Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Humanitaire en vredesmissies

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Humanitaire en vredesmissies
    Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 06:48

Het is bekend dat Nederland achter de politieke feiten aanloopt in de wereld. Den Haag kijkt graag eerst even wat de VS ervan vind en gaat daarna nog even te rade in Brussel. Als deze �wijze vrienden�van ons hebben bepaald wat goed voor ons is, gaat Den Haag ook nadenken. Afghanistan, Irak etc zijn voorbeelden waar Nederland passief/actief bezig is. De een is tegen elke bemoeienis, de ander steunt ze wel. Politiek dus.

 

Wel is het belangrijk te melden dat de daadwerkelijke mensen ter plekke (over het algemeen geen moslims, een enkele uitzondering daargelaten uiteraard) het heel goed doen. In landen als Irak en Afghanistan worden de Nederlandse militairen door de plaatselijke bevolking respectvol en vriendelijk benaderd. Dit heeft allemaal te maken met de positieve benadering van de Nederlandse militairen. Zelfs andere landen komen bij de Nederlanders kijken hoe het toch komt dat de bevolking zoveel beter omgaat met de Nederlanders en niet met henzelf. Het is bekend dat Nederlanders meesters zijn in aanpassen. Dat zit in de genen. Van oudsher weten de Nederlanders zich aan allerlei omstandigheden aan te passen. Vooral in het buitenland. Het eerste wat je eigenlijk als Nederlander wilt is de taal en cultuur kennen, om eigenlijk zo snel mogelijk kennis op te doen. Dat is ook het geval bij �onze� militairen. We kunnen het politiek gezien niet eens zijn met uitzendingen, toch zijn de mensen zelf goed bezig.  

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Groet, Assur

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 02:38
Niemand?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:37
[QUOTE=Assur]

Het is bekend dat Nederland achter de politieke feiten aanloopt in de wereld. Den Haag kijkt graag eerst even wat de VS ervan vind en gaat daarna nog even te rade in Brussel. Als deze �wijze vrienden�van ons hebben bepaald wat goed voor ons is, gaat Den Haag ook nadenken. Afghanistan, Irak etc zijn voorbeelden waar Nederland passief/actief bezig is. De een is tegen elke bemoeienis, de ander steunt ze wel. Politiek dus.

mee eens

 

Wel is het belangrijk te melden dat de daadwerkelijke mensen ter plekke (over het algemeen geen moslims, een enkele uitzondering daargelaten uiteraard) het heel goed doen. In landen als Irak en Afghanistan worden de Nederlandse militairen door de plaatselijke bevolking respectvol en vriendelijk benaderd. Dit heeft allemaal te maken met de positieve benadering van de Nederlandse militairen. Zelfs andere landen komen bij de Nederlanders kijken hoe het toch komt dat de bevolking zoveel beter omgaat met de Nederlanders en niet met henzelf. Het is bekend dat Nederlanders meesters zijn in aanpassen. Dat zit in de genen. Van oudsher weten de Nederlanders zich aan allerlei omstandigheden aan te passen. Vooral in het buitenland. Het eerste wat je eigenlijk als Nederlander wilt is de taal en cultuur kennen, om eigenlijk zo snel mogelijk kennis op te doen. Dat is ook het geval bij �onze� militairen. We kunnen het politiek gezien niet eens zijn met uitzendingen, toch zijn de mensen zelf goed bezig.  

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Ik weet verder niet de details en of ze echt geaccepteerd worden door Irak bv zo komt het wle over op de positieve beelden,maar als je kijkt naar filmpjes van bv engelse soldaten die irakese jongeren zwaar mishandelen en waar een omroeper degene die filmd en zit te genieten en roept yes yes en de jongen die schreeuwd nadoet,en zo zijn er talozze films die niet worden verspreid via de media op tv alleen op internet via arabische sites dan zie je pas wat voor een vieze ++++++++ de zogenaamde vredesstischters zijn,

Helaas heeft mijn man deze Filmpjes weggehaald van zijn laptop (wegends mogelijke grenscontroles enz)anders had ik ze jullie nog kunnen laten zien.

En de nederlandse media geloof ik sowieso niet en verder tja ik weet dus niet of de Nederlandse militairen geen gemene streken met irakezen of andere landen waar ze zijn hebben uitgehaald zoals mishandelingen verkrachtingen enz,Ik heb er nooit iets over gehoord gelukkig.

