werken verrichten behandelen als de verderfzaaiers op de aarde? Of zullen wij de moetaqoen behandelen als de verdorvenen?

Volgorde:

4. Moslim bevecht de kaafir;
1. n� be�indiging van de vrede door een kaafir, in een positie zonder vredespact
2. n� dawa, oproep tot Allah en waarschuwing voor het aanbidden van Allah
3. om het woord van Allah te verhogen en volgens rechtvaardigheid van Allah te oordelen tussen mensen en vrijheid tot stand te brengen die mensen naar het Paradijs brengt

Ik dank je voor je duidelijkheid.
Geen dank.

Beetje vreemd allemaal...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 09:43

Beetje vreemd is niet erg, dat is Rivella ook.

Waar ik me zorgen over maak is de fascistische islam die hier vorm gegeven wordt

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 10:01

Die houdt geen stand,want die spreekt de koran tegen.In de koran staan zeer duidelijke texten die het facisme tegenspreken.

Onder andere respect voor elkaars geloof en regering van een land.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die houdt geen stand,want die spreekt de koran tegen.In de koran staan zeer duidelijke texten die het facisme tegenspreken.


Onder andere respect voor elkaars geloof en regering van een land.



Er zijn er in de christenwereld ook genoeg geweest die de religie op een handige manier wisten te masseren en om te bouwen tot eigen machtsprofijt. Kan ook bij de Islaam. Het is maar n�t wat je wilt lezen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:05
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die houdt geen stand,want die spreekt de koran tegen.In de koran staan zeer duidelijke texten die het facisme tegenspreken.


Onder andere respect voor elkaars geloof en regering van een land.



Er zijn er in de christenwereld ook genoeg geweest die de religie op een handige manier wisten te masseren en om te bouwen tot eigen machtsprofijt. Kan ook bij de Islaam. Het is maar n�t wat je wilt lezen.

Kijk alleen al maar naar de kruistochten... En Hitler vond het ook wel pretig om te kunnen laten zien dat de Joden het zwaar zouden krijgen...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:08

Allemaal waar, neemt niet weg dat de mens schijnbaar niet geleerd heeft.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:12
Dat was ook al voorspelt... Er komt immers nog een grootmeester van het kwaad.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 13:33

De Islam wordt prima verspreid met het woord, maar wordt ook verspreid met het zwaard zodra de moslims hierin worden onderdrukt en gewelddadig worden behandeld.

Ongelovigen zijn hoogmoedig genoeg om de moslims in de Islamitische wereld met geweld te bestrijden  en te dwingen tot ongeloof, en nog eens hypocriet door vervolgens te spreken over barbarisme en fascisme als er door de moslims wordt gesproken over een jihaad tegen ongelovigen die slechts kan ontstaan uit een dwang en onderdrukking tegenover moslims. In deze tijd is er slechts een theorie, want er is geen sprake van een jihaad. Hoe kunnen we hierover spreken als we onze grondgebied moeten verdedigen, i.p.v. een aanval in te zetten na een aanval.

Waarom zien wij dat democratie ons met dwang wordt opgelegd? Waarom zien wij bloed vloeien om ervoor te zorgen dat moslims worden uitgeroeid? Waarom zien wij dat er overal oorlogen zijn in moslimlanden? Bestaat er geen dwang om moslims anderen dan Allah te laten aanbidden? Is er geen dwang om ervoor te zorgen dat moslims slaven worden van het westen? Slechts een leugenaar zal deze met nee beantwoorden.

En natuurlijk wordt er geen ware democratie gebracht. Er wordt een seculier dictatoriaal regime met geweld ingebracht die er alles aan doet om de Islam uit te roeien, ook en vooral van de priv�-sfeer, van moskee�n en scholen, niet alleen van de troon voorzover deze aanwezig was. Wat als de wil van het overgrote deel van het volk is om de sharia van Allah in te voeren? En dat is het geval. Kan er dan nog worden gesproken van een democratie? Er is geen sprake van werkelijke zuivere democratie. Er is dan sprake van een elitair regime die de meerderheid onderdrukt en hen weerhoudt van de door Allah gegeven recht om te kiezen voor Zijn partij. Wat als er een referendum wordt gehouden en 60% kiest voor de sharia en 40% voor een democratisch dictatuur, wie zal moeten regeren? En wie bij 50-50? We aanbidden Allah, alleen Hij geeft het Bevel.

 

Wordt de democratie van de Palestijnse moslims op prijs gesteld? Democratie is een goede zaak, maar niet door moslims. Er is geen democratie, er is een oorlog tegen de Islam aan de gang, en wij hebben zelfs het woordje �crusade� horen vallen, dat is geen toeval beste mensen. Democratie een grote hypocriete houding en een middel om het Midden-Oosten als slaaf economisch en politiek afhankelijk te maken.

Ik ben een leugenaar en jullie spreken de waarheid? Op grond van welke bewijzen?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De Islam wordt prima verspreid met het woord,Klopt...  maar wordt ook verspreid met het zwaard zodra de moslims hierin worden onderdrukt en gewelddadig worden behandeld.Hier zit ook zeker een kern van waarheid in.En klopt dus ook... Maar tevens wordt het zwaard ook gebruikt om er anderen mee te onderdrukken... Ik pas er voor om nu te zeggen en te willen aanhoren.. "Die horen niet bij ons" 

Ongelovigen zijn hoogmoedig genoeg om de moslims in de Islamitische wereld met geweld te bestrijden Dit komt zeker voor,ben het wel met je eens... en te dwingen tot ongeloof,Hier ben ik het niet mee eens... en nog eens hypocriet door vervolgens te spreken over barbarisme en (fascisme) Dit woord had betrekking op jouw text,ivm het wensen naar een alleen heerschappij gebaseerd op jou geloof,laat dat duidelijk zijn.als er door de moslims wordt gesproken over een jihaad tegen ongelovigen die slechts kan ontstaan uit een dwang en onderdrukking tegenover moslims.Ik denk niet dat dat bij alle moslims zo is,velen wensen geen Jihaad en er zijn er ook die er een andere betekenis aan geven. In deze tijd is er slechts een theorie, want er is geen sprake van een jihaad.Gellukig niet... We zouden alleen maar verder weg glijden in oorlogen en dat geldt voor bijde kanten. Hoe kunnen we hierover spreken als we onze grondgebied moeten verdedigen, i.p.v. een aanval in te zetten na een aanval.

