Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wetenschappelijke wonderen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
laborsolis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 51
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laborsolis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wetenschappelijke wonderen
    Geplaatst op: 04 mei 2006 om 02:13

Laat ik nu dan protesteren tegen een uitdrukking die ik te pas en te onpas binnen de Umma hoor, het begrip 'wetenschappelijke wonderen'.

Dat is n.l. een tegenspraak in woorden. Wat wonderlijk is (niet via natuurlijke rede te verklaren) kan nooit wetenschappenlijk zijn. En omgekeerd.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 06:50
Het zijn wetenschappelijke uitvindingen die in de 20ste eeuw zijn gedaan en daarom een wonder dat het al 1400 jaar geleden in de Koran stond.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 14:08

das niet waar. sommige verzen zijn erg duidelijk in de bewoordingen. kun je arabisch lezen?zo ja, dan stuur ik je de verzen op. zo nee, jammer. want de vertalingen doen de Koran tekort. ik plaats hier 1 vers in het nederlands wel voor je.

Zien zij die ongelovig zijn dan niet dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren waarop Wij beide scheidden en van het water elk levend organisme maakten?. Zullen zij dan niet tot geloof komen? (Surah 21 : Ayah 30)

zoals je misschien weet komt elk organisme uit water voort. wisten ze niet in die tijd. dit staat precies zo in de koran. er is niks toegevoegd. nogmaals, sommige verzen zijn erg duidelijk in de bewoordingen. en komt er geen inductie bij kijken.deze vers zegt trouwens ook wat over het ontstaan van het heelal. wat eerst 1 massa was en die uit elkaar sprongen. onder de evolutieleer ook wel the big bang genoemd.

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 14:10

als je nog meer duidelijke verzen wil zien, laat het even weten.no problemo.

gr

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 14:47

hallo

sorry heb me verkeerd uitgedrukt.ik bedoelde meer dat het merendeel van de organismen alleen uit water bestaat. zoals jij en ik. maar waar we uit zijn gemaakt is iets anders.we zijn immers van aarde/klei gemaakt en worden dat ook als we dood gaan. zoals ALLAH SWt meerdere malen heeft gezegd, zijn we aarde en keren we terug tot aarde. en met de evolutietheorie bedoelde ik degenen die beweren dat de aarde is ontstaan uit een enorme klap: the big bang.

oh trouwens, kweet wel zoals ieder ander persoon dat water H2O is. scheikunde hebben we allemaal gehadmaar gracias voor de info.

wil je de vers hebben waarin staat hoe we gemaakt zijn?let me know!

ciao

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 15:16

water wordt ook wel gesymboliseerd met protoplasma. protoplasma is de basis van al het levende en de vitale kracht van protoplasma blijkt afhankelijk te zijn van de constante aanwezigheid van water. dus al het levende is gebaseerd op of gemaakt van water. anders gezegd:alle cellen van alle levende wezens zijn gemaakt van water en geen enkel levend wezen kan leven zonder water en cellen kunnen niet bestaan zonder water.

dit is wat ik ongeveer probeerde te zeggen.

ter ondersteuning van mijn bewering dat Allah swt ons vertelt dat we van aarde/klei zijn gemaakt plaats ik deze vers:

"We did create man from an essence of clay"(Sura 23, Ayah 12)

ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat k probeerde te zeggen.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 04:30

he kimmie salut!(haha, we houden het idd effe meertalig)

ik begrijp je beredeneringen. en dank je wel voor de definities.voor de moeite..en wat betreft evoluitetheorie definitie:kheb t op jouw verzoek opgezocht.mn filosofielessen waren even tijdelijk ingezakt, maar door jou weer opgehelderd!merci!vergeet dan even de evoluitetheorie. ik had het even over de big bang  toen ik die vers aanhaalde.

ik heb ook niet beweerd dat we helemaal uit water zijn gemaakt..anders zou ik nu een lopend kan met water zijn..nee..geen leuk idee.haha.ik heb opgeschreven dat onze cellen niet zonder water kunnen leven en niet dat we uit water ontstaan of dat we alleen uit water bestaan. en daarom noemde ik aarde/klei. de reden waarom ik dat beredeneerde is vanwege t feit dat we uiteindelijk weer aarde worden.we zijn dus wel degelijk uit aarde/klei gemaakt.daarmee bedoel ik onze botten.een kippebotje bewijst dat wel als je hem openbreekt.of er gewoon naar kijkt. waar we uiteindelijk uit betsaan is natuurlijk veel complexer dan dat ik nu beschrijf.ik heb alleen 1 ding genoemd namelijk.de koran beschrijft echter meer elementen.  ik zet nu even twee verzen neer als voorbeeld. de andere verzen plaats ik later. heb nu niet voldoende tijd ze op te zoeken.

