Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zeg eens iets liefs over anderen..

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zeg eens iets liefs over anderen..
    Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 06:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?

 

Laten de vragen die jij nou stelt precies dezelfde zijn die Trappistje stelde toen we vroegen of hij/zij Sunni_side_up was.

Weer dezelfde persoon, een te fanatieke christen.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:00

euhm ff iets duidelijk maken muslima .. het waren geen vooroordelen het waren emoties die ik uitte .;

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 12:16

oke emoties vrouwen zijn wel vaker iets te emotioneel elhamdullilah.

Gaat het weer wat beter met die emoties?of is het allemaal nog ingewikkeld?

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Fireworks


Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?


Laten de vragen die jij nou stelt precies dezelfde zijn die Trappistje stelde toen we vroegen of hij/zij Sunni_side_up was.

Kijk, Rahil, en d�t is nou wat wordt bedoeld met de Heilige Drie�enheid!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 14:12

het is allemaal nogal ingewikkeld

ik vind vergeven op zich heel moeilijke kwestie.

Ik vind persoonlijk sommige dingen onvergeefbaar .; en ik vind dat je zoiezo je verantwoordelijkheid naar je slachtoffer moet opnemen voor er sprake kan zijn van vergeving ..

maar tja ik ben dan ook maar mensje

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 14:41

Hey Stampertje,

je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

Ik vind dat je hier op zich wel een punt hebt. Zoals er al in sommige reactie wordt aangegeven ligt het natuurlijk allemaal aan je intentie. Je kunt geen zonde begaan met de veronderstelling dat je later toch even daarna heel simpel berouw kunt tonen en ervan af hebt. Zo gaat het natuurlijk niet zijn werk.

Stel dat iemand oprecht berouw toont dan vind ik nog steeds dat �mocht er iemand bij een bepaald gebeuren betrokken zijn- hij/zij zijn/haar excuses oprecht hoort aan te bieden aan de desbetreffende persoon. Ik vind dit eigenlijk een plicht van een ieder die iets heeft gedaan waar iemand bij betrokken is geweest en negatieve gevolgen daardoor heeft gehad.

Groetjes,

Marocaantje     

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 14:45

Hey Stampertje,

Ik vind persoonlijk sommige dingen onvergeefbaar .; en ik vind dat je zoiezo je verantwoordelijkheid naar je slachtoffer moet opnemen voor er sprake kan zijn van vergeving ..

maar tja ik ben dan ook maar mensje

 


Ik ben het ermee dat je je verantwoordelijk moet nemen jegens het slachtoffer.

ik vind vergeven op zich heel moeilijke kwestie.

Wat me is bijgebleven van een aflevering van Dr. Phil is dat hij heeft gezegd dat je een ander vergeeft voor jezelf niet zozeer voor de ander. Dan geef je aan dat jij verder kunt gaan met waar je bent gebleven en dat je die hoofdstuk hebt afgesloten. Daar ben ik het met hem eens. Het zegt meer over jou als persoon dan over de ander die je � moet�  vergeven.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 14:53
Zo zie je maar weer dat vergeving voor de mens een hele moeilijke opgave is. Het vergeven van iemands zonden is als een last op onze schouders nemen.

Moet je, je voorstellen hoe Groot God is met Zijn vergevingsgezindheid. Zoveel moeite voor de mens, met zoveel gemak voor God.

Hij vergeeft ons elke malen onze zonden als wij daar oprecht om vragen, Hoe Groot is dat! Dat is niet uit te drukken zo Groot.


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 14:58

ik hou van alle mensen... laat de gekheid bij mezelf eindigen !

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


In beginsel heb je helemaal gelijk. Toch is het God die alles ziet en dus weet!

Dus een goede veroordeling en/of beoordeling is alleen aan Hem toebestemd.

Niet aan wat wij zien en of lezen. Onze mening blijft beperkt!

 



Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. In de Koran staat een beoordeling, hierin staat dat je daden niet worden geaccepteerd als je niet de Islam accepteert en God aanbidt zoals Hij dat voorschrijft. Het allerbelangrijkste is dat God ��n is en dat je Hem moet aanbidden om te kunnen slagen. Dit noemen we Tawheed al-Ulluhiya.

Ik zal later insha Allah een artikel zoeken hierover of enkele verzen plaatsen.

 

Er is geen twijfel aan de duidelijkheid van de Koran en Zijn Boodschap. De Koran dient in beginsel gevolgd te worden. Ik denk wel dat de defintieve beoordeling en/of veroordeling is voorbestemd aan Hij die de hemelen schiep. Alleen Hij kent jou en mij echt. Op basis daarvan wordt je beoordeeld. Mijn punt is dan ook dat God de rechtvaardigen lief heeft. Moslim of geen Moslim. Dit is een belangrijk punt. Maar je punt is wel duidelijk. We kunnen niet stellen dat God onduidelijk is. Juist met het zenden van Zijn Boodschap via Mohammed (Vrede zij met Hem) is er heel veel duidelijk geworden.

In dat opzicht is de Koran het Juiste pad. Dit is voor mij persoonlijk een conflict waar ik nog niet uit ben. Enerzijds de Koran volgen anderzijds weten, dat God alles ziet en begrijpt. Hij begrijpt waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. In beginsel probeer ik ook goed te doen. Zou God mij dan echt straffen als ik geen Moslim zou zijn of worden? Er is geen dwang in de religie.... Deze tekst is Goddelijk, zeker niet menselijk. �Er is geen dwang in de godsdienst.� (Soera 2:256)  

Je ziet, ik ben er nog niet!

