Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moslims = kinderfabriek

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslims = kinderfabriek
    Geplaatst op: 21 september 2006 om 14:19

zo af en toe neem ik complete topics door op verschillende fora en hier kwam ik dit tegen:

"Islam is inderdaad voor voortplanting zodat er later meer moslims zullen zijn dan anders gelovigen koefaars enz."

gepost door Moslima82 (of iets in die richting)

Aangezien ik al bang was dat ik deze gedachte een keer eerder zou  tegenkomen... ben ik hem dus niet tegengekomen en echt ook letterlijk. Is het inderdaad zo dat de moslimafabriek zoveel mogelijk moslims moet produceren om de islam te laten overheersen? Kunnen we dan niet stellen dat de islam inderdaad om iets anders draait?

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de mensen hier op dit forum denken van de stelling die ik hierboven gequote heb!

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2006 om 14:26
Sorry Aad,

Maar je vergist je. (dat gebeurd je wel vaker hier)



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2006 om 14:34

"Islam is inderdaad voor voortplanting zodat er later meer moslims zullen zijn dan anders gelovigen koefaars enz."

Nee hoor tis geen kinderfabriek,het is bv aangeraden om 2 jaar tussen de kinderen te laten,en verder bepaald Allah hoeveel kinderen we krijgen,

Allah maakt sommige vrouwen vruchtbaar en andere vrouwen onvruchtbaar.

Hoeveel moeders raken zwanger terwijl ze de pil of condoom gebruiken?percies als Allah wil dat je zwanger word dan word je zwanger.

Verder mag een vrouw anticonceptie tijdelijk gebruiken(dus niet jaar in jaar uit)maar een paar maanden bv.

Ook als een vrouw voor haar leven vreest mag ze anticonceptie gebruiken,tevends als de vrouw een hogere leeftijd heeft bereikt mag ze ook anticonceptie gebruiken,

Ook zijn er verschillende verzen in de koraan dat niemand belast word boven zijn of haar vermogen Allah geeft ons dat wat wij dragen kunnen.

Ook over armoede moet men zich geen zorgen maken inshaAllah,

Allah vermeerderd en verminderd voor wie Hij wilt,en hij is de voorziener en we hoeven niet te vrezen voor armoede,

Heb vertrouw in Allah en dan komt het goed inshaAllah.

En is dat zo erg als het aangeraden is om ons voort te planten zodat er veel moslims op de aarde rondlopen?wat is daar mis mee?

Wie 2 meisjes of meer goed opvoed krijgt het paradijs inshaAllah,overal zit beloning in.is een bekende ahadith

En Allah weet het beste.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2006 om 14:37

In eerste instantie geplaatst door Assur

Sorry Aad,

Maar je vergist je. (dat gebeurd je wel vaker hier)



h� assur... je mag me altijd vertellen hoe ik het wel moet zien... en het liefst zonder lange quotes... die zoekt ik het liefst zelf wel op! Oh sh*t vergis ik me nou

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2006 om 14:40

@moslima82

begrijp je hoe de zin die ik van jou heb gequote op mij overkomt? hoe zou die zin op mij overkomen? Voor de rest verschillen we toch van mening over hoe het leven in elkaar zit... alleen ik vind die zin heel beangstigend...

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2006 om 15:24

wat wil je nu horen van ons?

moslims zijn konijnen? wij gaan de wereld overnemen met een leger gebrainwashte zelfmoordterroristen en gaan we al de niet-gelovigen tot slaaf maken?

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2006 om 15:48

Een citaat: "Wij veroveren Europa door de buiken van onze vrouwen".

Kwisvraag: Van wie was deze uitspraak?

 


aadje?

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2006 om 15:53
In eerste instantie geplaatst door Assur

Een citaat: "Wij veroveren Europa door de buiken van onze vrouwen".

Kwisvraag: Van wie was deze uitspraak?

 


aadje?

Dat was een uitspraak van de voormalige koning van Marokko:-) En zo wat?

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2006 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Assur

Een citaat: "Wij veroveren Europa door de buiken van onze vrouwen".

Kwisvraag: Van wie was deze uitspraak?