"O mankind! if ye are in doubt concerning the Resurrection, then lo! We have created you from dust, then from a drop of seed, then from a clot, then from a little lump of flesh shapely and shapeless, that We may make (it) clean for you. And We cause what We will to remain in the wombs for an appointed time, and afterward We bring you forth as infants, then (give you growth) that ye attain your full strength. And among you there is he who dieth (young), and among you there is he who is brought back to the most abject time of life, so that, after knowledge, he knoweth naught." (Al-Hajj: 5)

Dit is echter maar 1 fase. Allah swt beschrijft hier een andere fase.

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)

nog een stukje. maar dit gaat meer over Adam alaihi salam

"He began the creation of man from dust. Then He made his progeny of an extract of water held in light esteem. Then He made him complete and breathed into him of His spirit and made for you ears and eyes and heart." (As-Sajdah: 7-9)

wat ik nou probeer te zeggen, is puur dit:je kan nu wel gaan beredeneren hoe het precies allemaal zit met allerlei scheikundige formules etc. maar wat ik duidelijk probeer te maken is hoe kon de profeet saws dit in die tijd weten. ik heb het dan nu even niet waaruit we bestaan. maar even over de ontwikkeling van een mens in de baarmoeder. niemand wist dat toen. aristoteles was een paar eeuwen voor chr hier al mee begonnen. hij wist dat we in stadia ontwikkelden aan de hand van zijn onderzoek van een babykuikentje. maar hij kon de fases niet beschrijven. dit werd dus wel in de Koran gedaan. en nu moet je het niet evrgelijken met de info die we vandaag hebben. bekijk het even in de context van DIE tijd. je moet echt een mcroscoop hebben gehad om dit te kunnen beschrijven. begrijp je wat ik bedoel?

nog bedankt voor je info trouwens!ik leer zo nog eens wat.

adios

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:19
Kim maak je aub niet zo druk:-)
Laat mensen toch toch zwelgen in hun eigen idioterie:-)
Ik begrijp trouwens de fundamentele moslims in dit opzicht niet.
Want hoe meer zij dit soort van nonsens verspreiden hoe meer ze de Islam op zich belachelijk maken.
Het schaadt de Islam en de Koran meer dan wat voor parodie niet moslims ook kunnen bedenken.
Want iedereen met een klein beetje kennis van zaken en dat zijn er best veel weet over dit soort van onzin te lachen.
Het geldt trouwens niet alleen voor de Koran maar zeker ook voor de bijbel dat wanneer je deze als een wetenschappelijk voorbeeld probeert te gebruiken dat je jezelf op inzichten van meer dan duizenden jaren terug basseerd.
Natuurlijk houden die geen stand met hedengaagse inzichten.
Maar leuk toch dat dit soort van mensen hierbij zweren.
Ik vraag me trouwens af waarom die ayatolla's de russen nodig hadden voor hun kernprogramma.
Ze hadden toch de koran wat beter kunnen lezen?


Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:23

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Kim maak je aub niet zo druk:-)
Laat mensen toch toch zwelgen in hun eigen idioterie:-)
Ik begrijp trouwens de fundamentele moslims in dit opzicht niet.
Want hoe meer zij dit soort van nonsens verspreiden hoe meer ze de Islam op zich belachelijk maken.
Het schaadt de Islam en de Koran meer dan wat voor parodie niet moslims ook kunnen bedenken.
Want iedereen met een klein beetje kennis van zaken en dat zijn er best veel weet over dit soort van onzin te lachen.
Het geldt trouwens niet alleen voor de Koran maar zeker ook voor de bijbel dat wanneer je deze als een wetenschappelijk voorbeeld probeert te gebruiken dat je jezelf op inzichten van meer dan duizenden jaren terug basseerd.
Natuurlijk houden die geen stand met hedengaagse inzichten.
Maar leuk toch dat dit soort van mensen hierbij zweren.
Ik vraag me trouwens af waarom die ayatolla's de russen nodig hadden voor hun kernprogramma.
Ze hadden toch de koran wat beter kunnen lezen?