 



Ik zie dat vorige week al door zuster muslima82 en broeder rahil amin hier wat aandacht aan is besteed in reactie op nefertiti in het topic van �gemanipuleerde kinderen�. Hier een stukje uit het archief, je kan de verzen erbij pakken en zo de Koran lezen om het beter te begrijpen.

Salaam aleikoum

In de Koran kunnen we lezen dat alleen de Islaam door Allah wordt geaccepteerd. Er staat ook en wij bestraffen niet voordat  wij een boodschapper sturen. Iedereen die de boodschap van Islaam heeft gehoord en er niet in geloofd zal naar djahanam ( de hel- moge Allah ons vergeven) gaan.

3:85- En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.

17:15- Wie Leiding volgt, volgt de Leiding waarlijk voor zichzelf, en wie dwaalt, dwaalt waarlijk tegen zichzelf en niemand kan de zonde van iemand anders dragen. En wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd.

"By the One in Whose hand is the soul of Muhammad, there is no-one of this ummah, Jew or Christian, who hears of me then dies without believing in that with which I have been sent, but he will be one of the people of Hell."

Iedereen wie de boodschap heeft gehoord en er niet in geloofd zal naar de Hel gaan. Sommige geleerden hebben gezegd dat de mensen die de boodschap niet hebben gehoord, nog een test van Allah krijgen. Mensen die niet de boodschap hebben gehoord zijn bijv gestorven baby�s, mensen die in een interval tussen twee profeten hebben geleefd en nooit een boodschap hebben gehoord.

Het belangrijkste is dat Allah rechtvaardig is. Alleen na een boodschap en bij verwijtbaar gedrag volgt een bestraffing.

18:49- En jouw Heer doet niet ��n van hen onrecht aan

This is the most correct view among the various opinions concerning the people who lived during the fatrah (interval between two Prophets) and others whom the call did not reach, and it is the view favoured by Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah and his student Ibn al-Qayyim, and a number of the earlier and later generations.

Majmoo� Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi�ah, 3/163-164.

De verplichting voor iedere mens is om God alleen te aanbidden;

21:25- En wij stuurden niet ��n van de Boodschappers v��r jou, of Wij openbaarden aan hem dat er geen andere god dan Ik is, aanbidt Mij daarom.

�Ik heb de Djinn en de Mensheid slechts geschapen om mij te aanbidden.�

Als je God niet aanbidt en de verplichting niet nakomt en deelgenoten en andere aanbiddingen volgt, dan zullen je daden niet meetellen bij God. Je goede daden zullen niet meetellen omdat je het allerbelangrijkste gebod niet bent nagekomen, dus het accepteren dat God ��n is en te geloven dat aanbidding voor Hem is door te geloven in de Koran en in de Profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam)

Als jij deelgenoten toekent, dan zullen jouw werken vruchteloos worden en zal jij zeker tot de verliezers behoren. (39:65)

Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten worden toegekend, maar Hij vergeeft daarbuiten wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allah toekent, waarlijk, hij heeft ver gedwaald. (4:116).

Er is inderdaad geen dwang in de Godsdienst, dit betekent dat joden en christenen vrij kunnen zijn in het uitoefenen van hun geloof. In vers 256 en 257 staat dat andere godsdiensten dwaling zijn en �thaghoet� valse goden en aanbiddingen. Wie de rechte leiding van de Islam niet volgt is in dwaling en duisternis en zal naar de hel gaan. Dit is nadat je verantwoordelijk bent hiervoor zoals hierboven neergezet.  

2:256- Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de thagoet verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker een stevige houvast gegrepen, dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend.

2:257 Allah is de Helper van degenen die geloven, Hij voert hen van de duisternis naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun helpers zijn de thagoets, zij voeren hen van het licht naar de duisternis. Diegenen zijn de gezellen van de hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn.

http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=Tawhied+& SM=1&SI=TC&FM=0&OB=1

http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=tawheed&S M=1&SI=TC&FM=0&OB=1

Dat was even in het kort een opsomming die je misschien verder kan helpen bij je conflict. Het belangrijkste is dat de mens verantwoordelijk wordt gehouden vanwege zijn verstand en natuurlijke aanleg (fitrah) om all��n Allah te aanbidden. De waarheid is duidelijk en die kan iedereen volgen, God zal je belonen of bestraffen, dat ligt je eigen beslissing.

Als iemand de Koran en de laatste profeet van God niet accepteert, dan ontkent hij de aanbidding voor God en de levenswijze die God heeft ingesteld voor de mens. Je kan dan ook niet zeggen te hebben goed gedaan voor God, anders zou je doen wat Hij van je vraagt binnen Zijn regels en door te geloven in Zijn boodschap (Islam of overgave aan all��n God zoals Hij voorschrijft).

Je accepteert dus niet om een beloning van God te ontvangen, omdat je niet geloofd dat God je zal belonen als je Hem aanbidt via Islam. Om die reden zul je dan ook geen beloning ontvangen voor je goede daden. God zal je dan alleen op Aarde belonen, je hebt geen aandeel in het hiernamaals.

030:030- Wend dan jouw aangezicht naar de Godsdienst als een hanif (iemand die alleen Allah aanbidt). Volg de natuurlijke aanleg, die Allah in de mens geschapen heeft. Er is geen verandering in de Schepping van Allah. Dat is de juiste Godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet.  

