Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

is het HARAM?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
yasmina18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasmina18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: is het HARAM?
    Geplaatst op: 10 mei 2006 om 02:13

salaam aleikom warahmatolahi ta3ala wabarakato,

ik heb een vraag, is het haram als je voor je huwelijk je benen scheert? ik hoor namelijk vele dingen maar ik wil weten of allah (sabhana wata3ala) dat ook daadwerkelijk heeft verboden in de islaam

alvast heel erg bedankt

m3a salama

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 02:22

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik vind je vraag eerlijk gezegd wel een beetje raar geformuleerd.

 

is het haram als je voor je huwelijk je benen scheert?

 

Als een bepaalde daad haram zou zijn dan zou ik niet begrijpen waarom het wel toegestaan zou zijn na het huwelijk of eventueel voor het huwelijk. Volgens mij is het scheren van je benen niet haram maar ik zal InchaAllaah nog bewijs voor je zoeken.

 

Gayr InchaAllaah.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
yasmina18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasmina18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 03:23

salaam a3aleikom

ik geef je hier helemaal gelijk, maar ik heb gehoord dat zolang je bij je ouders woont je ze moet gehoorzamen. dus ook als ze willen dat je je benen niet scheert omdat ze zeggen dat het haram is, dan doe ik dat ook niet. maar wat als de islaam zegt dat het niet haram is, en dat is mijn vraag.

sukran, m3a salama

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 03:50

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Het is vanzelfsprekend dat je je ouders moet gehoorzamen. Alleen snap ik niet wat zij ermee te maken hebben of jij je benen wel of niet zou scheren eerlijk gezegd. Als ze zeggen dat het haram is, is het ook nogal logisch om te vragen naar de bewijzen en vanuit hun kant gezien zou ik het ook logisch vinden dat zij dan met bewijzen zouden moeten komen. Niet alleen uitspraken doen die nergens op zijn gebaseerd. Ik zal InchaAllaah als ik genoeg tijd heb bewijzen voor je zoeken.

 

Gayr InchaAllaah.


 

Jullie Zuster Fi Dien

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 05:13

Asalaam Alaikom

De geleerden zijn in twee kampen verdeeld over dit. Sommigen zeggen mag niet, omdat het Allah's schepping veranderen is. De ander zegt mag wel en dat is de sterke mening, want de Shariah heeft het nergens verboden. Allah weet het beste

Terug naar boven
*Moslimaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Moslimaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 14:39

Salaam,

Ik heb opgezocht of het scheren van benen haraam is of niet.

____________________________________________________________ __________________

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .


____________________________________________________________ __________________

En Allah swt weet 't beste. Moge Allah swt mij vergeven als ik iets verkeerd heb gezegd .

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 05:51
Sorry hoor ik hoef echt geen vrouw die behaarde benen heeft Allahoe masta3een vind ik echt niet mooi ! en het doet me denken aan de benen van een man alhoumdillah komt het niet voor in een hadith wa gair inshallah
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 07:12

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Sorry hoor ik hoef echt geen vrouw die behaarde benen heeft Allahoe masta3een vind ik echt niet mooi ! en het doet me denken aan de benen van een man alhoumdillah komt het niet voor in een hadith wa gair inshallah


 

Net zomin als dat de meeste vrouwen geen mannen willen hebben die haar op hun borsten hebben. Ook zal komt het niet voor in een hadith, misschien hebben sommige mensen nu eenmaal zijn/haar eigen voorkeuren. Maarre don�t worry, tegenwoordig doet iedereen het wel hoor. Dus de kans lijkt me klein dat je iemand zult hebben die dat niet zal doen.


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Sorry hoor ik hoef echt geen vrouw die behaarde benen heeft Allahoe masta3een vind ik echt niet mooi ! en het doet me denken aan de benen van een man alhoumdillah komt het niet voor in een hadith wa gair inshallah
En als ze nou eens heel veel diepgang heeft en je tot je dood boeit..
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:06

 

En als ze nou eens heel veel diepgang heeft en je tot je dood boeit..

 

Ja Ruud, als�als�als.

