Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoe ik God heb leren kennen

 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe ik God heb leren kennen
    Geplaatst op: 12 mei 2006 om 10:19

Deel 9, hoe ik God heb leren kennen.

Het tot nu toe geplaatste verhaal is verdwenen. Ik kan het in ieder geval niet terug vinden. Zal ongetwijfeld (weer) een heel goede reden voor zijn.

Daarom hier, het vervolg van de agressieve gelovige die de liefde in een geloof terugvond.

Aan deze koranverzen kunnen we nog toevoegen de authentieke hadith verteld door EI-Bukhari, door Muslim en door El-Termezy; volgens Omar zei de profeet Mohammed: "Geef Mensen van het Boek geen hand; beantwoord hun groeten niet; duw ze opzij als je ze tegenkomt op straat."

Er waren talloze van deze verzen die onze relatie met onze familie, vrienden en niet-moslims bepaalden. We hadden niets te zeggen of te kiezen betreffende de aard van deze relaties, omdat de islamitische denkwijze, en in het bijzonder die van de koran, aan de moslim geen ruimte liet om zijn verstand te gebruiken. Integendeel, iemand die zijn verstand gebruikte om een vers of een hadith uit te leggen, werd 'ongelovig' genoemd. Je moest de dingen accepteren zoals Mohammed ze ge�nterpreteerd had. Als er iets was dat Mohammed niet had genoemd, dan moest je je daar niet mee inlaten. EI-Bukhari noemde een hadith. volgens Ibn Abbass zei de profeet Mohammed: "Wie zijn eigen mening over de koran te kennen geeft, heeft zijn plaats in de hel gereserveerd."

Hoe konden we aardig of vriendelijk zijn tegenover degenen die anders waren dan wij, na al deze koranverzen en hadiths? Dat was niet mogelijk, zoals de koran zegt:

"En zoekt geen steun bij hen die onrecht plegen, dan zal het vuur jullie treffen." (soera 11:113)

Daarom vulde mijn hart zich met boosheid en wrok steeds als ik in de bijbel een vers las dat sprak over liefde en vergeving. Vaak schaamde ik mij als ik in de bijbel las, waarvan wij zeiden dat hij vervalst was. Ik vroeg me af hoe het kon dat christenen, als zij de bijbel hadden veranderd, nog steeds liefde en respect van de mensen ontvingen, en wij, die Gods woord niet hadden verander daarin faalden. Er moest iets mis zijn.

Ik probeerde deze gedachten van me af te zetten. E�n gedachte kwam steeds terug. En als mijn onderzoek nou geen conclusie opleverde? Het was zo'n worsteling dat ik steeds als deze gedachten in mij opkwamen hard riep: "Moge God mij vergeven. Ik proclameer dat er geen God is dan Allah en dat Mohammed Zijn profeet is. Ik haastte mij vervolgens om te gaan bidden en zo deze gedachten kwijt te raken. Ik zei tegen mijzelf dat Mohammed waarachtig de boodschapper van Allah was, zelfs al kon ik het niet bewijzen uit de thora en de bijbel.

Mijn probleem werd serieuzer. In plaats van te zoeken naar bewijzen voor Mohammed�s profeetschap, voelde ik me aangetrokken door de mooie woorden in de thora de bijbel. Ik vroeg me af: "Hoe kan ik hun invloed op mij kwijtraken?" "Hoe kan ik bewijzen dat de thora en de bijbel niet van God zijn? Alle idee�n die in beide opgetekend waren, waren goed en konden niet door mensen geschreven zijn. Hoe konden mensen doordringen in de diepten van de toekomst en tweeduizend jaar geleden spreken over dingen die in de tegenwoordige tijd gebeuren? Als we zouden aannemen dat de thora en de bijbel door mensen waren samengesteld, dan zouden we de mens op gelijk niveau als God plaatsen in kennis en wijsheid. We weten met zekerheid dat God alwetend en almachtig is en dat er niemand aan Hem gelijk is.

Ik was opeens in de Psalmen aan het lezen en vervolgens in Spreuken. Ik leerde enkele verzen uit Psalm 23 en Psalm 143 en herhaalde ze in mijn gebeden. Iedereen die mij hoorde bidden werd geraakt door deze verzen en vroeg me om ze op te schrijven zodat zij ze konden gebruiken in hun gebed. Ik probeerde nog steeds om bewijzen voor Mohammed�s profeetschap te vinden en voor de feilbaarheid van de bijbel, maar ik kon niets vinden. Ik had te kampen met twijfel en tegenstrijdige gedachten in mijn binnenste. Ik probeerde om ze te negeren, maar ze werden elke dag sterker. Ik had God lief, maar mijn achtergrond en mijn liefde voor mijn godsdienst weerhielden mij er steeds van om te denken dat de islam misschien niet de ware door God gegeven godsdienst was. Ik werd verward en rusteloos. Ik sliep �s nachts niet meer goed zoals ik vroeger deed.

Eens was ik bij zonsopgang aan het bidden. Terwijl ik de koran reciteerde, stopte ik plotseling en mijn gedachten dwaalden af. Ik vroeg me af: "Wat zou je doen als, bijvoorbeeld, bleek dat de islam niet de weg naar de hemel was?" Ik probeerde deze vraag van me af te zetten, maar het lukte me niet. Ik kon het morgengebed niet eens be�indigen. Ik huilde verschrikkelijk totdat ik op het tapijt in slaap viel. Een paar uren later werd ik door mijn moeder gewekt. Ik ging verstrooid naar mijn werk. Ik wist niet waar ik liep of met wie ik sprak.

Toen ik thuiskwam, had ik een sterk verlangen om de bijbel te lezen. Ik las het evangelie van Johannes, hoofdstuk ��n tot vijftien. Ik trof de hoogste vorm aan van retoriek, filosofie en taalkundige uitdrukkingen die zeer elegant samenhangend waren - vooral wanneer de bijbel sprak over de schapen en de herder; de wijnstok en de landmand; de ranken die vrucht dragen en degene die dat niet doen en in het vuur geworpen worden.

