Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nucleaire aanval op Iran in de maak

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nucleaire aanval op Iran in de maak
    Geplaatst op: 10 april 2006 om 06:29
'Nucleaire aanval op Iran in de maak'

Van onze redactie buitenland


WASHINGTON - Amerikaanse militairen zijn bezig met plannen voor zware luchtaanvallen op Iran schrijft The Washington Post. En de onderzoeksjournalist Seymour Hersh voegt daar in The New Yorker aan toe dat een nucleaire aanval niet wordt uitgesloten.

Volgens The Post van gisteren maken de plannen onderdeel uit van de druk die president George Bush uitoefent op het Iraanse regime om te stoppen met zijn nucleaire plannen. De Amerikaanse en de West-Europese regeringen zijn ervan overtuigd dat Iran aan een kernbom werkt.

Leden van de regering-Bush noemen Iran al langer 'de grootste bedreiging voor de vrije wereld'. En de president zelf zei vorige maand in Cleveland: ''De dreiging van Iran is hun aankondiging dat ze Isra�l van de kaart willen vegen. Dat is een dreigement, een ernstig dreigement. Ik wil er nog eens de nadruk op leggen dat we onze militaire macht zullen gebruiken om Isra�l te verdedigen.''

De krant zegt dat het ministerie van Defensie en de CIA al bezig zijn met het identificeren van doelen voor luchtaanvallen in Iran, in de eerste plaats de installatie voor het verrijken van uranium in Natanz en de fabriek voor uraniumfluoridegas in Isfahan. Onbemande vliegtuigen zouden luchtmonsters nemen boven Iran, zoals dat ook gebeurt boven Noord-Korea, om vast te stellen hoever het nucleaire onderzoek is. Ook zouden speciale eenheden op de grond opereren. Volgens Hersh zijn deze Amerikanen vooral actief in Iraanse gebieden waar minderheden wonen, zoals in Azerbeidzjan in het noorden, in Koerdistan in het noordoosten en in Baloetsjistan in het westen.

President Bush heeft volgens beide bladen vertrouwelijk overleg gevoerd met senatoren en afgevaardigden over Iran. De vraag die daarbij rees was niet of een aanval wenselijk was, maar hoe die moet gebeuren. Is het wel mogelijk om de ondergrondse nucleaire faciliteiten in Iran te raken?

Het Pentagon heeft, volgens Hersh, al deze winter als theoretische mogelijkheid een aanval met een nieuw atoomwapen, de B-61-11 bom genoemd. Die veroorzaakt aanzienlijk minder straling dan de huidige generatie kernwapens, maar heeft een groter doordringend vermogen. De Verenigde Chefs van Staven - de bevelhebbers van de strijdkrachten - schrikken echter terug voor de gevolgen van een nucleaire aanval op Iran, speciaal voor de Amerikaanse troepen in moslimlanden als Irak en Afghanistan, zo schrijft Hersh, maar krijgen van de politici te horen: jullie hebben dat toch zelf voortgesteld?

Vliegtuigen van Amerikaanse vliegdekschepen hebben voor de kust binnen bereik van de Iraanse radars al 'over-de-schouder-worpen' gedemonstreerd, de meest gebruikte tactiek om kernwapens af te werpen en er als piloot ongeschonden vandaan te komen.




� Het Parool, 10-04-2006

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 11:56

salaam aleykum.

zoals ik eerder al zei,laat ze maar doen en denken wat ze willen. het moet toch ooit slecht aflopen voor de Amerikanen en ik heb zo het gevoel dat het wel eens deze keer zou kunnen zijn.

ik zag vorige week op het nieuws dat Iran zijn nieuwste raketten was aan het uittesten en geloof me het is geen happy-meal speeltje

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 13:27
Laten we met deze nieuwe wedloop idd heel blij zijn.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 14:18
Er is geen nieuwe wedloop!
Er is helaas een machtige gek die alle realiteit voor menselijkheid aan het verliezen is.
en die woont NIET in Iran .
Nietemin wil ik de optie opgooien dat Nederland als protest voor zelfs een dergelijke gedachtegang als welk de laatste maanden steeds meer in het nieuws zich openbaard.nl dat een nucleaire aanval of iets wat even doeltreffend is een optie is,zich volledig distantieerd of nog beter zich verwijderd uit de NATO.
En ja Christenen hoe zit het nu met de zelf kritiek?
Mogen die Bush en consorten zich nog steeds Christenen noemen??Confused
Staat Christen zijn gelijk aan Satanisme??
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 14:30

Nou, nou, nou,....

