Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoe ik God heb leren kennen

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe ik God heb leren kennen
    Geplaatst op: 19 mei 2006 om 07:14
tjonge, als ik die getuigenissen zo lees dan lijkt het er op dat niemand
vrede heeft met zijn religie en tegen wil en dank de overstap maakt. Nog
even en alle christenen zijn moslims geworden en alle moslims christenen

Maar het valt me wel op dat de hoofdpersoon in de geschiedenis van
Peter Pan zeer degelijk onderzoek gedaan heeft en met tekst en uitleg
aantoont dat tal van Koranteksten de goddelijke status van Jezus
onderschrijven.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 07:31
Ze onderschrijven het niet. Jezus(sws) was en is geen god. ook niet de zoon van god.
lees de stukken over jezus(sws) in de koran, die ik al eerder geplaats heb.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 08:05
Daar gaan we weer!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 09:57

Deel 15, Hoe ik God heb leren kennen.

Ik ging terug naar mijn kamer en zag niets. Ik was geschokt top tot teen. Ik was diep bedroefd. Hoe kon ik dit bewijzen aan mijn familie? Ik verweet God dat Hij me niet hielp. "Waarom hebt u niet in de kamer gewacht zodat zij u konden zien en tot geloof zouden komen? Ze zullen nu denken dat ik mijn verstand verloren ben."

Dat was precies wat er gebeurde. Al mijn familieleden kwamen mijn kamer binnen en zagen er niets ongewoons. Mijn moeder zei: "O Heer, waarom staat U toe dat al deze dingen ons overkomen? We waren blij dat we onze zoon terug hadden en nu laat u hem gek worden!" Ze begon bitter te huilen en omhelsde mij. Mijn broer zei dat ik me geen zorgen moest maken, want hij zou me naar de beste psychiater in Egypte brengen. Mijn zusters zeiden: "Dat kom van al dat nachtelijk geschrijf. Het resultaat van dit alles is krankzinnigheid. God, genees hem alstublieft."

Nadat ze allemaal hun klaagzangen be�indigd hadden zei ik tegen hen: "Ben jij niet die en die?" En ieder van hen zei: "Ja". Ik keerde me tot mijn moeder en zei tegen haar "Bent u niet mijn moeder?" "Ja", zei ze. "Ben jij niet mijn broer?" "Ja", zei hij. Ik keerde me tot mijn zuster en zei "Ben jij niet mijn zuster?" "Ja", zei ze. Ik zei tegen hen: "Als ik krankzinnig zou zijn, zoals jullie denken, hoe kan het dan dat ik al jullie namen ken? Waarom geloven jullie mij niet? Ik heb Hem gezien als een groot licht. Hij sprak tegen mij." Maar hun standpunt was sterker dan mijn argument. Ik begon hen tenslotte te geloven. Ik moest werkelijk gek zijn. Daarom ging ik op mijn bed liggen en bleef daar. Ik moest mijn verstand verloren zijn. Er was gebrek aan gezond verstand in wat ik zei. Ik bleef in kamer en mijn broers kwamen om me op te beuren, maar ik sprak geen woord. Ik nam mijn toevlucht tot complete stilte.

De volgende morgen bracht mijn broer mij naar een van de beste psychiaters in het land. We gingen naar zijn kliniek en ik wachtte op mijn beurt. Eindelijk werd ik bij de dokter binnen geroepen. Ik zat voor hem en hij vroeg me: "Hoe kan ik u helpen?" Ik zei tegen hem: "Ik weet het niet. Mijn broer besloot om mij bij u te brengen." Hij zei: "Uw broer zei dat u onze Meester de Christus heeft gezien!" Ik zei: "Ja, ik heb hem inderdaad gezien." Hij zei: "Kunt u hem voor mij beschrijven?" Ik vroeg hem: "Heeft u hem eerder gezien?" Hij zei: "Nee." Ik zei: "Als u niet weet hoe hij er uit ziet, hoe kunt u dan weten of ik gelijk heb of niet?" Hij zei: "Uw geval is erg moeilijk." Hij riep mijn broer uit de wachtkamer. Toen hij de behandelkamer binnenkwam vertelde de dokter hem dat ik snel een elektrische behandeling nodig had. Ik begon met zes sessies elektrische behandeling en langzamerhand werd het verminderd tot twee. Hij vroeg mijn broer om mij twee keer per week naar het ziekenhuis te brengen. Mijn broer vertelde hem dat dat moeilijk te realiseren was, omdat we in een stad ver van Ca�ro woonden en het ons twee en een half uur rijden zou kosten. Mijn broer stelde aan de dokter voor om ons te vertellen hoe we zo'n behandeling konden krijgen in onze eigen stad uitgevoerd door een andere dokter. Hij stemde daarin toe en ik ook. Ik vertelde hem dat ik niet bang was voor elektrische behandeling, omdat ik deze al had ondergaan toen ik was gemarteld in concentratiekampen. Ik was ervan overtuigd dat een medische behandeling minder erg zou zijn dan die elektrische schokken die we moesten verdragen in de martelkamers.

Ik zag geen reden om de elektrische behandeling te weigeren. Als ik echt gek was, zou dit me helpen om mijn gezondheid terug te krijgen. Zo niet, dan zou deze pijn worden toegevoegd aan de andere pijnlijke ervaringen die ik had gehad tijdens mijn zoektocht naar God; hopelijk zou God daar rekening mee houden en medelijden met mij hebben.

Tenslotte had ik mijn behandelsessies afgewerkt en alle medicaties ondergaan die mijn dokter had voorgeschreven. Ik verwachtte dat ik toen genezen zou zijn en alle gedachten zou vergeten die mij kwelden, als ze veroorzaakt waren door krankzinnigheid of psychosomatische spanning. Echter, ik voelde me aangespoord om meer in de bijbel te lezen. Ik kon niet slapen voordat ik een gedeelte uit de bijbel had gelezen. Ik besloot om al mijn ontdekkingen voor mezelf te houden en niemand iets te vertellen over ervaringen die ik vanaf dat moment eventueel zou hebben. Ik besloot om als een christen te leven om het werk van God te zien. Als dit de weg was, zou ik daar zeker de vruchten van zien. Ik wilde Gods steun voor deze keus zien; anders zou ik het opzij schuiven.

Zoals ik al eerder zei, ik bad regelmatig, op mijn eigen manier, vijf keer per dag: bij zonsopgang, om twaalf uur �s middags, bij de schemering, bij zonsondergang en 's avonds. Ik las niets tijdens mijn gebeden behalve het dienstige praktijken die ik moest volbrengen om mij Onze Vader. Maar ik was verward wat betreft de godsdienstige praktijken die ik moest volbrengen om mijn gebeden compleet en acceptabel te maken ten einde verdienste te verwerven voor God. Ik moest naar de kerk gaan om te leren hoe ik God kon aanbidden. Het idee om naar de kerk te gaan stond me niet aan. Hoe kon ik naar de kerk gaan terwijl ik in zo'n staat verkeerde? Hoe kon ik naar de kerk gaan in een staat van nederigheid en onderwerping terwijl ik in het verleden zo vijandig was geweest? "Nee", zei ik in mijzelf, "Ik ga niet naar de kerk. Misschien een andere keer."

Ik probeerde enkele christenen om hulp te vragen, maar wie zou er met mij willen praten na al hetgeen ik hen had aangedaan? Niemand van hen wilde mij ontmoeten. Ze dachten dit ik hen wilde doden of hen wilde dwingen om zich te bekeren tot de islam. Tenslotte stemde ��n van hen erin toe om mij over een maand te ontmoeten. Tot die tijd moest ik wachten. Ik besloot om die tijd te gebruiken om meer te lezen over de christelijke geloofsleer en opvattingen. Ik wilde weten wat zij hierover zeiden en of zij hun eigen christelijke boeken hadden zoals de moslims die hebben.

Om te beginnen besloot ik om mijn baard af te scheren, gewoon er normaal uit te zien. Ik leende een overhemd en een broek om die te dragen in plaats van de 'Galabia' (islamitische dracht) waarin ik mijn hele leven had gelopen. ik ging naar de boekwinkel waar ik mijn bijbel had gekocht- Geen van de boeken in die boekwinkel beviel me, dus besloot ik naar een andere in de buurt te gaan. Ik bekeek de boekenplanken door de winkelruit, om te zien weIke boeken er stonden. Ik durfde geen 'christelijke' boekwinkel binnen te gaan. Ik kon niet eens kijken naar iets christelijks; dus hoe kon ik nu een christelijke plaats betreden? ik was bang dat ze naar mijn identiteitskaart zouden vragen (waarop in Egypte je godsdienst vermeld staat) en dat ze de politie zouden bellen. Ik zou dan in de handen vallen van de Geheime Staats Inlichtingendienst, wat hetzelfde was als in een bodemloze put vallen.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Om te beginnen besloot ik om mijn baard af te scheren, gewoon er normaal uit te zien. Ik leende een overhemd en een broek om die te dragen in plaats van de 'Galabia' (islamitische dracht) waarin ik mijn hele leven had gelopen. ik ging naar 


Dit bewijst dat het verhaal door een achtelijke christen verzonnen is, die zelfs het uiterlijk van een andersdenkenden als niet "normaal " beschouwt.

Zie jij er wel normaal uit Peterpan, met je strakke groene broek en je hoedje?


PP  ga alstublieft dit verhaal aan captin hook vertellen of de krokodillen. mischien krijg je bij hen wel aanhang.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 11:04
Ik wil geen aanhang.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 11:31

mensen mensen toch. geen ruzietjes maken.

leuk verhaal pp!hier nog een verhaal van mij!

The Bible Led Me to Islam

Abdul Malik LeBlanc tells how he discovered Islam within the pages of Bible

Source: International Edition Voice of Islam - November 1998, Page 25

During my Christian days there were many verses in the Bible that made me question the religion I was following (Christianity). There was one particular verse, 1 Thessalonians 5:17 which says; "pray without ceasing," that lingered heavily in my mind. I often wondered how a person (Christian) was supposed to pray (be in a state of worship) without ceasing? Without any biblical or divine guidance, the only way I thought this to be possible was to always do good deeds and keep the remembrance of God on my tongue and in my heart.

However, I found this to be impossible to do as a human being. But when I was introduced to Islam in 1987, and began to read and learn more about this way of life, I found that Islam provided divine guidance both from God (Allah) and Prophet Muhammad (SAW) by which a person could pray (be in a state of worship) without ceasing, if it was the Will of God. 

Whether waking up, eating, sleeping, putting on clothes, being in the presence of a woman, looking at a woman, going shopping, going to the bathroom, looking in the mirror, traveling, visiting the sick, sitting in a non-religious meeting, taking a bath, having sexual intercourse with one�s wife, yawning, cutting you nails, sneezing, greeting people, talking, hosting guests at home, walking, exercising, fighting, entering one�s house, praying and many other acts, Islam and the guidance therein of the Quran, and the acts and sayings of Prophet Muhammad (SAW), provided ways in which I could observe 1 Thessalonians 5:17. In addition, it allowed me to be at peace with myself and in submission to the one True God - Allah (SWT).  

This divine guidance of Islam taught me greatly about my duties, responsibilities and birthright to my Creator (Allah), and more about the religion of Christianity as a Muslim, I [By the Will of Allah (SWT)] felt it necessary to share with you how the Bible led me to Islam.

Christianity

Given the fact that there has never been in the history of the Torah (Old Testament) the religion of God to be named after a Prophet (i.e. Adaminity, Abrahamity, Mosanity, etc.), I hope to explain that Jesus did not preach the religion of Christianity, but a religion that gives all Praise and Worship to The One God.

One of the questions I asked myself as I took an objective (second) look at Christianity was; where did the word Christianity come from and was the word ever mentioned to Jesus? Well, I did not find the word Christianity in the Bible, not even in a Bible dictionary. Specifically, I did not find in the Bible where Jesus called himself a Christian. 

The word Christian was first mentioned by a pagan to describe those who followed Jesus. It is mentioned one of three times in the New Testament by a pagan and Jew in Antioch about 43 AD, (Acts 11:26, Acts 26:28 and 1 Peter 4:16) long after Jesus left this earth. To accept the words of pagans as having any value or association with divinity, Jesus or God is contrary to the teachings of all Prophets.  

Jesus prophesied that people would worship him uselessly and believe in doctrines made by men (Matthew 15:9). 

"But in vain they do worship me, teaching for doctrines the commandments of men." This verse, Matthew 15:9, is further supported by these words of the Quran: 

"And (remember) when Allah will say (on the Day of Resurrection): "O Jesus, son of Mary! Did you say unto men: "Worship me and my mother as two gods besides Allah?" He will say: "Glory be to You! It was not for me to say what I had no right (to say). Had I said such a thing, You would surely have known it. You know what is in my inner-self though I do not know what is in Yours, truly, You, only You, are the All-Knower o fall that is hidden and unseen. 

