Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

JOUW VOLGENDE HUIS!!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: JOUW VOLGENDE HUIS!!
    Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:58

JOUW VOLGENDE HUIS!!



Mooi he?

Koran 4:78. Waar jullie ook zijn, de dood zal jullie grijpen, ook al waren jullie in sterk gebouwde torens! 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 15:07

is dit een grapje?

Jezus wil ook een kamer voor jou klaarmaken, lees maar in Johannes 14:

In het huis van de Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken? Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 15:19

Subhanallah!

De dood zal ons zeker bereiken.

6. O mens, wat heeft u bedrogen omtrent uw Heer, de Genadige,

7. Die u schiep, daarna voltooide en u de juiste verhoudingen gaf? Surah 82

 

12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;

13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.

14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees; vervolgens ontwikkelen Wij het tot een nieuwe schepping. Gezegend zij Allah, de Beste Schepper.

15. Voorzeker daarna sterft gij.

16. En op de Dag der Verrijzenis zult gij worden opgewekt.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 15:28

Johannes 6:37-40
Iedereen die de Vader mij geeft zal bij mij komen, en wie bij mij komt zal ik niet wegsturen, want ik ben niet uit de hemel neergedaald om te doen wat ik wil, maar om te doen wat hij wil die mij gezonden heeft. Dit is de wil van hem die mij gezonden heeft: dat ik niemand van wie hij mij gegeven heeft verloren gaat gaan, maar dat ik hen allen laat opstaan op de laatste dag. Dit is de wil van de Vader: dat iedereen die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven heeft, en dat ik hen op laatste dag uit de dood zal opwekken

Johannes 11:23-27
(bij de opwekking van Lazarus)
Jezus zei: Je broer zal zal uit de dood opstaan. Ja, zei Marta, ik weet dat hij bij de opstanding op de laatste dag zal opstaan. Maar Jezus zei: Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, en ieder die leeft in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat? Ja Heer, zei ze �k geloof dat u de messias bent, de Zoon van God die naar de wereld zou komen

 

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 16:46

Asalaamu Alaikom

Ja vradig, of je nou wilt ofniet, wij zullen allemaal rotten in die kisten. Ze zullen de kisten met lijm sluiten zodat niemand last heeft van onze stanken. Niemand zal meer om je geven, ze zullen wel bloemetjes komen zetten, maar wat heb je daaraan? Mieren en maaien zullen ons opvreten, dus haast je tot vergeving en genade van Allaah, en wie op Hem zijn vertrouwen zet, Wallahie, Hij is beschermer genoeg. Niemand kan je wat doen, als Allah aan jou kant staat. Elke sec gaan 2 mensen dood en 3 worden geboren, elke sec. Mischien ben jij het over 2 sec? Mischien is het jou beurt? Hoe weet jij van niet? Wie heeft je morgen belooft? Dood kent geen leeftijd, het kan jou pakken en mij pakken. Wanneer je tijd is gekomen, dan is het finish.

De profeet Mohammad zei dat het graf of een put der Hel wordt of een tuin van het Paradijs. Als je als ongelovige of een zware zondaar in die put wordt gegooid, tussen die zes plankes, alleen in het donkere koude aarde, zal je ondervraagd worden door Engelen. Daarna zal een bestraffing je bedekken en het graf zal inkrimpen zodat je ribben in elkaar schuiven (En de profeet liet dit zien door zijn vingers in elkaar te schuiven). Er wordt een poort geopen naar het Vuur, er zullen stanken en hete winden op je afkomen en je zal zwaar lijden. Zo'n iemand zal wensen dat het Uur nooit zal aanbreken, omdat het bestraffing zwaarder zal zijn. En ik waarschuw je, degenen die Jezus, een Geest, beeldjes, apen etc. Aanbidden, Allah zal ze nooit vergeven, als ze geen berouw tonen voor hun dood.

