Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Taliban

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Taliban
    Geplaatst op: 07 september 2006 om 02:49
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Ik vraag het me eerlijk gezegd af of het alleen maar de moslims zijn bij 'naam' die dit soort daden begaan. Ik heb een goede vriendin van Afghaanse afkomt en wat zij mij had verteld was niet bepaald echt positief over de Taliban en was ook niet echt vrouw-vriendelijk. Hoe de vrouwen daar werden/worde behandeld is gewoon onacceptabel en dat wil ik ook eens graag horen van mannen (moslims).

[

En dit? is dit ook propaganda? Komt nochtans van iemand van daar. Iemand die Marocaantje zelf kent? Hoe kan je da dan naast je neer leggen en wegkijken?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Beste Moussa,

Je leest mijn posts blijkbaar niet goed. Ik heb gesteld dat de regeringen in Irak en Afganistan door verkiezingen zijn gekozen. Hoe kan ik anders dan de keuze van de meerderheid accepteren? Ik heb zelfs de keuze van het Palestijnse volk voor Hamas verdedigd. Lees mijn posts er op na!. Ik heb deze keuze zelfs toegejuicht. Hamas kan niet langer oppositie voeren maar zelf verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het Palestijnse volk. Dat de regering van Irak heeft besloten tot de doodstraf is NIET mijn keuze. Als je mijn posts naleest, zal daar uit blijken dat ik konsekwent tegen de doodstraf ben. Waar ook ter wereld. Het getuigt van weinig beschaving.

Het is niet mijn geliefde regering in Irak. Waar baseer je die uitspraak op?

Wat ik wel gesteld heb is dat als de Amerikaanse troepen NU uit Irak zouden verdwijnen het geweld pas echt losbarst. Sjiietten (o.l.v. Iran, en plm. 30 jaar lang misbruikt, verkracht, vermoord en verminkt door een soenniettisch Saddam regime) accepteren niet langer onder deze beul te leven. De soennieten daarentegen zien hun oorspronkelijk machtsbasis (onder Saddam) ondermijnt. De Koerden, eveneens slachtoffer van het Saddamregime accepteren ook niet meer dat hun soevereiniteit ter discussie staat.  Kun je je voorstellen wat er met Irak gebeurd als de enige militaire macht aldaar, Amerika, uit Irak verdwijnt? Het wordt een bleodbad die zijn weerga niet kent.

Vanaf het begin was ik (en ben ik) tegen de aanval van Amerika tegen Irak, hoe wreed het regime onder Saddam ook was. Maar na de val van zijn regime is een machtsvacuum ontstaan die momenteel ingevuld wil worden door bloeddorstige fanatici. Fanaticionder sjiietten, onder koerden, onder jihaddisten, onder oud-saddamstrijders. Allen zien de tijd rijp voor de vorming van hun waarheid. Kortom het fanatisme viert hoogtij.

Wist je dat momenteel de meeste doden in Irak vallen door fanatische idioten. Idioten die vanuit hun eigen bekrompen mens en Godsbeeld menen andersgelovigen, andersdenkenden te mogen uitmoorden?

Als de mens gematigheid laat varen is de hel nabij.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 09:22
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 11:09
Is dit filmpje van de Irakeese familie? Of wordt een ander filmpje bedoeld?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 11:57
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.



Je weet echt niet wat je zegt. Hoe kan iemand zo blind zijn? Het is als een nederlander die zegt: ik wou dat nazi duitsland weer de baas was. Of een jood die zegt: ik wou dat ik weer naar een concentratiekamp kon...

Lees eens 'De Vliegeraar'. Aanradertje. (Heb ik al eens eerder gedaan maar ik blijf doorgaan).
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 14:01

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 04:29

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit filmpje van de Irakeese familie? Of wordt een ander filmpje bedoeld?

ja dat is irakeese familie .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.



Je weet echt niet wat je zegt. Hoe kan iemand zo blind zijn? Het is als een nederlander die zegt: ik wou dat nazi duitsland weer de baas was. Of een jood die zegt: ik wou dat ik weer naar een concentratiekamp kon...

Lees eens 'De Vliegeraar'. Aanradertje. (Heb ik al eens eerder gedaan maar ik blijf doorgaan).

Heb het boek: De vliegeraar van Kabul gelezen. Ongelooflijk mooi en interresant boek.