Vind ik ook, zeer dom gedaan door de Ayatollahs.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:36
Murat ik denk dat je me begreep :-)
Om iets op te bouwen heb je geen energie nodig van materiele aard.
Enkel inzicht.
Ik wilde dat het westen dit ook begreep :-)
Een bom kan enkel iets vernietigen maar een juist idee is besmettelijker als de pest.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:36

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Kim maak je aub niet zo druk:-)
Laat mensen toch toch zwelgen in hun eigen idioterie:-)
Ik begrijp trouwens de fundamentele moslims in dit opzicht niet.
Want hoe meer zij dit soort van nonsens verspreiden hoe meer ze de Islam op zich belachelijk maken.
Het schaadt de Islam en de Koran meer dan wat voor parodie niet moslims ook kunnen bedenken.
Want iedereen met een klein beetje kennis van zaken en dat zijn er best veel weet over dit soort van onzin te lachen.
Het geldt trouwens niet alleen voor de Koran maar zeker ook voor de bijbel dat wanneer je deze als een wetenschappelijk voorbeeld probeert te gebruiken dat je jezelf op inzichten van meer dan duizenden jaren terug basseerd.
Natuurlijk houden die geen stand met hedengaagse inzichten.
Maar leuk toch dat dit soort van mensen hierbij zweren.
Ik vraag me trouwens af waarom die ayatolla's de russen nodig hadden voor hun kernprogramma.
Ze hadden toch de koran wat beter kunnen lezen?


Wat denk je dan ? Moest God een scheikundeboek zenden. De koran is er om leiding te geven voor de mensen.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 10:39
En of de Bijbel en de Thora de toekomst hebben gemeld ? Ik denk het wel zo heeft de Thora de komst van de messias voorspeld(en uitgekomen) en de bijbel de komst van profeet Mohammed.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 11:03
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Klei: Clay is a generic term for an aggregate of hydrous silicate particles less than 2 �m (micrometres) in diameter. Clay consists of a variety of phyllosilicate minerals rich in silicon and aluminium oxides and hydroxides which include variable amounts of structural water. Clays are generally formed by the chemical weathering of silicate-bearing rocks by carbonic acid, but some are formed by hydrothermal activity. Clays are distinguished from other small particles present in soils such as silt by their small size, flake or layered shape, affinity for water and high plasticity index. (wikipedia)

Modder: Mud is a liquid or semi-liquid mixture of water and soil. Geologically speaking, mud is a mixture of water and particles of silt and clay. Ancient mud deposits harden over geological time to siltstone or solid mudrock lutites.

 

 

bij te lage pH

  • gebrek aan fosfor (P), wat de jeugdgroei remt.
  • gebrek aan magnesium (Mg).
  • gebrek aan molybdeen (Mo), vooral in potgrond.
  • overmaat aan mangaan (Mn), aluminium (Al), ijzer (Fe), waardoor vergiftiging van de plant door te grote opname van deze elementen mogelijk is.
  • meer uitspoeling van kalium (K) en magnesium (Mg).
  • op kleigrond veroorzaakt het lage calciumgehalte een slechte struktuur.
  • algemene remming van het bodemleven.

Klei is meestal PH neutraal en bevat veel mineralen.........

Waaronder Fosfor,Calcium,Ijzer,Magnesium

In de grond komt calcium voor als calciumcarbonaat (CaCO3); als positief ion (Ca++) komt het voor in de bodemoplossing en vastgehecht aan klei- en humusdeeltjes.

Pas op hoor.....  Klei en loss gronden zijn zeer vruchtbaar.

"We did create man from an essence of clay"(Sura 23, Ayah 12)

Exacte wetenschap is het echter niet.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door Murat

En of de Bijbel en de Thora de toekomst hebben gemeld ? Ik denk het wel zo heeft de Thora de komst van de messias voorspeld(en uitgekomen) en de bijbel de komst van profeet Mohammed.


hier ben ik het niet met je eens .
Het is slechts kapstok hangen.
Oude waarden opnieuw volgens eens een nieuwe manier intrepeteren en dan claimen dat het klopt:-)

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Kim maak je aub niet zo druk:-)
Laat mensen toch toch zwelgen in hun eigen idioterie:-)
Ik begrijp trouwens de fundamentele moslims in dit opzicht niet.
Want hoe meer zij dit soort van nonsens verspreiden hoe meer ze de Islam op zich belachelijk maken.
Het schaadt de Islam en de Koran meer dan wat voor parodie niet moslims ook kunnen bedenken.
Want iedereen met een klein beetje kennis van zaken en dat zijn er best veel weet over dit soort van onzin te lachen.
Het geldt trouwens niet alleen voor de Koran maar zeker ook voor de bijbel dat wanneer je deze als een wetenschappelijk voorbeeld probeert te gebruiken dat je jezelf op inzichten van meer dan duizenden jaren terug basseerd.
Natuurlijk houden die geen stand met hedengaagse inzichten.
Maar leuk toch dat dit soort van mensen hierbij zweren.
Ik vraag me trouwens af waarom die ayatolla's de russen nodig hadden voor hun kernprogramma.
Ze hadden toch de koran wat beter kunnen lezen?


