Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

STEM OP DE SP

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: STEM OP DE SP
    Geplaatst op: 22 november 2006 om 01:44
Asalaam Alaikum beste broeders en zusters,

Lees in het Arabisch wat onze Palestijnse broeders van ons vragen (zij vragen u SP te stemmen).

http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2006/1 1/folder-arabisch.JPG

Lees wat de Palestijnse raad in Nederland aan ons vraagt!

http://www.palestijnseraad.nl/index%205.htm

Allah heeft ons, de Ummah toestemming gegeven alle handelingen te verrichten die benodigd zijn om aanvallen van de koeffaar teniet te doen. Allah zegt in de Koran dat Hij toestemming geeft terug te slaan op een gepaste en in verhouding staande wijze in het geval dat de Islam of de Ummah wordt aangevallen (de ummah wordt al decennia aangevallen in Palestina).

Via een stem op de SP maken wij gerechtigheid ook daar mogelijk!

DIT IS GEEN VERZOEK OM ALLAH ONGEHOORZAAM TE ZIJN!!!

DIT IS EEN VERZOEK OM DE UMMAH IN NEDERLAND TE BESCHERMEN EN OM ONZE
BROEDERS EN ZUSTERS IN PALESTINA TE HELPEN.

GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!! ALLAH HEEFT KENNIS VAN ALLE DINGEN!!!
ALLAH BEGRIJPT ALLES, OOK BEGRIJPT ALLAH DAT WIJ (ENKEL EN ALLEEN) STEMMEN VOOR DE UMMAH EN TEGEN ONRECHTVAARDIGHEID. NIET OM HEM ONGEHOORZAAM TE ZIJN. DAT IS BELACHELIJK OM TE STELLEN. GEEN ENKELE MOSLIM OP AARDE IS ZO DOM.

EN LATEN WE WEL WEZEN, HET ZIJN NIET DE KOEFFAAR DIE ONS OPROEPEN TE HELPEN DOOR TE STEMMEN, NEEN, HET ZIJN ONZE EIGEN BROEDERS EN ZUSTERS!!! ZIJN DAT DAN OOK ALLEMAAL ONWETENDEN EN MENSEN DIE HET NIET BEGRIJPEN EN ZICH AFWENDEN TOT ALLAH???


Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN)
Landelijke Moslims Jongeren Organisatie (LMJO)
De Arabische Europese Liga (AEL)
Palestijnse Raad Nederland

Er is er maar Een die ik dien..
Er is Een Heer Der Werelden...
Er is er maar Een die mij kan veroordelen en beoordelen...

Van Hem komen wij af en tot Hem zullen wij weer terugkeren...
Ik geloof in de Oneindige Barmhartigheid van Allah, en ik weet dat Hij mij kent.

Wa Salaam Alaikum


 



 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimsunited Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimsunited Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 02:18

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Maakt mij niet uit wie mij oproept om grote Kufr te begaan. Zij zullen mij later niet uit het vuur kunnen redden. En als de Ummah in Palestina word aangevallen kunnen wij stemmen wat we willen. De kufar zal je niet helpen hen te beschermen.

www.moslimsunited.com en lees waarom je niet moet stemmen. Volg je de regels van de Islam of volg je blindelings een of meerdere personen.

Terug naar boven
moslimsunited Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimsunited Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 02:24
o ja, straks gaan we nog roepen dat Bin Laden opgeroepen heeft te stemmen. Dat zal mss ook kiezers scoren. Geloof mij. Denk je nou werkelijk dat Nederland de Moslims gaat helpen. Ja de dood in...check maar in Afghanistan en Irak...en wie stond er toen op om het tegen te gaan???
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 02:39
Klinkt allemaal mooi, maar daar hebben ze in Palestina geen klap aan.

Ik zal het ze allemaal wel doorgeven dat ze daar eervol doodgaan, en dat de broeders en zusters in Nederland vooral niet hun voeten willen branden.

Ik vind het slap en een aanfluiting! Toepasselijke titel van je site overigens, het is alleen jammer dat het wel leukt klinkt maar niet de werkelijkheid vertegenwoordigd.

