Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje voor de Moslima�s

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje voor de Moslima�s
    Geplaatst op: 05 juni 2006 om 08:53

Van al het wat er aan volkeren bestaan, zijn Moslima vrouwen zeer mooi en komen ze aardig over. Die vrouwen, zie ik een mooie kijk op de wereld hebben en vrouwelijk. En toch is het moeilijk om als westerling contact te maken met deze groep vrouwen. Het is voor mij geen probleem dat een vrouw een hoofdbedekking draagt, uit traditie of geloof, al vind ik volledig gesluierd wat moeilijker. Dus dat dan weer niet. Zelf ga ik niet vaak uit en drink haast nooit. Alleen als ik een bakje koffie ergens ga drinken zie ze bijna nooit(jammer). Ik zie ze op straat als zij ergens heen gaan. Ik probeer oog contact te maken deze wordt wel beantwoordt maar iets houd me tegen om een gesprek aan te gaan. Alsof er meer mee kijken.

Hoe kijken Moslima's hier naar?

PS moslima - hebben veel nationaliteiten

Update.

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 08:59

vage bericht. met welke bedoeling wil jij contact maken met moslimas???

verder hoe ben je achter gekomen dat ze een mooie kijk op de wereld hebben en hoop geven? aangezien je in het zelfde bericht zegt dat er iets is dat je tegen houd om in gesprek te gaan?

wel wil ik je alvast laten weten dat contact tussen moslimas en niet mahram niet gewenst is volgens de islam. tenzij je natuurlijk een duidelijke doel voor ogen hebt, maar dan kunnen wij , moslimbroeders jouw ook van harte mee helpen

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door Prayer

wel wil ik je alvast laten weten dat contact tussen moslimas en niet mahram niet gewenst is volgens de islam. tenzij je natuurlijk een duidelijke doel voor ogen hebt, maar dan kunnen wij , moslimbroeders jouw ook van harte mee helpen

Zo had ik het nooit bekeken. Ik geloof al in God/Allah.

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 13:30

In eerste instantie geplaatst door Pundiz

Zo had ik het nooit bekeken. Ik geloof al in God/Allah.

 

dat is mooi, maar nogmaals contact tussen jouw , ik of welk man dan ook met moslimas is niet toegestaan, tenzij er een mahram aanwezig is. dus of je nu wel of niet moslim bent, geef jouw geen vrijstelling om in contact te komen met moslimas..

 

wasalaam alaikom

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2006 om 21:26

Zal wel meevallen hier in Nederland,als ik ze aanspreek praten ze gewoon terug.Niet elke moslima is zo strikt.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 05:25
Hoe je het ook wendt of keert, vroeger of later zul je t�ch worden geconfronteerd met de wortels en de omgeving van degene met wie je een relatie wilt/hebt. Ik denk dat men zich daarvan in moslim-kringen m��r van bewust is dan daarbuiten, en dat je dat niet altijd zonder meer als "verkeerd" mag bestempelen, excessen daargelaten.
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 12:52

Misschien was ik niet hellemaal realistisch in wat ik schreef. Maar het kan toch niet zo zijn �Prayer� dat iedereen van die geloofsrichting van de Koraan hier het zelfde overdenkt? En dat elke Moslim er zo over denkt?

Ik kan me meer de post van Alzukar vinden, wat er zou gebeuren bij een gemende relatie met een Moslima. En dat klinkt meer als een cultuur verschil dan godsdienstig.

Ik ga er nog steeds van uit dat mensen uit verschillende landen komen. En hier is het verschil van opvattingen verschillend zullen zijn.

 

Hierop denk ik dus. Als ik haar hartje kan winnen en die van haar moeder. Haar vader laat zien ik er moeite voor doe en geen moeite mee heb. Hoef ik Alleen nog maar haar broer (zoals haar vader) te overtuigen dat ik eerbaar ben voor haar en er geen schande van zal maken.

 

In onze ogen wat ouderwets maar als het zo is, is het zo. En toch gebruiken we de zelfde regels nog(echt ouderwets is het ook weer niet)

Liefde maakt de weg. Al kan die met problemen en vooroordelen bezaaid zijn.

