Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

koran en overspel

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: koran en overspel
    Geplaatst op: 05 september 2006 om 11:18
Assur schreef:
3abd Arra7maan schreef:
Het verontrustende was dat de taliban zoveel moest ingrijpen, omdat velen corrupt waren door overspel te plegen, te stelen en moorden. Wat de taliban deed was ervoor te zorgen dat mensen het goede deden en Allah aanbaden. Zij probeerden een nieuwe generatie te realiseren.



Even terug naar de opmerking waar het voor mij mee begon....

Met andere woorden even opnieuw.

De Taliban deed ervoor zorgen dat de mensen weer de goede dingen gingen doen?

De Taliban zorgde ervoor dat de Afghanen weer gingen bidden?

Dit kunt u niet serieus menen...



Ik had daar al op gereageerd, misschien dat je het gemist hebt.

Ik ben niet van plan een discussie aan te gaan over verhalen van afghanen met verhalen over de taliban.

Ik leg wel graag de Koran uit als het gaat om rechtvaardige strafwetten. Er zijn vaker dit soort topics geweest, het concept van rechtvaardigheid wordt gebruikt om de Islam aan te vallen.

De straf van overspel is bijv de doodstraf d.m.v. steniging. Dat is een rechtvaardige straf, want wat zien we nu. Miljoenen mensen sterven aan de aidsziekte vanwege deze grote zonde, door in rechtvaardigheid te straffen zal deze ziekte verdwijnen. Je zorgt ervoor dat mensen God aanbidden, een nieuwe generatie zal niet opgroeien in een samenleving waar deze zonde voorkomt.

 

Bekijk 3abd Arra7maan's Profiel Zoek naar andere berichten van 3abd Arra7maan Stuur Priv�-bericht Toevoegen aan Adresboekje

Hoe kom je daarbij dat de Koran eenduidig steniging als straf stelt voor Overspel?

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 12:36

De doodstraf op overspel komt uit de soennah.

Alhoewel er authentieke overleveringen bestaan die stellen dat er een aaya zou zijn geweest met betrekking tot dit onderwerp, is de huidige wetgeving hieromtrent afkomstig uit de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam).

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 12:45
Ik ben nog onwetend, welke Soennah?


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 12:52

Soennah, beste Assur, is een verzamelnaam voor de profetische traditie welke vervat zijn in de zogenaamde ahadith (overleveringen) over hetgeen de profeet Moehammad (salallahoe alayhi wa sallam) in zijn leven placht te doen, zeggen ofwel stilzweigend placht goed te keuren.

Het is op de Koran na, de meest prominente bron van wetgeving binnen de islam.

In feite zijn beide onlosmakelijk met elkander verbonden en is de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam) onmisbaar en noodzakelijk voor het juiste begrip van de Koraanische aaya's.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Soennah, beste Assur, is een verzamelnaam voor de profetische traditie welke vervat zijn in de zogenaamde ahadith (overleveringen) over hetgeen de profeet Moehammad (salallahoe alayhi wa sallam) in zijn leven placht te doen, zeggen ofwel stilzweigend placht goed te keuren.

Het is op de Koran na, de meest prominente bron van wetgeving binnen de islam.

In feite zijn beide onlosmakelijk met elkander verbonden en is de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam) onmisbaar en noodzakelijk voor het juiste begrip van de Koraanische aaya's.



Beste Aboe_Hassan,

Ik had mijn vraag beter moeten formuleren.

Welke Soennah bedoel je en waar kan ik die vinden in de Koran?

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:02

Precies Abou Hassan,

De steniging als straf komt voort uit een deel van de soennah. De koran kent een andere straf toe aan overspel.

Maar wellicht zijn er moslims die denken dat Allah zijn dag niet had toen hij dat vers in de Koran gaf. En misschien is het beter mensen te geloven die een overlevering over de profeet vertellen zelfs als die overlevering in tegenspraak is met de Koran.?

Het moet haast wel gezien de vele gebruiken in de Islaamwereld.:-)

Zelfs het woord Shariah is een aanfluiting.

Het is niet gebaseerd op Allah,s woorden. zelfs niet op die van Mohamed.

Maar blijkbaar kent de Islam vele profeten na Mohamed want de meeste stellingen uit de Islam zijn uit een tijd ver na Mohamed.

Ik verbaas me telkens weer opnieuw hoe Moslims de woorden uit de Koran naast zich neer kunnen leggen ten behoeve van overleveringen.

Het mag dan zijn dat een Moslim een bepaalde waarde toekent aan de Koran maar het is tevens zo dat deze gelijk ondergeschikt gemaakt wordt wanneer deze in tegenspraak verkeerd met dat deel van de Soennah die men voor eigen gerief geldig denkt.

Dat de redenatie die men volgt rammelt aan alle kanten maakt blijkbaar niks uit.:-)

igenlijk is het vanuit de rede beschouwt een bijzonder zielige vertoning.

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:07

Ik vrees dat je het wederom ongelukkig geformuleerd hebt.

Ik zal het wat duidelijker uitleggen.

De Koraan is het heilige boek en het woord van Allah.

De regels/verzen waaruit dit boek bestaat noemen we aaya (meervoud aayaad).

Dan zijn er nog profetische overleveringen welke we hadith noemen (meervoud ahadith).

Deze omvatten zoals eerder gezegd de woorden, daden en levenshouding van de profeet (salallahoe alayhi wa sallam).

Dit laatste noemen wij in een alles omvattende term; de soennah.