Wat denk je dan ? Moest God een scheikundeboek zenden. De koran is er om leiding te geven voor de mensen.



Ik denk dat voordat iets kan claimen leiding te geven aan mensen het eerst zou moeten duidelijk maken maken wat mensen zijn.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 13:32
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Klei: Clay is a generic term for an aggregate of hydrous silicate particles less than 2 �m (micrometres) in diameter. Clay consists of a variety of phyllosilicate minerals rich in silicon and aluminium oxides and hydroxides which include variable amounts of structural water. Clays are generally formed by the chemical weathering of silicate-bearing rocks by carbonic acid, but some are formed by hydrothermal activity. Clays are distinguished from other small particles present in soils such as silt by their small size, flake or layered shape, affinity for water and high plasticity index. (wikipedia)

Modder: Mud is a liquid or semi-liquid mixture of water and soil. Geologically speaking, mud is a mixture of water and particles of silt and clay. Ancient mud deposits harden over geological time to siltstone or solid mudrock lutites.

 

 

bij te lage pH

  • gebrek aan fosfor (P), wat de jeugdgroei remt.
  • gebrek aan magnesium (Mg).
  • gebrek aan molybdeen (Mo), vooral in potgrond.
  • overmaat aan mangaan (Mn), aluminium (Al), ijzer (Fe), waardoor vergiftiging van de plant door te grote opname van deze elementen mogelijk is.
  • meer uitspoeling van kalium (K) en magnesium (Mg).
  • op kleigrond veroorzaakt het lage calciumgehalte een slechte struktuur.
  • algemene remming van het bodemleven.

Klei is meestal PH neutraal en bevat veel mineralen.........

Waaronder Fosfor,Calcium,Ijzer,Magnesium

In de grond komt calcium voor als calciumcarbonaat (CaCO3); als positief ion (Ca++) komt het voor in de bodemoplossing en vastgehecht aan klei- en humusdeeltjes.

Pas op hoor.....  Klei en loss gronden zijn zeer vruchtbaar.

"We did create man from an essence of clay"(Sura 23, Ayah 12)

Exacte wetenschap is het echter niet.

 

Je zou verwachten dat in "an essence" toch zeker het element zou voorkomen wat het net tot modder of klei maakt?

Das waar...
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 14:07

he kimmie

dank je voor je respect. die is trouwens wederzijds. wtenschap is voor mij ook belangrijk. zit zelf ook in een wetenschap. dus geloof me, ik begrijp het. ik denk dat jij en ik gewoon verschillende opvatiingen hebben en verschillende bronnen hebben waar we onze info vandaan halen.en daarmee bedoel ik niet dat mijn bronnen alleen maar uit Koran en Sounna bestaan. nogmaals, ik zit zelf in de wetenschap. en wat betreft die grieken. de grieken zijn niet verder gekomen dan erachter komen dat een foetus in stadia ontwikkeld. een kuikenfoetus nog wel. de koran gaat in op de stadia. lees je mijn verzen eigenlijk wel..?maar anyway, ik dnek dus dat discussieren geen zin heeft. maar vond t fijn gedachtes met je uit te delen.

wat betreft die answeing-islam link. die ken ik al heel lang.heb het 100 x gelezen en heb me ook 100 x kostelijk vermaakt van het lachen.ik moet je zeggen. ik heb elhamdullillah en gelukkig wel wat kennis over de islam om te weten dat die mensen van die link misschien wel wat over hun vak weten of over wetenschap, maar niks noppes nada van islam weten. ze moeten vind ik zich meer verdiepen in de islam om het 1 en ander te kunnen bespreken. wat jij eerder zei:het is lastig om iets te bediscussi�ren zonder een juiste definitie te hanteren.

