Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wees goed voor een ander

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wees goed voor een ander
    Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 03:27
Salaam Aleykoum,
Beste broeders en zusters.
InshaAllah verkeren jullie in goede imaan en gezondheid amin.

Bismillah.

Ik schrijf dit bericht omdat ik soms haat zie van mijn mede gelovigen.

Stel je voor je bent geen moslim en je denkt wel na om moslim te worden,
Dan zoek je automatisch naar de mooie kanten binnen de islam,en door je onwetendheid zie je wel de lelijke kanten van de islam bv een hoofddoek dragen of vasten (wat voor andersgelovenden moeilijk punten zijn)
En je hebt vragen over de islam en je steld ze maar je krijgt soms harde antwoorden terug en word soms voor koefaar uitgemaakt enz,
Dus je houd je maar op de achtergrond immers het is al moeilijk genoeg en verwarrend genoeg aan de ene kant wil je je bekeren en vind je de islam een mooi geloof maar aan de andere kant zijn sommige moslims extreem en niet zo vriendelijk......

Dit is wat er gebeurd op verschillende forums.

Laten wij niet vergeten dat het een GUNST van Allah is dat je een moslim of moslima bent elhamdullilah!!!!!
Wees daar blij mee dat Allah je geleid heeft,en wat heeft het voor nut om tegen anderen te zeggen je bent een koefaar dit en dat......
Het schrikt ze af zulke taalgebruik.

Tuurlijk zijn ze koefaar ben ik helemaal mee eens maar omdat keer op keer te zeggen dat heeft geen nut.

Ik zelf ben ook een bekeerde moslima elhamdulilah en voordat ik de islam kende en msolima werd had ik OOK VEEL VOOR OORDELEN.
met name over de hoofddoek van wat vreemd waarom enz,en sommige punten vond ik heel moeilijk om te accepeteren maar doormiddel van Godsvrees ontwikkeld dit zich op den duur elhamdullilah.
Dit is normaal voordat je je bekeerd en je opensteld voor de islam voordat je hart daadwerkelijk opengaat voordat het licht daadwerkelijk komt,gaan deze mensen soms dagen soms maanden en anderen weer jaren gebukt onder twijfel onder hoop en onder gemis omdat ze nog niet volledig beseffen dat dit de juiste geloof is.

Mijn verzoek aan jullie is om te beseffen dat wij allemaal mensen zijn en fouten begaan.
JA IK ook ja kheb ook vele zondes begaan stegferAllah en kan alleen hopen op Allahs genade en Barmhartigheid net zoals jullie mijn broeders en zusters hopen op Allahs genade en Zijn Barmhartigheid.

Probeer je eens in te leven in sommigen,
Probeer eens te beseffen dat Allah je de islam heeft geschonken immers Hij kiest zijn dienaren uit
Immers Hij leid die Hij wilt.

Wees dankbaar inshaAllah,en ik hoor je nu denken ik ben toch dankbaar.....

Maar ondertussen denk je van ach wat een koefaars wat een domme koefaars.........

Ben jij nooit onwetend geweest?

Heb jij voordat je je bekeerde tot de islam voordat je daadwerkelijk 5 keer per dag bad heb je nooit getwijfeld?

Geef deze mensen een kans inshaAllah.
Omarm ze met de liefdevolle islam en help ze dat is onze plicht dawah doen.
dawah=uitnodigen tot de islam.

Laat ze eerst de mooie kanten van de islam zien dan de rest volgt vanzelf de moeilijkere kanten want als ze eenmaal die liefde voelen zoals wij die liefde voor Allah voelen dan onderwerpen ze zich volledig aan de islam en dan proberen ze zich ook net als jij aan de geboden en verboden te houden.
en je helpt ze zekerniet om tegen ze te zeggen hahhahaha jij bent een koefaar hahhahaa je bent onwetend.....
Ik weet sommigen beledigen en schelden net zo hard terug van de mensen die nogniet moslims zijn,maar zelfs hun kan je het goede voorbeeld laten tonen,tenzij ze echt te ver gaan dan moet je ze waarschuwen en toch nog zo netjes mogelijk vragen weg te gaan en jou en andere broeders en zusters met rust te laten.