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:12

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Precies Abou Hassan,

De steniging als straf komt voort uit een deel van de soennah. De koran kent een andere straf toe aan overspel.

Maar wellicht zijn er moslims die denken dat Allah zijn dag niet had toen hij dat vers in de Koran gaf. En misschien is het beter mensen te geloven die een overlevering over de profeet vertellen zelfs als die overlevering in tegenspraak is met de Koran.?

Het moet haast wel gezien de vele gebruiken in de Islaamwereld.:-)

Zelfs het woord Shariah is een aanfluiting.

Het is niet gebaseerd op Allah,s woorden. zelfs niet op die van Mohamed.

Maar blijkbaar kent de Islam vele profeten na Mohamed want de meeste stellingen uit de Islam zijn uit een tijd ver na Mohamed.

Ik verbaas me telkens weer opnieuw hoe Moslims de woorden uit de Koran naast zich neer kunnen leggen ten behoeve van overleveringen.

Het mag dan zijn dat een Moslim een bepaalde waarde toekent aan de Koran maar het is tevens zo dat deze gelijk ondergeschikt gemaakt wordt wanneer deze in tegenspraak verkeerd met dat deel van de Soennah die men voor eigen gerief geldig denkt.

Dat de redenatie die men volgt rammelt aan alle kanten maakt blijkbaar niks uit.:-)

igenlijk is het vanuit de rede beschouwt een bijzonder zielige vertoning.

Ik stel voor dat je het punt dat je hier tracht te maken eens verduidelijkt met een steekhoudende beargumentatie welke is voorzien van een degelijke islamitische bewijsvoering welke jouw vizie ondersteunt.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:16
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Soennah, beste Assur, is een verzamelnaam voor de profetische traditie welke vervat zijn in de zogenaamde ahadith (overleveringen) over hetgeen de profeet Moehammad (salallahoe alayhi wa sallam) in zijn leven placht te doen, zeggen ofwel stilzweigend placht goed te keuren.

Het is op de Koran na, de meest prominente bron van wetgeving binnen de islam.

In feite zijn beide onlosmakelijk met elkander verbonden en is de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam) onmisbaar en noodzakelijk voor het juiste begrip van de Koraanische aaya's.



Beste Aboe_Hassan,

Ik had mijn vraag beter moeten formuleren.

Welke Soennah bedoel je en waar kan ik die vinden in de Koran?

Assur

Er is geen Soennah in de Koran Assur.

Moslims halen een meestal een rext uit de koran aan dat men de profeet moet volgen als kapstok voor diverse gebruiken.

De soenah ontstond pas meer dan honderd jaar nadat Mohamed gestorven was. Bij de eerste Moslims waren woorden uit de Sounah verboden op straffe van dood.

Zowel de Soeniten (van het woord soennah) als de Shiiten volgen voor een deel een andere soennah.

Daarom de verschillen.

De Koran doet er echt helemaal niet toe.

Geen Moslim die de woorden uit de Koran lezen wil zonder uitleg vanuit de Soennah.

Allah is niet echt belangrijk .De woorden vanuit een overlevering des temeer. En geen Moslim die zich er aan stoort dat de overlevering niet de Koran is.

De Koran een duidelijk boek?

Niet voor Moslims want zij kunnen deze niet lezen en begrijpen zonder dat deel van de  Soennah dat hun mannier van Moslim zijn ondersteunt.

Vandaar de vele stromingen de vele verschillende Shariah intrepetaties etc.

 

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:21
Ik dank u beide voor uw uitleg!




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:28
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Precies Abou Hassan,

De steniging als straf komt voort uit een deel van de soennah. De koran kent een andere straf toe aan overspel.

Maar wellicht zijn er moslims die denken dat Allah zijn dag niet had toen hij dat vers in de Koran gaf. En misschien is het beter mensen te geloven die een overlevering over de profeet vertellen zelfs als die overlevering in tegenspraak is met de Koran.?

Het moet haast wel gezien de vele gebruiken in de Islaamwereld.:-)

Zelfs het woord Shariah is een aanfluiting.

Het is niet gebaseerd op Allah,s woorden. zelfs niet op die van Mohamed.

Maar blijkbaar kent de Islam vele profeten na Mohamed want de meeste stellingen uit de Islam zijn uit een tijd ver na Mohamed.

Ik verbaas me telkens weer opnieuw hoe Moslims de woorden uit de Koran naast zich neer kunnen leggen ten behoeve van overleveringen.

Het mag dan zijn dat een Moslim een bepaalde waarde toekent aan de Koran maar het is tevens zo dat deze gelijk ondergeschikt gemaakt wordt wanneer deze in tegenspraak verkeerd met dat deel van de Soennah die men voor eigen gerief geldig denkt.

Dat de redenatie die men volgt rammelt aan alle kanten maakt blijkbaar niks uit.:-)

igenlijk is het vanuit de rede beschouwt een bijzonder zielige vertoning.

Ik stel voor dat je het punt dat je hier tracht te maken eens verduidelijkt met een steekhoudende beargumentatie welke is voorzien van een degelijke islamitische bewijsvoering welke jouw vizie ondersteunt.

 

Oke zeg maar over welk gedeelte van mijn post:-)

Laten we vooraf vastellen wat jouw definitie is van Islamitsch zodat we niet langs elkaar gaan praten.

 

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 13:41

Oke zeg maar over welk gedeelte van mijn post:-)

Laten we vooraf vastellen wat jouw definitie is van Islamitsch zodat we niet langs elkaar gaan praten.