Ook zegt Allah in 7:172: En (gedenkt) toen jouw Heer het nageslacht van de Kinderen van Adam uit hun ledenen nam, en hen deed getuigen over zichzelf, (en Hij zei) �Ben ik niet jullie Heer?� Zij zeiden: �Jazeker, dat getuigen Wij.� Opdat jullie niet op de Dag van de Opstanding niet zullen zeggen: �Wij waren hieromtrent achtelozen.�

Deze verzen zeggen ons dat wij allemaal hebben getuigd dat Allah onze heer is en dat wij hebben getuigd dat Allah het recht heeft op onze aanbidding en de levenswijze die Hij voor ons heeft bepaald. Wij zijn hier allemaal van overtuigd, gewillig of onwillig, het enige wat we moeten doen is deze bevestigen d.m.v. geloof, goede daden, en door elkaar tot de waarheid en geduld aan te sporen. Op deze wijze gaan we het Paradijs binnen insha Allah.

Zoals in de Koran staat:

103:1- Bij de Tijd.

103:2- Voorwaar de mens lijdt zeker verlies

103:3- Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.

Het is best lang geworden, ik hoop zo het ��n en ander te hebben uitgelegd. We kunnen overal uitgebreider op ingaan.

http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Tawhiedur-Ro eboebiyah.htm

http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Tawhiedul-Oe loehiyyah.htm

Salaam,

Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 16:45

 

Ik denk wat ik nu aan jullie wil schrijven, velen tegenwerpingen op zal werpen.

Toen God de aarde schiep (uit niets) was misschien wel miljoenen jaren geleden.Die aarde is vernietigd, want in de wet staat: in zes dagen maakten de Heere de Hemelen en de aarde. Maakt, dus er was iets kapot. Uit die aarde die was gemaakt, (die dus al zondeg was) was NIET volmaakt want er staat ZEER GOED. De mens is daarvan gemaakt, dus zeer goed, maar niet VOLMAAKT. Daarom is de mens ook gevallen en uit de HOF VAN EDEN gezet. Maar God weet alles. Hij zou Profeten sturen om de mens hun zonden tevergeven. Maar de mens luisterde niet. Daarom zond Hij Zijn ZOON, (lees erfgenaam, want dat is een zoon) die zouden zij misschien wel ontzien. Ook Hem hebben zij gedood, en door Zijn dood stierf Al de mensheid op aarde voor God. Dus als God naar de aarde keek zag HIJ niemand. Maar Christus is op gestaan, en wie in hem geloofd is voor God uit de dood getrokken en is in HEM een nieuwe Schepping. Dit oude lichaam waarin wij ons nu nog bevinden is voor GOD DOOD. Als Hij naar een gelovig mens kijkt ziet Hij niet die mens, maar Christus, die voor die zondaar is gestorven, en de straf die op die mens was heeft Hij op zich genomen. En de goede boodschap die God ons geeft is deze: eens zal alle knie zich voor Hem buigen, want Hij droeg de zonde voor alle mensen, en er gaat op het laatst NIEMAND VERLOREN.

Is dat geen mooie boodschap??????????

Zelfs Hitler, enz Aan het einde van ALLES is ook hij BEHOUDEN.

Niemand gaat verloren, alleen niet iedereen doet direkt mee aan de eerste opstanding

Zo dat was het in het kort, Adam en Eva Zij waren toch ons aller VOOROUDERS??????

Protestant. 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 16:57
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


In beginsel heb je helemaal gelijk. Toch is het God die alles ziet en dus weet!

Dus een goede veroordeling en/of beoordeling is alleen aan Hem toebestemd.

Niet aan wat wij zien en of lezen. Onze mening blijft beperkt!

 



Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. In de Koran staat een beoordeling, hierin staat dat je daden niet worden geaccepteerd als je niet de Islam accepteert en God aanbidt zoals Hij dat voorschrijft. Het allerbelangrijkste is dat God ��n is en dat je Hem moet aanbidden om te kunnen slagen. Dit noemen we Tawheed al-Ulluhiya.

Ik zal later insha Allah een artikel zoeken hierover of enkele verzen plaatsen.

 

Er is geen twijfel aan de duidelijkheid van de Koran en Zijn Boodschap. De Koran dient in beginsel gevolgd te worden. Ik denk wel dat de defintieve beoordeling en/of veroordeling is voorbestemd aan Hij die de hemelen schiep. Alleen Hij kent jou en mij echt. Op basis daarvan wordt je beoordeeld. Mijn punt is dan ook dat God de rechtvaardigen lief heeft. Moslim of geen Moslim. Dit is een belangrijk punt. Maar je punt is wel duidelijk. We kunnen niet stellen dat God onduidelijk is. Juist met het zenden van Zijn Boodschap via Mohammed (Vrede zij met Hem) is er heel veel duidelijk geworden.

In dat opzicht is de Koran het Juiste pad. Dit is voor mij persoonlijk een conflict waar ik nog niet uit ben. Enerzijds de Koran volgen anderzijds weten, dat God alles ziet en begrijpt. Hij begrijpt waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. In beginsel probeer ik ook goed te doen. Zou God mij dan echt straffen als ik geen Moslim zou zijn of worden? Er is geen dwang in de religie.... Deze tekst is Goddelijk, zeker niet menselijk. �Er is geen dwang in de godsdienst.� (Soera 2:256)  

Je ziet, ik ben er nog niet!

 



Ik zie dat vorige week al door zuster muslima82 en broeder rahil amin hier wat aandacht aan is besteed in reactie op nefertiti in het topic van �gemanipuleerde kinderen�. Hier een stukje uit het archief, je kan de verzen erbij pakken en zo de Koran lezen om het beter te begrijpen.

Salaam aleikoum

In de Koran kunnen we lezen dat alleen de Islaam door Allah wordt geaccepteerd. Er staat ook en wij bestraffen niet voordat  wij een boodschapper sturen. Iedereen die de boodschap van Islaam heeft gehoord en er niet in geloofd zal naar djahanam ( de hel- moge Allah ons vergeven) gaan.

3:85- En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.