Ik schreeuwde zo hard als ik kon: "O God, heb medelijden met uw dienaar! Zeg me alstublieft waar u bent of aan welke kant: bent u bij de joden en christenen of bij de moslims? Heb alstublieft medelijden met mij. Ik ben uw dienaar. Ik heb mijn leven toegewijd om u te volgen. Ik ben dankbaar voor al uw gunsten. Ik kan niet voor u staan, en u zou niet neerdalen om voor een ademtocht van u te gaan staan. U bent de almachtige God en ik ben een hulpeloos mens die niets kan doen tenzij u me dit toestaat. U bent de erbarmer, de barmhartige en ik ben uw dienaar zonder macht of wijsheid. Mijn hele leven is in uw hand. Ik heb u liefgehad sinds ik een kind was. Ik heb mijn leven opgeofferd ter wille van de hemel en uw liefde. Gevangenschap of marteling kon me niets schelen - zelfs de hele wereld kon me er niet van weerhouden om u te zoeken. Waarom behandelt u me op deze manier? Ik had u lief en probeerde u te behagen op de manier zoals uw profeet Mohammed het ons leerde, maar hier ben ik - hulpeloos en niet in staat om door te gaan. Elke kant beweert dat u hun God bent. Ik weet niet wie er gelijk heeft en wie niet. 0 God, zal ik u zweren dat ik u liefheb? Ik denk het niet, want u weet alles. O, hoeveel heb ik geleden op mijn zoektocht naar u! Ik stopte met mijn studie, verliet mijn familie en mijn vrienden. Ik dwaalde rond als een vreemdeling. Ik werd gevangengenomen en gemarldter wille van u. Waarom antwoordde u mij niet? Als U,God van de moslims bent, neem dan alles uit mijn gedachten weg behalve de islam, en als u de God van de christenen bent, geef me dan licht om te volgen....."

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 10:41
Ik hoop dat het forumbeheer dit onzinnige verhaaltje ook weer zal verwijderen zonder enige reden van opgaaf.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 11:10
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik hoop dat het forumbeheer dit onzinnige verhaaltje ook weer zal verwijderen zonder enige reden van opgaaf.

Waarom?rahil Amin?
Kun je wat redenen geven?
Is het niet beter om iets te verwijderen MET REDENEN ?

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 12:02

hmmm...ik heb een heleboel bekeringsverhalen van priesters, dominees, nonnen, monniken, orthodoxe christenen, katholieken, jehova-getuigen, leerlingen van priesters, orientalisten, wetenschappers, humanisten, joden, afvallige moslims die weer terug kwamen,(eentje had overigens precies zo'n vrehaal als wat jij plaatst) en natuurlijk ahteisten op pc staan...zal ik ze ter vergelijking ook allemaal even plaatsen?hmmm..het zijn er wel een paar 100..hmm..zou niet passen denk ik he..of zal ik ze even posten op een christelijke forum..hmm..thats a tough one..let me think about it. laat me even weten ok?dan plaats ik er 1.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 12:08
Er zullen er wel geroepen hebben dat de Satan of zo bezig was
Goede bedoelingen hebben soms tijd nodig om te worden ingezien
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 12:09
satan?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:19
In eerste instantie geplaatst door muslima5

hmmm...ik heb een heleboel bekeringsverhalen van priesters, dominees, nonnen, monniken, orthodoxe christenen, katholieken, jehova-getuigen, leerlingen van priesters, orientalisten, wetenschappers, humanisten, joden, afvallige moslims die weer terug kwamen,(eentje had overigens precies zo'n vrehaal als wat jij plaatst) en natuurlijk ahteisten op pc staan...zal ik ze ter vergelijking ook allemaal even plaatsen?hmmm..het zijn er wel een paar 100..hmm..zou niet passen denk ik he..of zal ik ze even posten op een christelijke forum..hmm..thats a tough one..let me think about it. laat me even weten ok?dan plaats ik er 1.


Hahaha ,Juist daarom behoeft men niet zo snel te zijn met verwijderen:-)
Muslima5 een opgestoken duim van de oude Herne voor jouw :-)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:41
Waarom toch die gevoeligheid?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:44
gevoeligheid?nee rationaliteit. vergelijkingsmateriaal is altijd op zn plaats.toch?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 13:55

Geloof en rationaliteit?

Beste Muslima5, jouw motivatie tot plaatsing verschilt van die van mij.

Geef me veel leesplezier. Ik zal niet schieten, zoals ik nooit zal schieten.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 14:02

beste pp

ik heb bij de vorige topic die nu verwijderd is op jouw gereageerd. mijn post was vredelievend en ik was blij voor jou dat je jouw geluk hebt gevonden in jouw religie. gek genoeg reageerde je daar niet op, maar wel op deze post van mij. dus over gevoeligheid gesproken..en mijn motivatie is niet zoveel anders dan die van jou. ik wil gewoon meegaan met de discussie. de topic is namelijk: "hoe ik god heb leren kennen" en niet meer "de kracht van de bijbel". dus vond ik dat er meerdere manieren kunnen zijn om God te leren kennen.ter vergelijing nogmaals. t is per slot van rekeining een discussieforum en niet een dagboekforum..toch? de verhalen die ik heb zijn ook van personen die God hebben leren kennen via evrschillende wegen. vandaar mn reactie.oh en geloof en rationaliteit gaan zeker samen. voor mij wel in ieder geval.

vrede

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 14:51

Beste Muslima5, het spijt me dat ik niet gereageerd heb.

De titel is idd veranderd. Is eigenlijk ook van ondergeschikt belang. Dat je stelt dat er meerdere manieren zijn om God te leren kennen is absoluut waar. De een middels het boeddhisme, de ander via het christendom, de ander via de islam, de ander via contact met bomen.

Er leiden nu eenmaal meer wegen naar Rome. Direkt bied ik je nu excuses aan, als katholiek. De uitdrukking is niet anders.

Geef ieder individu het RECHT en de MOGELIJKHEID zichzelf te ontwikkelen, zichzelf een weg te banen naar God. En hoe? Via het Christendom? Via de islam?

Uiteindelijk zal God het een worst zijn.