 

 

 

 

Je had de eerste Nederlandse vaders eens moeten horen(en minder maar nog) toen hun dochters thuis kwamen met een zwarte jongen. En daarvoor jongens op brommers met lange haren.

 

Naar het leven van Jezus toe evolueerde mensen ook sociaal. Ook naar het leven toe van Mohammed veranderde mensen sociaal. Het kan niet zo zijn dat dit ergens op moet/kan houden.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 13:14
Je zal toch eerst Moslim moeten worden wil je met een Islamitische vrouw in het huwelijk treden. En dat is niet cultureel bepaald maar door de religie die ALLAH Subhana Wa Ta'ala aan de mensheid heeft voorgeschreven als rechte leiding in dit leven. Relaties/verkering of hoe je het ook wilt noemen zijn in de Islam uit den boze, hoe goed en zuiver je bedoelingen ook zijn.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 13:32
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

de religie die ALLAH Subhana Wa Ta'ala aan de mensheid heeft�voorgeschreven   hoe .


Kijk, d�t is 't nou met die religies... Ze poneren gewoon zaken die z� ongehoord agressief brutaal zijn dat de honden er geen brood van lusten! Geen wonder dat er steeds maar dictaturen uit voortkomen!

Pundiz: volg je hart en laat je door niets of niemand van de wijs brengen!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:01

Alzukar, volg jij je hart...Wij Moslims volgen ook ons hart maar dan wel in de richting van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. IK snap alleen niet wat er zo ongehoord agressief brutaal aan is aangezien ALLAH Subhana Wa Ta'ala het het beste weet en het beste wilt voor Zijn Schepselen. Zal hieronder even drie schone namen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala neerzetten om jou misschien aan het denken te zetten omtrent jouw advies aan Pundiz. Uit elk van deze afzonderlijke namen blijkt onomstotelijk dat niets of niemand anders deze eigenschappen bezit behalve ALLAH Subhana Wa Ta'ala.(jij niet, ik niet,niemand niet) Dus horen we Hem te gehoorzamen en niet onze eigen begeertes te volgen.

20. al-'Alim de Alwetende

79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid

98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:23
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Alzukar, volg jij je hart...Wij Moslims volgen ook�ons hart maar dan wel in de richting van�ALLAH Subhana Wa Ta'ala. IK snap alleen niet wat er zo ongehoord agressief brutaal aan is aangezien ALLAH Subhana Wa Ta'ala�het het beste weet en het beste wilt voor Zijn Schepselen. Zal hieronder even drie schone namen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala neerzetten om jou misschien aan het denken te zetten omtrent jouw advies aan Pundiz. Uit elk van deze afzonderlijke namen blijkt onomstotelijk dat niets of niemand anders deze eigenschappen bezit behalve ALLAH Subhana Wa Ta'ala.(jij niet, ik niet,niemand niet)�Dus horen we Hem te gehoorzamen en niet onze eigen begeertes te volgen.


20. al-'Alim de Alwetende


79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid


98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad




Deze citaten bevestigen alleen maar de juistheid van mijn advies aan Pundiz: de Schepper is goed en alwetend en onder Zijn toeziend oog zal Pundiz vinden waarnaar zijn hart verlangt.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:40

De Schepper heeft zeer duidelijke voorwaarden gesteld waar een man aan moet voldoen wil hij trouwen met een Islamitische vrouw. (uiteraard zijn er ook voorwaarden waar de vrouw aan moet voldoen) En niet om het ��n of ander maar een eerste vereiste is dat hij een Moslim is. Je kan niet de Schepper erkennen en ondertussen Zijn regels niet erkennen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:45
Het blijven slechts islamitische wetten, waar ik geen boodschap aan heb. En dat wil ik zo houden.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:48

Rahil, jou als schoonbroer te hebben lijkt me geen lolletje.

Kan je ook nog lachen in dit leven?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:14
In eerste instantie geplaatst door Pundiz

Rahil, jou als schoonbroer te hebben lijkt me geen lolletje.

Kan je ook nog lachen in dit leven?