 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 04:02

Ik zie mensen al decennia lang stemmen. Zelf Godzijdank nooit gedaan. Eerst omdat ik simpelweg geen vertrouwen had in mensen met allerlei loze verkiezingspraatjes. Later om nog steeds dezelfde reden en nog eentje erbij: nl. omdat het niet op de Islamitische manier gebeurt, het is de meest eerlijke en gelovige in Quran en Hadith die het verdient en niet degene met de grootste glimlach. In al die jaren dat ik anderen naar de stembus zie kuieren, zie ik ook maar weinig positiefs gebeuren tegen de echt grote problemen in de wereld. Waarom zou het dit keer anders zijn? Natuurlijk heb je ook goede mensen rondlopen met het hart op de juiste plek. Niet alleen bij de SP, maar ook wel bij de VVD. Maar dat is niet hoe een (Nederlandse) democratie werkt. Met een goed hart kom je niet ver in een democratie. Als mens, denk ik dat het de hoogste tijd wordt even het verstand erbij te halen en je langzamerhand moet gaan afvragen wat er werkelijk scheelt aan die democratie die mensen toch zo hoog achten. Waarom komt er bijvoorbeeld na al die jaren nog steeds geen oplossing voor de Palestijnen? Echt niet omdat er alleen maar regeringen waren die de oplossing tegenwerkten hoor. Er zijn andere oorzaken voor het falen, waar zelfs de SP niets aan kan veranderen. De klok tikt door en nog niet iedereen is wakker. Dus hoop ik dat de SP aan de hele rechterlinie inclusief PVDA, een slag toebrengt. Dan hoop ik dat in die volgende 4 jaar Moslims zullen gaan inzien dat de oplossing ergens anders ligt.

Voorlopig zie ik onschuldige burgers sterven in Afghanistan en Iraq, de Palestijnse zaak wordt gewoon genegeerd en de AIVD laat mijn broers en zusters verdwijnen in cellen, op grond van �geheime verklaringen�. De Nederlandse meerderheid is tevreden.

 

Ja ik stem ook. Ik stem een grote NEE tegen democratie.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 05:13

Dan ook niet meer klagen over de nederlandse politiek. Je hebt de kans je invloed te laten gelden, ook al is maar ��n stem, en je doet het niet. Prima wat mij betreft, maar aanvaard dan ook de consequenties.

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 09:37

Assalamu alaikum

Ik weet het we kunnen nog uren verder discussi�ren en ik ben het ook al zat iedere keer weer in herhaling te vallen. Maar ook jij moet toch weten dat het een grote illusie is te denken dat alle politieke Moslimgevangenen in Nederland en de rest van de wereld vrijkomen wanneer we nu opeens op de SP gaan stemmen. Wat doen we over 4 jaar dan als de SP is uitgeregeerd en onze broeders nog steeds in geheime cellen vastzitten? Op wie stemmen we dan?

 

Ik gaf al eens eerder aan dat de profeet (sallalaho alaihi wasallam) en zijn metgezellen (radiallaho anhum) zelfs gedwongen waren de bladeren van bomen en het leer van hun schoenen op te eten. Moeder der Gelovigen Khadidja is toen zelfs gestorven in die moeilijke periode. Maar de Boodschap van de Islam is nooit door hen aangepast. In de Quran staat nergens geschreven: �Op 22 November 2006 heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt�. Nee, want onze Deen is al lang geleden compleet en perfect gemaakt. Lang voordat de Nederlandse democratie bestond.

 

Dus omdat ik niet stem omdat ik denk dat stemmen op dit soort partijen Haraam is, mag ik ook niet meer spreken? En mag ik het niet voor mijn broeders en zusters opnemen?

Mijn beste Amier, al is het de SP die aan de macht is, of het CDA of zelfs al zijn het binnenkort de nieuwe Nazi�s die in Europa achter ons aankomen. Ik zal altijd mijn mond blijven openmaken wanneer het mijn broeders en zusters betreft.

Ergens weet ik dat je het niet zo bedoelde. Ik weet ook niet waarom ik dit schrijf. Laat mij maar snel op >send< klikken voordat ik het weer >delete<.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 09:52
Ik ben blij dat de meerderheid gewoon stemt en zijn stempel drukt op de politiek de eerstkomende jaren.

Ik moet Amier helemaal gelijk geven als hij zegt, de beste stuurlui staan altijd aan wal.

De Moslim die principieel niet stemt moet niet klagen dat het hier allemaal niet deugd.
Er is geen plek ter wereld waar de Islam perfect wordt beleeft. Er is geen grandioos Islamitisch land. Als die er zou zijn, had ik er allang gezeten.

Zolang de ummah, ik en mijn kinderen hier leven, heb ik graag nog enigzins iets te zeggen. Door mijn steun aan de SP zal de financiele steun worden verhoogd aan de Palestijnen.

Waarom zie ik niemand inhoudelijk ingaan op de hulpkreten van de Palestijnen???
Keuren we die af of wenden wij ons af!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 11:12

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu.

Maar ook jij moet toch weten dat het een grote illusie is te denken dat alle politieke Moslimgevangenen in Nederland en de rest van de wereld vrijkomen wanneer we nu opeens op de SP gaan stemmen. Wat doen we over 4 jaar dan als de SP is uitgeregeerd en onze broeders nog steeds in geheime cellen vastzitten? Op wie stemmen we dan?