"Zoekt en Gij zult vinden". En hoe? Maakt niet uit.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 14:58

hallo

je hoefde ook niet  te reageren op mn vorige topic.was ook niet de bedoeling. het feit dak heb genoemd dak ook op je vorige post reageerde was puur om een verschil tussen de twee situaties te schetsen.

excuses aanvaard trouwens ook al waren ze niet nodig.

vrede

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2006 om 15:07

In eerste instantie geplaatst door muslima5

satan?
Hij bedoeld daar mee dat het weer door ongelovigen is geplaatst en dus mensen die aan Satans kant staan... En om die redenen verwijderd diend te worden.Dus alles wat het bekeringsverhaal van de moslims ondermijnd moet verwijderd worden omdat het door Satan ingefluisterd is.

In moderne niet gelovige woorden.... Sencuur en er ontstaat dan een eenzijdige belichting van de denkwijze van mensen op een forum die pretendeerd onpartijdig te zijn.

Een niet al te slimme zet van het bestuur en dit gaat niet aan mede forum leden onopgemerkt voorbij.

Zo liet Goebels (minister van propaganda in duitsland in WW2) bv ook alle negatieve geluiden aan het front uit het journaal en in Amerika hebben ze daar ook een handje van.En hier blijkbaar dus ook.

Maar zoals ik al een keer aangaf.....

Geschiedenis is relatief..... Relatief voor de mensen die oorlog niet hebben meegemaakt.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 05:11

Deel 10, hoe ik God heb leren kennen.

Ik sliep nauwelijks en mijn gedachten tolden rond: "En o de islam niet Gods weg is? Stel dat de thora en de bijbel Gods weg is? Ga je dan de christenen volgen?" Ik huiverde als ik er aan dacht wat er met mij kon gebeuren, alsof God en de mensen mij zouden beschuldigen. Op een dag wierp ik al mijn angsten van me af en zei tegen mijzelf: Wat wil je eigenlijk? Het is genoeg geweest! Je bent niet meerdezelfde die je was. Je hebt twee wegen voor je en ze lijken allebei recht. Verspil geen tijd en ga met al je kracht op zoek naar Gods weg. Het maakt niet uit of het die van de joden, de christenen of de moslims is. Het enige dat van belang is is dat het Gods weg is - tenminste Is je echt op zoek bent naar God. Dit is je bestemming en je moet het accepteren. Wees er zeker van dat God je zal antwoorden overeenkomstig je oprechtheid. Vergeet dat je een moslim bent en begin op je zoektocht met een frisse start. Wat zou je tegenhouden?"

Ikdacht erover na en zei: "O God, leid alstublieft mijn stappen en geef me kracht, want ik sta voor een zware beproeving. Als u mij niet helpt, zal ik door boze geesten verscheurd worden. Ik zal over de aarde dwalen, doelloos en rusteloos. O God, help me alstublieft. Ik beloof u tevolgen waar u ook bent, zelfs bij de christenen, die ik niet kan verdragen." Ik voelde plotseling een zekere vrede en rust die mijn hele wezen overstelpte. Voor het eerst kon ik logisch denken.

Ik kwam tot een conclusie: christenen gingen de verkeerde weg op en werden ongelovigen vanwege twee redenen. Ten eerste: ze zeiden dat Christus, Isa, zoon van Maria, God was; ten tweede: ze zeiden dat hij aan het kruis stierf en opstond om mensen van hun zonden te verlossen. Waarom concentreerde ik mijn onderzoek niet op deze twee punten en ging ze onderzoeken vanuit een islamitisch standpunt? Ik was benieuwd te weten hoe islamitische geleerden over deze punten dachten.

Ik begon met het doorwerken van boeken over islamitische geschiedenis, biografie en exegese. Ik zocht na alles wat te maken had met Christus en of hij Gods eigenschappen vertoonde zoals ze in de koran genoemd werden. Ik gebruikte betrouwbare en authentieke naslagwerken zoals De interpretatie van Ibn Kathir, Geschiedenis vande islam van Dhahabi, Begin en einde van Ibn Kathir: Sekten en denominaties van Sherhristani, Conclusies ovesekten en culten van Ibn Hazm (ook bekend als Abu Mohammed), Heilige boeken v��r de islam en Christendomtussen logica en hertelling. Na intensief onderzoek vond ik enkele eigenschappen van Christus die zelfs de christenen niet noemen in hun boeken. Bijvoorbeeld:

1) Het vermogen om te scheppen:

De koran zegt:

"Dat is God jullie Heer; er is geen god dan Hij, de schepper van alle dingen." (soera 6:102)

�Jouw Heer, Hij is de schepper, de wetende." (soera 15:86)

�Zij die jullie in plaats van God aanroepen kunnen niet eens een vlieg scheppen ook al zouden zij zich daartoe aaneensluiten." (soera 22:73)

�En zij die door hen in plaats van God aangeroepen wordenscheppen niets, maar zij worden zelf geschapen." soera 16:20)

�Is Hij die schept dan zoals iemand die niet schept?" (soera 16:17)

Dit zijn maar een paar van de verzen waarin het vermogen om te scheppen beperkt wordt tot God alleen. Toen God zich wilde onderscheiden van andere goden, benadrukte Hij deze eigenschap van zichzelf die alle andere goden overtrof. Ondertussen geeft de koran duidelijk toe dat Christus dingen schiep:

"Dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn." (soera 3:49)

"toen jij met Mijn toestemming uit klei iets als de vorm van een vogel schiep en er toen in blies en het met Mijn toestemming een vogel was" (soera 5:110)

Toen ik deze verzen las, dacht ik in mijn hart: het was God die Christus dit vermogen gaf; het maakte geen deel uit van zijn wezen, hoewel Christus de enige was aan wie God een van zijn goddelijke eigenschappen toekende. Waarom Christus en niet Mohammed? God zei tegen Mohammed:

"noch kun jij de doven de oproep laten horen" (soera 27:80)

wat veel gemakkelijker is dan scheppen. God gaf Mohammed, de beste van Zijn volk en het Zegel van de Profeten, niet het vermogen om de doven te doen horen. Hij daagde mensen uit om een vlieg te scheppen, maar gaf Christus het vermogen om vogels te scheppen. Vogels zijn kleine schepselen, maar het gaat niet om de grootte, maar om het principe. Degene die een klein schepsel cre�ert kan ook een grote scheppen.  Dit kan niet van mensen zijn, maar van God.