Je gooit wel heel erg veel op 1 hoop. Als jij de laatste maanden goed deze site gelezen hebt, en daar lijkt het niet op, had je kunnen weten dat door (bijna) iedereen de amerikaanse aanval op Irak is veroordeeld. Een aanval op Iran zal zeer zeker heftige protesten opleveren. (Mischien wel net zo heftig als de islamitische wereld als reactie op het doodvonnis van de exmoslim, die christen werd)

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de retoriek bedoeld is om Iran een toontje lager te laten zingen. (en terecht! Een land met o.a. een president die stelt dat Israel van de aardbodem verdwijnen moet, verdient ook niet bepaald lof van de grote vredesstichter.)

Ik hoop in ieder geval dat Europa eindelijk Amerika eens tot de orde roept, zoals de islamitische wereld bij Iran doet.

vredesgroet, PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 15:03
Nee Peter Pan ik gooi dit niet op een hoop.
en is dit retoriek? Ik geloof er niks van .Net zomin als ik het retoriek vond toen precies dezelfde discussies er waren over Irak.
Petr Pan protesten na een aanval op Iran zijn niet genoeg!!
Dan zijn er al duizenden mensen dood.
NEEN Nu is de tijd voor protest en Ja ook voor dreiging.
Men moet de bush regering laten weten dat ze zeker vervolgd zullen worden voor misdaden.ingeval van een aanval.
En anders geboycot.
dit soort van plannen zijn onaceptabel.


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 16:01
Het is maar de vraag of Bush Christen is... Het lijkt mij onmogelijk om
tegelijk Christen en president van de VS te zijn.

Maar hoe zou het scenario er uit zien als die pief in Iran zijn
dreigementen onbelemmerd kan gaan waar maken? Wie houdt ze tegen?
Hamas, of de koning van Saoedi�?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2006 om 22:13

Geen van beiden. Van de islamitische wereld hoef je geen oppositie te verwachten tegen deze iraanse flippo, dombo en relifascist.

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Geen van beiden. Van de islamitische wereld hoef je geen oppositie te verwachten tegen deze iraanse flippo, dombo en relifascist.

 

