Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom??

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom??
    Geplaatst op: 28 maart 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door Edward

Oude koeien een rechtvaardiging? Enkel verklaring. Alles is aan elkaar geketend, onderdeel van ketenen van oorzaak en gevolg.
Ik zou zeggen neem de aankomende week een paar keer de bus en trein en dan heb jij je verklaring hoe het komt dat jij je zo makkelijk kan verplaatsen. Duizenden slaven hebben er voor gezwoegd op specerij velden.Klinkt gelijk logisch die ketenen.En vooral blijven geloven dat je er zelf geen gebruik van maakt. Sterkte er mee.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:33
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

[QUOTE=Ruud][QUOTE=Prayer][QUOTE=Ruud][QUOTE=SlavinVanAllaah][QUOTE=Ruud][QUOTE=Prayer]

En hoe bevalt het om gebruik te maken van het openbaar vervoer,door slaven betaald? 

 

ik maak geen gebruik van de ov. gebruik liever een auto dat nog eens op de belangrijkste energie bron van de wereld draait namelijk olie. en olie komt uit het middenoosten dus

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:35

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Edward

Oude koeien een rechtvaardiging? Enkel verklaring. Alles is aan elkaar geketend, onderdeel van ketenen van oorzaak en gevolg.
Ik zou zeggen neem de aankomende week een paar keer de bus en trein en dan heb jij je verklaring hoe het komt dat jij je zo makkelijk kan verplaatsen. Duizenden slaven hebben er voor gezwoegd op specerij velden.Klinkt gelijk logisch die ketenen.En vooral blijven geloven dat je er zelf geen gebruik van maakt. Sterkte er mee.

 

ga je nu zogenaamd sympatie tonen aan de slaven. ach man als dat zo is zou ik zeggen laat jouw overheidje ze dan schadevergoeding geven voor al die slavernij productie van nederland. maar nee daar beginnen ze niet aan. tja de slaven waren ook geen joden maar zwarte afrikaantjes.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:38
G� toch een eind fietsen!

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum

ik heb een beetje gelezen wat jullie allemaal schrijven en ik moet zeggen dat ik bij geen van alle reacties dacht:"ja das egt een goed punt".misschien bedoelen jullie het allemaal goed op juliie eigen manier, maar dit is een discussieforum en niet een forum waarbij we de ander neer moeten halen omdat ie wat anders zegt en geloofd. ook al is het een islamforum, kunnen er andere mensen met andere denkbeelden op reageren. voor ons moslims kan het alleen maar eeen voordeel zijn. 1. we leren ervan. 2. we kijken hoe sterk ons imann is want als ie niet sterk is, moeten we daar juist zo snel mogelijk achter komen om t sterker te maken. waardoor je dus dichter bij Allah swt komt. en dat wille we allemaal mashAllah. t is een soort test voor jezelf. van je imann.3. je leert de niet-moslims wat over jouw geloof. maar niet door ze aan te vallen of boos te worden als ze andere denkbeelden hebben. maar door met ze in discussie te gaan op een normale manier en als je de discussie niet aankan, nooit aan beginnen. ik denk niet dat het de bedoeling is dat we iedereen gaan aanvallen als hij/zij met een andere denkbeeld komt. ik denk niet dat dat de bedoeling is van de leerstellingen van ons mooie VREEDZAME geloof.

kortom, laten we allemaal onze teentjes korter maken. dat geldt voor zowel de moslims als de niet-moslims hier en er een leuke vreedzame forum van maken waar een zooeker naar kennis wat van kan leren.

maar goed ik kan zo wel doorgaan. vergeef me als ik iets verkeerds heb gezegd.

wasalam

 

opzich heb je best gelijk, dus wij moslims zouden meer geduld moeten tonen met dit soort onkruid.

alleen is het nu toevallig zo dat een groot deel van deze hypocrisie constant de moslims lopen te beschuldigen.

zelf lopen ze met 2 maten te meten en tja dan moeten ze maar accepteren dat er moslims zijn die niet zo geduldig zijn. daar ben ik eentje van..  respect is wederzijds of anders mogen ze van mij de pot op.  dus kom je hier op een islamtische site je normaal gedragen dan zul je op zn minst even normaal en vriendelijk behandelt worden zo niet dan roep je het toch op je zelf en wees dan wel zo dapper om niet direct slachtoffertje te lopen spelen.. 