2) Het verborgene kennen:

God sprak over zichzelf in de koran:

"Zeg: 'Niemand kent in de hemelen en de aarde het verborgene, behalve God" (soera 27:65)

"Bij Hem zijn de sleutels van het verborgene, alleen Hij kent ze." (soera 6:59)

In het eerste vers benadrukt de koran zonder enige twijfel dat alleen God het verborgene kent en niemand anders. Het tweede vers onderstreept het feit dat alleen God het ongeziene en de toekomst kent.

Ondertussen leert de koran over Mohammed dat hij iedereen die hem het vermogen om het verborgene te weten toekende, berispte.

Zeg: 'Ik zeg niet tot jullie dat ik Gods schatkamers bezit en ook ken ik het verborgene niet" (soera 6:50)

Eens zei Moaz tegen Mohammed: "... als Allah het wil en jij het wilt", toen onderbrak Mohammed hem en zei: "Hoe zou je mij kunnen gelijkstellen aan Allah? Niemand in de hemel of op de aarde kent het verborgene, alleen Allah."

Als het over Christus gaat, zien we dat alle beperkingen weggenomen zijn. Hij weet en doet dingen die geen enkel persoon kan. De koran zegt:

"En dat ik jullie meedeel wat jullie eten en wat jullie in jullie huizen opslaan" (soera 3:49)

Het is erg ongebruikelijk dat Christus in deze verzen in de eerste persoon spreekt; God moet hier zelf aan het woord zijn. Aan de andere kant, aan Mohammed was altijd verteld wat hij moest 'zeggen'. Christus was uniek omdat hij vanuit zichzelf sprak, dit betekent dat zijn bekwaamheden aan hemzelf toebehoorden en niet verworven waren.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 05:52

hallo

zoals beloofd hier het verhaal van een arabische priester die moslim is geworden. heb er ook 1 van een amerikaanse priester. maar dit verhaal is lang genoeg.het past er niet op.andere x inshAllah.

Former Arab Priest Accepts Islam*

Ibrahim Khalil 

10/08/2003

Disclaimer: Certain details of the following article have been omitted and/or changed in order to protect the author's privacy.

I was born in an Arab city on the 13th of January 1919 and was sent to American Mission schools until I got my secondary education certificate there. In 1942 I got my diploma from an Arab university and then I specialized in religious studies as a prelude to join the Faculty of Theology. It was no easy task to join the faculty, as no candidate could join it unless he got a special recommendation from the church, and also, after he should pass a number of difficult exams. I got a recommendation from a few Churches after passing many tests to know my qualifications to become a man of religion.

My entrance was sanctioned into the Faculty of Theology in 1944 as a boarding student.

I was supposed to be appointed in Jerusalem had it not been for the war that broke out in Palestine that same year, so I was sent elsewhere.

My acquaintance with Islam started in the Faculty of Theology where I studied Islam and all the methods through which we could shake the faith of Muslims and raise misconceptions in their understanding of their own religion.

In 1952 I got my M.A. from Princeton University in U.S.A. and was appointed as a teacher in the Faculty of Theology in an Arab city. I used to teach Islam in the faculty as well as the faulty misconceptions spread by its enemies and the missionaries against it. During that period I decided to enlarge my study of Islam, so that I should not read the missionaries books on it only. I had so much faith in myself that I was confirmed to read the other point of view. Thus I began to read books written by Muslim authors. I also decided to read the Qur�an and understand its meanings. This was helped by my love of knowledge and moved by my desire to add more proofs against Islam. The result was, however, exactly the reverse. My position began to shake and I started to feel a strong internal struggle and I discovered the falsehood of everything I had studied and preached to the people. But I could not face myself bravely and tried instead to overcome this internal crisis and continue my work.

I was sent to an Arab city as secretary general of the German Swiss Mission. That was only my apparent position for my real mission was to preach against Islam in an Arab country especially among Muslims. A missionary conference was held at that time at a hotel there. That day I spoke too much, reiterating all the repeated misconceptions against Islam; and at the end of my speech, the internal crisis came to me again and I started to revise my position.

I began to ask myself: Why should I say and do all these things when I know for sure I am a liar, as this is not the truth? I took my leave before the end of the conference and went out alone to my house. I was completely shaken. As I walked through [a] public garden, I heard a verse of the Qur�an on the radio. It said: (Say: It has been revealed to me that a company of Jinns listened (to the Qur�an). They said: We have really heard a wonderful recital! It gives guidance to the Right, and we have believed therein: We shall not join (in worship) any gods with our Lord.) (Surat Al-Jinn: 1-2), (And as for us, since we have listened to the Guidance, we have accepted it: and any one who believes in His Lord, has no fear of either a short (account) or of any injustice.) (Surat Al-Jinn: 13)

I felt a deep comfort that night and when I returned home I spent the whole night all by myself in my library reading the Qur�an. My wife asked me about the reason of my sitting up all night and I pleaded from her to leave me alone. I stopped for a long time thinking and meditating on the verse; (Had We sent down this Qur�an on a mountain, verily thou wouldst have seen it humble itself and cleave asunder for fear of Allah.) (Surat Al-Hashr: 21) And the verse: (Strongest among men in enmity to the believers wilt thou find the Jews and the Pagans, and nearest among them in love to the believers wilt thou find those who say, �We are Christians�: Because amongst these are men devoted to learning. And men who have renounced the world, and they are not arrogant. And when they listen to the revelation received by the Messenger, thou wilt see their eyes overflowing with tears, for they recognize the truth: They pray: �Our Lord! We believe, write us down among the witnesses. What cause can we have not to believe in Allah and the truth which has come to us, seeing that we long for our Lord to admit us to the company of the righteous?�) (Surat Al-Ma�ida: 82-84)

That same night I took my final decision. In the morning I spoke with my wife from whom I have three sons and one daughter. But no sooner than she felt that I was inclined to embrace Islam than she cried and asked for help from the head of the mission. His name was Monsieur Shavits from Switzerland. He was a very cunning man. When he asked me about my true attitude, I told him frankly what I really wanted and then he said: �Regard yourself out of a job until we discover what has befallen you.� Then I said: �This is my resignation from my job.� He tried to convince me to postpone it, but I insisted. So he spread a rumor among the people that I had gone mad. Thus I suffered a very severe test and oppression until I moved to the capital of the country I was in.

