Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zeg eens iets liefs over anderen..

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zeg eens iets liefs over anderen..
    Geplaatst op: 02 oktober 2006 om 19:42

ik wil niet grof klinken, maar als het niet moeilijk is om de bijbel te begrijpen, hoe verklaar je dan de alom bekende cotradicties?

Hele goede vraag hoor. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik deze beantwoord vanuit mijn geloof? Het zal anders niet lukken namelijk. Er zijn alom bekende contradicties omdat er blijkbaar mensen zijn die denken dat Gods boodschap gaat over het aantal engelen dat bij Jezus' graf zat of de manier waarop Judas zelfmoord pleegde, enzovoort.

Ik geloof niet dat het daarom gaat. God heeft veel belangrijker dingen te vertellen en er past niet zoveel in een boek! Ik denk dat hij de mensen juist wil laten inzien hoe zij in elkaar zitten en hoe Hij zelf in elkaar zit, zodat ze hem kunnen dienen en het leven kunnen begrijpen. Zou je dat kunnen bereiken wanneer je weet hoeveel engelen er bij Jezus' graf zaten? Volgens mij maakt de Bijbel door de verschillen in de tekst juist duidelijk dat het daar helemaal niet om gaat! Het stuurt je als het ware naar de echte betekenis, als je de Bijbel dan al niet weggelegd hebt.

Maar een aantal mensen zal op zulke dingen altijd blijven stuklopen. Dat komt niet door Gods boodschap maar door hun eigen instelling. Mensen met een hoogmoedige instelling worden door de kleine foutjes afgeketst, maar mensen die open staan voor God kijken door die foutjes heen en ontdekken de waarheid erachter. In de Bijbel wordt dit ook uitgelegd. Ik zal een aantal Bijbelteksten neerzetten om dit duidelijk te maken:

    Jezus zei "Daarom vertel ik hun gelijkenissen. Want zij kijken, maar zien niets; zij horen, maar verstaan en begrijpen niets. Zo gaat in hen de profetie van Jesaja in vervulling: Luister zo goed als u kunt, verstaan zult u niet. Kijk zo scherp als u wilt, zien zult u niet. Want het hart van dit volk is ontoegankelijk, ze hebben hun oren toegestopt en hun ogen dichtgeknepen. Want anders zouden ze zien met hun ogen en horen met hun oren, ze zouden inzicht verkrijgen, tot inkeer komen en door mij worden genezen." (mat13, jes6)

    En: In die tijd zei Jezus ook: "Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld." (mat11:25, luc10:21)

    En Paulus schrijft: "Want zoals God in zijn wijsheid bepaalde, heeft de wereld hem niet door haar wijsheid gekend, en hij heeft besloten hen die geloven te redden door de dwaasheid van onze verkondiging. (...) Wat in de ogen van de wereld dwaas is, heeft God uitgekozen om de wijzen te beschamen; wat in de ogen van de wereld zwak is, heeft God uitgekozen om de sterken te beschamen; wat in de ogen van de wereld onbeduidend is en wordt veracht, wat niets is, heeft God uitgekozen om wat w�l iets is teniet te doen." (1kor1)

De Islamitische (en andere) geleeren die de Bijbel uitpluizen naar tegenstrijdigheden zijn vast heel slim, maar ze zullen nooit begrijpen waar het echt om gaat, want dat is hun doel niet. Het enige wat ze belangrijk vinden zijn die kleine gegevens die wel eens verschillen. Verder willen ze niet kijken. Ze zien dus alleen maar dwaasheid als ze de Bijbel lezen. De clue dringt niet tot ze door omdat ze bij de foutjes al gevonden hebben wat ze zochten. Maar de Bijbel is te begrijpen voor iedereen die zijn hart voor God open heeft staan. Natuurlijk zal zoiemand niet meteen alles begrijpen maar wel genoeg om God te dienen.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2006 om 11:04
Salam aleykum,

ik zal insha'allah na de ramadan reageren. Zoals je weet zijn we in de maand ramadan, en al vlug komt een belangrijke gebeurtenis voor de moslims dichterbij, nl. Laylat al-Qadr (Laylat Mubarak: "gezegende nacht, nacht van het lot, nacht van de kracht,...), deze is bij moslims beloofd door Allah 3azza wadjal dat zij beter is dan 1000 maanden, wat overeenkomt met een oude man van 80 jaar. Je zal me wel verstaan dat ik die nacht/avond niet wil missen.

Wallahu a3lem

De oneven nacht begint morgen al, dus ga ik later nog op deze tekst reageren. Insha'allah.

De laatste 10 dagen, daarvan de oneven nachten.

donderdag, 19 ramadhaan
vrijdag, 20 ramadhaan (nacht)
zaterdag, 21 ramadhaan
zondag, 22 ramadhaan (nacht)
maandag 23 ramadhaan
dinsdag, 24 ramadhaan (nacht)
woensdag, 25 ramadhaan
donderdag 26 ramadhaan (nacht)
vrijdag, 27 ramadhaan
zaterdag, 28 ramadhaan (nacht)
zondag, 29 ramadhaan



Ma3a salaam
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 20:34
Assalamu 3aleykum,

Ik heb een nieuw topic geopend, insha'Allah, je vind hem onder volgende link: "De Bijbel en haar tegenstrijdigheden".


Ma3a salaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.