Waarom zien wij dat democratie ons met dwang wordt opgelegd?Hier zit een stuk waarheid in.. Waarom zien wij bloed vloeien om ervoor te zorgen dat moslims worden uitgeroeid? Dit is onzin...Wat bedoel je hier mee?Zou het niet makkelijker zijn om dan het heele midden oosten plat te gooien met wat waterstof bommen? Waarom zien wij dat er overal oorlogen zijn in moslimlanden? Heeft meerdere oorzaken en is zeker niet alleen te wijten aan het westen...Bestaat er geen dwang om moslims anderen dan Allah te laten aanbidden?Zo ver als ik kan zien niet,men vraagt soms wel om aanpassingen binnen maatschappijen...Omdat deze maatschappijen bang zijn hun eigen indentiteit te verliezen bv.... Is er geen dwang om ervoor te zorgen dat moslims slaven worden van het westen?Nee,hoogstens door rijken die nog steeds grondstoffen willen uitbuiten,maar dat doen ook niet westerse rijken... Slechts een leugenaar zal deze met nee beantwoorden.

En natuurlijk wordt er geen ware democratie gebracht. Er wordt een seculier dictatoriaal regime met geweld ingebracht die er alles aan doet om de Islam uit te roeien, ook en vooral van de priv�-sfeer, van moskee�n en scholen, niet alleen van de troon voorzover deze aanwezig was.Dit gaat erg ver.... Ga jij hier in dit land naar de moskee? Wat als de wil van het overgrote deel van het volk is om de sharia van Allah in te voeren? En dat is het geval.Het zal dan geaccepteerd moeten worden,het was immers de keuze van de meerderheid lijkt mij...Maar over welk land spreek jij hier nu? Kan er dan nog worden gesproken van een democratie?Lijkt me wel... Er is geen sprake van werkelijke zuivere democratie.Huh??? Er is dan sprake van een elitair regime die de meerderheid onderdrukt en hen weerhoudt van de door Allah gegeven recht om te kiezen voor Zijn partij. Wat als er een referendum wordt gehouden en 60% kiest voor de sharia en 40% voor een democratisch dictatuur, wie zal moeten regeren? En wie bij 50-50? We aanbidden Allah, alleen Hij geeft het Bevel.Ik kan dit niet rijmen.... In het rood... En de sharia is een door mensen opgesteld rechtssysteem zover als ik het heb begrepen...

Wordt de democratie van de Palestijnse moslims op prijs gesteld? Nee... Maar tevens wordt ook niet het volk van Israel erkent en ziet men grond toch als bezit.... Daar waar je eerder sprak dat dat soort zaken belangeloos waren... En als alles maar spel en vermaak is,waarom druk maken om verdeling van grond?Democratie is een goede zaak, maar niet door moslims. Er is geen democratie, er is een oorlog tegen de Islam aan de gang, en wij hebben zelfs het woordje �crusade� horen vallen, dat is geen toeval beste mensen. Democratie een grote hypocriete houding en een middel om het Midden-Oosten als slaaf economisch en politiek afhankelijk te maken.

Ik ben een leugenaar en jullie spreken de waarheid? Op grond van welke bewijzen?

Je verteld niet het heele verhaal...

  Palestina ligt heel moeilijk voor bijde kanten,waar ik van baal is dat men het kwartje niet recht op wil zetten.Het moet of kop of munt zijn die boven ligt.

Zie je nu dat totalitair geloven niet werkt?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 16:24
Triest bericht (tv-journaal van 22.00 uur): in Afghanistan is de doodstraf geeist tegen een man die zich tot christen had bekeerd. Hij zei: ik ben geen ongelovige, ik ben christen.
Beter bericht (folder NOVIB-vastenactie, vanavond bezorgd):
Beste moslim-vrienden,
De Ramadan, uw vastenmaand was in oktober-november. De vastenmaand van de christenen is dit jaar in maart-april. Moslims en christenen denken in de vastenmaand aan mensen met honger en armoe, dichtbij en ook in verre landen. Wij verzamelen geld voor hen. Dan kunnen zij zelf werken aan hun toekomst. De kleinste gave is goud waard. Alle bewoners van onze gemeente krijgen deze folder. Dus u ook. U hoort bij ons. Wij horen bij u. Goede vrienden, een groet van al uw medebewoners van deze stad.

Twee vormen van "Totalitair Geloven".
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 17:11

Geloof me Ruud, als ik de overtuiging zou hebben dat een ander systeem beter is dan de sharia van Allah, dan zou ik ongelovig zijn in de boodschap van Allah en geen moslim meer zijn. Een moslim is ervan overtuigd dat het Islamitisch rechtssysteem de oplossing is voor veel leed die we in de wereld zien en het juiste begrip van vrijheid en aanbidding omvat.

Islam biedt godsdienstvrijheid, maar je kan niet alles daaronder schuiven. Homofilie is geen godsdienst, moord is geen godsdienst, prostitutie is geen godsdienst, beeldenverering is geen godsdienst, diefstal is geen godsdienst. De Islam als rechtssysteem probeert de verspreiding hiervan te voorkomen en biedt Joden en Christenen godsdienstvrijheid, maar geen toestemming om andere zaken te verspreiden die niet binnen hun godsdienst vallen. Deze godsdiensten zijn namelijk vertakkingen van de godsdienst van Ibrahiem (aleyhi assalaam). De Islaam is de juiste Godsdienst bij Allah, foutloos en perfect.