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 16:40

In eerste instantie geplaatst door alzukar

G� toch een eind fietsen!

 

nee dat laten we aan jullie over. fietsen daar is de gemiddelde kaasje mee opgegroeid

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 17:13
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

[QUOTE=Ruud][QUOTE=Prayer][QUOTE=Ruud][QUOTE=SlavinVanAllaah][QUOTE=Ruud][QUOTE=Prayer]

En hoe bevalt het om gebruik te maken van het openbaar vervoer,door slaven betaald? 

 

ik maak geen gebruik van de ov. gebruik liever een auto dat nog eens op de belangrijkste energie bron van de wereld draait namelijk olie. en olie komt uit het middenoosten dus

Dussssss...... Die olie die gejat is door de Amerikanen en opgekocht door de Nederlandse overheid tankt wel lekker.Als mede geeft het een heerlijk gevoel om op die strakke mooie snelwegen te rijden,die ook betaald is door het hard werken der slaven.Al wetende dat rijke olie sjeiks,(Berovend van het volk) hun zakken goed vullen.....

Het doet me goed het maakt niks uit,ik blaas er nog wat extra uit.

Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2006 om 20:48
In eerste instantie geplaatst door SlavinVanAllaah

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barkaatuhoe

De reden waarom ik hier deze post plaats is omdat ik twijfel. Omdat ik antwoorden wil.

Ik zie hier allemaal niet moslims op deze site! Ze kramen allemaal een voor een onzin uit! Ze beginnen discussie�s waar ze geen verstand van hebben, ze hebben comments die nergens op slaan! Ze reageren altijd het zelfde. Ze proberen de moslims hier op een dwaalspoor te leiden, en ze te laten twijfelen! Waarom? Ook heb ik gezien dat de ongelovigen hier op deze site geen enkele interesse hebben in de islam!! Waarom zijn jullie hier dan??

En nog iets het valt me heel erg op dat jullie heel erg vaak online zijn! Werken jullie niet? Zitten jullie niet op school? Of is dit misschien wel jullie werk! Islamitische site�s checken!! Of ben ik nu degene die onzin uitkraamt! Dan moet je het namelijk even zeggen hoor!

Ik kom hier al heel lang, en heb me gister aangemeld met deze naam!

Ik vind het onterecht dat jullie ons niet met rust laten! Het is onrecht wat jullie ons aandoen! Niet iedereen is sterk in zijn geloof. En niet iedereen kan een discussie aan! En wat jullie doen is mensen op een dwaalspoor leiden!

Als je hier niks nuttigs te zoeken hebt laat ons gewoon met rust en laat ons onze dien(geloof) uiten. Of welke manier dan ook!

Moge Allaah subhanAllah wa ta3alah jullie leiden! En anders vervloeken!

En als jullie ons uitlachen ga dan vooral zo door want op de Dag des Oordeels zullen wij jullie uitlachen!

Suraat 83 aya 29:

�In het wereldse leven lachen de ongelovigen en de zondaren de gelovigen uit.�

Suraat 83 aya 34:

� maar op de Dag des Oordeels zullen de moslims de zondaren en de ongelovigen uitlachen.�

Ik vrees jullie niet. Ik vrees mijn Heer de Alziende de Alwetende.

Ik zoek geen ruzie, of onrust! Dat doen jullie!

Ik geef jullie een tip! Ik bedreig jullie niet!

Hopelijk zullen jullie luisteren

Met vriendelijke groet!

En voor mijn moslim broeders en zusters!

