Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bidden tijdens de menstruatie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bidden tijdens de menstruatie
    Geplaatst op: 10 juni 2006 om 10:49

Selamin aleykum broeders en zusters .,

 

Ik heb een vraag die me al maanden bezig houd maar waar ik geen duidelijk bewijs voor kan vinden ??

Is er een hadis of ayet of wat dan ook die het goedgekeurd dat als een vrouw langer dan 7 dagen ongesteld is dat ze dan haar gebed weer moet her vatten ?

Omdat dit onder ziekte valt ???

ZOver ik weet is de vrouw dan onrein en mag het niet ?

Maar ik heb zo een turkse boek thuis die zegt dat het verplicht is na een week van menstruatie je gebed te hervatten ook als je nog ongesteld bent ??

WEet iemand of dit klopt ??

Alvast bedankt ..

Aleykum selam ve rahmetullah

Nazow

Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 11:11

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

Ik heb geen hadieth of aya oid, maar volgens mij mag het dan nog steeds niet.
De vrouw menstrueert nog steeds en is dus nog steeds onrein.
En zolang ze onrein is, mag ze geen namaaz lezen.

Wat staat er dan precies in dat boek??

AllahHafiz

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 17:56

IN dat boek staat :

als een vrouw langer dan 7 dagen menstrueert valt dat onder ziekte ...

DUs na die 7 dagen moet je je gebed weer hervatten anders valt dat onder zonde ?

MAar kan nergens bewijs vinden die dit bevestigd ?

 

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 03:41
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Selamin aleykum broeders en zusters .,

 

Ik heb een vraag die me al maanden bezig houd maar waar ik geen duidelijk bewijs voor kan vinden ??

Is er een hadis of ayet of wat dan ook die het goedgekeurd dat als een vrouw langer dan 7 dagen ongesteld is dat ze dan haar gebed weer moet her vatten ?

Omdat dit onder ziekte valt ???

ZOver ik weet is de vrouw dan onrein en mag het niet ?

Maar ik heb zo een turkse boek thuis die zegt dat het verplicht is na een week van menstruatie je gebed te hervatten ook als je nog ongesteld bent ??

WEet iemand of dit klopt ??

Alvast bedankt ..

Aleykum selam ve rahmetullah

Nazow

Assalaamoe alaikoem,

Beste zuster, de gemiddelde vrouwen menstrueren 6 a 7 dagen. Maar er zijn vrouwen die minder dan 7 dagen menstrueren en weer anderen die langer dan 7 menstrueren. Op www.al-yaqeen.com, is er een lezing die over de vrouw en haar bloed gaat. Beluister die lezing Insha Allah daar wordt alles uitgelegd wat je dient te weten met betrekking tot je menstruatie.

Ga naar www.al-yaqeen.com, klik vervolgens op mediatheek vervolgens op NL lezingen, vervolgens op Aboe Ismail en dan op de vrouw en haar natuurlijke bloed.

Walaikoem salaam.

Terug naar boven
moslimaaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 14:16

Hallo allemaal, ik wil ff zeggen dat mijn vriendin heel onregelmatig en veel menstrueerd. Ze is vaak zolang ongesteld dat ze een hele maand niet kan bidden. Daarom heeft ze een imam gesproken en die zei dat ze, ondanks haar menstruatie, als ze licht menstrueerd gewoon mag bidden nadat ze de wassingen heeft vericht. En ik vind dat wel goed gezien zo'n situatie.

xxx to all

Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 15:52

Salaam zusters,

Dan is de periode waarin ze mag bidden de periode van ziekte (volgens de imam). Men mag niet zeggen dat het de menstruatie zijn omdat een vrouw niet mag bidden tijdens de menstruatie. Moge Allah me vergeven mocht ik iets verkeerd hebben gezegd.

Walaikoem salaam.

 

"Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want ...

(39:54)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.