das wat die mensen nou niet doen. zich echt verdiepen in de islam. en ik weet dat de reacties hierop zullen zijn dat ze dat wel doen. dat zal dan wel. maar ze doen het verkeerd, ik kan mezelf ook even wat over metafysica gaan lezen en "verdiepen" en het dan vervolgens onderuit halen. dat betekent niet dat mijn theorie klopt. nee juist niet. want iedere kenner van metafysica zal mij dan vierkant uitlachen. en das wat ik doe als ik die site lees. me kapot lachen van het gebrek aan islamitische kennis. maar goed. ze mogen ook hun eigen mening hebben. toch?

even een reactie op druideherne: de islam heeft deze wonderen niet nodig om zich te bewijzen. dat is ook niet helemaal de bedoeling geweest. je gelooft er of je gelooft er niet in. het is ook geen scheikunde boek. het is een boek dat leiding bevat en wel degelijk praat over de schepping van de mens en hoe de mens is gecreerd. wat jullie nu doen is reageren op ons "leken" in de wetenschap van de islam. dan is het makkelijk om argumenten terug te geven. daarom ben ik er niet voor dat wij "leken"zulke discussies houden. immers, als je wat wil weten over architectuur, ga je niet naar een liefhebber van architectuur, maar naar een architect. toch? wij zijn allemaal liefhebbers. de echte architecten zitten er niet tussen die antwoorden kunnen geven op al jullie vragen en argumenten.

en ik waardeer al jullie meningen begrijp me niet verkeerd. maar weet aub dat je de koran niet simpel even kan uitpluizen door middel van een simpele nederlandse vertaling. de nederlandse vertaling of engelse evrtalingen schieten tekort om de Koran te vertalen. jammer dat jullie geen arabisch kunnen lezen en afhankelijk zijn van al de dwarrelende vertalingen en van de info van leken.

vrede

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 14:40
muslima 5 wie kan zeggen dat de arabische vertaling van de koran al niet net zo dwarrelend is?
Want laten we wel wezen de taal van de Koran is wellict wel een vorm vaneen vroege vorm van  Arabisch maar zeker GEEN Arabisch in de moderne zin.
En ik denk dan ok dat hier het probleem ligt van de vertalingen.
daar er geen juiste versie voorhanden is van de Koran is er ook geen juiste vertaling.
Maar begrijp dat zelfs de mensen die lachen om een eventuele vertaling en zic daarbij beroepen op Hun kennis van het oude arabisch zichzelf als zot ten toon stellen want ook zij zijn niet instaat om dan wel die correcte vertaling te geven.
Het toont enkel dat ook zij niet weten wat er echt staat. Immers dan zouden ze echt wel i staat zijn om de juiste vertaling te geven.
In dit opzicht is de Koran een verloren boek.
En bedenk dat het  oficiele arabisch in taalkundig opzicht ver achter loopt met verscheidene oude talen..
Alles heeft te maken met cultuur en het arabisch heeft gewoon te weinig tijd gehad om zich voldoende te ontwikkelen.
dit heeft alsgevolg dat een vertaling in een andere taal niet mogelijk is omdat voor elk arabisch woord in een andere taal wel verscheidene andere woorden mogelijk zijn zodat de context telkend anders wordt.
Daarom is het waarschijnlijk onmogelijk de koran te vertalen.
Zelfs niet in het arabisch.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 15:04
De woorden van de Koran hebben het moderne Arabisch gebracht tot wat het nu is. De Koran is geopenbaard in een duidelijke Arabische taal en heeft de taal verrijkt. De stijl van de Koran kan niemand produceren.

Het probleem met vertalingen is juist het tegengestelde van hetgeen jij beweerd. De Arabische taal is vele malen meer ontwikkeld en bevat meer synoniemen dan welke taal dan ook. De woorden zijn diepgaander, zodat je hele zinnen nodig hebt om een woordje uit te leggen.

Al v��r de Islam was de Arabische taal en po�zie het enige wat Arabieren hadden, hun cultuur was gebaseerd op taal. Zij waren trots op hun taal en ontleenden hier hun identiteit aan en stuurden hun kinderen zelfs naar dorpen buiten de stad, zodat zij het Arabische dialect spraken.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 17:06