Wa alaikum salaam warhamtoe allahi wa barakatuhoe

Jullie zuster fi dien



Dus je hebt liever dat we weggaan van deze forum??? Ik vind het wel vreemd dat je zo tekeer gaat. Ik ben pas 3 dagen lid. Wat ik wel vind dat het van allebie de kanten komt. Hoe sommige moslims reageren is ook heel raar over komen. Ik lees de biografie van profeet mohammed(vrede zij met hem voor jullie)zie ik een hele andere moslim. Natuurlijk kan je zeggen hij is een profeet en de mensen die met hem waren waren ook heel vroom. Maar zo vroom gedragen sommige moslims zich hier op islaam.nl ook niet. want ik zie heel veel haat berichten van allebei de kanten.
Echt ik ben zo weg hoor als jullie me liever weg willen hebben van deze site. Je heb zoveel mensen onder de moslims hier op de site die heel raar reageren. en anders om heb je ook niet moslims die ook raar reageren. Dan zou ik zeggen reageer niet op hun van je denkt nee ik word boos op hem/haar.
Volg je profeet(dat zeggen moslims toch??Jullie volgen de voorbeeld van de profeet maar waarom niet in gedrag)zijn openheid tegen over de andere die anders geloven. Toch?? Kijk hoe hij omging met zijn buren en vijanden enz
Het is een voorbeeld voor velen moslims maar zie vaak weinig in terug, wel bij mijn Collega trouwens die is echt heel gelovig moslim. en gedraagd zich echt heel vroom echt heel vroom en nettjes ik heb zoveel respect voor die man gekrgen heel open en aardig en eerlijk. Nooit heb ik heb te pakken op leugens of over andere mensen praten en altijd vriendelijk) Ik heb het niet tegen iedereen hoor hier op islaam.nl
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 02:08

salam alaikum

broeder prayer,ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat we toch wat meer geduld moeten hebben. onze missie is toch om het mooie wat de Profeet saws heeft nagelaten in stand te houden. Kijk maar naar wat hij saws moest ondergaan. in medina werd hij bekogeld met stenen. deed hij wat terug?nee. hij liep gewoon door. dus als hij daar al geduld voor had, wie zijn wij om geen geduld te hebben met wat PP zegt op een forum nota bene. en ja, ik heb zijn reacties gelezen. en die van postpentacost etc. ik moet je eerlijk zeggen, ik word er niet boos om. want ik woon ten slotte in een land waar mensen wonen die hele andere geloofsovertuigingen hebben en zulke dingen hoor ik bijna dagelijks. dus op een forumpje doet het me echt niets. het zijn maar virtuele woorden.ik zie het juist positiever in. mensen op tv die zulke dingen roepen kunnen we niet tegenspreken. je kan namelijk moeilijk tegen de tv lopen praten. maar mensen die hier wat zeggen, kan ik als ik dat kan wel tegenspreken. als ik zie dat ik dat niet kan doe ik het niet. ik heb namelijk de keus. kortom wat ik wil zeggen is dat we wel wat meer geduld moeten hebben, wat er ook gezegd wordt. misschien dat er uiteindelijk op een mooie zonnige dag leuke discussies uit voort komen.

wasalamalaikum

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 02:15
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum

broeder prayer,ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat we toch wat meer geduld moeten hebben. onze missie is toch om het mooie wat de Profeet saws heeft nagelaten in stand te houden. Kijk maar naar wat hij saws moest ondergaan. in medina werd hij bekogeld met stenen. deed hij wat terug?nee. hij liep gewoon door. dus als hij daar al geduld voor had, wie zijn wij om geen geduld te hebben met wat PP zegt op een forum nota bene. en ja, ik heb zijn reacties gelezen. en die van postpentacost etc. ik moet je eerlijk zeggen, ik word er niet boos om. want ik woon ten slotte in een land waar mensen wonen die hele andere geloofsovertuigingen hebben en zulke dingen hoor ik bijna dagelijks. dus op een forumpje doet het me echt niets. het zijn maar virtuele woorden.ik zie het juist positiever in. mensen op tv die zulke dingen roepen kunnen we niet tegenspreken. je kan namelijk moeilijk tegen de tv lopen praten. maar mensen die hier wat zeggen, kan ik als ik dat kan wel tegenspreken. als ik zie dat ik dat niet kan doe ik het niet. ik heb namelijk de keus. kortom wat ik wil zeggen is dat we wel wat meer geduld moeten hebben, wat er ook gezegd wordt. misschien dat er uiteindelijk op een mooie zonnige dag leuke discussies uit voort komen.