In the capital, I was introduced to a respectable professor who helped me overcome my severe trial and this he did without knowing anything about my story. He treated me as a Muslim for I introduced myself to him as such although until then I did not embrace Islam officially. Dr. Jamal was highly interested in Islamic studies and wanted to make a translation of the Qur�an to be published in America. He asked me to help him because I was fluent in English since I had got my M.A. from an American university. He also knew that I was preparing a comparative study of the Qur�an, the Torah and the Bible. We cooperated in this comparative study and in the translation of the Qur�an.

When the professor knew that I had resigned from my job and that I was then unemployed, he helped me with a job in a company. So I was well established after a short while. I did not tell my wife about my intention to embrace Islam thus she thought that I had forgotten the whole affair and that it was nothing but a transitory crisis that no more existed. But I knew quite well that my official conversion to Islam needed long complicated measures and it was in fact a battle which I preferred to postpone for some time until I became well off and after I completed my comparative study.

In 1955 I did complete my study and my material and living affairs became well established. I resigned from the company and set up a training office for importing stationery and school articles. It was a successful business from which I gained much more money than I needed. Thus I decided to declare my official conversion to Islam. On the 25th of December 1959, I sent a telegram to the head of the American Mission in the country I was in informing him that I had embraced Islam.


My wife left me at that time and took with her all the furniture of our house


When I told my true story to Dr. Jamal he was completely astonished. When I declared my conversion to Islam, new troubles began. Seven of my former colleagues in the mission had tried their best to persuade me to cancel my declaration, but I refused. They threatened to separate me from my wife and I said: �She is free to do as she wishes.� They threatened to kill me. But when they found me to be stubborn they left me alone and sent to me an old friend of mine who was also a colleague of mine in the mission. He wept very much in front of me. So I recited before him the following verses from the Qur�an: (And when they listen to the revelation received by the Messenger, thou wilt see their eyes overflowing with tears, for they recognize the truth: They pray: �Our Lord! We believe, write us down among the witnesses. What cause can we have not to believe in Allah and the truth which has come to us, seeing that we long for our Lord to admit us to the company of the righteous?�) (Qur�an Surat Al-Ma�ida: 84). I said to him, �You should have wept in humiliation to God on hearing the Qur�an and believe in the truth which you know but you refuse.� He stood up and left me as he saw no use. My official conversion to Islam was in January 1960.

My wife left me at that time and took with her all the furniture of our house. But all my children joined me and embraced Islam. The most enthusiastic among them was my eldest son Isaac who changed his name to Osman, then my second son Joseph and my son Samuel whose name is Jamal and daughter Majida who is now called Najwa. Osman is now a professor of philosophy in Sorbonne University in Paris teaching oriental studies and psychology. He also writes in Le Monde magazine.

My wife left the house for six years and agreed to come back in 1966 provided that she keeps her religion. I accepted this because in Islam there is no compulsion in religion. I said to her: �I do not want you to become a Muslim for my sake but only after you are convinced.� She feels now that she believes in Islam but she cannot declare this for fear of her family but we treat her as a Muslim woman and she fasts in Ramadan because all my children pray and fast. My daughter Najwa is a student in the Faculty of Commerce, Joseph is a pharmacologist and Jamal is an engineer.

During this period, that is since 1961 until the present time I have been able to publish a number of books on Islam and the methods of the missionaries and Orientalists against it. I am now preparing a comparative study about women in the three Divine religions with the object of highlighting the status of women in Islam. In 1973 I performed Hajj (pilgrimage to Makkah) and I am doing activities preaching Islam. I hold seminars in the universities and charitable societies. I received an invitation from Sudan in 1974 where I held many seminars. My time is fully used in the service of Islam.

My faith in Islam has been brought about through reading the Qur�an and the biography of Prophet Muhammad, peace and blessings of God be upon him. I no longer believed in the misconceptions against Islam and I am especially attracted by the concept of unity of God, which is the most important feature of Islam. God is only One. Nothing is like Him. This belief makes me the servant of God only and of no one else. Oneness of God liberates man from servitude to any human being and that is true freedom.

I also like very much the rule of forgiveness in Islam and the direct relationship between God and His servants.

(Say: �O my servants who have transgressed against their souls! Despair not of the Mercy of Allah: for Allah forgives all sins: for He is Oft-forgiving, Most Merciful. Turn ye to your Lord (in repentance) and submit to Him before the Chastisement comes on you: After that ye shall not be helped.�) (Surat Al-Zumor:53-54).  

*Source: The Islamic Bulletin, San Francisco, CA 94141-0186

Bron: www.islamonline.net

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 06:23
Mooi verhaal.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 07:04
tanx, ik plaats volgende keer nog een paar.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 07:56

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Mooi verhaal zuster, Barak Allahoe Fikie. Dit verhaal ken je vast maar zal het nogmaals plaatsen:

HOW I CAME TO ISLAM - YUSUF ISLAM (CAT STEVENS)

All I have to say is what you know already, to confirm what you already know of the message of the Prophet (sallallahu alaihi wa sallam) as given by God - the Religion of Truth. As human beings we are given a consciousness and a duty that has placed us at the top to creation. Man is created to be God's deputy on earth and it is important to realize the obligation to rid ourselves of all illusions and to make our lives a preparation for the next life. Anyone who misses this chance is not likely to be given another, to be brought back again, for it says in the Qur'an Majeed that when man is brought to account, he will say, "O Lord, send us back and give us another chance.' The Lord will say, 'If I send you back, you will do the same.'

 

My early religious upbringing

 

I was brought up in the modern world of all the luxury and the highlight of show business. I was born into a Christian home.