Ik stem niet op de SP omdat ik denk dat daarmee alle politieke moslimgevangen ter wereld worden vrijgelaten, en ook niet omdat ik denk dat de politiek van de SP of hun idealen gelijk staan aan de politiek van de sharia. Ik stem op de SP (heb gestemd, vanochtend om 9.15 uur) omdat ik denk dat zij het beste alternatief kunnen vormen voor de rechtste politiek van de afgelopen 3 jaar. Als er een politieke partij was geweest die de sharia (en wat is wel en geen sharia, daar zijn de oelama het na 1400 jaar nog niet over eens maar met sharia bedoel ik de werkleijke goddelijke Wet) had voorgestaan, dan had d�e mijn stem gekregen. Ik kom hier zo nog op terug.

Ik stem nooit "one-issue"; een stem die alle politieke moslimgevangenen zou kunnen bevrijden, maar bijvoorbeeld alle afrikanen zou laten verhongeren ter vermeerdering van het overgewicht van een kleine elite zou ook niet mijn voorkeur hebben. Als ik stem, doe ik dat door voor's en tegen's af te wegen. De SP (o.a.) is tegen nederlandse militaire steun aan de VS in Irak en Afghanistan, willen een sociaal beleid voeren en hebben nog een paar positieve punten, dus vormen ze voor mij het beste alternatief. Dat betekend niet dat ik tot in lengte der dagen een SP-stemmer zal blijven! Ik zoek altijd het beste alternatief tussen de aanwezige elementen, in dit geval in de nedelandse politiek. En niet kiezen zie ik daarbij ook als een keuze.

In de Quran staat nergens geschreven: �Op 22 November 2006 heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt�. Nee, want onze Deen is al lang geleden compleet en perfect gemaakt. Lang voordat de Nederlandse democratie bestond.

Ik denk dat ons struikelblok in deze discussie (die trouwens binnenkort weer voorbij zal zijn als de verkiezings-hype weer voorbij is) onze definitie van deelnemen aan de nederlandse politiek is. Ik ben namelijk w�rkelijk niet van mening dat mijn stem op de SP gelijk staat aan mijn geloofsgetuigenis, de shahada. Ik ben ook w�rkelijk niet van mening dat stemmen haraam is, of dat iedereen die stemt daarmee automatisch een kafir is zoals Abdul Jabbar vd Ven zo fijntjes zegt in zijn artikeltje op die website moslimsunited.com. Zoals ik al eerder zei: als ik de mogelijkheid had in Nederland te stemmen v��r een werkelijke islamitische wetgeving zou ik dat doen. Maar door te zeggen "stemmen is sowieso haraam" maak je de weg tot een vredige invoer van de sharia vrijwel onmogelijk, omdat er dan bar weinig alternatieven overblijven dan een gewapende revolutie. En dat is n�et de manier waarop de eerste islamitische staat (Medina) destijds tot stand is gekomen.

Dus: ik ben van mening dat een politieke stem uitbrengen gelijk staat aan invloed op de poltiek uitvoeren en niet een geloofsbelijdenis is. Jij bent van mening (correct me if I'm wrong) dat een politieke stem uitbrengen w�l een geloofsbelijdenis is. We praten dus op twee verschillende golflengtes wat dat betreft, want als het inderdaad zo was dat een politieke stem uitbrengen een geloofsbelijdenis was, dan was ik het roerend met je eens: dan zou stemmen absoluut haraam zijn, tenzij voor de islam. Want als er een politieke partij was die als programmapunt had de absolute invoering van de sharia, zou jij dan nog zeggen dat het haraam is daarvoor te stemmen?

Dus omdat ik niet stem omdat ik denk dat stemmen op dit soort partijen Haraam is, mag ik ook niet meer spreken? En mag ik het niet voor mijn broeders en zusters opnemen?

Zeker wel; dat is zelfs je plicht als moslim. Wat ik ermee wilde zeggen is dat in het systeem in Nederland g��n stem ook een stem is. Jij bent namelijk ook een onderdeel van deze maatschappij, net als ik en imam Fawaz en Abdul Jabbar vd Ven en Geert Wilders om er maar een paar te noemen. Zoals de samenleving nu georganiseerd is, in ieder geval op politiek vlak, zijn er naar mijn mening teveel onrechtvaardigheden aan de gang, en niet aleen voor de moslims want de maatschappij bestaat niet alleen uit moslims en moslims hebben niet alleen verantwoordelijkheid voor hun eigen groep binnen een maatschappij. Als je wel deel uitmaakt van de samenleving, er een bijdrage aan levert (bijvoorbeeld door belasting, maar ook door werk, liefdadigheid, je stoepje schoonvegen of wat dan ook) en gebruik maakt van de facaliteiten waar anderen voor gewerkt hebben maar n�et je invloed aanwendt om (op politiek vlak) voor verbetering te zorgen, dan heb je in feite consevatief gestemd, dwz je hebt gekozen alles te laten zoals het was. G��n verandering, g��n andere politiek, ook niet tov buitenlands beleid enzovoort. Let wel: ik heb het nu over politiek! Naast invloed uitoefenen op de politiek kun je nog op vele andere manieren zorgen voor een betere samenleving naar islamitische waarden en normen, dat weet ik heel goed.