De Koran is gestuurd door Allah om te oordelen over het verschil en de splitsingen recht te zetten. Alle profeten trouwens, Isa/Jezus (vrede zij met hem) kwam om de Kinderen van Isra�l terug te roepen op het juiste pad (geen drie-eenheid h�, naar monothe�sme van Abraham- aleyhi assalaam-). Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) kwam om de Kinderen van Isma�l terug te roepen en alle andere mensen op- of terug te roepen tot Allah met een laatste boodschap, de Koran.

002-213: De mensheid was ��n godsdienst (toegedaan, maar er ontstond onenigheid) waarop Allah de Profeten zond als verkondigers van verheugende tijdingen en als waarschuwers. En Hij zond met hen de Schrift neer met de Waarheid om te oordelen tussen de mensen over hetgeen waarover zij van mening verschilden. En niemand verschilde van mening daarover dan degenen aan wie het gegeven was, nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen, uit onderlinge afgunst. Allah leidde degenen die geloven met de Waarheid, met Zijn toestemming, (weg van degenen die) van mening verschilden. En Allah leidt wie Hij wil op een Rechte Pad. 

De kwestie van Palestina gaat dus niet om land of ras, maar is een voortvloeisel van een eerdere geschiedenis op grond van geloof. De Kinderen van Isra�l mogen blijven waar ze zijn als zij moslim worden en geloven dat de Koran van Allah is die de Thora bevestigt, en als zij Palestina of Isra�l met de Koran besturen en Allah aanbidden. Dat is de enige oplossing van het gehele probleem, eenheid onder de Waarheid van Allah, onder de waarheid die Abraham opvolgde (aleyhi assalaam).  

Het is trouwens een belofte van Allah dat Zijn Godsdienst zal regeren op Aarde. Er zal een tijd komen, vlak voor de Dag des oordeels, dat er Wereldvrede zal komen onder Islaam, iedereen zal Allah aanbidden. Dit zal onder de leiding van Isa/Jezus (aleyhi assalaam) zijn, als hij terugkomt op Aarde. Allah maakt ook een belofte dat de mens heerschappij zal krijgen als Hij hem aanbidt volgens Zijn Boodschap en goede werken verricht in oprechtheid. Zie de Koranvers hieronder.

24-55: En Allah heeft degenen onder jullie die geloven en goede werken verrichten beloofd, dat Hij hen (moslims) zeker op Aarde als gevolmachtigden aanstelt, zoals Hij degenen v��r (Kinderen van Isra�l) hen als gevolmachtigden aanstelde, en dat Hij hun godsdienst die Hem voor hen behaagde zeker bevestigt, en dat Hij voor hen na hun vrees (door) veiligheid vervangt. Zij aanbidden Mij, en zij kennen Mij in niets deelgenoten toe. Maar wie daarna ongelovig zijn, zij zijn degenen die zwaar zondig zijn.  

16-90- Allah beveelt rechtvaardigheid (sharia van de Koran) en het goede en het geven aan de verwanten en Hij verbiedt de zedeloosheid en het verwerpelijke en de opstandigheid. Hij onderricht jullie, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.

38-26: O Dawoed (David), Wij hebben jouw tot gevolgmachtigde op aarde aangesteld, oordeel daarom met de Waarheid tussen de mensen en volg niet de begeerte, want die zal jouw doen afdwalen van de Weg van Allah. Voorwaar, degenen die van de Weg van Allah dwalen; voor hen is er een harde bestraffing omdat zij de Dag des Oordeels vergaten.

12-40: Wat jullie naast Hem aanbidden zijn slechts namen die jullie en jullie vaderen hebben gegeven. Allah heeft hiervoor geen bewijs neergezonden. Het oordeel is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de Ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. 

12-108: Zeg: �Dit is mijn weg (godsdienst), ik en degenen die mij volgen roepen op tot Allah, op grond van een duidelijk bewijs. Heilig is Allah, en ik behoor niet tot de veelgodenaanbidders�

Salaam

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 22:12
Ziauddin Sardar is een toonaangevende Britse moslimintellectueel, die ooit discussieerde met Osama bin Laden. De rellen in Frankrijk en de moord op Van Gogh ziet hij als een conflict van fundamentalismen. Volgens Sardar denken moslims in heel de wereld na over verandering van de islam: "Ze begrijpen heel goed dat Osama hun niets te bieden heeft."

Henk Rijkers

"Het grote probleem in Europa zijn de moskee�n, die ontzettend obscurantistisch zijn. Het zijn exacte replica's van de thuislanden. Ze verhinderen jonge moslims net zo kritisch met het geloof om te gaan als in de moderne samenleving gewoon is. Die dubbele werkelijkheden leiden tot frustratie en vervreemding." Ziauddin Sardar (54) is een van de weinige toonaangevende Britse intellectuelen die, hoewel diepgelovig moslim, harde kritiek op zijn eigen geloofsgemeenschap heeft. "Ook het leiderschap in de moskee�n is dogmatisch en voor het leven. Die imams worden onze metropolen ingevlogen vanuit het platteland. Zo krijgen we over heel Europa een bepaalde structuur. Kijk eens naar de Turkse moskee�n in Duitsland, die draaien precies alsof ze in Turkije staan."

We spreken met Sardar in Amsterdam, op de eerste herdenking van de moord op Theo van Gogh, terwijl in Frankrijk hevige onlusten zijn opgelaaid. Sardar heeft talrijke boeken geschreven over de islam in de moderne samenleving. Juist is in het Nederlands verschenen Het paradijs wanhopig gezocht, een soort geestelijke autobiografie, waarin hij zijn eigen zoektocht beschrijft naar een islam die zich niet langer vastbijt in een ge�dealiseerd verleden, maar die de confrontatie met de wereld aandurft. Het boek geeft een inkijkje in de wereld van moslimintellectuelen en het soort debatten dat zij de afgelopen decennia voerden.

Is het niet jammer dat de buitenwacht deze laag van de islam niet te zien krijgt?, vragen we Sardar. Het ziet er immers zoveel aantrekkelijker uit. Hij reageert gevleid: "Ja, h�? Als je kijkt naar de hedendaagse islam, zie je enkel een obsessie met symbolisme, met de hoofddoek bijvoorbeeld. Of met de sharia, die volkomen antiek is."