Never did I say to them aught except what You (Allah) did command me to say: �Worship Allah, my Lord and your Lord.� And I was a witness over them while I dwelt amongst them, but when You took me up, You were a Witness to all things. (This is a great admonition and warning to the Christians of the whole world)." (Al-Ma�idah 5:116-117) 

I found that Biblical verses like John 5:30, John 12:49, John 14:28, Isaiah 42:8 and Acts 2:22 support the above mentioned verses of the Quran. 

Before leaving the subject of Christianity, I should mention one small point of observation. If Christians are Christ-like, why are they not greeting each other with the words; Peace be with you (Salamu Alaikum), as Jesus did in Luke 24:36. As you may be aware, the greeting from one Muslim to another Muslim is Assalamu Alaikum; a Christ-like saying.

Various Holy Bibles

It is worth mentioning that the Bible references cited might not be exactly as the Bible you are using. There are MANY Bibles on the market that are used by different Christian sects and all of these sects say that their book, though different, is the word of God. Such Bibles are: The Revised Standard Version 1952 & 1971, New American Standard Bible, The Holy Bible; New International Version, the Living Bible, New World Translation of the Holy Scriptures used by Jehovah Witnesses, Roman Catholic Version and the King James Version. A special note: I have not found in any of these Bibles where the "New Testament" calls itself the "New Testament," and nowhere does the "Old Testament" call itself the "Old? Testament." Also, the word "Bible" is unknown within the pages of the Bible.

In addition to the many different Christian sects and Bibles, I have learned that there are also different men, not Prophets, who founded these sects and are using various interpretations of the Bible and/or man-made doctrines as their creed. 

I would like to share with you some thoughts that you may not have read or known about the Bible being the word of God. Briefly, let me mention that on September 8, 1957, the Jehovah�s witnesses in their "Awake" magazine carried this startling headline - 50,000 Errors in the Bible. If you ask a Jehovah�s witness about this headline, it may be said that today most of those errors have been eliminated. How many have been eliminated, 5,000? Even if 50 remain, would one attribute those errors to God? 

Let me pose another question: if a "Holy" book contained conflicting verses would you still consider it to be Holy? Most likely you will say of course not. Let me share with you some conflicting verses both in the Old and New Testaments:

II Samuel 8:4 (vs)

II Samuel 8:9-10

II Kings 8:26

II Samuel 6:23

Genesis 6:3

John 5:37

John 5:31

I Chronicles 18:4

I Chronicles 18:9-10

II Chronicles 22:2

II Samuel 21:8

Genesis 9:29

John 14:9

John 8:14

 

Only two contradictions of the New Testament have been mentioned, but others will be referenced when the Trinity, Divinity of Jesus Christ, Divine Sonship of Jesus, Original Sin and Atonement are reviewed. 

How could the "inspired words" of God get the genealogy of Jesus incorrect (See Matthew 1:6-16 where it states 26 forefathers up to Prophet David, and Luke 3:23-31 says 41 in number). Or for that matter, give a genealogy to Jesus who had NO father? See II Kings 19:1-37, now read Isaiah 37:1-38. Why is it that the words of these verse are identical? Yet they have been attributed to two different authors, one unknown and the other is Isaiah, who are centuries apart; and yet, the Christians have claimed these books to be inspired by God.  

I looked up the word Easter in the Nelson Bible dictionary and learned that the word "Easter" (as mentioned in Acts 12:4) is a mistranslation of "pascha," the ordinary Greek word for "Passover." As, you know Passover is a Jewish celebration not a Christian holiday. I think human hands, all to human, had played havoc with the Bible. 

From the brief points mentioned above, and the fact that Biblical scholars themselves have recognized the human nature and human composition of the Bible (Curt Kuhl, The Old Testament: Its Origin and Composition, PP 47, 51, 52), there should exist in the Christian�s mind some acceptance to the fact that maybe every word of the Bible is not God�s word. 

As a side note to this subject, let me mention that some Christians believe that the Bible was dictated to Prophet Muhammad (SAW) by a Christian monk, and that is why some of the biblical accounts are in the Quran. After some research, I found that this could not have happened because there were no Arabic Bible in existence in the 6th century of the Christian era when Muhammad (SAW) lived and preached. Therefore, no Arab, not even Prophet Muhammad (SAW) who was absolutely unlettered and unlearned, would have had the opportunity to examine the written text of the Bible in his own language.

The Gospels

If you read Luke 1:2-3, you will learn, as I did, that Luke (who was not one of the 12 disciples and never met Jesus) said that he himself was not an eyewitness, and the knowledge he gathered was from eyewitnesses, and not as words inspired by God. Incidentally, why does every "Gospel" begin with the introduction According to. Why "according to?" the reason for this is because not a single one of the gospels carries its original author�s autograph! Even the internal evidence of Matthew 9:9 proves that Matthew was not the author of the first Gospel which bears his name:

"And as Jesus passed forth thence, He (Jesus) saw a man, named Matthew, sitting at the receipt of custom: and He (Jesus) saith unto Him (Matthew), follow me (Jesus). And he (Matthew) arose, and followed Him (Jesus)."

Without any stretch of the imagination, one can see that the He�s and the Him�s of the above narration do not refer to Jesus or Matthew as its author, but a third person writing what he saw or heard - a hearsay account and not words inspired by God. 

It is worth noting, and well known throughout the religious world, that the choice of the present four "gospels" of the New Testament (Matthew, Mark, Luke and John) were imposed in the Council of Nicea 325 CE for political purposes under the auspices of the pagan Emperor Constantine, and not by Jesus. Constantine�s mind had not been enlightened either by study or by inspiration. He was a pagan, a tyrant and criminal who murdered his son, his wife and thousands of innocent individuals because of his lust for political power. Constantine ratified other decisions in the Nicene Creed such as the decision to call Christ "the Son of God, only begotten of the father." 

Literally, hundreds of gospels and religious writings were hidden from the people. Some of those writings were written by Jesus� disciples, and many of them were eyewitness accounts of Jesus� actions. The Nicea Council decided to destroy all gospels written in Hebrew, which resulted in the burning of nearly three hundred accounts. If these writings were not more authentic than the four present gospels, they were of equal authenticity. Some of them are still available such as the Gospel of Barnabas and the Shepherd of Hermas which agree with the Quran. The Gospel of Barnabas, until now, is the only eyewitness account of the life and mission of Jesus. Even today, the whole of the Protestant word, Jehovah�s Witnesses, Seventh Day Adventists and other sects and denominations condemn the Roman Catholic version of the Bible because it contains seven "extra" books. The Protestant have bravely expunged seven whole books from their word of God. A few of the outcasts are the Books of Judith, Tobnias, Baruch and Esther. 

Concerning Jesus� teachings of the Gospel (Injeel), the Gospel writers frequently mentioned Jesus preaching the Gospel: Matthew 9:35, Mark 8:35, and Luke 20:1. The word "gospel" is recurrently used in the Bible. However, in the New Testament Greek edition the word Evangeline is used in place of the word gospel, which is translated to mean good news. My question was: what Gospel did Jesus preach? Of the 27 books of the New Testament, only a small fraction can be accepted as the words of Jesus, and only of the 27 books are known to be attributed as the Gospel of Jesus. The remaining 23 were supposedly written by Paul. Muslims do believe that Jesus was given God�s "Good News." However, they do not recognized the present four Gospels as the utterances of Jesus. 

The earliest Gospel is that of Mark�s which was written about 60-75 AD. Mark was the son of Barnabas�s sister. Matthew was a tax collector, a minor official who did not travel around with Jesus. Luke�s Gospel was written much later, and in fact, drawn from the same sources as Mark�s and Matthew�s. Luke was Paul�s physician, and like Paul, never met Jesus. By the way, did you know that the names Marks and Luke were not included in the 12 appointed disciples of Jesus as mentioned in Matthew 10:2-4? 

Now the names of the twelve apostles are these; the first, Simon, who is called Peter, and Andrew his brother; James the son of Zebedee, and John his brother; Philip, and Bartholomew; Thomas, and Matthew the publican; James the son of Alphaeus, and Lebbaeus, whose surname was Thaddaeus; Simon the Canaanite, and Judas Iscariot, who also betrayed him. 

John�s Gospel is from a different source, and was written in about 100 AD. He (John) should not be confused with John, the disciple, who was beheaded by Agrippa I in the year 44 CE long before this gospel was written. It should be accepted as a reliable account of the life of Jesus, and whether it should be included in the scriptures. 

Christians, as I once did, boast about the Gospels according to Matthew, according to Mark, according to Luke and according to John. However, if we think about it, there is not a single Gospel according to Jesus himself. According to the preface of the KJV (King James Version) new open Bible study edition, the word "Gospel" was added (see below) to the original titles, "According to John, according to Matthew, according to Luke and according to Mark." 

The permission to call "According to" writings the Gospel was not given by Jesus nor by any other divine guidance. These writings; Matthew, Luke, Mark and John, were never originally to be the Gospel. Therefore, Mark 1:1 can not be a true statement that his writing is the gospel of Jesus.  

It should be mentioned that Muslims must believe in all Divine scriptures in their original form, their Prophets and making no distinction between them: The Suhuf (Abraham); Torah (Moses); Psalms (David); Gospel - or the Injeel (Jesus); and the Quran (Muhammad). It is clearly stated in the Quran 3:3 that Allah sent down the Torah and the Gospel. However, none of these scriptures remains in its original form now, except the Quran, which was sent for all mankind everywhere and for all times. 

In addition to other reasons why the Quran was sent to mankind, as mentioned in 18:4-5 it was sent to warn the Christians of a terrible punishment from God if they cease not in saying: "Allah has begotten a son."

Muslims sincerely believe that everything Jesus (May the peace and blessing of Allah be upon him) preached was from God; the Gospel (Injeel): The "good news" and the guidance of God for the Children of Israel. There is no place mentioned in the present four Gospels that Jesus wrote a single word of his Gospel, nor is it mentioned that Jesus instructed anyone to do so. What passes off, as the "Gospels" today are the works of third party human hands. The Quran 2:79 says:
"And woe to those who write the book with their own hands and they say: "This is from Allah (God)." To traffic with it for a miserable price! So woe to them for what their hands do write, and woe to them for what they earn thereby!"  

Jesus As the Son of God

Is Jesus the Son of God?  Matthew 3:17 could be used by some Christians to support the divine Sonship of Jesus.  If Matthew 3:17, "And Lo a voice for heaven, saying, this is my beloved son in whom I am well pleased," is used to support divine Sonship, then there should be no other verse that contradicts or gives equal divine Sonship to another person or persons in the Old or New Testament. However, many references were found in the Old and New Testaments that mentioned someone other than Jesus as having a divine Sonship to God. See Exodus 4:22:

"Israel is my son, even my firstborn." II Samuel 7:14 and I Chronicles 22:10: "...and he shall be my son (Solomon)." Jeremiah 31:9: "...and Ephraim is my firstborn." Also, Psalm 2:7. 

The word "Son" must not be accepted literally because God addresses many of his chosen servants as son and sons. The Jews have also claimed Ezra to be the Son of God. The New Testament Greek words used for "son" (pias and paida, which mean servant or son in the sense of servant) are translated as son in reference to Jesus and as servant in reference to others in some translations of the Bible. 

Further, the term "Father" as used by Jesus corresponds more closely to the term Rabb, i.e. One who nourishes and sustains, so that in Jesus� doctrine, God is "Father" � Nourisher and Sustainer � of all men. The New Testament also interprets "son of God" to be mystical: "For as many as are led by the Spirit of God, they are the sons of God." (Romans 8:14). This mystical suggestion is further supported with Jesus being called the only begotten Son of God. 

In Psalm 2:7, the Lord said to David:  

"...Thou art my son: this day have I begotten thee." 

Does this mean that God had two sons? Jesus also said that God is not only his Father but also your Father (Matthew 5:45, 48). Luke 3:38 says: 

"...Seth, which was the son of Adam, which was the Son of God." 

Who is mentioned in Hebrews 7:3 as like unto the Son of God? It is Melchisedec, King of Salem, as mentioned in Hebrews 7:1. He (Melchisedec) is more unique than Jesus or Adam. Why is he not preferred to be the Son of God? Moreover, Adam did not have a mother or father, but was the first human being created by God and in the likeness of God to exist in the Garden of Eden and on earth. Wouldn�t this give more rights to Adam to be called the Son of God in its truest meaning? 

I would like to share with you an obvious contradiction between John 3:16, Luke 10:25-28 and Matthew 19:16-17. John 3:16 reads:  

"For God so loved the world, that he gave his only begotten, Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life." 

Now let�s read Luke 10:25-28: 

And, behold, a certain lawyer stood up, and tempted him, saying, Master, what shall I do to inherit eternal life? He said unto him, what is written in the law? How readest Thou? And he answering said, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy strength, and with all thy mind; and thy neighbor as thyself. And he said unto him, Thou hast answered right: this do, and Thou shalt live. 