Ook niet van de Europese idioten.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Er is geen nieuwe wedloop!
Er is helaas een machtige gek die alle realiteit voor menselijkheid aan het verliezen is.
en die woont NIET in Iran .
Nietemin wil ik de optie opgooien dat Nederland als protest voor zelfs een dergelijke gedachtegang als welk de laatste maanden steeds meer in het nieuws zich openbaard.nl dat een nucleaire aanval of iets wat even doeltreffend is een optie is,zich volledig distantieerd of nog beter zich verwijderd uit de NATO.
En ja Christenen hoe zit het nu met de zelf kritiek?
Mogen die Bush en consorten zich nog steeds Christenen noemen??Confused
Staat Christen zijn gelijk aan Satanisme??
....Ik denk niet dat de Nederlandse regering daar de moed voor heeft. Wat mij zorgen baart is dat ameriKKKa dreigt met nucleair ingrijpen. Hebben ze dan werkelijk niks geleerd van Hiroshima en Nagasaki? Waar ik me het meest aan stoor is dat ameriKKKa en engeland er alles aan doen om Iran met alle mogelijke middelen (ja zelfs nucleair geweld) willen dwingen om hun nucleaire activiteiten te staken maar zelf wel samenwerken aan een nieuwe nucleaire bom...Wat heeft dat atoomagentschap nou voor nut als ze wel iran sancties willen opleggen maar ameriKKKa en engeland niet. Ik ben ook geen fan van Ahmadinneyad maar stel nou dat hij kernwapens wilt maken dan heeft hij daar net zoveel recht op als ameriKKKa en engeland. Ik ben trouwens tegen alle kernwapens ongeacht ik wiens handen ze ook zijn ze zullen altijd een gevaar voor de wereldvrede zijn.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 09:47
So what, dat er in Iran of elders geen oppositie te verwachten valt tegen die inderdaad slechte leider in de meeste ogen.
Wij hoeven daar niet te leven.
Hoe ze de zaken in Iran doen moeten ze zelf maar uitmaken.
Maar onder geen enkele omstandigheid mag het ooit voorkomen dat duizenden mensen opgeofferd worden doordat men een bepaald regime wil vervangen.
Of omdat een bepaalde levensstijl ons niet bevallig is!!
En zelfs het gegeven dat men er mischien alleen maar mee dreigt is in mijn ogen door en door ziek.
Waar is Jan Peter Balkenende Nu met zijn normen en waarden??
Waar is de opelijke en luidruchtige afkeuring?
als Heiden noem ik het maar Christelijke hypocretie!!
en tussen haakjes , waar is de Paus van de katholieken??
Wellicht denken jullie nu die herne overdrijft.
Oke laat ik het zo stellen.
Laat ik het eens anders stellen.
Zuiver in hypothetische zin.
een bepaald land bv China of Korea , vindt het morele klimaat in Nederland te weinig communistisch en er lekt een bepaald rapport uit dat men vergaande plannen, natuurlijk als een laatste optie, om de Nederlandse dijken met een atoombom of anders een wapen met dezelfde slagkracht te vernietigen.
Omdat men dan hoopt dat ons volk een andere leider zal kiezen.
Zou je dat als normaal moet kunnen bestempelen??
Of zou je dan net als ik zeggen ze zijn compleet doorgeflipt en te laat voor een psychiater.
Wel in Iran leven meisjes en jongetjes die net zo graag leven en een toekomst hebben als wij.
Zo simpel is het.


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 09:59
Hahahaha....nee hoor Druide, je overdrijft absoluut niet. Ik geef je voor meer dan 100 procent gelijk. ....Ik zie ahmadinneyad ook niet als een vredestichter maar ik zie bush en consorten als een veel groter gevaar voor de wereld. Precies zoals de arabisch/Islamitische landen horen op te treden tegen misdadige regimes in hun midden zo horen ook de westerse/christelijke landen op te treden tegen misdadige regimes in hun midden. Helaas gebeurt het van beide kanten niet. Europa maakt zich meer zorgen om een dictator die Wit-Rusland regeert dan om een dictator (Bush) die de hele wereld wilt regeren.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

So what, dat er in Iran of elders geen oppositie te
verwachten valt tegen die inderdaad slechte leider in de meeste ogen.
Wij hoeven daar niet te leven.
Hoe ze de zaken in Iran doen moeten ze zelf maar uitmaken.
Maar onder geen enkele omstandigheid mag het ooit voorkomen dat
duizenden mensen opgeofferd worden doordat men een bepaald regime
wil
vervangen.
Of omdat een bepaalde levensstijl ons niet bevallig is!!
En zelfs het gegeven dat men er mischien alleen maar mee dreigt is in
mijn ogen door en door ziek.
Waar is Jan Peter Balkenende Nu met zijn normen en waarden??
Waar is de opelijke en luidruchtige afkeuring?
als Heiden noem ik het maar Christelijke hypocretie!!
en tussen haakjes , waar is de Paus van de katholieken??
Wellicht denken jullie nu die herne overdrijft.
Oke laat ik het zo stellen.
Laat ik het eens anders stellen.
Zuiver in hypothetische zin.
een bepaald land bv China of Korea , vindt het morele klimaat in
Nederland te weinig communistisch en er lekt een bepaald rapport uit
dat men vergaande plannen, natuurlijk als een laatste optie, om de
Nederlandse dijken met een atoombom of anders een wapen met
dezelfde
slagkracht te vernietigen.
Omdat men dan hoopt dat ons volk een andere leider zal kiezen.
Zou je dat als normaal moet kunnen bestempelen??
Of zou je dan net als ik zeggen ze zijn compleet doorgeflipt en te laat
voor een psychiater.
Wel in Iran leven meisjes en jongetjes die net zo graag leven en een
toekomst hebben als wij.
Zo simpel is het.