Uitgezonderd dan de grootschalige moordpartij op moslimmannen in (ben de naam van de land kwijt)

 

Maar zulke dingen komen vaak pas later uit,

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:47
Dus je hebt eigenlijk geen vertrouwen in de bedoelingen van de Nederlandse militairen?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:56
Assur, even een vraagje. Hou je van voetbal en voor welke club ben je dan?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:59
Voor mijn gevoel ga je niet op vredes/opbouwmissie naar Afghanistan met tanks en apache-helicopters. Ongetwijfeld zullen er militairen tussen zitten die het beste voor hebben met de mensen daar maar dat kan ik niet zeggen van de nederlandse militairen die uit voorzorg al honderden Taliban-strijders hebben gedood, dus over het algemeen genomen vind ik dat ze niet goed bezig zijn. De Taliban waren leiders in hun eigen land en daar heeft Nederland zich niet mee te bemoeien. Hoe zouden de inwoners van Nederland het vinden als vandaag of morgen de machthebbers in bijvoorbeeld India het niet eens zijn met het beleid van Balkenende en hier binnenvallen om de boel recht te zetten naar hun eigen maatstaven? Ik blijf erbij dat je geen vrede brengt met tanks en gevechtshelicopters want al krijg je respect van de bevolking, er hoeft maar ��n incident te gebeuren en de bevolking keert zich tegen je. Denk maar aan het Japanse meisje dat ooit was verkracht door ameriKKKaanse soldaten, enkele Japanners keerden zich toen ook met geweld tegen de ameriKKKaanse militairen. Ik kan me ook niet voorstellen dat een groot deel van de zichzelf christelijk noemende Nederlandse bevolking en regering het eens is met het doden van Talibanstrijders, waar blijft dan het christelijke principe van dat je je vijanden moet liefhebben en dat je voor ze moet bidden en ze moet vergeven? Of mogen de levens van de vijand opgeofferd worden voor de democratie?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:00

De reden van mijn vraag is:

Als je ooit een voetbal wedstrijd gezien hebt, weet je dat een scheidsrechter neutraal moet zijn.

Nederland wil optreden als scheidsrechter in crisisoperaties.

Hoe zou je het vinden dat de scheidsrechter van de wedstrijd Feyenoord-Ajax, de avond voor de wedstrijd thuis bij de Ajax voorzitter gezellig thee zit te drinken. Als de Feyenoord voorzitter erachter zou komen, zou die de scheidsrechter nog durven te vertrouwen?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:04

en weer komt mijn vraag .. is er uberhaupt iemand neutraal da jiyuu?

ben trouwens met principe eens ... fighting for peace is like f**king for virginity (allebei onmogelijk dus ;))

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:46

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Assur, even een vraagje. Hou je van voetbal en voor welke club ben je dan?

Ja ik houd van voetbal. Ik ben voor Ajax  Maar dat is logisch!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:47

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Voor mijn gevoel ga je niet op vredes/opbouwmissie naar Afghanistan met tanks en apache-helicopters. Ongetwijfeld zullen er militairen tussen zitten die het beste voor hebben met de mensen daar maar dat kan ik niet zeggen van de nederlandse militairen die uit voorzorg al honderden Taliban-strijders hebben gedood, dus over het algemeen genomen vind ik dat ze niet goed bezig zijn. De Taliban waren leiders in hun eigen land en daar heeft Nederland zich niet mee te bemoeien. Hoe zouden de inwoners van Nederland het vinden als vandaag of morgen de machthebbers in bijvoorbeeld India het niet eens zijn met het beleid van Balkenende en hier binnenvallen om de boel recht te zetten naar hun eigen maatstaven? Ik blijf erbij dat je geen vrede brengt met tanks en gevechtshelicopters want al krijg je respect van de bevolking, er hoeft maar ��n incident te gebeuren en de bevolking keert zich tegen je. Denk maar aan het Japanse meisje dat ooit was verkracht door ameriKKKaanse soldaten, enkele Japanners keerden zich toen ook met geweld tegen de ameriKKKaanse militairen. Ik kan me ook niet voorstellen dat een groot deel van de zichzelf christelijk noemende Nederlandse bevolking en regering het eens is met het doden van Talibanstrijders, waar blijft dan het christelijke principe van dat je je vijanden moet liefhebben en dat je voor ze moet bidden en ze moet vergeven? Of mogen de levens van de vijand opgeofferd worden voor de democratie?

Maar waren de Taliban niet heel erg slecht voor hun volk?

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:57

Ik weet dat een aantal moslimlanden zich hebben aangemeld om deel te nemen aan deze zogenaamde "vredesmacht". Ik raad het ze sterk af. Deze risicowedstrijd zal hoe dan ook gespeeld gaan worden, met of zonder scheidsrechter.