These verses tell us that the inheritance of eternal life is for anyone who believes and worships no other God, but the One True God. Luke 10:25-28 agrees with Matthew 19:16-17 which says; 

"And behold, one came and said to him (Jesus), Good teacher, what good things shall I do that I may have eternal life? So he (Jesus) said to him, �Why do you call me good? � No one is good but One that is, God. But if you want to enter into eternal life, keep the commandments." 

There is no commandment that says to worship Jesus, but there that tells us to worship God alone. 

In Luke 4:41, Jesus refused to be called the Son of God by demons. Do you think that Jesus would rebuke the demons, or anyone else for that matter, for telling the truth? Unquestionably, no! Jesus rebuked the demons because they were saying something false by calling him the Son of God. Also, if the demons knew that Jesus was the Christ, for Jesus to shut them up because they called him the Christ is a contradiction to Jesus� mission. 

In Luke 9:20 & 21, Jesus said unto his disciples: 

"But who say ye that I am? Peter answered saying, "The Christ of God, and Jesus straightly charged them and commanded them to tell no man that thing." 

Furthermore, verses like John 3:2, John 6:14, John 7:40, Matthew 21:11, Luke 7:16 and 24:19 confirm that Jesus accepted the title of teacher, Prophet and called himself the son of man in Matthew 8:20, 12:40, 17:9 & 12, 26:24, Luke 9:26, 22:48, 22:69, and 24:7. The most conclusive verse that says Jesus is the son (servant) of man is Mark 14:26 where Jesus is mentioning the Day of Reckoning. Jesus specifically said we would see the son of man, not the Son of God, sitting in the right hand of power, and coming in the clouds of heaven. 

The act of begetting is a physical act and such act is against God�s nature. The Qur�an 19:35 says:
 

"It is not befitting to (the majesty of) Allah that He should beget a son. Glory be to Him! When He determines a matter He only says to it "Be," and it is." (Maryam  19:35)

The teachings of Jesus as the Son of God were not preached by Jesus nor accepted by Jesus, but were taught by Paul as supported in Acts 9:20: 

"And straightway he preached Christ in the synagogues, that he is the Son of God." 

Did Jesus ever claim to be God or say, "Here am I, your God, worship me"? The answer is no. For there is no single, unequivocal statement in the Bible whereby Jesus himself declares, "I am God, therefore worship me." Virtually all of the more than two thousand verses of the epistles of Paul are his own fabrications to include Romans 9:5 that says, depending upon which Bible you read: 

"...Christ came, who is overall, the eternally blessed God." 

Christians should know that Paul himself mentions his own gospel, not Jesus, in his epistle to the Romans when he says in Romans 2:16: 

"In the day when God will judge the secrets of men by Jesus Christ, according to my gospel." 

In face, the Pauline epistle to the Romans serves as the foundation of today�s Christianity. Thus, it is the Christians whose efforts will be wasted in this life as they think they were acquiring good by their works when they attribute partners to God, as stated in Chapter 18:103-106 of the Qur�an:
 

"Say: Shall we tell you of those who lost most in respect of their deeds? Those whose efforts have been wasted in this life, while they thought that they were acquiring good by their works?" they are those who deny the Signs of their Lord and the fact of their having to meet Him (in the Hereafter): vain will be their works, nor shall We, on the Day of judgment, give them any weight. That is their reward, Hell; because they rejected Faith, and took My Signs and My Messengers by way of jest.
(Al-Kahf 18:103-106)

Indeed, it is so strange and ironic, knowing that none of Paul�s epistle to the Romans, more than 430 verses, were ever formulated by Jesus. Paul should have made direct reference to the pristine teachings of Jesus, if only the former claim for apostleship by divine inspiration was indeed true. Instead, large parts of his epistles� Biblical quotations (notably those in the Epistle to the Romans) were taken from the Old Testament � Genesis, Exodus, Leviticus, Deuteronomy, 2 Samuel, 1 Kings, Psalms, Proverbs, Isaiah, Ezekiel and Hosea. His epistles were, indeed a product of tedious efforts, but that does not make Paul far better than any of the other men who authored the Bible, nor does it make him a Prophet.  

Other practices that were adopted under Paul included the following: the Roman sun-day as the Christian Sabbath; the traditional birthday of the Sun-god as the birthday of Jesus; the emblem of the sun-god (the cross of light) to be the emblem of Christians; and, the incorporation of all the ceremonies which were performed at the Sun-god�s birthday celebrations. 

As I come to a close concerning the position of Christ, I would like to ask my Christian reader bow down and pray earnestly to God and ask Him to invoke His curse on you, your wife, your sons, and your daughters if what you believe about Christ (Christ is God, Son of God or part of a trinity of God) are false. Likewise, I have learned that if you asked a Muslim to earnestly pray to God to invoke His curse on him, his wife, his sons, and his daughters if what he is saying about Christ (Prophet, Messenger of God, A Word from God) are false, the Muslims are firm in their faith knowing that Christ is not God, nor the Son of God and nor part of a trinity of God. This exercise of asking God to invoke His curse on you and your family may sound a bit cruel, but it would prove two points: (1) you would know that you are on the wrong path; and, (2) it would put you on the right path.

The Crucifixion and Atonement

A very significant event in the Christian doctrine is the Crucifixion of Jesus. Before talking about the many controversies surrounding the Crucifixion, it should be mentioned that it was a gospel of Paul�s which professed the Crucifixion/Resurrection of Jesus (II Timothy 2:8):

"Remember that Jesus Christ of the seed of David was raised from the dead according to my gospel." 

In addition, the gospel of the resurrection in Mark 16:9-20 was already removed from the text by gospel writers in the 1952 edition of the Revised Standard Version and then, for some reasons, restored in the 1971 edition. In many Bibles, if not removed, it is printed in small print or between two brackets and with commentary (See the Revised Standard Version, New American Bible and New World Translation of the Holy Scriptures). 

The traditional biblical account of Jesus� Crucifixion is that he was arrested and crucified by the orders and plans of the chief priest and Jewish elders. This account was denied in the 1960�s by the highest Catholic Christian authority, the Pope. He issued a statement in which he said the Jews had nothing to do with Jesus� Crucifixion. 

Did any one of the disciples or the writers of the Gospel see the Crucifixion or the Resurrection? No! In Mark 14:50, it says the disciples forsook Jesus and fled. Even Peter forsook Jesus after the cock crowed three times as Jesus foretold: 

(Matthew 26:75) And Peter remembered the word of Jesus, which said unto him, Before the cock crow, thou shalt deny me thrice. And he went out, and wept bitterly. 

The most likely persons whom may have witnessed this moment in Jesus� life were Mary Magdalene, Mary the mother of James and Joses, the mother of Zebedee�s children and other women (Matthew 27:55-56). However, there is no statement or account in the Gospels from those women as to what they saw or heard. 

The disciple(s) found the sepulchre where Jesus was laid down, empty, and made the conclusion that he was resurrected because the disciples and other witnesses saw him alive after the alleged Crucifixion. Nobody saw the moment he was resurrected. Jesus himself stated that he did not die on the cross in Luke 24:36-41, as explained in the following paragraphs. 

Early Sunday morning, Mary Magdalene went to the sepulchre, which was empty. She saw somebody standing who looked like a gardener. She recognized him after a conversation to be Jesus and wanted to touch him. Jesus said (John 20:17): 

"Touch me not; for I am not yet ascended to my Father..." 

Now read Luke 24:36-41: 

"And as they (disciples) thus spoke, Jesus himself stood in the midst of them and saith unto them, Peace be unto you. But they were terrified and frightened, and supposed that they had seen a spirit. And he said unto them, Why are you troubled? And why so thoughts arise in your hearts? Behold my hands and my feet, that it is I myself: handle me end see; for a spirit hath not flesh and bones, as ye see me have. And when he had thus spoken, he showed them his hands and his feet. And while they yet believed not for joy, and wondered, he said unto them, Have ye here any meat? And they gave him a piece of boiled fish and of a honeycomb. And he took it, and did eat before them." 

Does a spiritual or dead body have a need to eat food? Jesus eating of food was to prove to the disciples that he was not a spirit, but rather, he was still alive and not dead. 

Jesus being alive and not dead is further supported in his own prophecy (Matthew 12:40): 

"For as Jonah was three days and three nights in the whale�s belly; so shall the Son of man be three days and three nights in the heart of the earth." 

Did Jesus fulfill this miracle? Christians would say "yes," because Jesus died and rose three days later according to Luke 24:36 and Matthew 20:19, to name a few verses. However, in line with the miracle of Jonah and according to the Bible, Jesus only spent one day and two nights in the sepulchre, and not three days and three nights as he prophesied. 

Jesus was put in the sepulchre just before sunset on Friday (Good Friday) and was found missing before sunrise on Sunday (Easter). If we were to s-t-r-e-t-c-h the time frame a bit, one may say that Jesus spent three days in the earth, but there is no way and I repeat, no way, that Jesus spent three nights in the earth. We must not forget that the Gospels are explicit in telling us that it was "before sunrise" on Sunday morning that Mary Magdalene went to the tomb of Jesus and found it empty. 

Consequently, there are some inconsistencies as to whether Jesus fulfilled his own prophecy. Whether he was actually crucified, or if the day (Good Friday) of his alleged Crucifixion is wrong. Another significant point to mention is that Jonah was alive in the belly of the whale. The Christians says, Jesus was dead in the belly of the earth/tomb, and this contradicts Jesus� own prophecy. Jesus said (Luke 11:30): 

"As Jonah was...so shall the Son of man be." 

If Jonah was alive, so was Jesus. 

One critical event that took place before the alleged Crucifixion was the prayer of Jesus to God for help. Luke 22:42: 

"Saying Father if thou be willing, remove this cup (of death) from me: nevertheless not my will, but thine be done."  

Jesus� prayer not to die on the cross was accepted by God according to Luke 22:43 and Hebrews 5:7. Therefore, if all of Jesus� prayer were accepted by God, including not to die on the cross, how could he have died on the cross? 

In Matthew 27:46, it states that while Jesus was on the cross, he said: 

"Eli, Eli, lama sabachtani (My God, my God, why hast thou forsaken me?). 

If Jesus said these words, it represents a blatant declaration of disbelief according to all theological authorities. This is a great insult as such words could only come from an unbeliever in God. Further, it is incredible that such words should come from a Prophet of God, because God never breaks His promise and His Prophets never complained against His promise, especially when the Prophet�s mission is understood. It could be said that whoever relates that this statement was said by a Prophet (Jesus), is a disbeliever. 

Muslims believe, as the Qur�an states, Jesus was not crucified. It was the intention of his enemies to put him to death on the cross, but Allah saved him from their plot. Qur�an 4:157:

"That they (Jews) said boasting, "We killed Christ Jesus, the son of Mary, the Messenger of Allah, but they (Jews) killed him not, nor crucified him..."

(An Nisa 4:157)

 

Bron:www.thetruereligion.org

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 11:34
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door muslima5


he PP, mooi verhaal. nog eentje van mij.


dit was ook een voormalige christen en "minister and elder of The christian church".



Jammer dat de plaatjes niet werken, maar het engels is vlot leesbaar.


Erg sierlijk gekaligrafeerd, die '99 mooie namen van Allah', maar staan ze ook ergens in een schrift en taal die ik kan verstaan? Je hebt me w�l nieuwsgierig gemaakt, maar nu sta ik voor de gesloten deur..

hoi alzukar

dit zijn de vertalingen. (bron:www.risallah.com)

De 99 namen van Allah (Subhana Wa Ta'ala)

Zeg: "Roept Allah aan of roep Rahman aan. Waarbij jullie hem ook aanroepen: aan Hem behoren de Schone Namen. En verricht je salat niet met luide stem, en spreek er niet zacht bij, maar zoekt een weg daartussen." (Surah 17 : Ayah 110)

Wanneer moslims eten dan zeggen zij Bismillah (In naam van Allah (s.w.t.)). Dit niet alleen bij het eten maar alvorens we ergens aan beginnen. Zodat Allah (s.w.t.) het eten zegent of ons helpt met iets anders waar we aan willen beginnen.

Dit zijn de 99 Schone Namen van Allah (s.w.t.). Hij die Zijn dienaar het Boek heeft gezonden, en Hij heeft daarin geen afwijkingen gemaakt.

  1. Allah (God in al zijn Majesteit)

  2. ar-Rahman (de Meest Barmhartige)

  3. ar-Rahim (de Meest Genadevolle)

  4. al-Malik (de Absolute Heerser)

  5. al-Quddus (de Heilige)

  6. as-Salam (de Bron van Vrede)

  7. al-Mu'min (de Beschermer van Geloof)

  8. al-Muhaymin (de Beschermer & Beheerder)

  9. al-'Aziz (de Machtige)

  10. al-Jabbar (de Onweerstaanbare)

  11. al-Mutakabbir (de Majesteuze)

  12. al-Khaliq (de Schepper)

  13. al-Bari' (de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.)