 

Je snapt denk ik heus wel wat Aboe Bakr bedoelt. Er zijn ook bepaalde dingen waar ik niet achtersta maar als ik een man heb die supergoed voor me en alles heeft wat ik in een man zoek, dan ga ik ook niet moeilijk doen over kleine details. En of dit nu een grote of een kleine detail is, daar hebben wij verder niets mee te maken.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:08
ik vind niet dat je je benen moet scheren   zolang er ook geleerden zijn die tegen zijn.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:15

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

ik vind niet dat je je benen moet scheren   zolang er ook geleerden zijn die tegen zijn.


 

En welke geleerden zijn dat dan en waar hebben zij hun uitspraken op gebaseerd? Koran en ahadith?

 

Als we zo gaan berederen dan vind ik ook dat alle vrouwen verplicht een niqaab moeten dragen omdat er geleerden zijn die vinden dat dit verplicht is. (En niet te vergeten handschoenen.) Ook mogen wij dan geen voorbehoedsmiddelen gebruik omdat er ook dus weer geleerden zijn die dit niet wilen hebben. Alle mannen moeten dan verplicht broeken tot de enkels dragen omdat er geleerden zijn die zeggen dat het verplicht is. En als we dan toch bezig zijn, dan mogen vrouwen ook geen gouden sieraden dragen want er zijn ook weer geleerden die dit afkeuren en als �haram�  zien. Er zullen altijd geleerden zijn die meningsverschillen hebben. Zo blijven we dus bezig....

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

En als ze nou eens heel veel diepgang heeft en je tot je dood boeit..

 

Ja Ruud, als�als�als.

 

Je snapt denk ik heus wel wat Aboe Bakr bedoelt. Er zijn ook bepaalde dingen waar ik niet achtersta maar als ik een man heb die supergoed voor me en alles heeft wat ik in een man zoek, dan ga ik ook niet moeilijk doen over kleine details. En of dit nu een grote of een kleine detail is, daar hebben wij verder niets mee te maken.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Nee dat snap ik niet,mijn ex had behaarde benen en het intreseerde me geen fluit.En hoe moet ik zijn standpunt begrijpen,als hij een leer volgt waarbij uiterlijkheid geen rol speeld? 
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:26

 

Nee dat snap ik niet,mijn ex had behaarde benen en het intreseerde me geen fluit.En hoe moet ik zijn standpunt begrijpen,als hij een leer volgt waarbij uiterlijkheid geen rol speeld? 


 

Wat jouw ex allemaal wel of niet had dat interesseert mij eerlijk gezegd niet. Wij zijn en blijven mensen. Ook mensen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes en eigen voorkeuren. De 1 wil misschien een vrouw met een bepaald kleur haar de ander wil misschien een gespierde man etc. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren dus ga mij niet vertellen dat jij dat ook niet hebt. Uiterlijk hoeft ook geen rol te spelen maar het kan wel een belangrijke rol spelen. Dat is per individu verschillend. Ik zou me juist met plezier mooi willen maken voor mijn man. Puur voor mijzelf. Niet omdat hij zo gefixeerd zou moeten zijn op het uiterlijk.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Nee dat snap ik niet,mijn ex had behaarde benen en het intreseerde me geen fluit.En hoe moet ik zijn standpunt begrijpen,als hij een leer volgt waarbij uiterlijkheid geen rol speeld? 


 

Wat jouw ex allemaal wel of niet had dat interesseert mij eerlijk gezegd niet. Wij zijn en blijven mensen. Ook mensen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes en eigen voorkeuren. De 1 wil misschien een vrouw met een bepaald kleur haar de ander wil misschien een gespierde man etc. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren dus ga mij niet vertellen dat jij dat ook niet hebt. Uiterlijk hoeft ook geen rol te spelen maar het kan wel een belangrijke rol spelen. Dat is per individu verschillend. Ik zou me juist met plezier mooi willen maken voor mijn man. Puur voor mijzelf. Niet omdat hij zo gefixeerd zou moeten zijn op het uiterlijk.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Nee..... Ik had geen voorkeur.Ik werd gewoon verliefd.....En jou rationeel denken slaat bij mij kant nog wal... Want verliefd worden is niet rationeel.En verder begrijp ik ook niet waarom je steeds met me in discusie gaat,als het je toch allemaal niet intreseerd wat ik zeg.  
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 08:47