17:15- Wie Leiding volgt, volgt de Leiding waarlijk voor zichzelf, en wie dwaalt, dwaalt waarlijk tegen zichzelf en niemand kan de zonde van iemand anders dragen. En wij bestraffen niet voordat Wij een Boodschapper hebben gestuurd.

"By the One in Whose hand is the soul of Muhammad, there is no-one of this ummah, Jew or Christian, who hears of me then dies without believing in that with which I have been sent, but he will be one of the people of Hell."

Iedereen wie de boodschap heeft gehoord en er niet in geloofd zal naar de Hel gaan. Sommige geleerden hebben gezegd dat de mensen die de boodschap niet hebben gehoord, nog een test van Allah krijgen. Mensen die niet de boodschap hebben gehoord zijn bijv gestorven baby�s, mensen die in een interval tussen twee profeten hebben geleefd en nooit een boodschap hebben gehoord.

Het belangrijkste is dat Allah rechtvaardig is. Alleen na een boodschap en bij verwijtbaar gedrag volgt een bestraffing.

18:49- En jouw Heer doet niet ��n van hen onrecht aan

This is the most correct view among the various opinions concerning the people who lived during the fatrah (interval between two Prophets) and others whom the call did not reach, and it is the view favoured by Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah and his student Ibn al-Qayyim, and a number of the earlier and later generations.

Majmoo� Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi�ah, 3/163-164.

De verplichting voor iedere mens is om God alleen te aanbidden;

21:25- En wij stuurden niet ��n van de Boodschappers v��r jou, of Wij openbaarden aan hem dat er geen andere god dan Ik is, aanbidt Mij daarom.

�Ik heb de Djinn en de Mensheid slechts geschapen om mij te aanbidden.�

Als je God niet aanbidt en de verplichting niet nakomt en deelgenoten en andere aanbiddingen volgt, dan zullen je daden niet meetellen bij God. Je goede daden zullen niet meetellen omdat je het allerbelangrijkste gebod niet bent nagekomen, dus het accepteren dat God ��n is en te geloven dat aanbidding voor Hem is door te geloven in de Koran en in de Profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam)

Als jij deelgenoten toekent, dan zullen jouw werken vruchteloos worden en zal jij zeker tot de verliezers behoren. (39:65)

Voorwaar, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten worden toegekend, maar Hij vergeeft daarbuiten wie Hij wil. En wie deelgenoten aan Allah toekent, waarlijk, hij heeft ver gedwaald. (4:116).

Er is inderdaad geen dwang in de Godsdienst, dit betekent dat joden en christenen vrij kunnen zijn in het uitoefenen van hun geloof. In vers 256 en 257 staat dat andere godsdiensten dwaling zijn en �thaghoet� valse goden en aanbiddingen. Wie de rechte leiding van de Islam niet volgt is in dwaling en duisternis en zal naar de hel gaan. Dit is nadat je verantwoordelijk bent hiervoor zoals hierboven neergezet.  

2:256- Er is geen dwang in de godsdienst. Waarlijk de rechte leiding is duidelijk onderscheiden van de dwaling, en hij die de thagoet verwerpt en in Allah gelooft: hij heeft zeker een stevige houvast gegrepen, dat niet breken kan. En Allah is Alhorend, Alwetend.

2:257 Allah is de Helper van degenen die geloven, Hij voert hen van de duisternis naar het licht. En degenen die ongelovig zijn: hun helpers zijn de thagoets, zij voeren hen van het licht naar de duisternis. Diegenen zijn de gezellen van de hel, zij zullen daar eeuwig levenden zijn.

http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=Tawhied+& SM=1&SI=TC&FM=0&OB=1

http://www.islaammail.com/iforum/search.asp?KW=tawheed&S M=1&SI=TC&FM=0&OB=1

Dat was even in het kort een opsomming die je misschien verder kan helpen bij je conflict. Het belangrijkste is dat de mens verantwoordelijk wordt gehouden vanwege zijn verstand en natuurlijke aanleg (fitrah) om all��n Allah te aanbidden. De waarheid is duidelijk en die kan iedereen volgen, God zal je belonen of bestraffen, dat ligt je eigen beslissing.

Als iemand de Koran en de laatste profeet van God niet accepteert, dan ontkent hij de aanbidding voor God en de levenswijze die God heeft ingesteld voor de mens. Je kan dan ook niet zeggen te hebben goed gedaan voor God, anders zou je doen wat Hij van je vraagt binnen Zijn regels en door te geloven in Zijn boodschap (Islam of overgave aan all��n God zoals Hij voorschrijft).

Je accepteert dus niet om een beloning van God te ontvangen, omdat je niet geloofd dat God je zal belonen als je Hem aanbidt via Islam. Om die reden zul je dan ook geen beloning ontvangen voor je goede daden. God zal je dan alleen op Aarde belonen, je hebt geen aandeel in het hiernamaals.

030:030- Wend dan jouw aangezicht naar de Godsdienst als een hanif (iemand die alleen Allah aanbidt). Volg de natuurlijke aanleg, die Allah in de mens geschapen heeft. Er is geen verandering in de Schepping van Allah. Dat is de juiste Godsdienst, maar de meeste mensen weten het niet.  