De moslim integendeel, voor hem wordt er een poort van het Paradijs geopend. Zijn ziel zal in de harten van groene vogels worden gezet die rondnestelen in de bomen van het Paradijs, zoals is genoteerd in Saheeh Tabarani. Hij zal genieten en zal wensen dat het Uur snel aanbreekt want het beloning zal dan nog grooter zijn. Dus het wordt of een tuin van het Paradijs of een Put van de Hel. Wij zien het niet, want het behoort tot de zaken van het ongeziene. Soms kan je het wel zien, zoals Ibn Taymyah zei, bijvoorbeeld er waren mensen door de grond uit de graven gegooid, omdat de aarde ze niet wou, door hun zondes. Maar normaal zien wij dat niet, zoals wij een mens gewoon zien slapen, terwijl zijn dromen levensecht gebeuren in zijn hoofd. De Shaheed zal niet gestraft worden in het graf, volgens profeet Mohammad. Moge Allah ons beschermen tegen Zijn straffen. Amien.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 17:23
Batle Batle toch! Van waar toch al die godsvreeze? Zullen we dan maar aan ieder pasgeboren kindje een doodskistje geven i.pl.v. een wiegje?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 18:58

Alhamdolillah

Koran 2:2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.
Koran 2:189. Deugdzaamheid is in hem, die God vreest.

Ik weet niet wat jij bent broeder maar wij zijn moslims. Allah zegt hierboven dat de Qur'an een leiding is voor de Godvrezenden. Dus als je Hem niet vreest, is het niet eens voor jou hehe. Wat bedoel je met die wiegje? Islam is niet gekomen om ons ongelukkig te maken of om drama te brengen op aarde, maar Allah houdt van de Godvrezenden. Het wordt als iets raars gezien als iemand God vreest nu. Zij denken God is een oude vredelievende opa die daarboven zit te huilen en iedereen vergeeft, ook al doen ze slechte dingen etc. Astagfirullah, moge Allah mij vergeven voor het neerzetten van die woorden.

Allah's Barmhartigheid overtreft alles dat is waar, maar de schuldigen zullen worden gestraft. (Qur'an 6:147). Tegenwoordig is het stoer als je van niemand bang bent etc. Zeg tegen zo'n iemand, 'Die borstje van je die je nu omhoog hebt en trots op aarde loopt, zal binnenkort krom worden'. Je zal met een kromme en schefe rug, die NIET EENS zelf zijn eigen behoefte kan doen, leven. Op aarde he, laat staan het hiernamaals. Je kan op aarde niet eens rechtop blijven staan, wat wil je boven doen? Waarom zou ik Allah niet vrezen?


Koran 3:76. Voorwaar, God heeft de godvrezenden lief.

Wie zijn zij om ons te verbieden God te vrezen? Heeft de Almachtige het recht er niet op? Sommigen vrezen meer een hond of een aap dan Allah. De Munafiqeen vrezen meer de Mujahideen dan Allah, zoals in de Qur'an staat. Welke redenen heb ik om Allah niet te vrezen? Allah houdt van de Godvrezenden. En degenen die Hem vrezen zullen in het Hiernamaals niet hoeven te vrezen, zoals op heeeel veel plaatsen in de Qur'an staat. Er is ook een Hadith Qudsi die zegt dat degene die Allah op aarde vreest, Hem niet in het Hiernamaals hoeft te vrezen. En wie Hem op aarde niet vreest, zal Hem daar vrezen.

Koran 5:57. Vees God als jullie gelovigen zijn.

Dit is ons geloof broeder, wij vrezen God. God'svrees is niet dat je bang bent om Allah te zien ofzo. Mensen vroegen Omar ibn Khattab, radialahuanhu, wat Taqa (God'svrees) was en hij zei, 'Als je een plek moet oversteken met blote voeten en er lagen allemaal prikkels op de grond, hoe zou je lopen?' Ze zeiden, 'We zouden heel voorzichtig, stap voor stap goed opletten dat we geen fouten maken, anders zal het pijn doen'. En Omar zei, 'Dat is Taqwa'. Dus kortom, je loopt buiten en ziet een vrouw, je kijkt naar beneden uit angst voor God's straf. Je ziet een fles wijn en loopt door uit angst voor Allah. Je ziet een mooi ding en wilt het stelen, maar doet het niet uit vrees voor Allah, dat is Taqwa. Taqwa is iets goeds. Maar Angst moet je met hoop mengen, want hoop mag je nooooit opgeven en de gelovigen zijn groooote paradijzen beloofd.

