Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wist je dat?

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wist je dat?
    Geplaatst op: 17 juli 2006 om 14:58

Asalaam Aleikum beste broeders en zusters,

Ik kan me herinneren dat er een keer een heel leerzame topic geopend was door een zuster. De topic heette : Wist je dat?

Lijkt het jullie wat om de kwaliteit van het forum weer een beetje omhoog te halen met zaken waar we wat van kunnen leren? Mij in ieder geval wel dus zal ik wat leuks en leerzaams plaatsen InschaALLAH.

InschaALLAH doen jullie mee.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 15:00

Aboe Hoeraira Abdoerrahman bin Shokr verhaalt dat de Boodschapper van ALLAH zei:

ALLAH de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen. En Hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten.

(Moeslim)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 15:02
mooi !
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:14
asalaamo3alaikom broeder ja  maschallah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:15
RasuulullaahImage

heeft gezegd:
"Wanneer twee mensen van elkaar houden omwille van Allaah of vanwege Islaam,
zullen kleine beledigingen van een van beide niet tussen hen komen."
(Sahih Muslim. )

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:15

Aboe Hoeraira verhaalt dat de Boodschapper van ALLAH zei:

Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.

(boekhaarie en Moeslim)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:19

Aboe Shoeraih Khoewailid bin Amr al-Khoezaa'ie verhaalt dat de Profeet zei:

O ALLAH, ik maak mij zorgen met betrekking tot het handhaven van de rechten van twee zwakken: wezen en vrouwen.

(Nasaa'i)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:23

Aboe Hoeraira verhaalt dat de Boodschapper van ALLAH zei:

Hij die in ALLAH en de Laatste Dag gelooft, laat hem zijn buurman geen ongemak bezorgen, hij die in ALLAH en de Laatste Dag gelooft, laat hem zijn gast eren; hij die in ALLAH en de Laatste Dag gelooft, laat hem het goede spreken of zwijgen.

(Boekhaarie en Moeslim)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:24
Aisjah (radiAllahoe �anha) vertelde:
"De Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah."


(An-Nasaa�i)
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:26
Overgeleverd door Aboe Huraira dat De profeet ( sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd:

"Geeft elkaar presentjes (cadeautjes) en jullie zullen van elkaar houden."
Overlevering: Al-Buchaarie
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:32
In eerste instantie geplaatst door Sharp_I_Am

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Lijkt het jullie wat om de kwaliteit van het forum weer een beetje omhoog te halen met zaken waar we wat van kunnen leren? Mij in ieder geval wel dus zal ik wat leuks en leerzaams plaatsen InschaALLAH.



Ik heb gehoord dat Trappist gebannen is van de site, en samen met wat mooie nieuwe onderwerpen wordt het zo weer iets moois



uhm hoe kun jij nou weten dat trap is gebanned?
en je hebt een nieuwe account..uhm.....nee ik zie spoken   
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2006 om 02:54
De profeet (Saws) heeft ook gezegd:

"ledere vrouw, die sterft, terwijl haar man niet misnoegd is over haar, komt in het paradijs."

(At-Tirmidhi & Ibn Majih)
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2006 om 02:58

Image

De profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt : 

������ ������ ���������, ������������� ��������������, ��� �������� ������ ����� ������ ���� ������

Ongelukkig is de aanbidder van geld en fluweel (dirham en de dinar) . Als hij krijgt is hij tevreden en als hij niet krijgt is hij ontevreden.

(overgeleverd door Al-Bokhari)


�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2006 om 05:19

MashaAllah wat MOOI..!!!

Terug naar boven
Jameela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jameela Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2006 om 14:44

Het is overgeleverd van Djarier bin 'Abdoellah (radhiyallahoe'anhoe) dat hij heeft gezegd: "Wij waren bij de Boodschapper van Allah (salallahoe 'aleihie wa sallem), toen hij eens keek naar de volle maan en zei:

"Waarlijk, jullie zullen jullie Heer zien en aanschouwen zoals jullie deze maan zien, en jullie zullen geen greintje ongemak voelen bij het zien van Hem." [Al-Boekhaarie en Moeslim]

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 03:00

Image

Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: �Allah zal op de Dag der Opstanding zeggen:

�Waar zijn degenen, die elkaar liefhebben dankzij Mijn glorie? Vandaag zal Ik hen schaduw in Mijn schaduw geven, het zal een dag zijn waar geen schaduw dan Mijn schaduw is.�
Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Malik).