Ook zegt Allah in 7:172: En (gedenkt) toen jouw Heer het nageslacht van de Kinderen van Adam uit hun ledenen nam, en hen deed getuigen over zichzelf, (en Hij zei) �Ben ik niet jullie Heer?� Zij zeiden: �Jazeker, dat getuigen Wij.� Opdat jullie niet op de Dag van de Opstanding niet zullen zeggen: �Wij waren hieromtrent achtelozen.�

Deze verzen zeggen ons dat wij allemaal hebben getuigd dat Allah onze heer is en dat wij hebben getuigd dat Allah het recht heeft op onze aanbidding en de levenswijze die Hij voor ons heeft bepaald. Wij zijn hier allemaal van overtuigd, gewillig of onwillig, het enige wat we moeten doen is deze bevestigen d.m.v. geloof, goede daden, en door elkaar tot de waarheid en geduld aan te sporen. Op deze wijze gaan we het Paradijs binnen insha Allah.

Zoals in de Koran staat:

103:1- Bij de Tijd.

103:2- Voorwaar de mens lijdt zeker verlies

103:3- Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld.

Het is best lang geworden, ik hoop zo het ��n en ander te hebben uitgelegd. We kunnen overal uitgebreider op ingaan.

http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Tawhiedur-Ro eboebiyah.htm

http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/al-aqiedah/Tawhiedul-Oe loehiyyah.htm

Salaam,



Het is me weer een stukje duidelijker geworden.
Ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door Protestant

 

Ik denk wat ik nu aan jullie wil schrijven, velen tegenwerpingen op zal werpen.

Toen God de aarde schiep (uit niets) was misschien wel miljoenen jaren geleden.Die aarde is vernietigd, want in de wet staat: in zes dagen maakten de Heere de Hemelen en de aarde. Maakt, dus er was iets kapot. Uit die aarde die was gemaakt, (die dus al zondeg was) was NIET volmaakt want er staat ZEER GOED. De mens is daarvan gemaakt, dus zeer goed, maar niet VOLMAAKT. Daarom is de mens ook gevallen en uit de HOF VAN EDEN gezet. Maar God weet alles. Hij zou Profeten sturen om de mens hun zonden tevergeven. Maar de mens luisterde niet. Daarom zond Hij Zijn ZOON, (lees erfgenaam, want dat is een zoon) die zouden zij misschien wel ontzien. Ook Hem hebben zij gedood, en door Zijn dood stierf Al de mensheid op aarde voor God. Dus als God naar de aarde keek zag HIJ niemand. Maar Christus is op gestaan, en wie in hem geloofd is voor God uit de dood getrokken en is in HEM een nieuwe Schepping. Dit oude lichaam waarin wij ons nu nog bevinden is voor GOD DOOD. Als Hij naar een gelovig mens kijkt ziet Hij niet die mens, maar Christus, die voor die zondaar is gestorven, en de straf die op die mens was heeft Hij op zich genomen. En de goede boodschap die God ons geeft is deze: eens zal alle knie zich voor Hem buigen, want Hij droeg de zonde voor alle mensen, en er gaat op het laatst NIEMAND VERLOREN.

Is dat geen mooie boodschap??????????

Zelfs Hitler, enz Aan het einde van ALLES is ook hij BEHOUDEN.

Niemand gaat verloren, alleen niet iedereen doet direkt mee aan de eerste opstanding

Zo dat was het in het kort, Adam en Eva Zij waren toch ons aller VOOROUDERS??????

Protestant. 



Ik denk dat het aan je stukje ligt, ik volg je niet helemaal.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 23:53

Voor zover ik het begrijp komt het er op neer dat je na je dood zoiezo naar hemel gaat? Zei het niet iedereen direct.

Er zijn er die daar eerst moeten straf uit zitten (vagevuur).
Correct me if I'm wrong protestant.

Eerlijk gezegd vind ik gedachte van Assur mooier.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Protestant Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Protestant Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 08:11

Assur, ik was er wel bang voor dat het moeilijk te begrijpen zou zijn. Maar om het goed uit te leggen kan er beter een nieuwe topic geopend worden. Trouwens is Assur je echte naam? Want weet je wat Assur betekend? Assur is Assjoer is Assyri� en betekend VLAKTE. Ook was Assur een zoon van Sem, Sem was de zoon van Noach.

Nou Stampertje, als je dood gaat, gaat niet iedereen naar de hemel. De mensen die nu nog niet Christus in hun leven hebben aangenomen gaan naar het dodenrijk en wachten daar op de opstanding, zodat ook zij het eeuwige leven ontvangen. De mens die nu in Christus geloofd heeft nu al eeuwig leven in zich, maar dat zien wij pas als wij voor het laatst hier onze oogjes dicht doen. Het VAGEVUUR, en eventueel een STRAF?????? Nee, dat is een verzinsel van de Rooms Katolieke kerk. Er staat wel geschreven dat de mens behouden zal worden als door vuur. Maar dat wil zeggen dat God onze zonden weg laat branden door het vuur en er maar weinig van onze (goede) dingen over blijft. Dan staat de mens als naakt voor Christus, want aan Hem is het OORDEEL Wil de mens niet buigen dan gaat hij of zij terug het dodenrijk in en wordt er later weer uit gehaald en hij of zij zal zich dan vrijwillig buigen en krijgt ook hij het nieuwe leven. Niet op deze aarde, deze aarde brand weg, want er staat geschreven Openbaringen 21 vers 1 EN IK ZAG EEN NIEUWEN HEMEL EN EEN AARDE; WANT DE EERSTE HEMEL EN DE EERSTE AARDE WAS VOORBIJGEGAAN, EN DE ZEE WAS NIET MEER.

Maar voor dit alles gaat er nog heel wat gebeuren, maar dat is een ander verhaal.

  Protestant.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door Protestant

Assur, ik was er wel bang voor dat het moeilijk te begrijpen zou zijn. Maar om het goed uit te leggen kan er beter een nieuwe topic geopend worden. Trouwens is Assur je echte naam? Want weet je wat Assur betekend? Assur is Assjoer is Assyri� en betekend VLAKTE. Ook was Assur een zoon van Sem, Sem was de zoon van Noach.