Koran 17:57. Zij roepen zelf hun Heer aan, Zijn nabijheid zoekend, zelfs de meest nabijzijnden, op Zijn barmhartigheid hopend en Zijn straf vrezend. Voorwaar, de straf van uw Heer dient te worden gevreesd.
Koran 35:28. Alleen Zijn dienaren die kennis bezitten, vrezen God. Voorwaar, God is Almachtig, Vergevensgezind.

Dus ik weet niet van jou, maar, 'Ik vrees God, de Heer der Werelden'. (Qur'an 5:28). Islam is een weg van vrede, liefde, moedigheid, vrees voor de Almachtige, hoop op Zijn genade en een prachtige route naar het Paradijs. Wat voor goedheid zit in iemand die God niet vreest en hoogmoedig op aarde loopt? Ik vrees God, maar niet zoveel als andere broeders en zusters hier. Mijn Godvrees moet nog veel niveaus verhogen Insha'Allaah, ik ben niks. Je kent mij niet, Allah kent mij. Er is overgeleverd dat dit wereld minder waarde heeft in de ogen van Allah dan het vleugel van een mug. Het echte leven is in het Hiernamaals, het echte leven is in het Hiernamaals!

Koran 3:115. En Allah kent de Godvrezenden.

Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 02:16

Wee de ongelovige!

 

Je moet niet zo zijn van, lekker voor je! branden zul je!

Maar het een soort van erg voor hem/haar vinden. En die bestraffing van Allah SWT vrezen.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 03:15

angst, dood, vrees, bang, wee de ongelovige, hel, branden, straf.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 04:13

angst, dood, vrees, bang, wee de ongelovige, hel, branden, straf.

 

maak je borst maar nat en ik wens je succes 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 05:04
Batle,
Wat ik hier op dit forum bevestigd zie is met name mijn vrees dat de Schepper, die we gemeen hebben, t� groot is voor ��n religie, ja zelfs voor de religies s�men. En wat ik je ook wil laten weten is dat mijn respect voor de Schepper groot is, maar dat het niet wordt gevoed door angst. Omdat ik mij voortdurend verbonden weet met de Boom des Levens, en daardoor ook met jou.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 06:25
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

JOUW VOLGENDE HUIS!!



Mooi he?

Koran 4:78. Waar jullie ook zijn, de dood zal jullie grijpen, ook al waren jullie in sterk gebouwde torens! 

Ja wel mooi..... Eindelijk rust.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 06:29
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

angst, dood, vrees, bang, wee de ongelovige, hel, branden, straf.

 

 Acapulco Hell 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 06:38
Binnekort oorlog...... Kunnen we Venuzuela zien tegen te houden op de colonieen.En wie weet zien we dat huis eerder als dat we denken. 
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 08:05

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Binnekort oorlog...... Kunnen we Venuzuela zien tegen te houden op de colonieen.En wie weet zien we dat huis eerder als dat we denken. 

 

Dat krijg je als je overal ruzie zoekt. Ik ben regelmatig in Zuid-Amerika en ik weet hoe men over het algemeen in Zuid-Amerika over de "bemoeizuchtige" Europenen en Noord-Amerikanen denkt. En dat is niet iets wat pas gisteren is begonnen. Als klein jongetje ben ik opgegroeid in Zuid-Amerika, en daar moet men niks hebben van die arrogante "westerse" houding van Europeanen en Amerikanen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 08:14
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

JOUW VOLGENDE HUIS!!



Mooi he?

Koran 4:78. Waar jullie ook zijn, de dood zal jullie grijpen, ook al waren jullie in sterk gebouwde torens! 

Mashallah! Dit gat ziet er zo mooi uit.

Niemand weet hoe hij/zij het zal hebben na de dood. Maar toen ik las dat de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) voor zijn dochter Zainab (radiallaho anha) tot Allah (sobhanaho wata'ala) heeft gebeden om haar van de kwellingen van het graf te redden, toen besefte ik pas wat ons te wachten staat.

Zainab (radiallaho anha) heeft veel pijn en moeilijkheden doorstaan voor haar vader. Ze accepteerde de Islam, kreeg moeilijkheden met de Mushriks uit Mekka, werd met pijlen en speren beschoten, raakte gewond, bleef met haar wonden zitten, werd daarna overgedragen aan de Moslims, overleed later aan haar verwondingen. Ze was zeer geliefd bij de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) omdat ze ook zeer veel leed heeft moeten doorstaan. En toch moet haar vader tot Allah bidden om haar de kwellingen in het graf te besparen.