Nefertiti 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 05:51

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

http://www.islamicvideos.net/component/option,com_mtree/task ,viewlink/link_id,446/Itemid,30/

 

wat is er daarna met deze familie gebeurd?

weet iemand dat?

Als iemand ze heeft doodgeschoten dan zal hij zeker in de hel belanden subhanaAllah echt zielig voor hun en voor al die anderemoslims die zo hun huis worden uitgejaagd en in ergste gevallen vermoord en verkracht worden.

Weg met de amerikaanse britse en andere slechte soldaten die er komen om te moorden verkrachten wezen maken...

Mag Allah ze hun verdiende loon geven amin 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

mijn man is 95 procent blind maar zeer gelovig elhamdullilah met blindheid moet je niet spotten elhamdullilah heeft Allah ons veel zicht gegeven,als je een gehandicapte leerd kennen blind doof of wat dan ook dan leer je juist veel van zulke mensen omdat ze toch gewoon door leven zonder boos hier om te zijn.

En sommigen blijven heel hun leven blind of doof...

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 07:02
ik had het over politiek blind, niet over fysiek. Maar goed, de taliban gaan wat mij betreft te gronde en ik kap met deze topic. 
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 07:30
Als dit filmpje echt is en niet in scene is gezet, is dit natuurlijk schandalig en wreed. 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 09:58

ik zag tijdje terug op Nederlandse tv hoe amerikaanse soldaten in afghanistan gedode afghanen (het hoeven geen alqaida of talibanstrijders te zijn, kan ook gewoon een simpele boer zijn die ze voor alqaida of taliban zagen. ze zien soms hun eigen collega's aan voor alqaida) in brand staken om zo te profoceren en zodat de tegenpartij uit hun schuilplaats komt om te vechten.

is dit wat je van een democratische, georganiseerde officiele leger verwacht .  

wat betreft de Taliban, of Afganistan in zijn gheel; het land zit jaren in oorlogen. er heerst veel armoede, analfabetisme etc. ook al zouden er taliban geleerden zijn die goed spreken, weet ik zeker dat er bij uitvoering veel fout gaat/is gegaan. er worden veel dingen gedaan uit cultuur en onwetendheid.

dat de noordelijke alliantie de Amerikanen hebben geholpen betekend niet dat zij beter zijn dan de Taliban of dat ze de amerikanen mogen. zij hebben het puur gedaan om de macht te krijgen.

asalaam aleikum

 

 

  

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 10:37


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 14:58
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

mijn man is 95 procent blind maar zeer gelovig elhamdullilah met blindheid moet je niet spotten elhamdullilah heeft Allah ons veel zicht gegeven,als je een gehandicapte leerd kennen blind doof of wat dan ook dan leer je juist veel van zulke mensen omdat ze toch gewoon door leven zonder boos hier om te zijn.

En sommigen blijven heel hun leven blind of doof...

 

Asalaam Aleikum beste zuster,

Je vertelde eens dat je man Somalisch is en dat hij in Moskee Hidjra in Rotterdam komt. Nu je vertelt dat hij blind is wil ik je vragen of je weet of hij daar ook wel eens de oproep tot het gebed verricht op de Vrijdag. Er is daar wel eens een Somalische broeder die dat doet en die heeft echt een prachtige stem. Nu vraag ik me dus af of dat misschien jouw man is.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Je bent er weer heel sterk inhoudelijk op ingegaan! Klasse! 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:45
Subhana Allah, gelijk heb je broeder murat.  Hoe kun je in Allah Subhana Wa Ta'alaa geloven maar daarnaast Zijn Wetten verwerpen?!. Laa Hawla wa laa Qowwata ila bi Allah
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:47
Daar denken heel veel Molsims heel ander over. En om die nu allemaal weer geen Moslim te nomen. Beetje arrogant hoor..
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:50
Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:55

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.

Beste Moslima66,

Elke mens moet nog veel leren. Maar ik constateer gewoon dat er hele volksstammen Moslims zijn die dit heel anders zien en de sharia niet als ultiem iets zien.

Er zijn maar enkele gevallen waarin je Moslims als niet Moslim mag worden genoemd, en zelfs dan dient dit met grote zorgvuldigheid te gebeuren. Niet in een zin op een forum in ieder geval. Je mag Moslims die de sharia niet wensen niet negeren...