Die laatste uitnodiging deedt ik v��rdat ik je post las aangaande jouw vizie met betrekking tot de soennah van onze geliefde profeet (salallahoe alayhi wa sallam).

Nu ik gelezen heb dat je de soennah verwerpt, is een verdere uitleg/debat aangaande jouw standpunten geheel overbodig geworden.

Alsmede de nog eventueel te posten reacties van mij in deze topic.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:03

Zoals je wil Aboe Hassan :-)

Maar leuk dat je eventueel nog reacties wilt plaatsen over dit topic.

Zoals sommige al aangaven is de straf voor Overspel in de Soennah anders dan die in de Koran. (Is het nodig dat ik het vers uit de koran plaats dat over overspel gaat? )

Verder ben ik toch wel benieuwd hoe sommige moslims dit verschil tussen de Soennah en de koran zullen proberen weg te lullen.

Een vraagje en je hoeft niet echt te antwoorden.

Wanneer de Soenah echt op mohamed berust in dit opzicht Was Mohameds inzicht en oordeel dan beter dan de vers die hij ontving van Allah in de Koran?

Of was hij hier dwalende?

 

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:17

Wellicht zou je de aaya kunnen aanhalen waarvan jij denkt dat deze een expliciete strafmaat voor de zonde van overspel noemd.

Er is in deze namelijk in het geheel geen tegenstrijdigheid met de soennah.

De bewijsvoering voor de doodstraf middels steniging zal ik maar achterwege laten gezien het feit dat je de soennah verwerpt.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:35

Ik denk helemaal niks Aboe Hassan :-)

Maar ik kan wanneer je wil de aaya aanhalen en dan kun jij zeggen dat deze niet is zoals hij is.

Wellicht dat deze ayaa aanvulling behoeft waarin Allah binnen deze Ayaa niet heeft voorzien?

Zou kunnnen. Wellicht zijn de woorden van Allah niet absoluut voor sommigen.

Maar wanneer jij de Ayaa naar de Soennah overlevering wil lullen dan ben ik echt benieuwd hoe je dat doet:-)

Laat maar eens zien hoe een lichte lijfstraf (de Koran) kan veranderen in een wrede doodstraf (de Soennah)

En laat Allah wanneer Hij bestaat je getuige zijn aandachtig Zijn woorden dat een ieder vervloekt is die Zijn woorden veranderd.

Dus doe je best maar.

Alle aandacht naar Jouw .

 

 

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:45

Ik wil je eerst doch vooral verzoeken om van mannelijke geslachtsdelen geen werkwoorden te maken om die vervolgens tot mij te richten.

Verder herhaal ik mijn verzoek.

Graag zou ik zien dat je de aaya even plaatst.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:09

(Van 't Internet Overgekopieerd)

"Er kwam naar de profeet vzmh.een vrouw van Ghamid en zei: "ik heb overspel gepleegd, reinig mij aldus. Hij vzmh draaide haar weg. �De volgende dag zei zij: �Allah�s boodschapper, waarom draai je mij weg? Misschien draai je mij weg zoals je Ma�iz hebt weggedraaid. Bij Allah Geprezen en Verheven is Hij, ik ben zwanger geworden.�Hij vzmh. zei: "Goed, als je erop staat, vertrek dan totdat je bevallen bent (van je kind).� Toen zij bevallen was kwam zij met haar kind (gewikkeld) in eendoek en zei: �Hier is het kind aan wie ik geboorte heb gegeven.�

 

Hij vzmh zei: "Ga en geef hem borstvoeding totdat je hem speent.� Toen zij hem had gespeend, ging zij naar Hem vzmh., hier is hij, ik heb hem gespeenden hij eet voedsel.�

Hij (de profeet vzmh) vertrouwde het kind toe aan ��n van de Moslims en verkondigde daarna de straf. En zij werd in een kuil geplaatst die tot haar borst kwam en Hij (de profeet vzmh). beval de mensen en zij stenigden haar. Khalid b. Walid kwam naar voren met een steen die hij tegen haar hoofd gooide en er kwam een spoor bloed op het gezicht van Khalid en zo raakte hij haar. De profeet vzmh hoorde zijn (Khalids) vloek die hij naar haar smeet.

Daarop zei Allah�s boodschapper vzmh.:�Khalid wees vriendelijk. Bij Hem in Wiens Hand mijn leven is, zijheeft zo�n berouw getoont dat zelfs een slechte belastingverzamelaar (iets wat door de profeet wordt vervloekt uit pre�slamitische periodes) berouw zou hebben, Hij vergeven zou worden. Vervolgens gaf hij vzmh het bevel over haar te bidden, hij vzmh bad over haar en zij werd begraven. (Moeslim)

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:14

De bijbel aanvaarden jullie voor groot deel ook h�?
Ooit de vers gelezen ..

zij die vrij van zonden zijn werpe de eerste steen.Johannes 8:7

Ook voor mohamed was het stenigen bij overspel al gewoonte .. zowat heel de sharia is afkomst uit oud joodse gebruiken. Jezus ging hier echter tegen in.
Vermits Jezus volgens jullie ook belangrijke profeet is. En boodschapper van God .. hoe kunnen ze elkaar dan tegenspreken?