Ziauddin Sardar: "Uiteindelijk is Bin Laden een gewelddadige terrorist, achter wie geen enkele weldenkende moslim op wat voor manier dan ook kan staan."

U zegt zomaar dat de sharia ouderwets is. Is dat geen ketterij?
"Precies. De meeste moslims houden de sharia voor goddelijk, maar dat is die helemaal niet. Het is een historische constructie. De interpretatie van de koran is iets anders dan de koran zelf. Het is maar interpretatie."

En die kan veranderen?
"Dat kan niet alleen, dat m�et ook. In feite is de sharia die we hebben de interpretatie van de vroegste geleerden, die optraden in hun recht van gelovigen. Vandaag is gelovigen dat recht ontnomen, omdat alle autoriteit is weggegeven aan die eerste interpretatie. Zo worden gelovigen lege vaten. Terwijl we in feite iedere generatie moslims de confrontatie met de heilige teksten opnieuw moet aangaan en met een nieuwe sharia komen."

We beleven vandaag een droevig jubileum. Hoe kijkt u daarnaar als moslim?
"Wat we eigenlijk beleven, is een botsing van fundamentalismen. Als ik kijk naar Submission, dat ik vond op internet..."

...Was u geschokt?
"...nauwelijks. Moslims als ik ontkennen niet dat de islamitische wet onderdrukkend is, dat moslimvrouwen eronder lijden. Dat is waar. Maar hij weerspiegelt het ethos van de tiende eeuw. Dat kun je nu veroordelen. Maar dat is niet hetzelfde als beweren dat heel de islam tegen vrouwen is. Als je om je heen kijkt, zie je heel duidelijk dat dit niet zo is. Als je iedereen schildert met dezelfde kwast, demoniseer je mensen. Ik vind dat de film dat doet."

Maar Van Gogh heeft niemand vermoord en ook de film niet.
"Nee, de andere kant is ook fundamentalistisch. Die zegt dat iedere criticus van islam, een godloochenaar moet zijn en per definitie slecht. De man die Van Gogh vermoordde, zei tegen de rechter: 'Mijn God beveelt mij dit te doen en ik zal het graag opnieuw doen.' Nou, dat is een erg ziekelijke interpretatie. En het is ook een eigenaardige opvatting van God. Dat het zo'n slappe God is dat hij genoegdoening moet krijgen via zo'n zielige gelovige om zijn naam hoog te houden."

De spanningen tussen de gemeenschappen laaien hoog op, vooral in Frankrijk. Wat zou volgens u de juiste lijn zijn? De hoofddoek vrijgeven?
"Juist als spanningen hoog oplopen, moeten onze gemeenschappen naar elkaar blijven kijken als mensen. Als moslims naar de Nederlandse samenleving kijken, zullen ze mensen ontdekken die de islam haten, maar ook mensen die ervan houden of er graag mee in dialoog treden. Juist die verscheidenheid is nodig om menselijk te zijn. Wat de hoofddoek betreft, ik ben er niet voor, maar ga er alsjeblieft ook geen bedreiging van maken. Als een vrouw die wil dragen, fijn toch? Op het moment dat je dat gaat inperken, heb je er een identiteitssymbool van gemaakt. En dan begint het gevecht ervoor."


Uit uw boek blijkt dat u, hoewel liberaal moslim, toch forse financi�le steun kon krijgen uit Iran en Saoedi-Arabi�. Blijkbaar was of is er zelfs in dat deel van de moslimwereld interesse in debat.
"Absoluut. Er is een grote honger naar debat en discussie, naar verandering. Het is ook een machtskwestie. Traditionele geleerden gaan over de interpretatie. Als je zegt dat je de koran opnieuw wil lezen, en de sharia wil herformuleren, neem je hun die macht af. En dus verzetten ze zich. Kijk naar Indonesi� waar de liberale islam een grote kracht is, zowel politiek als intellectueel. Daar zie je traditionele geleerden aan de lopende band fatwa�s uitvaardigen. Het tweede punt is dat moslims erg vroom zijn jegens hun bronnen. Vandaar dat alles wat in het verleden gebeurd is, niet bekritiseerd of veranderd kan worden. Voor de sharia is dat totale nonsens. Dit mentale raamwerk moet afgebroken worden, maar ik denk dat daar wel enkele generaties mee gemoeid zijn."

Zijn er concrete aanwijzingen voor wezenlijke verandering?
"Ja. Je ziet hele lijnen van nieuwe geleerden opkomen, bijvoorbeeld feministische islamgeleerden. In Maleisi� heb je de Zusters in de Islam die de traditie ondervragen vanuit vrouwelijk perspectief. Soortgelijke liberale netwerken bestaan ook in Pakistan, Indonesi� en zelfs Iran. Dergelijke vruchten zijn er, maar sociale veranderingen krijg je niet van de ene dag op de andere. We moeten geduld hebben."

Wat voor rol spelen daarin de grote gebeurtenissen van de laatste jaren: 9/11, de Irak-oorlog, Isra�l?
"Ja, dat is de andere kant. Alles be�nvloedt al het andere. Persoonlijk denk ik dat 9/11 diepgaand van invloed is geweest in alle moslimlanden. Het noopte vele stille stemmen naar de oppervlakte die zeiden: genoeg hiervan. We moeten ons bezinnen. Dat leger voor verandering, de zwijgende meerderheid als het ware. Dat zou een reusachtige uitwerking gehad hebben, ware het niet dat de Irak-oorlog begonnen is."


Stelt u nu dat Osama bin Laden contraproductief geweest zou zijn, als het Westen zich wat ingehouden had?
"Ja, want veel moslims begrepen heel goed dat Osama hun niets te bieden heeft dan slogans en simpele vroomheden. Uiteindelijk is hij een gewelddadige terrorist, achter wie geen enkele weldenkende moslim op wat voor manier dan ook kan staan."