Wie zijn wij dan, vraag ik mij af!? Wie zijn wij?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 10:09
niet eens een kist, slechts een witte doek.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 10:25
Maar wie een kuil graaft voor een ander,...
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 10:41
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Binnekort oorlog...... Kunnen we Venuzuela zien tegen te houden op de colonieen.En wie weet zien we dat huis eerder als dat we denken. 

 

Dat krijg je als je overal ruzie zoekt. Ik ben regelmatig in Zuid-Amerika en ik weet hoe men over het algemeen in Zuid-Amerika over de "bemoeizuchtige" Europenen en Noord-Amerikanen denkt. En dat is niet iets wat pas gisteren is begonnen. Als klein jongetje ben ik opgegroeid in Zuid-Amerika, en daar moet men niks hebben van die arrogante "westerse" houding van Europeanen en Amerikanen.

Ehhhh....... Die eilandbewoners doen gewoon zaken met Venuzuela.En staan niet te trappelen om dat land binnen te vallen.Alleen die man daar heb een beetje problemen geloof ik met eilandjes voor de kust,die hem niet toebehoren.Daarbij is het land zelf 1 groote colonie.Vraag maar eens aan een Spanjaard wat die er van denkt.Misschien vind hij Suriname er ook wel leuk bij passen,weet jij veel.Wat ik wel weet is dat er niet veel animo is om het te verdedigen,in geval van oorlogsdrijging.Doe toch maar weer de dienstplicht denk ik dan. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 11:30

Ach, wie neemt Chavez serieus? Grote mond, nodig voor de binnenlandse politiek.

Daar komt bij dat uitkramen dat Amerika de duivel van de wereld is, is een cliche die we al zo vaak gehoord hebben.

Chavez waait wel weer over.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 07:52
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Koran 4:78. Waar jullie ook zijn, de dood zal jullie grijpen, ook al waren jullie in sterk gebouwde torens!

Precies batle for peace!

Ook moeten wij moslims vaak over de dood nadenken en is goed om even te denken waar we zullen terecht komen graag voegde ik het volgende er nog aan toen inch'allah...

Veel nadenken over de dood

De boodschapper van Allah heeft gezegd:
�Denk veel na over de vernieler van de genoegens, de dood�
Nadenken over de dood,weerhoudt een persoon ervan om te zondigen verzacht het harde hart.
Wanneer men aan de dood denkt in tijden van problemen, dan lijken deze problemen onbelangrijk en wanneer men aan de dood denkt in tijden van voorspoed dan voelt men zich benauwd. Het bezoeken van graven behoort tot ��n van de beste manieren om over de dood na te denken. Daar heeft de profeet mohammed salallaahoe 'alayhie was sallem ons bevolen de graven te bezoeken
�Ik had jullie verboden de graven te bezoeken. Maar, bezoek ze nu maar, want het maakt het hart zacht, doet het oog wenen en doet aan het hiernamaals denken, maar zeg geen obscene dingen.
Het is zelfs toegestaan dat een moslim de graven van de ongelovigen bezoekt om hieruit een les te leren.
Dit wordt ondersteund door een authentieke overlevering, waarin vermeld wordt dat de profeet mohammed salallaahoe 'alayhie was sallem het graf van zijn moeder bezocht, waarop hij begon te wenen en degenen rondom hem waren begonnen ook te wenen:
�Ik heb Allah de toestemming gevraagd om vergeving voor haar te vragen, maar Hij heeft mij dit niet toegestaan. En ik heb hem om de toestemming gevraagd om haar graf te bezoeken en Hij heeft mij dit toegestaan. Dus bezoek de graven, want zij herinneren aan het hiernamaals.�
Het bezoeken van de graven, is een zeer belangrijk onderdeel dat bijdraagt tot de verzachting van het hart. Dit bezoek is dus van nut voor de bezoekers en ook de doden vanwege de smeekbeden die op dat moment voor hen gedaan worden.