Alleen maar omdat ik je het een beetje probeer uit te leggen? Ik weet vrijwel zeker dat jij van bijna alle Moslims hetzelfde antwoord zult krijgen. Die regels hebben de Moslims niet opgesteld maar God. En ja natuurlijk kan ik nog lachen in dit leven.....ik lach misshien wel meer dan je denkt als je weet dat ik christelijk ben opgevoed maar nu het ware geluk in mijn leven heb gevonden door de Islam. Ik begin de dag met een glimlach en ik eindig de dag met een glimlach. Ik bedoel het absoluut niet slecht Pundiz, ik probeer je alleen maar eerlijk op bepaalde dingen te wijzen zodat je weet hoe de Islam over bepaalde zaken denkt.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:22

salam alaikum

ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.

gr

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk! En dat wil nog iets zeggen over het aanbidden van beelden....
Maar goed, misschien snap je er ook geen snars van, dan laat maar.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:32

Salaam Aleikum zuster,

Dankjewel voor je bijval...ik ben blij dat ze het nu van een Moslima horen. Het is een onderwerp waar gewoon veel onwetendheid over bestaat bij niet-Moslims. InsaALLAH zullen meerdere zusters er in dit topic hun zegje over doen. 

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk!

ja?waar je wil je heen?snap het niet.het jodendom is voor geschreven, het christendom is voorgeschreven en wat nog meer?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk!
De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen.
Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk! En dat wil nog iets zeggen over het aanbidden van beelden....
Maar goed, misschien snap je er ook geen snars van, dan laat maar.

ik zie dat je je post heb veranderd. van daar deze aanval op islam?wat is zo vreemd aan deze bewering?en wat voor vergelijking is dit met beeldenaanbidding?van waar deze aanval van jou op islam?wat hebben jullie vandaag?waar is de vrede waar jullie t altijd over hebbe en respect voor andermans religies?schaden we jullie mt het feit dat een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen?hebben we jullie aangevallen?want eerlijk gezegd voel IK mij nu aangevallen. ik bergijp er echt helemaal niks van?where is the peace?waarom onnodig kwetsen?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 15:56
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk! En dat wil nog iets zeggen over het aanbidden van beelden....
Maar goed, misschien snap je er ook geen snars van, dan laat maar.

ik zie dat je je post heb veranderd. van daar deze aanval op islam?wat is zo vreemd aan deze bewering?en wat voor vergelijking is dit met beeldenaanbidding?van waar deze aanval van jou op islam?wat hebben jullie vandaag?waar is de vrede waar jullie t altijd over hebbe en respect voor andermans religies?schaden we jullie mt het feit dat een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen?hebben we jullie aangevallen?want eerlijk gezegd voel IK mij nu aangevallen. ik bergijp er echt helemaal niks van?where is the peace?waarom onnodig kwetsen?

06-06-2006.....misschien verklaart dat een hele hoop voor hun. Invloed van sjeitaan is op sommige mensen groter dan dat ze denken. Ik ben zulke antwoorden eerlijk gezegd ook niet gewend van Alzukar.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr



Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk! En dat wil nog iets zeggen over het aanbidden van beelden....
Maar goed, misschien snap je er ook geen snars van, dan laat maar.

ik zie dat je je post heb veranderd. van daar deze aanval op islam?wat is zo vreemd aan deze bewering?en wat voor vergelijking is dit met beeldenaanbidding?van waar deze aanval van jou op islam?wat hebben jullie vandaag?waar is de vrede waar jullie t altijd over hebbe en respect voor andermans religies?schaden we jullie mt het feit dat een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen?hebben we jullie aangevallen?want eerlijk gezegd voel IK mij nu aangevallen. ik bergijp er echt helemaal niks van?where is the peace?waarom onnodig kwetsen?

06-06-2006.....misschien verklaart dat een hele hoop voor hun. Invloed van sjeitaan is op sommige mensen groter dan dat ze denken. Ik ben zulke antwoorden eerlijk gezegd ook niet gewend van Alzukar.

ja alzukar is meestal erg vredig en ruimdenkend..das wat ik van m gewend ben..dus daarom snapte ik het echt niet.maar maakt niet uit..komt wel goed..