Enfin, zoals ik al gezegd heb hoeft niemand van mij te stemmen, maar ik geloof niet dat door je eraan te ontrekken je je er ook werkelijk aan ontrekt zolang je actief deel uitmaakt van de nederlandse samenleving. Stel dat nu inderdaad de SP in de regering komt, in een coalitie waarschijnlijk als ze �berhaupt al in de regering komen, en ze houden zich aan hun woord en de nederlandse soldaten worden uit Afghanistan en Irak etc. teruggetrokken, is dat dan geen stap in de goede richting? Ik vind in ieder geval van wel.

Een vraag: ik als nederlander zou niets liever willen dan dat ons land een echt islamitisch land wordt. Dat betekend niet dat iedere nederlander moslim hoeft te worden, maar dat betekend dat Nederland geregeerd wordt met de geopenbaarde wetten van Allah ta'ala. Dat hoeft geen fantasie of "sprookjesland" te zijn, dat kan de realiteit zijn. Op wat voor manier zou zo'n islamitische staat tot stand kunnen komen? Hoe kunnen we daarnaar streven z�nder te willen dat eerst heel het land in brand wordt gezet, letterlijk, door een oorlog.

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 11:45
Asalaam alaikum,

Ik wil graag mijn waardering uitspreken zoals broeder Amier zijn standpunt ten aanzien van stemmen heeft verwoord! Ik ben het helemaal eens met zijn standpunt.

Ik vind ook dat alleen door actief deel te nemen aan een proces dat wij ooit graag zien veranderen de enige manier is, om iets wezenlijks te veranderen. Als wij actief deelnemen kunnen wij misschien bereiken dat onze kinderen de Islamitische grondbeginselen kunnen introduceren in de grondwet. Inchallah maak ik het nog mee.

Mekka is ook niet in een dag ontstaan, dus het zal nog een tijd gaan duren.

Ik wijs jullie graag op het verheugende bericht dat veel allochtonen stemmen, en dit overwegend links doen.

Nos teletekst pagina 104

jiyuu, ik blijf het zeggen. Ik respecteer je mening en je insteek zeer. Ik ben het niet met je eens, en ik zie de dingen echt heel anders, maar dat veranderd niets aan het feit, dat wij ons enkel en alleen wenden tot Hij die Hemelen schiep. Ik moet me houden aan de wetten die hier gelden. Daar zal ik, maar ook jij, je aan moeten conformeren. Los daarvan aanbidden wij er maar tot Een, en dat is toch echt dezelfde Allah! Ik probeer enkel het verschil aan te tonen, dat ik met stemmen en dus actief deelnemen aan de democratie, niet een deelgenoot aan Allah toeken.
Ik vind dat eigenlijk een krankzinnig idee.

Wa Salaam Alaikum


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 15:25
Abdul-Khaliq, het lijkt er op dat je stemadvies op grote schaal is
opgevolgd
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Abdul-Khaliq, het lijkt er op dat je stemadvies op grote schaal is
opgevolgd


 Ik ben zeer verheugd.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2006 om 18:45

Assalamu alaikum

 

Nou ik heb genoten van de hele komedie vanavond. Ik las ook net jullie berichten. Ik zal er morgen of overmorgen op reageren inshAllah. Toch wilde ik snel even een ding kwijt en een ieder herinneren aan iets wat ongetwijfeld een dag zal gaan gebeuren.

 

Wij hebben aan niemand v��r u een eeuwig leven geschonken. Indien je sterft, zouden zij hier dan voor eeuwig kunnen blijven? (Quran 21:34)

 

De dood. Als Moslim legde ik ooit de geloofsbelijdenis af. En heb ik in mijn leven ook daadwerkelijk gehandeld bij het boek van Allah, de Quran, of handelde ik bij wat ik dacht dat correct was en volgde ik mijn gevoelens? Maakte ik niet Halaal wat eigenlijk Haraam was?

Yaum alQiyama, de dag dat de haren van een kind grijs kleuren vanwege de Grote Angst. De dag waarop mensen verdrinken in hun eigen zweet. Wat antwoord ik dan aan de Heer der Werelden op die ene vraag? De dag dat mensen over de vloer heen gesleept zullen worden en naalden hun huid open zullen scheuren, en voor ieders gezicht worden vernederd en in de Hel zullen worden gegooid.