 

We know that every child is born in his original nature, and it is only his parents that turn him to this religion or that. I was given this religion (Christianity) and thought this way. I was taught that God exists, but there was no direct contact with God, so we had to make contact with Him through Jesus, and Jesus was in fact the door to Good. This was more or less accepted by me, but I did not swallow it all.

 

I looked at some of the statues of Jesus; they were just stones with no life. When they said that God is three, I was puzzled even more but could not argue. I believed it, simply because I had to have respect for the faith of my parents.

 

Pop star

 

Gradually, I became alienated from this religious upbringing, and started making music. I wanted to be a big star. All those things I saw in the films and on the media took hold of me, and perhaps I thought this was my god: the goal of making money. I had an uncle who had a beautiful car, and I thought "Well, he has it made". He had a lot of money. The people around me influenced me to think that this was it, this world was their God.

 

I decided then that this was the life for me, to make a lot of money, to have a 'great life'. My examples were the pop stars, and so I started making songs. But deep down, I had a feeling for humanity, a feeling that if I became rich, I would help the needy. (It says in the Qur'an that we make a promise, but when we make something, we want to hold on to it and become greedy)

 

So it happened that I became very famous, as a teenager, and my name and photo were splashed in all the media. They made me larger than life, so I wanted to live larger than life, and the only way to do that was to be intoxicated (with liquor and drugs).

 

In Hospital

 

After a year of financial success and 'high' living, I became very ill, contracted TB and had to be hospitalized. It was then that I started to think: what was to happen to me? Was I just a body and my goal in life was merely to satisfy this body? I realized now that this calamity was a blessing given to me by Allah, a chance to open my eyes, 'why am I here, why am I in bed', and I started looking for some of the answers. At that time there was great interest in great interest in the Eastern mysticism. I began reading and the first thing I began to become aware of was of death, and that the soul moves on, it does not stop. I felt I was taking the road to bliss and high accomplishment. I started meditating and even became a vegetarian. I now believed in 'peace and flower power', and this was the general trend. But what I did believe in particular was that I was not just a body, this awareness came to me at the hospital.

 

One day when I was walking and I was caught in the rain, I began running to the shelter and I realized, 'wait a minute, my body is getting wet, my body is telling me I am getting wet.' This made me think of a saying that the body is like a donkey and it has to be trained where it has to go, otherwise the donkey will lead you where it wants to go.

 

Then I realized I had a will, a God given gift: follow the will of God. I was fascinated by the new terminology I was learning in the Eastern religion. By now I was fed up with Christianity. I started making music again and this time I started reflecting my own thoughts. I remember the lyric of one of my songs. It goes like this: 'I wish I knew, I wish I knew what makes the Heaven, what makes the Hell, do I get to know You in my bed or some dusty cell while others reach the big hotel/' and I knew I was on the Path.

 

I also wrote another song 'The way to find God out.' I became even more famous in the world of music. I really had a difficult time because I was getting rich and famous and at the same time I was sincerely searching for the Truth. Then I came to a stage where I decided that Buddhism is alright and noble, but I was not ready to leave the world, I was too attached to the world and was not prepared to become a monk and to isolate myself from society.

 

I tried Zen and Ching, numerology, tarot cards and astrology. I tried to look back into the Bible, and could not find anything. At this time I did not know anything about Islam, and then, what I regarded as a miracle occurred. My brother had visited the mosque in Jerusalem, and was greatly impressed that while on the one hand it throbbed with life ( unlike the churches and synagogues which were empty), on the other hand, an atmosphere of peace and tranquility prevailed.

 

The Qur'an

 

When he came to London he brought back a translation of the Qur'an, which he gave to me. He did not become a Muslim, but he felt something in this religion, and thought I might find something in it too.

 

And when I received the Book, (a guidance that would explain everything to me: who I was, what the purpose of life was, what reality was, and where I came from), I realized that this was the true religion - religion not in the sense the West understands it, not the type foe only your old age. In the West, whoever wishes to embrace a religion and make it his only way of life is deemed a fanatic. I was not a fanatic, I was at first confused between the body and the soul. Then I realized that the body and soul are not apart and you don't have to go to the mountain to be religious; we must follow the will of God, then we can rise even higher than the angels. The first thing I wanted to do now was to be a Muslim.

 

I realized that everything belongs to God, that slumber does not overtake Him. He created everything. At this point I began to lose the pride in me, because hereto I had thought the reason I was here was because of my own greatness. But I realized that I did not create myself, and the whole purpose of my being here was to submit to the teaching that has been perfected by the religion we know as Al-Islam. At this point I started discovering my faith. I felt that I was a Muslim, on reading the Qur'an. I now realized that all the Prophets sent by God brought the same message. Why then were the Jews and Christians different? I know now how the Jews did not accept Jesus as the Messiah and that they had changed His Word. Even the Christians misunderstand God's Word and called Jesus the son of God. Everything made so much sense. This is the beauty of the Qur'an; it asks you to reflect and reason, and not to worship the sun or moon but the One who has created everything. The Qur'an asks man to reflect upon the sun and moon and Good's creation in general. Do you realize how different the sun is from the moon/ They are at varying distances from the earth, yet appear the same size to us; at times one seems to overlap the other.

 

Even when many astronauts go t space, they see the insignificant size of the earth and vastness of space, and they become very religious, because they have seen the Signs of Allah.

 

When I read the Qur'an further, it talked about prayer, kindness and charity. I was not a Muslim yet, but I felt that the only answer for me was the Qur'an, and God had sent it to me and I kept it a secret. But the Qur'an speaks on different levels. I began to understand it on another level, where the Qur'an says "Those who believe don't take disbelievers for friends and the believers are brothers." Thus at this point I wished to meet my Muslim brothers.