Uiterlijk intereseert mij niet of ze dik of dun is lang of kort als ze de islamitische kleding draagt een goed akhlaaq heeft en de dien praktiseert dan el gair inshallah Allah heeft me een moslima gegeven inshallah trouwen we snel met de wil en zegeningen van Allah swth mogt deze oegtie haren en dan bedoel ik echt veel haren op haar benen hebben dan zou ik het haar vragen om het te scheren tot zo ver ik weet en zoals oegtie Moslima hierboven hadith van de profeet saws heeft geplaats zie ik dat het nergens verboden is anders had de profeet saws het wel gezegt in een van zijn hadtihs heeft iemand een daliel waarbij het staat dat het verboden is dan zweer ik bij de heer van de kaaba ik zal het haar niet vragen en het accepteren wa gair inshallah

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Nee dat snap ik niet,mijn ex had behaarde benen en het intreseerde me geen fluit.En hoe moet ik zijn standpunt begrijpen,als hij een leer volgt waarbij uiterlijkheid geen rol speeld? 


 

Wat jouw ex allemaal wel of niet had dat interesseert mij eerlijk gezegd niet. Wij zijn en blijven mensen. Ook mensen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes en eigen voorkeuren. De 1 wil misschien een vrouw met een bepaald kleur haar de ander wil misschien een gespierde man etc. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren dus ga mij niet vertellen dat jij dat ook niet hebt. Uiterlijk hoeft ook geen rol te spelen maar het kan wel een belangrijke rol spelen. Dat is per individu verschillend. Ik zou me juist met plezier mooi willen maken voor mijn man. Puur voor mijzelf. Niet omdat hij zo gefixeerd zou moeten zijn op het uiterlijk.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Nee..... Ik had geen voorkeur.Ik werd gewoon verliefd.....En jou rationeel denken slaat bij mij kant nog wal... Want verliefd worden is niet rationeel.  
Ik snap niet dat jij er zo een punt van maakt Ruud, iedereen heeft stiekem wel een soort van ideaalbeeld van hoe zijn/haar partner eruit zal moeten zien. Ik weet dat voor sommige mensen het uiterlijk er niet zo toe doet maar je kan mij niet vertellen dat je altijd hebt gedroomd van een vrouw met superharige benen. Ook jij kijkt naar het uiterlijk want ik meen me te herinneren dat jij in een ander topic graag zou willen dat vrouwen hun hoofddoek afdeden zodat jij ook van hun schoonheid kon genieten. (iemand anders diamant....begint het al een beetje te dagen?)......ik vind vrouwen met wat haar op hun benen niet erg zolang het maar niet van zo een hoeveelheid is dat je er een dikke wollen trui van kan breien.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 09:16
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Nee dat snap ik niet,mijn ex had behaarde benen en het intreseerde me geen fluit.En hoe moet ik zijn standpunt begrijpen,als hij een leer volgt waarbij uiterlijkheid geen rol speeld? 


 