 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 03:05
Image

de profeet ���� ������ ������� heeft gezegd:
Heb taqwa van het vuur,
al is het met een stukje dadel
[Bouchari]
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 11:46

�Alle mensen stammen af van Adam en Eva, een Arabier is niet superieur over een niet-Arabier en omgekeerd is een niet-Arabier ook niet superieur over een Arabier; een wit persoon is niet superieur over een zwart persoon en een zwart persoon heeft ook geen superioriteit over een wit persoon. Het enige dat telt is vroomheid en goede daden.�

 

Dit is door Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) gezegd in Mekka tijdens de laatste bedevaartspreek op 9 Dhul Hijjah in het jaar 10 AH in de Uranahvalei bij de berg Arafat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 11:57

jiyuu

dat is de uitspraak die hier zoooo mooi past !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum beste broeders en zusters,

Ik kan me herinneren dat er een keer een heel leerzame topic geopend was door een zuster. De topic heette : Wist je dat?

Lijkt het jullie wat om de kwaliteit van het forum weer een beetje omhoog te halen met zaken waar we wat van kunnen leren? Mij in ieder geval wel dus zal ik wat leuks en leerzaams plaatsen InschaALLAH.

InschaALLAH doen jullie mee.

wawalykom assalaam warahmato ALLAH

goede iedee ...jazaka Allahoe gairan ahkie..

zo komen wij meer te weten over ahadiths inchaAllah

Fi Amani ALLAH

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:05

 

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd:

"Een man zei tegen de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam: 'Geef mij eens een advies'. De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoordde: 'Wees niet kwaad'. De man herhaalde dezelfde vraag maar de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei steeds: 'Wees niet kwaad'."

 [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:32

Waarom maakt taqwaa reclame tegen israel?

Dat heeft toch niets met islaam te maken. Islaam is toch een godsdienst.

Terrorisme is toch niet van Islaam godsdienst...Waarom die taqwaa dan zo vraag ik mij af?

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:40
De islam is perfect. Sommige moslims maken er een potje van.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:52

Niet kleineren

Laat niemand van jullie zichzelf kleineren.� Zij zeiden: �O Boodschapper van Allah, hoe kan iemand van ons zichzelf kleineren?� Hij zei: �Hij stuit op een zaak, die Allah aangaat, waar hij iets over had moeten zeggen, maar hij zegt (het) niet, daarom zegt Allah (de Almachtige, de Verhevene) op de Dag der Opstanding tot hem: �Wat heeft jou weerhouden om over �dit en dat, en dit en dat� iets te zeggen?� Hij zegt:� (Het was) uit angst voor de mensen.� Dan zegt Hij (Allah): �Je kunt beter voor Mij de gepaste vrees hebben.�

Overgeleverd door: Ibn Majah

 

Schaamte

De Profeet heeft gezegd:

"Schaamte is een onderdeel van het geloof en de plaats van het geloof is in het Paradijs.

En schaamteloosheid is een onderdeel van grofheid en de plaats van grofheid is in de hel."

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:53

Alcohol

Jabir zei: �De Profeet zei:

�Allah Ta�ala heeft aan Zichzelf beloofd dat iedereen die alcohol drinkt (of een ander bedwelmend middel) van de Tinatoel Khabal zal drinken.�(Zij vroegen: �Wat is Tinatoel Khabal?�) Hij zei: �Het zweet van de bewoners van de hel.� Of �De pus van de bewoners van de hel.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Arrogant

De Profeet zei:

�Het paradijs en het vuur waren aan het ruzie�n en het vuur zei: �Ik heb het voorrecht gekregen om de arroganten en de tirannen te ontvangen.� Het paradijs zei: �Wat is er toch mis met mij? Waarom komen slechts de zwakken en de nederige van de mensen bij mij binnen.. . ?�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Bankroet

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah vroeg:

�Weten jullie wie er bankroet is?�

Er werd hem verteld: �Onder ons is iemand bankroet die niets heeft, geld noch eigendommen.�

Hij zei:

�Van mijn mensen zal degene bankroet zijn, die op de Dag des Oordeels staat met lijst van Salaat en vasten en Zakaat, maar hij zal die-en-die beledigd hebben, die-en-die vals beschuldigd hebben, en onwettig van de eigendommen van die-en-die genomen hebben, het bloed van die-en-die vergoten hebben en weer een ander geslagen hebben. leder van hen zal een gedeelte van zijn goede daden toegewezen worden. Wanneer zij niet voldoende zijn, dan zullen hun zonden en fouten aan hem overgedragen worden en zal hij in het vuur geworpen worden.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Behandeling 2 vrouwen

De besten onder jullie zijn zij, die hun eigen familie �t beste behandelen.