 

Conversion

 

Then I decided to journey to Jerusalem (as my brother had done). At Jerusalem, I went to the mosque and sat down. A man asked me what I wanted. I told him I was a Muslim. He asked what was my name; I told him 'Stevens'. he was confused. I then joined the prayer though not so successfully.. Back in London, I met a sister called Nafisa. I told her I wanted to embrace Islam and she directed me to the New Regent Mosque. This was in 1977, about 1 1/2 years after I received the Qur'an. Now I realized that I must get rid of my pride, get rid of Iblis and face one direction. So on a Friday, after Jummah I went to the Imam and declared ;my faith (the Kalima) at his hands. You have before you someone who had achieved fame and fortune. But guidance was something that eluded me, no matter how hard I tried, until I was shown the Qur'an. Now I realize I can get direct contact with God, unlike Christianity or any other religion. As one Hindu lady told me, 'You don't understand the Hindus, we believe in one God, we use these objects (idols) to merely concentrate.' What she was saying was that in order to reach God one has to create associates, that are idols for the purpose. But Islam removes all these barriers, the only thing that moves the believers from the disbelievers is the Salat. This is the process of purification. Finally I wish to say that everything I do is for the pleasure of Allah and pray that you gain some inspirations from my experiences. Furthermore I would like to stress that I did not come into contact with any Muslim before I embraced Islam. I read the Qur'an first and realized no person is perfect, Islam is perfect, and if we imitate the conduct of the Holy prophet (peace and blessings of God be upon him), we will be successful. May Allah give us guidance to follow the path of the Ummah of Muhammad ( peace and blessings be upon him). Ameen!

 

Yusuf Islam (formerly Cat Stevens)

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 08:11

In eerste instantie geplaatst door muslima5

tanx, ik plaats volgende keer nog een paar.

My acquaintance with Islam started in the Faculty of Theology where I studied Islam and all the methods through which we could shake the faith of Muslims and raise misconceptions in their understanding of their own religion.

Mjaa.... Dat krijg je als de intentie niet zuiver is.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 08:25
Amersfoort- Het kom steeds vaker voor dat jongeren die zijn opgegroeid
binnen de christelijke gemeente - ook in orthodox-protestantse kring -
besluiten moslim te worden. Dat zegt Cees Rentier, stafmedewerker van de
stichting Evangelie en Moslims, zaterdag in het EO-radioprogramma
Kerkplein.Zondag wordt Rentier bevestigd als predikant voor buitengewone
werkzaamheden in de Nederlandse Hervormde Kerk.


Dat (met name) jongeren de overstap maken van het christendom naar de islam
gebeurt in Nederland verhoudingsgewijs minder dan in Engeland of Duitsland,
maar het neemt wel toe, zegt Rentier. 'Het is ook niet meer zo dat het zich
beperkt tot jongeren die vanwege hun huwelijk moslim werden. Meestal ging
het daarbij om vrouwen, al kon je je afvragen in hoeverre dat ook een
overtuigde keuze voor de godsdienst was. Maar we zien nu mensen die puur om
religieuze redenen moslim worden, terwijl ze voorheen lid waren van, of in
elk geval opgegroeid zijn binnen een christelijke gemeente.'

Wat maakt de islam zo aantrekkelijk voor hen?
'De islam presenteert zich als een logisch, rationeel geloof.
Overzichtelijk, niet ingewikkeld. Ze belijden bijvoorbeeld niet de
Drie�enheid, geen menswording van God. De islam is ook voor een westerling
goed uit te leggen. Soms speelt ook een rol dat mensen niet de gemeenschap
in de kerk hebben ervaren, waar de bijbel over spreekt. Voor wie het
Evangelie serieus leest, zijn de verwachtingen ten aanzien van de gemeente
hooggespannen. Met het risico dat de kerk daar geen gestalte aan geeft en
mensen teleurstelt. Als ze op dat punt in ontmoeting met moslims wel een
positieve ervaring opdoen, kan dat de aantrekkingskracht bevorderen.'

Speelt zendingsdrang van moslims hierbij ook een rol?
'Moslims hebben de plicht om het geloof te verbreiden. In Nederland hebben
we daar eigenlijk nooit zoveel mee te maken gehad. Dat komt doordat hier de
islam hier vooral is vertegenwoordigd door arbeidsmigranten. Dat is nog
steeds de grootste groep. Ze zijn niet gekomen om hier hun geloof eens
helder in de samenleving te presenteren. Gaandeweg verandert dat beeld,
onder andere door de aanwezigheid van de islamitische universiteiten,
waardoor er meer moslims zijn die in goed Nederlands de geloofsleer van de
islam uiteen weten te zetten. Een voorbeeld is de actie van moslims die na
afloop van de EO-jongerendag pamfletten uitdeelden, uitgerekend onder
jongeren die bewust met God bezig waren. Die zelfbewuste presentatie van hun
geloof onder moslims neemt toe. Ik zie dat met name op het internet, waar
heel bewust wordt gepoogd om de islam ten opzichte van het christendom te
profileren. Daarbij valt op dat rekening wordt gehouden met de westerse
cultuur, de christelijke of humanistische achtergrond.'

Dat maakt een gerichte toerusting aan jongeren noodzakelijk?
'Ja, een gemeente in Rotterdam zal men zich daar door de context meer bewust
van zijn dan op de Veluwe. Maar ook daar zal men erop bedacht moeten zijn.
Je kunt wel in een dorp wonen waar je nauwelijks moslims tegenkomt, maar als
jongeren vandaaruit naar de stad gaan voor het voortgezet onderwijs, krijgen
ze er mee te maken. Ouders en kerkenraadsleden realiseren zich dat vaak
onvoldoende, vaak omdat ze zelf eenvoudigweg nooit een moslim hebben
gesproken. Ze voelen dan niet aan hoe serieus de vragen van jongeren kunnen
zijn. Die vragen komen niet alleen door wat ze in de media zien; het zijn
vragen van hun leeftijdgenoten, vrienden of medestudenten die authentiek hun
geloof aanhangen. Je kunt de vragen daarover niet afdoen met een
kort-door-de-bocht-benadering, bijvoorbeeld door te zeggen dat 'die mensen
helemaalniets geloven', of dat 'de islam helemaal niets met God te maken
heeft'. Ze weten dat dat geen recht doet aan de werkelijkheid. Het vergt
betere antwoorden.'

Wat betekent deze constateringen voor het werk vanuit de Stichting Evangelie
& Moslims?