  14. al-Musawwir (de Vormgever)

  15. al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.)

  16. al-Qahhar (de Onderwerper)

  17. al-Wahhab (de Gever)

  18. al-Razzaq (de Schenker van onderhoud)

  19. al-Fattah (de Opener)

  20. al-'Alim (de Alwetende)

  21. al-Qabid (de Samentrekker)

  22. al-Basit (de Verruimer)

  23. al-Khafid (de Vernederaar)

  24. al-Rafi' (de Verheffer)

  25. al-Mu'izz (de Schenker van Eer)

  26. al-Mudhill (de Onteerder)

  27. as-Sami' (de Alhorende)

  28. al-Basir (de Alziende)

  29. al-Hakam (de Rechter)

  30. al-'Adl (de Rechtvaardige)

  31. al-Latif (de Subtiele)

  32. al-Khabir (de Bewuste)

  33. al-Halim (de Verdraagzame)

  34. al-'Azim (de Grote)

  35. al-Ghafur (de Meest Vergevingsgezinde)

  36. ash-Shakur (de Dank Aanvarende)

  37. al-'Ali (de Allerhoogste)

  38. al-Kabir (de Bezitter van Grootheid)

  39. al-Hafiz (de Beschermer)

  40. al-Muqit (de Onderhouder)

  41. al-Hasib (de Opsteller van de Rekening)

  42. al-Jalil (de Sublieme)

  43. al-Karim (de Edelmoedige)

  44. ar-Raqib (de Waakzame)

  45. al-Mujib (de Verhoorder)

  46. al-Wasi' (de Alomvattende)

  47. al-Hakim (de Wijze)

  48. al-Wadud (de Liefhebbende)

  49. al-Majid (de Luisterrijke)

  50. al-Ba'ith (de Opwekker van de Doden)

  51. ash-Shahid (de Getuige)

  52. al-Haqq (de Waarheid)

  53. al-Wakil (de Gevolmachtigde)

  54. al-Qawiy (de Sterke)

  55. al-Matin (de Standvastige)

  56. al-Waliy (de Beschermende Vriend)

  57. al-Hamid (de Prijzenswaardige)

  58. al-Muhsi (de Optekenaar)

  59. al-Mubdi' (de Voortbrenger)

  60. al-Mu'id (de Hersteller)

  61. al-Muhyi (de Levengevende)

  62. al-Mumit (de Levenontnemer)

  63. al-Hayy (de Eeuwiglevende)

  64. al-Qayyum (de Zelfbestaande)

  65. al-Wajid (de Vinder)

  66. al-Majid (de Nobele)

  67. al-Wahid (de Unieke)

  68. as-Samad (de Onafhankelijke)

  69. al-Qadir (de Machtige)

  70. al-Muqtadir (de Meest Machtige)

  71. al-Muqaddim (Degene die Bevordert)

  72. al-Mu'akhkhir (de Vertrager)

  73. al-Awwal (de Eerste)

  74. al-Akhir (de Laatste)

  75. az-Zahir (de Openlijke)

  76. al-Batin (de Verborgene)

  77. al-Waali (de Legeerder)

  78. al-Muta'ali (de Meest Verhevene)

  79. al-Barr (de Bron van Alle Goedheid)

  80. at-Tawwab (de Berouwaanvaardende)

  81. al-Muntaqim (de Vergelder)

  82. al-'Afuw (de Schenker van Vergiffenis)

  83. ar-Ra'uf (de Milde)

  84. Maliku-l-Mulk (de Bezitter van Soevereiniteit)

  85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram (de Heer van Glorie en Eer)

  86. al-Muqsit (de Billijke)

  87. al-Jami' (de Verzamelaar)

  88. al-Ghani (de Zelftoerijkende)

  89. al-Mughni (de Verrijker)

  90. al-Mani'eh (de Verhinderaar)

  91. ad-Darr (de Brenger van Nood)

  92. an-Nafi'eh (de Begunstiger)

  93. an-Nur (het Licht)

  94. al-Hadi (de Gids)

  95. al-Badi'eh (de Blijvende)

  96. al-Baqi' (de Eeuwige)

  97. al-Warith (de Erfgenaam)

  98. ar-Rashid (de Gids naar het Juiste Pad)

  99. as-Sabur (de Geduldige)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 13:11

Beste Muslima5, je brengt me elke keer weer in vervoering met je verhalen.

Mijn dank!!

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 13:13
Mooi! Bedankt Muslima!
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 13:16

Beste PP

ur welcome!happy to hear that!

byebye

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 13:16

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Mooi! Bedankt Muslima!

graag gedaan alzukar!

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 13:46

Schoonheid, kunst, liefde,  literatuur en menselijkheid brengen mij altijd in opperste staat van opwinding.

Kortom de schepping van God. De rest is ijdelheid.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 15:35
[

het beroemde verhaal van de voormalige christen, Yusuf Estes.

Many people ask me how a preacher or priest in Christianity can ever go to Islam, especially considering all the negative things that we hear about Islam and Muslims everyday. I would like to thank everyone for their interest and offer my humble story, God Willing. Actually, a very nice Christian gentleman asked me through email why and how I left Christianity for Islam. So this is more or less a copy of the letter that I sent back to him.

My name is Yusuf Estes and I am the National Muslim Chaplain for American Muslims, sponsored by a number of organizations here in Washington, DC. As such, I travel around the entire world lecturing and sharing the message of the Christ of the Quran in Islam. We hold dialogs and discussion groups with all faiths and enjoy the opportunity to work alongside of rabbis, ministers, preachers and priests everywhere. Most of our work is in the institutional area, military, universities and prisons. Primarily our goal is to educate and communicate the correct message of Islam and who the Muslims really are. Although Islam has grown now to tie Christianity as the largest of religions on earth, we see many of those who claim Islam as Muslims, that do not correctly understand nor properly represent the message of "Peace, Surrender and Obedience to God" (Arabic = 'Islam').

Dear me, I am afraid that I got a bit ahead of myself, I was trying to give a bit of background on my own personal experience to see if it would in anyway benefit you in your ministry. This may seem quite strange that I would offer to help you, while we perhaps share a few different perspectives and concepts of God, Jesus, prophethood, sin and salvation. But you see, at one time I was in the same boat as you. Really, I was. Let me explain.

I was born into a very strong Christian family in the Midwest. Our family and their ancestors not only built the churches and schools across this land, but actually were the same ones who came here in the first place. While I was still in elementary we relocated in Houston, Texas in 1949 (I'm old). We attended church regularly and I was baptized at the age of 12 in Pasadena, Texas. As a teenager, I wanted to visit other churches to learn more of their teachings and beliefs. The Baptists, Methodists, Episcopalians, Charismatic movements, Nazarene, Church of Christ, Church of God, Church of God in Christ, Full Gospel, Agape, Catholic, Presbyterian and many more. I developed quite a thirst for the "Gospel" or as we say; "Good News." My research into religion did not stop with Christianity. Not at all. Hinduism, Judaism, Buddhism, Metaphysics, native American beliefs were all a part of my studies. Just about the only one that I did not look into seriously was "Islam". Why? Good question.

Anyway, I became very interested in different types of music, especially Gospel and Classical. Because my whole family was religious and musical it followed that I too would begin my studies in both areas. All this set me for the logical position of Music Minister in many of the churches that I became affiliated with over the years. I started teaching keyboard instruments in 1960 and by 1963 owned my own studios in Laurel, Maryland, called "Estes Music Studios."

Over the next 30 years my father and I worked together in many business projects. We had entertainment programs, shows and attractions. We opened piano and organ stores all the way from Texas and Oklahoma to Florida. I made millions of dollars in those years, but could not find the peace of mind that can only come through knowing the truth and finding the real plan of salvation. I'm sure you have asked yourself the question; "Why did God create me?" or "What is it that God wants me to do?" or "Exactly who is God, anyway?" "Why do we believe in 'original sin?" and "Why would the sons of Adam be forced to accept his 'sins' and then as a result be punished forever. But if you asked anyone these questions, they would probably tell you that you have to believe without asking, or that it is a 'mystery' and you shouldn't ask.

And then there is the concept of the 'Trinity.' If I would ask preachers or ministers to give me some sort of an idea how 'one' could figure out to become 'three' or how God Himself, Who can do anything He Wills to do, cannot just forgive people's sins, but rather and had to become a man, come down on earth, be a human, and then take on the sins of all people. Keeping in mind that all along He is still God of the whole universe and does as He Wills to do, both in and outside of the universe as we know it.

Then one day in 1991, I came to know that the Muslims believed in the Bible. I was shocked. How could this be? But that's not all, they believe in Jesus as:

* a true messenger of God;
* prophet of God;
* miracle birth without human intervention;
* he was the 'Christ' or Messiah as predicted in the Bible;
* he is with God now and most important;
* He will be coming back in the Last Days to lead the believers against the 'Antichrist.'

This was too much for me. Especially since the evangelists that we used to travel around with all hated Muslims and Islam very much. They even said things that were not true to make people afraid of Islam. So, why would I want anything to do with these people?

My father was very active in supporting church work, especially church school programs. He became and ordained minister in the 1970s. He and his wife (my stepmother) knew many of the TV evangelists and preachers and even visited Oral Roberts and helped in the building of the "Prayer Tower" in Tulsa, OK. They also were strong supporters of Jimmy Swaggart, Jim and Tammy Fae Bakker, Jerry Fallwell, John Haggi and the biggest enemy to Islam in America, Pat Robertson.

Dad and his wife worked together and were most active in recording "Praise" tapes and distributing them for free to people in retirement homes, hospitals and homes for the elderly. And then in 1991 he began doing business with a man from Egypt and told me that he wanted me to meet him. This idea appealed to me when I thought about the idea of having an international flavor. You know, the pyramids, sphinx, Nile River and all that. Then my father mentioned that this man was a 'Moslem.'

I couldn't believe my ears.
A 'Moslem?'
No way!

I reminded my dad of the various different things that we had heard about these people, how they are -
Terrorists; hijackers; kidnappers; bombers and who knows what else?

Not only that but:

They don't believe in God

They kiss the ground five times a day and

They worship a black box in the desert.

No!
I did not want to meet this 'Moslem' man. No way!

My father insisted that I meet him and reassured me that he was a very nice person. So, I gave in and agreed to the meeting.

But on my terms.
I agreed to meet him on a Sunday after church so we would be all prayed up and in good standing with the Lord. I would be carrying my Bible under my arm as usual. I would have my big shiny cross dangling and I would have on my cap which says: "Jesus is Lord" right across the front. My wife and two young daughters came along and we were ready for our first encounter with the 'Moslems.'

When I came into the shop and asked my father where the 'Moslem' was, he pointed and said: "He's right over there."
I was confused. That couldn't be the Moslem. No way.

I'm looking for a huge man with flowing robes and big turban on his head, a beard half way down his shirt and eyebrows that go all the way across his forehead.

This man had no beard. In fact, he didn't even have any hair on his head at all. He was very close to bald. And he was very pleasant with a warm welcome and handshake. This didn't make sense. I thought they are terrorists and bombers. What is this all about?

Never mind. I'll get right to work on this guy. He needs to be 'saved' and me and the Lord are going to do it.
So, after a quick introduction, I asked him:

"Do you believe in God?"
He said:
"Yes."

(Good!)
Then I said:
"Do you believe in Adam and Eve?"
He said:
"Yes."

I said: "What about Abraham? You believe in him and how he tried to sacrifice his son for God?"
He said:
"Yes."

Then I asked:
"What about Moses?"
"Ten Commandments?"
"Parting the Red Sea?"
Again he said:
"Yes."

Then:
"What about the other prophets, David, Solomon and John the Baptist?"
He said:
"Yes."

I asked:
"Do you believe in the Bible?"
Again, he said:
"Yes."

So, now it was time for the big question:
"Do you believe in Jesus? That he was the Messiah (Christ) of God?"
Again the said:
"Yes."

Well now:
"This was going to be easier than I had thought."
He was just about ready to be baptized only he didn't know it.
And I was just the one to do it, too.

I was winning souls to the Lord day after day and this would be a big achievement for me, to catch one of these 'Moslems' and 'convert' him to Christianity.

I asked him if he liked tea and he said he did. So off we went to a little shop in the mall to sit and talk about my favorite subject: Beliefs.

While we sat in that little coffee shop for hours talking (I did most of the talking) I came to know that he was very nice, quiet and even a bit shy. He listened attentively to every word that I had to say and did not interrupt even one time. I liked this man's way and thought that he had definite potential to become a good Christian.

Little did I know the course of events about to unravel in front of my eyes.