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:06
Jazeker...we gaan van het goede uit in de mens.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 17:45
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door muslima5


salam alaikum


ik zie dat jullie het onderling doodleuk hebben over zusters terwijl geen 1 van jullie ht is. dus voelde ik me verplicht wat in te brengen. ik moet echt hier voor mn broeder Rahil Amin opkomen. hoezo agressief zijn antwoord?in de islam is het nou eenmaal zo dat een moslimvrouw niet met een niet-moslim mag trouwen. punt uit. klaar basta. als jullie even diep graven in het christendom en jodendom zullen jullie hetzelfde vinden. in het jodendom bijv mag een man niet met een niet-joodsevrouw trouwen. terwijl in de islam dit weer wel mag. dat mensen van joods en christelijke afkomst het WEL doen getuigd juist van cultuur. ik heb diep gegraven in t christendom. en het jodendom(ook andere geloofsovertuiginegn hoor) en het is echt een en hetzelfde wet. en wat heeft lachen te maken met dit hele onderwerp?nou ja. ik als moslima kan nu antwoorden dat ik wel zeker weet dak niet met een niet-moslim mag trouwen. geloof me, vond ik in t begin ook vreemd, MAAR ik heb me erin verdiepd en heb de wijsheid ervan ingezien. resultaat? tranen in mn ogen voor bewondring voor de Liefde en Kennis van Allah swt.


gr


Lees wat ik citeer: "de religie die Allah aan de mensheid heeft voorgeschreven..". Ongelooflijk! En dat wil nog iets zeggen over het aanbidden van beelden.... Maar goed, misschien snap je er ook geen snars van, dan laat maar.


ik zie dat je je post heb veranderd. van daar deze aanval op islam?wat is zo vreemd aan deze bewering?en wat voor vergelijking is dit met beeldenaanbidding?van waar deze aanval van jou op islam?wat hebben jullie vandaag?waar is de vrede waar jullie t altijd over hebbe en respect voor andermans religies?schaden we jullie mt het feit dat een moslima niet met een niet-moslim kan trouwen?hebben we jullie aangevallen?want eerlijk gezegd voel IK mij nu aangevallen. ik bergijp er echt helemaal niks van?where is the peace?waarom onnodig kwetsen?



Ik geloof helemaal niet dat de Schepper ooit de Islam als "de" volmaakte religie voor de gehele mensheid heeft voorgeschreven. Maar maak je niet druk: dat geloof ik van geen enkele religie. En ja, waar Rahil zijn door hem aanbeden koranwaarheid neerplant als totem, ga ik daar gewoon omheen, net als om elk beeld door mensen bedacht. Rahil is gewoon een mens van vlees en bloed, net als ik, en geen haar beter dan ik vanwege het louter feit dat hij Moslim is en ik niet.

Wat betreft het trouwen van een niet-moslim met een moslima lijkt het mij van belang of de man in kwestie zich in praktijk gedraagt zoals van een goed moslim, verwacht mag worden, en of hij het geloof van zijn toekomstige vrouw respecteert. Zelf kind uit een gemengd huwelijk heb ik van nabij gezien dat dit heel goed kan. Ik zag dat wat moeder (katholiek) geloofde door vader (niet-godsdienstig) in praktijk werd gebracht. Nou mag jij raden van wie ik het meest heb geleerd.

Mocht je me, na bovenstaande poging mijnerzijds om jou serieus te woord te staan, nog blijven zien als "aanvaller" van de Islaam dan is dat maar zo.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 03:47

hoi alzukar

ik zie jou niet als aanvaller van de islam. zo zie ik niemand. ik voelde me echter wel aangevallen. jouw bewering (vooral dat van beeldenaanbidding) kwam namelijk uit het niets en het kwetste.onnodig. maar je hebt jezelf uitgelegd dus ik weet nu waar het vandaan komt. en zoals broeder Rahil Amin aangaf, ben ik zulke posts niet van jou gewend. maar nogmaals, dank voor je uitleg want nu begrijp ik de achterliggende gedachte. ik neem je wel serieus als je post. so dont worry.