wasalamalaikum

Dat kunnen wij dus ook.En dat dit hier kan op deze site,waarbij bijde zich aan de spelregels moeten houden verdiend een pluim.   
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 03:27
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum

broeder prayer,ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat we toch wat meer geduld moeten hebben. onze missie is toch om het mooie wat de Profeet saws heeft nagelaten in stand te houden. Kijk maar naar wat hij saws moest ondergaan. in medina werd hij bekogeld met stenen. deed hij wat terug?nee. hij liep gewoon door. dus als hij daar al geduld voor had, wie zijn wij om geen geduld te hebben met wat PP zegt op een forum nota bene. en ja, ik heb zijn reacties gelezen. en die van postpentacost etc. ik moet je eerlijk zeggen, ik word er niet boos om. want ik woon ten slotte in een land waar mensen wonen die hele andere geloofsovertuigingen hebben en zulke dingen hoor ik bijna dagelijks. dus op een forumpje doet het me echt niets. het zijn maar virtuele woorden.ik zie het juist positiever in. mensen op tv die zulke dingen roepen kunnen we niet tegenspreken. je kan namelijk moeilijk tegen de tv lopen praten. maar mensen die hier wat zeggen, kan ik als ik dat kan wel tegenspreken. als ik zie dat ik dat niet kan doe ik het niet. ik heb namelijk de keus. kortom wat ik wil zeggen is dat we wel wat meer geduld moeten hebben, wat er ook gezegd wordt. misschien dat er uiteindelijk op een mooie zonnige dag leuke discussies uit voort komen.

wasalamalaikum

 

wa alaikom salaam.

 

ik begrijp je wel en je hebt ook volkomen gelijk. maar nogmaals respect is wederzijds. ik zal me niet beledigd voelen als er ongelovige hier vreemde vragen stellen, puur uit nieuwsgierigheid. maar om hier te provoceren en alles maar te beledigen. nee dat accepteer ik niet. punt uit.  en ja wij zijn maar normale moslims idd dienen we de profeet als voorbeeld te nemen, inshallah dat we de nivo zullen halen waar dat wel mogelijk is om uittevoeren.       voor de rest no hardfeelings tegen de koefars of andersgelovige.  alleen nogmaals wat je niet wilt voor je zelf zul je ook een ander niet aan moeten doen.

by the way media doet mij niets.. de leugen regeert weet je nog.. en de media zegt ook alleen maar dingen wat onder de bevolking leeft..   

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 03:49
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door alzukar

G� toch een eind fietsen!



nee dat laten we aan jullie over. fietsen daar is de gemiddelde kaasje mee opgegroeid



Ik rijd bewust geen auto, maak geen vliegreizen en laat zo nog wat zaken na waarvan ik het aan jouzelf laat om uit te maken of ze te rijmen zijn met je geloof. Jij kent de weg in de Koran veel beter dan ik.
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 04:38