'We rusten gemeenten toe, maar nemen hun taak en verantwoordelijkheid niet
over. We vinden dat het getuigenis en de dienst onder moslims nog teveel
wordt gezien als het werk van een paar hobbyisten in de gemeente, mensen die
een bevlogenheid hebben voor buitenlanders, terwijl de rest toekijkt. We
hopen dat ambtsdragers het veel meer gaan zien als een belangrijke opdracht,
om zich te verdiepen in de relatie tot moslims. Bijvoorbeeld doordat
predikanten tijdens hun studieverlof eens de keus maken om zich hierin te
verdiepen.'

Uw stichting verzorgt toerustingsavonden in kerken en gemeenten. Welke rol
speelt 11 september in dat werk?

'Het is minder een omslagpunt geweest dan we dachten. We merken wel een
groeiende belangstelling voor het thema Evangelie en Moslims. Het besef is
toegenomen dat we ons niet met oppervlakkige kennis van de islam kunnen
afmaken.'

Volgend jaar bestaat de Stichting Evangelie en Moslims 25 jaar. Betekent uw
benoeming tot predikant voor buitengewone werkzaamheden erkenning voor het
werk van de stichting binnen de SoW-kerken?

'Ja, al wil dat niet zeggen dat er nooit impliciete erkenning was. We doen
ons werk op uitnodiging van kerken en gemeenten, maar het had - althans in
de Nederlandse Hervormde Kerk * geen formele status, zoals bijvoorbeeld in
de Nederlands Gereformeerde Kerken en de Christelijke Gereformeerde Kerken,
waar het een kerkelijke inbedding heeft via de deputaatschappen. Door mijn
benoeming wordt meer duidelijk dat het kerkelijk werk is dat door de synode
als zodanig wordt erkend.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 08:41
Veel westerlingen hebben het geloof verlaten...De kerken zijn vaak leeg,dus vreemd is het niet.En de antwoorden van geestelijken idd vaak kort door de bocht.Waneer men iets niet met hart en ziel beoefend,verwacht dan ook geen groot publiek.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 09:14
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

tanx, ik plaats volgende keer nog een paar.

My acquaintance with Islam started in the Faculty of Theology where I studied Islam and all the methods through which we could shake the faith of Muslims and raise misconceptions in their understanding of their own religion.

Mjaa.... Dat krijg je als de intentie niet zuiver is.

wat bedoel je?

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 09:15

salam alaikum lieve zuster

ja die ken ik idd..jazakiAllah..ik heb er nog een paar van o.a. yusuf estes, jeffrey lang etc..en ook van onbekende mensen maar plaats ze een andere keer wel, anders wordt het teveel in 1 keer. middelmatigheid is altijd t beste

wasalamalaikum

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 09:57

Fantastisch dat men de vrijheid heeft om van de ene godsdienst(christendom) naar een andere godsdienst (de islam) te gaan.

Ik vind dit getuigen van beschaving en tolerantie.

En andersom?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 10:15

vind t zelf ook fantastisch, en andersom geldt het zeker ook,hoor!(ik heb het nu niet over wat de mensen doen of hebben gedaan, maar hoe het HOORT in de islam)alhoewel ik een beetje twijfel aan de vrijheid die christenen hebben als ze de islam willen betreden.lees het verhaal van mij nog even. en ik plaats er gauw nog 1 waarin een priester werd bedreigd met de dood toen hij kenbaar maakte moslim te worden. in dit verhaal trouwens ook. toevallig.vaak worden ze bestempeld als gestoord.maar ook hier zeg ik dat dit acties van mensen zijn en niet hoe het hoort in het christendom.

ciao

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 10:21
In eerste instantie geplaatst door muslima5

vind t zelf ook fantastisch, en andersom geldt het zeker ook,hoor!(ik heb het nu niet over wat de mensen doen of hebben gedaan, maar hoe het HOORT in de islam)alhoewel ik een beetje twijfel aan de vrijheid die christenen hebben als ze de islam willen betreden.lees het verhaal van mij nog even. en ik plaats er gauw nog 1 waarin een priester werd bedreigd met de dood toen hij kenbaar maakte moslim te worden. vaak worden ze bestempeld als gestoord.maar ook hier zeg ik dat dit acties van mensen zijn en niet hoe het hoort in het christendom.

ciao

 De intentie is wederom niet zuiver... Zij plachten de kern van hun religie te begrijpen,maar slaan de plank volledig mis.Dit doet mensen afdwalen van het geloof.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 10:23
sorry begrijp nog steeds niet wat je bedoelt.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 10:28
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

tanx, ik plaats volgende keer nog een paar.

My acquaintance with Islam started in the Faculty of Theology where I studied Islam and all the methods through which we could shake the faith of Muslims and raise misconceptions in their understanding of their own religion.

Mjaa.... Dat krijg je als de intentie niet zuiver is.

wat bedoel je?

Wat ik bedoel te zeggen,is dat de man niet zuiver en objectief de Koran kon/mocht onderzoeken.Vanuit zijn geloof werd druk geplaatst om het andere geloof er onderuit te moeten kegelen.Dit levert een gevoelsmatige tegenstrijdigheid op en als dan blijkt dat waneer hij zelf de Koran wel zuiver kan/gaat lezen.Zal hij ontdekken dat in de Koran eigenlijk exact dezelfde waarde terug gevonden kunnen worden,aangezien God de waarheid in bijde boeken heeft gelegd.De afkeer die zijn medegelovigen oplegden,heeft uiteindelijk zijn eigen geloof de das om gedaan.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 10:34
ok begrijp t.maar dit is maar 1 verhaal. ik heb ook verhalen waarin mensen de Koran zuiver en objectief benaderden met geen intentie in hun achterhoofd.en uiteindelijk moslim werden. ieder heeft uiteindelijk toch zn eigen weg naar het licht.wat dit verhaal voor mij juist heeft duidelijk gemaakt is dat deze persoon er opuit was de islam onderuit te halen. dus je zou verwachten dathij dan met een zwarte bril zou lezen in de koran. en er dan idd alleen uithalen wat hij wil. blijkbaar is dat toch niet gelukt. begrijp je?dank voor je uitleg.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.