First of all, I agreed with my father that we should do business with this man and even encouraged the idea of him traveling along with me on my business trips across the northern part of Texas. Day after day we would ride together and discuss various issues pertaining to different beliefs that people have. And along the way, I could of course interject some of my favorite radio programs of worship and praise to help bring the message to this poor individual. We talked about the concept of God; the meaning of life; the purpose of creation; the prophets and their mission and how God reveals His Will to mankind. We also shared a lot of personal experiences and ideas as well.

One day I came to know that my friend Mohamed was going to move out of the home he have been sharing with a friend of his and was going to be living in the mosque for a time. I went to my dad and asked him if we could invite Mohamed to come out to our big home in the country and stay there with us. After all, he could share some of the work and some expenses and he would be right there when we were ready to go to out traveling around. My father agreed and Mohamed moved in.

Of course I still would find time to visit my fellow preachers and evangelists around the state of Texas. One of them lived on the Texas -- Mexico border and another lived near lived Oklahoma border. One preacher liked to a huge wooden cross that was bigger than a car. He would carry it over his shoulder and drag the bottom on the ground and go down the road or freeway hauling these two beams formed in the shape of a cross. People would stop their cars and come over to him and ask him what was going on and he would give them pamphlets and booklets on Christianity.

One day my friend with the cross had a heart attack and had to go to the Veterans Hospital where he stayed for quite a long while. I used to visit him in the hospital several times a week and I would take Mohamed with me with the hopes that we could all share together in the subject of beliefs and religions. My friend was not very impressed and it was obvious that he did not want to know anything about Islam. Then one day a man who was sharing the room with my friend came rolling into the room in his wheelchair. I went to him and asked him his name and he said that it didn't matter and when I asked him where he was from he said he was from the planet Jupiter. I thought about what he said and then began to wonder if I was in the cardiac ward or the mental ward.

I knew the man was lonely and depressed and needed someone in his life. So, I began to 'witness' to him about the Lord. I read to him out of the book of Jonah in the Old Testament. I shared the story of the prophet Jonah who had been sent by the Lord to call his people to the correct way. Jonah had left his people and escaped by boat to leave his city and head out to sea. A storm came up and the ship almost capsized and the people on board threw Jonah over the side of the ship. A whale came up to the surface and grabbed Jonah, swallowed him and then went down to the bottom of the sea, where he stayed for 3 days and 3 nights. Yet because of God's Mercy, He caused the whale to rise to the surface and then spit Jonah out to return back home safely to his city of Nineveh. And the idea was that we can't really run away from our problems because we always know what we have done. And what is more, God also always knows what we have done.

After sharing this story with the man in the wheel chair, he looked up and me and apologized. He told me he was sorry for his rude behavior and that he had experienced some real serious problems recently. Then he said that he wanted to confess something to me. And I said that I was not a Catholic priest and I don't handle confessions. He replied back to me that he knew that. In fact, he said: "I am a Catholic priest."
I was shocked. Here I had been trying to preach Christianity to a priest. What in the world was happening here?

The priest began to share his story of being a missionary for the church for over 12 years to south and Central America and Mexico and even in New York's 'Hell's Kitchen.' When he was released from the hospital he needed a place to go to recover and rather than let him go to stay with a Catholic family, I told my dad that we should invite him to come out and live with us in the country along with our families and Mohamed. It was agreed by all that he would so, he moved out right away.

During the trip out to our home, I talked with the priest about some of the concepts of beliefs in Islam and to my surprise he agreed and then shared even more about this with me. I was shocked when he told me that Catholic priests actually study Islam and some even carry doctors degrees in this subject. This was all very enlightening to me. But there was still a lot more to come.

After settling in, we all began to gather around the kitchen table after dinner every night to discuss religion. My father would bring his King James Version of the Bible, I would bring out my Revised Standard Version of the Bible, my wife had another version of the Bible (maybe something like Jimmy Swaggart's 'Good News For Modern Man." The priest of course, had the Catholic Bible which has 7 more books in it that the Protestant Bible. So we spent more time talking about which Bible was the right one or the most correct one, than we did trying to convince Mohamed about becoming a Christian.

At one point I recall asking him about the Quran and how many versions of it there were in the last 1,400 years. He told me that there was only ONE QURAN. And that it had never been changed. Yet he let me know that the Quran had been memorized by hundreds of thousands of people, in it's entirety and were scattered about the earth in many different countries. Over the centuries since the Quran was revealed millions have memorized it completely and have taught it to others who have memorized it completely, from cover to cover, letter perfect without mistakes.

This did not seem possible to me. After all, the original languages of the Bible have all been dead languages for centuries and the documents themselves have been lost in their originals for hundreds and thousands of years. So, how could it be that something like this could be so easy to preserve and to recite from cover to cover.

Anyway, one day the priest asked the Mohamed if he might accompany him to the mosque to see what it was like there. They came back talking about their experience there and we could not wait to ask the priest what it was like and what all types of ceremonies they performed. He said they didn't really 'do' anything. They just came and prayed and left. I said: "They left? Without any speeches or singing?" He said that was right.

A few more days went by and the Catholic priest asked Mohamed if he might join him again for a trip to the mosque which they did. But this time it was different. They did not come back for a very long time. It became dark and we worried that something might have happened to them. Finally they arrived and when they came in the door I immediately recognized Mohamed, but who was this alongside of him? Someone wearing a white robe and a white cap. Hold on a minute! It was the priest. I said to him: "Pete? -- Did you become a 'Moslem?'
He said that he had entered into Islam that very day. THE PRIEST BECAME A MUSLIM!! What next? (You'll see).

So, I went upstairs to think things over a bit and began to talk to my wife about the whole subject. She then told me that she too was going to enter into Islam, because she knew it was the truth. I was really shocked now. I went downstairs and woke up Mohamed and asked him to come outside with me for a discussion. We walked and talked that whole night through. By the time he was ready to pray Fajr (the morning prayer of the Muslims) I knew that the truth had come at last and now it was up to me to do my part. I went out back behind my father's house and found an old piece of plywood lying under an overhang and right there I put my head down on the ground facing the direction that the Muslims pray five times a day.

Now then in that position, with my body stretched out on the plywood and my head on the ground, I asked: "O God. If you are there, guide me, guide me." And then after a while I raised up my head and I noticed something. No, I didn't see birds or angels coming out of the sky nor did I hear voices or music, nor did I see bright lights and flashes. What I did notice was a change inside of me. I was aware now more than ever before that it was time for me to stop lying and cheating and doing sneaky business deals. It was time that I really work at being an honest and upright man. I knew now what I had to do. So I went upstairs and took a shower with the distinct idea that I was 'washing' away the sinful old person that I had become over the years. And I was now coming into a new, fresh life. A life based on truth and proof.

Around 11:00 A.M. that morning, I stood before two witnesses, one the ex-priest, formerly known as Father Peter Jacob's, and the other Mohamed Abel Rehman and announced my 'shahadah' (open testimony to the Oneness of God and the prophethood of Muhammad, peace be upon him).

A few minutes later, my wife follow along and gave the same testimony. But hers was in front of 3 witnesses (me being the third).

My father was a bit more reserved on the subject and waited a few more months before he made his shahadah (public testimony). But he did finally commit to Islam and began offering prayers right along with me and the other Muslims in the local masjid (mosque).

The children were taken out of the Christian school and placed in Muslim schools. And now ten years later, they are memorizing much of the Quran and the teachings of Islam.

My father's wife was the last of all to acknowledge that Jesus could not be a son of God and that he must have been a mighty prophet of God, but not God.

Now stop and think. A whole entire household of people from varying backgrounds and ethnic groups coming together in truth to learn how to know and worship the Creator and Sustainer of the Universe. Think. A Catholic priest. A minister of music and preacher. An ordained minister and builder of Christian schools. And they all come into Islam! Only by His Mercy were we all guided to see the real truth of Islam without any blinders on their eyes any longer.

If I were to stop right here, I'm sure that you would have to admit that at least, this is an amazing story, right? After all, three religious leaders of three separate denominations all going into one very opposite belief at the same time and then soon after the rest of the household.

But that is not all. There is more! The same year, while I was in Grand Prairie, Texas (near Dallas) I met a Baptist seminary student from Tennessee named Joe, who also came to Islam after reading the Holy Quran while in BAPTIST SEMINARY COLLEGE!

There are others as well. I recall the case of the Catholic priest in a college town who talked about the good things in Islam so much that I was forced to ask him why he didn't enter Islam. He replied: "What? And loose my job?" - His name is Father John and there is still hope for him yet.

More? Yes. The very next year I met a former Catholic priest who had been a missionary for 8 years in Africa. He learned about Islam while he was there and entered into Islam. He then changed his name to Omar and moved to Dallas Texas.

Any more? Again, yes. Two years later, while in San Antonio, Texas I was introduced to a former Arch Bishop of the Orthodox Church of Russia who learned about Islam and gave up his position to enter Islam.

And since my own entrance into Islam and becoming a chaplain to the Muslims throughout the country and around the world, I have encountered many more individuals who were leaders, teachers and scholars in other religions who learned about Islam and entered into it. They came from Hindus, Jews, Catholics, Protestants, Jehovah's Witnesses, Greek and Russian Orthodox, Coptic Christians from Egypt, non-denominational churches and even scientists who had been atheists.

Why? Good question.
May I suggest to the seeker of truth do the following NINE STEPS to purification of the mind:

1.) Clean their mind, their heart and their soul real good.
2.) Clear away all the prejudices and biases
3.) Read a good translation of the meaning of the Holy Quran in a language that they can understand best.
4.) Take some time.
5.) Read and reflect.
6.) Think and pray.
7.) And keep on asking the One who created you in the first place, to guide you to the truth.
8.) Keep this up for a few months. And be regular in it.
9.) Above all, do not let others who are poisoned in their thinking influence you while your are in this state of "rebirth of the soul."

The rest is between you and the Almighty Lord of the Universe. If you truly love Him, then He already Knows it and He will deal with each of us according to our hearts.

So, now you have the introduction to the story of my coming into Islam and becoming Muslim. There is more on the Internet about this story and there are more pictures there as well. Please take the time to visit it and then please take the time to email me and let us come together to share in all truths based on proofs for understanding our origins and our purpose and goals in this life and the Next Life.

And once again I thank you for your email today. If you hadn't sent it, I probably would still not have completed this task of putting down the story once and for all of how "Priest and Preachers Are Coming to Islam."

May Allah guide you on your journey to all truth. Ameen. And May He open your heart and your mind to the reality of this world and the purpose of this life, ameen.

Peace to you and Guidance from Allah the One Almighty God, Creator and Sustainer of all that exists.
Your friend,

Chaplain Yusuf Estes

Bron:www.thetruereligion.org

7
 

[/QUOTE]

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allah,

Mascha Allah wat een mooi en ontroerend verhaal. Ik heb het in een adem uitgelezen. Barak Allahoe fikie voor het plaatsen oegty lief en Ameen op zijn doe3a's : )

~7ayaaki Allah~

Wa Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 15:41

Salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu oegtie muslima5

Hier een van mijn favo bekeringsverhalen ik weet niet of je het al kent maar Gayr Inscha Allah...Moge Allah swt ons leiden Allahoema Amien..

In de Naam van Allah de Barmahrtige de Genadevolle

De bekering van Aminah Assilmi

Ik was bezig met het afronden van mijn universitaire graad voor de studie Vrijetijdsbesteding toen ik voor het eerst in contact kwam met moslims. Het was het eerste jaar dat we ons per computer konden inschrijven. Dit deed ik dan ook en ging vervolgens naar Oklahoma voor familiezaken. Dit duurde allemaal veel langer dan verwacht. Toen ik terugkwam was het semester al twee weken begonnen. Ik was niet bezorgd over het inhalen van de gemiste stof. Ik behoorde namelijk tot de besten van de klas. Al als student won ik tal van prijzen en concurreerde ik met professionals.

Nu moet je weten, dat ondanks het feit dat ik deze studie volgde, hier erg goed in was, daarnaast nog mijn eigen bedrijfje runde en veel goede vrienden had, ik ongelofelijk verlegen was. Ik leerde mensen niet snel kennen en sprak nauwelijks met iemand, alleen als er geen andere mogelijkheid was of natuurlijk als het bekenden waren. De lessen die ik volgde hadden te maken met administratie, stadsplanning en het maken van programma�s voor kinderen. Kinderen waren de enigen bij wie ik mij op mijn gemak voelde.

Om niet af te dwalen ga ik terug naar mijn verhaal. De computeruitdraai was een complete verrassing voor mij. Ik stond namelijk ingeschreven voor theaterlessen, lessen waarin ik geacht werd om voor echte mensen op te treden. Ik schrok me rot! Ik had zelfs moeite met het stellen van vragen tijdens de les. Hoe zou ik dan ooit in staat zijn om op het podium voor zoveel mensen te staan? Mijn man die zoals gewoonlijk erg kalm en verstandig was, suggereerde dat ik eens met de leraar moest gaan praten om het probleem uit te leggen en om in plaats van deze lessen maar beter landschappen te gaan leren schilderen of kostuums te gaan maken. De leraar stemde toe om te zoeken naar een oplossing. De volgende dinsdag ging ik dus maar naar de les.