Hij die twee vrouwen heeft en hen niet op gelijke wijze behandelt, zal op de Dag des Oordeels verschijnen, met zijn gelaat aan 1 zijde verlamd.

 

Overgeleverd door: At-Tirxnidhi

 

Beledigen

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�Wanneer twee moslims elkaar beledigen, ligt de schuld bij degene die begon, tenzij de beschuldigde de perken te buiten gaat.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Binnen komen

Aboe Moesa al-Ash�arie verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�Toestemming (om binnen te komen) wordt drie maal gevraagd. Als je toestemming gegeven wordt, mag je naar binnen gaan. Anders ga je terug.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Branden in de hel

Het vuur van de hel zal de zonen van Adam eten.

Alleen de ledematen waarop de sporen van de �sajdah� prostratie, te zien is, zullen niet branden.

Het verbranden van de tekenen van overgave heeft Allah verboden.

 

Overgeleverd door: Ibn Majah

 

 

Haten echtgenote

Een moslim mag zijn echtgenote niet haten, en wanneer hij niet ingenomen is, met een slechte eigenschap van haar, laat hem dan verheugd zijn over een andere, die goed is.

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Henna

�Er is geen plant dierbaarder voor Allah dan henna.�

 

Overgeleverd door: Aboe Da woed

 

Kwetsen

�Een (ware) moslim is iemand die het vermijdt andere moslims met zijn tong of zijn handen te kwetsen.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Naar het Paradijs

Hij (of zij) wiens laatste woorden:La ilaha illallah� zijn gaat het paradijs binnen.

 

Overgeleverd door: Aboe Da woed

 

Trouwen

Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Vervloeken

De Profeet zei: �Het vervloeken van een gelovige is (alsof je hem) vermoordt(d.w.z. de twee zonden zijn hetzelfde.)�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Vlieg

De Profeet zei :

�Als een vlieg in het drinken van ��n van jullie valt, duw hem er dan goed in en verwijder hem dan, want waarlijk, ��n van de vleugels draagt een ziekte en de ander het geneesmiddel.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Vrouw

Wanneer een vrouw haar vjjf gebeden (per dag) doet en elke maand Ramadan vast en kuis is en niet ongehoorzaam is jegens haar man, deel haar dan mede, dat zij het paradijs binnen mag treden, door welke deur zij ook kiest.

 

Overgeleverd door: Ahmad Ibn Hanbal

 

Zelfmoord plegen

Aboe Hoerairah (RA) zei: �De Profeet zei:

�Wie vergif drinkt en zichzelf daarmee doodt, zal zijn gif in zijn hand dragen en ervan drinken in het vuur, waar hij voor eeuwig in zal verblijven, en wie zichzelf met een ijzeren wapen doodt, zal dat wapen in zijn hand dragen en zijn ingewanden ermee steken in het vuur, waar hij voor altijd zal verblijven.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Zweren

Ibn Oemar verhaalt dat de Profeet zei:

�Allah verbiedt jullie bij jullie vaderen te zweren. Hij die moet zweren, behoort bij Allah te zweren of zijn mond te houden.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

 

Controle van woede

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�De sterke man is niet degene die worstelt, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Daden

"Allah(swt) accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn."

Overgeleverd door: Moslim

 

De vrouw en de paradijs

ledere vrouw, die sterft, terwijl haar man niet misnoegd is over haar, komt in het paradijs.

 

Overgeleverd door: At-Tirmidhi, Ibn Majih

 

Drinken

Drink steeds met drie slokjes achter elkaar.

Overgeleverd door: At-Tirmidhi

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:53

Een hypocriet

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�Een hypocriet heeft drie kenmerken:

hij liegt a!s hij spreekt,

hij houdt zich niet aan de belofte die hij doet,

en wanneer hem iets wordt toevertrouwd is hij verraderlijk.�

 

Een versie voegt eraan toe:

�Zelfs als hij bidt, vast en vermoedt dat hij een moslim is.,,

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Eieren

Er is overleverd dat toen iemand tegen de Profeet (saw) zei: �0 Boodschapper van Allah, ik klaag bij Allah de Almachtige om mijn zwakheid,� de Profeet (saw) hem zei eieren te eten.