Of denken jullie vrij van zonden te zijn ?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


(Van 't Internet Overgekopieerd)"Er kwam naar de profeet vzmh.een vrouw van Ghamid en zei: "ik heb overspel gepleegd, reinig mij aldus. Hij vzmh draaide haar weg. �De volgende dag zei zij: �Allah�s boodschapper, waarom draai je mij weg? Misschien draai je mij weg zoals je Ma�iz hebt weggedraaid. Bij Allah Geprezen en Verheven is Hij, ik ben zwanger geworden.�Hij vzmh. zei: "Goed, als je erop staat, vertrek dan totdat je bevallen bent (van je kind).� Toen zij bevallen was kwam zij met haar kind (gewikkeld) in eendoek en zei: �Hier is het kind aan wie ik geboorte heb gegeven.�



Hij vzmh zei: "Ga en geef hem borstvoeding totdat je hem speent.� Toen zij hem had gespeend, ging zij naar Hem vzmh., hier is hij, ik heb hem gespeenden hij eet voedsel.�


Hij (de profeet vzmh) vertrouwde het kind toe aan ��n van de Moslims en verkondigde daarna de straf. En zij werd in een kuil geplaatst die tot haar borst kwam en Hij (de profeet vzmh). beval de mensen en zij stenigden haar. Khalid b. Walid kwam naar voren met een steen die hij tegen haar hoofd gooide en er kwam een spoor bloed op het gezicht van Khalid en zo raakte hij haar. De profeet vzmh hoorde zijn (Khalids) vloek die hij naar haar smeet.


Daarop zei Allah�s boodschapper vzmh.:�Khalid wees vriendelijk. Bij Hem in Wiens Hand mijn leven is, zijheeft zo�n berouw getoont dat zelfs een slechte belastingverzamelaar (iets wat door de profeet wordt vervloekt uit pre�slamitische periodes) berouw zou hebben, Hij vergeven zou worden. Vervolgens gaf hij vzmh het bevel over haar te bidden, hij vzmh bad over haar en zij werd begraven. (Moeslim)




Wat een walgelijk verhaal
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:53

Je kunt onmogelijk, lijfstraffen uit de zevende-eeuw toepasbaar verklaren in de wereld van nu. Wij leven niet meer zoals toen, we leven in een andere tijd waarin je gewoon mag leven en waarin je vreedzaam kunt functioneren. Met elkaar en naast elkaar ongeacht je geloof. Verdraagzaamheid en rechtvaardigheid moeten volgens mij de boventoon voeren. Ook moslims mogen met hun tijd meegaan. En dat doe ik en daar kom ik gewoon voor uit.

Je kan opmerken dat de vrijheid toch niet volledig is vermits in de Koran de 'ongelovigen' geregeld met straffen door God bedacht worden. Vooreerst is het evenwel zo dat het in dergelijk verzen stuk voor stuk God is die straft; nergens geeft de Koran mensen de toestemming anderen te straffen voor hun ongeloof. Alleen God kan immers oordelen over geloof en kan daar gevolgen aan vastknopen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 02:40

Assalaamoe alaykoem aan diegenen welke de rechte leiding volgen;

Omdat ik al voel welke zinloze kant deze discussie op gaat, zal ik nog even een aantal zaken uiteenzetten alvorens ik mij weer met iets nuttigers zal gaan bezighouden insha Allah.

Wellicht dat je de betreffende aaya niet zou gauw wist te vinden, Druideherne, maar ik ben je graag van dienst.

Met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid bedoelde je aaya 2 van soerah Annoer en de conclusie die vaak door velen voorbarig aan deze tekst wordt verbonden is helaas onjuist.

Allah zegd in deze aaya:

"Alzzaniyatoe waalzzanie faijlidoe koella wahidin minhoema mi-ata jaldatin"

Deze aaya wordt echter veelal foutief vertaald.

Wanneer we de Nederlandse vertaling er even bijpakken dan lezen we:

"Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen"

We zien dus dat de woorden "Alzzaniyatoe waalzzanie" worden vertaald met echtbreker en echtbreekster.

De juiste vertaling zou echter moeten zijn "de pleegster en pleger van zinna" of "de vrouw en de man die zich aan zinna schuldig maken" want dit is in feite de betekenis van "Alzzaniyatoe waalzzanie".

Het begrip "zinna" wil zoveel zeggen als "onwettig seksueel verkeer" hetgeen zowel tussen getrouwde als ongetrouwde personen plaats kan hebben.

Wanneer iemand dus zinna pleegd, is hij/zij daarmee nog niet perdefinitie een overspelige of een echtbreker/ster maar andersom is dit wel het geval.

Dus uit enkel en alleen de aaya kunnen wij niet opmaken of het nou om gehuwde of ongehuwde plegers van zinna gaat en h��r gaan de vertalingen dus de mist in. Zij nemen namelijk zondermeer aan dat het om gehuwde personen gaat.

Ik heb al vaker gezegd dat kennis van de Arabische taal een strikte noodzaak is om de nobele Koraan op de juiste manier te begrijpen en dat blijkt nog maar eens.

Voorts, wat het onderscheid aangaande gehuwde en ongehuwde personen betreft, dit kunnen wij opmaken uit de soennah van onze geliefde profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) die de voornoemde aaya uitlegde en heeft toegepast alszijnde geldende voor �ngehuwde personen.

Hier volgen nog enkele authentieke ahadith (exclusief de reeds eerder genoemde hadith door Marokkaantje), waaruit blijkt dat de profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) de doodstraf middels steniging ten uitvoer placht te leggen.

Uit de eerst aangehaalde overlevering zal tevens blijken dat de strafmaat zoals terug te vinden is in Annoer:2, toegepast werd op ongehuwde schuldigen aan zinna en niet op echtbrekers/echtbreeksters welke deze zonde begingen.