U heeft Bin Laden persoonlijk ontmoet. Wat voor indruk maakte hij op u?
"Ik vond hem eigenlijk niet zo snugger. Ik vind de meeste Saoedi's niet zo snugger. Ze zien alles net zo dor en eendimensionaal als de woestijn waar ze uit komen. Vanuit een bekrompen vroomheid geloven ze dat de islam ons gegeven is als een aantal genummerde regels: 1,2,3 enzovoorts en dat je die alleen maar in de aangegeven volgorde hoeft uit te voeren zonder je eigen verstand te gebruiken. Met zulke mensen kun je vreemde dingen beleven en in die zin sta ik ook van 9/11 niet te kijken."

U bent nu behoorlijk optimistisch. Wat me in uw boek opvalt, is juist de wanhoop, de herinnering aan het vervlogen verleden.
"Ja, maar ik heb het boek met opzet een open en hoopvol einde gegeven. De geschiedenis van de islam van de afgelopen vijftig jaar is een tragisch verhaal. Als je alleen daarnaar kijkt, geeft het weinig hoop. Daarom moeten we naar de toekomst kijken en oppassen dat we niet dezelfde fouten maken. Bijvoorbeeld het rampzalige idee van een islamitische staat. We weten nu dat dit niet werkt. We weten ook dat het idee van de islamitische revolutie niet werkt. En simpele vroomheid lost ook niets op, dat weten we ook. Het is tijd om de beginselen van de islam opnieuw te doordenken."

En? Komt dat een beetje van de grond?
(lacht). "Weet u, sinds ik mijn boek be�indigd heb, merk ik dat het begint. Voor de BBC heb ik onlangs een reportage gemaakt Battle for Islam die in januari op BBC World komt. Ik reisde ervoor naar Pakistan, Maleisi�, Indonesi�, Turkije en Marokko. Ik heb de veranderingen gezien. Zelfs bij de meest conservatieve denkers begint het licht te schijnen. Dus ik ben nu veel optimistischer, dan toen ik het boek schreef."

Ziauddin Sardar, Het paradijs wanhopig gezocht.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 00:00
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Geloof me Ruud, als ik de overtuiging zou hebben dat een ander systeem beter is dan de sharia van Allah,De hoogste straf die ik heb gelezen in de zuivere Koran tot nu toe waren 100 stok slagen.Waar haald de mens dan de wijsheid van daan om mensen te moeten ophangen,onthoofden,handen af te hakken en lang duurig te martelen?Noem jij dat de wijsheid van Allah???? Het opvolgen van regels,door wijze mensen opgesteld,die hebben gehoord dat die heeft gezegd en die had verteld dat.... Allah was toch duidelijk.... DIT BOEK (De zuivere Koran) is perfect.Dus waar kan ik al die andere praktijken vinden? dan zou ik ongelovig zijn in de boodschap van Allah en geen moslim meer zijn. Een moslim is ervan overtuigd dat het Islamitisch rechtssysteem de oplossing is voor veel leed die we in de wereld zien en het juiste begrip van vrijheid en aanbidding omvat.De sharia verspreid ook leed.... Een van diefstal getekend mens zal altijd met de nek worden aangekeken als hij zijn handen mist.... Ook al heeft hij spijt,aan zijn lichaam zal zijn daad te zien blijven zijn en mensen hebben de neiging daar altijd hun gedachtes bij te hebben.Ook al schrijft de Koran zelf dat het niet mag. 

Islam biedt godsdienstvrijheid, maar je kan niet alles daaronder schuiven. Homofilie is geen godsdienst,Dat doet niet ter zaken....Deze mensen hebben recht om op een normaal bestaan te kunnen rekenen.WIJ hebben hierover niet het recht te oordelen!!!! Het is een keuze van volwassenen,die eigenlijk geen keuze hebben want hun gevoelens waren toch al VASTGELEGD!!! Als God deze mensen zo heeft gemaakt zoals jij beweerd,dan moet God er ook maar zelf over oordelen,niet WIJ...moord is geen godsdienst, prostitutie is geen godsdienst, beeldenverering is geen godsdienst, diefstal is geen godsdienst.Dan nog heb ik tot nu toe in de zuivere Koran eerder gelezen gruwelheden niet gelezen als straf....Sterker nog... In ons geloof werd een prostituee beschermd door een van gods boodschappers,met de duidelijke woorden... WIE ZONDER ZONDEN IS MAG DE EERSTE STEEN WERPEN. Alleen leugenaars en hypocrieten zouden hebben gegooid. De Islam als rechtssysteem probeert de verspreiding hiervan te voorkomen en biedt Joden en Christenen godsdienstvrijheid, maar geen toestemming om andere zaken te verspreiden die niet binnen hun godsdienst vallen. Deze godsdiensten zijn namelijk vertakkingen van de godsdienst van Ibrahiem (aleyhi assalaam). De Islaam is de juiste Godsdienst bij Allah, foutloos en perfect.Blijkbaar niet,want men heeft nog al wat lijfstraffen er aan toegevoegd....En in plaats van dat ze een genadevol inzicht hebben,zijn ze erg destrucktief opgesteld... Deze wetten.... En komen dus alles behalfe van Allah af,die zelf aangeeft genadevol te zijn,ook in de Koran.

De Koran is gestuurd door Allah om te oordelen over het verschil en de splitsingen recht te zetten. Alle profeten trouwens, Isa/Jezus (vrede zij met hem) kwam om de Kinderen van Isra�l terug te roepen op het juiste pad (geen drie-eenheid h�, naar monothe�sme van Abraham- aleyhi assalaam-). Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) kwam om de Kinderen van Isma�l terug te roepen en alle andere mensen op- of terug te roepen tot Allah met een laatste boodschap, de Koran.Deze stelling houdt voor geen meter... Als jij met je laatste woorden een groep mensen tot een woord terugroept.... Waarom dan nog al die andere godsdiensten tollereren.... man..man... Zie toch eens in dat de Koran gegeven is aan het moslim volk en iedereen die zich via de koran wil bekeren tot god... En alleen in deze denkwijze zit geen dwang... Die zich WIL bekeren volgens deze weg. En niet MOET bekeren via deze weg....Jij wil het de mensen OPLEGGEN en dat is verkeerd...