 


aadje?

Dat was een uitspraak van de voormalige koning van Marokko:-) En zo wat?



Dan ga jij door voor de koelkast. Ik wist het niet. Volgende keer beter Assur.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2006 om 16:05

correctie: ex-president van Algerije. En hij zei eigenlijk meer dat onze atoombommen in de baarmoeders van onze vrouwen zitten.

Iemand moet toch opdraaien voor die aowers!

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 15:09

En is dat zo erg als het aangeraden is om ons voort te planten zodat er veel moslims op de aarde rondlopen?wat is daar mis mee?

Wat daar mis mee is, is dat we als we zo doorgaan in 2050 twee aardbollen nodig hebben voor de voorzieningen voor alle mensen!

Zou Allah het fijn vinden dat wij zoveel kinderen krijgen dat er geen ruimte meer is voor een groot deel? En zou Hij het fijn vinden dat we zijn schepping vernietigen doordat we zoveel kinderen baren? Dat lijkt me niet. Waarom kunnen dan geen middelen gebruiken om niet zwanger te raken?

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 16:34

tja dat is het verschil tussen moslims en ongelovigen,

Wij vertrouwen op Allah en weten dat Hij voor ons zorgen gaat,

Fijne avond verder

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2006 om 16:45
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

En is dat zo erg als het aangeraden is om ons voort te planten zodat er veel moslims op de aarde rondlopen?wat is daar mis mee?


Wat daar mis mee is, is dat we als we zo doorgaan�in 2050 twee aardbollen nodig hebben voor�de voorzieningen�voor alle mensen!


Zou Allah het fijn vinden dat wij zoveel kinderen krijgen dat er geen ruimte meer is voor een groot deel? En zou Hij het fijn vinden dat we�zijn schepping vernietigen doordat we zoveel kinderen baren? Dat lijkt me niet. Waarom kunnen dan�geen middelen�gebruiken om niet zwanger te raken?



Hangt er vanaf waar die mensen tevreden mee zijn. Naast ons woont een echtpaar met 3 auto's dat minstens 3 verre vliegreizen per jaar maakt enz.enz... En zo ken ik er genoeg.
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 09:58

De meeste mensen leven nu onder de armoedegrens, en een groot deel leeft er diep onder. Als we alles gelijk verdelen hebben we nu misschien nog net genoeg voor iedereen maar als we zo doorgaan over een aantal jaar niet meer.

Veel kinderen baren gaat ten koste van anderen. Als je anderen lief hebt zorg je ervoor dat je niet teveel kinderen krijgt.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

De meeste mensen leven nu onder de armoedegrens, en een groot deel leeft er diep onder. Als we alles gelijk verdelen hebben we nu misschien nog net genoeg voor iedereen maar�als we zo doorgaan over een aantal jaar�niet meer.


Veel kinderen�baren gaat ten koste van anderen. Als je�anderen lief hebt zorg je ervoor dat je niet teveel kinderen krijgt.



En: ze niet opvoedt tot materialisten. Beide dus.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 16:00
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

De meeste mensen leven nu onder de armoedegrens, en een groot deel leeft er diep onder. Als we alles gelijk verdelen hebben we nu misschien nog net genoeg voor iedereen maar als we zo doorgaan over een aantal jaar niet meer.

Veel kinderen baren gaat ten koste van anderen. Als je anderen lief hebt zorg je ervoor dat je niet teveel kinderen krijgt.

Als je anderen lief hebt dan deel je je bezit met hen. Als we dat doen dan is er genoeg voor iedereen.