Wat jouw ex allemaal wel of niet had dat interesseert mij eerlijk gezegd niet. Wij zijn en blijven mensen. Ook mensen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes en eigen voorkeuren. De 1 wil misschien een vrouw met een bepaald kleur haar de ander wil misschien een gespierde man etc. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren dus ga mij niet vertellen dat jij dat ook niet hebt. Uiterlijk hoeft ook geen rol te spelen maar het kan wel een belangrijke rol spelen. Dat is per individu verschillend. Ik zou me juist met plezier mooi willen maken voor mijn man. Puur voor mijzelf. Niet omdat hij zo gefixeerd zou moeten zijn op het uiterlijk.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Nee..... Ik had geen voorkeur.Ik werd gewoon verliefd.....En jou rationeel denken slaat bij mij kant nog wal... Want verliefd worden is niet rationeel.  
Ik snap niet dat jij er zo een punt van maakt Ruud, iedereen heeft stiekem wel een soort van ideaalbeeld van hoe zijn/haar partner eruit zal moeten zien. Ik weet dat voor sommige mensen het uiterlijk er niet zo toe doet maar je kan mij niet vertellen dat je altijd hebt gedroomd van een vrouw met superharige benen. Ook jij kijkt naar het uiterlijk want ik meen me te herinneren dat jij in een ander topic graag zou willen dat vrouwen hun hoofddoek afdeden zodat jij ook van hun schoonheid kon genieten. (iemand anders diamant....begint het al een beetje te dagen?)......ik vind vrouwen met wat haar op hun benen niet erg zolang het maar niet van zo een hoeveelheid is dat je er een dikke wollen trui van kan breien.
Vind jij het,dat ik er een punt van maak als ik hem uitleg,dat het er uiteindelijk toch niet zo veel toe doet hoe iemand er uit ziet als je verliefd wordt? En dat hij zal zien dat je vaker water bij de wijn zal gooien dan je denkt... (Sorry hoor ik hoef echt geen vrouw die behaarde benen heeft.... ) Maw... Misschien houdt zijn standpunt straks voor geen meter... Dromen zijn niet rieel...Ideaalbeelden dus ook niet. Verliefd worden echter wel...

En nee het begint niet te dagen.... Want genieten van schoonheid heeft niets te maken met begeren.En al helemaal niet met bezitten. 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 09:21

 

 

En verder begrijp ik ook niet waarom je steeds met me in discusie gaat,als het je toch allemaal niet intreseerd wat ik zeg.   

 

Hahaha, kun je het niet meer aan?

 

 Dit is per slot van rekening een discussieforum, misschien dat je daar nog niet achter was gekomen. Waarom ik met jou (en met anderen) in discussie ga is heel simpel. Jij voelt je altijd verantwoordelijk om bij elke topic wel wat te melden. Of het nu een toegevoegde waarde heeft of niet. Overal kom je met je �als�  stellingen en het is nooit goed als iemand wat plaats.Jij probeert overal een punt/probleem van te maken.  Als jij steeds de neiging hebt om overal op te reageren dan heb ik ook de neiging om steeds op jou te reageren. Soort van stalker haha. Scary, isn�t it.

 

Voor de rest sluit ik me aan bij mijn broeder Rahil Amin.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2006 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

 

En verder begrijp ik ook niet waarom je steeds met me in discusie gaat,als het je toch allemaal niet intreseerd wat ik zeg.   

 

Hahaha, kun je het niet meer aan?

 

 Dit per slot van rekening een discussieforum, misschien dat je daar nog niet achter was gekomen. Waarom ik met jou (en met anderen) in discussie ga is heel simpel. Jij voelt je altijd verantwoordelijk om bij elke topic wel wat te melden. Of het nu een toegevoegde waarde heeft of niet. Overal kom je met je �als�  stellingen en het is nooit goed als iemand wat plaats.Jij probeert overal een punt/probleem van te maken.  Als jij steeds de neiging hebt om overal op te reageren dan heb ik ook de neiging om steeds op jou te reageren. Soort van stalker haha. Scary, isn�t it.

 

Voor de rest sluit ik me aan bij mijn broeder Rahil Amin.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Nee eerder onzinnig... Ik reageer op mensen,waneer mij hun mening intreseerd,positief dan wel negatief.Ik reageer niet op het zo maar reageren.En hoe kom je er bij dat het NOOIT goed is als iemand wat plaatst? Je raakt wederom kant nog wal.....
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 04:14

salam

het gaat toch niet om wat een ander van jou vindt in de kwestie benen scheren?het gaat om jezelf! je doet het voor jezelf niet voor een ander. hygiene is voor jezelf.wat maakt het nou uit wat een ander wil of niet wil??het gaat alleen om wat Allah van jou verwacht.ik heb nooit gehoord dat benen scheren haram is. wel wenkbrauwen epileren. maar benen?? het is juist hygienischer als het weg is. en Allah swt houdt van hygiene,ik heb nog geen enkele hadith of vers gezien wat verbiedt je benen te scheren. en wat zuster *moslimaaa zei, iedere handeling met betrekking tot sociale verhandelingen kan verricht worden tenzij het nadrukkelijk verboden is in de Koran en Hadith en iedere betrekking tot aanbidding mag niet verrricht worden tenzij het nadrukkelijk geboden is.maar als een meid het niet wil scheren dan kan ze het gewoon laten. is toch haar keuze. naar mijn mening is laten staan niet verkeerd en weghalen ook niet verkeerd. aangezien er niks gezegd is hierover en Allah weet het het beste.