 

Toen ik het lokaal binnenkwam kreeg ik voor de tweede keer de schrik van mijn leven. De klas zat vol met Arabieren en kamelentemmers. Nou ja, ik had er nog nooit ��n in het echt gezien, maar ik had over hen gehoord. Voor geen goud in de wereld was ik van plan om in een kamer vol met vieze heidenen te zitten! Je kon namelijk best eens besmet raken met een verschrikkelijke ziekte door deze mensen. Iedereen wist dat ze smerig en niet te vertrouwen waren. Ik deed de deur dicht en ging naar huis. Nu moet je ��n klein ding weten. Ik kwam namelijk aan, gekleed in hotpants en een topje. Daarnaast had ik nog een glas wijn in mijn hand, maar zij waren het die het bij het verkeerde eind hadden?!

 

Toen ik mijn man vertelde over de Arabieren in mijn klas en dat ik voor geen goud in de wereld terug zou gaan naar de lessen, reageerde hij wederom zeer kalm. Hij herinnerde mij eraan, dat ik altijd riep dat God alles met een reden liet gebeuren en dat ik nog eens rustig moest nadenken voordat ik een definitieve beslissing zou maken. Mijn studie werd namelijk bekostigd door een studiebeurs die ik tijdens een wedstrijd had gewonnen. Drie straf uren of een onvoldoende zouden deze studiebeurs doen stopzetten.

 

De volgende twee dagen bad ik tot God om leiding. Donderdag ging ik weer terug naar de lessen met de stellige overtuiging dat God mij daar had geplaatst om die arme heidenen te redden van het Hellevuur. Ik begon hen uit te leggen dat zij voor eeuwig en altijd zouden branden als zij Jezus niet accepteerden als hun persoonlijke bevrijder. Zij waren erg beleefd, maar bekeerden niet. Vervolgens maakte ik hen duidelijk dat Jezus van hen hield en dat hij aan het kruis gestorven was om hen te redden van hun zonden. Zij hoefden hem alleen in hun harten toe te laten. Zij waren erg beleefd, maar bekeerden nog steeds niet. Ik besloot daarop hun eigen boek te lezen om hen duidelijk te maken dat de Islam een valse religie is en dat Mohammed (sallAllahu calayhi wa sallaam) een valse god was.

 

E�n van de studenten gaf me een exemplaar van de Quraan en nog een ander boek over de Islam. Ik ging door met mijn onderzoek. Ik was er zeker van dat ik snel genoeg bewijs zou vinden om hen te weerleggen. Nou ja snel? Ik las de Quraan en het andere boek dat ik had gekregen en daarnaast las ik nog eens vijftien andere boeken en Sahih Moeslim. Ik gaf daarna de Quraan terug. Ik was er nog steeds van overtuigd dat ik hen zou bekeren. Mij studie ging zo verder voor het volgende anderhalf jaar.

 

Gedurende die tijd begon ik wat problemen te krijgen met mijn man. Ik begon te veranderen, weliswaar beetje bij beetje maar toch voldoende om hem te storen. We gingen elke vrijdag en zaterdag meestal naar de bar of naar een feestje maar dit wilde ik niet langer meer. Ik werd stiller en afstandelijker. Hij was ervan overtuigd dat ik een affaire met een ander had dus schopte hij me de deur uit. Ik verhuisde met mijn kinderen naar een appartement en zette mijn verwoede pogingen om deze moslims tot het Christendom te bekeren voort.

 

Op een dag klopte er iemand op de deur. Ik deed de deur open en zag een man in een lange witte nachtjapon met een rood-wit geblokte theedoek op zijn hoofd. Hij werd vergezeld door drie andere mannen in pyjama�s. Het was de eerste keer ooit dat ik hun traditionele kleding zag! Nou, ik was behoorlijk beledigd dat deze mannen op mijn stoep stonden in hun nachtkleding. Wat voor een vrouw dachten zij wel dat ik was? Hadden zij dan geen gevoel van trots en eer? Kun je de shock voorstellen die mij overkwam toen degene met die theedoek op zijn hoofd vertelde, dat hij begreep dat ik mij wilde bekeren tot de Islam. Ik maakte hem snel duidelijk dat ik geen moslim wilde worden. Ik was immers christen. Maar� ik had nog wel een aantal vragen als hij toch even tijd had.

 

Zijn naam was Abdel Aziz el-Sheich en hij had inderdaad wel tijd. Hij was erg geduldig en behandelde elke vraag die ik had. Hij gaf me op geen enkel moment een opgelaten gevoel. Hij gaf mij ook niet het gevoel dat welke van mijn vragen dan ook stom waren. Hij vroeg mij of ik geloofde dat er maar ��n God was en ik zei: �Ja!� Toen vroeg hij of ik geloofde dat Mohammed (sallAllahu calayhi wa sallaam) Zijn Boodschapper was, weer zei ik: �Ja!� Hij vertelde me dat ik dan al moslim was!

 

Ik vertelde dat ik christen was en dat ik de Islam alleen wilde begrijpen. Tussendoor zat ik de hele tijd in mezelf te denken: �Ik kan nooit een moslim zijn! Ik was Amerikaans en blank! Wat zou mijn man zeggen? Als ik een moslim was, dan zou ik van mijn man moeten scheiden. Mijn familie zou dood gaan van verdriet!�

 

We spraken verder. Later legde hij uit dat het verkrijgen van kennis en het begrijpen van spiritualiteit een beetje is als het beklimmen van een ladder. Als je een ladder wilt beklimmen en je slaat een aantal treden over, dan bestaat het gevaar dat je valt. Het afleggen van de shahadah (getuigenis dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed Zijn Boodschapper is) was slechts de eerste trede van de ladder. Er moest nog veel meer besproken worden.

 

Later op die middag, 21 mei 1977 rond het namiddaggebed, legde ik de shahadah af. Alhoewel er nog steeds enkele zaken waren die ik niet kon accepteren. Het lag in mijn aard om altijd eerlijk te zijn. Ik plaatste dan ook een voorbehoud bij mijn getuigenis. Ik zei: �Ik getuig dat er geen god is dan Allah en dat Mohammed Zijn Boodschapper is, maar� Ik zal nooit mijn haar bedekken en als mijn man een tweede vrouw neemt, dan zal ik hem castreren.�

 

Ik hoorde gemompel uit de andere kamer waar de overige mannen zaten, maar Abdel Aziz vertelde hen om stil te zijn. Later vernam ik dat hij de broeders vertelde om deze twee onderwerpen nooit met mij te bespreken. Hij was er namelijk van overtuigd dat ik met de tijd de wijsheid ervan zou gaan inzien.

 

De shahadah was inderdaad de eerste solide trede op de trap naar spirituele kennis en toenadering tot God, maar het was een langzame klim. Abdel Aziz bezocht mij regelmatig en beantwoordde mijn vragen. Moge Allah hem belonen voor zijn geduld en tolerantie. Hij betuttelde mij nooit en gaf mij nooit de indruk dat ik een stomme of gekke vraag stelde. Hij behandelde iedere vraag met waardigheid en hij vertelde mij, dat de enige stomme vraag, de vraag was die niet werd gesteld. Hmmmm�Mijn oma zei dat ook altijd.

 

Hij legde uit dat Allah ons heeft opdragen om kennis te zoeken en dat het stellen van vragen ��n van de manieren is om dit te bereiken. Wanneer hij mij iets uitlegde, was het net als het kijken naar een roos die open ging, blaadje voor blaadje totdat zij haar volle glorie bereikte. Als ik hem vertelde dat ik het ergens niet mee eens was en vertelde waarom, dan gaf hij mij altijd gelijk tot een bepaalde hoogte en liet hij mij zien hoe ik de zaak dieper moest bekijken en vanuit een andere invalshoek om zodoende een beter begrip te krijgen van de situatie. Allah zij geprezen!

 

Over de jaren heen heb ik vele leraren gehad. Ieder van hen was speciaal, ieder van hen was weer anders. Ik ben hen allen dankbaar voor de kennis die zij mij hebben gegeven. Elk van de leraren hielp mij te ontwikkelen en de Islam steeds liever te hebben. Naar mate mijn kennis toenam, werden de veranderingen in mij steeds duidelijker. Binnen het eerste jaar droeg ik een hijaab. Ik heb geen idee meer wanneer ik ermee begon. Het kwam allemaal vanzelf naar mate mijn kennis en begrip over het geloof toenam. Naar verloop van tijd werd ik zelfs een voorstander van polygamie. Ik wist dat als Allah het had toegestaan, er dan goeds in zat.

 

Verheerlijk de naam van jouw Heer, de Allerhoogste.

 

Die heeft geschapen en volmaakt.

 

En Die (de dingen) naar een maat maakt en ze (naar hun doel) leidt.

 

En die groene weiden voortbrengt.

 

En het tot opgedroogde stoppels maakt.

 

Wij zullen jou doen lezen, zodat jij niet zult vergeten.

 

Behalve datgene wat Allah wil.

 

Voorwaar Hij kent het openbare en wat verborgen is.

 

En wij zullen jouw weg tot een gemakkelijke toestand maken.

 

(Soerat al-Aclaa: 1-8)

 

 

 

Toen ik voor het eerst begon met het bestuderen van de Islam, had ik niet het idee dat ik iets nodig had of graag wilde in mijn persoonlijke leven. Wist ik veel dat de Islam mijn hele leven zou veranderen. Geen mens had mij er ooit van kunnen overtuigen dat ik eindelijk rust en liefde in overvloed zou vinden in de Islam.

 

Dit Boek sprak over DE ENE GOD, DE MAKER VAN HET UNIVERSUM. Het beschreef de mooie manier waarop Hij deze aarde heeft geordend. Deze wonderbaarlijke Quraan had alle antwoorden. Allah is Degene die liefheeft! Hij is de Bron van vrede! Hij is de Beschermer! Hij is de Alvergevende! Hij is de Gever van onderhoud! Hij is het Die alle zaken voortbrengt! Allah is de Vrijgevige! Allah is de Verhoorder van smeekbeden. Allah is de Verruimer! De Quraan behandelt alles en toont het duidelijke pad naar succes. Het is een levensgids.

 

Hebben wij voor jou niet jouw borst verruimd?

En van jou jouw last weggenomen?

 

Die zwaar op jouw rug drukte.

 

En het aanzien waarin jij wordt gehouden verheven?

 

Derhalve, waarlijk! Met moeite komt gemak.

 

Waarlijk! Met moeite komt gemak.

 

(Soerat as-Sharh: 1-6)

 

 

 

Hoe de Islam mijn leven veranderde

Hoe veel meer houden wij van het licht, nadat wij ooit in duisternis leefden. Toen ik de Islam omarmde dacht ik werkelijk niet dat het veel invloed zou hebben op mijn leven. De Islam had niet alleen invloed op mijn leven, het veranderde mijn leven compleet.

 

Familie

Mijn man en ik hielden erg veel van elkaar. Deze wederzijdse liefde bestaat nog steeds. Toen ik mijzelf echter begon te verdiepen in de Islam, begonnen wij problemen te krijgen. Hij zag dat ik aan het veranderen was en kon dit niet begrijpen. Zelfs ik begreep het niet! Maar toen had ik niet eens door dat ik aan het veranderen was. Hij concludeerde dat alleen een andere man zo een verandering bij mij teweeg kon brengen. Ik kon hem niet uitleggen waardoor ik veranderde want ik wist het zelf niet.

 

Nadat ik erachter kwam dat ik moslim was, hielp dit ook niet. Een vrouw verandert immers niet zomaar van zoiets fundamenteels als haar godsdienst. Er moest wel een andere man in het spel zijn. Mijn man kon geen bewijs vinden voor het bestaan van die ander�maar hij moest er gewoon zijn. Het eindigde in een zeer onaangename echtscheiding. De rechtbank besloot dat mijn �onorthodoxe� religie een gevaar zou zijn voor de opvoeding van mijn kinderen. De kinderen werden verwijderd uit mijn voogdijschap.

 

Tijdens mijn scheiding werd er verteld dat ik een keuze mocht maken. Ik kon mijn geloof afzweren en mijn kinderen behouden of mijn geloof behouden en mijn kinderen verliezen. Ik was geshockeerd! Dit was voor mij geen keuze. Als ik mijn geloof afzweerde dan leerde ik mijn kinderen onoprechtheid. Ik kon namelijk niet ontkennen wat er in mijn hart afspeelde. Ik kon Allah niet loochenen. Toen niet, nooit niet! Ik bad zoals ik nog nooit had gebeden. Nadat de dertig minuten voorbij waren, wist ik dat er geen veiligere plaats voor mijn kinderen was dan in de handen van Allah. Als ik Hem zou loochenen, hoe zou ik dan ooit mijn kinderen kunnen leren hoe het is om met Allah te zijn. De rechtbank werd verteld dat ik mijn kinderen in de handen van Allah had overgelaten. Dit was geen afwijzing van mijn kinderen.