Nou Stampertje, als je dood gaat, gaat niet iedereen naar de hemel. De mensen die nu nog niet Christus in hun leven hebben aangenomen gaan naar het dodenrijk en wachten daar op de opstanding, zodat ook zij het eeuwige leven ontvangen. De mens die nu in Christus geloofd heeft nu al eeuwig leven in zich, maar dat zien wij pas als wij voor het laatst hier onze oogjes dicht doen. Het VAGEVUUR, en eventueel een STRAF?????? Nee, dat is een verzinsel van de Rooms Katolieke kerk. Er staat wel geschreven dat de mens behouden zal worden als door vuur. Maar dat wil zeggen dat God onze zonden weg laat branden door het vuur en er maar weinig van onze (goede) dingen over blijft. Dan staat de mens als naakt voor Christus, want aan Hem is het OORDEEL Wil de mens niet buigen dan gaat hij of zij terug het dodenrijk in en wordt er later weer uit gehaald en hij of zij zal zich dan vrijwillig buigen en krijgt ook hij het nieuwe leven. Niet op deze aarde, deze aarde brand weg, want er staat geschreven Openbaringen 21 vers 1 EN IK ZAG EEN NIEUWEN HEMEL EN EEN AARDE; WANT DE EERSTE HEMEL EN DE EERSTE AARDE WAS VOORBIJGEGAAN, EN DE ZEE WAS NIET MEER.

Maar voor dit alles gaat er nog heel wat gebeuren, maar dat is een ander verhaal.

  Protestant.



Beste Protestant,

Ik weet wat Assur betekent, in mijn geval heb ik Assur afgekort van Assurbanipal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Assurbanipal

http://nl.wikipedia.org/wiki/Assur

Het heeft allemaal te maken met mijn voorliefde voor oude Assyrische kunst.

Met vriendelijke groet,

Assur (plat gezegd is Willem ook prima)

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 10:20

vader van ......(en dan je zoons naam is nog mooier)

abu...?

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 18:09
In eerste instantie geplaatst door Protestant

Assur, ik was er wel bang voor dat het moeilijk te begrijpen zou zijn. Maar om het goed uit te leggen kan er beter een nieuwe topic geopend worden. Trouwens is Assur je echte naam? Want weet je wat Assur betekend? Assur is Assjoer is Assyri� en betekend VLAKTE. Ook was Assur een zoon van Sem, Sem was de zoon van Noach.

Nou Stampertje, als je dood gaat, gaat niet iedereen naar de hemel. De mensen die nu nog niet Christus in hun leven hebben aangenomen gaan naar het dodenrijk en wachten daar op de opstanding, zodat ook zij het eeuwige leven ontvangen. De mens die nu in Christus geloofd heeft nu al eeuwig leven in zich, maar dat zien wij pas als wij voor het laatst hier onze oogjes dicht doen. Het VAGEVUUR, en eventueel een STRAF?????? Nee, dat is een verzinsel van de Rooms Katolieke kerk. Er staat wel geschreven dat de mens behouden zal worden als door vuur. Maar dat wil zeggen dat God onze zonden weg laat branden door het vuur en er maar weinig van onze (goede) dingen over blijft. Dan staat de mens als naakt voor Christus, want aan Hem is het OORDEEL Wil de mens niet buigen dan gaat hij of zij terug het dodenrijk in en wordt er later weer uit gehaald en hij of zij zal zich dan vrijwillig buigen en krijgt ook hij het nieuwe leven. Niet op deze aarde, deze aarde brand weg, want er staat geschreven Openbaringen 21 vers 1 EN IK ZAG EEN NIEUWEN HEMEL EN EEN AARDE; WANT DE EERSTE HEMEL EN DE EERSTE AARDE WAS VOORBIJGEGAAN, EN DE ZEE WAS NIET MEER.

Maar voor dit alles gaat er nog heel wat gebeuren, maar dat is een ander verhaal.

  Protestant.

Waarom is het oordeel aan christus en niet aan God? Of zien protestanten christus ook als God?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 03:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Protestant


��Protestant.

Waarom is het oordeel aan christus en niet aan God? Of zien protestanten christus ook als God?


Jezus'Woord, opgevat in allegorische zin, voert tot iets totaal anders
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 16:39

Christus oordeelt uit genade en omdat het het meest rechtvaardige is

Hij weet hoe het is als mens te leven, om door zonde verleid te worden, en hoeveel moeite het kost om het te weerstaan.

Ben maar blij dat God hem die verantwoordelijkheid gedelegeerd heeft. Het is een stukje extra genade.

 

 

Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2006 om 16:45

Wat ik hier las lijkt wel mooi, maar is dus een grote leugen:

     Zelfs Hitler, enz Aan het einde van ALLES is ook hij BEHOUDEN.

     Niemand gaat verloren, alleen niet iedereen doet direkt mee aan de eerste

     opstanding.

Niemad weet op dit moment hoe het met Hitler afloopt dan God alleen,

Maar niet iedereen draagt vrucht, en niet iedereen zal leven in eeuwigheid.

Wij hebben in ons zaad van goed en zaad van kwaad. En de vruchten die ons leven voortbrengt hebben wel degelijk invloed op hoe onz einde zal zijn

 

Terug naar boven
LisA Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote LisA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2006 om 03:37

In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalamo aleikoem, broeders en zusters

Ik heb iedereen lief op deze forum, die gelooft en zijn/haar best doet om anderen op het rechte pad te helpen.

en Muslima5 komt bij mij over als een heel lief, wijs, moederlijk en zorgzaam persoon. (ik heb veel respect voor zulke mensen, vooral als ze moslims zijn)




 

Hallo Khabir,

kan je me uitleggen wat je nou precies bedoelt met: vooral als ze moslims zijn?