002-213: De mensheid was ��n godsdienst (toegedaan, maar er ontstond onenigheid) waarop Allah de Profeten zond als verkondigers van verheugende tijdingen en als waarschuwers. En Hij zond met hen de Schrift neer met de Waarheid om te oordelen tussen de mensen over hetgeen waarover zij van mening verschilden. En niemand verschilde van mening daarover dan degenen aan wie het gegeven was, nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen, uit onderlinge afgunst. Allah leidde degenen die geloven met de Waarheid, met Zijn toestemming, (weg van degenen die) van mening verschilden. En Allah leidt wie Hij wil op een Rechte Pad. 

De kwestie van Palestina gaat dus niet om land of ras, maar is een voortvloeisel van een eerdere geschiedenis op grond van geloof. De Kinderen van Isra�l mogen blijven waar ze zijn als zij moslim worden  Tsjonge jonge... Ben jij nu een moslim die de koran begrijpt????? Zelfs ik als Christen lees hem nog beter... Sorry hoor... (Lees nou eens goed wat je hier boven schrijft... Hier zet je toch duidelijk een druk op je geloof..)en geloven dat de Koran van Allah is die de Thora bevestigt, en als zij Palestina of Isra�l met de Koran besturen en Allah aanbidden. Dat is de enige oplossing van het gehele probleem,Nee.... De oplossing zit hem in het probleem NIET willen oplossen in ALLEEN maar zijn EIGEN systeem... eenheid onder de Waarheid van Allah, onder de waarheid die Abraham opvolgde (aleyhi assalaam).Ik denk dat je beter linkse wijze koran geleerden kan volgen dan rechtse,begrijp je me? Gooi anders maar heele stukken uit de zuivere koran in de prullenbak,waaronder respeckt voor andermans geloof en rechtssysteem... Dat de mensen het nu absoluut niet eens zijn met Israels beleid en er tegen in opstand komen begrijp ik en is zeer terecht!!!

Het is trouwens een belofte van Allah dat Zijn Godsdienst zal regeren op Aarde. Er zal een tijd komen, vlak voor de Dag des oordeels, dat er Wereldvrede zal komen onder Islaam, iedereen zal Allah aanbidden. Dit zal onder de leiding van Isa/Jezus (aleyhi assalaam) zijn, als hij terugkomt op Aarde. Allah maakt ook een belofte dat de mens heerschappij zal krijgen als Hij hem aanbidt volgens Zijn Boodschap en goede werken verricht in oprechtheid. Zie de Koranvers hieronder.

24-55: En Allah heeft degenen onder jullie die geloven en goede werken verrichten beloofd, dat Hij hen (moslims) Nee niet moslims.... ZIJ DIE GOEDE WERKEN VERICHTEN!!!! EN GELOVEN IN GOD Staat er...Met andere woorden God zal de zuiverste tussen de mensen uit halen....Vandaar dat er maar een kleine groep overblijft uit alle geloven.  zeker op Aarde als gevolmachtigden aanstelt, zoals Hij degenen v��r (Kinderen van Isra�l) hen als gevolmachtigden aanstelde, en dat Hij hun godsdienst die Hem voor hen behaagde zeker bevestigt, en dat Hij voor hen na hun vrees (door) veiligheid vervangt. Zij aanbidden Mij, en zij kennen Mij in niets deelgenoten toe. Maar wie daarna ongelovig zijn, zij zijn degenen die zwaar zondig zijn.  

16-90- Allah beveelt rechtvaardigheid (sharia van de Koran) Nee er staat niet Sharia... Er staat RECHTVAARDIGHEID!!! EN HET GOEDE... en het goede en het geven aan de verwanten en Hij verbiedt de zedeloosheid en het verwerpelijke en de opstandigheid. Hij onderricht jullie, hopelijk zullen jullie je laten vermanen.

38-26: O Dawoed (David), Wij hebben jouw tot gevolgmachtigde op aarde aangesteld, oordeel daarom met de Waarheid tussen de mensen en volg niet de begeerte, want die zal jouw doen afdwalen van de Weg van Allah. Voorwaar, degenen die van de Weg van Allah dwalen; voor hen is er een harde bestraffing omdat zij de Dag des Oordeels vergaten.

12-40: Wat jullie naast Hem aanbidden zijn slechts namen die jullie en jullie vaderen hebben gegeven. Allah heeft hiervoor geen bewijs neergezonden. Het oordeel is slechts aan Allah. Hij beveelt dat jullie niets aanbidden behalve Hem: dat is de Ware godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet. 

12-108: Zeg: �Dit is mijn weg (godsdienst), ik en degenen die mij volgen roepen op tot Allah, op grond van een duidelijk bewijs. Heilig is Allah, en ik behoor niet tot de veelgodenaanbidders�

Salaam

En het is GOD die deze mensen zal aanstellen.... Dus niet de mens zelf...Jij nog ik nog iemand anders... Zal dat onderscheidt kunnen maken...

"Lees" Allah heeft beloofd... Dat HIJ deze mensen zal aanstellen als leiders... "HIJ" Niet jij of ik.... 

HIJ zal in de harten kunnen kijken... HIJ weet wie de zuiverste zijn.. HIJ weet dat...

En niet de moslim,christ,jood...

Jezus misschien?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 01:25
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Triest bericht (tv-journaal van 22.00 uur): in Afghanistan is de doodstraf geeist tegen een man die zich tot christen had bekeerd. Hij zei: ik ben geen ongelovige, ik ben christen.
Beter bericht (folder NOVIB-vastenactie, vanavond bezorgd):
Beste moslim-vrienden,
De Ramadan, uw vastenmaand was in oktober-november. De vastenmaand van de christenen is dit jaar in maart-april. Moslims en christenen denken in de vastenmaand aan mensen met honger en armoe, dichtbij en ook in verre landen. Wij verzamelen geld voor hen. Dan kunnen zij zelf werken aan hun toekomst. De kleinste gave is goud waard. Alle bewoners van onze gemeente krijgen deze folder. Dus u ook. U hoort bij ons. Wij horen bij u. Goede vrienden, een groet van al uw medebewoners van deze stad.