 

Overgeleverd door: Baihaqi

 

Gebed niet toegestaan

Oemm al-Moe'minien Aaishah verhaalt dat zij de Boodschapper van Allah hoorde zeggen:

"Er is geen gebed (meer toegstaan) wanneer er voedsel is (geserveerd wordt); en ook niet op een tijd dat je je behoefte moet doen"

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Hart van de mens

Aboe Hoerairah vertelt dat de Profeet zei:

�Veel mensen zullen het paradijs binnengaan wiens harten als de harten van vogels zijn.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Vrouw

Een man vroeg:�wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?�

De profeet zei: Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen.�

 

Overgeleverd door: Aboe Da woed, At-Tirmidhi

 

Welke vrouw huwen

Een vrouw kan gehuwd worden vanwege vier hoedanigheden.

Ten eerste vanwege haar rijkdom,

ten tweede vanwege haar adelijke afkomst,

ten derde vanwege haar schoonheid en

ten vierde vanwege haar religie.

 

Daarom kies een vrouw uit, die een sterk geloof heeft.

Maar indien je het doet uit enige andere overweging, zul je je handen bevuilen.

 

Overgeleverd door: Asj-Sjaichen

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:56

Ik moet nog veel leren denk ik peter

In een chatbox zeiden muslim mensen dat terreur als van 911, en beslan, en london en zo niets met islam te maken heeft

En nu dacht ik dat terreur van palestijnen en hezbollah dat ook niet had,

Maar nu israel aan het vechten is zijn ineens veel muslims blij dat hezbollah hard terug vecht met raketten en zo

Ik vind het allemaal ingewikkeld.

Toch geloof ik dat er een God is van allemaal. God van abraham, isaak en jacob heeft hij zich genoemd heb ik gelezen.

Dan is alles goed toch? Of niet?

 

 

Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:57

Dat bedoelde ik dus voor Peter...maar anderen mogen ook antwoord geven hoor

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 13:08
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Alcohol

Jabir zei: �De Profeet zei:

�Allah Ta�ala heeft aan Zichzelf beloofd dat iedereen die alcohol drinkt (of een ander bedwelmend middel) van de Tinatoel Khabal zal drinken.�(Zij vroegen: �Wat is Tinatoel Khabal?�) Hij zei: �Het zweet van de bewoners van de hel.� Of �De pus van de bewoners van de hel.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Arrogant

De Profeet zei:

�Het paradijs en het vuur waren aan het ruzie�n en het vuur zei: �Ik heb het voorrecht gekregen om de arroganten en de tirannen te ontvangen.� Het paradijs zei: �Wat is er toch mis met mij? Waarom komen slechts de zwakken en de nederige van de mensen bij mij binnen.. . ?�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Bankroet

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah vroeg:

�Weten jullie wie er bankroet is?�

Er werd hem verteld: �Onder ons is iemand bankroet die niets heeft, geld noch eigendommen.�

Hij zei:

�Van mijn mensen zal degene bankroet zijn, die op de Dag des Oordeels staat met lijst van Salaat en vasten en Zakaat, maar hij zal die-en-die beledigd hebben, die-en-die vals beschuldigd hebben, en onwettig van de eigendommen van die-en-die genomen hebben, het bloed van die-en-die vergoten hebben en weer een ander geslagen hebben. leder van hen zal een gedeelte van zijn goede daden toegewezen worden. Wanneer zij niet voldoende zijn, dan zullen hun zonden en fouten aan hem overgedragen worden en zal hij in het vuur geworpen worden.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Behandeling 2 vrouwen

De besten onder jullie zijn zij, die hun eigen familie �t beste behandelen.

Hij die twee vrouwen heeft en hen niet op gelijke wijze behandelt, zal op de Dag des Oordeels verschijnen, met zijn gelaat aan 1 zijde verlamd.

 

Overgeleverd door: At-Tirxnidhi

 

Beledigen

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�Wanneer twee moslims elkaar beledigen, ligt de schuld bij degene die begon, tenzij de beschuldigde de perken te buiten gaat.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Binnen komen

Aboe Moesa al-Ash�arie verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�Toestemming (om binnen te komen) wordt drie maal gevraagd. Als je toestemming gegeven wordt, mag je naar binnen gaan. Anders ga je terug.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Branden in de hel

Het vuur van de hel zal de zonen van Adam eten.