Dru�de,
je verontwaardiging deel ik grotendeels al stel je je wel behoorlijk anti
christelijk op
Je vergelijking vind ik minder treffend, want die zou pas analoog zijn als
Nederland als dissidente communistische natie met veel
atoomwapengekletter zou dreigen communistisch Denemarken en innig
bondgenoot van China, van de aardbodem weg te vagen. Het zou in dat
geval terecht zijn als China of Noord Korea van Nederland zou verlangen
de (voorbereidingen tot) productie van een massavernietigings arsenaal te
staken.
En als Nederland dan des te harder op de oorlogstamtam roffelt en
doorgaat met bewapening, dan wordt het voor de rechtgeaarde
Nederlanders, communist of niet, tijd om die geflipte tiran Balkenendyad
goedschikt of kwaadschiks uit het zadel te wippen of met gezwinde
spoed af te reizen naar bescheidener en daarom veiliger oorden... of een
stevig reddingsvlot klaar te leggen; als een soort ark van Noach.

Niemand wenst de dood van onschuldige Iraanse meisjes en jongetjes,
maar geloof me, die gaan jou en mij en de gemiddelde Amerikaan meer
ter harte dan het Iraanse regime. Dat heeft de oorlog met Irak-Iran wel
bewezen waar deze lieve jongetjes en meisjes massaal als goedkope
detonatie middelen de mijnenvelden ingestuurd werden. Je weet vast wel
hoeveel miljoen mijnen er in een oorlogsfrontgebied gedropt kunnen
worden. Voor iedere mijn een paar leventjes; tel maar uit...

Nee, het mooiste zou zijn als Amerika een vernuftig wapen had om die
ondergrondse fabriek op te blazen zonder onschuldige slachtoffers, maar
of dat mogelijk is... de Amerikanen zijn eerder geneigd om met een
kanon op een mug te schieten

Het is een otnwikkeling die in ieder geval een halt toegeroepen moet
worden. Dat hadden ze toen ook met die andere fascistische misantroop
AH moeten doen. Weg er mee voordat ie echt schade aan kan richten en
de wereld in brand kan steken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 12:58

Die mensen in het lichaam van een volwassene met de sociale intelligentie van een niet al te slimme kleuter zijn elkaar - en in het zog daarvan nogal wat anderen, zonder twijfel - weer een op aan het jutten met hulp van massamedia.
(Die Ahmadinejad is al net zo achterlijk als Bush, als je het mij vraagt.)

Dat bevestigt weer eens mijn mening dat voorkomen moet worden dat 1 persoon binnen een staat al te veel macht heeft, wat voor de functie van staatshoofd mijns inziens inhoudt dat de macht zo minimaal mogelijk moet zijn, uitgaande van wat nodig is om het land te vertegenwoordigen.
Zouden we eigenlijk niet zonder staatshoofd kunnen? (Laten we Alex nog, als laatste generatie, zijn gage benutten om over water te praten en de bammetjes in zijn lunchtrommel van te kopen.)

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2006 om 14:15

Onze Man in Teheran

dinsdag, april 11, 2006

De vijand slaapt



President Mahmoud Ahmadinejad is vandaag in Mashad, Iran's tweede stad in het noord-oosten. Hij gaat een belangrijke mededeling doen over Iran's nucleaire programma, zo heeft een medewerker laten weten.

Dus zit ik al de hele dag voor de buis in afwachting van de zoveelste ontwikkeling in de discussie over Iran's kernprogramma. Of hij zegt dat Iran een overwinning heeft behaald en het westen heeft 'gedwongen' tot een compromis, of hij gaat aankondingen dat Iran op grotere schaal uranium gaat verrijken. Het zal wel een soort tussenweg worden.