 

Inna lillahi wa ina ilaihi raji�un

 

Nogmaals, morgen ofzo kom ik terug op dit onderwerp inshaAllah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 01:21
Asalaam Alaikum,

Wat mij betreft hoef je er niet op terug te komen jiyuu, ik heb nu niet echt de behoefte om door jou, voor de poorten van de hel te moeten worden gesleept.

Tot nu toe kon ik je standpunten waarderen. Hopelijk blijft dat ook zo.

Laat anderen in hun waarde en laat de Schepper oordelen.

Salaam 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Abdul-Khaliq, het lijkt er op dat je stemadvies op grote schaal is
opgevolgd


Bij deze ook mijn waardering
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 15:18

Assalamu alaikum AbdulKhaliq

 

Mijn post komt misschien bij jou beetje rauw op je dak. Maar als je 100% in de Quran gelooft, zul je niet veel problemen hebben met de tekst.

 

Broeder Abd Khaliq, het gaat niet om jou alleen, er zijn meerdere ge�nteresseerden die meelezen en zich misschien wel afvragen hoe dat eigenlijk toch zit. Hoe kan ik van een broeder van wie ik hou, zeggen "doe jij maar lekker wat je wilt", ook al weet ik dat die persoon een verkeerde beslissing neemt.

Zoals je leest heeft iedereen die was gaan stemmen of dat van plan was, zijn eigen beweegreden gehad. Je zou het van geval tot geval moeten bekijken voordat je over iemand kan gaan oordelen. Zoals ik al eerder zei in de topic "open brief aan mijn sheikh", je handelingen zien we en wordt over geoordeeld, maar over wat in je hart zit, laten we aan Allah over.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 16:09
........als je in de Koran gelooft zoals Jiyuu interpreteert..
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2006 om 16:27

Assalamu alaikum warahmatullah wabarakatuh

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

ik ben van mening dat een politieke stem uitbrengen gelijk staat aan invloed op de poltiek uitvoeren en niet een geloofsbelijdenis is. Jij bent van mening (correct me if I'm wrong) dat een politieke stem uitbrengen w�l een geloofsbelijdenis is. We praten dus op twee verschillende golflengtes wat dat betreft,

 

Ik volg slechts de bekende klassieke geleerden en de uitleg die de Sahabah gaven aan de woorden la ilaha illallah, als we dat allemaal zouden doen, kwamen we er zeker weten uit.

 

Als we �la ilaha illallah� simpel en alleen vertalen als �Allah is mijn Heer� dan zijn we niet veel verder dan de heidenen uit Mekka destijds, want zo ver kwamen zij ook al.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Want als er een politieke partij was die als programmapunt had de absolute invoering van de sharia, zou jij dan nog zeggen dat het haraam is daarvoor te stemmen?

 

Allah subhanahu wa ta�ala zei aan de profeet om aan Shoorah te doen met de Sahabah. En, nogmaals, Hij zei niet doe aan democratie met de Sahabah. Probeer maar eens een partij op te richten met zo een programma en schrijf die in. Het is onmogelijk, want je zult ervoor moeten tekenen dat je het bestaande systeem niet om zeep helpt. Een groep Moslims in Algerije probeerde het eens, won grandioos de verkiezingen en worden sindsdien afgeslacht als hondsdolle honden.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Stel dat nu inderdaad de SP in de regering komt, in een coalitie waarschijnlijk als ze �berhaupt al in de regering komen, en ze houden zich aan hun woord en de nederlandse soldaten worden uit Afghanistan en Irak etc. teruggetrokken, is dat dan geen stap in de goede richting? Ik vind in ieder geval van wel.

 

Jazeker is dat positief. Dat heb ik ook nooit gezegd dat het niet goed zou zijn als de SP zou winnen. Ik denk niet dat zij veel aan Iraq en Afghanistan kunnen doen. Maar winst voor SP betekent verlies voor rechts-radicaal en dat is een tegenslag voor de rechts-extremisten. En dat is een stap in de goede richting.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Op wat voor manier zou zo'n islamitische staat tot stand kunnen komen? Hoe kunnen we daarnaar streven z�nder te willen dat eerst heel het land in brand wordt gezet, letterlijk, door een oorlog.

 

Moslims die massaal de straat opgaan en met gevaar voor eigen leven zich inzetten voor de Islam en hun broeders hoeft niet altijd bloederig te verlopen. Grote vooruitgangen werden er geboekt wanneer de Sahabah samenwerkten. In de eerste 13 jaar kwamen er 70-100 nieuwe Moslims bij. Als ik nu hard op mijn vingers fluit heb ik ook al 70 Moslims voor mijn deur staan. Maar toen de Sahabah met 10.000 man verzamelden naar Mekka, kwamen er in 1 dag een paar duizenden nieuwe Moslims bij. Hoeveel bloed vloeide er? Als ik mij goed herinner niet meer dan twee, drie of vier mensen die stierven. Een vrouwenverkrachter en een crimineel.