Verteld door Aboe Hoeraira:

Allah�s Apostel zei: �Wie Allah rijk heeft gemaakt en niet de zakaat van zijn rijkdom betaalt, diens rijkdom zal op de Dag der Opstanding gemaakt worden tot een kaalhoofdige, giftige,
mannelijke slang met twee zwarte vlekken over de ogen. De slang zal zich om zijn nek slingeren, in zijn wangen bijten en zeggen: �Ik ben jouw rijkdom, ik ben jouw schat.�� Toen reciteerde de Profeet de heilige verzen: �En laat degenen, die gierig zijn, ten opzichte van wat Allah hun van Zijn overvloed heeft gegeven, niet denken, dat het goed voor hen is, neen, het is slecht voor hen. Hetgene, waarmee zij gierig zijn zal op de Dag der Opstanding als een halsband om hun nek worden gelegd. En aan Allah behoort het erfdeel der hemelen en der aarde en Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.� (soera 3:180)

 

Verteld door �Adi bin Hatim hoorde de Profeet zeggen:

�Red jezelf van het hellevuur al is het maar door een halve dadel als liefdadigheid weg te geven.�

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2006 om 16:08
Het feit dat de zakaat een van de pijlers  van de Islam is, geeft de grootsheid weer van de Islam zelf. Het is hoe je het wend of keerd van Hoogstaande Barmhartigheid.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 06:29

Als je anderen lief hebt dan deel je je bezit met hen. Als we dat doen dan is er genoeg voor iedereen.

Maar hoe lang denk je dat we dat volhouden als de wereldbevolking steeds verdubbeld? Misschien zeg je: Allah zorgt dan wel voor ons. Maar Allah geeft ons ook verantwoordelijkheid om voor anderen te zorgen. We kunnen vooruit kijken en ingrijpen als het fout dreigt te gaan. Als we dat niet doen zou Allah ons ter verantwoording kunnen roepen.

In eerste instantie geplaatst door Assur

Het feit dat de zakaat een van de pijlers  van de Islam is, geeft de grootsheid weer van de Islam zelf. Het is hoe je het wend of keerd van Hoogstaande Barmhartigheid.

In Nederland betaalt iedereen al zakaat: belasting die naar sociale zorg en ontwikkelingshulp gaat.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 10:12
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Maar hoe lang denk je dat we dat volhouden als de wereldbevolking steeds verdubbeld? Misschien zeg je: Allah zorgt dan wel voor ons. Maar Allah geeft ons ook verantwoordelijkheid om voor anderen te zorgen. We kunnen vooruit kijken en ingrijpen als het fout dreigt te gaan. Als we dat niet doen zou Allah ons ter verantwoording kunnen roepen.



Wie geeft ons ons dagelijks brood? Is het niet Allah? Het zou morgen kunnen stoppen met regenen voor een lange tijd, wie zal ons dan voeden?


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

En is dat zo erg als het aangeraden is om ons voort te planten zodat er veel moslims op de aarde rondlopen?wat is daar mis mee?

Wat daar mis mee is, is dat we als we zo doorgaan in 2050 twee aardbollen nodig hebben voor de voorzieningen voor alle mensen!

Zou Allah het fijn vinden dat wij zoveel kinderen krijgen dat er geen ruimte meer is voor een groot deel? En zou Hij het fijn vinden dat we zijn schepping vernietigen doordat we zoveel kinderen baren? Dat lijkt me niet. Waarom kunnen dan geen middelen gebruiken om niet zwanger te raken?

Met de rede vind ik veel mis. Als de reden is 'dat er veel moslims op aarde rondlopen'dan is dat een vreemde reden. Volgens mij zal allah liever willen dat alle moslims goede moslims (ook al zijn het er maar 10 op de wereld) zijn of dat alle aartbewoners moslim zijn dan dat hij zou willen dat er zoveel mogelijk middelmatige (en enkele goede en slechte) moslims rondlopen naast ook heel veel 'ongelovigen'. Maja, ik probeer nu vanuit Katholiek standpunt te beredeneren wat allah zou willen. Als Katholiek geloof ik dat God het liefst zoveel mogelijk mensen wilt redden en daarvoor moet je Katholiek zijn. Hij wil dus liever dat 100% van 5 miljard aarbewoners Katholiek zijn en gered worden dan dat 50% van 10 miljard aardbewoners Katholiek is en gered wordt.