Ja, de Iraanse televisie is ��n lange realitysoap met invloed op hoofdrolspelers �n kijkers. Dat is nog eens wat anders dan een of andere soapacteur in 'De wereld draait door', dat laatste gebeurt hier namelijk letterlijk.

Op dit moment wordt Ahmadinejad toegezongen door schoolmeisjes. "Ahmadinejad, du set darid!", zingen ze. We houden van u. "Vanaf hoe laat zijn jullie hier al? Acht uur?", vraagt Ahmadinejad. "Vanaf zeven uur, nee zes uur" roepen de meisjes. "Hebben jullie hier geslapen?", informeert de president. "Nee! Want alleen de vijand slaapt," antwoorden de meisjes in koor. "Precies!", zegt Ahmadinejad.

Update: De Iraanse top-official en rivaal van Ahmadinejad; ex-president Akbar hashemi-Rafsanjani heeft het nieuws al verklapt. Iran heeft op industriele schaal uranium verrijkt met 164 centrifuges, zegt Rafsanjani.

Ik ben benieuwd of de vijand nu ontwaakt uit zijn slaap...
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 05:59
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Of zou je dan net als ik zeggen:
"Ze zijn compleet doorgeflipt en te laat voor een psychiater."


 
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2008 om 14:03

we zij al weer aantal jaren verder en Vs heeft het strijd nog steeds niet opgegeven, ze leren steeds niet van hun fouten. en ook al weten ze dat ze niet meer geloofwaardig zijn, blijven ze toch nog doorgaan met hun leugens.

Inshaallah zal Allah subhannawata�la binnenkort de hell openbaren aan de ongelovigen. want Gog en Magog hebben reeds de bariere overschreden die gemaakt was door zholghanain. Rusland-Georgie conflit.

nog even de reden waarom ze Iran willen aanvallen.

De alternatieve media bericht al geruime tijd over, een aanval op Iran die op handen is. Daan de Wit heeft er zelfs een special in 11 delen over geschreven en bericht hier al sinds 26 sept 2005 over op zijn website daanspeak.nl. Nu ook de mainstream media speculeerd over een mogelijke aanval op Iran kunnen we er bijna zeker vanuit gaan dat de oorlog ook echt gaat plaatsvinden.
Onderstaande artikel is afkomstig uit 'de' Volkskrant van vandaag.

De harde sancties die het Witte Huis gisteren aan Teheran oplegde, zijn voor sommigen een nieuw teken. De aankondiging �riekt naar een gevaarlijke stap in de richting van gewapende confrontatie met Iran�, zei de Democratische presidentskandidaat Chris Dodd.

Campagnetaal, zeker. Maar er zijn ook andere recente tekenen. President Bush, die een aanval nooit heeft willen uitsluiten, overschreed vorige week een retorische grens. Hij zei dat als je een �Derde Wereldoorlog wilt vermijden, je er belang bij zou hebben te voorkomen dat Iran de kennis heeft die nodig is om een atoomwapen te maken.�  

Interessant was ook dat het Pentagon deze week vroeg om 88 miljoen dollar om de Massive Ordnance Penetrator te ontwikkelen, een uiterst krachtige bom om door bunkers heen te breken. Volgens het Witte Huis bestaat er bij slagveldcommandanten een �urgente operationele behoefte� aan zo�n bom.

Democratische Congresleden zeiden dat de bom alleen voor Iran kon zijn. De islamitische republiek heeft zijn atoominstallaties diep onder de grond verborgen, terwijl Irak noch Afghanistan ondergrondse wapenfaciliteiten heeft.
Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/article473843.ece/Bush_p reludeert_op_oorlog_met_Iran

Wat weer duidelijk naar voren komt in de reactie van Bush is de spin techniek van de spindocters in het witte huis. Bush,de president van het land met de meeste atoomwapens in de wereld, zegt bijvoorbeeld: "als je een Derde Wereldoorlog wilt vermijden, je er belang bij zou hebben te voorkomen dat Iran de kennis heeft die nodig is om een atoomwapen te maken." Is het niet zo dat Amerika de derde wereld oorlog al is begonnen met de illegale inval in Irak?