 

Er zijn genoeg religieuze knappe koppen die staan te wachten de Moslims te adviseren in zo een situatie.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 02:26
ach laat ook maar...
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 04:47

 

Ik ben ook w�rkelijk niet van mening dat stemmen haraam is, of dat iedereen die stemt daarmee automatisch een kafir is zoals Abdul Jabbar vd Ven zo fijntjes zegt in zijn artikeltje op die website moslimsunited.com

Stemmen is niet toegestaan, omdat je mensen als je eigen wetmakers kiest. In de Qur�an staat dat alleen God wetten mag maken. Zijn zijn goden? Hoe hebben de Joden en Christenen hun monikken aanbeden? (Qur�an 9:31). Zie de Tafsir ervan, de Profeet zei dat zij hun leiders gingen volgen, als zij Halal Haram verklaarden en Haram Halal verklaarden. Hetzelfde doen deze politieke partijen. Zij hebben eigen wetten gemaakt en als jij op hun stemt, dan is dat ongeloof volgens de geleerden.

LET OP! Niet iedereen die stemt is ongelovig. Als iemand zegt van wel, dan feliciteer hem, want hij heeft mischien de helft van deze Ummah geslacht!

Thabit ibn Ad Dahak, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah's vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: Als iemand een gelovige van ongeloof beschuldigt, het is alsof hij hem heeft gedoodt. (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 73).

Een Moslim van ongeloof beschuldigen is zoals het doden van hem. Ibn Taymyah heeft gezegd dat als iemand voor een beeldje buigt en niet weet dat het ongeloof is, dan is hij geen ongelovige totdat aan hem is uitgelegd en hij gaat ermee door. Dat was Shirk, dus wat is stemmen? Weet dat onwetendheid een excuus is in de Shariah. En ook al begaan ze kufr, als het in onwetendheid gebeurt dan is hij geen ongelovig daardoor, zoals Ibn Taymyah en alle geleerden het met elkaar eens zijn. Als degene die van ongeloof wordt beschuldigt Moslim was dan heeft degene die hem van ongeloof beschuldigde zelf ongeloof begaan!

Abu Dhar, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Als iemand een ander van Fusq of Kufr beschuldigt, dan keren zijn woorden terug op hem als degene die hij beschuldigt onschuldig is!" (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 71).

Abdullah Azzam en honderden andere geleerden hebben gezegd dat niet iedereen die stemt, gelijk ongelovig is, want de meerderheid weet het niet eens. En ze hebben mischien een ander intentie, dan hun als eigen wetmakers kiezen!

Omar ibn Khattab, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: Alle daden worden op intentie beoordeeld�.
(Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 46, Hadith 706).

Ja, als iemand Democratie beter vindt dan de wetten van Allah, dan heeft hij ongeloof begaan. Als iemand stemt met de intentie om hun aan macht te helpen, zodat zij over hem en over andere mensen mensen met hun eigen gemaakte wetten kunnen regeren, dan is het ongeloof. Dat is waar Abdul Jabbar van de Ven het over heeft. Deze man is niet iemand die met zijn eigen verhaaltjes komt, deze man zegt wat de geleerden zeggen. Ik heb zijn site nog niet gezien, maar ik weet zeker dat voor wat hij zegt, hij bewijzen geeft.

Koran 4:65. Maar nee, bij jouw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij jou (i.e. Mohammad) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen jij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

Dan ook niet meer klagen over de nederlandse politiek. Je hebt de kans je invloed te laten gelden, ook al is maar ��n stem, en je doet het niet. Prima wat mij betreft, maar aanvaard dan ook de consequenties.

Als je een politieke partij hebt, die voor ons Palestina bevrijdt, Afghanistan uit de handen van de kufaar bevrijdt, in Iraq vrede brengt, de Chechenen steunt, dan zal ik de eerste zijn die zal stemmen. Toen in Amerika mensen gingen stemmen, zeiden sommige broeders: Stem op Bush, stem op Bush, hij is beter dan Gore�.

Toen hij leider werd, viel hij
Afghanistan aan en haalde Shariah daar weg, hij viel Irak aan en maakte een khaos daar etc. En degene die op hem gestemd heeft he, ik schud je de hand jongen, gefeliciteerd met de slachting van de honderden duizenden moslims! Jou handen en zijn handen zijn een. Jij hebt geholpen om hem aan macht te krijgen. Hetzelfde geldt voor Blair en andere leiders, waar mensen op stemmen. Wat is stemmen? Denk je dat deze mensen, de Joden gaan bevechten, om de Palestijnen te redden? haha als je denkt vanwel, dubbel check je geloof en je bronnen.