In eerste instantie geplaatst door Wessel

dus je hebt liever dat we weggaan van deze forum??? Ik vind het wel vreemd dat je zo tekeer gaat. Ik ben pas 3 dagen lid. Wat ik wel vind dat het van allebie de kanten komt. Hoe sommige moslims reageren is ook heel raar over komen. Ik lees de biografie van profeet mohammed(vrede zij met hem voor jullie)zie ik een hele andere moslim. Natuurlijk kan je zeggen hij is een profeet en de mensen die met hem waren waren ook heel vroom. Maar zo vroom gedragen sommige moslims zich hier op islaam.nl ook niet. want ik zie heel veel haat berichten van allebei de kanten.
Echt ik ben zo weg hoor als jullie me liever weg willen hebben van deze site. Je heb zoveel mensen onder de moslims hier op de site die heel raar reageren. en anders om heb je ook niet moslims die ook raar reageren. Dan zou ik zeggen reageer niet op hun van je denkt nee ik word boos op hem/haar.
Volg je profeet(dat zeggen moslims toch??Jullie volgen de voorbeeld van de profeet maar waarom niet in gedrag)zijn openheid tegen over de andere die anders geloven. Toch?? Kijk hoe hij omging met zijn buren en vijanden enz
Het is een voorbeeld voor velen moslims maar zie vaak weinig in terug, wel bij mijn Collega trouwens die is echt heel gelovig moslim. en gedraagd zich echt heel vroom echt heel vroom en nettjes ik heb zoveel respect voor die man gekrgen heel open en aardig en eerlijk. Nooit heb ik heb te pakken op leugens of over andere mensen praten en altijd vriendelijk) Ik heb het niet tegen iedereen hoor hier op islaam.nl

Geachte Wessel,

Ik heb niet gezegt alle niet-moslims ga weg! Ik zei duidelijk als je hier niets te zoeken hebt, val ons dan niet lastig!
maar zo hoe ik naar jou kijk en op jou reactie�s ik zie in jou dat jij echt interesse hebt en echt wel iets weet van de islaam! Ik waardeer het dat je op mij bericht reageerde! Ik wil je niet weg hebben! Het is onze plicht de plicht van de moslims omde onwetende over de Islaam uit leggen! Om hun uit te nodigen naar de Islaam, maar wat ik zie op islaam.nl is dat het niet doordringt tot sommige niet moslims op de site! Hun maken hun eigen islaam.nl ervan! En dat is niet de bedoeling!

En Allaah weet het beste!

Ook Wessel wens ik je veel succes en sterkte naar de weg van de Islaam! Ik hoop echt dat je je thuis zult voelen in dit geloof! En misschien wie weet hoor ik ooit een keer van je dat je bent bekeerd :)

Met vriendelijke groet

SlavinVanAllaah

 

..........
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 04:41

Asalaamoe alaikum warhamtoe allahi wa barakatuhoe,

Jammer dat men niet serieus een discussie kan aangaan zonder dat men elkaar probeert te beledigen! De een begint over slaven, en de andere weer over olie, en over fietsen!! Dat was niet mijn bedoeling met dit topic, mijn bedoeling was om jullie te laten inzien! Dat als men niet serieus is of zijn intentie echt ISLAAM is. Dat die gene hier niks meer te zoeken heeft en beter kan vertrekken!

Moge Allaah subhanAllah wa ta3alah ons allen leiden! Allahoemaa Ameen

Wa alaikum salaam warhamtoe allahi wa barakatuhe

Met vriendelijke groet

SlavinVanAllaah

..........
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 05:21
Beste Slavin,
Terugkomend op dat "fietsen": wie weet duikt er zo meteen een moslimgelovige op die, net als ik, vindt dat je respectvol moet omgaan met de natuur van de Schepper, en die laat zien dat de Koran dat ook voorschrijft. En die zich ook zo probeert te gedragen. Dat zou mij blij maken, en ik zou een band voelen met de betreffende gelovige.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 06:58
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste oegty ik mag je geen gelijk geven maar ook ongelijk.

Je hebt hier echt wel verschillende leden.

* Degene die echt kennis willen opdoen of uitwisselen.

* Degene die gewoon wat over de islam willen weten.

* En uitraard de onrustzaaiers!

Soms irriteer ik me echt aan sommige hun topics en reacties maar ik probeer in het mate van het mogelijk gewoon niet te reageren en soms is het sterker dan mezelf (ik ben ook maar een mens).

Maar zoals ik dus al vaker zeg respect moet langs beide kanten komen.En hoe sommigen hun taalgebruik is daar dient wel op gelet te worden voor sommigen dan toch.