Non-ProliferatieVerdrag
Iran is een lidstaat van het Non-ProliferatieVerdrag sinds de eerste dag van dat verdrag in 1968. Het verdrag beoogt niet alleen de verspreiding van kernwapens tegen te gaan, maar ook elkaar te helpen bij de ontwikkeling van civiele kernenergie. In het verdrag beloofden de landen die kernwapens hadden (VS, Rusland, China, Frankrijk en Engeland) deze te ontmantelen. (Tot nu toe zijn zij hun belofte niet nagekomen.) De andere leden moesten overeenkomsten sluiten met het Internationale Agentschap voor Atoom Energie (IAAE), de waakhond van het verdrag, voor de implementatie van controles. IAAE�s overeenkomst met Iran werd 15 mei 1974 van kracht.

De beschuldigingen tegen Iran: 130 gram uranium
Op 16 juni 2003 kondigde het Internationale Agentschap voor Atoom Energie aan, dat Iran een uranium-import uit 1991, als ook het opslaan en verwerken daarvan, niet had gerapporteerd. Dat is waar. Maar uit een vertrouwelijk document van de IAAE van 6 juni 2003 vernemen we, dat deze import slechts 130 gram uranium bevatte. Volgens artikel 37 van de offici�le overeenkomst tussen de IAAE en Iran, van kracht sinds 15 mei 1974, zijn nucleaire materialen, die minder dan 1 kilo uranium bevatten, vrijgesteld van de IAAE regels. De beschuldigingen van de IAAE moesten de wereld doen geloven, dat Iran de regels had overtreden.

De agenda van de VS: de olie, de dollar en de buitenlandse schuld�
Dus, als de zogenaamde bewijzen tegen Iran verzonnen blijken te zijn, wat is dan de echte issue? Ik denk, dat het globale idee voor iedereen duidelijk is. Met haar excessieve energie-consumptie denkt de VS, dat het nodig is pro-VS regeringen te hebben in Irak, Iran en voor het pijpleiding-project van UNOCAL ook in Afghanistan. Tijdens de Koude Oorlog waren Saddam Hussein in Irak en sjah Reza in Iran nuttige geallieerden, maar die dagen waren voorbij. Dank zij Bush hebben we nu oorlogen in Afghanistan en Irak. Iran ligt er tussen in. Gezien de reputatie die de VS in Iran opgebouwd heeft, zal een pro-VS regering hier niet gauw spontaan tot stand komen.

De tweede oorzaak, die de aggressieve houding van Bush tegenover Iran verklaart, is Iran�s aandeel in de verzwakking van de dollar. En de hegemonie van de VS stoelt in grote mate op de wereldwijde vraag naar dollars.

In het kort werkt dat zo. �s Werelds olie en gas wordt verhandeld in dollars. Sinds 1971 had de VS het voordeel de wereldleverancier van dollars te zijn. Dollars aan het buitenland leveren betekent, dat de VS geld kan drukken en daarmee goederen, diensten en investeringen kan inkopen. Omdat de buitenlanders de dollars nodig hebben om gas en olie te kopen en de dollars via de vrije wereldhandel vervolgens in alle uithoeken van de wereld verdwijnen, hoeft de VS daar niets voor terug te doen. Dollars aan het buitenland leveren betekent vrij winkelen. Dat doet de buitenlandse schuld weliswaar toenemen, maar zolang de buitenlandse vraag naar dollars groeit, trekt de VS zich van die schulden niets aan. Zij winkelt dus zonder haar schulden af te betalen. Zo is de buitenlandse schuld van de VS gestegen tot 3.200.000.000.000 dollar in 2006 en groeit met 1,25 miljoen dollar per minuut. En wanneer de wereld op een dag genoeg krijgt van dit misbruik en geen dollars meer wil, dan zou het massale aanbod van dollars de wisselmarkten overspoelen en onmiddellijk de koers doen inzakken. De dollar zou bijna niets meer waard worden en de buitenlandse schuld zou oplossen. Het is dus zeer aantrekkelijk valuta te leveren, die permanent in het buitenland in gebruik blijven.