Verder zal uit verscheidene ahadith blijken dat de doodstraf middels steniging, in tegenstelling tot wat men vaak valselijk beweerd, zowel op mannen als op vrouwen werd toegepast.

Narrated Abu Huraira and Zaid bin Khalid:

Two men had a dispute in the presence of Allah's Apostle. One of them said, "O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws." The other who was wiser, said, "Yes, O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws and allow me to speak. The Prophet said, "Speak." He said, "My son was a laborer serving this (person) and he committed illegal sexual intercourse with his wife, The people said that my son is to be stoned to death, but I ransomed him with one-hundred sheep and a slave girl. Then I asked the learned people, who informed me that my son should receive one hundred lashes and will be exiled for one year, and stoning will be the lot for the man's wife." Allah's Apostle said, "Indeed, by Him in Whose Hand my soul is, I will judge between you according to Allah's Laws: As for your sheep and slave girl, they are to be returned to you." Then he scourged his son one hundred lashes and exiled him for one year. Then Unais Al-Aslami was ordered to go to the wife of the second man, and if she confessed (the crime), then stone her to death. She did confess, so he stoned her to death.

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Narrated Jabir bin Abdullah Al-Ansari:

A man from the tribe of Bani Aslam came to Allah's Apostle and Informed him that he had committed illegal sexual intercourse and bore witness four times against himself. Allah's Apostle ordered him to be stoned to death as he was a married Person.

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Narrated 'Abdullah bin 'Umar:

The Jews came to Allah's Apostle and told him that a man and a woman from amongst them had committed illegal sexual intercourse. Allah's Apostle said to them, "What do you find in the Torah (old Testament) about the legal punishment of Ar-Rajm (stoning)?" They replied, (But) we announce their crime and lash them." Abdullah bin Salam said, "You are telling a lie; Torah contains the order of Rajm." They brought and opened the Torah and one of them solaced his hand on the Verse of Rajm and read the verses preceding and following it. Abdullah bin Salam said to him, "Lift your hand." When he lifted his hand, the Verse of Rajm was written there. They said, "Muhammad has told the truth; the Torah has the Verse of Rajm. The Prophet then gave the order that both of them should be stoned to death. ('Abdullah bin 'Umar said, "I saw the man leaning over the woman to shelter her from the stones."

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Ibn Abbas (Allah be pleased with him) reported: Mention was made of li'an in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him). And Asim b. 'Adi passed a remark about it and then turned away, and a man of his tribe came to him complaining that he had found a man with his wife, whereupon 'Asim said: I have been taken by my words. He took him to Allah's Messenger (may peace be upon him) and told him about the man whom he had found with his wife and this man was a lean, yellow-coloured man with lank hair, and the person who was accused of committing adultery with her (his wife) had fleshy shanks, with wheat complexion and heavy bulk. Allah's Messenger (may peace be upon him) said: O Allah, make (this case) manifest. And as she gave birth to a child, whose face resembled that person about whom her husband had made mention that he had found her with, and Allah's Messenger (may peace be, upon him) had asked them to invoke curses. A person said to Ibn 'Abbas (Allah be pleased with him): Is she (that woman) about whom Allah's Messenger (may peace be upen him) (said):" If I were to stone anybody without evidence, I would have stoned her"? Ibn 'Abbas (Allah be pleased with him) said: No, it is not she. That woman was one who openly spread evil in society. This hadith has been narrated on the authority of Ibn 'Abbas (Allah be pleased with them) through another chain of transmitters with the addition of these words: 'With flesh, and curly tangled hair."

Sahih Moeslim

Imran b. Husain reported that a woman from Juhaina came to Allah's Apostle (may peace be upon him) and she had become pregnant because of adultery. She said: Allah's Apostle, I have done something for which (prescribed punishment) must be imposed upon me, so impose that. Allah's Apostle (may peace be upon him) called her master and said: Treat her well, and when she delivers bring her to me. He did accordingly. Then Allah's Apostle (may peace be upon him) pronounced judgment about her and her clothes were tied around her and then he commanded and she was stoned to death. He then prayed over her (dead body). Thereupon Umar said to him: Allah's Apostle, you offer prayer for her, whereas she had committed adultery! Thereupon he said: She has made such a repentance that if it were to be divided among seventy men of Medina, it would be enough. Have you found any repentance better than this that she sacr ficed her life for Allah, the Majestic?

Sahih Moeslim

Narrated Jabir ibn Abdullah: A man committed fornication with a woman. So the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) ordered regarding him and the prescribed punishment of flogging was inflicted on him. He was then informed that he was married. So he commanded regarding him and he was stoned to death.

Soenan Aboe Dawoed (sahih)

Narrated An-Nu'man ibn Bashir:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: about a man who had (unlawful) intercourse with his wife's slave girl: If she made her lawful for him, he will be flogged one hundred lashes; if she did not make her lawful for him, I shall stone him.

Soenan Aboe Dawoed (sahih)

En dit is nog slechts een greepje uit de authentieke ahadith die er over dit onderwerp te vinden zijn en welke de authenticiteit en correctheid van de doodstraf middels steniging bevestigen.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:27

Hoeveel woorden je ook gebruikt, de tekst dien je te plaatsen in de context van de tijd en cultuur waarin deze straffen werden uitgevoerd.

Anno 2006 is het verwerpelijk.

Misschien is een tussenvoorstel mogelijk dat moslims, die de strikte Koran na wensen te leven, conform deze wetten straffen. Ik denk daarbij o.a. aan Jijuu, Taqwa, jij, etc.