Twee vormen van "Totalitair Geloven".
Ok.... Daar heb je mij...  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 01:50

Ik vind het jammer,dat veel moslims niet willen zien ondanks dat ze weten dat volgens hun geloof grond niet belangrijk is.... Het beter is soms iets af te staan dan te behouden in Gods naam. (Chiristenen en Joden maken die zelfde fout ook hoor.) Het gaat steeds over bezittingen.... Grondstoffen... Heilige plaatsen enz...

In al de geloven zegt God,dat materialisme niets ter zaken doet... En steeds opnieuw blijft de mens er maar over door drammen.Eigenlijk onbegrijpelijk als men beweerd God te begrijpen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 02:03

Ik denk dat men in Irak zo snel mogelijk het volk zou moeten ontwapenen.Het zal niet gemakkelijk zijn en waarschijnlijk lang duren,maar er zijn te veel wapens in omloop.Grensen strak dicht houden en de VN toe laten gevormt uit moslim troepen.De VN moet samen met de moslims deze druk op de VS leggen. Mensen met buitenlandse identiteit voorlopig het land uit zetten,zodat er zich geen buitenlandse extrimisten kunnen mengen onder het Iraakse volk.Men mag wel familie opzoeken buiten de grens,maar familie kan voorlopig niet van buiten naar binnen.Het land is vrij groot,ik weet niet of lasers handig ingezet kunnen worden om langs de grensen niet begaanbaar gebied door verklikkers af te schermen... Als men de hoofdwegen probeerd te omzeilen.Soenitische en Sjiitische VN militairen gemengd van buitenaf onder VN vlag laten opereren,dit kan helpen voorkomen dat men aanslagen pleegt op controleposten,omdat de soldaten gemengd aanwezig zijn op die plaatsen.De regering moet openheid geven in de handel in olie en dit door de VN laten onderzoeken en beschermen,zodat men wereldwijdt kan zien wat de handel en wandel is van de VS en Engeland in deze.... Maak wat men vermoed dat in het duister ligt onder een lamp komt,zodat westerse rijken hier geen slaatje uit kunnen slaan.

Deze burgeroorlog.... (Want Bush kan lullen wat hij wil....) Is een burgeroorlog,gevoed door meerdere partijen,moet zo snel mogelijk gestopt worden.Als deze regering (Van Irak dus..) kiest voor het toe laten van VN troepen,kan Amerika niet zo maar zeggen dat daar niets van in komt....Want dan is het snel duidelijk hoe de vork in de steel zit. 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 02:35

HIJ zal in de harten kunnen kijken... HIJ weet wie de zuiverste zijn.. HIJ weet dat...

Jammer genoeg ben jij dat niet. Je accepteert gods laatste boodschapper niet. Terwijl hij met duidelijk tekenen is gekomen. Jammer !

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 02:43
In eerste instantie geplaatst door Murat

HIJ zal in de harten kunnen kijken... HIJ weet wie de zuiverste zijn.. HIJ weet dat...

Jammer genoeg ben jij dat niet. Je accepteert gods laatste boodschapper niet. Terwijl hij met duidelijk tekenen is gekomen. Jammer !

Ik heb niet beweerd dat ik dat kan en net zo min kan jij dat nog degeene waarop ik reageerde.Ik neem de wijsheid van Jezus aan en ik las net dat hij de mens zal helpen de aarde te besturen.... Is daar iets mis mee? Of ga jij me beweren dat ik mijn geloof niet mag beleiden,terwijl jou geloof zegt dat ik dat mag?  Jammer genoeg snap jij je geloof niet... Geloof ik....
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 03:17

Maar laten we wel wezen:

Hoe kun je als weldenkend mens vertrouwen hebben in de islam als in Afganistan een christen vervolgd wordt die moslim was en nu moet verschijnen voor een rechtbank en mogelijk de doodstraf krijgt.

Ik noem het totalitair geloven.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 03:25

Ik heb het gevoel dat men daar een dwaalvers volgt dan... Of zelfs een door de mens ingevoerd gebod... Ik hoop dat zijn advokaat de Koran aan de rechtbank overhandigd en ze vraagt waarom God de moslim opdraagd een ander geloof te respecteren,als de rechtbank op grond van zijn geloof de doodstraf wil geven.. Met welk recht,spreekt deze rechtbank Gods wil tegen...? En als deze wijsheid dan van geleerden komt...Staat deze wijsheid dan boven die van God?

Kan de rechtbank bewijzen,als deze wijsheid van geleerden komt,dat deze wijsheid klopt.En men geen dwaalvers volgt of een door mensen gemaakte wet die een Gods gebod verwerpt dus.

En is de rechtbank in staat als het daadwerkelijk letterlijk in de Koran staat,of het hier niet om een dwaalvers gaat en waar is dit bewijs dan op gebaseerd.

Kan de rechtbank bewijzen dat het vers waarin God zegt een ander geloof te respecteren een dwaalvers is,of is deze uitspraak alleen gebaseerd op uitspraken van anderen die geen getuigen waren van Gods woord?

Als de vervolging uit de Sjaria volgt.....

Hoe kan het zijn dat God uitspreekt dat dit boek volmaakt is en men er niets aan mag toevoegen,als blijkt dat de Sjaria later is ontstaan en waarom is het niet 1 boek als God spreekt over "DIT BOEK" Waarbij de advokaat de zuivere Koran overhandigd...En kan de rechtbank aantonen dat deze 2 door God geplaatste stellingen dwaalversen zijn? En op grond van welke getuigen die Gods woord hebben gehoord.