Laten we proberen respectvol met elkaar om te gaan.
Dat maakt het alleen maar gemakkelijker voor ons.
Er is al genoeg onrust op de wereld laten we daar verandering in brengen inch�allah�
En dat zal het forum ook aangenamer maken voor ons allen
voor zowel de moslims als de niet-moslims...


That's what the prohpet says =>

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (Ibn h'ibbaan)

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei: 'Allah kijkt niet naar jullie lichamen en uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten'

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heef gezegd: Niemand van jullie gelooft (echt), totdat je voor je broeder wenst wat je voor jezelf wenst... (Boekhari & Moeslim)

De Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd: "De gelovige is vriendelijk en open. Wie het niet is, heeft niet het goede voor

De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs. ( Tirmidi)


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
SlavinVanAllaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SlavinVanAllaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:10

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barkaatuhoe!!

Dat komt zo ongeveer overeen met mij toch of niet? Dus hoe kan jij mij geen gelijk geven?

En jou ahhadith die hebben er verder ook niet echt veel mee te maken! Ik zeg de waarheid tog? Ik heb het nu toch ook tegen de niet-moslims op de site, ik heb niet gesproken over de MOSLIMS op de site. En zo wel. Moge Allah mij dan vergeven inshallah. Ameen! Wallakien djazakallahoe ghairen, stel het zeer op prijs alhamdoulillah!

 

En ik wil je inshallah een nasee7a geven!

Je praat met VZMH het is beter om voluit te typen inshallah

Wa alaikum salaam wahramtoe allahi wa barakatuhoe

Je zuster fie dien!

 

 

Het afkorten van (salallaahoe 'alayhie was sallem)
tot (S) of (SAW) en dergelijke

door Het Permanente Comit� voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa

Arabische Bron: Fataawa al-Lajnah ad-Daa�imah lil-Buhoeth al-�Ilmiyyah wal-Iftaa,
Volume 12, Blz. 208, vraag 3, fatwa 5069
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad

Vraag:

�Is het toegestaan om de letter (S) [Saad] in de plaats van (salallaahoe 'alayhie was sallem) (te schrijven), en waarom?�

Antwoord:

�De Soennah is om de complete zin te schrijven (salallaahoe 'alayhie was sallem), omdat het een smeekgebed is. En de smeekgebed is (een vorm van) aanbidding, net zoals het uit te spreken (de zin), en de afkorting ervan tot de letter (S) [Saad] od (SAW) [Saad �Ayn Waaw] is geen (vervanging voor een) smeekgebed, noch is het (een vorm van) aanbidding, of het nu uitgesproken wordt of bij het schrijven. En deswege, is deze afkorting nooit gebruikt door de eerste drie generaties waarvan de Profeet heeft getuigd betreffende hun uitmuntendheid.

En bij Allaah ligt al het succes en moge Allaah gebeden en begroetingen sturen over onze Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) en zijn familie en zijn metgezellen.�

..........
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:26
Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Ja voor een deel zeg je zeker de waarheid oegty. maar voor een deel ook niet.

Nou de enige reden waarom ik je geen gelijk mag geven omdat niet elke niet-moslim op dit forum de benoemde eigenschappen bezit.

Je mag niet alles veralgemenen oegty. er zijn natuurlijk wel die de benoemde eigenschappen bezitten maar niet iedereen dus is niet elke niet-moslim op deze site zo.

Persoonlijk vind ik dat de profeet zijn gezegden toch wel aansluiten bij dit stuk. En de gezegden van de profeet mogen er staan toch??? Het zijn geen kwetsende zinnen maar waarheden en ze waren zeker niet specifiek op jou gericht oegty : ).

Djazaka allahoe gairan verder nog voor de nasee7a (y). ik heb het trouwens al veranderd.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 08:10

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 15:31
In eerste instantie geplaatst door Edward

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Doe eerst eens de moeite een normaal gesprek aan te gaan ipv nota bene dit als je eerste topic te plaatsen,

Daarom plaats jij meteen een persoonlijke aanval als je eerste antwoord? Dat is een normaal gesprek proberen te forceren?

en al dadelijk mensen persoonlijk proberen te beledigen.