 

Koran 5:51. O, jullie die geloven, neem de Joden en de Christenen niet tot vrienden/helpers (i.e. tegen de Moslims). Zij zijn elkaars vrienden/helpers (i.e. tegen de Moslims). En wie onder jullie hen tot vrienden neemt, hij behoort tot hun. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 05:34
[QUOTE=batle_For_peace]

Dat laatste (Koran 5.51) lees ik gewoon als een menselijke politieke visie, stammend uit de context van Mohammeds tijdsbeleving. Hier is, naar mijn opvatting, niet de Schepper doch iemand anders (of: anderen) aan het woord. Maar goed, ik ben dan ook geen moslim (christen evenmin).
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 05:37
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 05:39
Een meerderheid van landen, zoals Isra�l, Turkije, Jordani�, Libanon, Koeweit, Egypte, Irak, Iran, de Palestijnse Autoriteit en Saoedi-Arabi� (op gemeenteniveau) kent gehele of (sterk) beperkte democratische verkiezingen. De democratie is in deze landen vaak nog beperkt, maar onder interne en internationale druk neemt het democratisch gehalte wel langzaam toe.




Bron: wikipedia
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2006 om 05:54

Salaam Aleikom,

 

Over stemmen is al veel geschreven. Als moslims heb je de taak je broeders en zuster te helpen. Dat doe je niet door passief te blijven en niet te stemmen. Onze profeet (vzmh) zelf zat samen met de mensen en vroeg hen op raad. Beter voorbeeld van democratisch beslissen is er niet. Mensen hebben wetten om zo goed mogelijk met elkaar in een land te leven. Door niet te stemmen laat je je broeders en zusters in hun lot achter. Dan moet je inderdaad niet zeuren als situaties in de wereld verslechteren door leiders die je niet als leiders wilt hebben. Hetzelfde geldt ook in de Arabische wereld waar wel gestemt wordt maar waar tirannen en machtswellustigen over de hoofden van hun bevolking toch beslissen. Ik begrijp niet dat je in je post steeds maar weer Amerika en Bush erbij haalt. Bush is geen democraat en zeker geen voorbeeld voor vrede. Zelfs de ahadith die je aanhaalt buig je om tot een voor jouw voltooid bewijs Er is geen perfect rechtssysteem. Ook de sharia niet, dat blijkt wel doordat hij niet toepasbaar is in het midden Oosten en landen die het wel probeerden gingen daardoor al totaal ten gronde, met heel veel mensenleed. Voor het gemak vergeten wij moslims dan maar het vrouwenleed in Afghanistan. De mindere kanten lijken wij (ik niet) niet te willen zien laat staan bespreekbaar te maken. Moslims en moslima�s hebben hun kennis over de islam vooral door overlevering gekregen. De meerderheid leest zelf niet wat er in de koran staan. Ze gaan af op wat imams en andere �godsgeleerden� hun vertellen. Het is maar wat je wilt geloven en zeker wat men ons wil laten geloven. Als dan het systeem niet zo mooi blijkt te zijn in bijv, Afghanistan en Somalie, dan het van oorsprong zou moeten dan reageren we verongelijkt . Dan trekken we onze mond open en worden we boos. Maar dan is het laat.  Ik vind het een krankzinnig, wederom verbogen idee dat je door te stemmen anderen zou aanbidden dan Allah. De bewijzen die hiervoor aangevoert worden zijn behoorlijk twisted. Sterker nog, door passief te blijven en alleen maar te roepen en te schreeuwen dat er niets deugt in Nederland ben je veel slechter af en met jou je broeders en zusters.  Enfin, das mijn mening, toch zelfs na dit alles, als je niet wilde stemmen begrijp ik dat ook. Gelukkig zijn er vele moslims wel gaan stemmen die begrijpen dat ook hun stem telt. Want zwijgen is toestemmen!!

 

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 02:07

Assalamu alaikum

 

Helemaal mee eens batle_For_peace. Ik kan geen fout vinden in je tekst.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

 

Ik ben ook w�rkelijk niet van mening dat stemmen haraam is, of dat iedereen die stemt daarmee automatisch een kafir is zoals Abdul Jabbar vd Ven zo fijntjes zegt in zijn artikeltje op die website moslimsunited.com

Stemmen is niet toegestaan, omdat je mensen als je eigen wetmakers kiest. In de Qur�an staat dat alleen God wetten mag maken. Zijn zijn goden? Hoe hebben de Joden en Christenen hun monikken aanbeden? (Qur�an 9:31). Zie de Tafsir ervan, de Profeet zei dat zij hun leiders gingen volgen, als zij Halal Haram verklaarden en Haram Halal verklaarden. Hetzelfde doen deze politieke partijen. Zij hebben eigen wetten gemaakt en als jij op hun stemt, dan is dat ongeloof volgens de geleerden.