En in de soennah vinden we een overlevering die vermeldt dat de profeet mohammed salallaahoe 'alayhie was sallem gezegd heeft:
�Vrede over jullie, bewoners van deze plaats, de gelovigen en de moslims. Mag Allah�s barmhartigheid heersen over hen die ons voorafgegaan zijn, alsook over hen die zullen volgen en met de wil van Allah zullen wij ons bij jullie toevoegen.�

Degene die de graven wil bezoeken moet zich aan de regels houden en met de juiste voornemen gaan. Hij moet het welbehagen van Allah zoeken en om zijn zieke zwakke hart te verbeteren. Hij moet een les trekken uit diegene die zich onder de aarde bevind�t en die volledig gescheiden is van zijn familie en degenen die hem lief waren.

Hij zou moeten nadenken over de toestand van de broers die reeds overleden zijn: die hun wereldlijke doelstellingen,bereikt hadden en weelde vergaard hadden. Dat zij erover nadenken dat het geen wat zij bereikt hadden hen niet meer van nut zijn.
De aarde heeft de schoonheid van hun gezichten verwijderd, hun lichamen zijn vergaan in hun graf, hun vrouwen zijn weduwen geworden en hun kinderen zijn weesjes.

Dat hij over de kwalijke gevolgen nadenkt van misleiding door het leven van deze materi�le wereld; over zijn jeugd en gezondheid en de neiging tot nietsdoen, want hij zal hun lot onherroepelijk delen.

Dat hij zich er van bewust is, dat hij het zelfde lot zal ondergaan. Dat hij nadenkt over de doden en hoe zijn benen (waar hij eens pronkend mee door de straten liep) vernietigd zijn, zijn ogen uitgelopen, de wormen hebben zijn tong opgegeten en het stof heeft zijn tanden versleten.

O diegene die loopt achter datgene dat uitnodigt tot ongeluk.
Terwijl de twee verkondigers van de dood de witte haren en ouderdom, je roepen.
Wanneer je niet naar deze oproep luistert wat voor nut hebben de twee zintuigen dan, het zicht en het gehoor dan wel. De dove en de blinde zijn enkel diegenen die niet geleid werden door deze twee gidsen.
Het oog en de religie.

Noch het leven van deze wereld, noch de hemelse lichamen zullen eeuwig bestaan, niet het licht van de zon noch dat van de maan.

Zij zullen allen deze wereld verlaten ook al willen zij leven het leven van het platteland en de steden niet verlaten.

Diegene die veel aan de dood denkt zal er drie voordelen uit halen: hij zal snel berouw tonen, hij zal voldoening vinden in zijn hart en levendigheid in zijn aanbidding.

Diegene die de dood vergeet zal zien dat hij gestraft wordt door drie zaken: hij zal berouw uitstellen, hij zal niet tevreden zijn met datgene wat hem voldoende is, hij zal te lui zijn om aanbidding te verrichten.

Een van de effectieve manieren om iemand aan de dood te laten denken is om bij iemand te zijn die in doodstrijd is.

Want het bijwonen wanneer iemand sterft, en het zien van een overledenen, het nadenken over de situatie van de overledene zullen een eind maken aan de lege genoegens. Het zal hem �s nachts doen wakker blijven en om motiveren om goede daden te verrichten en om harder te streven om zijn aanbidding intenser te maken.

Hasan al-Basrie bezocht een zieke. Hij zag de doodsstrijd van deze man en zijn vreselijk lijden. Toen hij thuis kwam met een bleek gezicht (het was hem aan te zien dat hij geschokt was) vroeg men hem om aan tafel te komen. Hij zei:�O mijn familie,eten en drinken maar! Want bij Allah, ik heb de dood gezien en daardoor zal ik niet ophouden met werken totdat ik deze ontmoet.�

Het dodengebed verrichten, de dode op de schouders naar de begraafplaats dragen, hem in zijn graf leggen en zand op hem gooien, dit zijn allemaal zaken die ervoor zorgen dat men de dood aanvoelt en dat men aan het hiernamaals denkt.