Zoals je zelf meteen in je eerste antwoord op dit topic al doet?

Zoek de balk in je eigen oog...

En ..., heb je hem al gevonden?

ik verval zelden tot mensen persoonlijk aanvallen

Is dat een feit of je eigen bescheiden mening?

Sommige mensen verschuilen hun persoonlijke aanvallen achter slim geleuter ...

Volgens mij kijk je naar dit forum en kom je jezelf erin tegen, het spiegelt je als het ware.

Nou nog erachter komen dat jij zelf in dat spiegeltje aan het kijken bent Kimmie.

Moest je zelf wel sneller van begrip zijn, zou je merken dat met mijn �ne zin je hele post beantwoord is.

Dat denk jij ja. Maar dat is enkel jouw visie daarop. Enkel jouw waanvoorstelling dus.

Waarom zou ik vragen beantwoorden, terwijl er ook de mogelijkheid is dat die op onzin gebaseerd zijn (wat volgens mij zo is)?

Jouw antwoord is ook onzin.

Ik zou maar eens heel goed over mezelf gaan nadenken als ik jou was.

Doe dat  ...

(beste dames en heren een stukje offtopic)

H� onzin; van kim weet ik in ieder geval dat ze nog ergens voor staat. jij probeert alles uit het verband te trekken en iemand te klieren met je eigen bitterheid. zeg sweetheart waar komt die bitterheid vandaan? en waar sta je nu eigenlijk voor?

ik heb hier en daar even op internet gekeken maar er zijn wel meerdere fora waar ze je gekicked hebben... moet je het probleem niet bij jezelf zoeken...

mocht dat bij kk het geval zijn geweest, dan ben je iemand die naar eer en geweten heeft gehandeld, of een echte man... en bespaar mensen dit eeuwig durend geleuter!

(/offtopic)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum

ik heb een beetje gelezen wat jullie allemaal schrijven en ik moet zeggen dat ik bij geen van alle reacties dacht:"ja das egt een goed punt".misschien bedoelen jullie het allemaal goed op juliie eigen manier, maar dit is een discussieforum en niet een forum waarbij we de ander neer moeten halen omdat ie wat anders zegt en geloofd. ook al is het een islamforum, kunnen er andere mensen met andere denkbeelden op reageren. voor ons moslims kan het alleen maar eeen voordeel zijn. 1. we leren ervan. 2. we kijken hoe sterk ons imann is want als ie niet sterk is, moeten we daar juist zo snel mogelijk achter komen om t sterker te maken. waardoor je dus dichter bij Allah swt komt. en dat wille we allemaal mashAllah. t is een soort test voor jezelf. van je imann.3. je leert de niet-moslims wat over jouw geloof. maar niet door ze aan te vallen of boos te worden als ze andere denkbeelden hebben. maar door met ze in discussie te gaan op een normale manier en als je de discussie niet aankan, nooit aan beginnen. ik denk niet dat het de bedoeling is dat we iedereen gaan aanvallen als hij/zij met een andere denkbeeld komt. ik denk niet dat dat de bedoeling is van de leerstellingen van ons mooie VREEDZAME geloof.

kortom, laten we allemaal onze teentjes korter maken. dat geldt voor zowel de moslims als de niet-moslims hier en er een leuke vreedzame forum van maken waar een zooeker naar kennis wat van kan leren.

maar goed ik kan zo wel doorgaan. vergeef me als ik iets verkeerds heb gezegd.

wasalam

ik vergeef je ;)... het begin van dit topic is al een beetje overbekend... dat het tussen moslims en niet-moslims niet zo heel super gaat moet wel bekend zijn... we wonen toch samen op deze aarde en we moeten er samen wat van maken... ik denk dat dit ��n van de goede manieren is om op vreedzame wijze "elkaar op te eten"... alhoewel ik geen moslim ben, heb ik hier wel weer van geleerd en mensen ontmoet die maatschappelijk veel bezig zijn...