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

muslima 5 wie kan zeggen dat de arabische vertaling van de koran al niet net zo dwarrelend is?
Want laten we wel wezen de taal van de Koran is wellict wel een vorm vaneen vroege vorm van  Arabisch maar zeker GEEN Arabisch in de moderne zin.
En ik denk dan ok dat hier het probleem ligt van de vertalingen.
daar er geen juiste versie voorhanden is van de Koran is er ook geen juiste vertaling.
Maar begrijp dat zelfs de mensen die lachen om een eventuele vertaling en zic daarbij beroepen op Hun kennis van het oude arabisch zichzelf als zot ten toon stellen want ook zij zijn niet instaat om dan wel die correcte vertaling te geven.
Het toont enkel dat ook zij niet weten wat er echt staat. Immers dan zouden ze echt wel i staat zijn om de juiste vertaling te geven.
In dit opzicht is de Koran een verloren boek.
En bedenk dat het  oficiele arabisch in taalkundig opzicht ver achter loopt met verscheidene oude talen..
Alles heeft te maken met cultuur en het arabisch heeft gewoon te weinig tijd gehad om zich voldoende te ontwikkelen.
dit heeft alsgevolg dat een vertaling in een andere taal niet mogelijk is omdat voor elk arabisch woord in een andere taal wel verscheidene andere woorden mogelijk zijn zodat de context telkend anders wordt.
Daarom is het waarschijnlijk onmogelijk de koran te vertalen.
Zelfs niet in het arabisch.


nogmaals, jammer dat je geen arabisch kan lezen. je kan namelijk geen beweringen maken als je dat niet kan. en de arabisch van de Koran is niet het moderne arabisch. dit kan je niet zien als je niet bekend bent met de arabische taal.het moderne arabisch is een toegankelijke taal voor de mensen, maar de koran is geschreven in een taal waar veel studie voor nodig is. zoals voor de andere oude talen. das heel normaal.drukt een griekse stuk of hebreeuwse stuk hetzelfde uit als haar vrtaling?nee.daar kan je niet om heen. hetzelfde geldt voor arabisch.

en die mensen waar jij het over hebt kunnen wel dgelijk de Koran vertalen. dat bedoelde ik nou met mn architectenverhaal. begrijp je?de meeste korancriticussen halen hun inspiratie uit de bronnen van "leken". ze nemen wat info van leken op wat bij hun al klaarstaande hypothese past en sluiten dan alle kleppen dicht. want hun hypohtese is bewezen. de selffulfilling prophecy een beetje. voor zover dat hier van toepassing is. verder moet je hypohteses altijd openhouden voor verandering en toetsing. doe ik zelf ook.

verder heeft het geen zin meer om hier verder over te discussieren. ik kan wel met jou discussieren over de nederlandse taal, aangezien we die allebei spreken. en dan nog zijn we geen experts erin. maar omdat jij geen arabisch kent(ten minste dat neem ik aan, correct if im wrong) houd deze discussie voor mij hier op. khou niet zo van discussies over een onderwerp waar allebei de partijen geen experts in zijn.vind ik nutteloos en het doet het onderwerp tekort.een priester en een imam zouden misschien hierover kunnen discussieren en doe er oook maar een wetenschapper bij. experts op hun gebied. zij kunnen er misschien wel over discussiren. jij en ik niet. jij hebt een hele andere opvatting dan mij en ik heb een andere opvatting. laten we het daarbij houden.ik sluit voor mezelf hiermee deze discussie af. succes verder.

vrede

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2006 om 06:38

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Kim maak je aub niet zo druk:-)
Laat mensen toch toch zwelgen in hun eigen idioterie:-)
Ik begrijp trouwens de fundamentele moslims in dit opzicht niet.
Want hoe meer zij dit soort van nonsens verspreiden hoe meer ze de Islam op zich belachelijk maken.
Het schaadt de Islam en de Koran meer dan wat voor parodie niet moslims ook kunnen bedenken.
Want iedereen met een klein beetje kennis van zaken en dat zijn er best veel weet over dit soort van onzin te lachen.
Het geldt trouwens niet alleen voor de Koran maar zeker ook voor de bijbel dat wanneer je deze als een wetenschappelijk voorbeeld probeert te gebruiken dat je jezelf op inzichten van meer dan duizenden jaren terug basseerd.
Natuurlijk houden die geen stand met hedengaagse inzichten.
Maar leuk toch dat dit soort van mensen hierbij zweren.
Ik vraag me trouwens af waarom die ayatolla's de russen nodig hadden voor hun kernprogramma.
Ze hadden toch de koran wat beter kunnen lezen?