De beul zal ik echter niet zijn.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:43

Het was slechts een beknopte toelichting aangaande de islamitische strafmaat voor overspel.

Met alle respect, heb ik wel wat beters te doen dan mijzelf bezig te houden met wat jullie nu wel of niet bij deze tijd vinden passen, of jullie je nu wel of niet kunnen vinden in de islamitische shari'a en hoe erg jullie het allemaal wel niet vinden wat die enge islam allemaal voorschrijft.

Dus indien er nog mensen zijn die inhoudelijk wensen te reageren op de islamitische bewijsvoeringen of nog een korte uitleg zouden willen hebben over ��n van de bovengenoemde punten, prima.

Op de rest heb ik geen tijd noch zin te reageren.

Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:45

*Kimmie*, er zijn zeer strikte voorwaardes waaraan voldaan dient te worden alvorens men zou kunnen overgaan tot de tenuitvoerlegging van een dergelijke strafmaat.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:51

assalaamo3alaikom  broeder Aboe hassan maschallah  je hebt het goed uitgelegd .

barakallahofik .

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:54

Wa fiekoem barakah agie.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 03:57
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

(Van 't Internet Overgekopieerd)

"Er kwam naar de profeet vzmh.een vrouw van Ghamid en zei: "ik heb overspel gepleegd, reinig mij aldus. Hij vzmh draaide haar weg. �De volgende dag zei zij: �Allah�s boodschapper, waarom draai je mij weg? Misschien draai je mij weg zoals je Ma�iz hebt weggedraaid. Bij Allah Geprezen en Verheven is Hij, ik ben zwanger geworden.�Hij vzmh. zei: "Goed, als je erop staat, vertrek dan totdat je bevallen bent (van je kind).� Toen zij bevallen was kwam zij met haar kind (gewikkeld) in eendoek en zei: �Hier is het kind aan wie ik geboorte heb gegeven.�

 

Hij vzmh zei: "Ga en geef hem borstvoeding totdat je hem speent.� Toen zij hem had gespeend, ging zij naar Hem vzmh., hier is hij, ik heb hem gespeenden hij eet voedsel.�

Hij (de profeet vzmh) vertrouwde het kind toe aan ��n van de Moslims en verkondigde daarna de straf. En zij werd in een kuil geplaatst die tot haar borst kwam en Hij (de profeet vzmh). beval de mensen en zij stenigden haar. Khalid b. Walid kwam naar voren met een steen die hij tegen haar hoofd gooide en er kwam een spoor bloed op het gezicht van Khalid en zo raakte hij haar. De profeet vzmh hoorde zijn (Khalids) vloek die hij naar haar smeet.

Daarop zei Allah�s boodschapper vzmh.:�Khalid wees vriendelijk. Bij Hem in Wiens Hand mijn leven is, zijheeft zo�n berouw getoont dat zelfs een slechte belastingverzamelaar (iets wat door de profeet wordt vervloekt uit pre�slamitische periodes) berouw zou hebben, Hij vergeven zou worden. Vervolgens gaf hij vzmh het bevel over haar te bidden, hij vzmh bad over haar en zij werd begraven. (Moeslim)

 

Met alle respect: dit is om te kotsen!

Overspel gebeurt nu eenmaal (is mij ook ooit een keer gebeurd, eerlijk gezegd), omdat mensen nu eenmaal mensen zijn, en het gewoon in onze aard zit.  Ik zeg niet dat je daar dan niet tegen kan vechten, maar dat het altijd te voorkomen is, is een utopie. 
Dus volgens de 'geliefde en liefdevolle' profeet Mohammed zou ik nu gestenigd moeten worden met zijn zegen??? Hou zulke onzin in de middeleeuwen, waar ze thuishoort.

kimmi die hadieth snap je niet volgens mij ?

 

de profeet vrede zij met hem stuurde deze vrouw telkens weg zodat zij berouw zou hebben en veder gaat met haar leven .

maar deze  maschallah vrouw  wou toch gereinigd worden van haar zonden .

en de islaam is voor alletijden  kimmi maar dat wist je al>

 

Overgeleverd door Abdullah b. Boeraida die vertelde op het gezag van zijn vader dat Ma�iz b. Maalik al-Aslamie naar Allahs boodschapper kwam en zei: �Allahs boodschapper, ik heb een grote fout begaan; ik heb overspel gepleegd en ik verlang er naar dat jij mij zuivert.� Hij draaide hem van zich af. De volgende dag, kwam hij (Ma�iz) opnieuw naar hem en zei: �Allahs boodschapper, ik heb overspel gepleegd.� Allahs boodschapper draaide hem voor de tweede keer van zich weg en stuurde hem naar zijn mensen en zei: �Weten jullie of er iets mis is met zijn hersens?� Zij ontkenden dat en zeiden: �Wij kennen hem alleen als een verstandige goede man onder ons, zover wij kunnen beoordelen.�

Hij (Ma�iz) kwam voor de derde keer en hij (de profeet ) stuurde hem weg zoals de voorgaande keren. Hij vroeg over hem en zij informeerden hem dat er niets mis was met hem of met zijn hoofd. Toen het de vierde keer was, werd er een kuil voor hem gegraven en de profeet sprak een oordeel over hem uit en hij werd gestenigd
.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:00
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Assalaamoe alaykoem aan diegenen welke de rechte leiding volgen;

Omdat ik al voel welke zinloze kant deze discussie op gaat, zal ik nog even een aantal zaken uiteenzetten alvorens ik mij weer met iets nuttigers zal gaan bezighouden insha Allah.