Alleen de ledematen waarop de sporen van de �sajdah� prostratie, te zien is, zullen niet branden.

Het verbranden van de tekenen van overgave heeft Allah verboden.

 

Overgeleverd door: Ibn Majah

 

 

Haten echtgenote

Een moslim mag zijn echtgenote niet haten, en wanneer hij niet ingenomen is, met een slechte eigenschap van haar, laat hem dan verheugd zijn over een andere, die goed is.

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Henna

�Er is geen plant dierbaarder voor Allah dan henna.�

 

Overgeleverd door: Aboe Da woed

 

Kwetsen

�Een (ware) moslim is iemand die het vermijdt andere moslims met zijn tong of zijn handen te kwetsen.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Naar het Paradijs

Hij (of zij) wiens laatste woorden:La ilaha illallah� zijn gaat het paradijs binnen.

 

Overgeleverd door: Aboe Da woed

 

Trouwen

Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Vervloeken

De Profeet zei: �Het vervloeken van een gelovige is (alsof je hem) vermoordt(d.w.z. de twee zonden zijn hetzelfde.)�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari

 

Vlieg

De Profeet zei :

�Als een vlieg in het drinken van ��n van jullie valt, duw hem er dan goed in en verwijder hem dan, want waarlijk, ��n van de vleugels draagt een ziekte en de ander het geneesmiddel.�

 

Overgeleverd door: Moslim

 

Vrouw

Wanneer een vrouw haar vjjf gebeden (per dag) doet en elke maand Ramadan vast en kuis is en niet ongehoorzaam is jegens haar man, deel haar dan mede, dat zij het paradijs binnen mag treden, door welke deur zij ook kiest.

 

Overgeleverd door: Ahmad Ibn Hanbal

 

Zelfmoord plegen

Aboe Hoerairah (RA) zei: �De Profeet zei:

�Wie vergif drinkt en zichzelf daarmee doodt, zal zijn gif in zijn hand dragen en ervan drinken in het vuur, waar hij voor eeuwig in zal verblijven, en wie zichzelf met een ijzeren wapen doodt, zal dat wapen in zijn hand dragen en zijn ingewanden ermee steken in het vuur, waar hij voor altijd zal verblijven.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Zweren

Ibn Oemar verhaalt dat de Profeet zei:

�Allah verbiedt jullie bij jullie vaderen te zweren. Hij die moet zweren, behoort bij Allah te zweren of zijn mond te houden.�

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

 

Controle van woede

Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:

�De sterke man is niet degene die worstelt, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede.

 

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

 

Daden

"Allah(swt) accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn."

Overgeleverd door: Moslim

 

De vrouw en de paradijs

ledere vrouw, die sterft, terwijl haar man niet misnoegd is over haar, komt in het paradijs.

 

Overgeleverd door: At-Tirmidhi, Ibn Majih

 

Drinken

Drink steeds met drie slokjes achter elkaar.

Overgeleverd door: At-Tirmidhi

 

Asalaam Aleikum zuster, dankje voor de mooie postings....ik had trouwnes een vraagje omdat ik ineens dat stukje las over alcohol. Ik was gisteren met twee broeders in gesprek en ��n van hen vertelde me een verhaal over alcohol. Ik weet niet of je het kent maar het ging over een man die ergens bij een vrouw haar huis binnenging en dat die vrouw later tegen hem zei dat hij of haar kind moest doden, of gemeenschap met haar moest hebben, of hij moest alcohol van haar drinken. Ken jij of andere broeders en zusters die misschien? Zoniet zal ik aan die broeder vragen of hij die naar mij toe kan sturen en ik em kan plaatsen. Was overigens echt een verhaal waar ik van onder de indruk was en die het gevaar van alcohol aangaf.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2006 om 13:14

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

 

Graag gedaan aghie jij ook Barak Allahoe fiek voor de ahadith. Ik ken het verhaal niet althans het komt me niet bekend voor maar het kan ook zijn dat mijn geheugen me even in de steek laat : )

 

Is het een verhaal met moraal,is het een ahadith met een bron of is het verteld door iemand die het heeft ervaren? Gayr Inscha Allah, je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt.

 

Overigens een leuk initiatief je topic Mascha Allah1 mijn complimenten....

 

Moge Allah swt ons Leiden en vergeven, Ameen

 

* 7ayaak Allah*

 

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.