 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:57
In eerste instantie geplaatst door Muslima66


Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.


net zoals degene die aanzetten tot haat en moord van onschuldigen , die treden net zo goed buiten geloof
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Je bent er weer heel sterk inhoudelijk op ingegaan! Klasse! 

 

Wie niet de Shariah accepteert, accepteert niet de wetten van Allah(swt). Wie dat niet kan omdat hij of zij zogenaamd bang is van dwang heeft geen imaan. Wie de Shariah die Profeet Mohammed(saw) uitvoerde niet accepteert, is jammer genoeg niet in bezit van imaan.

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Muslima66

Beste Assur, het heeft niks met arrogantie te maken. Diegene die de
Wetten van Allah Subhana Wa Ta'alaa verwerpt, treedt buiten het geloof. Maar moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je in kennis doen vermeerderen, ik begrijp dat je nog veel moet leren.

Beste Moslima66,

Elke mens moet nog veel leren. Maar ik constateer gewoon dat er hele volksstammen Moslims zijn die dit heel anders zien en de sharia niet als ultiem iets zien.

Er zijn maar enkele gevallen waarin je Moslims als niet Moslim mag worden genoemd, en zelfs dan dient dit met grote zorgvuldigheid te gebeuren. Niet in een zin op een forum in ieder geval. Je mag Moslims die de sharia niet wensen niet negeren...

 

 

 

Je hebt juist gesproken, elk mens moet nog veel leren. Het opdoen van kennis is nooit genoeg. Beste Assur, de Islamitische betekenis van Islam is;
- Het overgeven aan Allah door zich te houden aan Tauwhied (eenheid van Allah).
- En het zich gehoorzaam houden aan Zijn Wetten.
- En het afstand nemen van Shirk (polytheisme) en haar volgelingen.

Je hebt gelijk er zijn gevallen, waar een moslim een kafir wordt middels zijn daden die hij verrichtte. Je kunt iemand niet zomaar een kafir noemen zonder kennis, etc..etc.

Maar diegne die ervan overtuigd is dat het voor iemand toegestaan is om buiten de regels van de Islam te leven is een kafir. Allah Zegt wat als volgt vertaald kan worden:

'En wie een ander godsdienst dan de Islam zoekt, ht zal van hem niet accepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers. (soerat Aali Imraan:85).

Dit is datgene wat ik weet, ik heb het niet zelf uit mijn duim gezuigd. Maar ik heb het van het boek tauwhied vereenvoudigd, gebaseerd op het werk van Abdoellah ibn Ahmed Al-Hoewayl. Verkrijgbaar in de Islamitische boekenwinkels.

Met vriendelijke groeten,
Muslima




Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:20

Beste Moslima66,

Ik weet best hoor dat je het niet uit je duim zuigt.

Ook ik ben nog lang niet uitgeleerd.

Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:25

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 08:49
In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste Moslima66,

Ik weet best hoor dat je het niet uit je duim zuigt.

Ook ik ben nog lang niet uitgeleerd.

Assur

Okay dan is het goed. Enne nog veel plezier met leren :).
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, is er al minstens ��n ongelovige, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof.

Salaam Nefertiti,


En nog liegen ook!!! Astaghfirullah mens, doe eerst wat degelijke kennis op van de Islam, zo voorkom je dat je leugens verspreidt over profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam).

 

In het hiernamaals wanneer de mensen voor Yaum alQiyama verzameld worden, zullen ze niet alleen naakt en onbesneden zijn, maar ook erg dorstig. Er is een rivier, zoeter dan honing, witter dan melk en kouder dan sneeuw, dat al Haud heet. Moslims zullen eruit drinken.

 

Een groep die wil drinken worden door Engelen afgehouden, daarop zal RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) verbaasd reageren en vragen, �waarom? Ze behoren tot mijn Oemmah.� Zijn metgezellen herkent hij van gezicht, maar de mensen uit latere tijden herkent hij aan witte plekken op hun lichaam. Dat zijn sporen van Whudu die de mensen dagelijks op aarde hebben verricht voor de gebeden. De Engelen zullen antwoorden dat hij niet weet wat deze mensen voor vernieuwingen in de religie hebben aangebracht. De rest van de Hadith bespaar ik je.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 09:25

Alles wat ik lees is dat er in het hiernamaals straffen zullen volgen. Ok prima als je daar in geloofd. Maar is het dan ook niet verstandig die straffen effectief over te laten aan Allah? en ze niet zelf al toe te passen?

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.