LET OP! Niet iedereen die stemt is ongelovig. Als iemand zegt van wel, dan feliciteer hem, want hij heeft mischien de helft van deze Ummah geslacht!

Thabit ibn Ad Dahak, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah's vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: Als iemand een gelovige van ongeloof beschuldigt, het is alsof hij hem heeft gedoodt. (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 73).

Een Moslim van ongeloof beschuldigen is zoals het doden van hem. Ibn Taymyah heeft gezegd dat als iemand voor een beeldje buigt en niet weet dat het ongeloof is, dan is hij geen ongelovige totdat aan hem is uitgelegd en hij gaat ermee door. Dat was Shirk, dus wat is stemmen? Weet dat onwetendheid een excuus is in de Shariah. En ook al begaan ze kufr, als het in onwetendheid gebeurt dan is hij geen ongelovig daardoor, zoals Ibn Taymyah en alle geleerden het met elkaar eens zijn. Als degene die van ongeloof wordt beschuldigt Moslim was dan heeft degene die hem van ongeloof beschuldigde zelf ongeloof begaan!

Abu Dhar, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: "Als iemand een ander van Fusq of Kufr beschuldigt, dan keren zijn woorden terug op hem als degene die hij beschuldigt onschuldig is!" (Sahih Bukhari, Deel 8, Boek 73, Hadith 71).

Abdullah Azzam en honderden andere geleerden hebben gezegd dat niet iedereen die stemt, gelijk ongelovig is, want de meerderheid weet het niet eens. En ze hebben mischien een ander intentie, dan hun als eigen wetmakers kiezen!

Omar ibn Khattab, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft de Profeet, (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem), horen zeggen: Alle daden worden op intentie beoordeeld�.
(Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 46, Hadith 706).

Ja, als iemand Democratie beter vindt dan de wetten van Allah, dan heeft hij ongeloof begaan. Als iemand stemt met de intentie om hun aan macht te helpen, zodat zij over hem en over andere mensen mensen met hun eigen gemaakte wetten kunnen regeren, dan is het ongeloof. Dat is waar Abdul Jabbar van de Ven het over heeft. Deze man is niet iemand die met zijn eigen verhaaltjes komt, deze man zegt wat de geleerden zeggen. Ik heb zijn site nog niet gezien, maar ik weet zeker dat voor wat hij zegt, hij bewijzen geeft.

Koran 4:65. Maar nee, bij jouw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij jou (i.e. Mohammad) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen jij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

Dan ook niet meer klagen over de nederlandse politiek. Je hebt de kans je invloed te laten gelden, ook al is maar ��n stem, en je doet het niet. Prima wat mij betreft, maar aanvaard dan ook de consequenties.

Als je een politieke partij hebt, die voor ons Palestina bevrijdt, Afghanistan uit de handen van de kufaar bevrijdt, in Iraq vrede brengt, de Chechenen steunt, dan zal ik de eerste zijn die zal stemmen. Toen in Amerika mensen gingen stemmen, zeiden sommige broeders: Stem op Bush, stem op Bush, hij is beter dan Gore�.

Toen hij leider werd, viel hij
Afghanistan aan en haalde Shariah daar weg, hij viel Irak aan en maakte een khaos daar etc. En degene die op hem gestemd heeft he, ik schud je de hand jongen, gefeliciteerd met de slachting van de honderden duizenden moslims! Jou handen en zijn handen zijn een. Jij hebt geholpen om hem aan macht te krijgen. Hetzelfde geldt voor Blair en andere leiders, waar mensen op stemmen. Wat is stemmen? Denk je dat deze mensen, de Joden gaan bevechten, om de Palestijnen te redden? haha als je denkt vanwel, dubbel check je geloof en je bronnen.

 

Koran 5:51. O, jullie die geloven, neem de Joden en de Christenen niet tot vrienden/helpers (i.e. tegen de Moslims). Zij zijn elkaars vrienden/helpers (i.e. tegen de Moslims). En wie onder jullie hen tot vrienden neemt, hij behoort tot hun. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.

salaam aleykoum,

mashaAllah goede post goed gezegd!

Mag Allah je belonen DjazakAllah Ghairan

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 14:23
Ik denk dat stemmen voor Wilders op deze manier gewonnen worden: het gelijk van Ayaan, Wilders en zeker Fortuyn wordt hier bevestigd. 't Is jammer, want ik had niks met die lui. Maar op dit punt begrijp ik hen wel. Nogmaals: gelukkig zijn niet alle moslims zo fundamentalistisch. Er is hoop, maar voor hoelang nog?
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.