De reden dat we geen middelen mogen gebruiken om zwangerschap te voorkomen is dat dat zondig is. Ik kan dat alleen vanuit Christelijk/Katholiek oogpunt uitleggen en dat doe ik dus ook. God heeft seksualiteit geschapen met een reden en die reden is het beleven van genot en meewerken aan de schepping/voorplanting. Juist omdat dat tweede onderdeel is van het doel is het eerste nodig, als seks niet fijn zou zijn waarom zouden wij mensen dan nog seks hebben? Het zondige zit hem erin dat we het doel van seks ontkennen, het doel met welk oog God seksualiteit heeft geschapen. Daarom is het fout om op een kunstmatige manier zwangerschap te voorkomen, omdat we dan het doel ontkennen. Daarom is het ook fout om seks op zo'n manier te beleven dat het voor een van beide partners als vervelend wordt ervaren.

Daarbij is het God die bepaalt of er schepping (dus zwangerschap) zal plaatsvinden, niet de mens. Het gebruik van kunstmatige middelen is een manier waarop de mens probeert boven God te staan. God gaat over het leven en de dood.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 12:39

Daarbij is het God die bepaalt of er schepping (dus zwangerschap) zal plaatsvinden, niet de mens. Schreef Bonifatius.

Wouw, in sha allah zeg je hier. Wel een heel sterk punt! En een doordenkertje ook (doelende op de rest van je tekst)

Nefertiti

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

In eerste instantie geplaatst door Assur

<SPAN style="FONT-WEIGHT: bold">Het feit dat de zakaat een van de pijlers� van de Islam is, geeft de grootsheid weer van de Islam zelf. Het is hoe je het wend of keerd van Hoogstaande Barmhartigheid.</SPAN>


In�Nederland betaalt iedereen al zakaat:�belasting die naar sociale zorg en ontwikkelingshulp gaat.



En dat is, hoe je het ook wend of keert, een Hoogstaande Praktijk
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Als je anderen lief hebt dan deel je je bezit met hen. Als we dat doen dan is er genoeg voor iedereen.

Maar hoe lang denk je dat we dat volhouden als de wereldbevolking steeds verdubbeld? Misschien zeg je: Allah zorgt dan wel voor ons. Maar Allah geeft ons ook verantwoordelijkheid om voor anderen te zorgen. We kunnen vooruit kijken en ingrijpen als het fout dreigt te gaan. Als we dat niet doen zou Allah ons ter verantwoording kunnen roepen.

In eerste instantie geplaatst door Assur

Het feit dat de zakaat een van de pijlers  van de Islam is, geeft de grootsheid weer van de Islam zelf. Het is hoe je het wend of keerd van Hoogstaande Barmhartigheid.

In Nederland betaalt iedereen al zakaat: belasting die naar sociale zorg en ontwikkelingshulp gaat.



In Nederland betaalt iedereen al zakaat: belasting die naar sociale zorg en ontwikkelingshulp gaat.

Je begrijpt het niet helemaal denk ik.

Belasting is zoals het woord al zegt een last. Belasting bestaat al zolang de mens bestaat. Laten we pakweg 100 jaar terug in de tijd gaan en de boeken erop naslaan. Wat zien we? Geen sociale instanties om van die belastingcenten iets goeds te doen. Laten we het maar helemaal niet hebben dan langer dan 100 jaar geleden. Hoe verder je terug de tijd ingaat, hoe onrechtvaardiger  er met je werd omgegaan. En toen betaalde je ook gewoon belasting he.


De zakaat is een aalmoes voor de armen, geen belasting. Het is geen last voor de Moslim. Het zorgt juist voor bevrijding. Dat kunnen we van de belasting niet zeggen.




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

[QUOTE=Priscilla]

Daarbij is het God die bepaalt of er schepping (dus zwangerschap) zal plaatsvinden, niet de mens. Het gebruik van kunstmatige middelen is een manier waarop de mens probeert boven God te staan. God gaat over het leven en de dood.



Beste Bonifatius,
Hoe kijk jij, in dit kader, dan aan tegen vroegchristelijke stromingen waarvan de aanhangers weigerden zich voort te planten en zich derhalve volledig onthielden?
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 16:20

Wie geeft ons ons dagelijks brood? Is het niet Allah? Het zou morgen kunnen stoppen met regenen voor een lange tijd, wie zal ons dan voeden?