Wellicht dat je de betreffende aaya niet zou gauw wist te vinden, Druideherne, maar ik ben je graag van dienst.

Met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid bedoelde je aaya 2 van soerah Annoer en de conclusie die vaak door velen voorbarig aan deze tekst wordt verbonden is helaas onjuist.

Allah zegd in deze aaya:

"Alzzaniyatoe waalzzanie faijlidoe koella wahidin minhoema mi-ata jaldatin"

Deze aaya wordt echter veelal foutief vertaald.

Wanneer we de Nederlandse vertaling er even bijpakken dan lezen we:

"Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen"

We zien dus dat de woorden "Alzzaniyatoe waalzzanie" worden vertaald met echtbreker en echtbreekster.

De juiste vertaling zou echter moeten zijn "de pleegster en pleger van zinna" of "de vrouw en de man die zich aan zinna schuldig maken" want dit is in feite de betekenis van "Alzzaniyatoe waalzzanie".

Het begrip "zinna" wil zoveel zeggen als "onwettig seksueel verkeer" hetgeen zowel tussen getrouwde als ongetrouwde personen plaats kan hebben.

Wanneer iemand dus zinna pleegd, is hij/zij daarmee nog niet perdefinitie een overspelige of een echtbreker/ster maar andersom is dit wel het geval.

Dus uit enkel en alleen de aaya kunnen wij niet opmaken of het nou om gehuwde of ongehuwde plegers van zinna gaat en h��r gaan de vertalingen dus de mist in. Zij nemen namelijk zondermeer aan dat het om gehuwde personen gaat.

Ik heb al vaker gezegd dat kennis van de Arabische taal een strikte noodzaak is om de nobele Koraan op de juiste manier te begrijpen en dat blijkt nog maar eens.

Voorts, wat het onderscheid aangaande gehuwde en ongehuwde personen betreft, dit kunnen wij opmaken uit de soennah van onze geliefde profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) die de voornoemde aaya uitlegde en heeft toegepast alszijnde geldende voor �ngehuwde personen.

Hier volgen nog enkele authentieke ahadith (exclusief de reeds eerder genoemde hadith door Marokkaantje), waaruit blijkt dat de profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) de doodstraf middels steniging ten uitvoer placht te leggen.

Uit de eerst aangehaalde overlevering zal tevens blijken dat de strafmaat zoals terug te vinden is in Annoer:2, toegepast werd op ongehuwde schuldigen aan zinna en niet op echtbrekers/echtbreeksters welke deze zonde begingen.

Verder zal uit verscheidene ahadith blijken dat de doodstraf middels steniging, in tegenstelling tot wat men vaak valselijk beweerd, zowel op mannen als op vrouwen werd toegepast.

Narrated Abu Huraira and Zaid bin Khalid:

Two men had a dispute in the presence of Allah's Apostle. One of them said, "O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws." The other who was wiser, said, "Yes, O Allah's Apostle! Judge between us according to Allah's Laws and allow me to speak. The Prophet said, "Speak." He said, "My son was a laborer serving this (person) and he committed illegal sexual intercourse with his wife, The people said that my son is to be stoned to death, but I ransomed him with one-hundred sheep and a slave girl. Then I asked the learned people, who informed me that my son should receive one hundred lashes and will be exiled for one year, and stoning will be the lot for the man's wife." Allah's Apostle said, "Indeed, by Him in Whose Hand my soul is, I will judge between you according to Allah's Laws: As for your sheep and slave girl, they are to be returned to you." Then he scourged his son one hundred lashes and exiled him for one year. Then Unais Al-Aslami was ordered to go to the wife of the second man, and if she confessed (the crime), then stone her to death. She did confess, so he stoned her to death.

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Narrated Jabir bin Abdullah Al-Ansari:

A man from the tribe of Bani Aslam came to Allah's Apostle and Informed him that he had committed illegal sexual intercourse and bore witness four times against himself. Allah's Apostle ordered him to be stoned to death as he was a married Person.

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Narrated 'Abdullah bin 'Umar:

The Jews came to Allah's Apostle and told him that a man and a woman from amongst them had committed illegal sexual intercourse. Allah's Apostle said to them, "What do you find in the Torah (old Testament) about the legal punishment of Ar-Rajm (stoning)?" They replied, (But) we announce their crime and lash them." Abdullah bin Salam said, "You are telling a lie; Torah contains the order of Rajm." They brought and opened the Torah and one of them solaced his hand on the Verse of Rajm and read the verses preceding and following it. Abdullah bin Salam said to him, "Lift your hand." When he lifted his hand, the Verse of Rajm was written there. They said, "Muhammad has told the truth; the Torah has the Verse of Rajm. The Prophet then gave the order that both of them should be stoned to death. ('Abdullah bin 'Umar said, "I saw the man leaning over the woman to shelter her from the stones."