Het voordeel vrij te kunnen winkelen werkt alleen voor zover het buitenland extra dollars nodig heeft. Dus telkens wanneer de olieprijzen stijgen op de door de VS gecontroleerde International Petroleum Exchange (IPE) in Londen en op de New York Mercantile Exchange (NYMEX), zijn er in de wereld meer dollars voor olieaankopen nodig. Die worden in de VS gedrukt. Omdat 85 procent van de oliehandel buiten de VS plaats vindt, zijn er, voor elke extra dollar die binnen de VS nodig is, zeven dollars buiten de VS nodig. En alle extra dollars die het buitenland nodig heeft, resulteren voor de VS dus weer in gratis winkelen. (vandaar de opmerking van Bush, Go shop America)

Zoeken naar bondgenoten
Om de strijd aan te gaan tegen Iran heeft de VS bondgenoten nodig. Bondgenoten zijn nuttig om de kosten te delen en om de puinhopen op te ruimen, zoals in Afghanistan en Irak. De beste manier om bondgenoten te vinden is er voor te zorgen, dat je vijand veroordeeld wordt door een resolutie van de VN-Veiligheidsraad. Dat houdt in, dat de VS de andere veto-houdende landen moet overtuigen. Natuurlijk zou dat niet lukken, wanneer de VS haar echte redenen zou vertellen. De VS moest met iets beters komen om hen op ��n lijn te krijgen. Welnu, veto-landen zijn de staten, die de Tweede Wereldoorlog gewonnen hebben. Zij hebben toevallig gemeenschappelijk, dat het nu kernwapen staten zijn en allemaal beschikken over verrijkingsinstallaties voor uranium. Dus wat zouden zij zeggen van een plan om hen te belonen met de exclusieve rechten voor het verrijken van uranium en voor de levering van nucleaire brandstof aan alle niet-kernwapen staten?

Waaron wil Iran kernenergie?
Het lijkt misschien vreemd, dat een land, dat over olie beschikt, kernenergie wil. Iran exporteert olie, maar importeert geraffineerde olie-producten. Deze zijn nodig voor verlichting, verwarming, transport en industrie van de groeiende bevolking. Voor veel Irani�rs zou de echte prijs van deze producten te hoog zijn. Daarom worden ze goedkoop verkocht, met verlies voor de Iraanse schatkist. De overstap op electriciteit moet voorzien in betaalbare energie voor het hele land. Iran heeft de opbrengsten van haar olie-exporten nodig voor het bekostigen van de import van veel andere produkten die het land nodig heeft. Daarom raffineert en consumeert Iran haar olie niet zelf.
 

Geboorte van een nieuwe wereldorde
Het idee om verrijkingscapaciteiten te beperken tot de landen die ze momenteel al hebben is niet nieuw. De beschuldigingen tegen Iran, de succesvolle misleiding van journalisten, politici en diplomaten hebben de ideale omstandigheden gecre�erd om de realisatie van de plannen te versnellen. Het idee verscheen in een brochure van de VN in 2004. [22] Toen was het nog in de vorm van een oproep voor een vrijwillig en in de tijd beperkt moratorium om geen nieuwe installaties te bouwen voor de verrijking en verwerking van uranium. In februari 2005 werd het idee door de VN verder uitgewerkt als de Multilaterale Nucleaire Aanpak, in het engels: Multilateral Nuclear Approach (MNA) [23]. Reeds in april 2005 stelde de Japanse VN-ambassadeur Kenzo Oshima de vraag, �of de NMA niet onterecht beperkingen oplegde aan het vreedzame gebruik van kernenergie door niet-kernwapen staten, die hun nucleaire activiteiten uitvoeren op een betrouwbare en transparente manier, in overeenstemming met hun verplichtingen in het kader van het Non-Proliferatie Verdrag.�

 