 

 

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem/Hallo,

 

Jij noemt het idioterie. Velen westerse wetenschappers die de Qoraan bestudeerden tijdens hun acedemisch onderzoek werden uiteindelijk moslim. Zij vonden de Qoraan een zuivere wetenschappelijke religie die niet modern wetenschappelijk onderzoek ontkent en niet zoals andere religies en filosofieen,vele wetenschappelijke en technologische theorien bevat. Dr Alison die 6 jaar als voorzitter van de Engelse Societeit voor parapsychologie en geetselijke studies werkte zei dat het hem speet dat het Westen totaal onwetend is over de wetenschappelijke benadering van de Islaam. Tijdens een discussie op een conferntie in Cairo kwam hij tot de conslusie dat de Islaam de wetenschap niet tegenspreekt en hij maaktte plannen om verder onderzoek te doen op het parapsychologische vlak in het licht van de Qoraan te doen aldus de Britse wetenschapper. Toen hij zijn werk voor de conferentie voorbereidde stopte hij bij een ayaa uit de Qoraan:

 

 Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt. ( Soera Az Zomar vers 42)

Hij zei dat expirimenten aantoonden dat iets het menselijk lichaam verlaat als een man/vrouw slaapt en later weer terugkeert wat het lichaam laat ontwaken. Maar met de dood keert dat �iets�niet terug. En dit is hetgeen de Qoraan in zeer duidelijke bewoordingen zegt.

De beroemde franse oceanograaf Mr. Jaques Yves Cousteau die zijn leven wijdde aan onderzeese ontdekkingen en als een autoriteit wordt beschoudw op het gebied van onderzeese onderzoekingen is moslim geworden nadat zijn verbazzingwekkende ontdekking door de Qoraan werd bevestigd. Op een dag ergens in de diepe oceaan deed hij wat onderzoekingen tot hij midden in het zoute zeewater verschillende zoetwaterbronnen vond. Wat hem het meest verbaasde was dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater. Lange tijd zocht hij een logische uitleg voor dit fenomeen maar zonder succes. Op een dag vertelde hij dit aan een moslimproffesor die hem verklaarde dat dit fenomeen eenvoudig Allahs Bevel volgde als duidelijk verteld wordt in de Heilige Qoraan, vervolgens las hij mr Couateau de volgeden ayaa voor:

En Hij is het die twee wateren heeft doen stromen, het ene zoet en het andere zout en bitter, en tussen hen heeft Hij een afscheiding en een versperring geplaatst.

Soera Al Forqaan vers 53.

Toen hij dit hoorde verklaarde hij dat de Qoraan zeker een goddelijk Boek is en werd moslim.

Professor Tajasen voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het college van Medicijnen aan de Universiteit in Chang-mi, Thailand was eens te gast in Saoudie-Arabie, toen werden hem enkele Qoraan ayaat en ahadith getoond die gingen over zijn gebied van wetenschap. De proffesor werd vervolgens gevraagd of hij bekend was met het werk van proffesor Keith Moore een Canadese wetenschapper. Hij zei dat hij Keith Moore kenden als een zeer vooraanstaand man op het gebied van embryologie. Professor Tajasen las een artikel van Dr. Keith Moore waarin proffesor Moore schrijft dat naar zijn mening veel van wat er in de Qoraan is geopenbaard verenigbaar is met de moderne wetenschap. Proffesor Tajasen was verbaasd toen hij dit artikel las en wilde er direct meer over weten. De volgende ayaa uit de Qoraan werd hem toen voorgelzen�

Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

Soera Al Nisa vers 56

Professor Tajasen benoemde dat dit een verwijzing was naar het dermatologische verschijnsel dat de moderne wetenschap zeer recentelijk heeft ontdekt. Namelijk alle zenuwuiteinden zich in de huid bevinden en dat bij diepe verbranding waarbij de huid totaal verbrand is de huid pijngevoel verliest en de gekwelde persoon voelt dan niets meer Allah swt weet dit en daarom laat Hij de ongelovigen in de hel onafgebroken de pijn voelen, door de huid iedere keer te vervangen zodat de zenuwuiteinden vernieuwd worden. Professor Tajsen zei dat het onmogelijk was dat deze informatie vanuit een menselijke bron kwam, daarbij in beschouwing nemend dat de Qoraan meer dan 1400 jaar oud is deze kennis was eenvoudig weg nog niet bekend in die tijd Waar kwam het antwoord vandaan? Het antwoord is van Allah. Wie is Allah? vraagt de professor. Vervolgens wordt hem verteld dat Allah de Schepper is van Wie alle ware Kennis, Wijsheid,Perfectie en Genade komt. De profesoor keerde terug naar Thailand gaf een aantal lezingen over wat hij had geleerd en het resultaat hiervan was dat 5 studenten van hem moslim werden.Een korte tijd later keerde de professor terug naar Saoedie-Arabie om een conferentie in Riyaad bij te wonen. Tijdens deze conferentie sprak hij tegen de aanwezigen en zei dat zijn studie hem ertoe had geleid dat hij gelooft dat alles wat in de Qoraan staat de waarheid is. Sommige van de Tekenen werden 1400 jaar geleden geopenbaard en pas zeer recentelijk verklaard door de moderne wetenschap. De profeet Mohamed Vrede zij met hem kon noch lezen noch schrijven, vervolgde de professor, daarom moet de waarheid door de Schepper, Allah swt zijn geopenbaard. De professor zei dat het tijd was aangekomen om te verklaren la illaha illa Allah Mohamed Rsaoel Allah, Er is geen God dan Allah en Mohamed is Zijn profeet. De professor accepteerde de Tekenen en werd Moslim.