Spreekt deze rechtbank 3 uitspraken van God dus tegen of ziet ze als dwaalversen en op grond van welke getuigen.En is de rechtbank in staat te bewijzen dat als deze getuigen er zijn,dat zij de waarheid spreken?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 04:36
Ik ben opgegroeid als kind van wat men destijds een "gemengd huwelijk" noemde. Moeder zeer traditioneel Katholiek. Vader was niet gedoopt, had weinig op met de hypocrisie van de kerk, zijn beste vrienden zaten bij de SDAP (de voorloper van de huidige PvdA). Ze hadden van de Katholieke Kerk toestemming (dispensatie) gekregen om elkaar te trouwen onder de gelofte dat ze de kinderen uit hun huwelijk zouden opvoeden in de Katholieke traditie. Het begrip, het respect en de liefde die ik tussen die twee mensen zag, en die mij voor de rest van mijn leven tot voorbeeld strekken, hun basis om samen te gaan, vind ik verwoord in de Evangelie�n.
Mensen van verschillend geloof moeten elkaar bij hun ontmoeting, in de liefde of anderszins, niet voor-oordelen op dat geloof. Is er dan geen verstandige imam die dat wil uitleggen aan degenen die die man in Afghanistan willen doden omdat hij christen is geworden?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 05:06
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar laten we wel wezen:

Hoe kun je als weldenkend mens vertrouwen hebben in de islam als in Afganistan een christen vervolgd wordt die moslim was en nu moet verschijnen voor een rechtbank en mogelijk de doodstraf krijgt.

Ik noem het totalitair geloven.

Dan kan je ook stellen dat je als weldenkend mens geen vertrouwen in het christendom kan hebben als overal ter wereld duizenden kleine kinderen door christelijke priesters en dominees seksueel worden misbruikt. Of de gevangenen in Guantanamo Bay die zonder proces worden vastgehouden en wie weet wel stiekem worden ge�xecuteerd.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 06:13
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar laten we wel wezen:

Hoe kun je als weldenkend mens vertrouwen hebben in de islam als in Afganistan een christen vervolgd wordt die moslim was en nu moet verschijnen voor een rechtbank en mogelijk de doodstraf krijgt.

Ik noem het totalitair geloven.

Dan kan je ook stellen dat je als weldenkend mens geen vertrouwen in het christendom kan hebben als overal ter wereld duizenden kleine kinderen door christelijke priesters en dominees seksueel worden misbruikt. Of de gevangenen in Guantanamo Bay die zonder proces worden vastgehouden en wie weet wel stiekem worden ge�xecuteerd.
Toch is in Peter zijn geval de man afhankelijk van een rechtssysteem die waarschijnlijk een uitspraak doet op grond van aan de Koran verbonden wetten.Daar waar de Koran eigenlijk zegt (Of eigenlijk God zelf),dat de man Godsdienstbescherming geniet. En in jou geval worden de mensen (de daders) terechtgesteld op onzedelijk gedrag,wat verboden was door God.En dus Gods wet wordt uitgevoerd bij bestraffing. 

Het lijkt me dan ook wenselijk dat nou juist van uit de moslim wereld harde uitspraken komen naar dit rechtssysteem.Men dood geen mensen op grond van hun geloof...... In ons geloof mag het eigenlijk nooit,maar ook wij hanteren de zelfverdedigings regels.En zitten op dit vlak eerder tegen de leer van Mohammed aan dan Jezus.

Echt waare gelovigen zullen dan ook aan bijde kanten moeilijk te vinden zijn.En ook over niet gelovigen,kan men niet oordelen.Er zijn genoeg ongelovigen die goede werken verichten.Daarom moet en ligt het oordeel ten alle tijden bij God en God alleen.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 07:36
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

[QUOTE=Peter Pan]

Maar laten we wel wezen:


Hoe kun je als weldenkend mens vertrouwen
hebben in de islam als in�Afganistan een christen vervolgd wordt die
moslim was en nu moet verschijnen voor een rechtbank en mogelijk de
doodstraf krijgt.


Ik noem het totalitair geloven.

[/
QUOTE] Dan kan je ook stellen dat je als weldenkend mens geen
vertrouwen in het christendom kan hebben als�overal ter
wereld�duizenden kleine kinderen door christelijke priesters en dominees
seksueel worden misbruikt. Of de gevangenen in Guantanamo Bay die
zonder proces worden vastgehouden en wie weet wel stiekem worden
ge�xecuteerd.


Rahil volgens mij volg je een goochelcursus. Je haalt van alle s en nog wat
uit de hoge hoed.
Je doet net alsof priesters gewoon zijn kinderen te misbruiken.....maar
zelfs al was dat zo; ze gaan daarmee lijnrecht in tegen de regels van hun
religie en de wet van het land en worden daarom ook bestraft.
En de gevangenis in Guantanamo Bay is ook niet bepaald een plek die
door de religieuze instituties (ook al zijn die feilbaar) ingesteld zijn. Het
moet je toch ook opgevallen zijn dat in de hele christelijke wereld luid en
duidelijk geprotesteerd is tegen deze door jou genoemde schandalige
praktijken.
Maar waar blijven de protesten uit de Islam, bijvoorbeeld op dit forum,
tegen deze doodstraf voor iemand die christen geworden is? Of zelfs
maar over die moslim onderwijzer die onthoofd is omdat ie aan meisjes
les gaf?
Ik denk dat de protesten uit blijven omdat deze dingen gebeuren vanuit
het islamitisch geloof en dan zijn moslims ineens blind... immers
afghanistan is een sharia-land en dat is toch wel het allermooiste wat je
kunt bedenken.
Enne, beste Rahil, wat vind jij van die doodstraf voor de man die christen
werd? Ben je het daar mee eens? Geef eens een mening ten beste in plaats
van appels met peren te vergelijken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door Murat

HIJ zal in de harten kunnen kijken... HIJ weet wie de
zuiverste zijn.. HIJ weet dat...


Jammer genoeg ben jij dat niet. Je accepteert gods laatste
boodschapper niet. Terwijl hij met duidelijk tekenen is gekomen. Jammer
!



Voor zover ik hem ken accepteert Ruud wel degelijk Gods laatste
Boodschapper, al weet ik niet zeker of hij gelooft dat deze Boodschapper
hem door middel van Zijn bloed met God verzoend heeft...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 7>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.