Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

al-Jazeera: taboes doorbreken

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: al-Jazeera: taboes doorbreken
    Geplaatst op: 16 november 2006 om 01:37

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2006 om 03:30
Al-jazeera is een verademing voor de Arabieren. Van 2M en de staatskanaal van Tunesie word je niet veel wijzer!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2006 om 06:21

Niet alleen voor Arabieren. De eerste keer dat ik alJazeera tv leerde kennen was toen ik 5 jaar geleden in een hotel in Casablanca was. Ik kende voor die tijd alleen CNN en BBC, dus was de nieuwszender voor mij een hele ontdekking. Ik lag op bed te zappen en ik zag toen beelden die ik nooit eerder had gezien op CNN of NOS. Ik wist dat er een oorlog in de wereld gaande was en ik wist dat er 3000 mensen in het WTC zijn gestorven. Maar de pijn en het verdriet van honderdduizenden weerloze gezinnen die in bergen gebombardeerd worden, kende ik nog niet. Iraq kent meer dan 655.000 burgerslachtoffers direct veroorzaakt door de Amerikaanse oorlog. En toch doet het vele westerse kijkers niets, omdat ze het leed niet zien wat hun legers aanrichten.

 

Die dag pas besefte ik dat de �vrije meningsuiting� die ik kende, niets met �vrij� te maken had. Mensen kunnen wel miljoen keer schreeuwen dat in het westen �vrije meningsuiting� heerst, maar in werkelijkheid doet iedere westerse journalist aan zelfcensuur. Maar van niet-westerse journalisten wordt altijd iets anders verwacht. Overschrijd je in de media de grenzen die hier in Nederland gelden, dan wordt je echt wel aangepakt. Op dat punt is er echt geen verschil tussen Nederland en bijvoorbeeld Zimbabwe.

 

Maar wanneer Islamitische waarden worden aangevallen heet het: �vrije meningsuiting�, want dan is er geen dreiging voor de westerse waarden en normen. Wees eens kritisch over de joodse bezetting of de oorlog in Iraq en Afghanistan. Dan heb je de poppen aan het dansen gekregen.

 

Ik hoop dat er met de engelse versie van al-Jazeera vele taboes doorbroken zullen gaan worden.

 

(hoeven ze ook niet meer van die foute/slechte vertalingen bij de beelden te geven)

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2006 om 07:22

Asalaam Alaikum,

Ik maak veel gebruik van hun website.

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/55ABE840-AC30-41D2-BD C9-06BBE2A36665.htm

Ze hebben sinds kort de layout verbeterd. Ook een aanrader dus!

Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.