Op 6 februari 2006 maakte het Department of Energy van de VS haar versie van het idee bekend in hun plan voor het Global Nuclear Energy Partnership (GNEP). De volgende dag, op de Oarai Conferentie in Japan, wordt dit GNEP gepresenteerd als een idee van het hoofd van de IAAE, ElBaradei, en een voorstel van Bush. [24] En natuurlijk mag het bij zo�n subliem idee niet aan glans ontbreken. Dus, enkele dagen later, complimenteert het Department of Energy van de VS zichzelf als volgt: �Tenslotte zal de partnerschap regeling tussen brandstof-cyclus staten en alleen-reactor staten, zoals deze door het GNEP beoogd wordt, er toe bijdragen de wereld te voorzien van schone electrische stroom, door de naties zonder brandstof-cyclus een aantrekkelijk geprijsde, betrouwbare toegang te bieden tot nucleaire brandstof, in ruil voor hun verplichting afstand te doen van de ontwikkeling van verrijkings- en recycling-technologie�n.�
 

Nu stel ik de vraag aan jou, die Bush al eerder stelde : "You're either with US, or against US". Een regel die hij overigens zo uit de bijbel heeft gejat of misschien wel uit de essay "Pacifism and the War", uit 1942  van George Orwell. Gezien bush zijn contact met God denk ik aan de de eerste optie

Ben jij voor een Oorlog in Iran of tegen?

Bronnen:
http://www.courtfool.info/nl_Overval%20op%20nucleaire%20bran dstofmarkt.htm
Wikipedia

 

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2008 om 14:09

17 sept.2008

Iraanse Revolutionaire Garde maakt zich op voor oorlog

Iran heeft de Revolutionaire Garde in opperste paraatheid gebracht om het land te beschermen tegen een mogelijke aanval van de Verenigde Staten of Isra�l op de Iraanse nucleaire faciliteiten. Dat heeft een topadviseur van de Iraanse Opperste Leider ayatollah Ali Khamenei vandaag gezegd.

"Niet twijfelen"
Als de VS of Isra�l besluiten Iran aan te vallen zal de Garde volgens de adviseur niet twijfelen om een tegenaanval uit te voeren.

Iran verrijkt volgens het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) van de Verenigde Naties nog steeds uranium en weigert mee te werken aan controles. In de nucleaire fabriek in Natanz zijn inmiddels meer dan 3.800 centrifuges om uranium te verrijken, enkele honderden meer dan in mei.

Sancties
Iran is al enkele keren sancties opgelegd. Frankrijk heeft opgeroepen tot nieuwe strafmaatregelen.

China, ��n van de vijf permanente leden van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, vindt (economische) sancties niet de geijkte manier om het Iraanse nucleaire dossier te behandelen. Gisteren had Washington opnieuw gedreigd met nieuwe maatregelen tegen Teheran.

Washington
"Ik denk niet dat sancties de oplossing zijn", zei een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. "De uiteindelijke oplossing ligt in overleg en dialoog".

Het Witte Huis had gisteren Iran alweer bedreigd, nadat een nieuw rapport van het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie (IAEA) had gesteld dat Iran zijn programma van uraniumverrijking voortzet. Daar heeft Teheran als ondertekenaar van het NPT (Nucleair Nonproliferatieverdrag) ook alle recht toe, maar Washington en enkele bondgenoten vrezen dat het Iraanse nucleaire programma niet alleen civiele doeleinden dient.

Groot leger
Het Iraanse leger telt zo'n 545.000 manschappen. 125.000 van hen behoren tot de Revolutionaire Garde. Daarnaast is er nog de Basij, een paramilitaire beweging van vrijwilligers. Burgers dus getraind zijn en de wapens kunnen opnemen. Volgens Teheran telt die 12,6 miljoen 'soldaten', van wie er drie miljoen inzetbaar zijn. Ze zijn ondergebracht in 2.500 bataljons. De CIA houdt het op 390.000.(anp/mvl/novum/bdr)

bron:http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/det ail/418088/2008/09/16/Iraanse-Revolutionaire-Garde-maakt-zic h-op-voor-oorlog.dhtml

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.