Denk aan de Profeet saws toen de mensen bij hem kwamen omdat iemand had gespuugd in de moskee ze waren boos.

De Profeet saws zei alleen maar dat ze het spuug moesten opruimen

Tis een welbekende hadith in elk geval,kweet niet of ik hem zo goed vertelde....


Ook kijken sommigen neer op andere broeders of zusters,terwijl die broeders of zusters het ook goed menen alleen inderdaad een andere stroming volgen,waardoor het kan botsen of een andere denkwijze leefwijze...dan jij erop na houd
maar je mag ook niet op een andere broeder of zuster neerkijken.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah zei: Een moslim is de broeder van een moslim.Hij behoort hem niet te bedriegen,of hem een leugen te vertellen,of hem te vernederen.Alles van een moslim is verboden voor een moslim;zijn eer,zijn eigendommen en zijn bloed.Godsvrees is een innerlijke eigenschap.Neerkijken op je broeder is voldoende om een slecht iemand te zijn.
(Tirmidzie:Hadieth Hasan)

Probeer te vermanen met geduld en met bewijzen daliels als je die kan vinden.

Immers op ons rust alleen om de waarheid te verkondigen,
Wat diegene met de waarheid doet is zijn/haar probleem.
Daar oordeeld Allah later over elhamdulilah.

En onthoud iedereen is maar een mens,een schepsel van Allah,op dat moment dat je beledigd of scheld heb je een schepsel van Allah uitgescholden beledigd.


Taariq ibn Ashyam verhaalt:
Als er een man moslims werd,was de profeet gewoon hem het gebed te leren en gebood hem vervolgends met deze woorden te smeken:O Allah vergeef mij,en wees mij genadigen leid mij,wees geduldig met mij en geef mij voorziening
(moeslim)
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet (mogen oneindige vrede en zegeningen zijn deel zijn) zijn kleinzoon Hasan, zoon van Alie, kuste. Hij was in het gezelschap van Aqra� ibn Haabis, en deze zei:


"Ik heb tien kinderen, maar ik heb er nog nooit een gekust."



de Boodschapper van Allah (mogen oneindige vrede en zegeningen zijn deel zijn) keek naar hem en zei: "Wie geen barmhartigheid toont zal geen barmhartigheid ondervinden."

(Boekhaarie en Moeslim)

Wees Barmhartig voor elkaar inshaAllah en vraag om leiding voor elkaar en voor jezelf vraag om vergiffenis voor elkaars tekortkomingen binnen de islam maar ook naar elkaar toe.
Vergeven en Verontschuldigen :

We moeten elkaar vergeven en mekaars fouten en tekorten verontschuldigen. Dat kan gaan om een gebrek in de godsdienst van die persoon ( hij begaat een zonde ) of het ligt in de manier waarop die persoon ons behandelt.
In het eerste geval heeft hij nood aan ons oprecht advies en goede raad. Het zou ons standvastig verlangen moeten zijn om onze broeder of zuster terug te leiden naar wat juist is.
Er wordt verteld uit de levens van onze devote voorgangers over twee broeders in de godsdienst die elkaar heel na stonden. Toen verviel een van hen in zonde. De mensen drongen er bij de andere op aan om zijn zondige vriend te laten vallen. Hij weigerde en zei: "Hij heeft me in deze beproeving meer nodig dan ooit voorheen. Ik moet hem helpen en tot Allah bidden om hem terug te brengen naar wat hij vroeger was."
Wanneer we door iemand slecht worden behandeld, moeten we dat over het hoofd zien en gedenken dat niemand perfect is, en dat we van niemand kunnen verwachten dat hij zich nooit eens slecht tegenover ons gedraagt.


Wa Aleykoum Salaam Waragmatoela

Een zuster
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2006 om 05:11
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.