verder ben ik zelf niet tegen gemengde culturele huwelijken, maar het gaat hier nu over godsdienst. het kan mij eerlijk gezegd niet zoveel sschelen of het ene deel van het echtpaar uit zimbabwe komt en het andere deel van noorwegen of china of argentinie. het maakt mij niet uit. het maakt mij wel uit wat voor geloof de man heeft in het huwelijk als de vrouw moslima is.begrijp je?er is gewoon een groot risico(als we realistisch zijn) dat de man toch meer invloed zal hebben op het geloof van zn vrouw. dat zie je dagelijks gebeuren. de man kan aan het begin zeggen dat hij haar wat haar geloof betreft haar gang kan laten gaan, maar dan komt er een kwestie binnen het gezin waardoor de man iets anders denkt dan de vrouw. de vrouw zou vanuit haar geloof de kwestie aanpakken, de man weer vanuit zijn geloof of denkbeeld. de twee denkbeelden kunnen aanzienlijk verschillen. wie zal uiteindelijk de overhand hebben denk je?het gaat niet alleen of hij zich in moreel opzicht goed gedraagt als moslim of niet. het gaat echt om de specifieke geloofsrituelen of overtuigingen. t is moeilijk uit te leggen zo in een post.

ik begrijp dat het in jouw gezin goed is gegaan en dat je moeder toch meer invloed op jou had. das heel mooi. maar we kunnen geen regel maken van uitzonderigen..bergijp je?hoe je het wend of keert en hoe de rising feminists hier ook over mogen denken, uiteindelijk zal in een huwelijk de man toch de overhand hebben. dat heeft niks met onderdanigheid te maken of minderwaardigheid. helemaal NIET.want zelfs in niet-gelovige huwelijken zie je zoiets. het is een sociologisch feit. uitzonderingen daargelaten. daarom vind ik het belangrijk dat de moslima met een moslim trouwt.das in ieder geval mijn idee die ik heb geleerd van de islam.

en vergis je niet, zo'n dergelijk idee komt ook bij de joden en christenen voor als het boek echt gevolgd wordt. vraag maar na. het is alleen iets cultureels nu dat het wel wordt gedaan.

bedankt nog voor je post!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 04:38
Het was eerder zo dat vader verlangde dat je het geloof, zoals dat door moeder werd voorgehouden, ook daadwerkelijk in praktijk bracht. En zo is het feitelijk mijn vader geweest die mij heeft geleerd wat de werkelijke strekking is van Jezus' Woord, en dat in dat Woord alles is vervat wat wezenlijk is aan enig geloof. En d�t is wat ik ook mijn kinderen leer.

Ja, en ik kan wel boos (eerder: machteloos) worden als ik de idee heb dat mensen de deur afsluiten met een "geloofswaarheid". Mij buitensluiten. Maar goed, ik hoor hetzelfde van mensen die actief zijn op bijbelforums en bij de Joden zal het wel niet veel beter zijn.
Groeten,       � &nb sp;      ALZUKAR
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 13:10
das dan erg goed geweest van je vader. maar zoals ik boven zei, dit gaat niet altijd zo..helaas. van een uitzondering kun je geen regel maken. begrijp je wak bedoel?ik zie ook huwelijken met gemengde geloven waarbij er echt veel conflicten zijn..vooral als beide een ander geloof aanhange..voornamelijk met kwesties waarbij de 1 iets heel anders gelooft en de ander iets anders.voorbeeld baptizing..missch wil de andere partner dat niet of omgekeerd.
Terug naar boven
Pundiz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pundiz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 06:58

Prayer,

 

Ik dacht wel dat jij een kaaskop was. Ik ken jouw Nederlandse soort.

Eerst onderdrukt door je vader in de godsdienst en veel schuld gevoelens gekregen tijdens die tijd. Wees toch eens boos op je ouders door met ze te praten en minder je heil te zoeken in een ander geloof. Jij vult gewoon de gaten op met info die je hebt van de buitenwereld. Het Moslim geloof is niet zoals jij het beschrijft en zeker niet met het reperteren van versen.

Ga eens praten met iemand die ook door zijn vader is onderdrukt. Ik snap wel je, hebt geen voorbleeld figuur meer en denk je hem gevonden te hebben in de koraan TEKSTEN.

Ik leef met je mee jongen, en het komt allemaal goed. Ik begrijp je onmacht en verdriet.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juni 2006 om 07:35

assalaamo3alaikom  broeders en zusters.

ik ben ook een moslima   en ben het ook eens met broeder rahil Amin.

relatie voor het huwleijk is verboden

 of het nou met moslim  of nietmoslim  is .

 

 

Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knie�n om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg ge�nteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.