 

Ik verliet de rechtbank wetende dat het leven zonder mijn kleintjes wel heel moeilijk zou gaan worden. Mijn hart bloedde ook al wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik vond troost in Ayaat oel-Koersie. Dit bracht mij ertoe te kijken naar alle attributen van Allah. Ik leerde de schoonheid van elk van hen.

 

Allah! Er is geen god dan Hij; de Eeuwig Levende, de Zelfstandige.

 

Sluimer noch slaap overmant Hem.

 

Aan Hem behoort alles wat in de hemelen en op aarde is toe.

 

Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn toestemming?

 

Hij weet wat voor hen is en wat achter hen is.

 

En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten behalve wat Hij wil.

 

Zijn troon strekt zich uit over de hemelen en de aarde.

 

En Hij voelt geen vermoeidheid in het waken over beide.

 

En Hij is de Allerhoogste, de Almachtige.

 

(Soerat al-Baqarah: 255)

 

Voogdijschap over de kinderen en een echtscheiding waren niet de enige problemen waar ik mee te maken kreeg. De rest van mijn familie stond ook niet open voor mijn bekering. Het grootste gedeelte van mijn familie wilde niets meer met mij te maken hebben. Mijn moeder verkeerde in de overtuiging dat ik slechts door een �fase� ging en dat ik hier wel weer uit zou groeien. Mijn zus �de geestelijke gezondheidsexpert� was ervan overtuigd dat ik mijn verstand kwijt was en dat ik snel in een inrichting opgenomen moest worden. Mijn vader geloofde dat ik maar beter afgemaakt kon worden voordat ik nog dieper in de Hel zou belanden. Opeens was ik mijn man en familie kwijt. Wat zou hierna komen?

 

Vrienden

Het merendeel van mijn vrienden raakte ik al in het eerste jaar kwijt. Ik was namelijk niet meer gezellig. Ik ging niet meer naar bars en feestjes. Ook was ik niet ge�nteresseerd in het flirten met mannen. Het enige wat ik deed, was uit dat stomme boek lezen en over de Islam praten. Wat een saai mens. Ik had toen nog niet genoeg kennis om hen te vertellen hoe mooi de Islam was.

 

Werk

Mijn baan kwam hierna. Ondanks het feit dat ik bijna elke denkbare prijs had gewonnen op mijn vakgebied en ik erkend werd als een trendsetter en een �moneymaker�, verloor ik mijn baan op de dag dat ik mijn hijaab begon te dragen. Ik stond er nu echt helemaal alleen voor zonder mijn familie, vrienden en baan.

 

Na al dit, was mijn oma het eerste lichtpuntje. Zij keurde mijn keuze goed en sloot zich bij mij aan. Wat een verassing! Ik wist altijd al dat zij erg veel kennis bezat, maar dit! Ze stierf snel hierop. Als ik er bij stilsta, word ik bijna jaloers. De dag waarop zij de shahaadah uitsprak, werden al haar slechte daden uitgeveegd en haar goede daden behouden. Ze stierf zo snel na het uitspreken van de shahaadah, dat ik bijna zeker weet dat haar boek met goede daden zwaar zal wegen. Deze gedachte vult mij met vreugde!

 

Naarmate mijn kennis toenam en ik beter in staat was om vragen te beantwoorden, begon veel te veranderen. Maar het waren de veranderingen qua persoonlijkheid die de grootste impact achterlieten. Een aantal jaren nadat ik bekend maakte dat ik moslim was geworden, belde mijn moeder op en zei dat ze niet wist wat dat Islamgedoe precies inhield, maar hoopte dat ik er aan vast bleef houden. Het beviel haar namelijk wat het met mij deed. Een aantal jaren later belde zij weer op en vroeg wat een persoon precies moest doen om moslim te worden. Ik vertelde haar dat een persoon alleen hoefde te getuigen dat er slechts ��N god is en dat Mohammed Zijn Boodschapper is. Haar antwoord was: �Elke gek weet dat, maar wat moet je precies doen?� Ik herhaalde dezelfde informatie en zij zei: �Nou goed dan�Maar zeg nog maar even niets tegen je vader.�

 

Wist zij veel dat mijn vader een paar weken eerder een soortgelijk gesprek met mij had. En mijn echte (biologische) vader, degene die zei dat ik maar beter vermoord moest worden, was al twee maanden daarvoor moslim geworden. Mijn zus, �de geestelijke gezondheidsexpert�, vertelde me dat ik de meest liberale persoon was die zij kende. Van haar komende was dit een groot compliment.

 

Ik zal jullie niet proberen te vertellen hoe ieder van hen moslim is geworden, maar laat ik zeggen dat meer familieleden elk jaar hun weg naar de Islam vinden. Ik was in het bijzonder erg blij toen ik van een goede vriend, broeder Qaiser Imam, hoorde dat mijn ex-man ook de shahaadah had afgelegd. Toen de broeder hem vroeg waarom hij dit had gedaan, zei hij dat hij dit had gedaan omdat hij mij de afgelopen zestien jaar had gezien en hij wilde hetzelfde voor zijn dochter als wat ik had, namelijk de Islam. Hij kwam naar mij toe om vergeving te vragen voor alles wat hij mij had aangedaan. Ik had hem alles al veel eerder vergeven.

 

Terwijl ik dit schrijf, heeft mijn oudste zoon, Whittney, gebeld met de mededeling dat hij moslim wil worden. Hij is van plan om de shahaadah op de komende ISNA-conferentie af te leggen. Voorlopig houdt hij zich bezig met het opdoen van kennis. Allah is de Meest Genadevolle.

 

Over de jaren heen ben ik bekend geworden om mijn lezingen over de Islam en veel luisteraars hebben besloten om moslim te worden. Mijn innerlijke vrede is blijven toenemen net als mijn kennis over de Wijsheid van Allah. Ik weet dat Allah niet alleen mijn Maker is, maar ook mijn beste vriend. Ik weet dat Allah er altijd voor mij is en mij nooit zou afwijzen. Voor elke stap die ik zet richting Allah, zet Hij tien stappen richting mij. Wat fantastisch om dit te weten!

 

Het is waar! Allah heeft mij beproefd, zoals beloofd. Hij heeft mij echter beloond met veel meer dan ik ooit heb durven hopen. Een aantal jaren geleden vertelden artsen mij dat ik terminale kanker had. Ze legden uit dat geen geneesmiddel zou helpen omdat het al in een te ver gevorderd stadium was. Ze maakten mij klaar voor mijn dood en legden uit hoe de ziekte zich verder zou ontwikkelen. Ik had misschien nog maar ��n jaar te leven. Ik maakte me erg druk om mijn kinderen, in het bijzonder mijn jongste. Wie zou voor hem zorgen? Ondanks dit was ik niet depressief. We moeten uiteindelijk allemaal sterven. Ik was ervan overtuigd dat de pijn die ik ervoer zegeningen bevatte.

 

Ik herinner mij een goede vriend, Kareem al-Misawi. Hij stierf aan kanker terwijl hij in de twintig was. Kort voor hij stierf, vertelde hij mij dat Allah waarlijk Genadevol was. Deze man ging door ongelooflijk veel pijn, maar zijn gezicht straalde van de liefde voor Allah. Hij zei: �Allah wil wellicht dat ik al-Djannah binnentreed met een schoon boek.� De manier waarop hij met de dood omging gaf mij stof tot denken. Hij leerde mij over de liefde en genade van Allah.

 

Het duurde niet lang voordat ik mijzelf bewust werd van Zijn gunsten. Vrienden die van mij hielden kwamen uit het niets tevoorschijn. Het werd mij gegund de bedevaart naar Mekka te verrichten. Belangrijker nog, ik leerde hoe belangrijk het was om de waarheid van de Islam te delen met anderen. Het maakte niet uit of mensen, moslim of niet-moslim, het eens met me waren of mij mochten. De enige goedkeuring die ik nodig had was van Allah. Desondanks ontdekte ik meer en meer mensen die oprecht van mij hielden zonder bijbedoelingen. Dit verblijdde mij, want ik herinnerde mij de overlevering waarin Allah zegt dat wanneer Hij van Zijn dienaar houdt, Hij ervoor zorgt dat anderen van hem zullen houden. Ik ben al die liefde niet waard. Dit moet wel een geschenk van Allah zijn. Allah is de Grootste.

 

Het is moeilijk om volledig te beschrijven hoe mijn leven is veranderd. Allah zij geprezen! Ik ben zo erg blij dat ik een moslim ben. Islam is mijn leven. Islam zit in mijn hart en stroomt door mijn bloedvaten. Islam is mijn kracht. Islam is mijn leven, hoe wonderbaarlijk en schitterend. Zonder Islam ben ik niets en zou Allah ooit Zijn voortreffelijke Gezicht van mij afwenden, dan zou ik waarlijk verloren zijn.

 

O, Allah! Laat licht in mijn hart zijn en licht in mijn tong zijn en licht in mijn gehoor zijn en laat licht in mijn zicht zijn en plaats boven mij licht en onder mij licht en aan mijn rechterkant licht en aan mijn linkerkant licht en voor mij licht en achter mij licht. En plaats licht in mij. Vergroot voor mij het licht en versterk voor mij het licht�Geef mij licht op licht.

 

O, mijn Heer! Vergeef mij mijn zonden en mijn onwetendheid en het door mij overtreden van de grenzen in al mijn daden. En wat U weet, is beter dan wat ik weet. O, Allah! Vergeef mij mijn fouten, zowel de bewuste als onbewuste. En ik getuig dat al deze fouten door mij zijn begaan. O, Allah! Vergeef mij mijn zonden die ik in het verleden heb begaan en die ik in de toekomst zal begaan, welke ik openlijk heb gepleegd en welke ik in het geheim heb gepleegd. U bent het Die de zaken voortbrengt en U bent het Die ze vertraagt en U bent de Almachtige. ~Allahoema Amien~

Bron: Al-yaqeen

 

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 16:25
Eigenlijk wel leuk om te lezen,hoe ieder op zijn manier een invulling wil geven aan zijn leven.De een stapt over van christen naar moslim en de ander van moslim naar christ.. Ook hier aan kunnen we zien dat het belangrijk is dat de deuren netjes open moeten blijven staan,zodat mensen op bases van vrije keuze de best passende individueele weg kunnen vinden.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 17:11
een opmerking: waarom is het aantal van 99 namen zo belangrijk?
Trouwens, Jezus zegt in de Indjil dat hij ook deze eigenschappen bezit, bv. de Eerste en de Laatste (alfa en omega), het Licht, de Opstanding (=Opwekker der Doden), Vergeving van zonden, de Rechter, de Weg (Gids), het Leven (zelfbestaand of eeuwiglevend of levengever), Vriend, Waarheid.
Ik mis trouwens God is Liefde.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 17:21

God is liefde staat er wel bij. heb je het wel helemaal gelezen?