In een overlevering heeft de profeet Mohammed salallaahoe 'alayhie was sallem gezegd: �Bezoek de zieken en woon de begrafenissen bij; dat zal jullie aan het hiernaamls doen denken�

Het bijwonen van de begrafenis brengt een grote beloning met zich mee, zoals de profeet mohammed salallaahoe 'alayhie was sallem gezegd heeft: �Wie een begrafenis bijwoont (met geloof in Allah en hopend op de beloning) van zijn huis tot wanneer het gebed voor hem verricht wordt, verdient een Qiraat, en diegene die blijft tot de dode begraven wordt heeft twee qiraat!�

En er werd gezegd: �O boodschapper van Allah, wat zijn twee Qiraat?�

En in een andere versie:

�Elke Qiraat is zoals de berg van oehoed.�

Wanneer onze voorgangers raad wilden geven diegene die een zonde begaan had, deden zij dit door hem aan de dood te herinneren.

Er was een man die roddelde in ��n van de bijeenkomsten van onze voorgangers, waarop een man tegen deze roddelaar zei: �Denk aan de watten die ze op je ogen zullen leggen.�(wanneer men hem in de doodskleed zal wikkelen)

Bron (boek):�De zwakheid van het geloof�


Met vriendelijke groeten oegt y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 18:44

Kiiiiiiiiijk, zo'n reactie moet je zetten  
Jazakumullahu Ghairan fi dunia wal Akhirah voor de mooie toevoeging

Je moet niet zo zijn van, lekker voor je! Branden zul je!

Ik wens het beste voor hun, ik hoop dat ze ooit Moslims worden. De beste moslims waren eerst mushrikeen, maar Allah gaf ze leiding en verhief hun boven de wereld bewoners. Zo hoop ik ook dat Allah hun leiding schenkt. Als wij allemaal in Nederland baarden lieten staan, tulbanden droegen, Islamitishe kleren droegen, en in Nederland goede dingen deden, zoals Islam leert, dan zouden zij in grote troepen Islam binnen komen Insha'Allaah. Want het waren onder anderen de manieren en karakters van de Sahaba en de profeet waarom mensen over Islam nadachten en Allah ze leiding gaf. Wij haten hun ongeloof en shirk, maar wij wensen het beste voor hun, want we zijn allemaal kinderen van 1 man en 1 vrouw, vrede zij met hun. En degenen die als ongelovigen sterven, op hun rust de vloek van Allah. Moge Allah ons leiding schenken, Amien.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 22:14

En altijd weer die smakeloze dreiging.

Wel fijn dat je ons het beste gunt.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 01:38

Moslima_Y, Batle, Peter Pan e.a. er is hoop! Je kan bevrijd worden van de angst voor de dood!

(..) Dat alles aan hem (=Jezus) onderworpen is, zien wij echter nu nog niet; wel zien we dat Jezus - die voor korte tijd lager dan de engelen geplaatst was opdat zijn dood door Gods genade iedereen ten goede zou komen - vanwege zijn lijden en dood nu met eer en luister gekroond is. Want om vele kinderen in zijn luister te laten delen (!!) achtte God, voor wie en door wie alles bestaat, het passend de bereider van hun redding door het lijden naar de uiteindelijke volmaaktheid te brengen. Hij die heiligt (=Jezus) en zij die geheiligd worden (=wij) hebben een en dezelfde oorsprong, en daarom schaamt hij (=wederom Jezus) zich er niet voor hen zijn broeders en zusters te noemen wanneer hij zegt 'Ik zal uw naam bekendmaken aan mijn broeders en zusters, u loven in de kring van mijn volk' . Zo zegt hij ook: 'Ik zal steeds op hem vertrouwen'  en verder 'Hier sta ik met de kinderen die God mij gegeven heeft' *

Omdat die kinderen mensen zijn van vlees en bloed, is de Zoon een mens geworden als zij om door zijn dood definitief af te rekenen met de heerser over de dood, de duivel, en zo allen te bevrijden die slaaf waren van hun levenslange angst voor de dood

Het moge duidelijk zijn: hij is niet begaan met het lot van de engelen, hij is begaan met het lot van de nakomelingen van Abraham. Daarom moest hij in alles gelijk worden aan zijn broeders en zusters; alleen dan zij hij in aangelegenheden tussen God en zijn volk een barmhartige en betrouwbare hogepriester zijn, die verzoening bewerkt voor hun zonden.

* Dit zijn teksten die in Psalmen (deze is door David geschreven) en Jesaja (een profeet) staan, m.a.w. God/Jezus spreekt hier door deze personen - het is dus profetisch.