Als je ziet dat iets fout gaat als het zo doorgaat, heb je dan geen verantwoordelijkheid om te handelen? Of mag je alles van Allah laten afhangen? Natuurlijk niet. Ik hoorde een aantal keer het verhaal van een man die schipbreuk leed. Terwijl hij in het water lag vaarden er drie keer andere schepen langs die hem wilden redden. Drie keer zei hij dat Allah hem zou helpen. Hij verdronk en kwam bij Allah. Hij vroeg "Waarom heeft u mij niet geholpen?" Allah zei: "Ik heb je drie boten gestuurd!"

Als Katholiek geloof ik dat God het liefst zoveel mogelijk mensen wilt redden en daarvoor moet je Katholiek zijn. Hij wil dus liever dat 100% van 5 miljard aarbewoners Katholiek zijn en gered worden dan dat 50% van 10 miljard aardbewoners Katholiek is en gered wordt.

Denk je dat andere Christenen verloren gaan? Zo ja, wat is er missen zij dan?

De reden dat we geen middelen mogen gebruiken om zwangerschap te voorkomen is dat dat zondig is. Ik kan dat alleen vanuit Christelijk/Katholiek oogpunt uitleggen en dat doe ik dus ook. God heeft seksualiteit geschapen met een reden en die reden is het beleven van genot en meewerken aan de schepping/voorplanting. Juist omdat dat tweede onderdeel is van het doel is het eerste nodig, als seks niet fijn zou zijn waarom zouden wij mensen dan nog seks hebben? Het zondige zit hem erin dat we het doel van seks ontkennen, het doel met welk oog God seksualiteit heeft geschapen. Daarom is het fout om op een kunstmatige manier zwangerschap te voorkomen, omdat we dan het doel ontkennen. Daarom is het ook fout om seks op zo'n manier te beleven dat het voor een van beide partners als vervelend wordt ervaren.

Waarom mag je geen seks hebben om ��n van de twee doelen: genot? Is genot op zich soms iets slechts? Dan wil ik je wijzen op Pred 9:9 en 11:9.

Daarbij is het God die bepaalt of er schepping (dus zwangerschap) zal plaatsvinden, niet de mens. Het gebruik van kunstmatige middelen is een manier waarop de mens probeert boven God te staan. God gaat over het leven en de dood.

God geeft ons de keuze over een heleboel dingen. Waarom mogen we dan niet zelf beslissen of we een poging doen tot zwanger worden? Je weet niet of God niet wil dat we voorbehoedsmiddelen gebruiken. Misschien duurt het met voorbehoedsmiddelen iets langer tot God vindt dat er genoeg mensen geboren zijn en de wereld mag stoppen. Geen probleem.

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 16:27

Je begrijpt het niet helemaal denk ik.

Belasting is zoals het woord al zegt een last. Belasting bestaat al zolang de mens bestaat. Laten we pakweg 100 jaar terug in de tijd gaan en de boeken erop naslaan. Wat zien we? Geen sociale instanties om van die belastingcenten iets goeds te doen. Laten we het maar helemaal niet hebben dan langer dan 100 jaar geleden. Hoe verder je terug de tijd ingaat, hoe onrechtvaardiger  er met je werd omgegaan. En toen betaalde je ook gewoon belasting he.

Ik heb het over deze belasting en niet over belasting op zich. Belasting hoeft niet pers� iets vergelijkbaar met zakaat te zijn, maar de belasting van nu is dat wel.

De zakaat is een aalmoes voor de armen, geen belasting. Het is geen last voor de Moslim. Het zorgt juist voor bevrijding. Dat kunnen we van de belasting niet zeggen.

Ook een last kun je met plezier dragen. De huidige belasting is nodig om ons land draaiende te houden en om voor zwakkeren te zorgen. Met die doelen in gedachten kun je best met plezier belasting betalen.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Je begrijpt het niet helemaal denk ik.