 

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 11:54

Salam aleykum,

misschien slaat het op het feit dat wij (moslims) waarschijnlijk totaal niet nuttig zijn om toch maar op elk moment, waar dan ook Mo7emmed (sallalahu 3aleyhi wasallem) te beledigen. Wij (moslims) kunnen daar helemaal geen reden voor verzinnen en daarom kunnen we op dat vlak elkaar niet kwetsen en zijn we daarvoor gered, Insha'allah. (De zinsopbouw klopt waarschijnlijk niet)

 

ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 12:10

Salam aleykum,

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Er was eens een man die 99 mensen vermoorde ik zal dat verhaal effe opzoeken of de vrouw(****) die een kat te drinken gaf of een hond bij de put,ook al haar zonden werder vergeven,omdat ze een goede daad had begaan.

Ik kan die ahadith van die man niet vinden die 99 mensen heeft vermoord,

InshaAllah dat iemand anders die kan plaatsen ik heb wel een andere ahadith:

 

Ik had hem al eens geplaats op deze link: Naar de hel

Hier is hij nog eens insha'allah:

Abou Sa3id al-Khoudrie verhaalt dat de Profeet (s.a.w.) zei: "Iemand uit een volk voor jullie die 99 mensen gedood had informeerde wie er de meest geleerde persoon op aarde was. Hij werd naar een monnik gewezen. Hij ging naar de monnik en zei: "Ik heb 99 mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?" De monnik antwoordde: "Nee." Onmiddelijk doodde hij ook de monnik en completeerde zo een honderdtal. Toen informeerde hij weer: "Wie is er de meest geleerde persoon op aarde?" Hij werd naar een geleerde gewezen, en hij vroeg deze: "Ik heb honderd mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?" De geleerde zei: "Ja. Wat kan er tussen jou en berouw staan? Je kunt beter naar dat-en-dat land gaan: er wonen mensen in die Allah aanbidden. Doe met hen mee in het aanbidden van Allah en keer niet terug naar je eigen land, want het is een slechte plaats." Dus hij vertrok. Hij had pas de halve afstand afgelegd toen hij door de dood overvallen werd, en er ontstond een meningsverschil over hem tussen de engelen van barmhartigheid en de engelen van de straf. De engelen van barmhartigheid pleitten dat hij gekomen was als iemand die zich berouwvol tot Allah wendde; de engelen van de straf stelden zich teweer (door te zeggen) dat hij nooit een goede daad verricht had. Toen verscheen er een engel in menselijke gedaante en de zich teweerstellende engelen stemden erin toe dat hij de scheidsrechter tussen hen zou zijn. Hij zei: "Meet de afstand tussen beide landen. Hij behoort bij hetgeen waar hij dichterbij is." Zij voerden de meting uit en zagen dat hij dichter bij het land was waarheen hij op weg was. De engelen der barmhartigheid namen hem dus verder onder hun hoede.

(rawaahi al-buchariyyu walmouslim)

in een andere versie in de Sahieh zorgt Allah (s.w.t.) ervoor dat de lengte aan een kant groter werd en aan de andere kleiner werd, en toen zei: "En voer nu de meting uit." Men kwam erachter dat hij een handbreedte dichter bij het land was dat zijn doel was en vergeven werd.

In eerste instantie geplaatst door Protestant

Niet op deze aarde, deze aarde brand weg, want er staat geschreven Openbaringen 21 vers 1 EN IK ZAG EEN NIEUWEN HEMEL EN EEN AARDE; WANT DE EERSTE HEMEL EN DE EERSTE AARDE WAS VOORBIJGEGAAN, EN DE ZEE WAS NIET MEER.

Maar voor dit alles gaat er nog heel wat gebeuren, maar dat is een ander verhaal.

Protestant.

ik vraag me af waarom dan in de bijbel staat dat de aarde eeuwig zal blijven en niet zal wegbranden of vergaan? (Book of Ecclesiastes H.1 V.4 en Psalms H.78 V.69)

 


Ma3a salaam,

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 13:53

ik vraag me af waarom dan in de bijbel staat dat de aarde eeuwig zal blijven en niet zal wegbranden of vergaan? (Book of Ecclesiastes H.1 V.4 en Psalms H.78 V.69)

Er staat in Openbaringen niet dat de aarde verdwijnt, maar dat de oude aarde verdwijnt. De aarde wordt namelijk vernieuwd dus het oude zal er dan niet meer zijn. De aarde bestaat dan dus wel maar is nieuw, veranderd. Net als het wedergeboren hart van een mens die tot bekering gekomen is.

Waarom is het oordeel aan christus en niet aan God? Of zien protestanten christus ook als God?

Als je in drie-eenheid gelooft is Christus inderdaad God.

Christus oordeelt uit genade en omdat het het meest rechtvaardige is

Hij weet hoe het is als mens te leven, om door zonde verleid te worden, en hoeveel moeite het kost om het te weerstaan.

Ben maar blij dat God hem die verantwoordelijkheid gedelegeerd heeft. Het is een stukje extra genade.