48.  al-Wadud (de Liefhebbende)

vrede/salam

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 03:53
sorry, de vertaling van de woorden is net even anders dan ik gewend ben en ik heb er over heen gelezen, bv. "voorziener" (zo noemde Abraham God toen hij zelf voorzag in een offer toen hij zijn eigen zoon moest offeren)  is dat nr. 40 - al-Muqit?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 04:04

In eerste instantie geplaatst door vradig

sorry, de vertaling van de woorden is net even anders dan ik gewend ben en ik heb er over heen gelezen, bv. "voorziener" (zo noemde Abraham God toen hij zelf voorzag in een offer toen hij zijn eigen zoon moest offeren)  is dat nr. 40 - al-Muqit?
Kijk ook eens op www.nmo.nl

Er staat daar een verwijzing bij naar de 99 schone namen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala die je kan bekijken.....Normaliter ben ik geen fan van de nmo als omroep maar als ze een aflevering uit de serie de 99 schone namen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala laten zien dan kijk ik graag.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 05:12

In eerste instantie geplaatst door vradig

sorry, de vertaling van de woorden is net even anders dan ik gewend ben en ik heb er over heen gelezen, bv. "voorziener" (zo noemde Abraham God toen hij zelf voorzag in een offer toen hij zijn eigen zoon moest offeren)  is dat nr. 40 - al-Muqit?

geeft niet vradig. ik denk het wel ja dat dat voorziener is.18-al-Razzaq betekent ook de Schenker van onderhoud. je vroeg om de bedoeling van deze namen. nou voor zover ik weet is de bedoeling van al die namen dat we stitstaan bij al deze iegenschappen van Allah swt en het overpeinzen. bijv nadenken over Zijn liefde, Zijn bescherming, Zijn vergeveing Zijn Majesteit,Zijn Voorziening etc etc..asl we er heel diep over nadenken dan houden we NOG meer van Hem. en dan voelen we ons ook wat meer gerust van binnen en leggen we vertrouwen op Hem..begrijp je?als we diep nadenken over het feit dat Hij de Onderhouder is dan kunnen we al onze vertrouwen in Hem leggen en ons niet meer zorgen maken over bijv ons eten, ons dak boven onze hoofd etc..wij doen ons best en Allah voorziet van de rest, daarom vertrekken vogels vroeg in de ochtend met hun lege maag op pad op zoek naar voedsel de hele dag. ze leggen hun volle vertrouwen in God en zij zijn degene die s avonds weer terugkomen met een vol buikje. ze doen hun best en Allah maakt het af omdat ze vertrouwen in Zijn voorziening hebben.trouwens, Allah heeft nog meer namen. ze staan allen in de koran. en Allah weet het verder beter..moge Hij me vergeven als ik wat verkeerds heb gezegd..ameen.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 06:22

ik kan hier niets aan toevoegen: maak je geen zorgen over wat je zult eten en drinken, maar stel je vertrouwen op God;

Maar waarom vraag je om vergeving van Allah? Het lijkt net alsof je bang bent voor Allah. Wat ik vaak merk is dat moslims vaak niet zeker zijn of ze bij de 'goede kant' horen of dat ze niet in de hel komen, m.a.w. de zekerheid van vergeving van zonden (insAllah/Allah weet het beter)

Ik moet eigenlijk zeggen dat de namen van Allah meer over God zeggen dan als ik de hadieth of koran lees (met alle respect). Wat me opvalt is dat veel moslims een mega-ontzag hebben voor God (vaak nog groter dan veel christenen), maar meestal zijn ze bang voor Hem. Maar ook in deze 99 namen komt naar voren dat Hij een vriend is, dat jou lief heeft, dat hij jou voorziet en beschermd.

Trouwens, ik vind het ook grappig dat 'Erfgenaam' er in staat (nr. 97). Dit brengt me aan het denken, want in de brief aan de Hebree�n staat dat God Jezus heeft aangewezen als enig erfgenaam. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat het precies betekent, maar een 'erfgenaam' is iemand die een erfenis ontvangt of gerechtigd is tot de erfenis (en die het ontvangt nadat iemand gestorven is). Maar goed, daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 06:47

dank je voor je respect vradig. de namen van Allah zijn allemaal uit de Koran gehaald. dus als je de koran leest dan haal je ze daaruit.

en wij zijn niet alleen maar bang voor Allah. iedereen (als het goed is) heeft een moeder toch? je houdt van haar maar tegelijkertijd ben je toch bang dat ze iets afkeurt wat jij hebt gedaan of hebt gedacht. maar dat ze het afkeurt beteknt niet dat ze niet van je houdt. absoluut niet. ze houdt juist ontzettend veel van je. zij is de einge op de wereld die zoveel van je houdt. na Allah. (daarom moeten wij moslims na Allah swt veel tijd aan ons moeder besteden.) dus even terug naar wat ik zei, dat je bang bent voor haar afkeuring betekent niet dat je bang bent dat ze je komt straffen, het betekent dat je bang bent haar teleur te stellen.waarom ben je bang haar teleur te stellen?omdat zij alleen maar het goede met je voor heeft en jou zoveel gegeven heeft en daarom ben je bang iets te doen wat haar teleur stelt. dus ook al heb je niks gedaan, je zal toch altijd vragen aan haar of ze je vergeeft. nu wil ik een moeder niet met God vergelijken. maar ik wil je alleen even die angst uitleggen waar jij het over had.

en wat betreft die zekerheid. stel je eens een examen voor. als jij er zeker van bent dat je goed bent in dat vak en het zo gaat halen, kan het misschien leiden tot laksheid in het doen van je best. je kan dan lui worden en niet zo goed gaan leren.wat geloof betreft kun je lui worden in het doen van goede daden en zelfs arrogantie, want ja, je hebt toch die zekerheid. je zal niet nederig meer blijven. dus die zekerheid heb je niet nee. maar je hoopt het wel. en tegelijekritjd weet je dat Allah rechtvaardig, Hij zal je alleen belonen of niet naar wat jij hebt gedaan.dus als Hij iets doet dan heeft het altijd wel een reden. want ja, je vertrouwt erop dat Hij rechtvaardig is.tegelijkertijd belast Hij ons niet mere dan wat wij aankunnen. dat staat ook in het tweede hoofdtuk van de Koran in de laatste vers.

en wat de naam erfgenaam betreft, Allah weet het beter. ik kan daar geen interpretatie van geven. maar ik zal het even uitzoeken. weet niet hoe lang dat gaat duren want ik heb geen authentieke boeken in huis, maar zodra ik het weet, laat ik het weten. inshAllah.tot nu toe kan ik alleen zeggen dat die kennis bij Allah is. 

trouwens, waarom wij moslims altijd vergeveing vragen na we iets hebben gezegd over het geloof, is omdat wij nooit en te nimmer de kennis kunnen bezitten die Allah heeft. dus bij alles wat we zeggen vragen we vergeveing aan hem, want Hij weet ten slotte toch beter. we vragen vergeving aan Hem en vragen Hem ten slotte om meer kennis. want Hij si ten slotte degene die ons de kennis geeft als we ons best ervoor doen. als wij naar Hem met een handbreedte toewenden dan wendt Hij naar ons met een armlengte, en als wij naar Hem met een armlengte toewenden dan wendt Hij zich met gespreide armen naar ons toe, en als wij naar Hem toelopen, dan komt Hij naar ons toe rennen. dit staat in een hadith. ik plaats het wel een keer.

moge Allah mij vergeven indien ik iets fout heb gezegd,ameen.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 07:56

maar muslima5, je zal God altijd teleurstellen op deze manier. God is de rechtvaardige, God is de liefhebbende, God is de heilige. De enige manier om bij God te komen is door deze eigenschappen te hebben, maar die hebben wij niet, hoe hard je het ook probeert.

Onze hoop komt alleen van Hem, hoe kunnen wij ooit zijn glorie, majesteit, vreugde, blijdschap, vrede ervaren? Ik geloof dat Jezus de Weg is die God voor ons bereid om bij God te komen en nog meer: God wil bij ons komen, eigenlijk wil hij ons hele wezen vullen met zichzelf. Eigenlijk zie je dat al bij Mozes: de wet werd gegeven op de berg Sina� en God's verschijning was majesteus, geweldig, afschrikwekkend, heilig, en machtig. Zelfs een dier dat de berg aanraakte viel dood neer. Iedereen was bang hiervoor en alleen Mozes en nog anderen mochten in de nabijheid van God komen. Maar toch wilde deze God tussen de Isra�lieten wonen in een tent! (tabernakel). Later werd er een tempel gebouwd (m.a.w. een tempel is een teken dat God bij de mensen wil wonen; daarom wordt het lichaam ook wel een tempel van de Heilige Geest genoemd; m.a.w. bevuil je lichaam niet, want God woont in je).

Hoewel ik een christen ben - ik ben zeker van de vergeving van zonden door het offer van Jezus - , heeft God me laten zien dat ik toch nog een angst heb - hij heeft me aangemoedigd in een beeld, een droom en via iemand anders (profetie) - om mezelf volledig over te geven. Misschien is het niet helemaal dezelfde angst, in jouw geval is het een angst om God teleur te stellen, bij mij is het een angst, en eigenlijk is de moeite van loslaten van mezelf - ik wil zelf in controle blijven (angst voedt nl. ongeloof/God niet volledig kunnen vertrouwen).
Vreze of ontzag voor God is goed, maar angst is altijd een barri�re voor het ervaren van de volheid van God. De manier waarop God dat doet is door liefde, zonder dwang en door ons geloof in Hem (m.a.w. we kunnen God wel zien verschijnen net zoals op de Sina� of als hij een profeet stuurt (in mijn voorbeeld een mede-gelovige die bv. een woord voor mij heeft, of zoals in vroeger tijden de profeten of Jezus of Jezus kan in je dromen verschijnen, je leest de bijbel, etc. - God spreekt op veel verschillende manieren) maar of we Hem daarna vertrouwen is een 2e)

Trouwens, ik denk dat ik wat betreft de erfgenaam iets verder bent, en volgens mij is het wel cool. Later meer, ik ga eerst nog verder onderzoek doen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 08:12
In eerste instantie geplaatst door vradig

Trouwens, ik vind het ook grappig dat 'Erfgenaam' er in staat (nr. 97). Dit brengt me aan het denken, want in de brief aan de Hebree�n staat dat God Jezus heeft aangewezen als enig erfgenaam. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat het precies betekent,�maar een 'erfgenaam' is iemand die een erfenis ontvangt of gerechtigd is tot de erfenis (en die het ontvangt nadat iemand gestorven is). Maar goed, daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit.



Ik denk dat het te maken heeft met het "Koninkrijk Gods op aarde" dat zal komen dankzij Jezus' Boodschap, en dat de gehele aarde zal omvatten. In overdrachtelijke zin kun je dan Jezus (c.q. hen die Jezus volgen in zijn Boodschap zoals Hem van de Schepper gegeven) zien als (laatste menselijke) erfgenaam van de aarde.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 08:20

het beginnetje om te begrijpen wat het betekent is de gelijkenis van de verloren zoon (de oudste zoon moppert nadat de jongste zoon die zijn erfenis(!) had opgevraagd en deze opgebrast had en vol berouw terugkeert naar zijn vader en weer door zijn vader wordt onthaalt - hij wachtte elke dag of zijn zoon weer terug zou komen - waarop de vader zegt tegen de oudste zoon die altijd goed zijn best deed en hem diende: "Mijn jongen, jij bent altijd bij me, en alles wat van mij is, is van jou) ; Lucas 15:11-32
Verder het begin van de brief aan de Hebree�n (Jezus is door God aangesteld als enig Erfgenaam); verder bv. de brief aan de Galaten in hoofdstuk 4 staat bv. dat de gelovigen erfgenamen van God zijn en dat de mensen die God vertrouwen erfgenamen van de belofte aan Abraham zijn.
Maar later meer.. als ik het verder onderzocht heb

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 08:20

idd ik heb die eigenschappen niet van Allah.en je zei het zelf, "hoe hard je het ook probeert". Allah kijkt naar jouw intentie en naar of je je best doet. niet naar het eindresultaat.naar je hart.niet naar de buitenkant.en onze hoop komt idd alleen van Allah swt.en ik moet eerlijk zeggen, ik ervaar alleen de liefde van Allah swt. dus is die angst absoluut geen barriere om de liefde te ervaren. ik voel ook geen dwang en ik geloof in Hem, dus die liefde wordt juist alleen maar groter. iemand die veel voor je doet en waar je veel van houdt, zul je proberen niet teleur te stellen en je zal altijd vergeving vragen, omdat je juist zoveel van deze persoon houdt. nou, dit geldt dan dus 100 maal meer voor God.en God wil ons juist vergeven, Hij wacht altijd op wanneer wij Hem om hulp vragen.op wanneer wij naar Hem toe wenden.

maar wij zullen op het punt van Jezus en erfzonde etc toch van mening verschillen omdat wij allebei nou eenmaal iets anders geloven. is niks mis mee. en het maakt niet uit, omdat de grootste overeenkomst toch is dat we het erovereens zijn dat Gos liefde is. en dat Hij dat graag aan ons wil geven.dus om niet weer over veschillen te beginnen (want ik hou daar niet echt van) kunnen we ons meer concentreeren op de overeenkomsten.

vrede

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 09:10
Wat is Liefde???
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 09:21

hier kun je het mooi beluisteren met illustratie geluid en al.

http://www.arabacademy.com/download/99Names.htm

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 09:24

dit is ongeveer de betekenis van de erfgenaam:

Meaning:
THE INHERITOR OF ALL

He who has everlasting ownership of all things. Finite man only has temporary ownership, and at death all creatures have nothing. Allah is the real owner of all riches, all things proceed from Him and shall return to Him at the end.


Related Verse From The Holy Koran:
And let not those who covetously withhold of the gifts which Allah hath given them of His Grace, think that it is good for them: nay, it will be the worse for them; soon shall the things which they covetously withheld be tied to their necks like a twisted collar, on the Day of Judgment. TO ALLAH BELONGS THE HERITAGE OF THE HEAVENS AND THE EARTH; and Allah is well- acquainted with all that ye do.
(3:180)
And verily, it is We Who give life, and Who give death: IT IS WE WHO REMAIN INHERITORS (AFTER ALL ELSE PASSES AWAY). To Us are known those of you who hasten forward, and those who lag behind. Assuredly it is thy Lord Who will gather them together: for He is Perfect in Wisdom and Knowledge.
(15-23...25)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.