(Hebree�n 2: http://www.biblija.net/biblija.cgi?set=10&lang=nl&po s=1&qall=1&idq=19&idp0=19&m=%48%65%62%20%32& amp;hl=%48%65%62%20%32%2C%31%35 )

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Kiiiiiiiiijk, zo'n reactie moet je zetten �Jazakumullahu Ghairan fi dunia wal Akhirah voor de mooie toevoeging


[quote>Je moet niet zo zijn van, lekker voor je! Branden zul je![/quote>Ik wens het beste voor hun, ik hoop dat ze ooit Moslims worden. De beste moslims waren eerst mushrikeen, maar Allah gaf ze leiding en verhief hun boven de wereld bewoners. Zo hoop ik ook dat Allah hun leiding schenkt. Als wij allemaal in Nederland baarden lieten staan, tulbanden droegen, Islamitishe kleren droegen, en in Nederland goede dingen deden, zoals Islam leert, dan zouden zij in grote troepen Islam binnen komen Insha'Allaah. Want het waren onder anderen de manieren en karakters van de Sahaba en de profeet waarom mensen over Islam nadachten en Allah ze leiding gaf. Wij haten hun ongeloof en shirk, maar wij wensen het beste voor hun, want we zijn allemaal kinderen van 1 man en 1 vrouw, vrede zij met hun. En degenen die als ongelovigen sterven, op hun rust de vloek van Allah. Moge Allah ons leiding schenken, Amien.



Van oorsprong, Batle, zijn wij allemaal kinderen van 1 "vrouw", van een zich ongeslachtelijk voortplantend wezen dat, naar schattingen, ca. 50 miljoen jaar bestond voordat zaadkoerier Aapmans op het toneel verscheen. Groot is de Schepper!
Overigens kan ik me, inhoudelijk, wel vinden in het verhaal ("Veel nadenken over de dood", het "Momento Mori" voor christenen) van Moslima_Y hierboven. Het gevoel van eindigheid is voor mij een groot en waardevol goed, een Mysterie dat ik dankbaar, met grote eerbied, en vrij van angst in mijzelf ervaar.
Er zijn veel moslims (maar ook christenen!) die bang zijn voor wat hen na de dood te wachten zal staan. Die vrees is aangepraat. Wat er na de dood is, is niet in mensenwoorden en mensenangsten uit te drukken. Groot is de Schepper!



Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 05:24

Assalamu alaikum,

 

Godsvrees is niet hetzelfde als bang zijn voor God.

Ik ben niet bang voor God omdat ik iedere keer als ik bid, als ik God gedenk in mijn dhikr ik Zijn barmhartigheid ervaar. En wie Zijn barmhartigheid ervaart is niet bang voor de dood of voor wie of wat dan ook.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,



Godsvrees is niet hetzelfde als bang zijn voor God.


Ik ben niet bang voor God omdat ik iedere keer als ik bid, als ik God gedenk in mijn dhikr ik Zijn barmhartigheid ervaar. En wie Zijn barmhartigheid ervaart is niet bang voor de dood of voor wie of wat dan ook.


Wassalam.




Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 06:05
Godsvrees in dit verband is ontzag hebben voor God;

Spreuken�9,10
De vreze des HEREN is het begin der wijsheid en het kennen van de
Hoogheilige is verstand.

Spr�14,27
De vreze des HEREN is een bron des levens, om de strikken des doods te
ontwijken.

Lucas 12,4�
Ik zeg u, mijn vrienden, vreest hen niet, die het lichaam doden en daarna
niets meer kunnen doen. 5�Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest
Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen.
Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

(..)
Als klein jongetje ben ik opgegroeid in Zuid-Amerika, en daar moet men niks hebben van die arrogante "westerse" houding van Europeanen en Amerikanen.



Kijk even naar de laatste draad van Prayer in "Actualiteiten". Misschien kan je hem helpen.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 12:24

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

niet eens een kist, slechts een witte doek.

Ik hoef ook niet in mijn kist, maar bij mijn weten is dat in Nederland verplicht. (Een gevolg van grafschennis in het verleden, geloof ik.) Of is de wetgeving op dat punt veranderd?

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.077 seconden.