Ik denk dat we nu in een tijd van genade leven maar dat er bij het oordeel juist alleen gekeken wordt naar wat je gezaaid hebt en wat je zult moeten oogsten. Dat lijkt me het rechtvaardigst. De HEER heeft mij gezalfd (...) om een genadejaar van de HEER uit te roepen en een dag van wraak voor onze God (Jes en Luc)

En iets liefs... ik vind het mooi dat moslims vaak zoveel liefde voor God hebben en dat ze erg volharden in hun geloof en principes, ook al vinden anderen die soms vreemd.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2006 om 17:28

Salam aleykum,

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

ik vraag me af waarom dan in de bijbel staat dat de aarde eeuwig zal blijven en niet zal wegbranden of vergaan? (Book of Ecclesiastes H.1 V.4 en Psalms H.78 V.69)

Er staat in Openbaringen niet dat de aarde verdwijnt, maar dat de oude aarde verdwijnt. De aarde wordt namelijk vernieuwd dus het oude zal er dan niet meer zijn. De aarde bestaat dan dus wel maar is nieuw, veranderd. Net als het wedergeboren hart van een mens die tot bekering gekomen is.

Kun je dat nog eens herhalen? Want ik kan er niet aan uit. Je zegt dat de aarde niet zal verdwijnen, maar wel de oude aarde. Wat bedoel je daarmee? Zal de aarde verdwijnen of niet?

Volgens Protestants zal de aarde wegbranden, hij laat deze vers zien "Openbaringen H.21 V.1" en als ik deze vers bijhaal "Psalms H.102, V. 25-26". Begin ik toch te vermoeden dat de aarde zal verdwijnen.


Ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2006 om 05:07

Kun je dat nog eens herhalen? Want ik kan er niet aan uit. Je zegt dat de aarde niet zal verdwijnen, maar wel de oude aarde. Wat bedoel je daarmee? Zal de aarde verdwijnen of niet?

Als je iets vernieuwt en verbetert verdwijnt datgene niet. Alleen de aarde zoals die voor de vernieuwing was is dan verdwenen. De aarde zal dus niet verdwijnen. Een voorbeeld: als jij heel erg veranderd bent, en je kijkt terug naar hoe je een jaar geleden was, dan kun je ook zeggen: "Die mens bestaat niet meer. Ik ben een ander persoon geworden." Dat wil niet zeggen dat jij als mens verdwenen bent.

Volgens Protestants zal de aarde wegbranden, hij laat deze vers zien "Openbaringen H.21 V.1" en als ik deze vers bijhaal "Psalms H.102, V. 25-26". Begin ik toch te vermoeden dat de aarde zal verdwijnen.

Misschien heeft hij het mis. Misschien heb ik het ook mis. Wat denk je zelf bij dat vers?

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2006 om 00:48

Salam aleykum,

New International Version

Openbaringen H.21 V.1

1. Then I saw a new heaven and a new earth, for the first heaven and the first earth had passed away, and there was no longer any sea.

Psalms H.102, V. 25-26

25. In the beginning you laid the foundations of the earth, and the heavens are the work of your hands.
26. They will perish, but you remain; they will all wear out like a garment. Like clothing you will change them and they will be discarded.

Hebrews H.1, V. 10-11

10. He also says, "In the beginning, O Lord, you laid the foundations of the earth, and the heavens are the work of your hands.
11. They will perish, but you remain; they will all wear out like a garment.

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Misschien heeft hij het mis. Misschien heb ik het ook mis. Wat denk je zelf bij dat vers?

Ik denk simpelweg aan wegbranden, vergaan, plaats maken voor iets anders, als ik me niet vergis, ik ben totaal geen expert.


Ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2006 om 10:45

Openbaringen H.21 V.1

1. Then I saw a new heaven and a new earth, for the first heaven and the first earth had passed away, and there was no longer any sea.

Psalms H.102, V. 25-26

25. In the beginning you laid the foundations of the earth, and the heavens are the work of your hands.
26. They will perish, but you remain; they will all wear out like a garment. Like clothing you will change them and they will be discarded.

Hebrews H.1, V. 10-11

10. He also says, "In the beginning, O Lord, you laid the foundations of the earth, and the heavens are the work of your hands.
11. They will perish, but you remain; they will all wear out like a garment.

Als ik naar openbaringen kijk zou ik concluderen dat de aarde in de huidige vorm niet zal blijven bestaan maar op een gegeven moment veranderd zal worden. Het is dan wel dezelfde wereld, misschien ook dezelfde planeet, maar vernieuwd. Misschien dat al onze slechte invloed erop vernietigd wordt en God weer helemaal aanwezig zal zijn, zoals bij Adam in het paradijs.

Ik denk dat psalm 102 en Hebree�n 1 niet hetzelfde willen beweren als openbaring 21. Het klinkt hier meer als een uitdrukking van: "Jullie/U bent zelfs nog eeuwiger dan de hemel en de aarde." Openbaring doet wel echt een voorspelling.

Psalm 78:69 en pred 1:4 hebben het ook over de eeuwigheid, maar ook op een hele andere manier. Psalm 78 zegt zoiets als: De tempel staat zo hoog als de hemel en zo eeuwig als de aarde. Natuurlijk is de tempel niet echt zo hoog als de hemel, het is een vergelijking. Zo wordt ook de vastheid ervan vergeleken met de grote vastheid van de aarde. Het is geen voorspelling. Als iets een voorspelling is wordt dat duidelijk aangegeven. Bij prediker is dit ook niet het geval. Het is iemands overdenking van het leven. De eeuwigheid van de aarde wordt er tegenover de eindigheid van een mensenleven gezet.

ik ben totaal geen expert.

Dat hoef je denk ik ook niet te zijn. Als de bijbel Gods woord is en hij daarmee iedereen wil kunnen bereiken moet de boodschap net zo goed te begrijpen zijn voor een geleerde als voor bijvoorbeeld een staatkind.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 04:52

salam aleykum,

ik wil niet grof klinken, maar als het niet moeilijk is om de bijbel te begrijpen, hoe verklaar je dan de alom bekende cotradicties?


Ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.