Dit zijn enkele voorbeelden je hoeft er niet in te geloven maar je kunt er wel respect voor hebben dat anderen er wel in geloven dat de Qoraan het ware woord van Allah de Verhevene is, net zoals een moslim of moslima er respect voor heeft dat jij er niet in gelooft of een ander geloof aanhangt.

Moge Allah swt ons sterken in onze Da3wa die op zoveel verschillende manieren mogelijk is om zoveel mogelijk mensen te bereiken en de Waarheid te accepteren, Allahoema Amien..

Gr. AmatoelAziz

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2006 om 06:47
Jazakallah khair voor het mooie stuk.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2006 om 06:57

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Jazakallah khair voor het mooie stuk.

Wa Iajaak Aghie, het is een samenvatting van een artikel dat ik een tijd terug heb gelezen. (Wetenschap leidt tot de Islaam)

~7ayaak Allah~

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2006 om 17:21
Neen mensen laat ons waarheid spreken!
Warom heeft de Koran syladen , gemaakt door andere mensen als Mohamed?
Is het niet omdat anders de betekenis verloren zou gaan?
Begrijp dat de mensen die die syladen gezet hebben Niet Mohamed zijn.
Het betreft hier enkel een intrepetatie van wat zou kunnen zijn volgens de inzichten van die personen.
Trouwens wat is de arabische betekenis van het woord MIM.
Je zal dit toch wel in jullie koran zijn tegengekomen?
Meestal onvertaald:-)


Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 06:20

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Neen mensen laat ons waarheid spreken!
Warom heeft de Koran syladen , gemaakt door andere mensen als Mohamed?
Is het niet omdat anders de betekenis verloren zou gaan?
Begrijp dat de mensen die die syladen gezet hebben Niet Mohamed zijn.
Het betreft hier enkel een intrepetatie van wat zou kunnen zijn volgens de inzichten van die personen.
Trouwens wat is de arabische betekenis van het woord MIM.
Je zal dit toch wel in jullie koran zijn tegengekomen?
Meestal onvertaald:-)


Wat jij als waarheid ziet kan een ander als onwaarheden zien. Net zoals de ander iets als de Waarheid accepteert wanneer de ander dat verwerpt.

Met de betekenis van het woord Mim bedoel je daarmee ALIFLAAMIM die woorden kunnen niet vertaald worden omdat die Kennis verborgen is bij Allah m.a.w. toen de profeet Gibriel (as) deze woorden aan Mohamed Vrede zij met hem kenbaar maaktte heeft hij(as) er geen uitleg bij gegeven Net als de woorden Tahaa en nog alle andere losse letters daar zijn de Qoraan geleerden( die de Qoraan goed hebben bestudeerd en niet mensen die effe een vertaling lezen en het denken uit te kunnen leggen) van mening dat de Kennis daarvan slechts bij Allah swt is zoals ik al eerder aangaf.

De taal Arabisch is niet toereikend om de Qoraan te begrijpen.Bij de uitleg van de Qoraan heb je ook de tafseer nodig, waarom de verzen zijn geopenbaard, wanneer enz. De Qoraan kun je goed begrijpen met de hulp van de Soennah van de Profeet Vrede zij met hem zijn uitspraken en handelingen, in de Qoraan lezen we bijv niet dat het epileren van wenkbrauwen verboden is voor vrouwen, echter ald je de Qoraan leest dan zul je erin vinden dat Wat de boodschapper je leert, neem het en wat hij je verbiedt vermijdt het, en in de hadith kun je terugvinden dat het niet is toegestaan.

Bovengenoemde reden is  dus de reden dat de woorden onvertaald zijn : )

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.