Tussen de Ajax-supporters zitten namelijk een paar goed betaalde hooligans (Arabische joden in Syrie, Libanon en Gaza)van wie de taak is dat ze binnenkort de gevechten moeten gaan aanwakkeren. Iedere scheidsrechter zal dan de klos zijn, hier is over nagedacht want dit is onderdeel van Ajax' aanvalsplan en strategie.

Zelfs de twee lijnrechters en de vierde man hebben als enige taak de goal van Feyenoord vrij te maken voor een vroeg doelpunt en het doelgebied van Ajax (Israel) te beschermen tegen de superspits (Hizbollah) van Feyenoord.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 05:03

Er zullen er ongetwijfeld bij hebben gezeten die het misschien niet zo nauw namen met betrekking tot het liefhebben van de medemens. Ook ik schrok toen ik de beelden zag van de vrouw die werd doodgeschoten in het voetbalstadion. Maar ik geloof ook dat er onder de Taliban genoeg goede mannen waren. Hier in Nederland zien wij vaak slechts een kant van de medaille. Het klinkt misschien afgezaagd maar de Taliban worden vaak afgeschilderd als niets en niemandontziende barbaren terwijl er ook genoeg verhalen bekend zijn van Afghanen die blij waren met de Taliban. Goede en slechte mensen heb je er overal zonder uitzondering tussen zitten.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 05:25
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Er zullen er ongetwijfeld bij hebben gezeten die het misschien niet zo nauw namen met betrekking tot het liefhebben van de medemens. Ook ik schrok toen ik de beelden zag van de vrouw die werd doodgeschoten in het voetbalstadion. Maar ik geloof ook dat er onder de Taliban genoeg goede mannen waren. Hier in Nederland zien wij vaak slechts een kant van de medaille. Het klinkt misschien afgezaagd maar de Taliban worden vaak afgeschilderd als niets en niemandontziende barbaren terwijl er ook genoeg verhalen bekend zijn van Afghanen die blij waren met de Taliban. Goede en slechte mensen heb je er overal zonder uitzondering tussen zitten.

Salaam.

Het is inderdaad moeilijk te beoordelen. Toch heb ik wel de indruk dat met Karzai een vredige wind kan gaan waaien in Afghanistan.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 06:06

'Nederlandse soldaten Uruzgan verliezen geloof'

Uitgegeven: 3 september 2006 11:46
Laatst gewijzigd: 3 september 2006 11:49

AMSTERDAM - Veel Nederlandse soldaten in de Afghaanse provincie Uruzgan hebben het geloof in de humanitaire missie verloren. Dit schrijft De Telegraaf zondag op basis van gesprekken met achtergebleven familieleden.

De soldaten zouden in contact met familieleden de aanval van zaterdagmiddag hebben omschreven als gigantisch. Een Nederlandse soldaat raakt gewond nadat zijn patrouille op een hinderlaag stuitte. Daarop brak een hevig vuurgevecht uit. "Ik krijg te horen dat er niets is om op te bouwen", citeert de krant een verontruste moeder. "Het is daar gewoon oorlog." < =""> Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ads_yp=''; Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='';Ads_cnturl='';Ads _sec=0;Ads_channels=''; document.write(" < =\"text/\" =\"\" src=\"http://as.nu.nl/dat/cjf/"+nr10+".js\">"); < ="text/" ="" src="http://as.nu.nl/dat/cjf/00/20/49/66.js">< ="text/" ="" src="http://a.as-eu.falkag.net/dat/bjf/00/28/56/16.js">< ="">function Ads_PopUp() {} < ="text/" ="" src="http://a.as-eu.falkag.net/dat/brf/01/00/58/81.js">

Ook zou er in Uruzgan een gebrek zijn aan munitie, materieel en reserveonderdelen. Een woordvoerder van het ministerie van Defensie ontkent deze berichten tegen De Telegraaf. Wel zou een deel van de Nederlandse militairen momenteel in tenten slapen in plaats van in gepantserde containers. "Het kamp is nog in aanbouw", meldt Defensie.

Granaatwerpers

Bij de hinderlaag van zaterdagmiddag werden Nederlandse militairen beschoten met granaatwerpers. Een van de explosieven raakte het voorste voertuig in de colonne, waarbij de bestuurder gewond raakte.

De man is de eerste Nederlander in Afghanistan die door een gevechtscontact gewond raakte. Hij is niet in levensgevaar. De familie van de gewonde militair is inmiddels ingelicht, meldt een woordvoerder van Defensie.

www.nu.nl


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.