maar wat je ouders betreft. in dit geval gaat het jou dus om gehoorzamen van je ouders. dus ja..mijn mening is dan toch dat je je ouders moet gehoorzamen. ze verbieden je namelijk niet iets wat Allah swt je geboden heeft te doen. begrijp je?als ze je verbieden iets niet te doen wat Allah je geboden heeft te doen, zoals bijv bidden, ja dan moet je ze niet gehoorzamen. Allah gaat voor de ouders. maar in dit geval heeft het niks met 3ibada te maken, dus dan is het naarmijn mening beter om naar je ouders te luisteren of ze proberen te overtuigen dat jij het wil of dat ze je even moeten vertellen van waar ze deze hadith halen etc. als ze er dan achter komen dat er eigenlijk niks over is gezegd dan kunnen ze misschien hun mening evranderen. maar tot die tijd is het beter ze te gehoorzamen.

salam

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:05
jongens en meisjes :-)
volgens mij was dit een vraag van een moslim aan andere Moslims.
Eigenlijk zou ik ook wel een Islamitisch antwoord willen horen.!!
Gelijk of ongelijk met dit soort van vraag kan enkel zijn wat het Islamitische antwoord is.
Het is jammer dat dit verstoord moet worden door niet Islamitisch comentaar:-)
We hoeven toch niet altijd meteen te discuseren.
soms is het ook leerzaam te weten wat ervan in de Islam gedacht wordt.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:19

 

En waarom doet iedereen nou zo moeilijk over andermans mening of voorkeur. Als de ene nou niet van behaarde benen houdt, dan is dat zo punt. En als de andere dat niet zo'n probleem vindt, ook fijn... punt. Ik begrijp het wel als een man niet van behaarde benen houdt, ik als vrouw vindt het ook niet mooi.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


 

Wat jouw ex allemaal wel of niet had dat interesseert mij eerlijk gezegd niet. Wij zijn en blijven mensen. Ook mensen hebben nu eenmaal hun eigen behoeftes en eigen voorkeuren. De 1 wil misschien een vrouw met een bepaald kleur haar de ander wil misschien een gespierde man etc. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren dus ga mij niet vertellen dat jij dat ook niet hebt. Uiterlijk hoeft ook geen rol te spelen maar het kan wel een belangrijke rol spelen. Dat is per individu verschillend. Ik zou me juist met plezier mooi willen maken voor mijn man. Puur voor mijzelf. Niet omdat hij zo gefixeerd zou moeten zijn op het uiterlijk.

 

Ik zou niet bij iemand willen zijn die van behaarde benen een halsdaad maakt.  Die mij op dat ene feit zou willen of niet willen.

Dat wou ik hem na zijn antwoord uitleggen,helaas heb ik daar de kans niet voor gehad.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 18:45
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

jongens en meisjes :-)
volgens mij was dit een vraag van een moslim aan andere Moslims.
Eigenlijk zou ik ook wel een Islamitisch antwoord willen horen.!!
Gelijk of ongelijk met dit soort van vraag kan enkel zijn wat het Islamitische antwoord is.
Het is jammer dat dit verstoord moet worden door niet Islamitisch comentaar:-)
We hoeven toch niet altijd meteen te discuseren.
soms is het ook leerzaam te weten wat ervan in de Islam gedacht wordt.

....mooi gezegd druide....sommige niet-Moslims zijn hier nou eenmaal niet op het forum om iets te kunnen leren van Moslims.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2006 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door yasmina18

salaam aleikom warahmatolahi ta3ala wabarakato,


ik heb een vraag, is het haram als je voor je huwelijk je benen scheert? ik hoor namelijk vele dingen maar ik wil weten of allah (sabhana wata3ala) dat ook daadwerkelijk heeft verboden in de islaam


alvast heel erg bedankt


m3a salama



het scheren van benen , oksels , en schaamstreken is toegestaan , zeker als dit de hygiene ten goede komt.