Belasting is zoals het woord al zegt een last. Belasting bestaat al zolang de mens bestaat. Laten we pakweg 100 jaar terug in de tijd gaan en de boeken erop naslaan. Wat zien we? Geen sociale instanties om van die belastingcenten iets goeds te doen. Laten we het maar helemaal niet hebben dan langer dan 100 jaar geleden. Hoe verder je terug de tijd ingaat, hoe onrechtvaardiger  er met je werd omgegaan. En toen betaalde je ook gewoon belasting he.

Ik heb het over deze belasting en niet over belasting op zich. Belasting hoeft niet pers� iets vergelijkbaar met zakaat te zijn, maar de belasting van nu is dat wel.

De zakaat is een aalmoes voor de armen, geen belasting. Het is geen last voor de Moslim. Het zorgt juist voor bevrijding. Dat kunnen we van de belasting niet zeggen.

Ook een last kun je met plezier dragen. De huidige belasting is nodig om ons land draaiende te houden en om voor zwakkeren te zorgen. Met die doelen in gedachten kun je best met plezier belasting betalen.



Daar ben ik al op ingegaan. Met belasting betaal je mee aan het systeem, dat begrijp ik. Je betaald ook mee om de zwakkeren te helpen (goed initiatief). Je betaald ook mee aan oorlogsmateriaal, oorlogen, corruptie, verkeerde investeringen, verkeerde uitgaven (wordt al iets minder). Zo goed hebben de zwakkeren het overigens niet. Dezelfde zwakkeren betalen hun hele leven al dik mee aan diezelfde belasting, dus in dat opzicht worden ze er niet beter van.  



 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2006 om 04:26
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

[QUOTE=Priscilla]

Daarbij is het God die bepaalt of er schepping (dus zwangerschap) zal plaatsvinden, niet de mens. Het gebruik van kunstmatige middelen is een manier waarop de mens probeert boven God te staan. God gaat over het leven en de dood.



Beste Bonifatius,
Hoe kijk jij, in dit kader, dan aan tegen vroegchristelijke stromingen waarvan de aanhangers weigerden zich voort te planten en zich derhalve volledig onthielden?

Dat was een dwaalleer. Het is een leer van meer gnostische inslag die gelukkig enkel (tijdelijk) vaste grond heeft kunnen vinden bij sektarische groepen. Dergelijke groepen beschouwden al het lichamelijke als slecht, iets dat Christus nergens in zijn Evangelie verkondigd (noch in de Bijbels Evangelisch als de aprociefen). De oude Kerk van de Apostelen en hun opvolgers is gelukkig steeds bij de ware leer van Christus gebleven. Christus die juist ook van het huwelijk een sacrament maakte, waarmee hij de waarde en rijkdom van een huwelijk aantoont.

In de RKK vindt ook onthouding plaats, maar enkel in bepaalde gevallen. Je kan er voor kiezen om celibetair te leven (als priester, monnik, non of leek). Dat kan een roeping zijn, maar het huwelijk (en dus meewerken aan de schepping) is net zo goed een roeping.

 

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2006 om 05:18

Daar ben ik al op ingegaan. Met belasting betaal je mee aan het systeem, dat begrijp ik. Je betaald ook mee om de zwakkeren te helpen (goed initiatief). Je betaald ook mee aan oorlogsmateriaal, oorlogen, corruptie, verkeerde investeringen, verkeerde uitgaven (wordt al iets minder). Zo goed hebben de zwakkeren het overigens niet. Dezelfde zwakkeren betalen hun hele leven al dik mee aan diezelfde belasting, dus in dat opzicht worden ze er niet beter van.

Dus belasting is niet vergelijkbaar met zakaat, maar het gedeelte van de belasting dat voor de armen is wel. Wat deze mensen krijgen is genoeg om eenvoudig van te leven. Vergeleken met veel andere landen is het gigantisch veel, daar krijgen ze gewoon niets en zijn ze afhankelijk van de vrijgevigheid van anderen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2006 om 06:34
Met, via de belastingdienst, geheven sociale verzekeringspremies worden, dacht ik, geen zaken als oorlogstuig gefinancierd. Uitkeringen krachtens de sociale verzekeringswetten hebben plaats ONGEACHT IEMANDS GELOOFSGEZINDTE. Bij zakaat (islam) en diakonie (christendom) ligt dat m.i. anders.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.