Sahih Boechari & Sahih Moeslim

Ibn Abbas (Allah be pleased with him) reported: Mention was made of li'an in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him). And Asim b. 'Adi passed a remark about it and then turned away, and a man of his tribe came to him complaining that he had found a man with his wife, whereupon 'Asim said: I have been taken by my words. He took him to Allah's Messenger (may peace be upon him) and told him about the man whom he had found with his wife and this man was a lean, yellow-coloured man with lank hair, and the person who was accused of committing adultery with her (his wife) had fleshy shanks, with wheat complexion and heavy bulk. Allah's Messenger (may peace be upon him) said: O Allah, make (this case) manifest. And as she gave birth to a child, whose face resembled that person about whom her husband had made mention that he had found her with, and Allah's Messenger (may peace be, upon him) had asked them to invoke curses. A person said to Ibn 'Abbas (Allah be pleased with him): Is she (that woman) about whom Allah's Messenger (may peace be upen him) (said):" If I were to stone anybody without evidence, I would have stoned her"? Ibn 'Abbas (Allah be pleased with him) said: No, it is not she. That woman was one who openly spread evil in society. This hadith has been narrated on the authority of Ibn 'Abbas (Allah be pleased with them) through another chain of transmitters with the addition of these words: 'With flesh, and curly tangled hair."

Sahih Moeslim

Imran b. Husain reported that a woman from Juhaina came to Allah's Apostle (may peace be upon him) and she had become pregnant because of adultery. She said: Allah's Apostle, I have done something for which (prescribed punishment) must be imposed upon me, so impose that. Allah's Apostle (may peace be upon him) called her master and said: Treat her well, and when she delivers bring her to me. He did accordingly. Then Allah's Apostle (may peace be upon him) pronounced judgment about her and her clothes were tied around her and then he commanded and she was stoned to death. He then prayed over her (dead body). Thereupon Umar said to him: Allah's Apostle, you offer prayer for her, whereas she had committed adultery! Thereupon he said: She has made such a repentance that if it were to be divided among seventy men of Medina, it would be enough. Have you found any repentance better than this that she sacr ficed her life for Allah, the Majestic?

Sahih Moeslim

Narrated Jabir ibn Abdullah: A man committed fornication with a woman. So the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) ordered regarding him and the prescribed punishment of flogging was inflicted on him. He was then informed that he was married. So he commanded regarding him and he was stoned to death.

Soenan Aboe Dawoed (sahih)

Narrated An-Nu'man ibn Bashir:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: about a man who had (unlawful) intercourse with his wife's slave girl: If she made her lawful for him, he will be flogged one hundred lashes; if she did not make her lawful for him, I shall stone him.

Soenan Aboe Dawoed (sahih)

En dit is nog slechts een greepje uit de authentieke ahadith die er over dit onderwerp te vinden zijn en welke de authenticiteit en correctheid van de doodstraf middels steniging bevestigen.

Abou Hassan .

Je geeft zelf al aan dat de koran ook verspel bedoelt. Immers je betoogd dat er uit de Ayaa niet kan worden uit gemaakt welke ontucht nu eigenlijk bedoet wordt.

Los hier van een kleine raad . denk nu niet dat alle evrtalers van de koran het fout hebben :-) Endat alleen jouw versie die je wellicht ooit van iemand gehoord hebt de juistezou zijn

Maar goed volgens jouw vertaling heeft god er dus oor gekozen ombeust geen onderscheidt te maken tussen de verschillende vormen van ontucht.

het is dus niet aan de mens om hier iets anders van te maken. en met alle respect ook Mohamed niet.

maar het is twijfelachtig dat zulke walchelijke woorden zoals verwoord in jouw overlevering iets werkelijksmet mohamed vandoen hebben.

En heft jouw God niet gezegd om niets aan zijn woorden toe te voegen?Denk je iet dat wanneer Allah zou willen dat iemand gestenigd of anderzinds gedood moet worden dat hij dat dan niet in de Koran gezet zou hebben?

weet je ik denk dat je heel erg dwaalt.

Laat dat een echte heiden je maar eens zeggen.

Maar goed het is echt nog niet te laat.

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:06

druideHerne dit zei aboe hassen in zijn bericht

 

 

Voorts, wat het onderscheid aangaande gehuwde en ongehuwde personen betreft, dit kunnen wij opmaken uit de soennah van onze geliefde profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) die de voornoemde aaya uitlegde en heeft toegepast alszijnde geldende voor �ngehuwde personen .

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

druideHerne dit zei aboe hassen in zijn bericht

 

 

Voorts, wat het onderscheid aangaande gehuwde en ongehuwde personen betreft, dit kunnen wij opmaken uit de soennah van onze geliefde profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) die de voornoemde aaya uitlegde en heeft toegepast alszijnde geldende voor �ngehuwde personen .

 

 

Wat dus bewijst dat de hadith op gespammem voet staat met de Koran.

Wanneer God geen onderscheidt wil maken mag de mens dat ook niet doen.

Maar blijkbaar weten sommige moslims het beter dan God.

Of denk je werkelijk dat God een soort van debiel is die zich niet weet uit te drukken?Wanneer God iemand wil stenigen dan had hij dat aangegeven.

Wanneer Moslims de Koran serieus nemen zullen ze deze hadith verwerpen.

Want beiden kunnen niet waar zijn.!!

En wanneer iemand ondanks het anders wil zien dan mag die dat uitvechten met God. En het mag dan zo zijn dat jullie de getuigenis graag willen aannemen van een of ander mens. ,maar ik denk dat volgens jullie geloof je dan een groot risico neemt.

En nu we toch de koran aan het bespreken zijn Laat eens zien waar God in de Koran zegt dat je vijf maal per dag bidden moet.

Wederom denk ik dat de koran in vele Moslims ogen niet echt belangrijk is . Dat ze denken dat toen God zei dat de Koran zijn ultieme woorden waren Hij misschien een grapje maakte.

De Koran is toch duidelijk of niet?

Dus laat maar eens zien.

Bewijs maar eens dat een Moslim God volgt en niet een of ander mens die interesant wilde zijn.

 

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.