Als je je prettiger voelt met geschoren benen , zie ik niet in waarom dat haram zou zijn

waalaikumsalam
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
oeghti_fie_dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oeghti_fie_dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 12:06

As Salamoe Alaikoem wa rahmatulaahi wa abrakatoeh...

Inscha'Allah kun je je antwoord hier in vinden..

Regels met betrekking tot de verwijdering van lichaamshaar.

Vraag: Ik heb een vraag voor u. Sinds enige tijd scheer ik mijn okselhaar en mijn schaamstreek(ik ben een jongen). Maar de precieze reden om dat te doen is voor mij nog onduidelijk. Ik heb het aan bepaalde mensen gevraagd, maar die wisten de reden(en) niet te zeggen. Hopelijk beantwoord u mijn vraag. Alvast bedankt.

Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

De Islam schrijft ons enkele richtlijnen voor wat betreft reinheid en uiterlijk. De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd dat reinheid een onderdeel is van religie.

Onder deze richtlijnen vallen ook de richtlijnen over haarverwijdering. Uw verwijdering van okselhaar en schaamhaar is een onderdeel van soenan al-Fitrah (d.w.z., handelingen die aansluiten bij de natuurlijke aanleg van de mens). De Profeet (vrede en zegening zij met hem) heeft gezegd: "Vijf dingen zijn onderdeel van de fitrah; besnijdenis, de verwijdering van schaamhaar, het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels en het plukken van okselhaar. (Overgeleverd in al-Bokhaari, 5441)

Wat betreft het okselhaar, de soennah is om het te plukken (eruit te trekken) maar als dit lastig is kan het ook door middel van een scheermes of een ander middel. Voor het schaamhaar is de soennah om het te scheren. Ons advies is om de soennah na te leven als dit binnen uw mogelijkheden ligt, want hier zit het meeste beloning in.

Ook is het zo, beste broeder, dat de Islam regelmaat voorschrijft met betrekking tot het scheren of verwijderen van het lichaamshaar (de soorten haar genoemd in de hadith hierboven). Er is overgeleverd dat Anas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "Er is een tijd-limiet voor ons gesteld met betrekking tot het bijknippen van de snor, het knippen van de nagels, het plukken van het okselhaar en het scheren van het schaamhaar - we zouden het niet langer dan 40 dagen moeten laten (groeien). (Overgeleverd in Moslim, Ibn Maajah, Ahmad, al-Tirmidhi, al-Nisaa'i en Aboe Dawoed.)

Moge Allah u belonen voor uw inzet. En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 12:17

salaam aleykoum,

Zolang er geen ahadiths zijn of eventuele koraan verzen dat het haram is is het toegestaan,iets haram maken wat niet haram is is een zonde.

Allahoe Ahlem

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Maryem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 16:58

SALAM

HET IS IN DE ISLAM TOEGESTAAN OM OVERTALLIGE HAREN TE VERWIJDEREN. DUS JE MAG JE BENEN ONTHAREN ALLAH (SWT) HEEFT ONS VROUWEN DE TOESTEMMING ALLE OVERTALLIGE HAREN TE VERWIJDEREN BEHALVE HET EPILEREN VAN WENKBRAUWEN IS VERBODEN.DE PERSOON DIE ZIJN WENKBRAUWEN EPILEERT EN DE PERSOON DIE HET VOOR HAAR IUTVOERT WORD ER VOOR GESTRAFT.

IK HOOP DAT IK JULLIE HEB KUNNEN HELPEN!

SALAM WARAHMATOULAH WA BARAKATOEHOE

MARYEM

Terug naar boven
dawoed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2015
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawoed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2015 om 21:02
Is het scheren van iets anders dan baard, schaamhaar of okselhaar bij MANNEN verboden. graag bronvermedling. ik weet dat ik niet helemaal goed zit hier maar ja

slalam
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.