het enige jammere vind ik dat moslims geen enkele vorm van kritiek aankunnen of opnemen. Die zeer behoudende houding is zonde, maar verklaard wel veel reacties... uiteindelijk is iedereen benieuwd en zelfs wel een beetje bang voor de dag van morgen... en dat is maar goed ook, het houdt je aan het werk, aan het studeren... alleen eens in de tijd is het weer goed om eens te bekijken waar jij staat ten opzichte van welke mensen en welke maatschappij, om jezelf door een ander daglicht te zien... (of om een Eduard-filter te gebruiken ;)) haha om er uiteindelijk achter te komen dat je zo hetzelfde bent dat er bijna geen andere van zijn

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 

 

duidelijk geen rechten gestudeerd, anders zou je wel weten dat dit een bekende gezegde is..

 sterkte gabber met je bezigheden

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Prayer

en wie is de lachende derde? de koefaar..  dit bedoel ik nou... wij moslims gaan nu onderling discussieren wat je al dan niet moeten vinden van mensen die hier komen beledigen. dit is geen discussie waard. als je beledigt kun je het zelfde terug verwachten of mischien niets als die persoon zn emoties kan bedwingen..

 

Ik heb sterk het gevoel,dat je op zoek bent naar lijm....Maar recht en krom,wordt nooit geen hoepel.Ook niet binnen de Islam. 

 

duidelijk geen rechten gestudeerd, anders zou je wel weten dat dit een bekende gezegde is..

 sterkte gabber met je bezigheden

duidelijk geen aadtoskunde gestudeerd ik wil het laatste woord en ik zie mezelf als god ;)

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:32
en dit soort mensen willen serieus genomen worden
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Op t moment wil ik onserieus genomen worden, gewoon beetje lol hebben:-)

Come on prayer, jij weet ook nog wel n leuke;)

 

 

 

tja maar ik moet mn prioriteiten stellen. feit is dat ik morgen tentamen heb(werken aan mn toekomst)  maar zal wel eens tijd voor je vrij maken om gebakkenlucht te plaatsen zodat je  "lol" zult hebben

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:49

ach k ga mijn eigen moskee stichten

met steenwerpzuil in het midden... ik gooi graag met stenen ;)

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Iedereen naar de chat!!!

 

 

als jij allemaal van die verboden dingen zegt in de chat durft niemand te komen!

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 11:09

salaam aleykum.

voor de zoveelste keer eindigt een topic in ruzie. moest het een mondelinge discussie zijn waarbij we tegenover elkaar zouden staan dan zouden er zeker gewonden vallen.

op het punt van SlavinvanAllaah ben ik het soms mee eens en soms niet mee eens. waar ik het mee eens ben is: dat er meestal wel onnodige en irritante opmerkingen worden gegeven door bepaalde leden onder ons. op zo'n momenten kun je toch vriendelijk vragen om te stoppen met het sarcasme.

wat ik spijtig vind is dat er hier een sfeer van anti_wederzijds respect heerst. sommige leden roepen hier op om de niet-moslims te negeren en te bannen,.....dit is volkomen onnodig. zonder bepaalde niet-moslimleden zou het hier toch niet zo intressant aan toe gaan. op een forum zijn "appels en peren nodig" als je begrijpt wat ik bedoel. met alleen "appels" kun je moeilijk een discussie houden.
en probeer toch andere mensen een kans te geven. het is niet omdat ze eerst zeggen dat ze geen moslim willen worden dat ze niks van de islam moeten hebben! hoeveel leden van de KKK zjin er al moslim geworden? dit is 1 van de meest extreme voorbeelden die je kunt geven. snap je?

dus broeders/zusters/vrienden,probeer elkaar wat te begrijpen,bijt af en toe op je tanden en behandel elkaar zoals je zelf wil behandt wil worden.

waleykum salaam

 

 

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 11:13
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Iedereen naar de chat!!!

 

 

als jij allemaal van die verboden dingen zegt in de chat durft niemand te komen!

 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.